News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

1999-10-02 MTV3: Suomalainen media saarnaa laiskasti suvaitsevaisuutta

Started by do.ut.des, 13.08.2009, 18:01:53

Previous topic - Next topic

do.ut.des

Uutinen kymmenen vuoden takaa:

Professori Ullamaija Kivikurun mielestä suomalainen media on tehnyt varsin laiskasti suvaitsevaisuustyötä. -Tähän saakka mediamme on hoidellut toiseuden etupäässä vaikenemalla. Tätä linjaa ei enää kovin pitkälle voi jatkaa, Kivikuru sanoi Joensuussa.

Kivikuru myönsi median julkaisevan runsaasti ulkomaanuutisia. Painottumalla Eurooppaan ja Pohjois-Amerikkaan ne kuitenkin luovat kuvaa yhdestä ja ainoasta oikeasta elämisen mallista. Tästä horisontista täysin eri lähtökohdista lähtevät ja tyystin erilaisin resurssein toimivat yhteiskunnat näyttäytyvät helposti kuten Johan Galtung sanoo "pahan valtakuntana"; epävakaisuuden, onnettomuuksien, yksinvallan ja korruption tyyssijoina, Kivikuru luetteli.

Kivikurun mukaan tämä asennoituminen heijastuu helposti myös näistä maista tuleviin ihmisiin. -Suomesta Amerikoihin siirtolaisiksi lähteneet olivat stereotypioittemme mukaan yritteliäitä ja uutteria. Kun somali tai Keski-Euroopan romaani tulee tänne, hän on elintasopakolainen, joka pyrkii suomalaisen veronmaksajan kukkarolle, Kivikuru sanoi. Suomalaisen median toimintaa Kivikuru arvioi sanomalehti Karjalaisen 125- ja Pohjois-Karjalan Kirjapaino Oyj:n 100-vuotisjuhlassa.
(STT)

http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto.shtml/arkistot/mediait/1999/10/4044

Eivätkö somalit ja romanit sitten olekaan elintasopakolaisia?  ;D

"Elintason nousu on sitä, että entistä useammalla on enemmän rahaa käytössä kuin järkeä." - P.V.

"Peace for us means the destruction of Israel and nothing else." - Yasser Arafat

Ernst

Elintasopakoloisiahan ne. Miten muuten voisi olla? Jos heillä on oleskelulupa, he ovat oikeutettuja samoihin palveluihin (+ekstraan) kuin muutkin asuinkuntansa asukkaat.

Kun elintasoerot ovat niin selvät, että sen myöntää jo mamutiedemieskin, niin elintasoahan valtaosa tänne pyrkivistä varsinaisista kiistatta hakee. Valtaosa hakijoista kun ei ole kotimaissaan vainottuja. Ovatpahan vaan sellaista ihmiskunnan irtainta ja ajelehtivaa osaa.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Vasarahammer

Minä kuin olen luullut, että saarnat pidetään saarnastuolista eikä niitä kirjoiteta lehtien toimituksissa. Nähtävästi olen erehtynyt.

Olen lisäksi luullut, että lehtien tehtävänä on raportoida tapahtumista ja taustoittaa niitä eikä saarnata jotakin tiettyä maailmankuvaa.
"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan

Ernst

Quote from: Vasarahammer on 13.08.2009, 19:12:40
Minä kuin olen luullut, että saarnat pidetään saarnastuolista eikä niitä kirjoiteta lehtien toimituksissa. Nähtävästi olen erehtynyt.

Olen lisäksi luullut, että lehtien tehtävänä on raportoida tapahtumista ja taustoittaa niitä eikä saarnata jotakin tiettyä maailmankuvaa.

Osa noista toimittajanretkuista humaltuu muustakin kuin viinasta - heillä on hinku käyttää sitä valtaa, mitä medialla on ja selittää koko touhu hyvillä aikomuksillaan.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Deus Ex

Kymmenen vuoden aikana tilanne on selvästi korjattu. Nyt saarnaa pukkaa enemmän kuin riittävästi. Valitettavasti.
Pohjoisen taivaan alla kituutteli köyhä kansa. Rikkailta lainaamalla toteutti toiveitansa.

Timo Hellman

QuoteKun somali tai Keski-Euroopan romaani tulee tänne, hän on elintasopakolainen, joka pyrkii suomalaisen veronmaksajan kukkarolle, Kivikuru sanoi.

Muistan vielä kun noilla vuosilukemilla Suomessakin nähdyt Slovakian romanit olivat puheenaiheena. Britanniaan pyrkiessä väittivät,  että itse prinsessa Diana oli kutsunut heidät.

Soitin silloin Radio Mafian lähetykseen ja ilmaisin vakaan mielipiteeni joka oli, että Suomen mustalaiset tarvitsevat uutta verta eli tänne vaan. Ohhoh noita teiniaikoja...  :)

The truth is that what we call Capitalism ought to be called Proletarianism. The point of it is not that some people have capital, but that most people only have wages because they do not have capital. -  G. K. Chesterton

JT

Kun somali tai Keski-Euroopan romaani tulee tänne, hän on elintasopakolainen, joka pyrkii suomalaisen veronmaksajan kukkarolle, Kivikuru sanoi.
Hyvää läppää proffalta. Keep up the good work!
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)