News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2016-06-02 Hallitus kannattaa Euroopan turvapaikkaviraston perustamista

Started by writer, 03.06.2016, 19:35:37

Previous topic - Next topic

writer

Hallitus on täysin sekaisin ja kannattaa eu-komission ehdotusta perustaa euroopan turvapaikkavirasto jolle siirtyy päätösvalta turvapaikka-asioissa eli se voi tehdä jatkossa turvapaikkapäätöksiä jäsenmaiden puolesta.

Euroopan turvapaikkavirasto perustetaan komission ehdotuksen mukaan EASO:n perustalle (European Asylum Support Office) eli tulevaisuudessa joko kaikki päätökset tehdään EASO:n toimesta tai sitten osa tehdään EASO:n toimesta ja loput tehdään jäsenvaltioissa mutta EASO:n koulutukset ja EASO-moduulit ovat pakollisia päätösten tekemiseen.

EASO koulutukset ja EASO-moduulit on alunperin kehitetty ruotsin maahanmuuttovirastossa nimellä European Asylum Curriculum, EAC eli hallitus kannattaa siis kaiken turvapaikkapäätöksenteon ja turvapaikkapäätöksenteon määrittelyn ja ohjeistuksen alistamista EU-virastolle joka on rakennettu ruotsin maahanmuuttoviraston (eli euroopan löysimmän maahanmuuttoviraston) projektin pohjalta.

Suomi on ollut innokkain EASO-koulutusten ja EASO-moduulien käyttöönottaja vuodesta 2013 lähtien ja vuodet 2014-2015 Suomen maahanmuuttovirasto onkin myöntänyt moninkertaisesti turvapaikkoja irakilaisille ja monikymmenkertaisesti turvapaikkoja somaleille verrattuna vuosiin 2011-2012 jolloin turvapaikan sai harva ja oleskelulupa tipahti yleensä toissijaisen suojelun kautta eli EASO-linja on käytännössä euroopan löysin linja sillä Suomen maahanmuuttovirasto ajoi jopa ruotsista ohi löysyydessä EASO-systeemit käyttöön otettuaan.

Tällä hetkellä EASO-koulutukset ja EASO-moduulit ovat vapaaehtoisia ja monet maat eivät niitä käytä ja seurauksena näiden maiden linja on paljon suomea tiukempi niin kokonaishyväksymisprosenteissa kuin siinä kuinka suuri osa turvapaikanhakijoista saa turvapaikan vainokertomukseen perustuen.

Jos Euroopan turvapaikkavirasto toteutuu niin Suomen maahanmuuttoviraston euroopan löysin linja vuodelta 2015 turvapaikkojen myöntämisissä on pysyvästi suomen maahanmuuttoviraston linja eikä asiaa voi enää jälkikäteen korjata koska valta on luovutettu euroopan turvapaikkavirastolle ja EU:lla on pysyvästi yhteinen turvapaikkajärjestelmä.

Quote
EU haluaa kehittää Dublin-järjestelmää kestävämmäksi
Sisäministeriö 2.6.2016 13.41
Tiedote

Euroopan komissio esittää merkittäviä muutoksia Dublin-järjestelmään. Komissio haluaa helpottaa turvapaikkahakemuksen käsittelystä vastuussa olevan jäsenvaltion määrittämistä, estää väärinkäytöksiä ja ehkäistä turvapaikanhakijoiden liikkumista jäsenvaltiosta toiseen kesken turvapaikkaprosessin ja päätöksen jälkeen. Valtioneuvosto ilmaisi kantansa komission asetusehdotuksiin eduskunnalle antamassaan kirjelmässä 2. kesäkuuta.

Valtioneuvosto kannattaa komission esitystä, jossa Dublin-järjestelmän perusperiaatteet pysyisivät entisinä. Turvapaikkahakemus tutkitaan vain yhdessä jäsenvaltiossa, ja vastuuvaltio on yleensä se jäsenvaltio, johon hakija ensimmäiseksi saapuu. Turvapaikanhakijalla olisi jatkossa nykyistä selkeämmin velvollisuus hakea turvapaikkaa jäsenvaltiosta, johon hän ensiksi saapuu, ja pysyä kyseisen valtion alueella hakemuksen käsittelyn ajan.

Valtioneuvosto suhtautuu myönteisesti myös Dublin-menettelyn nopeuttamiseen ja selkeyttämiseen.

Komissio ehdottaa turvapaikanhakijoiden sisäisiin siirtoihin automaattista jakomekanismia

Komissio haluaa Dublin-järjestelmän, joka toimisi paremmin myös suurien tulijamäärien paineessa. Komission esitykseen sisältyy uutena ehdotus jäsenvaltioiden välisestä solidaarisuudesta. Käytännössä tämä tarkoittaisi turvapaikanhakijoiden siirtämistä jäsenvaltiosta toiseen, jos johonkin jäsenvaltioon saapuu suhteettoman paljon turvapaikanhakijoita.

Vastuunjakoa jäsenvaltioiden välillä tasattaisiin automaattisella jakomekanismilla. Jos jäsenvaltio ei osallistuisi vastuunjakoon, tulisi sen maksaa 250 000 euron solidaarisuusmaksu turvapaikanhakijaa kohden.

Komission ehdottamaan automaattiseen jakomekanismiin otetaan kantaa, kun ehdotuksen sisällöstä ja merkityksestä on saatu lisää tietoa neuvoston käsittelyssä ja kansallisessa valmistelussa.

Eurodac-sormenjälkirekisteriä ja turvapaikkaviraston roolia halutaan laajentaa

Dublin-järjestelmän uudistamisen lisäksi komission säädöspakettiin sisältyvät ehdotukset Eurodac-sormenjälkirekisterin laajentamisesta ja EU:n turvapaikka-asioiden tukivirasto EASO:n roolin muuttamisesta varsinaiseksi EU:n turvapaikkavirastoksi. Valtioneuvosto suhtautuu ehdotuksiin lähtökohtaisesti myönteisesti. Kanta tarkentuu valmistelun edetessä.

Komissio haluaa laajentaa Eurodac-sormenjälkirekisteriä niin, että se toimisi entistä paremmin laittoman maahanmuuton torjunnassa ja jäsenvaltiot voisivat hyödyntää sitä erityisesti palauttamisen tukena.

Uuden turvapaikkaviraston tarkoituksena olisi puolestaan toimia yhtenä välineenä yhteisen turvapaikkajärjestelmän rakenteellisiin heikkouksiin puuttumisessa. Lisäksi virasto tukisi jäsenvaltioita kriisitilanteissa ja edistäisi käytännön yhteistyötä EU-maiden välillä.

Lisätietoja

hallitusneuvos Annikki Vanamo-Alho, p. 0295 488 678, [email protected]

http://valtioneuvosto.fi/artikkeli/-/asset_publisher/eu-haluaa-kehittaa-dublin-jarjestelmaa-kestavammaksi



Jos euroopan turvapaikkavirasto toteutuu niin se luo uuden vetovoimatekijän tulla eurooppaan sillä koko euroopan linja löysenee juuri niinkuin Suomen maahanmuuttoviraston linja on löysentynyt Migrin otettua EASO-koulutukset ja EASO-moduulit käyttöön vuonna 2013.



Jos jätät äänestämättä niin autat silloin muita puolueita ja eniten sinun äänestämättä jättämisestäsi hyötyy vaalit voittava puolue.

Ne persujen kannattajat jotka jättivät äänestämättä 2015 tukivat käytännössä äänestämättä jättämisellään Keskustaa ja ne jotka jättävät äänestämättä 2019 tukevat Demareita ja Kokoomusta.

writer

Lisähuomiona että myös muut eu-komission ehdotukset, joihin hallitus ei vielä ottanut kantaa,  ovat järjettömiä.

Dublin-järjestelmän muutokset käytännössä tuhoaisivat nykyisen dublin-järjestelmän kun EU-komission määrittelisi jokaiselle jäsenmaalle 100% joka on sen osuus ja jokaisen maan 100% varmasti täytettäisiin joka vuosi koska EU-komission dublin-järjestelmän tuhoamisesityksen ydin on että automaattiset siirrot muihin EU-maihin alkavat kun jollain jäsenmaalla tulee 150% täyteen sen vuosikiintiöstä eli Kreikan ja Italian osalta 150% vuosikiintiöstä täyttyisivät viimeistään maaliskuussa joka vuosi jolloin KAIKKI huhtikuu-joulukuu välillä tulevat tietäisivät että pääsevät varmasti eteenpäin Kreikasta ja Italiasta niihin euroopan maihin joista saa ilmaisen asunnon ja ilmaista rahaa sossusta jolloin vuoden 2015 ryntäys toistuisi joka ikinen vuosi

Todennäköisesti tulijamäärät olisivat EU-komission dublin-järjestelmän tuhoamisen jälkeen suurempia kuin vuonna 2015 koska siirrot tehtäisiin automaattisesti ja mukavasti EU:n toimesta kun Kreikalla ja Italialla tulisi 150% täyteen eli ei tarvitsisi vuoden 2015 malliin vaeltaa monien maiden halki kävellen.

EU-komission ehdotus Dublin järjestelmän korjaamiseksi tuhoamiseksi on euroopan itsetuho mekanismi joka toistaa vuoden 2015 joka ikinen vuosi ja mahdollistaa sen että Turkki voi tunkea vaikka 3 miljoonaa syyrialaista Eurooppaan Kreikan kautta.
Jos jätät äänestämättä niin autat silloin muita puolueita ja eniten sinun äänestämättä jättämisestäsi hyötyy vaalit voittava puolue.

Ne persujen kannattajat jotka jättivät äänestämättä 2015 tukivat käytännössä äänestämättä jättämisellään Keskustaa ja ne jotka jättävät äänestämättä 2019 tukevat Demareita ja Kokoomusta.

xor_rox

Eikös meillä jo laissakin käsitellä poliittisen päätösvallan siirtoa ulkovalloille? En millään tahdo muistaa rikosnimikettä, joka tähän liittyy, mutta jokin rangaistus sellaisesta varmaan pitäisi seurata.

Kela_Platinum

Kannattaa alkaa jo ainakin ajatustasolla valmistella pitkällä tähtäimellä muuttoa esim. Viroon, koska näyttää tilanne aika helvetin huonolta. Persut ilmeisesti nyökkäilee vaan.

writer

Jos persut kannattavat euroopan turvapaikkavirastoa hallituksessa niin silloin persut tuhoavat oman poliittisen tulevaisuutensa kun äänestävät itsensä työttömiksi vuoden 2019 vaaleissa sillä kun Euroopan turvapaikkavirastolla on kaikki valta niin eiväthän persut voi enää silloin mitenkään tiukentaa suomen turvapaikkapolitiikkaa lakeja muuttamalla eivätkä persut voi silloin enää mitenkään vaatia Suomen maahanmuuttovirastoa tukentamaan linjaansa

On uskomatonta miten sekaisin, passiivisia ja anti-maahanmuuttokriittisiä persut ovat antamalla hallituksen kannattaa Euroopan turvapaikkavirastoa.

Se että Timo Soini lahjoitti sisäministeriön kokoomukselle kostautuu kaikille persujen äänestäjille taas kerran...
Jos jätät äänestämättä niin autat silloin muita puolueita ja eniten sinun äänestämättä jättämisestäsi hyötyy vaalit voittava puolue.

Ne persujen kannattajat jotka jättivät äänestämättä 2015 tukivat käytännössä äänestämättä jättämisellään Keskustaa ja ne jotka jättävät äänestämättä 2019 tukevat Demareita ja Kokoomusta.

Eisernes Kreuz

Minusta tämä on ihan luonnollista kehitystä. Suomi haluaa siirtää suurimman osan, tai ehkä jopa kaiken, päätösvallan merkittävissä asioissa Brysseliin. Halu päästä Euroopan liittovaltion kuuliaiseksi pikkuosavaltioksi on päättäjillämme suuri.

Saa nyt nähdä, miten Britannian kanssa käy. Minusta on kylläkin alkanut tuntua, että edes Brexit ei ehkä muuttaisi mitään. Meidän hallituksemme voisi varmaan vaikka luvata Brysselille ottavansa vastuulleen Britannian jäsenmaksut. Kyllä sillä kai saisi ostettua muutaman hyvän eläkeviran suurille johtajillemme.
There is freedom of speech, but freedom after speech, that I cannot guarantee.
- Idi Amin, diktaattori

writer

Quote from: Eisernes Kreuz on 03.06.2016, 19:55:16
Minusta tämä on ihan luonnollista kehitystä. Suomi haluaa siirtää suurimman osan, tai ehkä jopa kaiken, päätösvallan merkittävissä asioissa Brysseliin. Halu päästä Euroopan liittovaltion kuuliaiseksi pikkuosavaltioksi on päättäjillämme suuri.

Saa nyt nähdä, miten Britannian kanssa käy. Minusta on kylläkin alkanut tuntua, että edes Brexit ei ehkä muuttaisi mitään. Meidän hallituksemme voisi varmaan vaikka luvata Brysselille ottavansa vastuulleen Britannian jäsenmaksut. Kyllä sillä kai saisi ostettua muutaman hyvän eläkeviran suurille johtajillemme.

Poliitikot juoksevat vain vastuuta pakoon eli eivät ajattele nenäänsä pidemmälle vaan miettivät vain että jos he eivät ole vastuussa vaikeista päätöksistä niin se on hyvä juttu ja luovuttavat vallan pois sen enempiä ajattelematta.

Esim. Petteri Orpo olisi varmasti todella tyytyväinen jos hänen ei tarvitsisi tehdä yhtään päätöstä vaan joku EU:sta kertoisi hänelle mitä hän tekee sisäministerinä.

Jos Euroopan turvapaikkavirasto perustetaan niin mitä teemme niin monella henkilöllä töissä Suomen Maahanmuuttovirastossa ja sisäministeriössä työskentelemässä turvapaikka-asioiden parissa?
Emme mitään eli myös virkamiehet sahaavat omaa oksaansa kun heidän työlleen ei ole enää tarvetta euroopan turvapaikkaviraston myötä.

.

Jos jätät äänestämättä niin autat silloin muita puolueita ja eniten sinun äänestämättä jättämisestäsi hyötyy vaalit voittava puolue.

Ne persujen kannattajat jotka jättivät äänestämättä 2015 tukivat käytännössä äänestämättä jättämisellään Keskustaa ja ne jotka jättävät äänestämättä 2019 tukevat Demareita ja Kokoomusta.

Punaniska

Quote from: writer on 03.06.2016, 19:50:41
Se että Timo Soini lahjoitti sisäministeriön kokoomukselle kostautuu kaikille persujen äänestäjille taas kerran...

Soini olisi sisäministerinä ollut samanlainen vätys kuin Orpokin.

Se on joko Soinilla tai persuilla tulevaisuus edessään. Molemmilla ei voi olla, toinen romuttaa toisen.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Rikastaja

Suunnitelkoon vaikka koko Afrikan tänne roudaamista. Itä-Euroopan mailla on pallit, eikä tule ikinä tätä hyväksymään.
"Suomalaiset veteraanit ei pääse vieläkään kuntoutukseen, mutta ulkomaalaisille on kyllä tarjota valtion puolesta kaikki perkeleen kriisiavut ja terapeutit heti, jos grillijuhlilla sataa ja tötteröhattu kastuu."
- Tony Halme

Peltipaita

Vapaaehtoisuus, tuo persujen kunniakas lausunto turvapaikanhakijoiden ottamiseen, ja nyt sitten vallan siirto vapaaehtoisesti prysseliin. Huumoripuolue, sanon.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

writer

Quote from: Punaniska on 03.06.2016, 20:01:47
Quote from: writer on 03.06.2016, 19:50:41
Se että Timo Soini lahjoitti sisäministeriön kokoomukselle kostautuu kaikille persujen äänestäjille taas kerran...

Soini olisi sisäministerinä ollut samanlainen vätys kuin Orpokin.

Se on joko Soinilla tai persuilla tulevaisuus edessään. Molemmilla ei voi olla, toinen romuttaa toisen.

Eihän Soinista olisi sisäministeriä tullut vaan olisi ulkoministeri mutta kyllä esim. persujen Leena Meri olisi ollut parempi sisäministeri kuin Petteri Orpo.

Valitettavasti vain Soini halusi toteuttaa Jussi Niinistön armeija haaveet ja otti puolustusministerin salkun persujen toisella vuorolla...



Jos jätät äänestämättä niin autat silloin muita puolueita ja eniten sinun äänestämättä jättämisestäsi hyötyy vaalit voittava puolue.

Ne persujen kannattajat jotka jättivät äänestämättä 2015 tukivat käytännössä äänestämättä jättämisellään Keskustaa ja ne jotka jättävät äänestämättä 2019 tukevat Demareita ja Kokoomusta.

Skeptikko

Quote
Esim. Petteri Orpo olisi varmasti todella tyytyväinen jos hänen ei tarvitsisi tehdä yhtään päätöstä vaan joku EU:sta kertoisi hänelle mitä hän tekee sisäministerinä.

Orpolle riittää, että saa palkkansa tekemättömästä työstä ja patsastella mediassa. On käsittämätöntä miten karmean surkea poliitikkojen taso on nykyään. Eivätkö nämä kykene ollenkaan ajattelemaan seurauksia touhuistaan vai eivätkö he vain piittaa siitä, että ovat tuhoamassa Suomen ja Euroopan?
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Kulttuurirealisti

Yhden linjan Median mukaan Orpo on Suomen paras ministeri. Ettäs tiedätte.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

Uuno Nuivanen

Jos ja kun joku teistä tuntee vaikutusvaltaisen persun (onko muita kuin Jabba), kysykääpäs häneltä että mitä vittua?

Haluavatko ne tosiaan kannattajistaan entisiä kannattajia, ja lopulta vihamiehiä?   ???  >:(

writer

Koska hallitusneuvos Annikki Vanamo-Alho:n kirjoittama tiedote jättää kertomatta niin monia yksityiskohtia EU-komission ehdotuksesta niin mieleeni hiipii epäilys että pimittävätkö sisäministeriön virkamiehet tietoisesti eu-komission esityksen yksityiskohdat niin sisäministeri Petteri Orpolta kuin koko hallitukseltakin VAI onko sisäministeriössä töissä vain todella surkeita virkamiehiä jotka hoitavat työnsä huonosti?

Tässä koko EU-komission ehdotus:

QuoteEuroopan komissio - Lehdistötiedote
Kohti kestävää ja oikeudenmukaista Euroopan yhteistä turvapaikkajärjestelmää

Bryssel 4. toukokuuta 2016

Kohti kestävää ja oikeudenmukaista Euroopan yhteistä turvapaikkajärjestelmää

Euroopan komissio esittää tänään ehdotukset, joilla on tarkoitus uudistaa Euroopan yhteinen turvapaikkajärjestelmä luomalla oikeudenmukaisempi, tehokkaampi ja kestävämpi järjestelmä turvapaikanhakijoiden jakamiseksi jäsenvaltioiden kesken. Perusperiaate säilyy ennallaan: turvapaikanhakijoiden olisi haettava turvapaikkaa ensimmäisestä valtiosta, johon he saapuvat, ellei heillä ole perhettä muualla. Uuden oikeudenmukaisuuteen tähtäävän mekanismin avulla kuitenkin varmistetaan, ettei minkään jäsenvaltion turvapaikkajärjestelmä joudu suhteettoman paineen kohteeksi. Tänään annettuihin ehdotuksiin sisältyy myös nykyisen Euroopan turvapaikka-asioiden tukiviraston (EASO) muuttaminen täysivaltaiseksi Euroopan unionin turvapaikkavirastoksi. Tämä ilmentää sen entistä tärkeämpää roolia uudessa järjestelmässä ja helpottaa EU:n sormenjälkitietokannan, Eurodacin, käyttöä turvapaikkajärjestelmän hallinnoinnissa ja laittoman maahanmuuton torjunnassa.

Komission ensimmäisen varapuheenjohtajan Frans Timmermansin mukaan muuttoliikkeen hallinta edellyttää toimia monella rintamalla: on valvottava EU:n ulkorajoja tehokkaammin, tiivistettävä yhteistyötä kolmansien maiden kanssa, estettävä ihmissalakuljetus ja sijoitettava pakolaiset suoraan EU:n alueelle. "Tiedämme myös, että ihmisiä tulee jatkossakin rajoillemme hakemaan turvapaikkaa. Meidän on huolehdittava siitä, että ne, jotka tarvitsevat suojelua, myös saavat sitä. Tämä kriisi on kuitenkin osoittanut nykyisen järjestelmän puutteet, sillä muutamat jäsenvaltiot ovat joutuneet uskomattomien paineiden kohteeksi, koska järjestelmää ei ole suunniteltu toimimaan tällaisissa tilanteissa. Kun jokin jäsenvaltio joutuu tekemisiin kohtuuttomien paineiden kanssa, EU:sta täytyy löytyä solidaarisuutta oikeudenmukaiseen vastuunjakoon. Siitä ei päästä yli eikä ympäri. Juuri tämä on tarkoitus varmistaa tänään hyväksytyllä ehdotuksella", totesi Timmermans.

Muuttoliike- ja sisäasioista vastaavan komissaarin Dimitris Avramopoulosin mukaan vallitsevan pakolaiskriisin myötä on käynyt selväksi ainakin se, että Euroopan yhteinen turvapaikkajärjestelmä ei tällaisenaan toimi. "Tarvitaan uudistettu ja tasapuolisempi järjestelmä, joka perustuu yhteisiin sääntöihin ja oikeudenmukaisempaan vastuunjakoon. Ehdotukset, jotka koskevat Dublin-järjestelmän uudistamista, Eurodacin lujittamista ja EASOn muuttamista täysivaltaiseksi Euroopan turvapaikkavirastoksi, ovat merkittävä askel oikeaan suuntaan kohti sellaisia Euroopan tason rakenteita ja välineitä, joita tarvitaan tulevaisuuden vaatimukset huomioon ottavan kattavan järjestelmän luomiseksi. Meidän on nyt yhdistettävä voimamme Euroopan parlamentin ja jäsenvaltioiden kanssa, jotta ehdotuksista tulisi totta mahdollisimman nopeasti," Avramopoulos kehotti.

Tämänpäiväiset ehdotukset ovat ensimmäiset lainsäädäntöehdotukset, jotka komissio esittää osana Euroopan yhteisen turvapaikkajärjestelmän suurta uudistusta, josta ilmoitettiin 6. huhtikuuta 2016 annetussa komission tiedonannossa. Uudistuksen on tarkoitus helpottaa muuttoliikkeeseen liittyvistä tulevista haasteista selviytymistä keskipitkällä aikavälillä. Sen täytäntöönpanoon asti komissio soveltaa edelleen täysimääräisesti nykyistä Dublin-järjestelmää ja kahta uudelleensijoittamista koskevaa päätöstä.

Dublin-järjestelmän uudistaminen

Dublin-järjestelmäksi kutsutaan EU:n sääntöjä, joiden mukaan määritetään turvapaikkahakemuksen käsittelystä vastuussa oleva jäsenvaltio. Järjestelmän tarkoituksena ei alun perin ollut kestävän vastuunjaon toteuttaminen EU:n tasolla eikä hakemusten nopean käsittelyn varmistaminen. Tänään hyväksytty ehdotus parantaa Dublin-järjestelmän läpinäkyvyyttä ja tehokkuutta luomalla mekanismin, jonka avulla voidaan puuttua suhteettoman suuren paineen kohteeksi joutuneiden jäsenvaltioiden tilanteeseen. Uuden järjestelmän on tarkoitus olla sekä oikeudenmukaisempi että vahvempi, niin että se kestää paremmin painetta. Uuden järjestelmän avulla voidaan määrittää nopeasti turvapaikkahakemuksen käsittelystä vastuussa oleva jäsenvaltio, tarjota suojelua niille, jotka sitä tarvitsevat, ja vähentää turvapaikanhakijoiden luvatonta edelleen liikkumista jäsenvaltiosta toiseen.

Uusia ominaisuuksia ovat muun muassa seuraavat:

    Oikeudenmukaisempi järjestelmä, joka perustuu yhteisvastuullisuuteen: järjestelmään kuuluu korjaava jakomekanismi (oikeudenmukaisuusmekanismi). Uusi järjestelmä havaitsee automaattisesti, jos jokin maa saa käsiteltäväkseen suhteettoman paljon turvapaikkahakemuksia. Jos hakemusten määrä jossakin maassa ylittää sen koon ja vaurauden perusteella määritellyn viitearvon (yli 150 prosentilla), uudet hakijat ohjataan kansalaisuudesta riippumatta muualle EU:hun sen jälkeen kun on alustavasti tarkistettu, että heidän hakemuksensa voidaan ottaa käsiteltäväksi. Näin tehdään, kunnes hakemusten määrä on palannut viitearvon alapuolelle. Jäsenvaltio voi myös jättäytyä väliaikaisesti uudelleensijoittamistoimien ulkopuolelle. Siinä tapauksessa sen on suoritettava 250 000 euron suuruinen solidaarisuusmaksu kustakin hakijasta, joka oikeudenmukaisuusmekanismin mukaan olisi kuulunut sen vastuulle, sille jäsenvaltiolle, joka ottaa hakijan vastaan sen puolesta;
    Mekanismissa otetaan huomioon myös uudelleensijoittaminen: oikeudenmukaisuusmekanismissa otetaan huomioon myös se, kuinka monta kansainvälisen suojelun tarpeessa olevaa hakijaa jäsenvaltio on uudelleensijoittanut suoraan kolmannesta maasta. Näin korostetaan, että on tärkeää lisätä laillisia ja turvallisia reittejä Eurooppaan.
    Tehokkaampi järjestelmä: lyhyemmät määräajat siirtopyyntöjen esittämiselle, niihin vastaamiselle ja turvapaikanhakijoiden siirtämiselle jäsenvaltiosta toiseen; vastuun siirtäminen poistetaan;
    Väärinkäytösten ja edelleen liikkumisen ehkäiseminen: turvapaikanhakijoille selkeämmät oikeudelliset velvoitteet, kuten velvollisuus pysyä siinä jäsenvaltiossa, joka on vastuussa heidän hakemuksensa käsittelystä; aineellisten vastaanotto-olosuhteiden maantieteellinen rajoittaminen ja oikeasuhteiset seuraamukset, jos vaatimuksia ei noudateta;
    Turvapaikanhakijoiden etujen suojelu: vahvemmat takeet ilman huoltajaa oleville alaikäisille ja perheenjäsenen määritelmän tasapuolinen laajentaminen.



Yhdistynyt kuningaskunta ja Irlanti voivat itse määritellä niihin sovellettavien, perussopimuksiin liitettyjen pöytäkirjojen mukaisesti, missä määrin ne haluavat osallistua näihin toimenpiteisiin. Jos ne päättävät olla osallistumatta, niihin sovelletaan myös jatkossa nykyisiä sääntöjä perussopimusten mukaisesti.

Eurodac-järjestelmän lujittaminen

Uudistetun Dublin-järjestelmän käytännön toteutuksen tukemiseksi komissio ehdottaa myös Eurodac-järjestelmän mukauttamista ja lujittamista ja sen käyttötarkoituksen laajentamista, jotta voidaan helpottaa palauttamista ja sääntöjenvastaisen muuttoliikkeen torjuntaa. Ehdotuksella laajennetaan Eurodac-asetuksen soveltamisalaa niin, että jäsenvaltiot voisivat tallentaa ja hakea myös sellaisten kolmansien maiden kansalaisten ja kansalaisuudettomien henkilöiden tietoja, jotka eivät ole hakeneet kansainvälistä suojelua ja jotka oleskelevat EU:n alueella sääntöjenvastaisesti, jotta heidän henkilöllisyytensä voidaan selvittää palauttamista ja takaisinottoa varten. Jäsenvaltiot voivat myös tallentaa Eurodaciin aiempaa enemmän henkilötietoja, kuten nimen, syntymäajan ja kansalaisuuden sekä muita henkilötietoihin tai matkustusasiakirjoihin liittyviä tietoja ja henkilöiden kasvokuvia, henkilötietojen suojaa koskevia sääntöjä täysimääräisesti noudattaen. Lisätietojen ansiosta maahanmuutto- ja turvapaikkaviranomaiset voivat helposti tunnistaa unionin alueella sääntöjenvastaisesti oleskelevat kolmansien maiden kansalaiset tai turvapaikanhakijat ilman, että tietoja tarvitse pyytää toiselta jäsenvaltiolta erikseen, kuten tällä hetkellä on asian laita.

Euroopan unionin turvapaikkaviraston perustaminen

Ehdotuksella muutetaan nykyinen Euroopan turvapaikka-asioiden tukivirasto täysivaltaiseksi Euroopan unionin turvapaikkavirastoksi, jonka toimivaltuuksia ja tehtäväkenttää laajennetaan merkittävästi
niin, että voidaan korjata EU:n turvapaikkajärjestelmän soveltamiseen liittyvät rakenteelliset heikkoudet.

Yksi viraston tärkeimmistä uusista tehtävistä on soveltaa viitearvoja, joiden mukaan uuden Dublin-järjestelmän oikeudenmukaisuusmekanismi toimii. Viraston tehtävänä on myös varmistaa kansainvälistä suojelua koskevien hakemusten yhdenmukaisempi arviointi kaikkialla unionissa lujittamalla käytännön yhteistyötä ja tietojenvaihtoa jäsenvaltioiden välillä ja edistämällä turvapaikkamenettelyjä, vastaanotto-olosuhteita ja suojelutarpeita koskevan unionin oikeuden ja käytännön vaatimusten soveltamista.

Turvapaikkaviraston roolia ja tehtäviä operatiivisen ja teknisen avun osalta laajennetaan samaan tapaan kuin 15. joulukuuta 2015 hyväksytyssä Euroopan raja- ja rannikkovartiostoa koskevassa komission ehdotuksessa. Tähän sisältyy mahdollisuus lähettää avuksi turvapaikka-asioiden tukiryhmiä, jotka kootaan jäsenvaltioiden ja turvapaikkaviraston lähettämien vähintään 500 asiantuntijan joukosta, sekä valmius antaa operatiivista ja teknistä apua tapauksissa, joissa jäsenvaltioon kohdistuu suhteettomia paineita, jotka aiheuttavat sen turvapaikka- tai vastaanottojärjestelmille poikkeuksellisen raskaita ja kiireellisiä vaatimuksia.

Tausta

Euroopan yhteisen turvapaikkajärjestelmän uudistus käynnistettiin 6. huhtikuuta 2016 julkaistulla komission tiedonannolla. Tiedonannossa esitettiin

    vaihtoehtoja oikeudenmukaisen ja kestävän järjestelmän luomiseksi turvapaikanhakijoiden jakamista varten jäsenvaltioiden kesken;
    turvapaikkamenettelyjen ja -vaatimusten yhdenmukaistamista edelleen, jotta olosuhteet olisivat tasapuoliset kaikkialla Euroopassa, koska näin voitaisiin vähentää sääntöjenvastaista edelleen liikkumista;
    ja Euroopan turvapaikka-asioiden tukiviraston (EASO) toimivaltuuksien vahvistamista.

Tänään hyväksytty paketti on ensimmäinen merkittävä askel kohti Euroopan yhteisen turvapaikkajärjestelmän kattavaa uudistusta. Toisen vaiheen muodostavat lainsäädäntöehdotukset turvapaikkamenettelyjä, aseman määrittelyä ja vastaanotto-olosuhteita koskevien direktiivien uudistamiseksi. Näin varmistetaan EU:n turvapaikkajärjestelmän kaikkien osien täydellinen uudistaminen.

Komissio esitti 13. toukokuuta 2015 Euroopan muuttoliikeagendassa kauaskantoisen strategian, jolla se pyrki vastaamaan sekä pakolaiskriisistä johtuviin välittömiin haasteisiin että ottamaan käyttöön välineitä, joiden avulla EU saa keskipitkällä ja pitkällä aikavälillä muuttoliikkeen paremmin hallintaansa, olipa kyseessä sitten sääntöjenvastainen tai laillinen muuttoliike, rajavalvonta tai turvapaikka-asiat.

Tähän mennessä on hyväksytty jo kolme muuttoliikeagendaan liittyvää täytäntöönpanopakettia, ensimmäinen 27. toukokuuta, toinen 9. syyskuuta ja kolmas 15. joulukuuta 2015.

http://europa.eu/rapid/press-release_IP-16-1620_fi.htm
Jos jätät äänestämättä niin autat silloin muita puolueita ja eniten sinun äänestämättä jättämisestäsi hyötyy vaalit voittava puolue.

Ne persujen kannattajat jotka jättivät äänestämättä 2015 tukivat käytännössä äänestämättä jättämisellään Keskustaa ja ne jotka jättävät äänestämättä 2019 tukevat Demareita ja Kokoomusta.

MW

III maailmansota, ja suomi ripustaa valkoisia lippuja tikun nokkaan. Antautuu ehdoitta, ennen kuin peli on edes kunnolla alkanut.

"Rauhantyötä", todetaan sitten gulagin tupaneuvoston kokouksessa.

guest3656

Quote from: Uuno Nuivanen on 03.06.2016, 20:24:50
Haluavatko ne tosiaan kannattajistaan entisiä kannattajia, ja lopulta vihamiehiä?   ???  >:(

Onko vielä jossain persujen kannattajia? Jos tähänastiset vaalipetokset ovat menneet läpi umpiluille, niin miksei sitten tämäkin? Jabba laskee sen varaan, että vielä jäljellä olevat kannattajat ovat niitä kaikkein tyhmimpiä, joita voi perseraiskata loputtomiin ilman että ilmekään värähtää.

Kim Evil-666

Rakentavat tietämättään, tai tietoisesti sotaa Eurooppaan ja sen tulevat myös saamaan. Jonkun kuppi menee nurin jossakin vaiheessa varmasti ja siitä seurannee dominoefekti, joka jatkaa kulkuaan repien auki viimeisetkin pidättyvyyden rajat.

Koettavat onneaan liian pitkälle, onni tulee kääntymään, on aina kääntynyt ja kääntyy jatkossakin.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Roope

Quote from: writer on 03.06.2016, 20:27:06
Tässä koko EU-komission ehdotus:
...
    Oikeudenmukaisempi järjestelmä, joka perustuu yhteisvastuullisuuteen: järjestelmään kuuluu korjaava jakomekanismi (oikeudenmukaisuusmekanismi). Uusi järjestelmä havaitsee automaattisesti, jos jokin maa saa käsiteltäväkseen suhteettoman paljon turvapaikkahakemuksia. Jos hakemusten määrä jossakin maassa ylittää sen koon ja vaurauden perusteella määritellyn viitearvon (yli 150 prosentilla), uudet hakijat ohjataan kansalaisuudesta riippumatta muualle EU:hun sen jälkeen kun on alustavasti tarkistettu, että heidän hakemuksensa voidaan ottaa käsiteltäväksi. Näin tehdään, kunnes hakemusten määrä on palannut viitearvon alapuolelle.

Tähän uuteen järjestelyyn viitataan mediassa ja hallituksen tiedotuksessa virheellisesti "kriisimekanismina", joka otettaisiin käyttöön vain kriisin sattuessa, ei normaalitilanteessa. Nuo komission reunaehdot (taakanjaon laukaisee yhden maan turvapaikanhakijaosuuden ylittyminen 50 prosentilla) kuitenkin tarkoittavat, että "kriisi" on ulkorajavaltioissa päällä aina ja ikuisesti, joten sen seurauksena myös automaattinen taakanjako ympäri EU:n toimisi jatkuvasti.

Automaattinen taakanjako ei edellytä minkäänlaista kriisiä, ulkorajavaltioiden vastaanottokapasiteetin ylittymistä tai vastaavaa. EU:n komission määrittelemä automaattisen taakanjaon laukaiseva "kriisi" olisi määritelmällisesti päällä yhtälailla, oli ulkorajamaiden kautta EU-alueelle tulevia vuodessa miljoona, tuhat tai vaikka vain kymmenen.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Skeptikko

Jos tämä menee läpi, tulee tämä johtamaan verilöylyihin. Avointa on vain kuinka loputtomasti ihmisia kuolee ja ketkä kaikki.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

writer

Quote from: Roope on 03.06.2016, 20:54:50
Quote from: writer on 03.06.2016, 20:27:06
Tässä koko EU-komission ehdotus:
...
    Oikeudenmukaisempi järjestelmä, joka perustuu yhteisvastuullisuuteen: järjestelmään kuuluu korjaava jakomekanismi (oikeudenmukaisuusmekanismi). Uusi järjestelmä havaitsee automaattisesti, jos jokin maa saa käsiteltäväkseen suhteettoman paljon turvapaikkahakemuksia. Jos hakemusten määrä jossakin maassa ylittää sen koon ja vaurauden perusteella määritellyn viitearvon (yli 150 prosentilla), uudet hakijat ohjataan kansalaisuudesta riippumatta muualle EU:hun sen jälkeen kun on alustavasti tarkistettu, että heidän hakemuksensa voidaan ottaa käsiteltäväksi. Näin tehdään, kunnes hakemusten määrä on palannut viitearvon alapuolelle.

Tähän uuteen järjestelyyn viitataan mediassa ja hallituksen tiedotuksessa virheellisesti "kriisimekanismina", joka otettaisiin käyttöön vain kriisin sattuessa, ei normaalitilanteessa. Nuo komission reunaehdot (taakanjaon laukaisee yhden maan turvapaikanhakijaosuuden ylittyminen 50 prosentilla) kuitenkin tarkoittavat, että "kriisi" on ulkorajavaltioissa päällä aina ja ikuisesti, joten sen seurauksena myös automaattinen taakanjako ympäri EU:n toimisi jatkuvasti.

Automaattinen taakanjako ei edellytä minkäänlaista kriisiä, ulkorajavaltioiden vastaanottokapasiteetin ylittymistä tai vastaavaa. EU:n komission määrittelemä automaattisen taakanjaon laukaiseva "kriisi" olisi määritelmällisesti päällä yhtälailla, oli ulkorajamaiden kautta EU-alueelle tulevia vuodessa miljoona, tuhat tai vaikka vain kymmenen.

Luin EU-komission esityksen uudestaan ja tajusin että tosiaan jatkuva automaattinen taakanjako joka alkaa kun johonkin maahan on tullut 150% sen viitearvosta (viitearvon jonka EU-komissio/EASO määrittää aivan itsevaltaisesti) niin se taakanjako jatkuu kunnes tulijoiden määrä putoaa alle 100% sen viitearvosta.

Eli olin yli-optimistinen kun kirjoitin että huhtikuu-joulukuu välillä kaikki Kreikkaan ja Italiaan tulevat siirrettäisiin ympäri eurooppaa automaattisesti sillä jos tulijoiden määrä jatkuu seuraavan vuoden tammikuussa niin automaattinen siirtely kreikasta ja italiasta ympäri eurooppaa jatkuu koko seuraavan vuoden ja seuraavat 10-20 vuotta jollei tulijoiden määrä putoa alle 100% maiden viitearvosta.


QuoteJos hakemusten määrä jossakin maassa ylittää sen koon ja vaurauden perusteella määritellyn viitearvon (yli 150 prosentilla), uudet hakijat ohjataan kansalaisuudesta riippumatta muualle EU:hun sen jälkeen kun on alustavasti tarkistettu, että heidän hakemuksensa voidaan ottaa käsiteltäväksi. Näin tehdään, kunnes hakemusten määrä on palannut viitearvon alapuolelle.

http://europa.eu/rapid/press-release_IP-16-1620_fi.htm

Eli kun 150% Kreikan ja Italian viitearvosta on KERRAN täyttynyt niin Kreikasta ja Italiasta siirretään eu-komission ehdotuksen toteutuessa KAIKKI tulijat ympäri eurooppaa niin kauan kunnes tulijoiden määrä putoaa alle 100% viitearvosta eli jos tulijoiden määrä EI putoa alle 100% niin automaattinen reitti Kreikasta ja Italiasta ilmaisen asunnon ja ilmaista rahaa jakaviin euroopan maihin on pysyvä.

Tulijoita tulee olemaan paljon enemmän kuin vuonna 2015...

Jos jätät äänestämättä niin autat silloin muita puolueita ja eniten sinun äänestämättä jättämisestäsi hyötyy vaalit voittava puolue.

Ne persujen kannattajat jotka jättivät äänestämättä 2015 tukivat käytännössä äänestämättä jättämisellään Keskustaa ja ne jotka jättävät äänestämättä 2019 tukevat Demareita ja Kokoomusta.

Skeptikko

Islamisoitua kehitysmaa-Suomea ei kannata edes Putinilta puolustaa. Kiitos ja hyvästi.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Skeptikko

Eivätkö nämä poliitikot osaa ollenkaan laskea, suhteuttaa mittakaavojen valtavia eroja ja miettiä seurauksia?
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Ajattelija2008

Pitää kysyä, kenen etua ehdotus palvelee?

Ainakin federalistit ja Saksa erityisesti ovat tyytyväisiä, kun EU:n osavaltioiden päätösvaltaa siirretään Brysseliin, eli käytännössä Saksaan.

Monien EU-maiden työnantajat ovat tyytyväisiä, koska saavat laitonta halpatyövoimaa "turvapaikanhakijoiden" muodossa.

Mutta käytännössä tuo ehdotus ei voi toteutua, kun kerran Suomi ainoana maana nytkin noudattaa muka yhteisesti sovittua taakanjakoa.

Skeptikko

Kun on täynnä itsetuhoa ajavia hölmöjä, niin Putinkin alkaa kuulostaa kaikista vioistaan huolimatta vähemmän tuhoisalta vaihtoehdolta. Meillä on maanpetturihallitus.

Putinin ei edes tarvitse hyökätä, kun nämä hullut itse tuhoavat maan. Putinin tarvitsee astella kaaokseen joutuneeseen maahan, jossa häntä pidetään pelastajana.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Roope

Quote from: writer on 18.01.1970, 00:56:18
Eli kun 150% Kreikan ja Italian viitearvosta on KERRAN täyttynyt niin Kreikasta ja Italiasta siirretään eu-komission ehdotuksen toteutuessa KAIKKI tulijat ympäri eurooppaa niin kauan kunnes tulijoiden määrä putoaa alle 100% viitearvosta eli jos tulijoiden määrä EI putoa alle 100% niin automaattinen reitti Kreikasta ja Italiasta ilmaisen asunnon ja ilmaista rahaa jakaviin euroopan maihin on pysyvä.

Ja 100 prosentin viitearvon alle putoaminen on käytännössä mahdotonta, koska EU-alueelle on tultu ja tullaan jatkossakin pääasiassa paria pääreittiä Kreikan ja Italian kautta. Siksi komission vain kriisitilanteisiin esittämä  "automaattinen taakanjako" on kerran käynnistyttyään pysyvä järjestely.

Komission taakanjakovedätystä ei ole juurikaan viitsitty naamioida, mutta se ei haittaa, kun valtamedia on mukana juonessa tukien täysillä komission tarinaa "kriisimekanismista".
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Peltipaita

Vaikka tuo ei EU:ssa läpi menisikään, parasta Suomelle kuitenkin olisi että päätökset tehdään prysselissä. Olemme valinneet politikot vaaleissa juuri sitä varten että he tietävät milloin pitää jättää itse päättämättä ja milloin taas on parasta antaa prysselin päättää. Kyllä kansa tietää, ettei se tiedä mitään.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Bwana

Tässä on nyt parina päivänä tullut sellaista infoa että täytyy sitten todeta se vääjäämätön:

Tästä ei ilman ampumista enää selvitä.

Harmi että Suomessakin on niin monta torppaa joissa on torrakko.
Nkosi sikelel' Afrika.

writer

Quote from: Skeptikko on 03.06.2016, 21:38:18
Kun on täynnä itsetuhoa ajavia hölmöjä, niin Putinkin alkaa kuulostaa kaikista vioistaan huolimatta vähemmän tuhoisalta vaihtoehdolta. Meillä on maanpetturihallitus.

Putinin ei edes tarvitse hyökätä, kun nämä hullut itse tuhoavat maan. Putinin tarvitsee astella kaaokseen joutuneeseen maahan, jossa häntä pidetään pelastajana.

EU-komissio näyttää todellakin olevan niin sekaisin että tarjoaa sekoilullaan useita euroopan maita Putinille jos dublin-järjestelmän tuhoaminen, pysyvät siirrot Kreikasta ja Italiasta kun 150% niiden viitearvosta kerran täyttyy ja euroopan turvapaikkavirasto menevät läpi ja aiheuttavat ryntäyksen kreikkaan ja italiaan johon verrattuna 2015 oli pientä lämmittelyä.

Miksei EU:lla voi olla vastuullisia päättäjiä täys-kaheleiden sijaan?


Miksei Suomen hallituksessa voi olla vastuullisia poliitikkoja ajopuiden ja vastuunpakoilijoiden sijaan?

Miksei sisäministeriön ja oikeusministeriön virkamiehissä voi olla päteviä virkamiehiä nykyisten EU-komission ehdotusten kritiikittömien kopioijien sijaan?



Jos jätät äänestämättä niin autat silloin muita puolueita ja eniten sinun äänestämättä jättämisestäsi hyötyy vaalit voittava puolue.

Ne persujen kannattajat jotka jättivät äänestämättä 2015 tukivat käytännössä äänestämättä jättämisellään Keskustaa ja ne jotka jättävät äänestämättä 2019 tukevat Demareita ja Kokoomusta.

Skeptikko

Quote from: Bwana on 03.06.2016, 21:47:58
Harmi että Suomessakin on niin monta torppaa joissa on torrakko.

Miksi se on harmi? Parempi olla EU:n laajuisen sisällissodan koittaessa aseistautunut.

En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/