News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2016-06-01 Ruokalähetteinä paljon maahanmuuttajia, Palkka 9 e/h, ei eläkettä

Started by writer, 02.06.2016, 10:01:01

Previous topic - Next topic

P

Quote from: Mikke70 on 10.11.2021, 17:40:44
Quote from: Pöhisijä on 10.11.2021, 17:16:58
Hyvään aikaan saivat myytyä kun nythän kuskit halutaan pakottaa työsuhteisiin, se vaikuttaa olevan melkoinen maailmanloppu näille firmoille. Siitä syystä varmaan möivätkin koko paskan pois.

Joku ilmeisesti näkee asian toisin, koska on valmis antamaan OSAKKEITA 7 miljardin edestä. Harmi, ettei ostaja tullut kysyneeksi neuvoa Homma forumista.

No kyseessä on ponzi, jolla vedetään tyhmiltä rahat. Toiminta on tappiollista, ollut tappiolllista. Sama kilpailijoilla.

Mutta tämä Suomen säätö ei kuulu kyllä koko kauppaan tai vaikuta hintaan. Suomi on tikku peessä kokoluokaltaan tuossa Woltissa. Se mitä täällä tehdään ei oikeasti vaikuta Woltiin mitenkään, vaikka pääkonttori olisikin täällä. Vaikutus on yhtä suuri, kuin oli Uberille, kun Uber oli laiton/kielletty  Suomessa. Eli ei vaikutusta.

Tuosta kioskista ei makseta 7 miljardia siksi, että se toimii Suomessa.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

koojii

Quote from: kartiokulmio on 10.11.2021, 14:37:59

Jospa aattelevat että juuri nämä pizzakuskiyritykset ovat siinä vaiheessa markkinajohtajia joiden autot myös sitten kuljettamassa kun kuskeja ei enää tarvita. Kannattaako jokaisen pikkuisen pitserian omia autoja pitää, nythän ne jo osaksi ovat siirtyneet omista noiden isojen firmojen asiakkaiksi. Tehokkaampi käyttö kun ovat enempi liikkeessä.

Ruokapaketin tai muun paketin kuskaaminen ravintolasta tai kaupasta kotiin tilaajalle moniosaajan voimin ei ole mitään rakettitiedettä. Oma veikkaus on, että viimeistään 2030-luvulla moniosaaja voidaan korvata tässä prosessissa robottiautolla tai muulla itse liikkuvalla härpäkkeellä.

Wolt ehtii takoa niitä robottiautoja odottaessa kenties 5-10+ miljardin euron tappion. Siinä vaiheessa kun teknologia alkaa olla kypsä robottiautoille ja muunlaisten robottien suorittamalle pakettien kotiinkuljetukselle, niin eiköhän noita uusia apajille pyrkijöitä ole lukuisia muitakin Googlesta ja Applesta lähtien ja ties mitä kuriirifirmoja ja Woltin osakkeita ostaneet ovat pumpanneet siihen firmaan ne tappiollisen toiminnan pyörittämiseen hassatut rahat.

Vähän sama kuin Teslan meemi-osakkeen kanssa. Kun sähköautojen tekniikka ja erityisesti hinta alkaa olla kypsää peruskansanvaunuihin, niin perinteiset autonvalmistajat pyyhkivät ohi oikealta ja vasemmalta Teslasta.

Kuitenkin hattua nostan Woltin myyneille, kun kerrankin Suomesta onnistuttiin myymään miljardeilla euroilla ilmaa ulkomaaneläville. Yleensä aina tuo homma toiminut päinvastoin eli suomalaiset hölmöt ostaneet milloin mitäkin Saksan arvottomia mokkulataajuuslisenssejä tai konkurssikypsiä paperitehtaita Yhdysvalloista miljardeilla ja sitten ne on alaskirjattu arvottomina muutamassa vuodessa kirjanpitoon.

Eiköhän tuo jo seuraavan vuoden aikana selviä, että miten paljon Woltin osakkeet myyneet itse uskovat siihen sen kannattavuuteen. Jos uskovat vahvasti, niin lisäävät omistustaan siinä ja jos eivät niin myyvät mahdollisimman paljon niitä vaihdossa saamiaan osakkeita. Sitä en tiedä onko niissä vaihdossa tulevissa osakepoteissa joku rajoite ettei niitä saa heti myydä vaan pitää omistaa tietty aika.

Golimar

Quote from: Mikke70 on 10.11.2021, 17:40:44
Quote from: Pöhisijä on 10.11.2021, 17:16:58
Hyvään aikaan saivat myytyä kun nythän kuskit halutaan pakottaa työsuhteisiin, se vaikuttaa olevan melkoinen maailmanloppu näille firmoille. Siitä syystä varmaan möivätkin koko paskan pois.

Joku ilmeisesti näkee asian toisin, koska on valmis antamaan OSAKKEITA 7 miljardin edestä. Harmi, ettei ostaja tullut kysyneeksi neuvoa Homma forumista.

Pelkkää tappiota tuottava paskafirma ostaa toisen pelkkää tappiota tuottavan paskafirman omilla osakkeillaan, arvaa kuka maksaa.

Typerät sijoittajat.

kartiokulmio

Quote from: Viimeinen linja on 10.11.2021, 16:19:31
Mietin että miksi nämä ruokafirmat eivät perusta omaa alustaa jollain osuuskunta systeemillä mieluummin kuin maksavat esim. woltille siivun että ne tekevät sen. Palkkaisivat omat koodarit ja ostaisivat omat serverit, minun ajatusmallilla se tulisi halvemmaksi. Ei woltilla tai vastaavilla ole sitä varsinaista tuotetta eli ruokaa se on ravintoloilla.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008396154.html

"On yleisessä tiedossa, että lähettipalveluiden osuus on jopa 30 prosenttia."

Edit. Lisätty tieto lähettifirman osuudesta.
Jos se Wolt tekee tappiota ja maksaa kuskeilleen enempi kuin mitä osuuskunta kykenisi maksamaan, niin ei niitten kannata perustaa sellaista?
Tai jos järjestelmä niin kehittynyt että osaa jakaa paremmin ruokien tuomiset?
En ole koskaan tuollaisesta ruokaa tilannut, kertooko se milloin perillä vai toimiiko se samalla tapaa kuin aiemmin pitsataksit että tulee sitten kun tulee, jos tulee?
Uutisartikkelissa luki että kotipizza laskenut kannattavampaa olevan omien autojen pito kun ovat iso firma, ehkä se osuuskuntajärjestelmä voisi olla hyvinkin kannattava, mikäli eri klaanien ja kansallisuuksien yhteistyö toimisi.

Outo olio

Joku ehkä jo totesikin mutta, olisi äärimmäisen yksinkertaista tehdä systeemi niin että kun alustafirma maksaa keikkayrittäjälle palkkion, niin samalla tieto asiasta menee myös verottajalle. Henkilötunnus, summat, ja päivämäärät ja kellonajat. Verottaja sitten tietää että se-ja-se on ollut yrittäjänä, odotellaan tässä maksuja. Ja jos ei ala kuulumaan, kysytään että mikäs nyt.

Jos alustafirma oikeasti on luomassa uudenlaista työelämää rehellisin kortein, niin kuin väittää, niin heillä ei luulisi olevan mitään isompaa tätä vastaan. Syntyneet ylimääräiset pikkukulut voidaan vielä laittaa verovähennyskelpoisiksi, niin firma ei kärsisi siitäkään.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Golimar on 10.11.2021, 18:30:10
Quote from: Mikke70 on 10.11.2021, 17:40:44
Quote from: Pöhisijä on 10.11.2021, 17:16:58
Hyvään aikaan saivat myytyä kun nythän kuskit halutaan pakottaa työsuhteisiin, se vaikuttaa olevan melkoinen maailmanloppu näille firmoille. Siitä syystä varmaan möivätkin koko paskan pois.

Joku ilmeisesti näkee asian toisin, koska on valmis antamaan OSAKKEITA 7 miljardin edestä. Harmi, ettei ostaja tullut kysyneeksi neuvoa Homma forumista.

Pelkkää tappiota tuottava paskafirma ostaa toisen pelkkää tappiota tuottavan paskafirman omilla osakkeillaan, arvaa kuka maksaa.

Typerät sijoittajat.

Ketähän tuon kuplan omistajina on?  Jos pitää paikkansa että liikevaihtoa 3 miljardia ja pörssiarvo 60 miljardia niin hieman kuplaa.
Firman pitäisi pystyä maksamaan yli miljardi osinkoina ulos jotta pörssikurssille olisi katetta.

Melbac

Quote from: kartiokulmio on 10.11.2021, 20:59:18
Quote from: Viimeinen linja on 10.11.2021, 16:19:31
Mietin että miksi nämä ruokafirmat eivät perusta omaa alustaa jollain osuuskunta systeemillä mieluummin kuin maksavat esim. woltille siivun että ne tekevät sen. Palkkaisivat omat koodarit ja ostaisivat omat serverit, minun ajatusmallilla se tulisi halvemmaksi. Ei woltilla tai vastaavilla ole sitä varsinaista tuotetta eli ruokaa se on ravintoloilla.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008396154.html

"On yleisessä tiedossa, että lähettipalveluiden osuus on jopa 30 prosenttia."

Edit. Lisätty tieto lähettifirman osuudesta.
Jos se Wolt tekee tappiota ja maksaa kuskeilleen enempi kuin mitä osuuskunta kykenisi maksamaan, niin ei niitten kannata perustaa sellaista?
Tai jos järjestelmä niin kehittynyt että osaa jakaa paremmin ruokien tuomiset?
En ole koskaan tuollaisesta ruokaa tilannut, kertooko se milloin perillä vai toimiiko se samalla tapaa kuin aiemmin pitsataksit että tulee sitten kun tulee, jos tulee?
Uutisartikkelissa luki että kotipizza laskenut kannattavampaa olevan omien autojen pito kun ovat iso firma, ehkä se osuuskuntajärjestelmä voisi olla hyvinkin kannattava, mikäli eri klaanien ja kansallisuuksien yhteistyö toimisi.
Tossa taitaa olla myös se että jos/kun porukka tilaa näiltä wolteilta ja muilta safkoja ja sinne oven taakse tulee joku huonoa suomea sönkkäävä äijä niin ne asiakkaat ei pidä siitä ja alkaa tilaamaan safkansa juuri joltain kotipizzan tapaiselta firmalta joka itse pystyy valitsemaan ne pizzakuskinsa.Itseänihän asia ei kiinnosta tippaakaan koska en tilaa noista pizzaa mutta tullut nähtyä noita wolt tyyppejä ja aina on tuntunut että niillä on pallo hukassa ja ajelevat vähän miten sattuu(tämä tosin johtuu osittain liikenteestä).

Jaska Pankkaaja

Quote from: Golimar on 10.11.2021, 18:30:10
Quote from: Mikke70 on 10.11.2021, 17:40:44
Quote from: Pöhisijä on 10.11.2021, 17:16:58
Hyvään aikaan saivat myytyä kun nythän kuskit halutaan pakottaa työsuhteisiin, se vaikuttaa olevan melkoinen maailmanloppu näille firmoille. Siitä syystä varmaan möivätkin koko paskan pois.

Joku ilmeisesti näkee asian toisin, koska on valmis antamaan OSAKKEITA 7 miljardin edestä. Harmi, ettei ostaja tullut kysyneeksi neuvoa Homma forumista.

Pelkkää tappiota tuottava paskafirma ostaa toisen pelkkää tappiota tuottavan paskafirman omilla osakkeillaan, arvaa kuka maksaa.

Typerät sijoittajat.
Iman niitä typeriä si_oittajia fiksut sijoittajat tienaisivat vähemmän.

Joo, naurattaa ja olen vilpittömästi iloinen Woltin poikien puolesta.
Tästä nn kyllä todella vaikea laittaa enää paremmaksi, siis jos ajattelee kauppahintaa myyjän kannalta ja kaupan ajoitusta. Napakymppi, aivan häränsilmän keskelle.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Jaska Pankkaaja on 11.11.2021, 08:10:39

Iman niitä typeriä si_oittajia fiksut sijoittajat tienaisivat vähemmän.

Joo, naurattaa ja olen vilpittömästi iloinen Woltin poikien puolesta.
Tästä nn kyllä todella vaikea laittaa enää paremmaksi, siis jos ajattelee kauppahintaa myyjän kannalta ja kaupan ajoitusta. Napakymppi, aivan häränsilmän keskelle.

Vielä pitäisi osakkeet saada myytyä.

Jaska Pankkaaja

^Vaikka kurssi isommin myydessä vähän kyykkäisikin niin kyllä tässä se rosentin voitto tehtiin :D

Kuuluuko muuten ne hienot Wolt - lämpölaukut hintaan? :D

Voi jeesus: kasa kiinalaisia lämpölaukkuja a' 2€ ja joku mobiilisofta
= 7 000 000 000 € :D

Hyvin kun hoitavat lähtöhöpönsä niin tiedä vaikka saisivat vähän enemmänkin! Vielä kerran: very well done boys!!
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Totti

Quote from: Viimeinen linja on 10.11.2021, 16:19:31
Mietin että miksi nämä ruokafirmat eivät perusta omaa alustaa jollain osuuskunta systeemillä mieluummin kuin maksavat esim. woltille siivun että ne tekevät sen. Palkkaisivat omat koodarit ja ostaisivat omat serverit, minun ajatusmallilla se tulisi halvemmaksi.

Kyse on siitä, millä riskillä halutaan edetä.

Oman kuljetusorganisaation perustaminen luo suuret kiinteät kustannukset, jotka siis edellyttävät myös suuria kuljetusvolyymejä, jotta se olisi kannattavaa eli kuljettamisen liiketoimintariski kasvaa. Jos käyttää alihankintaa eli esim. Woltia, kiinteät kustannukset muuttuvat kokonaan liikkuviksi kustannuksiksi, joiden liiketoimintariski on kutakuinkin nolla.

Kyse on oikeastaan volyymiennusteista: jos kuljetusvolyymit oletetaan olevan pieniä kannatta mennä alihankinnalla, jos volyymi on suuri kannattaa kuljettaa itse.

Kuten esität, eräs vaihtoehto olisi, että ravintolat kimpassa hankkivat kuljetuspalvelun saadakseen tarpeeksi volyymiä. Osuuskunta ei kuitenkaan toimi koska ne ovat käytännössä aina tappiollisia. Osuuskuntien ongelma on suuri houkutus välistävetoon eli kustannusten siirtäminen osuuskunnalle kunnes se on konkurssissa. Osuuskunta on käytännössä sosialismia, joka aina kaatuu jossain vaiheessa. Käytännössä pitäisi siis perustaa erillinen kaupallinen yritys eli Woltin kaltainen firma, mutta sellainen on jo olemassa Woltissa, joten turha keksiä pyörä uudestaan.

Realiteetti näiden kuljetusten osalta on, että vain ravintolaketju jolla on tarpeeksi suuri kuljetuspotentiaali kannattaa perustaa oman kuljetusorganisaation. Muiden ei kannata lähteä tällaiseen toimintaan vaan tyytyä alihankintaan tai jättää kokonaan kuljettamatta.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

foobar

Tampereen punayliopiston jne. puhuvia päitä on löydetty medioihin kertomaan että Woltin seitsemän miljardin arvo on rakennettu maahanmuuttajien (no, tällähän ei viitata yhteenkään järjellisellä perusteella oleskeluluvan saaneeseen henkilöön, mutta se on jo ihan yleinen medianäkemys maahanmuuttajista, ettei muita edes noteerata) selkänahasta voittoa (eh) kiskomalla. Siis vieläpä Suomessa näin tehden. Näissä jutuissa osataan täydellisesti ohittaa se fakta että Suomi ei ole ollut Woltille pitkään aikaan mitenkään kovin keskeinen markkina. Muistelen lukeneeni jostain että Woltilla on jopa 150 tuhatta kuriiria niissä 23 maassa joissa nämä operoivat. Kovin merkittävä osuus näistä ei voi olla Suomessa asuvia maahanmuuttajia, mutta punayliopistojen puhuvat päät näkevät tässä tilanteessa yllätyksettömästi mahdollisuuden tukea oman haittamaahanmuuton agendojen propagandaa ja ajaa jälleen kerran kommunistista maailmanvallankumousta niin yritystähän ei pidä jättää suorittamatta.

Käsittääkseni Woltin suurin laajentuminen ja vahvimmat toimintaympäristöt ovat olleet Keski- ja Itä-Euroopassa, ja useimmiten markkinoille on menty hiukan suurimpia metropoleja pienemmissä kaupungeissa. Tilanteen katseleminen esim. pääkaupunkiseudun tai Tampereen vinkkelistä on aikamoinen poikkeus Woltin kokonaisvaltaiseen markkinatoimintastrategiaan. Mitäpä luulette, paljonko riistettyjä tummanahkoja mahtaa toimia ruokakuriireina esim. keskikokoisissa puolalaisissa tai unkarilaisissa kaupungeissa? Jotenkin tuossa täysin ennakoitavassa Wolt-kaupalla harjoitetussa radikaalivasemmiston "kritiikissä" osataan nähdä vain ne asiat jotka pyörivät heidän oman napansa ympärillä täällä Suomessa...
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

foobar

Quote from: kartiokulmio on 10.11.2021, 20:59:18
Quote from: Viimeinen linja on 10.11.2021, 16:19:31
Mietin että miksi nämä ruokafirmat eivät perusta omaa alustaa jollain osuuskunta systeemillä mieluummin kuin maksavat esim. woltille siivun että ne tekevät sen. Palkkaisivat omat koodarit ja ostaisivat omat serverit, minun ajatusmallilla se tulisi halvemmaksi. Ei woltilla tai vastaavilla ole sitä varsinaista tuotetta eli ruokaa se on ravintoloilla.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008396154.html

"On yleisessä tiedossa, että lähettipalveluiden osuus on jopa 30 prosenttia."

Edit. Lisätty tieto lähettifirman osuudesta.
Jos se Wolt tekee tappiota ja maksaa kuskeilleen enempi kuin mitä osuuskunta kykenisi maksamaan, niin ei niitten kannata perustaa sellaista?
Tai jos järjestelmä niin kehittynyt että osaa jakaa paremmin ruokien tuomiset?
En ole koskaan tuollaisesta ruokaa tilannut, kertooko se milloin perillä vai toimiiko se samalla tapaa kuin aiemmin pitsataksit että tulee sitten kun tulee, jos tulee?
Uutisartikkelissa luki että kotipizza laskenut kannattavampaa olevan omien autojen pito kun ovat iso firma, ehkä se osuuskuntajärjestelmä voisi olla hyvinkin kannattava, mikäli eri klaanien ja kansallisuuksien yhteistyö toimisi.

Kotipizzojen ja vastaavien osalta voi noteerata sen että niille pizzan toimitus asiakkaalle on ollut normaalia bisnestä vuosikymmeniä. Niiden myynti olisi sitä ilman murto-osa nykyisestä. Mitä Woltin tappiollisuuteen tulee, ainakin firma itse antaa ymmärtää että tappiollisuus johtuu siitä että se laajentaa toimintaansa erittäin aggressiivisesti, ja että kypsät toiminta-alueet ovat itseasiassa kannattavia. Aggressiivinen laajeneminen taas johtuu siitä että todennäköisesti näitä ruoantoimitusbisneksen firmoja jää lopulta maailmalle jäljelle vain kourallinen, ja ne jotka eivät laajene jäävät väkisin isompien jalkoihin.

Asun aika keskeisellä paikalla, ja luokkaa 200 metrin säteellä asunnostani taitaa toimia yli 50 eritasoista ravintolaa tai kahvilaa. Käsittääkseni näistä vain kaksi tai kolme ei myy ruokaansa Woltin kautta. (Itselleni ko. toimitus ei ole tietenkään mielekästä koska voin kävellä näihin paikkoihin parissa minuutissa, mutta Wolt tarjoaa useimpien paikkojen osalta myös mahdollisuutta noutaa itse ennakkoon tilattu ateria ja kertoo kun se on valmis.) Olen melko varma että näistä kaikista ravintoloista korkeintaan pari edes harkitsisi omaa toimitusketjua ravintolassa syönnin lisäksi, mutta käytännössä kaikki ovat alkaneet viimeistään pandemian myötä tarjoamaan toimituspalvelua Woltin kautta koska ilmeisesti se kuitenkin lisää myyntivolyymejä paljon aiheuttamaansa vaivaa enemmän.

Pitsataksipuolellahan tällaista konsolidoitumista nähtiin joidenkin palveluiden kautta jo vuosia sitten. Sillä puolella tosin tilanne oli se että jokaisella kotipitsalla tai karvakädellä oli oma alueellinen kuriiripalvelunsa, mutta yhteisillä tilausjärjestelmillä saatiin yksi ihminen ravintolassa pois ottamasta tilauksia vastaan puhelimitse. Sen tilauksenvälityspalvelun rakentaminen tuskin olisi ollut monenkaan yksittäispitserian ydinosaamisaluetta...
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Golimar

Quote

"Wolt-kuljettaja sylki kasvoille" – Ruokalähettien ajelu espoolaisella kävelykadulla kiristää asukkaiden hermoja
Liikenne: Ruokalähettien pysäköinti ravintoloiden edessä rassaa Leppävaaranraitilla. Lain rikkomisesta huomauttanut nuori nainen kertoo saaneensa haistattelua ja sylkeä päällensä. Kaupunki aikoo tarkistaa ensimmäisenä, ovatko alueen liikennemerkit riittäviä.

Keskiviikkona lounasaikaan Leppävaaranraitilla kulkee väkeä verkalleen. Pari autoa on pysäköitynä kävelykadulle.

Hätävilkut kertovat, että pysäköinti on väliaikaista. Paikalle 5 minuutin päästä saapuva kuljettaja ei anna haastattelua.

Ohi kulkeva keski-ikäinen leppävaaralaismies suostuu vahvistamaan sen, asukkaat ovat puhuneet jo pitkään: Kävelykadulla ravintoloiden edessä päivystävät Woltin ja Foodoran ruokalähetit eivät noudata lakeja tai sääntöjä. Piittaamattomuus koskee tosin muitakin.

– Taksien läpiajo väheni jonkin verran, kun tuonne torin laitaan saatiin puomi, mies kertoo ja viittoo Läkkitorin eteläkulmaan.

Kiireisimmät tosin ajavat puominkin läpi, sillä se antaa myöten.

MIEHEN MIELESTÄ Espoon kaupunki ei hoida valvontavelvollisuuksiaan, eikä tavallisen asukkaan kannata mennä kuljettajille huomauttelemaan.

– Heillä on äkkiä nyrkit pystyssä, pitkään alueella asunut mies sanoo.

Raitin varrella asuva nuori nainen kertoi äskettäin Facebookissa saaneensa katsella keskisormea huomautettuaan väärinpysäköinnistä.

Pahin tilanne johti naisen mukaan siihen, että Wolt-kuski huoritteli ja sylki päin kasvoja.

X

AJOLUVAT ja liikennesäännöt käydään läpi kaikkien kuljettajien kanssa heidän aloittaessaan yhteistyön Woltin kanssa. Kuljettajia muistutetaan liikennesäännöistä ja muista liikenneasioista säännöllisesti myös uutiskirjeissä. Jos saamme tiedon, että kuljettaja on rikkonut liikennesääntöjä, asiaan pyritään aina puuttumaan viipymättä, selvittää Woltin maajohtaja Henrik Pankakoski.

Pankakosken mukaan myös Leppävaaranraitin tapausta on käyty läpi sekä siitä kertoneen naisen että lähetin kanssa.

– Lähetin kanssa on käyty vakava keskustelu liikennesäännöistä ja asiakkaiden ja muiden henkilöiden kohtaamisesta, Pankakoski sanoo.

X

https://www.lansivayla.fi/paikalliset/4448982

Huppupelikaani

^ Väkisin tulee mieleen eilen linkkaamaani uutinen, jonka mukaan useampi kuin joka viides espoolainen on vieraskielinen ja tilanne muuttuu koko ajan huonommaksi.

Miettikää nyt, jos lähimarketin kassa sylkisi päälle ja olisi nyrkit pystyssä, kun huomauttaisi kananmunakennon heittelystä, jauhelihapaketin lävistämisestä peukalolla tai salaattiin aivastamisesta. Onpa ihme, että ruokalähettifirmat pyrkivät maailmanloppuun asti välttämään työsuhdetta näiden impulssikontrollittomien kanssa. Marketin kassan kanssa ei käytäisi yhtään "vakavaa keskustelua asiakkaiden ja muiden henkilöiden kohtaamisesta" tai tarkastettaisi ovatko kassoille annetut käyttäytymisohjeet (vrt. "ovatko alueen liikennemerkit riittäviä") tälläisen käytöksen jälkeen.

Sitä saa mitä äänestää.

E: Vähän lisää öyhötystä

Peltipaita

Quote"Wolt-kuljettaja sylki kasvoille" – Ruokalähettien ajelu espoolaisella kävelykadulla kiristää asukkaiden hermoja
Liikenne: Ruokalähettien pysäköinti ravintoloiden edessä rassaa Leppävaaranraitilla. Lain rikkomisesta huomauttanut nuori nainen kertoo saaneensa haistattelua ja sylkeä päällensä. Kaupunki aikoo tarkistaa ensimmäisenä, ovatko alueen liikennemerkit riittäviä.

Uusi aika vaatii uudet liikennemerkit. Älä sylje kasvoihin. Alkakaamme ideoimaan.

"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Eino P. Keravalta

Jos sylkee toisia ihmisiä kadulla, voi sylkeä kostoksi asiakkaan ruokaankin, jos ei pysty sopeutumaan ympäröivän kulttuurin lakeihin ja arvoihin ja jos halveksuu niiden edustajia ja muita rasisteiksi kokemiaan ryhmiä.

Ei välttämättä ole hyvä ajatus jättää omaa ruokaansa noiden käsiin.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Siener

En ikinä osta mitään noista pizzerioista tai kebuloista.

Jo 1980-luvulla oli meidän opiskelijoiden kesken tunnettu käsite, "with extra mozzarella" = valmiin pizzan päälle kokki tai tarjoilija päräyttää vielä viimeistelyksi räkänsä.

______

Viime talven liukkailla kaaduin kolme kertaa. Ensimmäinen kerta niin paha, että olin yli kuukauden kotona sisätiloissa. Opin tilaamaan ruoat paikallisen kotimaisen firman kautta, jonka kautta tuli jopa halvemmaksi kuin lähikaupasta ostamalla. Ensimmäisellä kerralla oli riski nuori mies. Toisella kerralla tulikin hento parikymppinen tyttö, joka tosissaan sai tehdä töitä tilaamani neljän ruokakassin kanssa... Enkä itse siinä tilanteessa pystynyt auttamaan.

Vaihtoehtoja on, suosi kotimaista!

Totti

Quote from: Golimar on 22.01.2022, 09:24:12
Quote

"Wolt-kuljettaja sylki kasvoille" – Ruokalähettien ajelu espoolaisella kävelykadulla kiristää asukkaiden hermoja

...

Hätävilkut kertovat, että pysäköinti on väliaikaista. Paikalle 5 minuutin päästä saapuva kuljettaja ei anna haastattelua.

https://www.lansivayla.fi/paikalliset/4448982

Tätä Lähi-idän autokulttuuria, jossa pysäköidään minne tahansa ja lyödään hätävilkut päälle ikään kun jonain pysäköintilupana, näkee Hesan keskustassa nykyään todella paljon.

Aikaisemmin tätä pysäköintikulttuuria näki satunnaisesti diplomaattiautoilla, jotka kuskasivat lähettiläiden rouvia ostoksille ja jätti autot kauppojen ovien eteen vilkut päälle. Nykyään wolttineekerit tekevät tätä samaa: auto jalkakäytävälle tai ajoväylälle hätävilkut päälle sen ajaksi kun soitellaan ylipainoiset soijapojat hakemaan päivän kolmannen pitsansa kerrostalon ulko-ovelta. Joskus odotus on varsin pitkä kun asiakasta ei saada kiinni ja kestää ennen kun he saavat vaatteensa päälle ja tulevat alas.

Wolttineekerit sekoilevat muillakin ajoneuvoilla liikenteessä. Suurin osa ei ainakaan Hesan keskustassa aja autolla, vaan erinäisillä sähköpotkulaidoilla, polkupyörällä ja nyt uutuutena läskipyöräisillä sähkömopoilla.

Meno on täysin holtitonta. Jengi vetelee megakokoiset lämpölaukut selässä keskellä jalkakäytäviä jalankulkijoiden väistäessä, ajetaan liikennettä vastaan yksisuuntaisilla teillä, päin punaisia, sukkuloidaan kaistalta toiselle, ajetaan tieltä jalkakäytäville jne. jne. Liikennesääntöjä ei noudateta nimeksikään kun on kiire saada stadin hipsterille kvinoasalaatit kouraan ja seuraava keikka sisään. Ruuhka-aikoina näitä sekoilijoita on Hesan keskustassa kirjaimellisesti joka korttelissa koko ajan.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

RP

QuoteHämeen poliisi tutkii tapausta, jossa Lahdessa nuorelle naiselle pizzan luovuttanut henkilö tunkeutui väkisin tämän asuntoon ja ahdisteli häntä. Pizza oli tilattu Wolt-sovelluksella, mutta vielä ei tiedetä, onko tilauksen toimittanut henkilö Woltin yhteistyökumppani eli yhtiön ruokalähetti.

Woltin näkemyksen mukaan lähettikumppani olisi toimittanut tilauksen asiakkaan oven eteen kontaktittomana tilauksena. Toimituksen jälkeen tuntematon henkilö olisi ottanut pizzan, luovuttanut sen asiakkaalle ja tunkeutunut hänen asuntoonsa.

Poliisi ei tässä vaiheessa tutkintaa ota kantaa Woltin näkemykseen. Poliisin mukaan tapahtumien kulku on vielä epäselvä ja tapauksen tutkinta on käynnissä.

Quote Poliisi tutkii tapausta kotirauhan rikkomisena ja seksuaalisena ahdisteluna.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008632747.html
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Roope

Sitä työperäistä maahanmuuttoa:

QuotePoliisi tutkii ruokalähettipalveluihin liittyvää epäiltyä ihmiskauppaa: "Uhrit on saatu maksamaan huomattavia summia"

Ihmiskaupparikokset ovat lisääntyneet merkittävästi viime vuosina. Pelkästään Itä-Uudenmaan poliisilaitoksella epäiltyjen työperäisten hyväksikäyttörikosten määrä kolminkertaistui viime vuonna.

Itä-Uudenmaan poliisilla on parhaillaan tutkinnassa iso ihmiskaupparikosjuttu, joka liittyy ruokalähettipalveluihin.

– Esitutkinta tässä jutussa on loppusuoralla. Siinä on kyse maahan houkuttelemisesta yhtiön toimintaan. Uhrit on saatu maksamaan huomattavia summia, heille on järjestetty maahantulo, jonka jälkeen todellisuus on ollut sitä, että he ovat tehneet palkatta ruokalähettipalveluita suhteellisen pitkän ajan, rikostarkastaja Sari Malinen Itä-Uudenmaan poliisilaitokselta kertoo Rikospaikan haastattelussa.

Epäiltyjen ihmiskaupparikosten tekoaika on peräti kaksi vuotta. Poliisin mukaan jutussa on useita rikosten uhreja.

– Heidän itsemääräämisoikeuttaan on rajattu myöskin sillä, että tilinkäyttövälineet ovat olleet epäiltyjen hallinnassa, palkkaa ei ole maksettu ja heidän vapaa-aikaansa on rajoitettu huomattavasti. Työpäivät ovat olleet äärimmäisen pitkiä, Malinen kertoo.
MTV 11.2.2023

Olipa taas valtava yllätys, kun Suomen kuin abikarkkeina jakelemat oleskeluluvat ovat joillekin kymmenien tuhansien eurojen arvoisia.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Outo olio

^Suomi ei toimisi ilman neekeriorjuutta. Tai siis, se on se todellisuus jota halutaan tänne rakentaa, ja vieläpä antirasismin nimessä. Etninen alaluokka palvelee halvalla ja kellon ympäri kantaväestön keski- ja yläluokkaa. Persianlahden maista tuttu yhteiskuntamalli.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Scruton

Quote from: Outo olio on 11.02.2023, 13:07:18
^Suomi ei toimisi ilman neekeriorjuutta. Tai siis, se on se todellisuus jota halutaan tänne rakentaa, ja vieläpä antirasismin nimessä. Etninen alaluokka palvelee halvalla ja kellon ympäri kantaväestön keski- ja yläluokkaa. Persianlahden maista tuttu yhteiskuntamalli.

Tätähän se elinavaltosten ja alexanderstubbien monikultturisuus on. Heidän lapsensa jakavat saman eliittikoulun Ranskan suurlähettilään lapsien kanssa ja eksoottisempia mamuja he näkevät vain tilatessaan wolt-kuskin tai siivoojan.
"Conservatism starts from a sentiment that all mature people can readily share: the sentiment that good things are easily destroyed, but not easily created."
- Sir Roger Scruton

"Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire."
- Gustav Mahler

ApuaHommmaan

Quote from: Roope on 11.02.2023, 12:42:58
Sitä työperäistä maahanmuuttoa:

QuotePoliisi tutkii ruokalähettipalveluihin liittyvää epäiltyä ihmiskauppaa: "Uhrit on saatu maksamaan huomattavia summia"

Ihmiskaupparikokset ovat lisääntyneet merkittävästi viime vuosina. Pelkästään Itä-Uudenmaan poliisilaitoksella epäiltyjen työperäisten hyväksikäyttörikosten määrä kolminkertaistui viime vuonna.

Itä-Uudenmaan poliisilla on parhaillaan tutkinnassa iso ihmiskaupparikosjuttu, joka liittyy ruokalähettipalveluihin.

– Esitutkinta tässä jutussa on loppusuoralla. Siinä on kyse maahan houkuttelemisesta yhtiön toimintaan. Uhrit on saatu maksamaan huomattavia summia, heille on järjestetty maahantulo, jonka jälkeen todellisuus on ollut sitä, että he ovat tehneet palkatta ruokalähettipalveluita suhteellisen pitkän ajan, rikostarkastaja Sari Malinen Itä-Uudenmaan poliisilaitokselta kertoo Rikospaikan haastattelussa.

Epäiltyjen ihmiskaupparikosten tekoaika on peräti kaksi vuotta. Poliisin mukaan jutussa on useita rikosten uhreja.

– Heidän itsemääräämisoikeuttaan on rajattu myöskin sillä, että tilinkäyttövälineet ovat olleet epäiltyjen hallinnassa, palkkaa ei ole maksettu ja heidän vapaa-aikaansa on rajoitettu huomattavasti. Työpäivät ovat olleet äärimmäisen pitkiä, Malinen kertoo.
MTV 11.2.2023

Olipa taas valtava yllätys, kun Suomen kuin abikarkkeina jakelemat oleskeluluvat ovat joillekin kymmenien tuhansien eurojen arvoisia.

Onkos tässä nyt maahanmuuttovirasto törkeästi epäonnistunut tehtävissään? Eli Ilkka Haahtela. Mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu?

Rahapodi Ilkka Haahtela:
https://www.youtube.com/watch?v=B1ErFJC-vsA
2:25 Meillä on kaksi ministeriä, jotka meitä ohjaa ja niiden toive on, että maahantulon pitää olla sujuvaa ja asioiden pitää mennä joustavasti ja sujuvasti.

Tietysti julkisen sektorin tapaan syyllisiä ei kaiveta vaan vaietaan, ja huijataan.
Lisää rahaa kotouttamiseeni.

Lahti-Saloranta

QuoteHämeen poliisi tutkii tapausta, jossa Lahdessa nuorelle naiselle pizzan luovuttanut henkilö tunkeutui väkisin tämän asuntoon ja ahdisteli häntä. Pizza oli tilattu Wolt-sovelluksella, mutta vielä ei tiedetä, onko tilauksen toimittanut henkilö Woltin yhteistyökumppani eli yhtiön ruokalähetti.

Woltin näkemyksen mukaan lähettikumppani olisi toimittanut tilauksen asiakkaan oven eteen kontaktittomana tilauksena. Toimituksen jälkeen tuntematon henkilö olisi ottanut pizzan, luovuttanut sen asiakkaalle ja tunkeutunut hänen asuntoonsa.

Poliisi ei tässä vaiheessa tutkintaa ota kantaa Woltin näkemykseen. Poliisin mukaan tapahtumien kulku on vielä epäselvä ja tapauksen tutkinta on käynnissä.
Outo juttu jos ovikelloa ei ole soitettu kun pizza on jätetty oven eteen, veikkaan että on. Toinen outo juttu on jos sitä ovea ei ole avattu kun ovikello on pirissyt. Tokihan pizzan tilaaja osasi sitä odottaa ja varmaankin halusi syödä sen lämpimänä.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Augustus

Quote from: Outo olio on 11.02.2023, 13:07:18
^Suomi ei toimisi ilman neekeriorjuutta. Tai siis, se on se todellisuus jota halutaan tänne rakentaa, ja vieläpä antirasismin nimessä. Etninen alaluokka palvelee halvalla ja kellon ympäri kantaväestön keski- ja yläluokkaa. Persianlahden maista tuttu yhteiskuntamalli.
Tämä osuu mielestäni 100% asian ytimeen.

Talousoikeisto ja vihervasemmisto ovat tässä asiassa samoilla linjoilla ja kumpikin saa mitä haluaa. Perustelut ovat ehkä eri mutta lopputulos sama.

Luultavasti Suomi on vaan liian keskiluokkainen nykyään ja duunareita ei enää vaan ole tarpeeksi. Mielestäni siis myös vasemmiston päättäjät ja kannattajat on nykyään liian keskiluokkaista havaitakseen koko vasemmistoideologian muuttuneen  vanhasta porvari /duunari-vastakkainasettelusta joksikin identiteettipolitiikaksi, joka sopii kyllä keskiluokkaiselle äänestäjälle, mutta samalla unohtaa ne suomalaiset työttömät ja pienituloiset, joihin myös ulkomaisen halpatyövoiman roudaaminen osuu pahiten, koska heiltä menee työ sivu suun ulkomaalaisen saadessa työn. Ja ulkomaalainenhan ei ole turhan tarkka työsopimuksista, jos se nälkätyö mahdollistaa pysyvän oleskeluluvan ja kansalaisuuden, jolloin sosiaaliturva turvaa loppuelämän, vaikka ei sitten enää huvittaisikaan juoksennella lähettinä sinne sun tänne. 

Tässä kyllä Suomen valtio kusee housuun pakkasella, vaikka se hetken lämmittääkin ja kaikki näyttää mukavalta, kun hymyilevä neekeri tuo pitsan kotiovelle.

sancai

Quote from: Outo olio on 11.02.2023, 13:07:18
^Suomi ei toimisi ilman neekeriorjuutta. Tai siis, se on se todellisuus jota halutaan tänne rakentaa, ja vieläpä antirasismin nimessä. Etninen alaluokka palvelee halvalla ja kellon ympäri kantaväestön keski- ja yläluokkaa. Persianlahden maista tuttu yhteiskuntamalli.
Ensimmäisen kerran olen samaa mieltä BLM-aktivistien kanssa. Suomi on rakenteelisesti rasistinen maa, koska ulkomaalaisten orjuuttaminen on Suomessa hiljaisesti hyväksyttyä.

Miettikääpä tätä postmodernin maailman brutaalia ironiaa. Kehopositiivinen helsinkäinen vihreä näpyttää Twitteriin antirasistisia twiittejä tuomitsen työperäistä hyväksikäyttöä vastustavat Perussuomalaiset rasistieiksi samalla kun lihottaa itseään afrikkalaisten orjien toimittamalla pikaruualla.

Woltin bisnesidea on niin älytön, että veikkaanpa, että koko pulju pyörii tämän työperäisen hyväksikäytön varassa. Ei se vaan voi kannattaa mitenkään muuten.

Melbac

Quote from: Outo olio on 11.02.2023, 13:07:18
^Suomi ei toimisi ilman neekeriorjuutta. Tai siis, se on se todellisuus jota halutaan tänne rakentaa, ja vieläpä antirasismin nimessä. Etninen alaluokka palvelee halvalla ja kellon ympäri kantaväestön keski- ja yläluokkaa. Persianlahden maista tuttu yhteiskuntamalli.
No kyllähän toimisi.Kyllä noiden pyörittämät firmat saisi kannattavaksi ihan suomalaistenkin voimin jos ei hyväksyttäisi halvinta vaihtoehtoa eli tilaaja vähän katsoisi että ketä firma palkkaa ja kuinka uusi se on yms.

Rasvari

Quote from: Melbac on 26.02.2023, 08:24:21
Quote from: Outo olio on 11.02.2023, 13:07:18
^Suomi ei toimisi ilman neekeriorjuutta. Tai siis, se on se todellisuus jota halutaan tänne rakentaa, ja vieläpä antirasismin nimessä. Etninen alaluokka palvelee halvalla ja kellon ympäri kantaväestön keski- ja yläluokkaa. Persianlahden maista tuttu yhteiskuntamalli.
No kyllähän toimisi.Kyllä noiden pyörittämät firmat saisi kannattavaksi ihan suomalaistenkin voimin jos ei hyväksyttäisi halvinta vaihtoehtoa eli tilaaja vähän katsoisi että ketä firma palkkaa ja kuinka uusi se on yms.

Kävisikö tuossa sittenkin niin että normipalkkakustannuksilla kuljetuksen hinta nousisi, jonka jälkeen väki hakisi noutoruokansa pienen matkan päästä itse kuten on tehty vuosikymmeniä?

En silti kieltäisi tietenkään Wolttia ja vastaavia. Verovapaan ja verotuetun työvoiman käyttö sensijaan tulee estää. Vääristää rumasti markkinoita.

Melbac

Quote from: Rasvari on 26.02.2023, 11:57:25
Quote from: Melbac on 26.02.2023, 08:24:21
Quote from: Outo olio on 11.02.2023, 13:07:18
^Suomi ei toimisi ilman neekeriorjuutta. Tai siis, se on se todellisuus jota halutaan tänne rakentaa, ja vieläpä antirasismin nimessä. Etninen alaluokka palvelee halvalla ja kellon ympäri kantaväestön keski- ja yläluokkaa. Persianlahden maista tuttu yhteiskuntamalli.
No kyllähän toimisi.Kyllä noiden pyörittämät firmat saisi kannattavaksi ihan suomalaistenkin voimin jos ei hyväksyttäisi halvinta vaihtoehtoa eli tilaaja vähän katsoisi että ketä firma palkkaa ja kuinka uusi se on yms.

Kävisikö tuossa sittenkin niin että normipalkkakustannuksilla kuljetuksen hinta nousisi, jonka jälkeen väki hakisi noutoruokansa pienen matkan päästä itse kuten on tehty vuosikymmeniä?

En silti kieltäisi tietenkään Wolttia ja vastaavia. Verovapaan ja verotuetun työvoiman käyttö sensijaan tulee estää. Vääristää rumasti markkinoita.
Eikös pizzakuskit pysynyt yleensä plussan puolella ja ne käytti vielä autoa?.