News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Jotain rajaa -mielenosoitus 10.10.2015 Helsinki

Started by Miniluv, 05.10.2015, 15:09:32

Previous topic - Next topic

Khevonen

Koskipuiston tapauksesta on nyt saatu tuomio Tampereen käräjäoikeudesta.

https://www.facebook.com/Nuiva.fi/posts/1627695454220773
"Thank god leftards are more self-destructive than any other group."

koli

Quote from: khevonen on 25.05.2016, 16:41:48

Melkoinen ullatus, että Tampereen punikkioikeus veti taas ns. kotiinpäin.
Mörökölli

UgriProPatria

Quote from: khevonen on 25.05.2016, 16:41:48

Nuiva.fi
24 min ·
Tuomio Koskipuiston pahoinpitelystä Tampereen käräjäoikeudesta

Tommi Karjalainen tuomittiin tänään 25.5. Tampereen käräjäoikeudessa Marko Parkkolan pahoinpitelystä 50 päiväsakkoon. Lisäksi Karjalainen joutuu maksamaan 520 euroa vahingonkorvauksia ja Parkkolan asianajokulut. Päiväsakkojen suuruuteen vaikutti se, että oikeus katsoi Karjalaisen potkineen maassa makaavaa.

Karjalainen kertoi oikeudessa potkaiseensa kertaalleen isoon lihakseen Parkkolaa. Todisteena käytetyllä videolla Karjalainen näkyy potkaisevan ns. olan takaa Parkkolaa kolme kertaa.

Koko prosessia seurasi kuitenkin jonkinlainen vähättelyn ja peittelyn ilmapiiri. Eräs silminnäkijä oli kertonut Parkkolalle Karjalaisen lyöneen häntä megafonilla päähän. Tätä silminnäkijää ei kuitenkaan poliisin esitutkintapöytäkirjoista löydy, vaikka silminnäkijä lupas toimittaa tietonsa Tampereen poliisille.

Näin ollen megafonilla, ns. astalolla, lyöminen jäi näyttämättä toteen oikeudessa. Kiistatta todisteena käytetyltä videolta kuitenkin näkee Karjalaisen kädessä olevan megafonin koko pahoinpitelyn ajan ja sen jälkeen.

Poliisi suositti myös syytteennostoa pahoinpitelystä Ahmed El-Nacharia vastaan. Poliisin esitutkintapöytäkirjoissa El-Nachar myöntää "tönäisseensä" Parkkolaa. Todisteena käytetyllä videolla näkyy, kun El-Nachar ensin tönäisee Parkkolaa, jonka jälkeen hänen kätensä heiluvat Parkkolaa kohti kahdesti. Syyttäjä jätti kuitenkin syyttämättä El-Nacharia.

Parkkolalta varastettiin tilanteessa myös hänen Samsung S5 puhelimensa. Poliisi sai myöhemmin selville, että kyseisellä puhelimella, prepaid-liittymää käyttäen, oli ladattu liittymään puheaikaa Teemu Kukan ja Juha Mannisen pankkitileiltä. Poliisi suositti nostamaan syytteen näitä kahta vastaan. Syyttäjä jätti syyttämättä.

Oikeudenkäynnissä Parkkolan tukena oli kolme Soldiers of Odineiden jäsentä.

Oikeudenkäynti oli syyttäjän osalta vähintäänkin omituinen. Onkin ehkä syytä tutkia syyttäjän kytköksiä.

Oikeudessa syyttäjä valitteli moneen otteeseen, kuinka todisteet ovat hataria. Ainoa kiistaton asia hänen mukaansa oli Tommi Karjalaisen tunnustus potkimiseen. Syyttäjä ei halunnut merkitä edes videotallenteita todisteiksi, joten Parkkola asianajaja merkitse ne myöhemmin. Syyttäjä koki tärkeäksi täsmentää moneen kertaan, että Parkkola ei kyennyt tilanteessa tunnistamaan ketään hyökkääjää.

Parkkola vaati asianajajansa kautta 800 euroa kaksi viikkoa kestäneestä kivusta ja särystä sekä uniongelmista. Parkkolaa kuultiin oikeudessa ja hän kertoi tapahtumista sekä kivuistaan.

Tuomioistuimen päätös on vähintäänkin outo. Tuomioistuin päätyi myöntämään ehdottoman minimin, mitä henkilövahinkoasiain neuvottelukunta suosittelee tällaisissa tapauksissa. Parkkola kuitenkin päätti olla viemättä asiaa eteenpäin Turun hovioikeuteen. Hovioikeus olisi voinut alentaa entisestään tuomiota, joka nytkin on jo aivan alapäästä, mitä tällaisesta asiasta voidaan antaa.

1 tykkäys2 jakoa

Peukutan tietysti sympatiapeukutuksella, en Parkkolan pahoinpitelyn vuoksi.

Eikös Parkkolalla ole myös jokin fyysinen sairaus, vammaisuus, tmv., joka jo osin siitäkin syystä tekee Parkkolasta ehkä jossain määrin puolustuskyvyttömän, mutta josta syyttäjä ei tunnu piitanneen, selvästikin syyttäessään, yllättävää kyllä: itse uhria, Parkkolaa?

Mahtava selostus tämän päivän suomalaisesta oikeuslaitoksesta, joskaan siinä ei liene koskaan ollut erityisemmin hurraamista, toisin kuin viaton yleisö saattaa luulla.

Tämä tarina kannattaa levittää koko Euroopan ja vaikka Amerikankin nettiyhteisöjen tietoon.

Mikähän muuten mahtaa olla herra syyttäjän oma puoluekanta?

Suomessa ei ole luotettavaa oikeuslaitosta. Mutta onneksi on edes Soldiers of Odin.

Khevonen

Muutama odini oli oikeudessa yleisönä. Taisivat anarkistit vetää herneen nenään ja tuhosivat sitten odineiden kerhotalon, josta aiheutui tilojen omistajalle kymppitonnin kulut. Rohkeita anarkisteja, kun uskaltavat yöaikaan hajottaa ovia ja ikkunoita.

Olen harkinnut osoitteeni vuotamista anarkisteille, mutta en tiedä miten Suomessa tuo Castle Doctrine toimii. Saanko ryhtyä puolustussodankäyntiin jne.

UgriProPatria

Quote from: khevonen on 26.05.2016, 17:19:21
Muutama odini oli oikeudessa yleisönä. Taisivat anarkistit vetää herneen nenään ja tuhosivat sitten odineiden kerhotalon, josta aiheutui tilojen omistajalle kymppitonnin kulut. Rohkeita anarkisteja, kun uskaltavat yöaikaan hajottaa ovia ja ikkunoita.

Olen harkinnut osoitteeni vuotamista anarkisteille, mutta en tiedä miten Suomessa tuo Castle Doctrine toimii. Saanko ryhtyä puolustussodankäyntiin jne.

Älä vuoda osoitettasi. Jos itse menee tällaiseen mukaan, poliisi ei välttämättä edes tule paikalle. Rikosilmoitusten tekeminenkin on sitten niin ja näin, kun itse on altistanut itsensä.

Oikeusjärjestelmä katsoo uhriksi ikäänkuin syyttömän, "aidon uhrin", joka kaikkensa itseään suojellessaan kuitenkin joutuu väkivallan kohteeksi.

Jos vuodat osoitteesi, tai itse lähdet heitä lähestymään, asiaa kääntyy sinua vastaan ja se tiedetään mikä riemu siitä syntyisi suvakkimedioissa. Asiasi tuskin etenisi edes oikeuteen asti.

Kuten huomaamme raiskaustuomioissa, on tärkeää todistaa, että uhri todella vastusteli. Toinen osapuolihan sanoo, että ei vastustellut. Tässä on sama tilanne: jos itse tarkoituksella laittaudut väkivallan kohteeksi, et ole uhri, vaan jopa eräänlainen provokaattori.

Khevonen

No en minä tosissani :P Ja saisivathan nuo osoitteeni tietoon muutenkin. En ole salannut sitä.

Btw. Vielä tuosta tuomiosta. Todistajani, jota poliisi ei jostain syystä kuullut ja joka ei siis ollut oikeudessakaan, kertoi minulle nähneensä tämän kaverin lyövän minua päähän megafonilla. Videolla tätä lyöntiä ei näy, mutta se näkyy, ettei megafonia ollut kenenkään muun kädessä. En nyt väitä, että hän olisi lyönyt, koska oikeudessa toisin tuomittiin, mutta miettikääs kotiväkivaltatilanteita. Niissä on sana sanaa vastaan ja mies saa tuomion (tekijähän on 101% tapauksista mies) aihetodisteiden pohjalta eli paikalla ei ole voinut olla kukaan muukaan pahoinpitelemässä.

Ehkä syyttäjä ja tuomari halusivat niin kovasti unohtaa tämän megafonikaustin, sillä rikos olisi voinnut nousta törkeäksi sen myötä ja jannu olisi voinut saada jopa ehtoollista.

Jos olisi ylimääräistä rahaa, voisihan tuosta valittaa ja kaivaa se todistajanikin esiin. Mutta kun ei ole, enkä tosiaankaan jaksa, niin en valita.