News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2018-10-05 Saksa: Yhteiskuntakritiikki nuorisorunokilpailussa aiheutti skandaalin

Started by akez, 06.10.2018, 14:43:53

Previous topic - Next topic

akez

Saksassa on uskallettu poiketa valtavirrasta nuorison runokilpailussa. Eräät piirit aloittivat heti metakan.

QuoteIda-Marie Müllerin haastattelu

"Tekopyhyys ja todellisuuspakoisuus ovat ällöttäneet minua jo pitkään"

Junge Freiheit 5.10.2018 juttu saksaksi

Ida-Marie Müller aiheutti skandaalin esityksellään Speyerin kaupungin nuorisoneuvoston ja erään anti-rasisti -ryhmittymän järjestämässä Poetry Slam -tapahtumassa. 14-vuotias speyeriläistyttö voitti oikeastaan esityksellään kilpailun, mutta järjestäjät estivät häneltä pääsyn palkintoseremonioihin. Syy: Bundestag-edustaja Nicole Höchstin (AfD) tytär esiintyi selkeästi ja kursailematta vastustaen poliittista korrektiutta, väärin ymmärrettyä suvaitsevuutta ja valheellista siviilirohkeutta.

Tapaus päätyi myös kansainvälisen median levitykseen, kuten BBC:lle ja australialaiselle "ten daily" -uutissivustolle. JUNGE FREIHEIT:in haastattelussa Ida-Maria kuvaa tuntemuksiaan esityksen aikana ja kertoo tulevaisuuden suunnitelmistaan.

JF: Esityksesi Speyerin kaupungin nuorisoneuvoston ja erään anti-rasisti -ryhmittymän järjestämässä Poetry Slam -tapahtumassa aiheuttama kuohunta on noussut esiin kansainvälisessä mediassa. Onko elämäsi muuttunut tämän jälkeen?

Müller: Elämäni ei ole toistaiseksi muuttunut mitenkään. Olen ollut jo vuosikausia vihan kohteena äitini takia. Vihan määrä kauhistuttaa minua. Minun on nyt mukauduttava Poetry Slamin jälkeen vain entistä enemmän.

JF: Äitisi asunto töhrittiin äärivasemmistolaisilla iskulauseilla, saat Facebookissa murhauhkauksia. Oliko tämä sen arvoista, vai kadutko esiintymistäsi?

Müller: Minusta tämä oli sen arvoista. Onhan tulevaisuuteni Saksassa tässä lopulta vaakalaudalla. Olen kohdannut paljon vihaa ja vihamielisyyttä, mutta enemmän tulee positiivisia viestejä, joita on 2/3-osaa. Olen saanut palautetta myös Australiasta.

JF: Miten syntyi ajatus osallistua "siviilirohkeus" -tunnuksella järjestettyyn kilpailuun ja provosoida siellä näin?

Müller: Sain tietää kilpailusta eräässä nuorisoraadin kokouksessa ja ajattelin, että tämä on tilaisuus tuoda esiin laajemmalle yleisölle yhteiskuntakritiikkiäni. Olin tietoinen siitä, että tämä synnyttää paljon vihaa. Mutta myös paljon tukea. Kuten sanottua, niin tämä oli kuitenkin sen arvoista. Vihervasemmiston (bunte Bündnis) tekopyhyys ja todellisuuspakoisuus ovat ällöttäneet minua jo pitkään. Sitä on kritisoitava. Jos minä en olisi tehnyt sitä, niin sitten sitä ei olisi tehnyt kukaan.

JF: Mitä koit esityksesi aikana? Mitkä olivat tuntemuksesi?

Müller: Olin hieman jännittynyt ennen esitystä, mutta en superjännittynyt. Sellaista keskitasoa. Ensimmäisen runoni aikana olin vielä epävarma, sillä en tiennyt, miten ihmiset reagoisivat. Ensimmäisen runoni loppupuolella meinasin melkein virnistää, koska olin huomannut, että se sai heidät ajattelemaan ja pohtimaan asiaa. Silleen. Toisen runon aikana ajattelin vain heidän ilmeitään, kun he tajuavat mitä olen esittämässä.

JF: Millainen tunnelma oli?

Müller: Tunnelma tilassa oli alusta loppuun asti jännittynyt. Yleisössä saattoi havaita innostusta, ylpeyttä, iloa, mutta myös vihaa ja raivoa. Selvisin siitä kuitenkin kuivin jaloin. Olin välillä todella raivoissani sille tyypille, joka huusi ensimmäisenä "buu". Olin jo ennakoinut, että he yrittäisivät vaientaa minut, mutta en silti pystynyt käsittämään sitä, kun he sitten aloittivat sen. Olin sillä hetkellä todella raivoissani. Kun toinen puheenjohtaja ilmoitti, etten saa enää tulla esiintymislavalla, niin olin niin myrtynyt, että "liimasin kenkäni" lavaan. Lopulta kyynelrauhaseni alkoivat toimia autonomisesti vihan ja kyvyttömyyden tunteen edessä.

JF: Käyt yhdeksättä luokkaa. Tuotko koulussa esiin mielipiteesi tiettyihin poliittisiin aiheisiin yhtä vapaasti, vai vallitseeko koulussa jonkinlainen paine yhdenmukaisuuteen?

Müller: En puhu koulussa poliittisista näkemyksistäni.

JF: Oletko jo aiemmin osallistunut Poetry Slam -kilpailuun tai julkaissut poliittisia kirjoituksia?

Müller: En, en tähän mennessä. Kirjoittelen vain itsekseni oman pikku huoneeni rauhassa työstääkseni niitä asioita, joita joudun päivittäin kohtaamaan ja lukemaan lehdistä.

JF: Voitko konkretisoida asiaa?

Müller: Näen rikollisiksi ryhtyneiden pakolaisten "kultturisensitiivistä kohtelua". Rikollisen suojelua uhrin suojelun sijaan. Tätä näkee joka päivä valtakunnallisissa lehdissä. Erityisesti Kandelin Mian tapauksen ja Speyerin raiskaustapauksen yhteydessä. Uhreja ja heidän perheitään vähätellään. Meidän tulisi vielä sietää maahantulijoiden väkivaltaa saksalaisia kohtaan. 4-vuotias vaalea pikkusiskoni ja minä joudumme maahantulijoiden avoimesti ahdistelemiksi. Minua nöyrryytetään katseilla ja sikamaisilla eleillä. Asumme keskellä kaupunki. Tätä ilmenee siellä usein.

Eräs vain vierasta kieltä osannut musta ajoi kerran polkupyörällä tahallaan päälleni keskellä kaupunkia. Hän halusi käydä minuun käsiksi. Tein hänestä rikosilmoituksen. Se näyttää menneen harakoille. Toisaalta Spreyerin eläkeläiset penkovat joka päivä Maximilianstraßella roskasäiliöitä etsiessään ruokaa. Ja tämä tapahtuu parhaimmassa Saksassa, sitten ikinä. Jokainen epäkohtia kritisoiva on natsi, rasisti tai paha ksenofobi. Silloin kritiikkiä ei tarvitse enää kohdata ja käsitellä asiallisesti ja aiheesta keskustellen. Joka päivä jossakin päin Saksaa puukotetaan ihmisiä. Ja minun äitiäni solvataan kadulla ja hänen päälleen syljetään väitteiden mukaan turvallisimmassa Saksassa, mitä koskaan on ollut.

JF: Ketkä ovat esikuviasi?

Müller: Äitini tietenkin.

JF: Koetko, että esiintymisesi ja sen aiheuttama kiihtymys on saanut jotakin positiivista aikaan?

Müller: Olen iloinen siitä, että niin monet ovat jo avanneet silmänsä ja näkevät, sekä käsittävät, että todellinen maailma sellaisena kuin se on, ei ole kaunis, eikä täydellinen. Eikä roosanvärinen sateenkaaria piereskelevien ponien tarha [Moonworks® figuuri]. Maailma ei ole musta, eikä valkoinen, aivan kuten ns. pakolaiset eivät ole joko kaikki pahoja, tai kaikki hyviä
(...)

Lihavoinnit mun.

On helppo havaita, että tuo täälläkin yleisesti esiintyvä "pattern" ei olisi mahdollinen ilman valtaapitävän eliitin siunausta. Se voi olla jopa kokonaan tuon eliitin masinoima ja tukema.

EDIT lisätty yksi "oikeastaan" -sana ensimmäiseen kappaleeseen
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

akez

Kun tapaus päätyi BBC:n käsittelyyn, niin 14-vuotias oli jo nimetty rasistiksi. Näin se mediaspinnaus ja väritys toimii ...

QuoteGirl's racist poem sparks row in southwestern Germany

2.10.2018 BBC https://www.bbc.com/news/world-europe-45717680

A poetry competition has been hit by controversy after the daughter of a far-right Alternative for Germany (AfD) politician took part.

Fourteen-year-old Ida Marie Müller, daughter of Nicole Höchst, performed a poem widely condemned as racist in front of an audience of 100 spectators in Speyer, southwestern Germany.

The poem included a reference to a stabbing carried out by an immigrant.

Despite the girl receiving the loudest applause, organisers disqualified her.

AfD is an anti-immigration party that entered parliament in Germany for the first time in 2017, winning 12.6% of the vote and more than 90 seats.

The competition was part of an anti-racism initiative for teenagers hosted by the Speyer Youth Council, reports the Junge Freiheit newspaper.

When another participant was announced the winner, some members of the audience responded with loud jeers.

Ms Müller was not allowed to attend the award ceremony, and was later accused by Mayor Monika Kabs from the Christian Democrats (CDU) party of using the Poetry Slam as a platform for the AfD.
(...)

Sitten kaupungin pormestari oli mennyt syyttämään 14-vuotiasta yhdeksäsluokkalaista runokilpailun käyttämisestä AfD-puoluetta tukevaan toimintaa. Varsin sairasta.

EDIT lisätty lihavointi plus oma kommentti loppuun
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

migri

Tässä muuten itse esitys

Poetry Slam - Ida-Marie Müller - Endrunde
https://www.youtube.com/watch?v=TTxm7t3Cxbw

Aika nopeaa on tuo median pyöritys.

Missä on suvaitsevaisten pöyristys kun tuota nuorta nyt maalitetaan jo kansainvälisesti..?

Lisäys:

Tässä toinen linkki Ida-Marian esitykseen. Ne kyllä tulevat kaikki kun avaa sivun.
https://www.youtube.com/watch?v=ablsT_WyM-A

Linkki Ida-Marian tekstiin ei toiminut (Facebookissa), ilmeisesti liian hapokasta?

Tässä ehkä paras pätkä:
"Multikulti tralala.. Hurra die ganze Welt ist da"

Multikulti tralalalaa, hurraa, koko maailma on täällä.
I haven't seen democrats this mad since Republicans freed their slaves.
"Just because you're offended, doesn't mean you're right" - Ricky Gervais

Tabula Rasa

Pitäsköhän meidän ylen mennä kertomaan ettei saa maalittaa lasta ja taiteen ja ilmaisunvapaus?
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

akez

Hommalta löytyy aiempi ketju, jossa esimerkki joukkotiedotuksellis-poliittisen luokan ja eliitin hyväksymästä oikeaoppisesta yhteiskuntakritiikkistä. Tällaisesta tulee aina kehuja. Siinä vastapuoli julistetaan ensimmäiseksi natsiksi. Lisäpisteitä tulee myös muista kekseliäistä ja jopa vähemmän kekseliäistä solvauksista. Kaikkien nimitysten ja solvausten kohteena on useimmiten täysin tavallinen kansalainen, jota vastaan eliitti käy avointa sotaa.

Quote from: Roope on 09.05.2017, 16:18:04
Kuva: Tshekkiläisen partiotytön ja uusnatsin kohtaaminen mielenosoituksessa nousi someilmiöksi

Kuva 16-vuotiaasta tshekkiläisestä partiotytöstä Lucie Myslikovasta on noussut viraali-ilmiöksi. Toukokuun ensimmäisenä päivänä Brnossa otettuun kuvaan on ikuistettu tytön ja uusnatsin kohtaaminen.

Myslikova sanoo BBC:n haastattelussa osallistuneensa natsien mielenosoituksen kanssa samaan aikaan pidettyyn vastamielenosoitukseen, koska hän haluaa muuttaa ympärillään olevaa maailmaa paremmaksi.
...

MTV 5.5.2017

2017-05-05 Someilmiö: Kuva tshekkiläisen partiotytön ja uusnatsin kohtaamisesta

Lahti-Saloranta

Quote from: akez on 06.10.2018, 14:50:36
Kun tapaus päätyi BBC:n käsittelyyn, niin 14-vuotias oli jo nimetty rasistiksi. Näin se mediaspinnaus ja väritys toimii ...
Eikös BBC juuri kauhustellut sitä Lauran julkaisemaa kuvaa kun siinä näkyi tekijöiden etunimetkin.
BBC oli aikanaan vapaan Euroopan äänitorvi. Seurasin itsekin pahimman suomettumisen aikaan BBC:n suomenkielisiä lähetyksiä. Nykyään BBC taitaa olla mädätetty.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

akez

Alkujaan sveitsiläinen, mutta myös Saksassa toimivat Watson uutisportaali (yhteistyötä Spiegelin kanssa) kertoo eräitä yksityiskohtia tilaisuudessa esitetyistä runoista.

Quote14-vuotias aiheutti rasistisilla runoilla skandaalin siviilirohkeutta käsitelleessä Poetry Slamissä

Watson 2.10.2018 juttu saksaksi

14-vuotias tyttö aiheutti viime keskiviikkona melkoista hämminkiä eräässä tilaisuudessa kahdella rasistisella runolla. Tilaisuuden piti oikeastaan sujua alun perin rasismin vastaisissa merkeissä. Poetry Slam järjestettiin Speyerissä tunnuksella "siviilirohkeus" ja se oli paikallisen kaupunginneuvoston ja "Speyer ilman rasismia - Speyer rohkeana" -ryhmittymän järjestämä.

Ida-Marie Müller nousi heti ensimmäisenä lavalle ja esitti runonsa. Hän kuvasi siinä Angela Merkeliä latinalaisin sanankääntein diktaattoriäidiksi. Merkel on vastuussa siitä, että monet ovat sokaistuneet ja hokevat sanoja kuten "Multikulti, tralalaa, hurraa, koko maailma on täällä" (Multikulti, tralala, hurra, die ganze Welt ist da).

Vaikka monet eivät taputtaneet esityksen loputtua, niin aplodit riittivät viemään tytön seuraavalle kierrokselle. Tällä kierroksella hän esitti toisen runon, jossa hän kritisoi vieläkin avoimemmin sanakääntein erilaisia Saksan epäkohdiksi väitettyjä seikkoja. Hän sanoi mm.: "Neekeri ei ole enää neekeri, ei saa myöskään sanoa mustalainen - molemmat ovat niin kovin rasistisia, sitä saa kuulla joka päivä. Hän, joka silti sanoo näin, joutuu buuatuksi."

Lopulta hän stigmatisoi maahanmuuttajia kataliksi pahoinpitelijöiksi ja murhaajiksi: "Ja nyt tarinan opetus: Puukko törröttää nyt vatsassasi, sillä näin on Idässä tapana." (Und die Moral von der Geschicht': Nun steckt das Messer dir im Bauch, denn so ist es im Orient Brauch).

Tilaisuuden järjestäjät sulkivat mikrofonin -yleisö protestoi

Viimeistään Müllerin toisen runon aikana kuuluivat yleisöstä ensimmäiset buu-huudot. Nämä hiljennettiin kuitenkin nopeasti kovaäänisillä suosionosoituksilla ja välihuudoilla kuten "Bravo, tämä on siviilirohkeutta".

Kun tyttö alkoi lopulta alkoi riimitellä "Saksan heittävän veivinsä", niin silloin mikrofoni suljettiin. Yleisö katsoi, että 14-vuotiaan sananvapautta oli loukattu ja protestoinnin jälkeen mikrofoni pantiin taas uudelleen päälle.

(... Lyhennelty referaatti väliosasta: Tilaisuuden järjestäjät selittelevät toimiaan. Ne edustavat normiantifa-horinoita ja anaalitason törkeyksiä, joilla he puolustavat mukasuvaitsevuuttaan, avoimuutta ja multikultia. ...)

Vilkaisu Facebookin kommenttipalstoille osoittaa, että AfD ja sen kannattajat näkevät asian täysin toisin. He näkevät 14-vuotiaan sananvapautta rajoitetun ja he kritisoivat tilaisuuden järjestäjien toimia - vaikka he olivat sulkeneet mikrofonin vain muutaman sekunnin ajaksi.

Ida-Marie Müllerin äiti Nicole Hörst, joka on AfD:n Bundestag-kansanedustaja, kommentoi runoa useilla somekanavillaan ja kehotti "jakakaa, jakakaa, jakakaa".

Hörst pitää todellisena skandaalina tyttärensä runon aiheuttamaa kiihtymystä. Hän kokee saaneensa näin todisteen siitä, että Saksassa vallitsee "mielipidediktatuuri".
(...)

Lihavoinnit mun.

ApuaHommmaan

Niillä olisi pitänyt olla laskeutuva tuoli.  Olisi ollut paljon näyttävämpi poistuminen,  kun tyttö olisi pikku hiljaa hävinnyt näkyvistä,  kun tuli suusta ilkeää vihapuhetta.
Lisää rahaa kotouttamiseeni.

akez

Teattereissa muistaakseni jotkut esiintymislavat saattavat olla sellaisia, että ne voi laskea alas yleisöltä piiloon, tai ainakin jokin niiden osa. Kun samalla katkaisee vielä mikin, niin ei näy eikä kuulu enää mitään. Kumma etteivät ole vielä hiffanneet järjestää suvaitsevaisuus-tilaisuuksiaan sellaisissa tiloissa. Nappia painamalla väärät mielipiteet katoavat saman tie. Poissa silmistä, poissa mielestä.

migri

Quote from: akez on 06.10.2018, 20:37:29
Teattereissa muistaakseni jotkut esiintymislavat saattavat olla sellaisia, että ne voi laskea alas yleisöltä piiloon, tai ainakin jokin niiden osa. Kun samalla katkaisee vielä mikin, niin ei näy eikä kuulu enää mitään. Kumma etteivät ole vielä hiffanneet järjestää suvaitsevaisuus-tilaisuuksiaan sellaisissa tiloissa. Nappia painamalla väärät mielipiteet katoavat saman tie. Poissa silmistä, poissa mielestä.
Siihen suuntaan ollaan menossa. Tuolipelleily esim. Lauran haastattelussa on jo hyvä alku.
I haven't seen democrats this mad since Republicans freed their slaves.
"Just because you're offended, doesn't mean you're right" - Ricky Gervais

-PPT-

Aivan mahtava yhteensattuma ottaen huomioon meidän viime päivien kaustin. Olisi mielenkiintoista kysyä näiltä jotka ovat viime päivät ulisseet lasten maalittamisesta(että minä vihaan tuota sanaa) että mitä mieltä he tästä tapauksesta ovat. Ettei vaan kaksoisstandardeja pukkaisi.

Kim Evil-666

Kovin syvällä ideologisessa suossa tarvotaan. Muutama vuosikymmen sitten joku olisi sanonut, että eihän tuollainen ole mahdollista kuin Neuvostoliitossa ja DDR:ssä. Nuo valtiot romahtivat omaan mahdottomuuteensa. Tilalle tuli monin osin edellisiä pahempi, Eurostoliitto.

Eurostoliiton agenda on tuhota kansallisvatiot. Se tekee siitä kaikista ideologioista kaikkein sakeimman. Lopputulos onnistuessaan on täysi mantereen kokoinen kaaos.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Totuus EPT

Tuntuu olevan aika painajaismaista menoa punavirheitten päättäjien ja anarkomarko mulkkujen ollessa vainoamassa eri mieltä olevia kantiksia ja voimavara rosvoja hyysävät samalla, uhrit ja omaiset jätetään taas omaan arvoonsa. Aika paljon astetta hullummalla tasolla on Saksan meno kuten perässä tulevalla Ruotsissakin on nykyään.

Täällä hölmölässä taas ollaan mitään tietämättömiä voimavararosvojen mielivallasta muissa maissa, kun jotkut demareita ja muita hyysäripuolueita  meinaavat äänestää. Ylen ja muiden paskamedioiden propaganda kun ei kerro koko totuutta, mihin multikultti maita/maata vie -ANARKIAAN.

Saksalaiset voisivat ryhdistäytyä ja lopettaa menneisyyden painolastin voivottelun, se vasta itsepetosta on.
Missä ******i siellä ongelma.

Sakari

Meidän olisi kysyttävä kaikkialla keskusteluissa tavallisilta ihmisiltä kysymystä: "Kuka hyötyy kansallisvaltioiden häviämisestä?".

Selkeästi voidaan sanoa että kaikki kansalaisten yhteenliittymät, joita eliitti ei hallitse on eliitille uhka. Siispä eliitille on erittäin kiinnostavaa ajaa "yksilöiden moninaisuutta", joka on toiselta nimeltään identiteetitön, arvoton ja orja.
Ooh lalaa...

akez

Juttua Saksasta runonlausuntaesitykseen liittyen. Näin Saksassa kohdellaan toisinajattelijoita ...

QuotePoetry Slam kiistan jälkeen: Hyökkäys AfD-poliitikon asuintaloa vastaan

Muutaman päivä sen jälkeen, kun hänen tyttärensä oli kiistanalaisesti suljettu ulos "siviilirohkeus" tunnuksella pidetyn Poetry Slam -kilpailun palkintojenjakotilaisuudesta, joutui AfD:n Bundestag-kansanedustaja Nicole Höchst havaitsemaan, että tuntemattomat henkilöt olivat töhrineet hänen asuintaloaan.

Die Tagestimme 2.10.2018 juttu saksaksi

Speyer. Saarlandista syntyisin oleva Höchst joutui toteamaan, että töhrijät olivat jättäneet jälkeensä yksiselitteisiä viestejä. Mustalla spraymaalilla talon seinää oli töhritty sanat "natsi" ja "fuck AfD". Yhteensä 4 lapsen äiti, joka on usean Bundestag-valiokunnan jäsen, olettaa että töhriminen liittyy hänen tyttärensä kiistaa aiheuttaneeseen runoesitykseen.

(... jo aiemmin kerrottua juttua runonlausuntatilaisuudesta ...)

Kaupungin poliitikot puolustivat tilaisuuden järjestäjien toimia

Kaupungin poliitikot puolustelivat kiisteltyjä palkintopäätöksiä sillä, että Speyer haluaa tuoda itsensä esille "maailmalle avoimena, monikulttuurisena ja rauhallisena kaupunkina". Pormestari Monika Kabs (CDU) katsoi Müllerin esityksen olleen samalla tahallinen "AfD-provokaatio". Kaupungin lehdistötiedottaja Barbara Fresenius katsoi myös, että tytön esitys oli enemmänkin "henkistä tuhopolttoa" (geistiger Brandstiftung), kuin "siviilirohkeutta". Tästä syystä mikrofonin hetkittäinen sulkeminen oli aivan ymmärrettävää.

Höchts näkee kytkennän esiintymiseen

Näiden kommenttien takia Höchstin Twitterissä esittämä kritiikki kohdistuu yhtäläisesti sekä tilaisuuden järjestäjiin, että kaupungin viranhaltijoihin. Hän katsoi Speyerin kaupungin valtaapitävien ja sen nuorisotoimen olevan vastuussa tapahtuneesta. Jo perjantaina hän oli kuvannut Twitterissä kaupungin asenteita "nuorisoa ja mielipiteen vapautta kohtaan halpamaisiksi ja avuttomiksi".

Höchst näkee hyökkäyksen olevan "modernien natsipyöveleiden" työtä. Mietteliäisyyttä ja purevaa ivaa yhdistellen hän arvioi ajallisen tai kausaalisen yhteyden tyttärensä esiintymiseen olleen "luonnollisesti vain silkkaa sattumaa".

Saksassa hyökätään säännöllisesti AfD-poliitikkojen kimppuun

Koko Saksassa esiintyy jatkuvasti AfD-poliitikkoihin, ja heidän omaisuuteensa ja tiloihin kohdistuvia hyökkäyksiä. Vain kolme viikkoa sitten AfD-puolueen vastustajat hyökkäsivät useita puolueen infopisteitä vastaan, jolloin yhden hyökkäyksen takia AfD:n Bundestag-kansanedustaja jouduttiin lopulta viemään sairaalaan. Hyökkäykset puolueen toimihenkilöiden asuntoja vastaan ovat myös lisääntyneet viime kuukausien aikana. Kesäkuussa poliisi löysi puolueen Magdeburgin vaalipiiritoimiston seinistä luodinreikiä.

Lihavoinnit mun.