News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

UPI:n Tiilikainen: EU kestää, koska sille ei ole vaihtoehtoa

Started by JKN93, 21.04.2016, 03:15:44

Previous topic - Next topic

artti

Euroopan unionin neuvoston pitää esittää valmisteluvaiheen mukaisessa prosessikaaviossa Euroopan unionin neuvoston esityslistalle nousemista odottavien asioiden lista, että kansalaiset tietävät mitkä asiat siellä odottavat Euroopan unionin neuvoston kokouksen esityslistalle nousemista. Selkein esitysmuoto on valmisteltavien asioiden lajittelu prosessikaavioon valmisteluvaiheen mukaisesti
Jäljentävä paperi äänestyslapun alla on äänestäjän kuitti
Provosoiminen on toimintaa, jonka tavoitteena on negatiivinen reaktio (omalla vastuulla)
Pelkureilla ei ole demokratiaa
Tulevaisuusorientoidu positiivisesti

artti

Kun politiikka ja virkakoneisto on politiikka- ja virkakoneistolähtöistä niin asioiden aloittaminen alkaa usein politiikan ja virkakoneiston tarpeista. Politiikassa ja virkakoneistossa on paljon ihmisiä ja kun he kaikki tekevät työtään luomalla itselleen tekemistä niin he kuluttavat veronmaksajien rahaa tekemällä tehtyihin asioihin vain itsensä työllistämiseksi. Kun politiikan ja virkakoneiston valmistelua selaa niin näkee selvästi, että tiettyjä muodikkaita teemoja pyöritetään siksi, että politiikka ja virkakoneisto työllistää sillä itseään ja samalla kuluttaa veronmaksajien rahaa

Politiikan ja virkakoneiston olisi perusteltava kansalaisille miksi nämä asiat ovat politiikassa ja virkakoneistossa pyörimässä ja kuluttamassa veronmaksajien rahaa. Kansalaisilla ei ole tarvetta pyörittää politiikassa ja virkakoneistossa politiikan ja virkakoneiston tarpeista johtuvaa valtavaa määrää asioita

Kansalaisen tärkein vaatimus on tiedottamisen selkeyttäminen, että kansalaisella on kokonaiskuva asiakokonaisuudesta mitä kansalaisten äänestämät edustajat käsittelevät, että käsittelevätkö edustajat tärkeitä asioita, ja toisaalta poistavatko edustajat käsiteltävistä asioista tyhjänpäiväisiä asioita, jotka ainoastaan työllistävät politiikkaa ja virkakoneistoa ja kuluttavat veronmaksajien rahaa

Olen vuosien aikana selannut paljon Suomen valtioneuvoston, Suomen ministeriöiden, Suomen eduskunnan, Euroopan unionin neuvoston, Euroopan unionin komission ja europarlamentin käsittelemien asioiden listoja, ja ikinä en ole havainnut, että asialistalla olisi fossiilisten polttoaineiden ehtyminen!!! näistä millään ei ole asialistalla fossiilisten polttoaineiden ehtyminen

Itsekukin voi tarkastaa käsittelevätkö edustukselliset toimielimet ja virkakoneisto fossiilisten polttoaineiden ehtymistä. Asialistalta löytyy hiilineutraalisuutta ja päästöjen rajoittamista, mutta sieltä ei löydy fossiilisten polttoaineiden ehtymistä. Se on systemaattista sensuuria, että demokratian toimielimien ja virkakoneiston julkisesti käsittelemistä asioista puuttuu fossiilisten polttoaineiden ehtyminen laajalti ja ilmiselvästi

Hiilineutraalisuus ja päästöjen rajoittaminen ei ole fossiilisten polttoaineiden ehtymiseen valmistautumista vaan politiikka ja ansaintalogiikka, joka toimii fossiilisten polttoaineiden päästöjen varassa, ja jolle fossiilisten polttoaineiden ehtyminen on politiikan ja ansaintalogiikan valtarakenteen romahdus, ja siksi se politiikka ja ansaintalogiikka ei halua tunnistaa käsitettä fossiilisten polttoaineiden ehtyminen, että hiilineutraalisuus ja päästöjen rajoittaminen ei ole fossiilisten polttoaineiden ehtymisen asialistaa vaan fossiilisten polttoaineiden ikuisen riittävyyden idean varassa toimiva politiikka ja ansaintalogiikka

Pyydän anteeksi, että toistan puisevuuteen asti siksi, että se on niin kiva toistaa asiaa, jota politiikka pyrkii väistelemään
Jäljentävä paperi äänestyslapun alla on äänestäjän kuitti
Provosoiminen on toimintaa, jonka tavoitteena on negatiivinen reaktio (omalla vastuulla)
Pelkureilla ei ole demokratiaa
Tulevaisuusorientoidu positiivisesti

ohkurin_narsi



Jaa, olisiko tämä hyvä threadi EU hommiin?

Juu, EU päätöksenteko on ikävän mutkikas ja vaikea ymmärtää. Euroopan Neuvosto ei ole edes mikään tuommoinen elin mitä tässä on puhuttu, se on ehkä paremminkin jäsenvaltioiden keskustelukerho.

Kuitenkin viimeaikaisiin Valko-Venäjän touhuihin nimenomaan EN reagoi heti, koska se toisaalta siihen pystyy. Jäsenmaat pistivät heti toimeksi. Sitten vasta kun homma pääsee parlamenttiin asti niin alkaa tulla direktiiviä yms, vaikean kautta ja komission aloitteesta. EASA saatiin kuitenkin äkkiä liikkelle mutta se on hieman erillään.

Quote from: simppali on 11.06.2021, 01:30:25
Joopa,, varmaan pidetään puheita ja pohditaan asioita, mitä hyötyä Suomelle on mielestäsi eu:sta, älä vetoa mihinkään turvallisuuteen, äläkä yhteiseen valuuttaan tai vapaaseen liikkuvuuteen.

Edellellisten kokonaisuuksien tuottamat ongelmat on jo maassamme näkyvissä.

No mitkä nämä ongelmat on, antaa kuulua?

Minun näkökulmastani EU on ollut 100% positiivinen asia. Lisää duunia ja lisää varallisuutta. Markan vaihtuminen euroksi oli lähinnä sekavaa settiä, mutta en siinäkään mitään menettänyt. Olen kyllä oikein tyytyväinen että rahanvaihtopelleilystä päästiin, sitä enkä rajatarkistuksia en sisärajoilla kaipaa.

Voidaan toki puhua turvallisuudesta - jos uskot puolueettomuuteen ryssien kanssa ja sissisotaan niin senkun. Minä en. Ryssä kuuntelee vain voimaa - vai eikö Krimin tapahtumat vakuuta ollenkaan? Tulevaisuus on Ranskan kanssa - ei jenkkien.

Jaa, liikkuvuus. Kyllä, pidän siitä erityisesti. Jos välttää lentokentät niin pääsee toiselle puolelle mannerta ilman että kukaan tietää.

Kaikki tämä tarkoittaa että EU:n ulkorajojen täytyy pitää. Ylimääräiset pitää pysäyttää jo ennen kuin ne ovat Espanjassa, Italiassa tai Kreikassa. Maahantulon pitää olla koko Euroopan yhteinen projekti, tai tässä ollaan oikeasti kusessa. Muuten ollaan rakentamassa Suomesta aidattua leiriä. Mä en halua asua semmoisessa.

 
 






artti

Eurooppa-neuvostossa jäsenmaata edustaa jäsenmaan oman valinnan perusteella valtionpäämies tai pääministeri. Euroopan unionin neuvostossa jäsenmaata edustaa käsiteltävän aiheen mukaiset ministerit

Quote
Neuvoston kokoonpanot

Euroopan unionin neuvosto on yksi oikeushenkilö, mutta sillä on 10 eri kokoonpanoa käsiteltävästä asiasta riippuen.

Neuvoston eri kokoonpanojen välillä ei ole hierarkiaa, mutta yleisten asioiden neuvostolla on erityinen koordinointitehtävä, ja se vastaa institutionaalisista, hallinnollisista ja horisontaalisista asioista. Myös ulkoasiainneuvostolla on erityinen vastuualue.

Mikä tahansa neuvoston 10 kokoonpanosta voi hyväksyä jonkin toisen kokoonpanon alaan kuuluvia säädöksiä. Neuvoston hyväksymissä säädöksissä ei sen vuoksi mainita, mikä kokoonpano kulloinkin on kyseessä. (Valmistelun tiedottamisessa ja ratkaisun tiedottamisessa on kerrottava kokoonpano)

Neuvoston istunnot

Neuvoston istuntoihin osallistuu ministeritason edustaja kustakin jäsenvaltiosta. Siten osanottajat voivat olla ministereitä tai valtiosihteereitä. Heillä on oikeus tehdä maansa hallitusta sitovia päätöksiä ja äänestää sen puolesta. Neuvoston istuntoihin kutsutaan myös kulloisestakin asiasta vastaava Euroopan komission jäsen. Euroopan keskuspankki kutsutaan, jos lainsäädäntömenettely on käynnistynyt sen aloitteesta.

Äänestys

Neuvosto hyväksyy noin 80% EU:n lainsäädännöstä määräenemmistöllä

Lue lisää äänestyksistä neuvostossa

https://www.consilium.europa.eu/fi/council-eu/voting-system/

Istunnoissa puhetta johtaa sen jäsenvaltion ministeri, joka hoitaa neuvoston puolivuotista puheenjohtajuutta. Poikkeuksena on ulkoasiainneuvosto, jossa puhetta johtaa yleensä unionin ulkoasioiden ja turvallisuuspolitiikan korkea edustaja.

Neuvosto tekee päätöksensä yksinkertaisella enemmistöllä, määräenemmistöllä tai yksimielisesti sen mukaan, millaisesta päätöksestä on kyse.

https://www.consilium.europa.eu/fi/council-eu/configurations/

Keskeinen valmisteleva toimielin on Coreper I ja Coreper II

Quote
Mikä Coreper on

Coreper tarkoittaa "Euroopan unionin jäsenvaltioiden hallitusten pysyvien edustajien komiteaa". Sen tehtävä ja erilaiset kokoonpanot määritellään EU:n toiminnasta tehdyn sopimuksen 240 artiklan 1 kohdassa.

Coreper on neuvoston pääasiallinen valmisteluelin. Kaikki neuvoston esityslistalle otettavat kohdat (joitakin maatalousasioita lukuun ottamatta) on ensin käsiteltävä Coreperissa, ellei neuvosto toisin päätä.

Coreper ei ole EU:n päätöksentekoelin, vaan päätöksentekovalta on yksin neuvostolla. Coreperin aikaansaama yhteisymmärrys voi siis muuttua neuvostossa.

Coreperin tärkeimpiä tehtäviä ovat

neuvoston eri kokoonpanojen työn koordinointi ja valmistelu
EU:n politiikkojen johdonmukaisuuden varmistaminen
neuvoston hyväksyttäväksi toimitettavien sopimusten ja kompromissien valmistelu

Jäsenet ja kokoonpanot

Coreperin jäseninä ovat pysyvät edustajat eli jäsenvaltioiden EU-suurlähettiläät. He ilmaisevat hallituksensa kannan.

Coreperin kaksi kokoonpanoa (Coreper I ja II) kokoontuvat joka viikko.

Coreper I

https://www.consilium.europa.eu/fi/council-eu/preparatory-bodies/coreper-i/

Coreper II

https://www.consilium.europa.eu/fi/council-eu/preparatory-bodies/coreper-ii/

Pulma on se, että neuvotteluvaiheessa olevien asioiden reaaliaikaisen tilanteen tiedottaminen on nihkeätä. Valmistelijat tiedottavat ratkaisuja, mutta ne väistelevät neuvotteluvaiheessa olevien asioiden tiedottamista. Asioiden esilläpitäminen erityisesti neuvotteluvaiheessa olisi sekin demokratian kannalta tärkeätä. Lukijan kannalta selkeämpää on tiedottaa käsiteltävät asiat reaaliaikaisesti päivittyvänä prosessikaaviona, jossa käsiteltävät asiat ovat tiedotettu valmisteluvaiheen mukaisesti lajiteltuna reaaliaikaisesti. Tämä olisi politiikkaa seuraavan kansalaisen keskeinen vaatimus, että politiikan pitää tiedottaa politiikan reaaliaikainen asialista kaikelle kansalle. Demokratian idea on, että edustaja tiedottaa äänestäjälle mitä politiikka tekee, ja sitten edustaja toivoo, että äänestäjä vastineeksi tiedosta äänestää edustajaa. Kun politiikka väistelee reaaliaikaista prosessikaaviona tiedottamista niin dekkarin täytyy itse piirtää itselleen prosessikaavio tutkimustensa tuloksista voidakseen hahmottaa neuvotteluvaiheessa olevien asioiden valmisteluvaiheet. Politiikka pyrkii hämärään tiedottamiseen siksi, että politiikka haluaa tietää kuka kysyy

Tiedotusvälineiden toiminnan osalta täytyy muistaa, että oligarkit omistavat tiedotusvälineet ja siksi tiedotusvälineissä näkyy oligarkkien tarpeet enemmän kuin kansalaisten tarpeet. Sehän on aivan selvää, että kun omistaa tiedotusvälineet niin se tiedotusväline palvelee oligarkin etuja ja oligarkin etu on tärkeän tulevaan aikaan liittyvän tiedon pimittäminen. Tulevaan aikaan liittyvä tieto on kaikkein tärkeintä tietoa, joka määrittää oligarkin sijoittumisen tällä hetkellä. Kun oligarkki tiedottaa niin oligarkki manipuloi kansaa oligarkin tarpeiden mukaiseen käyttäytymiseen. Oligarkki myös kuuntelee kavereiden tarpeita. Oligarkilla on omia poliitikkoja politiikassa, jotka ajavat oligarkin tahtoa. Kansan ainoa valtti on demokratia ja vaalit, joissa kansan on tarkasti punnittava kummasta on enemmän hyötyä: äänestämättömyydestä vai äänestämisestä
Jäljentävä paperi äänestyslapun alla on äänestäjän kuitti
Provosoiminen on toimintaa, jonka tavoitteena on negatiivinen reaktio (omalla vastuulla)
Pelkureilla ei ole demokratiaa
Tulevaisuusorientoidu positiivisesti

artti

Politiikka perustuu tiedottamiseen. Tiedottamatta jääneen on vaikea kommentoida politiikkaa järkevällä tavalla, joka näkyy kirjoitusten laadun heikkoutena ja reaaliajassa käsiteltävien politiikkojen kommentoinnin puuttumisena. Politiikka pyrkii siihen, että julkinen keskustelu kuvastaa tiedon puuttumista. Politiikka seuraa julkista keskustelua siltä kannalta mistä julkinen keskustelu ei keskustele, että julkisessa keskustelussa ei ole asioita, että tiedon pimittämisen ansiosta julkisen keskustelun laatu on heikkotasoista ja siitä puuttuu kokonaan tieto oikeasti ajankohtaisista politiikassa käsiteltävistä asioista

Harmillista, että en ole kertaakaan osunut poliitikon live streamiin, että olisin voinut pyytää poliitikkoa kertomaan millaisten asioiden parissa poliitikko paraillaan työskentelee, että mitä keskeneräisiä asioita siellä on käsittelyssä, että mikä se koko asialista on, että poliitikko kiivailee kaikkea muuta paitsi mitä hän paraillaan valmistautuu ratkaisemaan parlamentissa, että olisin yrittänyt tätä kysyä

Henkilö voi alunperin kannattaa poliitikon politiikkaa, kunnes kannattaja alkaa vähitellen ärtymään tiedotuspimentoon. Poliitikon politiikan kannatus alkaa murentumaan siksi, että kannattaja kokee, että vastineena kannatuksestaan poliitikko ei kuitenkaan tiedota riittävästi mitä politiikka tekee. Että poliitikko menetti kannatuksensa siksi, että poliitikko pimitti tietoa. Se on varmasti monta kertaa nähty tarina, että ensiksi kannattaja kannatti, mutta poliitikko ei tiedottanut. Poliitikko valmistelee ja hyväksyy asiat ja siksi poliitikolla ei ole tarvetta tiedottaa kansalaisille siksi, että kansalaisia ei tarvita poliitikon käsittelemien asioiden hyväksymiseen. Jos kansalaisia tarvittaisiin asioiden hyväksymiseen niin politiikka joutuisi tiedottamaan asioiden käsittelyn kansalaisille

Suorassa demokratiassa kansa äänestäisi suoraan asiasta ja näin kansa olisi paremmin tietoinen siitä mitä politiikka käsittelee. Edustuksellisen demokratian ajatus on, että kansa äänestää edustajansa eduskuntaan ja edustaja tiedottaa kansalaiselle mitä edustaja tekee eduskunnassa. Jos edustaja ei tiedota niin kansalainen ei äänestä edustajaa. Edustaja saa ääniä tiedottamista vastaan

Uskon, että politiikassa kiistellään paljon tiedottamisesta, toiset eivät tiedä ja tahtovat tietoa ja toiset tietävät, eivätkä tahdo tiedottaa, siinä auttaa vain se, että tietoa tahtovat tekevät tietoa pimittävälle poliitikolle selväksi, että kansalaiset tiputtavat poliitikon parlamentista seuraavissa parlamenttivaaleissa, jos hän pimittää tietoa kansalaisilta. Tietoa pimittävät poliitikot voi tiputtaa parlamentista olemalla äänestämättä tietoa pimittävää poliitikkoa

Tiedotusta voi parantaa reaaliaikaisella prosessikaaviolla, josta näkee käsittelyssä olevien asioiden neuvottelutilanteen reaaliajassa. Tärkeimmät asiat ovat prosessikaavion alussa olevat asiat, joita muotoillaan, mutta itsellä ei ole tarvetta kommentoida ja muotoilla asioita, itsellä on tarve vain tietää mitä siellä tehdään. Ärtymystä herättää prosessin pimittäminen ja ratkaisujen jälkeenpäinmuotoinen tiedottaminen, mutten kuitenkaan ole kääntymässä Euroopan unionin vastustajaksi. Euroopan unioni on tärkeämpi kuin tietoa pimittävät poliitikot. Euroopan unioni on Euroopan lihakset ja neuvotteluvoima. Jos Suomi ei olisi Euroopan unionin jäsen niin vaikutusvalta olisi pienempi, mutta Euroopan unionin tärkeyden näkeminen ei estä kritisoimasta, sehän olisi epärealistista olla vain kritiikitön ihailija

Euroopan unionin neuvosto käyttää ärsyttävän ilkkuvaa muotoa "neuvosto hyväksyi" neuvosto pääsi sopimukseen" ja lukija vain ihmettelee, ettei lukija tiennyt mitään siitä, että tälläistä asiaa edes käsitellään siksi, että neuvoston sivuilta puuttuu reaaliaikainen lista käsittelyä odottavista ja neuvotteluvaiheessa olevista asioista. Kun ei tiedä mitä asioita neuvosto käsittelee niin neuvoston tiedotteet "neuvosto hyväksyi" tulevat erittäin ärsyttävinä yllätyksinä

https://www.consilium.europa.eu/fi/press/press-releases/
Jäljentävä paperi äänestyslapun alla on äänestäjän kuitti
Provosoiminen on toimintaa, jonka tavoitteena on negatiivinen reaktio (omalla vastuulla)
Pelkureilla ei ole demokratiaa
Tulevaisuusorientoidu positiivisesti

artti

Jotta organisaatio olisi mahdollisimman tehokas suhteessa kilpaileviin organisaatioihin niin tiedon täytyy kulkea organisaatiossa. Valtio on organisaatio. Euroopan unioni on organisaatio. Kansalaiset kuuluvat organisaatioon valtio ja Euroopan unioni. Parlamentti on edustuksellisen demokratian tärkein toimielin, jonka mandaatti tulee yhteydestä äänestäjiin. Mandaattinsa ylläpitääkseen parlamentin täytyy ylläpitää äänestäjien tiedollisia edellytyksiä, jotta äänestäjillä on tiedolliset edellytykset äänestää edustajia parlamenttivaaleissa. Mielenkiintoista olisi tietää kaikki asiat, joita europarlamentti on käsitellyt ja paraillaan käsittelee ja missä vaiheessa työjärjestystä paraillaan käsiteltävät asiat etenevät. Reaaliaisen kuvan muodostamiseksi politiikasta pitää tuntea politiikan käsittelemät asiat ja politiikan työjärjestys. Sen tietäminen onko kokonaisuus kenelläkään hallinnassa olisi keskeistä

Quote
Euroopan parlamentin työjärjestys
Yhdeksäs vaalikausi - tammikuu 2021

https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/lastrules/TOC_FI.html?redirect

Europarlamentin työjärjestys näyttää havaintoesimerkkinä seuraavanlaiselta. Esimerkkinä raha-asia

Quote
2020/0108 (COD) 
InvestEU-ohjelma 

17.6.2020
Valiokunnan lausunto ilmoitettu parlamentissa, 1. käsittely
23/07/2020
Lähetys asiasta vastaaviin valiokuntiin ilmoitettu parlamentissa
23/07/2020
Lähetys parlamentissa ilmoitettuun sekavaliokuntaan
28.10.2020
Äänestys valiokunnassa, 1. käsittely
28.10.2020
Toimielinten välisten neuvottelujen aloittaminen valiokunnassa hylättiin valiokunnassa hyväksytyllä mietinnöllä
11.11.2014
Valiokunnan mietintö jätetty täysistuntoon, 1. käsittely
A9-0203 / 2020
13/11/2020
Parlamentin päätös, 1. käsittely
T9-0306 / 2020
Yhteenveto
13/11/2020
Palautti asian asiasta vastaavaan valiokuntaan
1.1.2011
Ensimmäisessä käsittelyssä sovitut toimielinten väliset neuvottelut hyväksyttiin valiokunnassa
PE663.116 PE663.119
09/03/2021
Parlamentin äänestystulokset
09/03/2021
Keskustelu parlamentissa
09/03/2021
Parlamentin päätös, 1. käsittely
T9-0068 / 2021
Yhteenveto
17.3.2021
Neuvoston antama laki parlamentin ensimmäisen käsittelyn jälkeen
24/03/2021
Lopullinen asiakirja allekirjoitettu
25/03/2021
Menettelyn päättyminen parlamentissa
26/03/2021
Säädös julkaistu virallisessa lehdessä

https://oeil.secure.europarl.europa.eu/oeil/popups/ficheprocedure.do?lang=en&reference=2020%2f0108(COD)
Jäljentävä paperi äänestyslapun alla on äänestäjän kuitti
Provosoiminen on toimintaa, jonka tavoitteena on negatiivinen reaktio (omalla vastuulla)
Pelkureilla ei ole demokratiaa
Tulevaisuusorientoidu positiivisesti

artti

Politiikan seuraajille tiedottaminen on tärkein kysymys. Jotta politiikkaan voi osallistua pitää tietää mitä politiikka käsittelee. Politiikan asialista täytyy tietää, että osaa osallistua politiikkaan järkevällä tavalla reaaliajassa

Kun Suomi liittyi Euroopan unioniin valmistelusta tuli laajempaa. Jos nyt pitäisi laatia kaavio valmistelusta niin se alkaisi Euroopan komissiosta, muotoutuisi jäsenmaiden epävirallisissa keskusteluissa, ja etenisi europarlamenttiin ja Euroopan unionin neuvostoon, ja sieltä Suomen valtioneuvostoon ja eduskuntaan, että tässä prosessissa etenevää esitystä kuvaava reaaliajassa päivittyvä prosessikaavio sisältäisi monta toimijaa

Erityisesti raha-asioiden osalta valmistelun avoimuutta täytyy korostaa siksi, että talousrikollisista koostuvia verkostoja kiinnostaa julkiset varat ja siksi se miten julkisten varojen käyttämistä valmistellaan on oltava erityisen tarkkojen tiedottamisvaatimusten alaisia, että asettaako politiikka veronmaksajien rahaa verkostojen jakovaraksi. Julkisten varojen varastelu on torjuttava tiedottamisvaatimuksella niin, että tiedottamisvaatimus tekee julkisten varojen varastelun mahdottomaksi

Ymmärrän, että useimmille politiikan tiedottaminen ei ole keskeinen kysymys. Useimmat äänestävät vaaleissa arvauspohjalta ilman mitään tietoperustaa, useimmille tärkein kriteeri on, että on oikea puolue ja ehdokkaan voi arpoa ehdokaslistalta

Politiikan seuraaja tahtoo vastauksen kysymykseen onko kenelläkään kokonaiskuvaa politiikan käsittelemistä asioista

Onko pääministerillä kokonaiskuva kaikista ministeriöiden käsittelemistä asioista

Onko eduskunnan puhemiehellä kokonaiskuva kaikista eduskunnan käsittelemistä asioista

Onko Eurooppa-neuvoston puheenjohtajalla kokonaiskuva kaikista Eurooppa-neuvoston käsittelemistä asioista

Onko komission puheenjohtajalla kokonaiskuva kaikista komission käsittelemistä asioista

Onko europarlamentin puhemiehellä kokonaiskuva kaikista europarlamentin käsittelemistä asioista

Onko Euroopan unionin neuvoston puheenjohtajalla kokonaiskuva kaikkien neuvoston toimielinten käsittelemistä asioista

Euroopan unionin neuvoston puheenjohtaja on Euroopan unionin jäsenmaa, jonka puheenjohtajuus vaihtuu puolen vuoden välein. Salkku kiertää puheenjohtajalta toiselle

Se minkä äänestäjä tahtoo on kokonaiskuva kaikkien näiden toimielimien käsittelemistä asioista

Selkein tiedottamisen muoto on tiedottaa asialista reaaliajassa päivittyvänä prosessikaaviona, josta näkisi heti missä vaiheessa eri asiat ovat

Neuvotteluvaiheessa olevat asiat ja tulevien kokousten esityslistat pitää tietää, että politiikan seuraaja osaa kommentoida politiikkaa järkevällä tavalla

Äänestäjä tarvitsee selkeän prosessikaavion, josta näkee mitä siellä etenee, jonka avulla äänestäjä pystyy tekemään hakuja prosessikaaviossa luettuaan tiedotteen esityksen uusimmasta vaiheesta

Äänestäjä tarvitsee selkeän prosessikaavion, josta voi tarkistaa esityksen kulun historian. Onko esityksen valmistelu tiedotettu johdonmukaisesti vaihe vaiheelta valmistelualoitteesta viralliseen lehteen saakka

Politiikka on oikeasti verkkaisesti junnaava valmistelukoneisto, jossa asiat ovat käsiteltävänä vuosikausia, ja kuitenkin, kun esityksestä tulee ratkaisu niin tiedote tuli useimmille puskista siksi, että se muoto tiedottamisessa on yksittäiset tiedotteet. Politiikan seuraaja tietää periaatteessa valmisteluprosessin rakenteen, mutta politiikan seuraajalla ei ole kokonaiskuvaa mitä asioita siellä etenee siksi, että tietääkseni julkisuudessa ei ole reaaliajassa päivittyvää prosessikaaviota, joka yhdistäisi kaikki valmisteluelimet samaan prosessikaavioon

Kun politiikan seuraaja havaitsee tiedotteen luettuaan, että taas tämäkin ratkaisu tuli puskista, että politiikan seuraaja ei edes tiennyt, että politiikka käsittelee tälläistä asiaa niin politiikan seuraaja miettii miten taas kerran tiedottamatta jäämisen voisi välttää, että miten politiikan seuraaja voisi paremmin seurata valmisteluprosessia, että politiikka tiedottaa valmistelun reaaliajassa päivittyvänä prosessikaaviona

Kun kansalainen tahtoo tietää mitä asioita politiikka valmistelee ja miten politiikka aikoo julkisia varoja käyttää niin kansalaisen on saatava tiedot mahdollisimman helposti
Jäljentävä paperi äänestyslapun alla on äänestäjän kuitti
Provosoiminen on toimintaa, jonka tavoitteena on negatiivinen reaktio (omalla vastuulla)
Pelkureilla ei ole demokratiaa
Tulevaisuusorientoidu positiivisesti

artti

Aivan ensimmäisenä asiana: politiikan on nähtävä realiteetit rehellisesti

Euroopan unionin yksi tehtävä on perustaa suuria löytöretkiä ja astella uusille rannoille. Tarkoitan tähtienvälisiä avaruuslentoja. Tämän tien viitoittaa Euroopan unionin lipun tähdet

Otamme rahat avaruudenvalloitukseen kitkemällä kleptokratian ja korruption ja mafian lisäämällä prosessien läpinäkyvyyttä

Euroopan unionin kannatusta murentaa se, että Euroopan unioni asettaa erilaisilla tekosyillä rahaa tarjolle harmaalle taloudelle ja mafialle ja anekaupalle. Euroopan unioni ilmoittaa ratkaisuja, joiden ratkaisua edeltävää valmistelua oli tiedoitettu hämärästi, joka on kiusallista ja demokratian vastaista

Se mitä tarvitaan on selkeä valmistelun tiedottaminen, jossa valmistelu tiedotetaan kaaviona, joka kertoo sen valmisteluprosessin kulun kaaviona. Kaavio sisältää tiedon siitä mitä toimielimiä valmisteluprosessi sisältää. Kaavio sisältää reaaliaikaisen tiedon siitä mitä asioita valmisteluprosessissa etenee. Lukija pystyy seuraamaan asioiden valmistelua ja asioiden valmistelun historiaa valmistelualoitteesta asti. Lukija näkee kaaviosta mitkä ovat asioiden seuraavat vaiheet aina viralliseen lehteen saakka

Selkeä valmisteluprosessin kuvaaminen kaaviona tarvitaan siksi, että sillä tavalla valmistelu saadaan läpinäkyväksi ja asioiden pimitystä ja omimista vaikeutetaan ja samalla vaikeutetaan korruptiota ja kleptokratiaa, kun kansalaiset tietävät mitä siellä valmistellaan ja kansalaiset voivat näin kysyä miksi tälläinen asia etenee valmistelussa, että asettaako politiikka julkisia varoja tarjolle epämääräisille verkostoille, joka on kleptokratian, korruption ja mafian rahoittamista, että rahoittaako politiikka rakenteellista korruptiota, josta seuraa julkisten menojen kasvu ja verojen kiristyminen ja valtioiden velkaantuminen

Euroopan unioni ei ole olemassa siksi, että politiikka voisi rötöstellä julkisilla varoilla. Euroopan unionin tehtävä ei ole ylläpitää kleptokratiaa ja korruptiota ja mafiaa. Euroopan unioni ei ole olemassa siksi, että politiikka voisi ylläpitää kleptokratiaa ja korruptiota ja mafiaa ja huteria romahtavia rakenteita Euroopan unionin budjetilla. Se, että Euroopan unionin budjetista huomattava osa kuluisi kleptokratian ja korruption ja mafian ylläpitämiseen on valkokaulusrikollisuutta, joka on kitkettävä Euroopan unionista

Euroopan unionin on vaadittava rakenteellisia uudistuksia, jotka luovat terveitä rakenteita. Euroopan unionin ei pidä tukea sairaita pankkeja ja sairaita yrityksiä ja sairaita politiikkoja vaan Euroopan unionin täytyy poistaa ne hallitusti niin, että menoerä poistetaan niin, että siihen ei tarvitse käyttää jäsenmaiden veronmaksajien rahaa

Se on nähty, että poliitikkojen kyvyttömyys tehdä rakenteellisia uudistuksia johtaa veronmaksajien verojen kiristymiseen ja valtioiden velkaantumiseen. Politiikka, joka on kyvytön tekemään rakenteellisia uudistuksia, ja joka sen takia jatkuvasti kiristää veronmaksajien veroja ja velkaannuttaa valtiota vältellessään rakenteellisia uudistuksia, on potkaistava helvettiin. Tietty politiikka, joka tekee rakenteellisia uudistuksia, jotka ainoastaan kiristävät veroja ja velkaannuttavat valtiota, on potkaistava helvettiin. Politiikka, joka rakentelee uhrihierarkioita, ja lamauttaa ihmisten kykyä parantaa elämäänsä, on potkaistava helvettiin

Politiikka, joka luo terveitä rakenteita ja kannustaa ihmisiä ahkeruuteen ja yrittäjyyteen, joka luo vaurautta ja edistystä ja vahvoja yhteiskuntia, joiden yhteyteen valtiot haluavat liittyä, on se politiikka, mihin täytyy pyrkiä

Että, sanon, että Euroopan unioni on projekti, joka antaa lihakset suurien unelmien toteuttamiseen samalla, kun näemme realiteetit rehellisesti




Ihmiskunnan ylivoimaisesti tärkein asia on rakentaa tähtienvälisiä avaruusaluksia ja valloittaa tähdet. Turvaamme elämän olemassaolon tässä maailmankaikkeudessa laajentamalla elämän kaikkialle maailmankaikkeuteen

Seuraava tavoite on rakentaa avaruusasema, jossa on keskipakoispainovoima, joka muunmuassa tutkii omavaraista avaruudessa elämistä. Seuraava avaruusasema on niin suuri, että jos sen kaikki rakenteet nostettaisiin maanpinnalta niin avaruusasema maksaisi tähtitieteellisiä summia. Siksi ihmiskunnan täytyy lentää kuuhun tutkimaan mitä resursseja kuusta löytyy siksi, että rakennamme suuren avaruusaseman kuusta löytyvistä metalleista 3D lasersintraamalla. Kuun valloittamisen jälkeen seuraava askel on matka marsiin ja suuren avaruusaseman rakentaminen. Tuomme maasta elämän avaruusasemalle. Perustamme avaruusasemalle omavaraisen maatalouden ja kokonaisen sivilisaation, joka aloittaa maailmankaikkeuden rajattomiin resursseihin perustuvan uuden supervallan nousun

Tarvitsemme suuren avaruusaseman siksi, että tutkimme rakentamista aurinkokunnan taivaankappaleiden tarjoamista materiaaleista. Tutkimme tähtienvälisten avaruusalusten tekniikkaa suurella avaruusasemalla. Rakennamme kokeellisia aluksia, joiden moottoreiden avulla pyrimme mahdollisimman lähelle valonnopeutta. Sitten rakennamme ensimmäiset tähtienväliset avaruusalukset, jotka ovat luotaimia, jotka lentävät tutkimaan Centaurin kolmea tähteä ja kartoittamaan näitä kiertävien taivaankappaleiden resursseja, joiden resursseilla rakennamme tulevaisuudessa uusia tähtienvälisiä avaruusaluksia, jotka lentävät Centaurin tähdiltä muihin tähtiin ja rakentaakseen siellä uusia tähtienvälisiä avaruusaluksia, ja näin maan elämänmuodot matkaavat ympäri galaksia ja ylittävät galaksien välisiä etäisyyksiä
Jäljentävä paperi äänestyslapun alla on äänestäjän kuitti
Provosoiminen on toimintaa, jonka tavoitteena on negatiivinen reaktio (omalla vastuulla)
Pelkureilla ei ole demokratiaa
Tulevaisuusorientoidu positiivisesti

artti

Politiikka ja tiedotusvälineet ovat helppoheikkien valtaamia siksi, että helppoheikit näkevät politiikan ja tiedotusvälineiden tuovan heille helppoa rahaa, jota he varastelevat poliitikkojen ominaisuudessa veronmaksajien rahoja varastellen sillä tavalla, että he siirtävät rahat näennäisen laillisesti verkostoille. Helppoheikit katsovat, että heillä on oikeus varastella veronmaksajien rahoja siksi, että he ovat liittyneet puolueisiin ja asettuneet vaaleissa ehdolle ja tulleet valituiksi edustuksellisiin toimielimiin käsittelemään valtavia rahasummia, joita valtio ja kunnat ovat keränneet veronmaksajilta

Näen kaikenlaisen hysterian suurena veronmaksajien rahojen varasteluoperaationa, jota täydentää samojen poliitikkojen ylireagointi kaikkeen mahdolliseen, jota he hyväksikäyttävät aiheuttamalla ensiksi talousromahduksen ja sitten käynnistävät rahanjaon, jossa rahaa virtaa epämääräisiin suuntiin, joiden bulvaaneina politiikoiksi naamioituneet raskaan sarjan valkokaulusrikolliset toimivat

Kun rikollinen on politiikassa johtamassa valtiota niin rikollinen on vallan huipulla niin, että hän on lain yläpuolella johtamassa niitä ihmisiä, joiden tehtävä on ottaa rikollisia kiinni ja rangaista. Politiikassa on erittäin valtava likapyykki setvittävänä, jota vaikeuttaa se, että rikolliset ovat itse lainsäätäjiä ja miehittäneet kaikki lainvalvontaelimet ja siten kokevat voivansa välttää rangaistukset
Jäljentävä paperi äänestyslapun alla on äänestäjän kuitti
Provosoiminen on toimintaa, jonka tavoitteena on negatiivinen reaktio (omalla vastuulla)
Pelkureilla ei ole demokratiaa
Tulevaisuusorientoidu positiivisesti

artti

Euroopan unionin mittakaavassa rötöstely on satoja miljoonia euroja vuodessa

Quote
Viraston tavoite on torjua nykyistä tehokkaammin avustuspetoksia, korruptiota ja arvonlisäveropetoksia EU:ssa. EPPO on perustettu, koska unionilta häviää vuosittain satoja miljoonia rahaa. Jutut jämähtävät johonkin tutkintaprosessin vaiheeseen, eivätkä koskaan päädy oikeuskäsittelyyn asti.

EPPO on itsenäinen virasto, joka valvoo ja johtaa rikoksen tutkimista. Jos aiemmin paikallisen syyttäjän ajama juttu on vesittynyt paikallisviranomaisen johdossa, nyt jutun ei pitäisi jäädä jäihin, sillä tutkinnasta ja syytteen nostamisesta vastaa EPPO. 

[..]

– Me syyttäjät osaamme lukea lakipykäliä, ja rikoksen tunnusmerkit ovat aika universaaleja. Tarvitsemme kuitenkin erilaisissa prosessikommervenkeissä sen maan edustajan apua, josta juttu on peräisin. Lisäksi erilaisia pieniä kulttuurieroja on paljon. Esimerkiksi Romaniassa syytteet ovat pitkiä. Siellä kirjoitetaan 100 sivua teon yksityiskohtaista kuvausta, kun Suomessa teonkuvaus on sivun pituinen ja todistelu sen viisi sivua.

https://syyttajalaitos.fi/akkusastoorit/-/blogs/uusi-euroopan-syyttajanvirasto-aikoo-estaa-eu-rahojen-paatymisen-rikollisten-kasiin
Jäljentävä paperi äänestyslapun alla on äänestäjän kuitti
Provosoiminen on toimintaa, jonka tavoitteena on negatiivinen reaktio (omalla vastuulla)
Pelkureilla ei ole demokratiaa
Tulevaisuusorientoidu positiivisesti

Skeptikko

Michel Barnier calls for FIVE-YEAR halt to immigration into EU as policy 'doesn't work'
https://www.express.co.uk/news/politics/1475525/EU-news-Michel-Barnier-non-EU-migration-suspended-murder-priest-France-UK

QuoteThe former Brexit negotiator's bombshell would even bar Britons moving to the bloc to allow Brussels time to evaluate its treasured freedom of movement. The Frenchman said lessons must be learned after a failed asylum seeker murdered a Catholic priest sheltering him. Mr Barnier insisted European immigration policy "does not work" and time should be taken to review the rules.

The 70-year-old, who is preparing to be a centre-right challenger to Emmanuel Macron in next year's presidential election, said: "I think we have to take the time for three or five years to suspend immigration."

He added: "Overall, immigration policy does not work in Europe as it does not work in France. That's why I'm making this moratorium proposal.

"I try to be honest and address issues that are extremely serious. Let's take the time to reconsider procedures that are not working. Let's see why we still have people who committed crimes.

"I'm obviously thinking of Father Olivier Maire, who was assassinated two days ago, and I don't want to use this dramatic case, but we have to learn a lesson from it."

Mr Barnier has previously warned that voters are "angry" about new arrivals on the Continent.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Skeptikko

EU on brink after economist predicted bloc will 'start social unrest' across Europe
https://www.express.co.uk/news/world/1478118/eu-news-on-brink-economist-predicted-bloc-social-unrest-europe-brussels-politics-spt

QuoteTHE EU will eventually cause mass "social unrest" on the continent, according to an Austrian economist.

France saw its fifth weekend of protests against President Emmanuel Macron's COVID-19 pass this week. Hundreds were arrested in Berlin as protests against coronavirus restrictions raged across the city in early August. Italians stood in solidarity with France, opposing similar health passes related to COVID-19, arguing that they impinge on their civil liberties.
...
Barbara Kolm, an Austrian economist, has long since argued that Brussels will at some point force millions of Europeans to protest against its rules and regulations, especially since the EU and its member states are now closer than ever.

Last year, countries part of the bloc agreed to something that the EU's predecessor - the European Economic Community - pledged never to commit to: shared debt.
...
Speaking before all of this and speaking five years after the 2008 banking crisis, Ms Kolm predicted that mass social unrest would eventually blanket the continent.

Talking about the various bailouts of the time, specifically Greece which suffered tremendously after the crash - and which will receive hefty EU COVID-19 funds - she said the mounting pressure will eventually bubble over.

Ms Kolm explained: "The EU is the biggest and most expensive peace project, but eventually it will not keep pace.

"It will start social unrest.

"When these things pop up, people will rethink the EU.

"The Union as we know it now will not exist in ten years."
---
A condition of the loans put in place by the EU was that Greece implemented severe austerity measures.

The results of this have been devastating, with youth unemployment having soared.

Currently, 40 percent of those aged 15-24 are unemployed - the average for the same age group across the entire continent is just 14 percent.

Robert Tombs, the renowned British historian, said the faulty nature in which the EU operates regarding loans and grants could in future lead to further "discontent" across the continent.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

artti

Poliitikot pyrkivät ymmärrettävästi turvaamaan vaikutusvaltaansa vaikenemalla keskeneräisistä asioista

Poliitikon pyrkimys vaieta keskeneräiset asiat ilmenee, kun poliitikko ilmoittaa riemukkaasti ratkaisusta

Poliitikon suureksi yllätykseksi äänestäjät ilmoittavat poliitikolle, että emme enään äänestä teitä

Poliitikko on ihmeissään, että minä tein hyvän ratkaisun ja nyt minun äänestäjäni sanovat, että eivät enään äänestä minua

Äänestäjä selittää poliitikolle, että te olette edustamassa äänestäjiä siellä politiikassa

Ja nyt te ilmoititte äänestäjillenne ratkaisun, josta asiasta äänestäjät eivät edes tienneet, että tätä asiaa käsiteltiin siksi, että poliitikko pimitti tietoa valmisteluvaiheessa ja siksi ratkaisun ilmoittamisen yhteydessä ilmennyt poliitikon harjoittama tiedonpimitys ärsyttää äänestäjiä niin paljon, että äänestäjät eivät enään äänestä poliitikkoa

Mutta poliitikko ei tarvitse äänestäjiensä tukea siksi, että poliitikko pysyy vallassa valtaverkoston kavereidensa tuella, joka usein paljastuukin, kun poliitikko tippui parlamentista, että silloin valtaverkoston tukema poliitikko saa vaikutusvaltaisen aseman tuttujen poliitikkokavereidensa neuvonnan puolelta

Jos poliitikko tiedottaisi äänestäjilleen tietoa keskeneräisistä asioista niin poliitikko kadottaisi piirien luottamuksen

Jos poliitikko ei tiedota äänestäjilleen tietoa keskeneräisistä asioista niin poliitikko kadottaa äänestäjiensä kannatuksen

Valtaverkostoon kuuluvalle poliitikolle äänestäjien kannatuksen katoaminen on vähemmän merkittävä asia kuin valtaverkoston kavereiden tuen katoaminen

Valtaverkosto on poliitikon tärkein tukiverkko, ja siksi poliitikko turvautuu enemmän asioita tuntevista kavereista muodostuvan verkoston tukeen kuin äänestäjiensä tukeen

Ja erityisen merkittävää valtaverkoston tuesta on tullut, kun Suomi liittyi Euroopan unioniin

Nyt suomalaisen poliitikon valtaverkosto on Euroopan unionin kaveriverkosto, joka sisältää paljon kavereita ympäri Eurooppaa, joille tärkeintä on, että tieto pidetään piirien sisällä

Kansalaisille tiedotetaan vain sen verran, että kansalaiset luulisivat saavansa tietoa, vaikka todellisuudessa tiedottaminen on tiedottamisen simulaatio

Kansalaisten tiedottamatta jäämisellä, ja sillä onko kansalaisilla mitään tiedollisia edellytyksiä äänestää vaaleissa, ei ole väliä siksi, että valtaverkoston tukema politiikko ei tarvitse äänestäjien kannatusta voidakseen vaikuttaa politiikassa

Mutta tästä kaikesta seuraa, että hyödyllisiksi idiooteiksi itsensä tunteva kansa ei tue, eikä puolusta tietoa pimittävää valtaverkostoa, jonka valtaverkosto aikanaan havaitsee, kun vihollinen on ajanut valtaverkoston alakynteen ja valtaverkosto tarvitsisi kansan tukea

Nouseva voima kautta maailman on maahanmuuttokriittiset, joka syrjäyttänee nykyisen valtaverkoston; ihmiskunnan lukumäärän kasvun ja tästä johtuvien suurien kansainvaellusten sataessa maahanmuuttokriittisten laariin. On kuitenkin havaittava, että maahanmuuttokriittiset eivät ole sen parempia tiedottajia kuin nykyinen valtaverkostokaan
Jäljentävä paperi äänestyslapun alla on äänestäjän kuitti
Provosoiminen on toimintaa, jonka tavoitteena on negatiivinen reaktio (omalla vastuulla)
Pelkureilla ei ole demokratiaa
Tulevaisuusorientoidu positiivisesti

artti

Euroopan unionin sairaat jäsenmaat pyrkivät siihen, että sairautta ei hoideta. Rahat käytetään oireiden hoitamiseen, joka takaa ikuisestí oireileville sairaille jäsenmaille tulot. Euroopan unionin pitäisi vähitellen päästä siihen, että Euroopan unioni ei käytä satojen miljardien edestä terveiden jäsenmaiden tekemiä maksusitoumuksia sairaiden jäsenmaiden oireiden ylläpitämiseen. Sairaille jäsenmaille on asetettava määräaika, jonka jälkeen Euroopan unionilta tuleva tuki loppuu, oli niiden sairaiden jäsenmaiden tilanne siinä vaiheessa mikä tahansa. Että, jos sairas jäsenmaa sitten sanoo, että jos Euroopan unioni lopettaa meidän tukemisen niin me lähdemme unionista, johon Euroopan unioni vastaa, että sitten te lähdette unionista. Mielestäni terveiden jäsenmaiden pitäminen unionissa on tärkeämpää kuin sairaiden oireillaan rahastavien jäsenmaiden pitäminen unionissa. Euroopan unionin on vaadittava sairauden hoitamista niin, että oireet katoavat siksi, että Euroopan unionin on päästävä siihen, että Euroopan unioni voi käyttää satoja miljardeja euroja vuodessa tulevaisuuteen suuntautuneisiin investointeihin

Eron hakeminen Euroopan unionista ei ole järkevin ratkaisu. Euroopan unioni on tarpeen Euroopan maiden voimien yhdistäjänä. Järkevin ratkaisu on pysyä Euroopan unionissa tekemässä Euroopan unionista maailman paras unioni, joka tekee jäsenmaista vahvempia. Kuta vahvempia ovat jäsenmaat, sitä vahvempi on Euroopan unioni

Kannatan Euroopan unionin itsenäisen toimintakyvyn rakentamista. Kannatan Euroopan unionin puolustusliittoa. Näen myös, että edessä on melko varmasti tilanteita, että alunperin Euroopan unionin ja Yhdysvaltojen yhdessä aloittamia hankkeita jatkaa Euroopan unioni yksinään, kun Yhdysvallat lähti omien sisäpoliittisten sotkujensa tuottamien kuvioiden takia. Yhdysvallat ilmentää käytöstä, jossa uusi virkaan astunut Yhdysvaltain Presidentti lakkauttaa Yhdysvaltain osallistumisen, joka näkyi esimerkiksi Yhdysvaltain lähtönä Afganistanista. Näissä tilanteissa Euroopan unionilla olisi oltava kyvyt jatkaa kansainvälisen projektin ylläpitämistä. Uskon, että Euroopan unioni kykenee ylläpitämään kansainvälisen projektin paremmin kuin supervaltaista katsomusta edustava Yhdysvallat siksi, että Euroopan unioni on itsekin merkittävä eurooppalainen ja myös kansainvälinen projekti
Jäljentävä paperi äänestyslapun alla on äänestäjän kuitti
Provosoiminen on toimintaa, jonka tavoitteena on negatiivinen reaktio (omalla vastuulla)
Pelkureilla ei ole demokratiaa
Tulevaisuusorientoidu positiivisesti

artti

Korostan, että minun puolestani jokainen saa olla vapaasti mitä mieltä tahtoo, en puutu kenenkään mielipiteisiin (ainakaan kovin raivokkaasti), jokaisen mielipide on hänen mielipide, jota hän saa vapaasti toitottaa niin monta kertaa kuin jaksaa. Myönnän tietenkin, että muiden mielipiteet voivat ärsyttää, mutta en kuitenkaan hyökkää raivokkaasti niitä vastaan

Korostan, että en ole kritiikitön Euroopan unionin ihailija vaikka Euroopan unionin kehittämisen kannattaja olenkin. Euroopan unionissa on vikoja, kuten mafia, kleptokratia ja korruptio. Mafiasta, kleptokratiasta ja korruptiosta on rangaistava siksi, että jos mafiasta, kleptokratiasta ja korruptiosta ei rangaista niin mafia, kleptokratia ja korruptio alkaa ohjaamaan sitä miten politiikka rakentaa rakenteet. Erityisen ärsyttävänä (kaikessa politiikassa) koen jälkeenpäin muotoisen ratkaisujen tiedottamisen, että keskeneräisiä asioita ei tiedoteta, valmiit asiat tiedotetaan, joissa sanomiset jäivät sanomiseksi

Täsmennän muutamia seikkoja siitä miten Euroopan unioni toimii minun ymmärtääkseni

Euroopan unionin jäsenmaa on suvereenilla valtioalueellaan kaikki oikeudet omistava toimeenpaneva toimija, jolla on kaikki valta valtioalueellaan. Euroopan unionin komissio ei voi tulla toimeenpanemaan mitään direktiiviä jäsenmaan kansallisvaltion valtioalueelle, että jos jäsenmaa ei toimeenpane direktiiviä niin komissio ei voi sille käytännössä yhtään mitään. Tästä seuraa, että kun komissio valmistelee direktiiviä niin komissio joutuu tunnustelemaan jäsenmaiden kantoja komission direktiiviluonnoksista, että samalla selkenee sekin, että tahtovatko jäsenmaat tälläistä direktiiviä. Järkevästi johdettu komissio ei valmistele direktiivejä sillä tavalla, että komissio valmistelisi tietoisesti direktiivejä, joita jäsenmaat eivät tahdo toimeenpanna kansallisvaltionsa suvereenilla valtioalueella

Euroopan unionin jäsenmaat ovat suvereeneja valtioita, joka on pidettävä mielessä. Monet Euroopan unionin jäsenmaat ovat historiallisia aikansa supervaltoja, joka sekin on pidettävä mielessä. Roomassa sijaitsi Rooman valtakunta. Espanja valloitti Amerikan. Britannien imperiumikin oli hetken aikaa Euroopan unionin jäsen. Ranska on tasavallan kehto. Saksa laittoi Euroopan remonttiin kaksi kertaa, joka osaltaan perusteli miksi Euroopan unioni täytyy perustaa, se on ei koskaan enään

Quote
Euroopan parlamentti valitsee komission puheenjohtajan.

Euroopan parlamentin vaalien jälkeen uuden parlamentin ensimmäisiä tehtäviä on valita EU:n toimeenpanevan elimen, Euroopan komission, uusi puheenjohtaja. Jäsenvaltiot nimeävät puheenjohtajaehdokkaan ottaen huomioon eurovaalien tulokset. Parlamentin on hyväksyttävä komission uusi puheenjohtaja jäsentensä ehdottomalla enemmistöllä (puolet jäsenistä + 1 jäsen). Jos ehdokas ei saa taakseen vaadittua enemmistöä, jäsenvaltioiden on ehdotettava kuukauden kuluessa uutta ehdokasta. Eurooppa-neuvosto tekee tämän päätöksen määräenemmistöllä. Vuoden 2014 vaaleissa parlamentti otti käyttöön ns. kärkiehdokasjärjestelmän. Kukin Euroopan tason poliittinen puolue nimesi ehdokkaansa komission puheenjohtajaksi, ja vaaleissa eniten ääniä saanut puolue saattoi esittää parlamentin ehdokasta komission puheenjohtajaksi.

Komission jäsenet

Puheenjohtajan lisäksi myös muiden komission jäsenten on läpäistävä parlamentin tiukka seula.

Euroopan unionin neuvosto hyväksyy yhdessä valitun komission puheenjohtajan kanssa luettelon komissaariehdokkaista, joita on yksi kustakin jäsenvaltiosta. Komission jäsenehdokkaat saapuvat mahdollisia tulevia vastuualueitaan edustavien parlamentin valiokuntien kuultaviksi. Kuulemisten jälkeen jokainen valiokunta kokoontuu arvioimaan ehdokkaan asiantuntemusta ja esiintymistä. Arvio lähetetään parlamentin puhemiehelle. Kielteinen arvio johtaa toisinaan ehdokkuuden poisvetämiseen. Seuraavaksi koko komission – myös komission puheenjohtajan ja ulkoasioiden ja turvallisuuspolitiikan korkean edustajan – on saatava parlamentti puolelleen yhdessä hyväksyntää koskevassa äänestyksessä.

Kun parlamentti on hyväksynyt puheenjohtajan ja komission jäsenet, neuvosto nimittää heidät virallisesti määräenemmistöllä.

Jos komission jäsenten vastuualueet muuttuvat merkittävästi toimikauden aikana tai jos joudutaan täyttämään avoimeksi tullut tehtävä tai nimittämään uusi komission jäsen uuden jäsenvaltion liittymisen seurauksena, kyseisiä komissaariehdokkaita kuullaan jälleen valiokunnissa

https://www.europarl.europa.eu/news/fi/faq/8/miten-komission-puheenjohtaja-ja-jasenet-nimitetaan

Korostan, että Euroopan unionin neuvosto on eri toimija kuin Eurooppa-neuvosto. Euroopan unionin neuvoston puheenjohtajuus kiertää puolen vuoden välein jäsenmaalta toiselle. Euroopan unionin neuvostossa kokoontuvat jäsenmaiden ministerit. Eurooppa-neuvostossa kokoontuvat jäsenmaiden valtionjohtajat, joita ovat esimerkiksi Pääministerit ja Presidentit

Euroopan unionin neuvosto

https://www.consilium.europa.eu/fi/council-eu/

Eurooppa-neuvosto

https://www.consilium.europa.eu/fi/european-council/
Jäljentävä paperi äänestyslapun alla on äänestäjän kuitti
Provosoiminen on toimintaa, jonka tavoitteena on negatiivinen reaktio (omalla vastuulla)
Pelkureilla ei ole demokratiaa
Tulevaisuusorientoidu positiivisesti

artti

Tuen Euroopan unionin ideaa, joka on erityisen tärkeä Euroopan voimaa yhdistettäessä

Olen vähentänyt Euroopan unionin aktiivista tukemista esimerkiksi hommaforumilla siksi, että Eurooppa-neuvoston, Euroopan unionin neuvoston ja Europarlamentin valmistelemien asioiden kokonaisuutta on vaikea hahmottaa siksi, että valmisteluprosessi ei ole läpinäkyvä, johtuen siitä, että valmisteluprosessissa etenevien asioiden kokonaisuus, ja missä asia etenee, ja mitkä olivat edelliset ja tulevat vaiheet, ovat niin epäselvästi kuvattu, joka johtuu virkamiesten ja johtavien poliitikkojen politiikasta omia itselle kaikki ratkaisuvalta asioissa

Kun politiikkaa seuraa niin havaitsee pian, että on kiusallista havaita jatkuvasti, että keskeneräisiä asioita ei tiedoteta ja hyväksyttyinä tiedotetut asiat tulevat yllätyksinä, että kun sitä seurailee niin poliitikot alkavat näyttäytymään tiedonpimittäjinä, jotka täytyy ainoastaan potkia vallasta seuraavissa parlamenttivaaleissa. Erityisesti valtioneuvoston ministerit puolueensa puheenjohtajina ovat vastuussa sekä tiedon piilottelusta kansalta, että puolueen vaalituloksesta parlamenttivaaleissa
Jäljentävä paperi äänestyslapun alla on äänestäjän kuitti
Provosoiminen on toimintaa, jonka tavoitteena on negatiivinen reaktio (omalla vastuulla)
Pelkureilla ei ole demokratiaa
Tulevaisuusorientoidu positiivisesti

Nikolas

Quote from: Aksiooma on 23.08.2017, 16:07:41

Eurozone EXODUS - Economists reveal THIS is how easy it is to quit EU's failing currency


Euroero olisi ensimmäinen tärkeä askel. Sitä ennen täytyisi luoda uusi markka, josta tulisi mahdollisimman pian kelluva valuutta, jollaiseksi se myös saisi jäädä. Kelluvaa valuuttaa on ökyrikkaan pelurin vaikeampi käyttää hyväksi verrattuna sellaiseen joka teeskentelee kovaa valuuttaa vaikka on oikeasti pieni. Valuutan vaihtoarvon automaattinen ja jatkuva säätö ehkäisisi erillisten devalvaatioiden tarpeen.

Toinen tärkeä askel olisi ero sisämarkkina-alueesta. Käytännössä Britannia teki sen tempun erotessaan Euroopan unionista. Sisämarkkinoista eroaminen mahdollistaa sellaisia veropolitiikan vapauksia, jotka sisämarkkinoilla mukana ollessa eivät käytännössä tule kyseeseen. Tarkoitan tällä verotuksen painopisteen säätämistä: vähemmän tuloveroja ja kapeampaa verokiilaa ja toisaalta enemmän kulutusveroja. Tällainen verotuksen painopisteen säätäminen parantaisi suomalaisten tuotteiden kilpailukykyä kaikilla markkinoilla.

mmm

Quote from: Nikolas on 14.04.2022, 01:02:12
Euroero olisi ensimmäinen tärkeä askel. Sitä ennen täytyisi luoda uusi markka, josta tulisi mahdollisimman pian kelluva valuutta, jollaiseksi se myös saisi jäädä.

Osaako joku taloudesta enemmän ymmärtävä kertoa, miten kelluva valuuttaa toimii käytännönläheisemmin tarkasteltuna?

Mietiskelin lainauksen tekstin luettuani maahantuoja - jälleenmyyjä, sekä jälleenmyyjä kuluttaja akseleita, ja noissa tarkemmin ulosmyyntihinnan määrittelyä kelluvan valuutan taloudessa.

Kiinteällä kateprosentilla tulee kurssin vahvistuessa myytyä liian kalliilla, mikäli kilpailijat seuraavat tarkemmin kurssimuutosta ulkomailta ostaessa, tai sitten samasta syystä tulee myydyksi liian halvalla tai tappiolla.
Lasketaanko hinnat valuuttakurssin jonkin aikavälin keskiarvon mukaan parasta toivoen, vai  mitenkäs ihmeessä käytännön bisnestä pyöritetään?

En tiedä tukkurien tai kaupan logistiikasta oikeastaan mitään, jotta osaisin sanoa onko kuvaamani ongelma edes minkäänlainen ongelma todellisuudessa. Tuskinpa niitä ostoja/täydennyksiä joka päivä tehdään, tai edes kerran viikkoon, mutta vakuutin eilen itseni kaljaa juodessani että kurssimuutokset tulisi pienen talousalueen kelluvassa valuutassa ottaa tarkemmin ja useammin huomioon.
Eläköön Suomi ja Åland ja Sulo ja
brr..brr..brr...bruttokansantulo.

artti

Eurooppa-neuvoston pääministerien / valtionpäämiesten poskisuukottelu on takaisin.

Roundtable: Extracts of the roundtable at the special meeting of the European Council taking place on 31 May 2022 in Brussels.

Event: Special meeting of the European Council - May 2022 (Day 2)

https://newsroom.consilium.europa.eu/permalink/236052
Jäljentävä paperi äänestyslapun alla on äänestäjän kuitti
Provosoiminen on toimintaa, jonka tavoitteena on negatiivinen reaktio (omalla vastuulla)
Pelkureilla ei ole demokratiaa
Tulevaisuusorientoidu positiivisesti

ikuturso

Tämä lienee sopiva ketju pohtia uutta Euroopan johtajien foorumia.

Prahassa järjestettiin Euroopan johtajien foorumi, jossa oli johtajia 44 maasta. EU:ssa on alle 30 jäsenvaltiota.

Silti kun kuuntelee uutisia, toimittajat menevät koko ajan sekaisin ja puhuvat EU:n johtajien tapaamisesta ja Sanna Marin haastattelussa vikisee koko ajan komissio sitä ja komissio tätä.

Mihin EU:ta yleensä tarvitaan, kun joku Macron voi kutsua 44 maan johtajat (muistaakseni Macronin ideasta syntyi tämä euroopan poliittinen yhteisö) ad-hoc tapaamiseen noin vaan?

Ja mentaliteetti. Kun jotain pitäisi tehdä:
Macron: Kutsutaan Euroopan poliittinen johto koolle. Tarvitsemme leveämmät hartiat
Marin: Emme pärjää yksin. Siksi odotamme että komissio tekee jotain ja olemme valmiit suostumaan kaikkeen mitä sieltä tulee

Kekkosta syytettiin monesta, mutta Kekkosella oli sentään itsetunto ja munaa.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Emo

Quote from: artti on 19.09.2021, 17:45:25
Euroopan unionin sairaat jäsenmaat pyrkivät siihen, että sairautta ei hoideta. Rahat käytetään oireiden hoitamiseen, joka takaa ikuisestí oireileville sairaille jäsenmaille tulot. Euroopan unionin pitäisi vähitellen päästä siihen, että Euroopan unioni ei käytä satojen miljardien edestä terveiden jäsenmaiden tekemiä maksusitoumuksia sairaiden jäsenmaiden oireiden ylläpitämiseen. Sairaille jäsenmaille on asetettava määräaika, jonka jälkeen Euroopan unionilta tuleva tuki loppuu, oli niiden sairaiden jäsenmaiden tilanne siinä vaiheessa mikä tahansa. Että, jos sairas jäsenmaa sitten sanoo, että jos Euroopan unioni lopettaa meidän tukemisen niin me lähdemme unionista, johon Euroopan unioni vastaa, että sitten te lähdette unionista. Mielestäni terveiden jäsenmaiden pitäminen unionissa on tärkeämpää kuin sairaiden oireillaan rahastavien jäsenmaiden pitäminen unionissa. Euroopan unionin on vaadittava sairauden hoitamista niin, että oireet katoavat siksi, että Euroopan unionin on päästävä siihen, että Euroopan unioni voi käyttää satoja miljardeja euroja vuodessa tulevaisuuteen suuntautuneisiin investointeihin

Eron hakeminen Euroopan unionista ei ole järkevin ratkaisu. Euroopan unioni on tarpeen Euroopan maiden voimien yhdistäjänä. Järkevin ratkaisu on pysyä Euroopan unionissa tekemässä Euroopan unionista maailman paras unioni, joka tekee jäsenmaista vahvempia. Kuta vahvempia ovat jäsenmaat, sitä vahvempi on Euroopan unioni

Kannatan Euroopan unionin itsenäisen toimintakyvyn rakentamista. Kannatan Euroopan unionin puolustusliittoa. Näen myös, että edessä on melko varmasti tilanteita, että alunperin Euroopan unionin ja Yhdysvaltojen yhdessä aloittamia hankkeita jatkaa Euroopan unioni yksinään, kun Yhdysvallat lähti omien sisäpoliittisten sotkujensa tuottamien kuvioiden takia. Yhdysvallat ilmentää käytöstä, jossa uusi virkaan astunut Yhdysvaltain Presidentti lakkauttaa Yhdysvaltain osallistumisen, joka näkyi esimerkiksi Yhdysvaltain lähtönä Afganistanista. Näissä tilanteissa Euroopan unionilla olisi oltava kyvyt jatkaa kansainvälisen projektin ylläpitämistä. Uskon, että Euroopan unioni kykenee ylläpitämään kansainvälisen projektin paremmin kuin supervaltaista katsomusta edustava Yhdysvallat siksi, että Euroopan unioni on itsekin merkittävä eurooppalainen ja myös kansainvälinen projekti

Liketin, vaikka en ole samaa mieltä EU:sta vaan haluan EU:n siirtyvän edesmenneenä historian kirjoihin, mutta JOS EU säilyisi ja jatkaisi olemassaoloaan, niin juuri tuollaisena vahvana ja järkiperäisille toimintatavoille pohjautuvana itsenäisten valtioiden liittona (ei liittovaltiona) EU olisi perusteltavissa.
Hyvä kommentti @artti , tuollaisen EU:n voisin pitkin hampain sietää 😬 Nykyinen haittamatujen ruokinta-automaatti ei innosta.

E: Huomasin vasta nyt, että kommentti on vuoden takaa, mutta se ei omaa näkemystäni muuta, tekee vaan jollain tavalla vielä mielenkiintoisemman artin kommentista, koska tuota kirjoitettaessa ei Ukrainassa vielä sodittu.

artti

Patojen purkaminen elvyttäisi lohikannat. Patojen purkaminen auttaisi myös palauttamaan suot, jotka ovat tärkeitä luonnon monimuotoisuuden ylläpitämisessä. Ymmärrettävästi padot voidaan purkaa vasta, kun patojen tuottama sähkö on korvattu muilla energiantuotantomuodoilla.

Quote
Komission ehdotus Euroopan unionin luonnon ennallistamislaki

Ehdotuksessa yhdistetään EU:n maa- ja merialueiden luonnon pitkän aikavälin elpymistä koskeva yleinen ennallistamistavoite tiettyjä luontotyyppejä ja lajeja koskeviin sitoviin ennallistamistavoitteisiin. Näiden toimenpiteiden olisi katettava vähintään 20 prosenttia EU:n maa- ja merialueista vuoteen 2030 mennessä ja viime kädessä kaikki ennallistamisen tarpeessa olevat ekosysteemit vuoteen 2050 mennessä.

Ehdotus sisältää seuraavat erityistavoitteet:

voimassa olevaan lainsäädäntöön perustuvat tavoitteet (kosteikot, metsät, niityt, joet ja järvet, nummet, pensaikot, kiviset elinympäristöt ja dyynit) - biologisesti monimuotoisten elinympäristöjen laajamittainen parantaminen ja palauttaminen sekä lajikantojen palauttaminen parantamalla ja laajentamalla niiden elinympäristöjä.

pölyttävät hyönteiset – pölyttäjäpopulaatioiden vähenemisen kääntäminen vuoteen 2030 mennessä ja pölyttäjäpopulaatioiden kasvavan suuntauksen saavuttaminen menetelmällä pölyttäjien säännölliseen seurantaan

metsäekosysteemit – kasvava suuntaus seisomaan ja makaamaan kuolleen puun, epätasaisten ikääntyneiden metsien, metsäyhteyksien, tavallisten metsälintujen runsauden ja orgaanisen hiilen kannan osalta

kaupunkiekosysteemit – vihreää kaupunkialuetta ei menetetä nettomääräisesti vuoteen 2030 mennessä, ja vihreän kaupunkialueen kattaman kokonaispinta-alan kasvu vuosina 2040 ja 2050 mennessä

maatalouden ekosysteemit – niittyperhosten ja viljelysmaiden lintujen lisääntyminen, orgaanisen hiilen kanta viljelymaan kivennäismaassa ja sellaisen maatalousmaan osuus, jolla on hyvin erilaisia maisemapiirteitä; valutettujen turvemaiden ennallistaminen maatalouskäytössä

meriekosysteemit – ennallistavat merten elinympäristöjä, kuten meriheinäkerrostumia tai sedimenttipohjia, jotka tuottavat merkittäviä etuja, myös ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi, ja ennallistavat ikonisten merilajien, kuten delfiinien ja pyöriäisten, haiden ja merilintujen, elinympäristöt

jokiyhteydet – pintavesien yhteyksiä haittaavien esteiden tunnistaminen ja poistaminen siten, että vähintään 25 000 kilometriä jokia palautetaan vapaasti virtaavaan tilaan vuoteen 2030 mennessä.

https://environment.ec.europa.eu/topics/nature-and-biodiversity/nature-restoration-law_en

Euroopan unionin komission ympäristöaiheet.

https://environment.ec.europa.eu/topics_en

Tällä verkkosivulla kansalaiset ja yritykset voivat esittää näkemyksiään eri alojen tulevasta EU-politiikasta ja nykyisestä EU-lainsäädännöstä.

https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say_fi

Europarlamentin viikko-ohjelmat.

https://www.europarl.europa.eu/news/en/agenda/weekly-agenda#agenda-day20221010
Jäljentävä paperi äänestyslapun alla on äänestäjän kuitti
Provosoiminen on toimintaa, jonka tavoitteena on negatiivinen reaktio (omalla vastuulla)
Pelkureilla ei ole demokratiaa
Tulevaisuusorientoidu positiivisesti

Nikolas

Quote from: artti on 09.10.2022, 00:31:12

Patojen purkaminen elvyttäisi lohikannat. Patojen purkaminen auttaisi myös palauttamaan suot, jotka ovat tärkeitä luonnon monimuotoisuuden ylläpitämisessä. Ymmärrettävästi padot voidaan purkaa vasta, kun patojen tuottama sähkö on korvattu muilla energiantuotantomuodoilla.


Rakennetaan Suomeen ydinreaktoreita niin paljon että sähköntuotannon kapasiteetti pelkästään ydinvoimaloilla ylittää reilusti sähkönkulutuksen. Rakennetaan samalla myös sopivasti sähköä kuluttavaa vedyntuotantokapasiteettia. Vety sitten heti seuraavassa vaiheessa hyödynnetään metanolin tuotantoon. Kun tämä kaikki edellä selitetty kapasiteetti pannaan hyrräämään, kotimaiset ydinvoimalat kattavat tuotannollaan kaiken sähkön kysynnän, myös pahimmissa kulutushuipuissa, ja lisäksi vedyn tuotanto hoitaa kaiken tarvittavan säädön kulutuksen puolelta, mikä tarkoittaa sitä että vesivoimaloita ei sitten enää tarvitakaan säätövoimaksi. Tuulivoimalat puretaan vanhetessaan kun ne kuluvat loppuun tai hajoilevat omia aikojaan. Ydinvoimaloiden käytetty polttoaine laitetaan välivarastoihin odottelemaan paremman ydinvoimatekniikan käyttöönottoa.

ikuturso

Suomen muuttaminen kosteikoiksi kuulostaa nerokkaalta. Massiivinen puu ei viihdy kosteikossa, pääsisimme maksamaan lisää hiilinieluveroa ja .... niin hyttysiähän meillä ei ole vielä tarpeeksi kesäisin.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Emo

Quote from: ikuturso on 09.10.2022, 08:48:26
Suomen muuttaminen kosteikoiksi kuulostaa nerokkaalta. Massiivinen puu ei viihdy kosteikossa, pääsisimme maksamaan lisää hiilinieluveroa ja .... niin hyttysiähän meillä ei ole vielä tarpeeksi kesäisin.

-i-

On siinä kuitenkin se hyvä puoli, että oletettavasti niille ennallistetuille suojelualueille ei kansainväliset kaivosyhtiöt voi tulla raiskaamaan ja riistämään, eli kun kehitysmaa olemme ilman kunnon kaivoslakia niin luojan kiitos olemme edes luontomme puolelta suojattuina näiltä invaasioilta.

repo

^Luen "hyvän puolen" EU direktiivistä sarkasmina. Minä en enää usko EU-direktiiveihin meitä suomalaisia hyödyttävinä säännöksinä. Niitä kierretään ja jätetään noudattamatta, selittäen ettei ennallistaminen koskekaan jotain tapausta, kun kyseessä on vain riittävän iso "eurooppalainen" intressi. Asian voi sanoa toisin: kun EU:n kammareissa on pörrännyt riittävän pitkään sopivat lobbarit, niin mikään direktiivi ei suojaa Suomea. Taas on tarjolla "luovia ratkaisuja", "vapaita markkinoita" ja "arvopohjaa".

Ennallistaminen koskee todennäköisesti eniten niitä (pieniä ja pienehköjä metsän omistajia), joilla ei ole voimaa taistella oikeuksiensa puolesta. Aika monet näistä metsän omistajista ovat varmaankin perinteisiä Kepun ja Kokoomuksen konservatiivi kannattajia.
"Kokoomusvihassa ei ole mitään huvittavaa. Kolmannen polven kokoomuslaisena totesin 2000- luvun alussa, ettei Kokoomusta enää voi äänestää, eikä naurattanut minua yhtään silloin eikä edelleenkään." -- Emo

artti

Quote from: Nikolas on 09.10.2022, 01:06:22
Quote from: artti on 09.10.2022, 00:31:12

Patojen purkaminen elvyttäisi lohikannat. Patojen purkaminen auttaisi myös palauttamaan suot, jotka ovat tärkeitä luonnon monimuotoisuuden ylläpitämisessä. Ymmärrettävästi padot voidaan purkaa vasta, kun patojen tuottama sähkö on korvattu muilla energiantuotantomuodoilla.


Rakennetaan Suomeen ydinreaktoreita niin paljon että sähköntuotannon kapasiteetti pelkästään ydinvoimaloilla ylittää reilusti sähkönkulutuksen. Rakennetaan samalla myös sopivasti sähköä kuluttavaa vedyntuotantokapasiteettia. Vety sitten heti seuraavassa vaiheessa hyödynnetään metanolin tuotantoon. Kun tämä kaikki edellä selitetty kapasiteetti pannaan hyrräämään, kotimaiset ydinvoimalat kattavat tuotannollaan kaiken sähkön kysynnän, myös pahimmissa kulutushuipuissa, ja lisäksi vedyn tuotanto hoitaa kaiken tarvittavan säädön kulutuksen puolelta, mikä tarkoittaa sitä että vesivoimaloita ei sitten enää tarvitakaan säätövoimaksi. Tuulivoimalat puretaan vanhetessaan kun ne kuluvat loppuun tai hajoilevat omia aikojaan. Ydinvoimaloiden käytetty polttoaine laitetaan välivarastoihin odottelemaan paremman ydinvoimatekniikan käyttöönottoa.

Vastasin toiseen ketjuun: https://hommaforum.org/index.php/topic,11118.msg3445489.html#msg3445489
Jäljentävä paperi äänestyslapun alla on äänestäjän kuitti
Provosoiminen on toimintaa, jonka tavoitteena on negatiivinen reaktio (omalla vastuulla)
Pelkureilla ei ole demokratiaa
Tulevaisuusorientoidu positiivisesti

Roope

Kun muslimiterroristit tappoivat satoja eurooppalaisia, oltiin huolissaan rasismista ja vihapuheesta.

Kun EU-parlamentin demarivarapuheenjohtajan ja hänen lähipiirinsä korruptio paljastui, on päällimäisenä huoli siitä, että muutkin kuin Viktor Orbán näkevät parlamentin oikeusvaltiosaarnojen onttouden.

QuoteKirjeenvaihtajan analyysi: Lahjusskandaali on piinallinen moraalisia arvoja ja läpinäkyvyyttä korostavalle EU-parlamentille

Parlamenttia ravisteleva lahjussotku vie huomiota muilta tärkeiltä EU-päätöksiltä. Viime kädessä pelissä on koko EU:n uskottavuus, kirjoittaa Ylen EU-kirjeenvaihtaja Rikhard Husu.

EU-parlamentin ympärillä vellova lahjussotku varjostaa Strasbourgissa pidettävää vuoden viimeistä täysistuntoa. Istunnon asialistan sijasta huomio keskittyy yksittäisten parlamentaarikkojen ja avustajien toimiin.

Taustalla on belgialaisviranomaisten epäily siitä, että Persianlahden maa on pyrkinyt ostamaan itselleen vaikutusvaltaa EU-parlamentissa.

Belgian medioissa olleiden tietojen mukaan tutkinnan kohteena oleva maa olisi Qatar. Qatar on kuitenkin kiistänyt syytökset.

Skandaalin keskiössä on kreikkalaisparlamentaarikko Eva Kaili, jonka nousujohtoinen poliittinen ura tyssäsi häneen yhdistettyihin setelinippuihin. Kaili on ollut pidätettynä perjantaista asti.

Brysseliläinen tuomioistuin ottaa kantaa Kailin ja kolmen muun pidätetyn tilanteeseen tänään keskiviikkona. Tuomioistuin arvioi muun muassa sitä, pitäisikö Kailin vangitsemista jatkaa.

[...]

Skandaali tulee EU:n näkökulmasta huonoon aikaan. Sisäinen kuohunta varjostaa EU:lle keskeisiä hankkeita kuten Ukrainan tukemista ja Yhdysvaltain kanssa käytävää vääntöä kauppapolitiikan pelisäännöistä.

Se on niin ikään kuin syöttö lapaan Unkarin Viktor Orbánin kaltaisille EU-johtajille, jotka voivat ilakoida sillä, että korruptiosta huolestuneet EU-instituutiot eivät näyttäisi hoitavan omia asioitaan kunnolla.

Lahjussotku on erityisen piinallinen Euroopan parlamentille, joka on pitänyt korkeaa profiilia oikeusvaltion periaatteisiin ja korruption vastaiseen kamppailuun liittyen.

Omien rivien on oltava suorassa, jotta muilta voi vaatia ryhdikkyyttä.

Korruptiota ja väärinkäytöksiä esiintyy yhteiskunnan kaikilla tasoilla. Lahjusskandaali osoittaa, että EU-instituutiot eivät ole immuuneja epäilyille.

Parlamentin puhemies Roberta Metsola on vaatinut epäilyjen perinpohjaista sisäistä ja ulkoista tutkintaa. Kyseessä on niin parlamentin kuin koko EU:n maine.

Puuttumalla ongelmiin parlamentilla on mahdollisuus näyttää, että arvoihin ja oikeusvaltion periaatteisiin liittyvillä puheilla on myös konkreettista katetta.
Yle 14.12.2022
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

simppali

Kerrankin jotain hyvää eu:n kohdalta.
https://yle.fi/a/74-20026837
QuoteSaksan hallitus ilmoitti keskiviikkona, ettei kannabiksen laillistaminen etene maassa aiemmasta toiveikkuudesta huolimatta.
QuoteAlkuperäisessä esityksessä yli 18-vuotiaat olisivat saaneet pitää hallussaan 20-30 grammaa kannabista, jonka myyminen olisi sallittu valtuutetuissa liikkeissä.
Tuo (bold) määrä on huikea, jos jokaisella "kukkajukalla" olisi 30 grammaa pilveä  laillisesti taskussa, niin saksassa alakoululaisetkin olisivat hyvissä paukuissa, koska tarjonta lisää käyttöä.
QuoteLoppujen lopuksi Saksa hylkäsi ajatuksen kannabiksen laillistamisesta. Politico kertoo Lauterbachin kommentoivan, että komission kanssa puhuttuaan hallitus tuli siihen tulokseen, että lakiesitys ei toisi hallitusta lähemmäs tavoitteitaan.
(vaihdettu linkki alkuperäiseen yle:n uutiseen).
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

Skeptikko

OpenAI CEO's threat to quit EU draws lawmaker backlash
https://www.reuters.com/technology/openai-ceos-threat-quit-eu-draws-lawmaker-backlash-2023-05-25/
Quote
For months, Sam Altman, CEO of Microsoft-backed (MSFT.O) OpenAI has urged lawmakers around the world to draw up new rules governing the technology. On Wednesday, he threatened the ChatGPT maker may leave the EU if the bloc "overregulated".
...
"The current draft of the EU AI Act would be over-regulating, but we have heard it's going to get pulled back," Altman said in London on Wednesday.

EU lawmakers responsible for shaping the AI Act disputed Altman's claims. "I don't see any dilution happening anytime soon," Dragos Tudorache, a Romanian member of the European Parliament who is leading the drafting of EU proposals, told Reuters.
...
Dutch MEP Kim van Sparrentak, who has also worked on the draft EU law, said she and her colleagues "shouldn't let ourselves be blackmailed by American companies."

"If OpenAI can't comply with basic data governance, transparency, safety and security requirements, then their systems aren't fit for the European market," she said.

EU on viime aikoina alkanut ajaa järkyttävän monia huonosti harkittuja ja liian pitkälle meneviä säätelyhankkeita, jotka uhkaavat entistä pahemmin sulkea EU:ta teknisen kehityksen ulkopuolelle. Tosin tekoälyasioiden suhteen ChatGPT:n Altman tuntuu Yhdysvalloissa itse ruokkineen säätelyhaluja, minkä pahoin pelkään osittain johtuvan halusta nostaa kynnystä kilpailijoille päästä markkinoille, eikä niinkään jostain todellisesta säätelytarpeesta, mitä toki voi jossain vaiheessa oikeastikin muodostua.

Sam Altman goes before US Congress to propose licenses for building AI
https://news.ycombinator.com/item?id=35960125
Quote
To expound, this just seems like a power grab to me, to "lock in" the lead and keep AI controlled by a small number of corporations that can afford to license and operate the technologies. Obviously, this will create a critical nexus of control for a small number of well connected and well heeled investors and is to be avoided at all costs.

It's also deeply troubling that regulatory capture is such an issue these days as well, so putting a government entity in front of the use and existence of this technology is a double whammy — it's not simply about innovation.

The current generation of AIs are "scary" to the uninitiated because they are uncanny valley material, but beyond impersonation they don't show the novel intelligence of a GPI... yet. It seems like OpenAI/Microsoft is doing a LOT of theater to try to build a regulatory lock in on their short term technology advantage. It's a smart strategy, and I think Congress will fall for it.

The EU's AI Act could have a chilling effect on open source efforts, experts warn
https://techcrunch.com/2022/09/06/the-eus-ai-act-could-have-a-chilling-effect-on-open-source-efforts-experts-warn/
Quote
Proposed EU rules could limit the type of research that produces cutting-edge AI tools like GPT-3, experts warn in a new study.

The nonpartisan think tank Brookings this week published a piece decrying the bloc's regulation of open source AI, arguing it would create legal liability for general-purpose AI systems while simultaneously undermining their development. Under the EU's draft AI Act, open source developers would have to adhere to guidelines for risk management, data governance, technical documentation and transparency, as well as standards of accuracy and cybersecurity.

If a company were to deploy an open source AI system that led to some disastrous outcome, the author asserts, it's not inconceivable the company could attempt to deflect responsibility by suing the open source developers on which they built their product.
...
The legislation contains carve-outs for some categories of open source AI, like those exclusively used for research and with controls to prevent misuse. But as Engler notes, it'd be difficult — if not impossible — to prevent these projects from making their way into commercial systems, where they could be abused by malicious actors.

In a recent example, Stable Diffusion, an open source AI system that generates images from text prompts, was released with a license prohibiting certain types of content. But it quickly found an audience within communities that use such AI tools to create pornographic deepfakes of celebrities.

Oren Etzioni, the founding CEO of the Allen Institute for AI, agrees that the current draft of the AI Act is problematic. In an email interview with TechCrunch, Etzioni said that the burdens introduced by the rules could have a chilling effect on areas like the development of open text-generating systems, which he believes are enabling developers to "catch up" to Big Tech companies like Google and Meta.

"The road to regulation hell is paved with the EU's good intentions," Etzioni said. "Open source developers should not be subject to the same burden as those developing commercial software. It should always be the case that free software can be provided 'as is' — consider the case of a single student developing an AI capability; they cannot afford to comply with EU regulations and may be forced not to distribute their software, thereby having a chilling effect on academic progress and on reproducibility of scientific results."

Instead of seeking to regulate AI technologies broadly, EU regulators should focus on specific applications of AI, Etzioni argues.
...
An analysis written by Lilian Edwards, a law professor at the Newcastle School and a part-time legal advisor at the Ada Lovelace Institute, questions whether the providers of systems like open source large language models (e.g. GPT-3) might be liable after all under the AI Act. Language in the legislation puts the onus on downstream deployers to manage an AI system's uses and impacts, she says — not necessarily the initial developer.

"[T]he way downstream deployers use [AI] and adapt it may be as significant as how it is originally built," she writes. "The AI Act takes some notice of this but not nearly enough, and therefore fails to appropriately regulate the many actors who get involved in various ways 'downstream' in the AI supply chain."

At AI startup Hugging Face, CEO Clément Delangue, counsel Carlos Muñoz Ferrandis and policy expert Irene Solaiman say that they welcome regulations to protect consumer safeguards, but that the AI Act as proposed is too vague. For instance, they say, it's unclear whether the legislation would apply to the "pre-trained" machine learning models at the heart of AI-powered software or only to the software itself.

EU AI Act To Target US Open Source Software - Technomancers.ai
https://technomancers.ai/eu-ai-act-to-target-us-open-source-software/
Quote
In a bold stroke, the EU's amended AI Act would ban American companies such as OpenAI, Amazon, Google, and IBM from providing API access to generative AI models.  The amended act, voted out of committee on Thursday, would sanction American open-source developers and software distributors, such as GitHub, if unlicensed generative models became available in Europe.  While the act includes open source exceptions for traditional machine learning models, it expressly forbids safe-harbor provisions for open source generative systems.

Any model made available in the EU, without first passing extensive, and expensive, licensing, would subject companies to massive fines of the greater of €20,000,000 or 4% of worldwide revenue.  Opensource developers, and hosting services such as GitHub – as importers – would be liable for making unlicensed models available. The EU is, essentially, ordering large American tech companies to put American small businesses out of business – and threatening to sanction important parts of the American tech ecosystem.

If enacted, enforcement would be out of the hands of EU member states.  Under the AI Act, third parties could sue national governments to compel fines.  The act has extraterritorial jurisdiction.  A European government could be compelled by third parties to seek conflict with American developers and businesses.
...
The PDF of the actual text is 144 pages.  The actual text provisions follow a different formatting style from American statutes.  This thing is a complicated pain to read.
...
Very Broad Jurisdiction:  The act includes "providers and deployers of AI systems that have their place of establishment or are located in a third country, where either Member State law applies by virtue of public international law or the output produced by the system is intended to be used in the Union." (pg 68-69).

You have to register your "high-risk" AI project or foundational model with the government.  Projects will be required to register the anticipated functionality of their systems.  Systems that exceed this functionality may be subject to recall.  This will be a problem for many of the more anarchic open-source projects.  Registration will also require disclosure of data sources used, computing resources (including time spent training), performance benchmarks, and red teaming. (pg 23-29).

Expensive Risk Testing Required.  Apparently, the various EU states will carry out "third party" assessments in each country, on a sliding scale of fees depending on the size of the applying company.  Tests must be benchmarks that have yet to be created.  Post-release monitoring is required (presumably by the government).  Recertification is required if models show unexpected abilities.  Recertification is also required after any substantial training.  (pg 14-15, see provision 4 a for clarity that this is government testing).

Risks Very Vaguely Defined:  The list of risks includes risks to such things as the environment, democracy, and the rule of law. What's a risk to democracy?  Could this act itself be a risk to democracy? (pg 26).

Open Source LLMs Not Exempt:  Open source foundational models are not exempt from the act.  The programmers and distributors of the software have legal liability.  For other forms of open source AI software, liability shifts to the group employing the software or bringing it to market.  (pg 70).

API Essentially Banned.  API's allow third parties to implement an AI model without running it on their own hardware.  Some implementation examples include AutoGPT and LangChain.  Under these rules, if a third party, using an API, figures out how to get a model to do something new, that third party must then get the new functionality certified.
...
Open Source Developers Liable.  The act is poorly worded.  The act does not cover free and Open Source AI components.  Foundational Models (LLMs) are considered separate from components.  What this seems to mean is that you canoOpen source traditional machine learning models but not generative AI.

If an American Opensource developer placed a model, or code using an API on GitHub – and the code became available in the EU – the developer would be liable for releasing an unlicensed model.  Further, GitHub would be liable for hosting an unlicensed model.  (pg 37 and 39-40).

LoRA Essentially Banned.  LoRA is a technique to slowly add new information and capabilities to a model cheaply.  Opensource projects use it as they cannot afford billion-dollar computer infrastructure.  Major AI models are also rumored to use it as training in both cheaper and easier to safety check than new versions of a model that introduce many new features at once.  (pg 14).

If an Opensource project could somehow get the required certificates, it would need to recertify every time LoRA was used to expand the model.
...
The AI Act would let any crank with a problem about AI – at least if they are EU citizens – force EU governments to take legal action if unlicensed models were somehow available in the EU.  That goes very far beyond simply requiring companies doing business in the EU to comply with EU laws.
...
Finally, the open source provisions represent a major problem.  The AI Act treats open source developers working on or with foundational models as bad actors.  Developers and, seemingly, distributors are liable for releasing unlicensed foundation models – of apparently foundation model enhancing code.  For all other forms of Opensource machine learning, the responsibility for licensing falls to whoever is deploying the system.
...
Additionally, what happens if GitHub and the various co-pilots simply say that Europe is too difficult to deal with and shut down access?  That may have repercussions that have not been thoroughly thought through.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/