News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2016-04-15 Hallitus on avaamassa taksiliikenteen kilpailulle (Sipilän/Bernerin taksiuudistus)

Started by Alaric, 15.04.2016, 19:00:47

Previous topic - Next topic

Supernuiva

^Mutta jotkut rekkafirmat tarjoavat kuljetuksia 1 €/kilometri. Se on vielä uskomattomampaa.

Uuno Nuivanen

Quote from: Supernuiva on 20.02.2021, 00:01:56
^Mutta jotkut rekkafirmat tarjoavat kuljetuksia 1 €/kilometri. Se on vielä uskomattomampaa.

Venäläinen ajaa venäläisellä rekalla Venäjän naftalla. Suomi nousuun nääs. Päästövapaasti.

qwerty

[tweet]1371795016247513094[/tweet]
QuoteA parliamentary majority voted in favour of changing the Taxi Law (Taxiloven) to include a language requirement, the transport ministry confirmed in a statement.

Under new rules, documentation of Danish language skills will be required for entry onto the national taxi driver's licensing course.

The law change was voted for by both left and right wing parties. As well as the government, the Social Liberal, Socialist People's, Conservative, Liberal and Danish People's parties backed it.
Quote"It is a completely reasonable demand that you should be able to conduct a conversation in Danish when you are driving a taxi, and we will now get better documentation for that", transport minister Benny Engelbrecht said in the statement.

The law change will come into effect in 2022.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

MiljonääriPlayboy

Kaikkea ne rassistiset dänskit keksii. Seuraavaksi ne varmaan vaatii, että taksikuskin pitää myös osata ajaa autoa, osata liikennesäännöt, eikä ajokortti saa olla ostettu basaarin kopioliikkeestä..?
PolPolle tiedoksi:
A) kaikki kirjoittamani on sarkasmia
B) Vous êtes des collaborateurs

Riukulehto

QuotePoliisi epäilee taksinkuljettajaa seksuaalirikoksista

28.4.2021 9.31
Uutinen

Helsingin poliisi tutkii seksuaalirikoksia, joista epäillään noin 40-vuotiasta taksinkuljettajaa.

Mies on kuljettanut taksiautoa, jossa on ollut katolla taksikyltti. Hän on ottanut asiakkaiksi yksin liikkuvia naisia muualta kuin taksitolpalta. Matkan aikana hän on tarjonnut asiakkaille alkoholia ja mahdollisesti muita päihteitä.

Taksinkuljettaja ei ole vienyt asiakkaita heidän ilmoittamaansa osoitteeseen, vaan kuljettanut heidät Helsingin ulkopuolella sijaitsevaan asuntoon. Poliisi epäilee, että kyseisessä asunnossa epäilty on kohdistanut seksuaalirikoksia kuljettamiinsa naisiin.

– Rikostutkinnassa esiin tulleiden seikkojen perusteella poliisilla on syytä epäillä, että epäilty on tehnyt samankaltaisia seksuaalirikoksia myös muille kuin tiedossa oleville henkilöille, sanoo tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Jutta Antikainen.

Jos olet mahdollisesti joutunut edellä kuvatun tyyppisen rikoksen uhriksi, pyydämme olemaan yhteydessä joko puhelimitse (virka-aikana) 0295 471 612 tai sähköpostitse seksuaalirikokset.helsinki@poliisi.fi.
https://poliisi.fi/-/poliisi-epailee-taksinkuljettajaa-seksuaalirikoksista
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

Histon

Eikä luonnollisesti sanaakaan siitä, että onko nämä väkivaltaiset uudet taksiyrittäjät Peroja ja Ristoja vai mahdollisesti Abdullaheja ja Mohammedeja.

https://yle.fi/uutiset/3-11925108
Quote
Luotiliivejä ja fyysisiä yhteenottoja: Suomen vilkkaimmalla taksitolpalla vallitsevat viidakon lait – ratkaisuksi uudet liikennejärjestelyt

Taksiuudistuksen jälkeen kuljettajien väliset kärhämät Helsingin keskustassa ovat lisääntyneet. Kaupunki esittää nyt tilannetta helpottamaan uusia liikennejärjestelyjä Elielinaukion taksitolpalle.

Suomen vilkkaimmalla taksitolpalla Helsingin päärautatieasemalla kuljettajien keskinäiset välienselvittelyt ovat työllistäneet poliisia. Tolpalla tunteet lyövät laineita erityisesti jonotusjärjestyksestä lipsumisen vuoksi. Päärautatieaseman kupeessa sijaitsevan Elielinaukion taksitolpan selkkaukset ovat ajoittain äityneet fyysisiksi yhteenotoiksi.

Ylen jututtamien taksiyrittäjien mukaan paikalla on noin kymmenen hengen porukka, joka erityisesti aiheuttaa levottomuutta ja yhteenottoja.

Helsingin liikennepoliisin päällikön Jari Kaikon mukaan taksiuudistuksen jälkeen kuljettajien välillä on ilmennyt entistä enemmän kärhämää. Viimeisen vuoden aikana tilannetta on entisestään huonontanut koronarajoitusten seurauksena vähentyneet asiakkaat.

– Olemme panneet merkille, että alalle on tullut uusia yrittäjiä ja monet ovat heistä ovat varsin nuoria ja kokemattomia. Nyt kun kyytien tarve on vähentynyt, on ollut entistä kovempaa kilpailua asiakkaista, Kaikko korostaa.
[...]
Dear @realDonaldTrump, Sweden is immigration friendly, international & liberal. One of the most prosperous, richest, safest places on earth.

— Alexander Stubb (@alexstubb) 19. helmikuuta 2017

Fiftari

^Olisiko myös niin että asiakkaat äänestävät jaloillaan ja sehän ei tulisieluisemmille kuskeille tietenkään kelpaa.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Pakkanen

^^
Quote
entistä kovempaa kilpailua asiakkaista

Ennen sitä kutsuttiin väkivallaksi!


Kyllä tämä kulttuurien yhteiselo alkaa tästä vielä sujumaan. Naiset kun vaan pukeutuu peittävämmin ja pitää katseen maassa, taksitolpalle erikoisjärjestelyt, peruskouluihin metallinpaljastimet jne. Kaikki on oikeasti ihan hyvin.

Golimar

Quote

Pimeät taksit läpivalaisussa | Karpolla on asiaa

Karpo avustajineen testasi ja kuvasi pimeitä takseja Helsingissä ja Turussa. Kyydit olivat moninaisia. Samalla hän tutki niiden laatua ja vaikutuksia laajemminkin. Asiaa valottavat myös poliisit - ne jotka eivät paenneet paikalta.
Esitetty alunperin vuonna 2000 ja päivitetty myöhemmin Karpon parhaisiin 2011.


https://www.youtube.com/watch?v=cY7NorNpM3g

Golimar

Quote

Yleistiedoksianto Liikenne- ja viestintäviraston liikennepalvelulain (320/2017) mukaisesta valvontapäätöksestä (Mahmoud Abdel Kader Bilal)
Julkaistu 15.07.2021 10:09
Liikenne-ja viestintävirasto (Traficom) on 29.4.2021 antamallaan päätöksellä peruuttanut Mahmoud Abdel Kader Bilalle myönnetyn taksiliikenneluvan. Päätöstä ei ole muulla tavoin voitu antaa tiedoksi asianosaiselle.

Päätös on nähtävänä 24.8.2021 saakka Liikenne- ja viestintäviraston Seinäjoen toimipaikassa, Alvar Aallon katu 8, 60100 Seinäjoki. Asianosaisen katsotaan saaneen tiedon päätöksestä seitsemäntenä päivänä siitä, kun ilmoitus on julkaistu Liikenne- ja viestintäviraston verkkosivulla.

Lisätietoja antaa asiantuntija Sinikka Hildén, puh. 0295 346 504 ja johtava asiantuntija Pasi Hautalahti (2.8.2021 lähtien) puh. 029 534 6503.

Liikenne- ja viestintävirasto Traficom


https://www.traficom.fi/fi/ajankohtaista/yleistiedoksianto-liikenne-ja-viestintaviraston-liikennepalvelulain-3202017-53

Histon

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008106667.html (maksumuuri)

QuotePimeät yöt, harmaat päivät

Vuoden 2018 taksi­uudistus teki kuljettaja­joukosta kirjavan ja heikensi asiakkaan luottamusta taksiin. Nyt sääntelyä on pyritty korjaamaan, mutta HS:n selvitys osoittaa palvelun olevan asiakkaan kannalta edelleen yhtä kaaosta. Osa ongelmista poistuu tai pienenee, jos taksin tilaa sovelluksen kautta.

KUN lähestyy Helsingin asema-aukiolla takseihin nojailevia kuskeja, moni ryntää heti kohti. On keskiviikkoilta, kello vähän yli kuusi.

Yksi kuljettajista ohjaa suoraan omalle autolleen muiden nenän edestä. Autossa on taksipalvelu Yangon tarrat.
[...]

Sana jota toimittaja tuolla kirjavalla haki oli ehkä kuitenkin värikäs.
Dear @realDonaldTrump, Sweden is immigration friendly, international & liberal. One of the most prosperous, richest, safest places on earth.

— Alexander Stubb (@alexstubb) 19. helmikuuta 2017

Lalli IsoTalo

Quote from: https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008106667.html?share=a7f88f2785d2a3007691721bda8b8947HS:n tekemän kymmenen samanpituisen matkan aikana havaittiin myös muita takseihin liittyviä puutteita tai ongelmia. Suurin osa niistä ilmeni ulkomaalaistaustaisten kuljettajien kohdalla.

Yksi kuski ei esimerkiksi löytänyt perille Olympiaterminaaliin, ja asiakas joutui opastamaan häntä puhelimitse. Kuljettaja tarvitsi opastusta myös itse kuljetuksen aikana terminaalista asema-aukiolle.

Eräs kuski vastasi puhelimeen kesken ajon. Lyhyen puhelun hän puhui pitäen ajon aikana puhelinta korvallaan. Matkan lopussa kuljettajalla ei ollut antaa lainkaan vaihtorahaa.

Toinen kuljettaja ajoi hetken yksisuuntaista katua väärään suuntaan. Kolmas ei ensin ymmärtänyt, mikä on Olympiaterminaali.

Useimmissa tapauksissa kuskin nimi ei tullut asiakkaan tietoon koko matkan aikana.
...
Kiitettäviäkin asioita löytyi. Kuljettajat esimerkiksi käyttivät poikkeuksetta kasvomaskia matkan aikana, ja autot tunnisti takseiksi ulkoapäin taksikuvusta. Osa kuskeista toimi kohteliaasti ja tuli esimerkiksi avaamaan oven ennen kyytiin nousemista.

Varsinkin Taksi Helsingin tarroissa liikkuvat autot jättivät myönteisen vaikutelman. Monella kuljettajalla oli esimerkiksi kuvallinen taksilupa esillä, asiakkaalta kysyttiin toiveita jättöpaikan suhteen ja hinnat olivat kohtuullisia.

Myös taksisovellukset olivat positiivinen yllätys. Selvityksessä käytettiin muun muassa 02 Taksia sekä Valopilkkua. Sovelluksissa pystyi usein valitsemaan etukäteen kiinteän hinnan, ja niistä kävivät ilmi taksiyhtiön sekä kuskin tiedot.

Sovellusten kautta tilatuissa kyydeissä hinnat erosivat huomattavasti kadulta otettuun taksiin verrattuna jopa saman yhtiön sisällä. Tämä saattaa johtua siitä, että sovelluksessa hinnat pystyy kilpailuttamaan. Kadulla kilpailuttaminen on huomattavasti vaikeampaa.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Augustus

Quote from: Lalli IsoTalo on 18.07.2021, 15:57:19
Quote from: https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008106667.html?share=a7f88f2785d2a3007691721bda8b8947HS:n tekemän kymmenen samanpituisen matkan aikana havaittiin myös muita takseihin liittyviä puutteita tai ongelmia. Suurin osa niistä ilmeni ulkomaalaistaustaisten kuljettajien kohdalla.

Yksi kuski ei esimerkiksi löytänyt perille Olympiaterminaaliin, ja asiakas joutui opastamaan häntä puhelimitse. Kuljettaja tarvitsi opastusta myös itse kuljetuksen aikana terminaalista asema-aukiolle.

Eräs kuski vastasi puhelimeen kesken ajon. Lyhyen puhelun hän puhui pitäen ajon aikana puhelinta korvallaan. Matkan lopussa kuljettajalla ei ollut antaa lainkaan vaihtorahaa.

Toinen kuljettaja ajoi hetken yksisuuntaista katua väärään suuntaan. Kolmas ei ensin ymmärtänyt, mikä on Olympiaterminaali.

Useimmissa tapauksissa kuskin nimi ei tullut asiakkaan tietoon koko matkan aikana.
...
Kiitettäviäkin asioita löytyi. Kuljettajat esimerkiksi käyttivät poikkeuksetta kasvomaskia matkan aikana, ja autot tunnisti takseiksi ulkoapäin taksikuvusta. Osa kuskeista toimi kohteliaasti ja tuli esimerkiksi avaamaan oven ennen kyytiin nousemista.

Varsinkin Taksi Helsingin tarroissa liikkuvat autot jättivät myönteisen vaikutelman. Monella kuljettajalla oli esimerkiksi kuvallinen taksilupa esillä, asiakkaalta kysyttiin toiveita jättöpaikan suhteen ja hinnat olivat kohtuullisia.

Myös taksisovellukset olivat positiivinen yllätys. Selvityksessä käytettiin muun muassa 02 Taksia sekä Valopilkkua. Sovelluksissa pystyi usein valitsemaan etukäteen kiinteän hinnan, ja niistä kävivät ilmi taksiyhtiön sekä kuskin tiedot.

Sovellusten kautta tilatuissa kyydeissä hinnat erosivat huomattavasti kadulta otettuun taksiin verrattuna jopa saman yhtiön sisällä. Tämä saattaa johtua siitä, että sovelluksessa hinnat pystyy kilpailuttamaan. Kadulla kilpailuttaminen on huomattavasti vaikeampaa.
Mua niin vaan henkilökohtaisesti nypittää nämä mokutaksijutut. Oli sentään kuvallinen taksilupa jne.. Todella positiivista.

Muun paskan ohella tuossa mainitaan että sovelluksen kautta pystyy kilpailuttamaan hintaa ynnä muuta lätinää. Vttu, kun minä tarvitsen taksia pääkaupunkiseudulla, niin en nyt vtussa ensimmäiseksi rupea kilpailuttamaan jotain taksin hintaa räpläämällä jotain kännykkää. Haluan vain luotettavan kuljettajan, joka ajaa mut kotiin tms. En nyt rupea laskemaan jotain idioottimaista alennusta siitä että mut heitetään kotiin 25 eurolla tai jollain 21,25 eurolla. Ketä nämä hinnan kilpailutukset kiinnostaa, ei mua ainakaan, mulle sopii ihan taatusti se että kunnon arjalainen kuljettaja ajaa mut kotiin ja maksan siitä sen 30 euroa. >:(

edit: pieni kirj. virhe korjattu.

ämpee

Pravda näkee negatiivisia asioita uudistetuissa takseissa,...
Quote from: PravdaUseimmissa tapauksissa kuskin nimi ei tullut asiakkaan tietoon koko matkan aikana.

...mutta niin näkee myös positiivisia asioita.
Quote from: PravdaKiitettäviäkin asioita löytyi. Kuljettajat esimerkiksi käyttivät poikkeuksetta kasvomaskia matkan aikana,...

Negatiivista siis oli ettei nimeä tullut asiakkaan tietoon, mutta positiivisena seikkana ettei naamakaan tullut asiakkaan tietoon.
Mitähän tuolla oikein haluttiin sanoa ??
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Kni

Kielitaidoton vahvan kielitestin läpäissyt. Oliskohan Muhammed laittanut Mohammadin ajamaan puolestaan?  ???

QuoteTaksi Helsinki selvittää parhaillaan Ammattiliitto Pron puheenjohtaja Jorma Malisen saamaa palvelua.

Ammattiliitto Pron puheenjohtaja Jorma Malinen tviittasi keskiviikkona livenä saavansa huonoa asiakaspalvelua taksissa.

Malinen oli matkalla Helsinki-Vantaan lentoasemalta Espooseen, mutta kyyti ei mennyt odotetusti.

– Voihan v####u, lentoasemalta taksin saaminen ihan sutta ja sekundaa. Taksi Helsinki, kielitaidoton kuski ja ei löydä Espooseen. Nyt mennään kohti Helsingin keskustaa, edes englantia ei ymmärrä, hokee navigator, navigator, Malinen tviittasi jo heti kentältä.

Myöhemmin yhteinen kieli Malisen mukaan löytyi, mutta yhteisymmärrystä kuskin kanssa ei tästä huolimatta löytynyt.

– Nyt löytyi jo yhteinen kieli. Sina aja tama auto, Malinen päivittää.


Taksi Helsingin toimitusjohtaja Jari Kantonen kertoo, että Malisen tapausta selvitetään parhaillaan. Toistaiseksi Malisen kuvaamaa taksikuskia ei ole vielä löytynyt-

– Jos kyseessä oli meidän kuskimme, se oli hänen viimeinen työpäivänsä, Kantonen sanoo.

Hänen mukaansa kyseessä on puhtaasti yksittäistapaus.

– Meillä on vahvat suomenkielen testit.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0d1b7bc2-72d6-4d4d-8bad-363e2e8f2e59

[tweet]1430505924721053698[/tweet]
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Lalli IsoTalo

FB: ltalehti.fi

Kansa nuivistuu kohtaaminen kerrallaan.

Quote from: https://www.facebook.com/Iltalehti.fi/posts/10159635945057430Taksikuski ei löytänyt Espooseen – kyydissä ollut ammattiliiton puheenjohtaja antoi palaa Twitterissä
Taksi Helsinki selvittää parhaillaan Ammattiliitto Pron puheenjohtaja Jorma Malisen saamaa palvelua. Ammattiliitto Pron puheenjohtaja Jorma Malinen tviittasi keskiviik...

Kommentit | Peukut

- Muistatteko kuinka kilpailun piti parantaa palvelua ja laskea hintoja? Eikä se ollut Pahkasiassa väitetty asia, vaan ihan laatumediat jotka näin väittivät! | 40

- Jos Taksi Helsingin kuljettaja ei osaa suomenkieltä, niin miten voi olla mahdollista että on päässyt kuljettajakokeesta läpi? Ja jos näitä kielitaidottomia on paljonkin kuljettajina, niin taksia tilatessa pitäisi olla mahdollista saada valita kuljettaj... | 50

- No jos tätä kerran tässä maassa niin kiihkeästi on haluttu ja halutaan, niin tätä sitten myös saadaan. Tämä on syytä muistaa silloinkin, kun hoetaan, kuinka tarvitsemme maahanmuuton kautta "työikäistä väkeä" [kehitysmaista]. On myös syytä ymmärtää, että merkittävä osa kehitysmaista tulevasta kouluttamattomasta ja kielitaidottomasta väestä jää kokonaankin työvoiman ulkopuolelle sosiaalisten tulonsiirtojen varaan elinajakseen. Kannattaa jokaisen ja etenkin päättäjän kysyä itseltään, onko meillä tähän varaa ja millainen yhteiskunta meillä on kehittymässä. | 56

- Eli tällaista työvoimaa EK ja muutamat puolueet ovat vaatimassa lisää Suomeen. Kun ei ymmärretä että EU:ssa on työvoiman vapaa liikkuvuus eikä kukaan täysjärkinen tule Suomeen maksamaan järjettömiä veroja joka siis on yhtenä syynä ettei tänne saada ammattilaisia. Sitten niitä vaaditaan kovaan ääneen tuotavaksi kolmansista maista. | 79

- Kolme vuotta sitten tulin tyksistä tällaisen tumman kuskin kyydissä... Ei osannut Turusta lähteä Riihimäen suuntaan. Olin häkeltynyt ensin... Sitten kun isolle tielle päästiin niin ajotaidot puutteelliset. Teki mieli sanoa että jospa minä ajan. Koskaan ei ole pelottanut noin paljon kenenkään kyydissä. Ja sairaalan edestä tämä kyyti?!!!!!!!! | 13

- Katselin minäkin eilen asiakasvessaa siivoavaa siivoojaa, joka oli tätä rikastavaa kansanosaa. Siirtyi wc-pöntöstä samalla rätillä pyyhkimään oven kahvoja. Ei saakeli sentään 🤦 | 34

- Kiitos berneri, taksi palvelut ei oo uudistuksen jälkeen toiminu pätkän vertaa ku kaiken maailman lampaannussijat päässeet puikkoihin 🙏👍👌 | 58

- Hyvä Berner🤬 tää on niin normaalia, eikä noudateta edes liikennesääntöjä | 79

- Tämänlaisen hinnan joudumme kokemaan vielä monilla aloilla. Koska vain halpatyövoiman tuonti lähi-idästä ja afrikasta, voi nostaa suomen kansainvälisesti kilpailykykyiseksi maaksi 🤭 | 36
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Maastamuuttaja

Nyt viimeistään liikenneministeriön ja opetusministeriön tulee kehittää taksinkäyttöön oikeuttavia eksoottisten kielten kursseja. Alkuvaiheessa kurssit ovat vapaaehtoisia, mutta osaamisen laajentuessa tulee harkita uuskielten pakollistamista. Ei voi olla niin, että kuljettajan ja kuljetettavan välillä ei ole toimivaa kommunikaatioyhteyttä.

Roope2


Sittenhän matkanteko sujuisi turvallisesti, kun asiakas taksiin noustessa vilauttaisi kuljettajalle koronapassia, taksipassia, tulityökorttia ja hygieniapassia.
"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

-PPT-

Muistuu mieleen muutama vuosi sitten kun vasta Helsinkiin muuttanut työkaveri oli jonkun kanssa käynyt kaupungilla viemässä jotain tavaraa.

Kun kysyin että missä te kävitte niin hän sanoi että ei tiedä mutta siinä oli jokin iso aukio ja vieressä suuri valkoinen rakennus jossa oli pitkät portaat.

No, Senaatintori ja tuomiokirkkohan oli kyseessä tietenkin. Kun hän kysyi että onko se jotenkin huono asia jos noita ei tiedä niin totesin että ei sillä muuten väliä ole mutta taksikuskin hommia sinun ei kannata koskaan harkita sillä siinä tarvitaan keskivertoa parempaa paikallistuntemusta.  ;D

Huppupelikaani

Keijokin ottaa kantaa viimeisimpään taksikaustiin.

[tweet]1430915525668917250[/tweet]
https://mobile.twitter.com/keijomedia/status/1430915525668917250

Quote
Helsingin taksin laadusta valittaminen on rasismia. Osaisitteko itse vieraassa maassa ja vieraassa kaupungissa kuskata asiakasta joka ei edes osaa kuskin kieltä?

valtakunnanpärkhele

Quote Taksien aiheuttamat onnettomuudet lisääntyivät 70 prosenttia lakiuudistuksen jälkeen – Näin taksipomo kommentoi kuljettajien ajotaitoa

Myös henkilövahinkojen osuus onnettomuuksissa on kääntynyt nousuun, kertovat Onnettomuustietoinstituutin tilastot.

Taksien aiheuttamat, liikennevakuutuksesta korvatut liikennevahingot ovat lisääntyneet noin 70 prosentilla vuodesta 2017.
....

Yleinen käsitys Koskisen mukaan kuitenkin on julkisesta keskustelusta päätellen, että yhä useamman kohdalla ajotaito ei välttämättä ole riittävä.

Ääriesimerkkinä Koskinen mainitsee eräältä tilausvälitysyhtiöltä liitolle tulleen tiedon, jonka mukaan yhtiöllä työskennelleen kuljettajan osaaminen ei ollut riittävällä tasolla. Kuljettajalle oli myönnetty ajokortti toisessa maassa. 
...
J oukossa on Koskisen mukaan myös vanhemman polven yrittäjiä, jotka ovat siirtyneet eläkkeelle. Tämä siirymä on hänen mielestään voinut osaltaan vaikuttaa käsitykseen heikentyneistä ajotaidoista.

– Kun alalle tulee joukolla uusia yrittäjiä, sillä on oma vaikutuksensa. Joukossa saattaa olla niitäkin, jotka eivät niin tarkkoja. Esimerkiksi kulttuurierot voivat vaikuttaa asiaan, Koskinen sanoo



https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/taksien-aiheuttamat-onnettomuudet-lisaantyivat-70-prosenttia-lakiuudistuksen-jalkeen-nain-taksipomo-kommentoi-kuljettajien-ajotaitoa/8246432
J. Sarasvuo - Woketus on paitsi väärin, myös mielenvikaisuuden muoto.
Wokettajat eivät edistä asiaa, jonka moraalisessa oikeutuksessa he hurskastelullaan loisivat


Tytti Tuppurainen: "Jokainen suomalainen tuntee arjessaan, mitä sosialidemokratia on!"

räsänen

Tuo uutinen ja se toinen jossa tutkimuksen mukaan raiskauksista 38 on matujen suorittamia niin alkaa olla jo sellainen tunne että eletään paskastanissa. Se jännä juttu miten pieni määrä matuja saa aikaan sen, että yhteiskuntapaskottuu. Ja matka on vihervasemmiston mukaan vasta alussa. Samaan aikaan kun rajan yli lappaa jonossa lisää huollettavia ja ruokittavia jotka eivät koskaam tule elättämään itseään saati muita me kauhistellaan eläkejärjestelmän tulevaisuuttaa niin avot, hölmölässähän me elämme. Spede olisi kateellinen tälläisestä käsikirjoituksesta.

valtakunnanpärkhele

Taksiuudistus on sikäli onnistunut, että enään ei tarvitse kalliisti matkustaa ulkomaille, jotta pääsee kokemaan kunnon  Taksikusetuksen.  Tällaista innovaatiota pukkaa.
Quote Taksi Helsinki, Taksi Helsingi vai Taksi Helsin: erehdys voi tuntua kukkarossa isosti – "Asiakkaan selvää harhaan johtamista"

Myös Taksi Helsingin toimitusjohtaja Jari Kantonen on törmännyt Taksi Helsinin autoihin.

Kantonen sanoo, että Helsingissä liikkuu myös Taksi Helsink -, Taxi Helsinki - ja Helsinki Taksi -merkinnöillä varustettuja autoja. Tekstit on kirjoitettu taksikupuun samalla fontilla ja samaan paikkaan kuin Taksi Helsingin autoissa.

Lähinnä ulkomaalaisten pyörittämät villit taksiyhtiöt yrittävät jäljitellä Taksi Helsinkiä mahdollisimman paljon, sillä Taksi Helsinki on taksialalla toimija, johon ihmiset ovat tottuneet luottamaan
...

TAKSIAUTOILIJA sanoo, että erehdyksessä väärään autoon istuvaa saattaa perillä odottaa ikävä yllätys: hinta voi olla aivan eri kuin oletettu.

– Hintatiedot on toki oltava esillä auton ikkunassa, mutta harvapa niitä katsoo. Lisäksi siellä voi olla esimerkiksi maininta, että minimitaksa on 25 euroa. Se on kova hinta vaikka parin kilometrin matkasta, taksiautoilija sanoo.
....
TAKSIAUTOILIJA kertoo, että villit taksiyhtiöt ovat käytännössä kokonaan ulkomaalaisten, lähinnä Lähi-idästä ja Pohjois- ja Itä-Afrikasta tulleiden pyörittämiä.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008299076.html

J. Sarasvuo - Woketus on paitsi väärin, myös mielenvikaisuuden muoto.
Wokettajat eivät edistä asiaa, jonka moraalisessa oikeutuksessa he hurskastelullaan loisivat


Tytti Tuppurainen: "Jokainen suomalainen tuntee arjessaan, mitä sosialidemokratia on!"

l'uomo normale

Quote from: valtakunnanpärkhele on 30.09.2021, 08:06:31

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008299076.html


Jätit pois olennaisen:

QuoteYLEISRADIOSSA työskentelevää Jukka Nivaa kohtasi ikävä tilanne hänen ottaessaan taksin. Niva luuli istahtavansa luotettavan toimijan Taksi Helsingin auton kyytiin, sillä auton kattokuvussa luki Taksi Helsin.

– Pari tarrakirjainta oli tippunu pois, ajattelin. Olikin ihan joku muu firma kuitin mukaan. Ja matkakin makso oikeen reippaasti, Niva kirjoitti Twitter-tilillään[...]

Kannatttaa hankkia kunnon koulutus ja duuni ja asuinpaikka niin ei tarvitse jalallaan astua lähiöiden neekeritakseihin, vai menikö se ihan niin...
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Lucce

MIten vaikeaa voi olla saada suorastaan rikollista toimintaa/ammattikusetusta systemaattisesti harrastavia
Puoskari "taxi" firmoja hevonv*ittuun alalta?
Yrittäkää nyt saada itsestänne edes tämän verran irti ,ennenkuin koko homma karkaa käsistä.

Inca

Quote from: Supernuiva on 20.02.2021, 00:01:56
^Mutta jotkut rekkafirmat tarjoavat kuljetuksia 1 €/kilometri. Se on vielä uskomattomampaa.
Niin jossain kuulutaan maksavan rekoille 85c/km. Ajajina Romania/bulgaria/puola(kuskit Ukrainasta) taustaiset firmat. Näitähän Euroopassa riittää, pieniä rekkafirmoja jotka ajaa keskieurooppalaisille charter välitysfirmoille (joita myös on ihan älyttömästi)
Skandinaviasta Keski-Eurooppaan sitäpaitsi menee tappiolla, voitto tehdään pohjoiseen päin mentäessä.
( näille yleensä luvataan esimerkiksi 11500 km / kk / 85-90 c / km + ekat 50km tyhjänä ilmaiseksi + lauttaylitykset Skandinavian ja mantereen välillä tai mantereen - UK.n välillä ja valmiiksi suunnitellut ajoreitit ja kuormat ja itte ei tarvitse ku painaa kaasua, välitysfirma hankkii duunit ja reitittää valmiiksi keikat ja maksaa ajetut kilometrit ja varaa valmiiksi lauttaliput. No joo rekkayrittäjä saa hoitaa kuskien vaihdot, lepoajat :D ja kaluston kunnossapidot)

Se on tätä että ulkomaalainen työvoima ei palkkatasoa alenna, laiskat paikalliset notkuu ennemmin työttöminä eikä sitäpaitsi osaa enää yhtään mitään, ainakin jos on yli 3kk ollut työttömänä niin kyllä unohtaa miten rattia pyöritellään, trukkia ajetaan, kirjaa pidetään, maata mitataan tai sähköpostiin vastataan. Eikä osata enää herätä ennen seitsemää eikä käyttää ees kahvinkeitintä tai kammata hiuksia. Kyllä helposti unohtuu mitä tarkoittaa palaveri, miten edelleenlähetetään sähköposti, miten pöytäpuhelimeen vastataan, kuinka transporter käynnistetään, miten tankataan firman kortilla paku, mihin suuntaan pultit aukeaa tai miten kassakoneella skannataan maitopurkki. 

Kyllä on vaan niin että kantaväestö on kelvotonta laiskuria, maassa on karmaiseva hirvittävä suorastaan karmistuttava työvoimapula, työttömät ei osaa ollenkaan mitään ellei ne ole ulkomaalaisia työttömiä ulkomailta ja ne ei mitenkään alenna palkkatasoa eikä tarkoitus ole ollenkaan huonontaa työehtoja eikä kilpailla hinnalla

Johan sen osoittaa eurooppalaisen kumipyörillä rullaavan tavaraliikenteen kehitys 2000-luvulla. Ihan paskapuhetta, kyllä varmasti on suomen tes palkat joka maassa, puolalaiset ajaa koska ne on ahkeria suomalaiset ei aja koska ne on ennemmin pupuleikkikursseilla, laiskoja kun ovat.



Skeptikko

Verottajan taksien tehovalvonnassa paljastui laiminlyöntejä
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/verottajan-tehovalvonnassa-karu-tulos-lahes-puolella-taksiyrittajista-paljastui-laiminlyonteja/8235482

QuoteVerohallinnon mukaan tähän mennessä on löydetty 1,2 miljoonan euron edestä tuloja, joita ei ole ilmoitettu asianmukaisesti kirjanpidossa.

Elokuun loppuun mennessä verottajan valvonnan piirissä oli ollut 182 taksiyrittäjää. 45 prosentissa valvontatapauksista taksiyrittäjälle koitui lisää veroa maksettavaksi.

Merkittävimmäksi laiminlyönniksi verottaja katsoo myynnin kirjaamatta jäämisen. Lisäksi valvonnassa on havaittu pimeää palkanmaksua sekä sellaisten kulujen vähennyksiä, jotka eivät ole vähennyskelpoisia.
...
Tehovalvonta on vasta alkutaipaleella, sillä Verohallinto aikoo käydä läpi vielä noin 600 taksiyrittäjän toimintaa. Tarkastukset jatkuvat ainakin ensi kevääseen asti.

– Tarkoituksena on näiden lisäksi käydä läpi myös sellaisia taksiluvan omistajia, joilla ei ole verotietojen perusteella ollut taksitoimintaa. Selvitämme, ovatko he tehneet ajoja pimeästi, Lahdenperä sanoo.

Alan etujärjestö Taksiliitto pitää verottajan tehovalvontaa tervetulleena.
...
Liitto toteaa, että valtaosa 12 000 luvanhaltijasta toimii rehellisesti. Verottajan riskianalyysissä nousi esiin alle 800 yrittäjää.

Taksiyrittäjien tehovalvonta: Yli miljoonan edestä tuloja kirjaamatta
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/fe861aae-a860-4290-b746-6163e28b3a18

QuoteKeväällä aloitettua valvontaa on tehty elokuun loppuun mennessä 182 taksiyrittäjälle. Valvontatapauksissa jopa 45 prosentissa taksiyrittäjien on täytynyt maksaa lisää veroja.

Vuonna 2018 uuden taksilain tultua voimaan taksiluvan saanti helpottui, jolloin alalle tuli paljon uusia yrittäjiä. Kirjanpidon ongelmat eivät kuitenkaan ole ollut vain uusien yrittäjien kontolla, vaan tulosten perusteella vilpillistä toimintaa ovat harjoittaneet myös pitkään alalla toimineet yrittäjät.

Lisäksi valvonnassa on tullut ilmi, että taksiyrittäjät ovat vähentäneet kirjanpidossa esimerkiksi yksityisautoilun kuluja sekä muita omia menojaan. Myös palkkoja on maksettu pimeästi ja työnantajan velvollisuuksia on jätetty hoitamatta.
...
– Kansainvälisiä toimijoita ei näytä kiinnostavan varmistaa, että niiden piirissä toimivat yrittäjät hoitavat yhteiskunnalliset vastuunsa. Se on mielestämme selkeä ongelma, joka osaltaan johtaa kilpailutilanteen vääristymiseen, Koskinen muistuttaa.

Taksialan tehovalvonta jatkuu ainakin ensi kevääseen asti.

Kymmeniä taksilupia peruutettu –  näin Traficom perustelee toimiaan
https://www.is.fi/autot/art-2000008204555.html

QuoteTRAFICOMIN sivuja silmäilemällä taksiliikennelupia on peruutettu tänä vuonna todella runsaasti. Mistä tässä on kysymys, johtava asiantuntija Pasi Hautalahti?

– Kyse on pääasiassa varattomuusesteistä.

– Liikennepalvelulaki säätää muun muassa, että velvoitteiden hoitaminen on kunnossa, ja sitten jos varattomuusesteitä ilmenee, annamme tilaisuuden hoitaa asian plussan puolelle. Nyt peruutukset johtuvat siitä, että varattomuuseste on jäänyt selvittämättä. Varaton ei voi olla luvanhaltija.

Varattomuuseste tarkoittaa sitä, että velallisella ei ole ulosmittauskelpoista tuloa eikä omaisuutta. Tällaisessa tilanteessa ulosottomies toteaa velallisen varattomaksi ja palauttaa ulosottoasiat velkojille.

Hautalahden mukaan Traficom on ilmoittanut taksiluvan peruutuksista julkisesti, koska luvanhaltijat eivät ole hakeneet postiaan. Kuinka paljon lupia on tänä vuonna peruttu?
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Golimar

Quote
X

TAMPERELAINEN taksiyrittäjä on tuomittu 480 euron sakkoon pahoinpitelystä. Taksimies oli mukiloinut helsinkiläisen kollegansa Tampereen rautatieaseman taksitolpalla. Tamperelaisen mielestä helsinkiläisellä ei ollut oikeutta ottaa asiakasta kyytiin kyseiseltä tolpalta.

X

tamperelainen tempaisi helsinkiläistaksin oven auki ja löi kuljettajaa useita kertoja nyrkillä kasvoihin, raajoihin ja vartaloon. Lisäksi syytetty potki uhriaan.

Osan ajasta pahoinpitelijä istui uhrinsa autossa. Noin puolet jupakasta tallentui videolle. Käräjäoikeuden mielestä videotallenne tukee syytettä.

TAMPERELAINEN kiisti syytteen. Hän oli haalinut oikeuteen ison joukon todistajia, jotka syyttäjän esittämän väitteen mukaan eivät edes olleet tapahtumapaikalla.

X

Tamperelainen taksimies tuomittiin pahoinpitelystä 80:een kuuden euron päiväsakkoon. Maksettavaa tuli 480 euroa. Hänet määrättiin maksamaan uhrilleen korvauksia 445 euroa sekä 4 185 euroa tämän oikeudenkäyntikuluja.

Tamperelaisella taksiyrittäjällä on rikoshistoriaa entuudestaan. Hänet on tuomittu aiemmin pahoinpitelystä ja laittomasta uhkauksesta.


https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000008317036.html

Pakkanen

^

Tynkkysen 70 päiväsakkoa someviestin jakamisesta koettelee kyllä tavallisen ihmisen oikeudenmukaisuus- ja oikeustajua.

Sananvapaus, kiihotuslaki ja rangaistusateikko ovat kaikki ihan yhtä rikki, kuin turvapaikkajärjestelmäkin.

Titus

^

Kuten myös vastapuolen (ja omat) oikeudenkäyntikulut. Sakkoa 480€ ja oikeudenkäyntikuluja 4185€...
that's a bingo!