News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2016-04-15 Hallitus on avaamassa taksiliikenteen kilpailulle (Sipilän/Bernerin taksiuudistus)

Started by Alaric, 15.04.2016, 19:00:47

Previous topic - Next topic

Kari Kinnunen

Quote from: Alkuasukas on 05.06.2016, 22:56:39
Jos tuo haluttaisiin estää niin km-maksut yms käyttöön. Jos perustaisin kuljetusliikkeen Suomeen niin perustaisin sen Viroon...

Aivan totta.
Jos tässä vielä autoilemaan alan, niin ilman muuta kioski Viroon. Varsinkin jos ja kun toi kabotaasi vapautuu, niin roska-autotkin kannattaa liputtaa Viroon ja ajattaa Virolaisilla.
EU Suomessa yrittäjän ei kannata olla isänmaallinen.

Kyklooppi

Ihmisjäte.

Kari Kinnunen

Quote from: Kyklooppi on 08.06.2016, 17:06:12
Uskotteko muuten että Eurostoliitto on tuhoksi Suomelle?

Eiköhän EU:n pohjimmainen tarkoitus ole olla tuhoksi kaikille kansallisvaltioille.

sivullinen.

Quote from: Kari Kinnunen on 05.06.2016, 21:08:45
Ei kai kenenkään siellä Salossakaan pakko ollut mopotaksia tilata. Asiakkaan oikeus valita on tätäpäivää.

Jäi hieman epäselväksi, mitä tällä tarkoitit? Oliko yrityksenäsi halventaa mopotakseja?

Minusta mopotaksi on ihan kelvollinen vaihtoehto, jos tavallisten autojen taksiluvat jaetaan korruption avulla, eikä niitä ole saatavilla ja hinnat ovat mitä ovat. Koska eduskunta kielsi mopotaksit pikavauhtia heti niiden aloitettua, on selvää, mikä asia eduskunnalle on todellinen sydämen asia. Se on korruptio. Mopotaksien kiellon perusteena ei ollut vaarallisuus tai muu ongelma, vaan ihan yksinkertainen rahalahjusten puute vapaan ammattiharjoittamisen syntyminen. Asiakkaan oikeus valita ei Suomessa useinkaan toteudu. Sosialistit tietävät, mikä on alamaiselle parasta, ja valitsevat puolestamme.

Ennustukseni on kuitenkin, ettei hallitus saa mitään aikaan. Sen sijaan sosialismin romahdus saa paljon aikaan. Kun poliisille ei palkkapäivänä tilille tule yhtään lisää rahaa, poliisi osaa etsiä vaihtoehtoisia tapoja rahoittaa elintarvikkeiden ostamisen ja elämänsä rahoittamiseen. Poliisi voi esimerkiksi pyytää kaikilta taksikuskeilta pientä "liikennelupamaksua". Silloin myös mopotaksia saa ajaa, jos "liikennelupamaksu" on vain kunnossa. Virkamiehille ei silloin korruptiorahoja enää kannata tuhlata. Virkamiehen mielipiteellä "liikenneluvista" ei silloin ole käytännön merkitystä. Jos sosialistit eivät kykene pitämään järjestelmäänsä todellisuuden kanssa yhteensopivana, todellisuus tekee sosialistien #unelmista höttöä. Sosialisteilta alkavat olla rahat lopussa. Luottoluokituskin taas laski, vaikka nykyäänkään sosialisteille ei enää lainaa kuin toinen sosialisti, eikä luottoluokituksilla ole suurempaa merkitystä. Mitenköhän Kreikassa on taksijärjestelmä kehittynyt viime vuosina? Sieltä malli meillekin varmasti tulee.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Kari Kinnunen

Quote from: sivullinen. on 08.06.2016, 22:43:31
Sieltä malli meillekin varmasti tulee.

Hyvinkin paljon mahdollista, mikäli katutason poliisit alkavat kovasti korruptoitua. Siinä kohtaa ainoa paperi mitä tarvitaan on seteliraha.

Niin, kyllä minusta mopotaksit, riksat yms. voisivat tulla markkinoille. Asiakashan se tosiaan päättää millä kulkee. Persaukiset tilaa riksan ja laatutietoiset sen E Mercedeksen. Kuten sanoin antaa asiakkaan päättää.

Mutta tässä täytyy myöskin vastaavasti huomata, että yhteiskunta ei saa ketään velvoittaa liikennöimään.

Hamsteri

Voisko sivullinen. jo lopettaa sosialismin romahdukseen uskomisen, joka sinällään on tietysti kannatettavaa. Meillä tulee aina olemaan sosialismia jossain muodossa niin kauan kuin kunniakansalaiset #2 -naiset- saavat äänestää. Evoluutio tietysti voi tehdä tepposet ja niistä tulee yksityisen sektorin pääveronmaksajia.
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

Raksa_Mies

Quote from: sivullinen. on 08.06.2016, 22:43:31
Quote from: Kari Kinnunen on 05.06.2016, 21:08:45
Ei kai kenenkään siellä Salossakaan pakko ollut mopotaksia tilata. Asiakkaan oikeus valita on tätäpäivää.

Jäi hieman epäselväksi, mitä tällä tarkoitit? Oliko yrityksenäsi halventaa mopotakseja?

Minusta mopotaksi on ihan kelvollinen vaihtoehto, jos tavallisten autojen taksiluvat jaetaan korruption avulla, eikä niitä ole saatavilla ja hinnat ovat mitä ovat. Koska eduskunta kielsi mopotaksit pikavauhtia heti niiden aloitettua, on selvää, mikä asia eduskunnalle on todellinen sydämen asia. Se on korruptio. Mopotaksien kiellon perusteena ei ollut vaarallisuus tai muu ongelma, vaan ihan yksinkertainen rahalahjusten puute vapaan ammattiharjoittamisen syntyminen. Asiakkaan oikeus valita ei Suomessa useinkaan toteudu. Sosialistit tietävät, mikä on alamaiselle parasta, ja valitsevat puolestamme.

Ennustukseni on kuitenkin, ettei hallitus saa mitään aikaan. Sen sijaan sosialismin romahdus saa paljon aikaan. Kun poliisille ei palkkapäivänä tilille tule yhtään lisää rahaa, poliisi osaa etsiä vaihtoehtoisia tapoja rahoittaa elintarvikkeiden ostamisen ja elämänsä rahoittamiseen. Poliisi voi esimerkiksi pyytää kaikilta taksikuskeilta pientä "liikennelupamaksua". Silloin myös mopotaksia saa ajaa, jos "liikennelupamaksu" on vain kunnossa. Virkamiehille ei silloin korruptiorahoja enää kannata tuhlata. Virkamiehen mielipiteellä "liikenneluvista" ei silloin ole käytännön merkitystä. Jos sosialistit eivät kykene pitämään järjestelmäänsä todellisuuden kanssa yhteensopivana, todellisuus tekee sosialistien #unelmista höttöä. Sosialisteilta alkavat olla rahat lopussa. Luottoluokituskin taas laski, vaikka nykyäänkään sosialisteille ei enää lainaa kuin toinen sosialisti, eikä luottoluokituksilla ole suurempaa merkitystä. Mitenköhän Kreikassa on taksijärjestelmä kehittynyt viime vuosina? Sieltä malli meillekin varmasti tulee.

Sivullinen taas heittelee stooria ilman mitään todellisuuspohjaa.

Kari Kinnunen

Minusta olisi kiva jos arvon sivullinen hiukan avaisi mitä hän itse asiassa sosialisimilla tarkoittaa.

Onko esimerkiksi julkinen terveyden- taikka vanhustenhoito sitä sosialismia?

sivullinen.

^ Avaudun mielelläni ja usein. Tämä ketju ei kuitenkaan sovi sivun mittaiselle yleisluontoiselle avautumiselle. Esitän asian lyhyesti.

Sosialismi on kaiken vallan keskittämistä mahdollisimman ylös ja yksiin käsiin -- puolueen käsiin --. Sosialismissa asiakas ei ole kuningas; sosialismissa ministeriö on kuningas. Sosialismissa opettaja ei päätä, mitä lapsille opettaa; sosialismissa puolue päättää, mitä lapsille opetetaan opetusviraston nimissä. Sosialismissa ihminen ei päätä itse, miten haluaa liikkua paikasta toiseen, eikä päätökseen vaikuta kuljetusmuodon tehokkuus tai teknologian kehittymisen aste; sosialismissa puolue päättää, miten liikutaan ja liikutaan siten, mikä edistää ja auttaa sosialismia lisäämään valtaansa.

Julkinen terveyden- ja vanhustenhoito on sosialismia. Terveyden- ja vanhusten hoito ei ole sosialismia. Jos ei pysty kuvittelemaan terveyden- ja vanhusten hoitoa ilman julkista sektoria, on tullut niin aivopestyksi sosialistien valheilla, ettei voi myöskään käsittää, miksi taksikuskit eivät ampuisi ja ryöstäisi asiakkaitaan ilman sosialismia. Heille minä kerron ilosanoman. Ihminen ei tapa toista ihmistä, vaikka valot laitettaisiin pois ja sosialismi lakkaisi. Vielä suoremmin sanottuna sosialismi ei ole syy, miksi eivät tapa toisiaan. Se syy on ihan muualla. Se on ollut olemassa jo kauan ennen sosialismin syntyä ja tulee olemaan olemassa kauan sosialismin kuolemisen jälkeen. Se on pelkkää sosialistien valheisiin perustuvaa pelottelua, että sosialismin loppu olisi maailman loppu. Britanniassa ei enää uskota brexitin olevan maailmanloppu; britit ovat viisaita ja rohkeita. Voisimmepa mekin täällä kotoisassa Suomessa olla yhtä rohkeita ja viisaita, ja jättää sosialistien valheet omaan arvoonsa; uskaltaisimmepa uskoa itseemme ja unohtaa puolueet kaiken pelastajina. Minä yksinkertaisesti usko -- koska en usko, enkä halua uskoa --, että esimerkiksi Kari ajaisi tarkoituksella naisten, vanhusten tai edes kieltä näyttävien teinien päälle rekallaan, vaikka ei olisi lakia ja koneistoa, joka häntä kieltäisi ajamasta ihmisten päälle; minä uskon Karin olevan hyvä ihminen ja tietävän, mikä on oikein ja mikä ei, ilman sosialistien koneiston uhkailua ja pelotteluakin.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Hamsteri

Quote from: sivullinen. on 09.06.2016, 20:46:59
Minä yksinkertaisesti usko -- koska en usko, enkä halua uskoa --, että esimerkiksi Kari ajaisi tarkoituksella naisten, vanhusten tai edes kieltä näyttävien teinien päälle rekallaan, vaikka ei olisi lakia ja koneistoa, joka häntä kieltäisi ajamasta ihmisten päälle; minä uskon Karin olevan hyvä ihminen ja tietävän, mikä on oikein ja mikä ei, ilman sosialistien koneiston uhkailua ja pelotteluakin.

Itse ainakin vehicularmanslaughteroin kaikki josta en tykkää -mokut ja matut-, ilman lakeja ja Jeesuksen oppeja. Eiköhän sosialismissa ole kyse siitä, että järjestelmä pakottaa meidät samaan muottiin verotuksen ja julkisen sektorin kautta. Keskivertoihmiset ja white trash hyötyy, mutta jos on osaavampaa lajia kuten sivullinen. niin järjestelmä on hidaste. Toisaalta sitäkin voi vältellä ja kiertää.
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

Raksa_Mies

Quote from: sivullinen. on 09.06.2016, 20:46:59
^ Avaudun mielelläni ja usein. Tämä ketju ei kuitenkaan sovi sivun mittaiselle yleisluontoiselle avautumiselle. Esitän asian lyhyesti.

Sosialismi on kaiken vallan keskittämistä mahdollisimman ylös ja yksiin käsiin -- puolueen käsiin --. Sosialismissa asiakas ei ole kuningas; sosialismissa ministeriö on kuningas. Sosialismissa opettaja ei päätä, mitä lapsille opettaa; sosialismissa puolue päättää, mitä lapsille opetetaan opetusviraston nimissä. Sosialismissa ihminen ei päätä itse, miten haluaa liikkua paikasta toiseen, eikä päätökseen vaikuta kuljetusmuodon tehokkuus tai teknologian kehittymisen aste; sosialismissa puolue päättää, miten liikutaan ja liikutaan siten, mikä edistää ja auttaa sosialismia lisäämään valtaansa.

Julkinen terveyden- ja vanhustenhoito on sosialismia. Terveyden- ja vanhusten hoito ei ole sosialismia. Jos ei pysty kuvittelemaan terveyden- ja vanhusten hoitoa ilman julkista sektoria, on tullut niin aivopestyksi sosialistien valheilla, ettei voi myöskään käsittää, miksi taksikuskit eivät ampuisi ja ryöstäisi asiakkaitaan ilman sosialismia. Heille minä kerron ilosanoman. Ihminen ei tapa toista ihmistä, vaikka valot laitettaisiin pois ja sosialismi lakkaisi. Vielä suoremmin sanottuna sosialismi ei ole syy, miksi eivät tapa toisiaan. Se syy on ihan muualla. Se on ollut olemassa jo kauan ennen sosialismin syntyä ja tulee olemaan olemassa kauan sosialismin kuolemisen jälkeen. Se on pelkkää sosialistien valheisiin perustuvaa pelottelua, että sosialismin loppu olisi maailman loppu. Britanniassa ei enää uskota brexitin olevan maailmanloppu; britit ovat viisaita ja rohkeita. Voisimmepa mekin täällä kotoisassa Suomessa olla yhtä rohkeita ja viisaita, ja jättää sosialistien valheet omaan arvoonsa; uskaltaisimmepa uskoa itseemme ja unohtaa puolueet kaiken pelastajina. Minä yksinkertaisesti usko -- koska en usko, enkä halua uskoa --, että esimerkiksi Kari ajaisi tarkoituksella naisten, vanhusten tai edes kieltä näyttävien teinien päälle rekallaan, vaikka ei olisi lakia ja koneistoa, joka häntä kieltäisi ajamasta ihmisten päälle; minä uskon Karin olevan hyvä ihminen ja tietävän, mikä on oikein ja mikä ei, ilman sosialistien koneiston uhkailua ja pelotteluakin.

Kaiken kaikkiaan tekstistäsi päätellen sosialismi on todellakin huono juttu. Kannatan siis kapitalismia sen kaikkine heikkouksineenkin.

sivullinen.

Quote from: Hamsteri on 09.06.2016, 21:16:39
Itse ainakin vehicularmanslaughteroin kaikki josta en tykkää -mokut ja matut-, ilman lakeja ja Jeesuksen oppeja.

Saatat olla oikeassa ja varmasti olet oikeassa. Järjestelmän vaihtuessa romahduksen kautta vanhat velat ja syntyneet kaunat on ollut tapana kuitata tehokkaasti. Sinun suosikkiteurastuksesi on varmasti Ottomaanien valtakunnan romahduksesta seurannut nuorturkkilaisten suorittama armenialaisten ojennus -- joka on Saksan parlamentin mielestä totinen tosi --. Sellaista kaiketi toivot myös Suomeen eli et? Ja vaikka toivoisitkin niin, miksi tyydyt likaamaan bemarin keulaa, joka on kaiken lisäksi tehotonta. Ranskalaiset keksivät tehokkuusajattelussaan giljotiin ja saksalaiset uunin. Kunnon nykynatsi kykenee keksimään varmasti vielä jotain tehokkaampaa -- vähintään automaattirekan --.

Minusta kunnon kansamurha puhdistaa tehokkaasti ilmaa ja antaa kirjailijoille kirjoittamisen aihetta pitkäksi aikaa; siinä on paljon hyvää. Mutta siinä on myös haittapuolia, ja juuri siitä syystä olen yrittänyt edistää sosialismin lakkauttamista hallitusti ilman romahdusta. Silloin hamsteritkin pääsevät maistamaan svobodaa pienin annoksin, eivätkä huumaannu hulluttelemaan. Ja jos se ei onnistu, ja jos interregnum eli anarkian aika syntyy, on se pyrittävä pitämään mahdollisimman pienenä. Somaliassa sosialismi lakkasi 1980-luvun vaihteessa ja sielä saa ajaa yhä vääräuskoisia hengiltä. Itä-Saksassa ja Neuvostoliitossa sosialismista päästiin eroon vasta 1990-luvun alussa ja siellä ei saanut enää vuosituhannen vaihteessakaan toista tappaa. Minusta eurooppalaiset ratkaisut olivat parempia ja sivistyneempiä.

Tie sosialismin valvontayhteiskunnasta vapaaseen yhteiskuntaan vaatii ihmissielun kehitystä, jossa vapauden kanssa samanaikaisesti on synnyttävä vastuu. Minä uskon suomalaisten olevan kyvykkäitä ottamaan sen vastuun. Suomalaiset äidit ovat pääosin kunnollisia kasvattajia, ja he ovat opettaneet lapsilleen, mikä on oikein ja mikä väärin. Se on toivoni lähde. Kaikki hamsterit eivät silti vielä ole ymmärtäneet vapauden vaativuutta ja he eivät ole tottuneet vastuuta kantamaan -- ehkä edes itsestään --. Toinen puoli heidän puheessaan on kuitenkin pelkkää uhoa. He ovat hyviä ihmisiä, eivätkä mitään romanialaisia orpokotilapsia, joista ei yksinkertaisesti enää saatu ihmistä heidän kokemiensa kauheuksien tähden. Hamsterit ovat saaneet lapsena hellyyttä ja haleja. Se on pohja, jonka päälle on mahdollista rakentaa. Pieni moraalisaarna ja opetus vapauden ja vastuun yhteydestä vaaditaan kuitenkin muutoksen aikaansaamiseksi. Sitä minä yritän tässä tehdä. Olen se enkeli, joka kuiskaa korvaasi: Usko itseesi. Sinä pystyt siihen. Sinä kykenet vapauteen.

Jeesuksen aikana kaiken kruunasi kaste, jossa pojasta tuli mies. Sellaiselle voisi olla nytkin tarvetta. Kerroppa hamsteri, mikä miehisyysriitti -- "hommage" -- sinulle sopisi, niin katsotaan? Esimerkiksi viikko yksin kesällä korvessa pelkällä itseongitulla kalalla opettaisi paljon. Jos et edes sellaiseen pysty, et koskaan opi luottamaan itseesi, ja olet itse pelkkä heikko nainen, jota et tunnu arvostavan ja joka vaatii valtion holhousta ja sosiaalihuoltoyhteiskuntaa. Vapaiden miesten elämässä ei ole puoluetta pelastamassa ja selittämässä epäonnistumista muiden syyksi. Vapaan miehen on itse kannettava vastuu itsestään -- ja vanhemmiten myös läheisistään --. Uhkailusikin on kuin huutoa tuuleen. Autoilevaa hamsteria on helppo väistää, mutta nälkää ja kylmyyttä ei väistä yksikään. Vapaus tai kuolema, ja kuolemaa näistä en pelkää.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

mossad

Quote from: sivullinen. on 09.06.2016, 20:46:59
Esitän asian lyhyesti.

Sosialismi on kaiken vallan keskittämistä mahdollisimman ylös ja yksiin käsiin -- puolueen käsiin --. Sosialismissa asiakas ei ole kuningas; sosialismissa ministeriö on kuningas. Sosialismissa opettaja ei päätä, mitä lapsille opettaa; sosialismissa puolue päättää, mitä lapsille opetetaan opetusviraston nimissä. Sosialismissa ihminen ei päätä itse, miten haluaa liikkua paikasta toiseen, eikä päätökseen vaikuta kuljetusmuodon tehokkuus tai teknologian kehittymisen aste; sosialismissa puolue päättää, miten liikutaan ja liikutaan siten, mikä edistää ja auttaa sosialismia lisäämään valtaansa.

Julkinen terveyden- ja vanhustenhoito on sosialismia. Terveyden- ja vanhusten hoito ei ole sosialismia. Jos ei pysty kuvittelemaan terveyden- ja vanhusten hoitoa ilman julkista sektoria, on tullut niin aivopestyksi sosialistien valheilla, ettei voi myöskään käsittää, miksi taksikuskit eivät ampuisi ja ryöstäisi asiakkaitaan ilman sosialismia. Heille minä kerron ilosanoman. Ihminen ei tapa toista ihmistä, vaikka valot laitettaisiin pois ja sosialismi lakkaisi. Vielä suoremmin sanottuna sosialismi ei ole syy, miksi eivät tapa toisiaan. Se syy on ihan muualla. Se on ollut olemassa jo kauan ennen sosialismin syntyä ja tulee olemaan olemassa kauan sosialismin kuolemisen jälkeen. Se on pelkkää sosialistien valheisiin perustuvaa pelottelua, että sosialismin loppu olisi maailman loppu. Britanniassa ei enää uskota brexitin olevan maailmanloppu; britit ovat viisaita ja rohkeita. Voisimmepa mekin täällä kotoisassa Suomessa olla yhtä rohkeita ja viisaita, ja jättää sosialistien valheet omaan arvoonsa; uskaltaisimmepa uskoa itseemme ja unohtaa puolueet kaiken pelastajina.

  OP Ryhmä aikoo laajentaa voimalla terveyspalveluihin .. miksiköhän ?

http://www.taloussanomat.fi/rahoitus/2016/06/10/op-ryhma-aikoo-laajentaa-voimalla-terveyspalveluihin/20166272/12


Lxoxvxe axnxd dxexmxoxcxraxcxy wxixlxl pxrxexvxaxixl !  - Ei vihaviesti, vaan vitutusviesti -

Rubiikinkuutio

Quote from: mossad on 10.06.2016, 12:05:50

OP Ryhmä aikoo laajentaa voimalla terveyspalveluihin .. miksiköhän ?

Voi ohjata asiakkaita muista palveluista toisiin palveluihin.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Jack

Vapaa kilpailu niin kuljetuksissa kuin muillakin aloilla on kannatettava asia. Nimimerkki Sivullisen analyyseissa nykyinen tilanne on esitelty oivallisesti.

Lupiin ja sääntelyyn perustuva elinkeinotoiminta tarkoittaa usein käytännössä huonosti kannattavan toiminnan ylläpitämistä pakolla. Vaikka keinotekoisesti ylläpidetty ala tarjoaa työpaikkoja ja tuottaa verotuloja, kansakunnan kokonaistalouden kannalta toiminta ei kuitenkaan ole edullista. Neuvostoliiton ja kommunistisen Itä-Euroopan teollisuus oli käytännön esimerkki siitä, millaista on keinotekoisesti ylläpidetty taloudellinen toiminta. Kun luonnollinen kilpailu puuttuu, tuotanto on kannattamatonta ja tuotteet huonoja.

Yksi alue on kuitenkin hieman poikkeuksellinen ja ongelmallinen. Nimittäin terveydenhuolto. Jos se annetaan kokonaan vakuutusyhtiöiden ja isojen firmojen hoitoon, voi syntyä tilanne, jossa kansalaisten terveydellä ja inhimillisellä hädällä rahastetaan ja rikastutaan. Köyhät saavat huonoa hoitoa tai kuolevat rahan puuttuessa. Varakkaammatkin voivat kärsiä, kun vakuutusyhtiöt pihistelevät korvauksissa. Se ei tunnu mukavalta. Yhdysvallat taitaa olla näkyvin esimerkki tällaisesta.

Yksityinen terveysbisnes on sinänsä OK, mutta jotenkin sitä on kuitenkin syytä kontrolloida. Ongelma lienee piilokorruptio eli poliitikkojen osallistuminen eri tavoilla suuryhtiöiden toimintaan, jolloin yhtiön etu on poliitikon etu. Kansalainen, joka poliitikon on vaaleissa valinnut, unohtuu yhtiön lounaspöydissä.

Artisti

Jostain syystä Iso-Britanniassa ja kapitalistisessa USA:sa taksit ovat luvanvaraisia ja säädeltyä. Pitääkö meidän aina ottaa Ruotsista mallia? Brittiläinen malli sopisi paremmin Suomeen. Ei ole yhdentekevää, kuka ajaa ihmiset paikasta toiseen, kyseessä on vastuullinen työ.

Rubiikinkuutio

Quote from: Artisti on 10.06.2016, 12:34:04
Jostain syystä Iso-Britanniassa ja kapitalistisessa USA:sa taksit ovat luvanvaraisia ja säädeltyä.

Siellä ei kai ole suomen kaltaisia taksilupakiintiöitä?
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

TheJ

Quote from: Rubiikinkuutio on 10.06.2016, 12:39:09
Quote from: Artisti on 10.06.2016, 12:34:04
Jostain syystä Iso-Britanniassa ja kapitalistisessa USA:sa taksit ovat luvanvaraisia ja säädeltyä.

Siellä ei kai ole suomen kaltaisia taksilupakiintiöitä?

Ainakin jenkeissä on. Tosin siellä taksiluvat ovat kauppatavaraa.

Lähes ilmaista velkarahaa -> taksilupien hinnat kipusivat taivaisiin (ovathan ne lupa painaa rahaa...)

Sitten tuli Uber ja nyt ovat taksiluvista häröhintoja maksaneet kusessa.

http://thefederalist.com/2015/10/26/new-yorks-taxi-king-is-going-down/

Kari Kinnunen

Tiedä sitten.

Voisihan liikennealan vapauttaminen kokonaisuudessaan olla hyvinkin kokelemisen arvoinen juttu.

Siinä vain sitten tosiaan se todellakin vapautetaan. Vapautetaan taksiukot päivystysvelvollisuudesta myöskin. Kuten vaimo on todennut, tympeätä arkiyönä istua tolpalla kutomassa sukkaa. Ei oikein pääse tuntipalkoille, eli ihan turhan aikaista puuhaa.

Hamsteri

Quote from: sivullinen. on 10.06.2016, 01:29:48
Quote from: Hamsteri on 09.06.2016, 21:16:39
Itse ainakin vehicularmanslaughteroin kaikki josta en tykkää -mokut ja matut-, ilman lakeja ja Jeesuksen oppeja.

Jeesuksen aikana kaiken kruunasi kaste, jossa pojasta tuli mies. Sellaiselle voisi olla nytkin tarvetta. Kerroppa hamsteri, mikä miehisyysriitti -- "hommage" -- sinulle sopisi, niin katsotaan? Esimerkiksi viikko yksin kesällä korvessa pelkällä itseongitulla kalalla opettaisi paljon. Jos et edes sellaiseen pysty, et koskaan opi luottamaan itseesi, ja olet itse pelkkä heikko nainen, jota et tunnu arvostavan ja joka vaatii valtion holhousta ja sosiaalihuoltoyhteiskuntaa. Vapaiden miesten elämässä ei ole puoluetta pelastamassa ja selittämässä epäonnistumista muiden syyksi. Vapaan miehen on itse kannettava vastuu itsestään -- ja vanhemmiten myös läheisistään --. Uhkailusikin on kuin huutoa tuuleen. Autoilevaa hamsteria on helppo väistää, mutta nälkää ja kylmyyttä ei väistä yksikään. Vapaus tai kuolema, ja kuolemaa näistä en pelkää.

Reppureissasin kuukaudessa puoli Aasiaa yksin ilman kännykkää. Riittääkö se?

Jabba sanoi Immoselle, että reppu selkään ja maailmaa näkemään. Outo neuvo. Sehän tekee vain joka kerta xenophobisemmaksi. Kaaos ja Kontrolli 0/
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

Leso

Se koittaa Hamsterillekin se päivä, kun on tosi tarve, koska on vanha.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Kyklooppi

Minä en pääsisi mihinkään täältä peräkorvesta jos ei olisi nykyisen kaltaista taksipalvelua.
Koska olen sairas, vanha ja persaukinen kuljen reissuni yhteiskunnan piikkiin, että sekin vielä.
Uskon että se vtuttaa sitä saamarin kotkaa siellä ministerin pallilla enemmän kuin vaihdevuodet
ja vagisanin loppuminen.
Se tässä eniten lohduttaa että se kotkakin kuolee joskus ja sille ei prkle voi mitään vaikka roopen
lailla rahassa lilluisi. 



               >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
Ihmisjäte.

dothefake

QuoteReppureissasin kuukaudessa puoli Aasiaa yksin ilman kännykkää. Riittääkö se?
Kun itse aloitin hippiretkeilyn 70-luvun alussa, niin eihän kännykkää oltu edes keksitty. Kotona oli mustavalko-tv eikä Suomen teillä ollut kaupunkien ulkopuolella lainkaan nopeusrajoituksia. Mutta ihan ilman kännykkää, kyllä se riittää.

Ps. Nussittiin sitä silloinkin, mutta ihan vain molemminpuolisesta ilosta, eikä mietitty, mikä vaikutus sillä on Amazonin perhosten siiveniskuihin.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Kyklooppi

Se on muuten huippusuoritus reissata ilman kännykkää  ;D.Kuten veli edellä faffasti todisti ei 60 -70 luvun kultaisina vuosina ollut edes lankapuhelimia kuin hyvin harvassa paikassa niillä kulmilla missä peukalo pystyssä kuljettiin.

Yhteyden saaminen kotosuomeen puhelimitse oli lähes mahdotonta huonojen linjojen vuoksi ja se se vasta maksoi.
Siihen aikaan sitä oltiin todella oman osaamisen varassa ja siihen se reissaamisen hienous perustuikin.

Intia olis se paikka missä pelotti eikä ihan ilman kolhuja selvitty mutta henki säästyi, paljon se on sekin.

Vähän ohi aiheen mut sori siitä.
Ihmisjäte.

Kari Kinnunen

http://yle.fi/uutiset/poliisi_tekee_jatkossa_kaikista_uber-kuskeista_aina_rikosilmoituksen/9097514

Mitenkähän tässä käy. Nykylainsäädännön mukaan yyperit tuppaavat syyllistymään luvattomaan liikenteenharjoittamiseen.

En tiedä paljonko Hesassa on yypereitä mutta luulisi tällaisen kuormittavan oikeuslaitosta.
Olisikohan sittenkin viisainta tunnustaa väriä ja vapauttaa ne luvat, poistaa päivystysvelvollisuudet ja markkinoiden hoitaa hinnoittelu?

Marius

Vapautetaan kaikki: apteekit, sairaanhoito, palokunnat ja poliisi.
Vapautetaan vangit, avataan rajat, annetaan mennä, ilo irti, tuleepahan kilpailua.

Sitten on vapaata. Mutta kenellä on vastuu?

Yleisesti: Pitäähän mielipide saada sanoa, vaikkei tietäisi asiasta pätkän häivää.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Alkuasukas

Ei tule heti mieleen yhtään alaa jossa kilpailun rajoittaminen olisi johtanu alan kehittymiseen.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Kari Kinnunen

Niin, itse asiassa taksiliiton pomo on ottanut kannan, että kilpailu tulisvapauttaa siten, että liikennelupa myönnetään kaikille ehdot täyttäville. Kuulostaa reilulta.

Tähän tyyliin:

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/berner-taksit-voisivat-maaritella-itse-hintansa/wTaxk5Hq

Vapaa hinnoittelu ja ajovelvoitteista luopuminen ihan OK. Pikkujouluaikaan saa rahastaa mutta toisaalta hiljaisina arki-iltoina ei tarvi notkua tolpalla. Kuulostaa kivalta.

Riukulehto

QuoteHallitus pääsi yksimielisyyteen myös takseista liikennekaaressa.

Ensitunnelmien perusteella kyseessä on pitkälti se kuuluisa Ruotsin malli:

1. määräsääntely poistuu
2. hintasääntely poistuu
3. päivystysvelvoite poistuu

Nämä voimaan vajaan kahden vuoden päästä.

Perussuomalaisten mielestä Liikennekaari varmistaa edelleen maaseudun taksipalvelut. Miten tämä tapahtuu, jäi epäselväksi, kun päivystysvelvoite loppuu.

Pelkästään se, että yritys itse ilmoittaa pääasiallisen toiminta-alueensa ja toiminta-ajat, ei hiljaisten aikojen palvelua mitenkään voi taata. Ministeri Berner mainitsi luulevansa, tai hetken mietittyään jopa aivan varmasti tietävänsä, että digitaalisuus kyllä huolehtii maaseudun palveluista.

Kaupungeissa seurauksena on Ruotsin malliin taksien ylitarjonta, ja siitä väistämättä seuraava tulojen romahtaminen, ja sen myötä yhtä vääjäämättön palvelun luotettavuuden nopea heikkeneminen tolppaliikenteessä.

Näiden skenaarioiden estämiseksi ei esitetty mitään muuta konkreettista, kuin ehkä taksiyrittäjän vakavaraisuuden vaatimus. Aika paljon suomalaisten taksiasiakkaiden turvallisuudesta onkin nyt kiinni yksityiskohdista, joista ei mainittu mitään.

Uberin kohtalo on edelleen hieman epäselvä, lupavaatimus ja vaatimus rajapintojen avaamisesta heikentää heidän toimintaedellytyksiään merkittävästi, mutta toiaalta jos ja kun taksamittarit eivät enää ole pakollisia, helpottuu veronkierto huomattavasti. Tämä helpotus toki koskee myös perinteisiä takseja.

Ruotsissahan taksamittarivalvontaa kiristetään ensi vuonna, mutta mitäpä heidän kokemuksistaan mallia ottamaan nyt kun Suomesta tehdään edelläkävijää.
https://www.facebook.com/suomalainentaksi/?fref=ts
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

Raksa_Mies

Quote from: Riukulehto on 20.09.2016, 16:51:07
QuoteHallitus pääsi yksimielisyyteen myös takseista liikennekaaressa.

Ensitunnelmien perusteella kyseessä on pitkälti se kuuluisa Ruotsin malli:

1. määräsääntely poistuu
2. hintasääntely poistuu
3. päivystysvelvoite poistuu

Nämä voimaan vajaan kahden vuoden päästä.

Perussuomalaisten mielestä Liikennekaari varmistaa edelleen maaseudun taksipalvelut. Miten tämä tapahtuu, jäi epäselväksi, kun päivystysvelvoite loppuu.

Pelkästään se, että yritys itse ilmoittaa pääasiallisen toiminta-alueensa ja toiminta-ajat, ei hiljaisten aikojen palvelua mitenkään voi taata. Ministeri Berner mainitsi luulevansa, tai hetken mietittyään jopa aivan varmasti tietävänsä, että digitaalisuus kyllä huolehtii maaseudun palveluista.

Kaupungeissa seurauksena on Ruotsin malliin taksien ylitarjonta, ja siitä väistämättä seuraava tulojen romahtaminen, ja sen myötä yhtä vääjäämättön palvelun luotettavuuden nopea heikkeneminen tolppaliikenteessä.

Näiden skenaarioiden estämiseksi ei esitetty mitään muuta konkreettista, kuin ehkä taksiyrittäjän vakavaraisuuden vaatimus. Aika paljon suomalaisten taksiasiakkaiden turvallisuudesta onkin nyt kiinni yksityiskohdista, joista ei mainittu mitään.

Uberin kohtalo on edelleen hieman epäselvä, lupavaatimus ja vaatimus rajapintojen avaamisesta heikentää heidän toimintaedellytyksiään merkittävästi, mutta toiaalta jos ja kun taksamittarit eivät enää ole pakollisia, helpottuu veronkierto huomattavasti. Tämä helpotus toki koskee myös perinteisiä takseja.

Ruotsissahan taksamittarivalvontaa kiristetään ensi vuonna, mutta mitäpä heidän kokemuksistaan mallia ottamaan nyt kun Suomesta tehdään edelläkävijää.
https://www.facebook.com/suomalainentaksi/?fref=ts

Kun typeryys asuu päässä, niin jotain tällaista voi odottaa. Persut toki voisi selittää, miten maaseudun taksipalvelut varmistetaan tällä uudistuksella eikä laukoa tyhjänpäiväisyyksiä ilman perusteluja.