News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2016.04.06 TS: Ansiosidonnainen ja peruspäiväraha pienenevät

Started by Swen OF Sweden, 07.04.2016, 06:25:33

Previous topic - Next topic

Swen OF Sweden

Tässä taas hallituksen toimia:

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/859353/Ansiosidonnainen+ja+peruspaivaraha+pienenevat

Tässä yksi esimerkki järjettömyydestä:

"Kehysriihessä linjattiin myös työttömyysturvan ehtojen tiukennuksista. Tiedossa on, että esimerkiksi työn vastaanottovelvoitteen kiristymisestä pidetään kiinni hallitusohjelman mukaisesti. Yksityiskohdissa tämä voi tarkoittaa esimerkiksi sitä, että työttömien autonomistajien odotetaan jatkossa ottavan töitä myös kauempaa kuin 80 kilometrin säteeltä kotoa"

Nyky hallitus nähtävästi haluaa kaikin mahdollisin keinoin lisätä niitä sääntöjä ja määräyksiä, joiden vuoksi monet työttömät syrjäytyvät kokonaan mahdollisuudesta saada työtä ja mahdollisuuden edes alkeelliseen hyvinvointiin. Jo nyt monet työttömät menettävät työtömyyskorvauksensa aivan käsittämättömistä syistä ja karenssia annetaan, jopa siitä, että on hakenut itselleen töitä. Yhtäkään hallituspuolueen edustajaa ei tunnu koskettavan työttömien arkipäivän ongelmat tosissaan. Itseeni tämä ei kohdistu, mutta tiedän useita, jotka ovat vuosien aikana saaneet käsittämättömistä syistä karenssia ym.. Juu kerran sain itse karenssin aikoinaan kun lähdin suomesta tukholmaan työpaikkahaastatteluun, ilmoitin haastattelusta työvoimaviranomaisille etukäteen, mutta siitä huolimatta sain jälkikäteen käteen karenssin, koska työnhaku keskeytyi matkan johdosta, valitin kaikki asteet, mutta ilman tulosta, vaikka työvoimaviranomainen, jonka kanssa asioin oli kanssani samaa mieltä kanssani ja puolsi näkemystäni. Kyllä oli katkera olo silloin, maksoin matkat itse ja minulla oli näyttää työnantajan kutsu jne... Tämä tapahtui 80-luvun lopulla, mutta tiedän, että myös nykyään työttömiä rangaistaan aivan käsittämättömistä syistä karenssilla ja tämä taas johtaa moniin muihin ongelmiin, jotka loppupeleissä maksavat yhteiskunnalle todella suuren summan veronmaksajien rahaa. En kannata kansalaispalkkaa, mutta kannatan ehdottomasti, että peruspäivärahalla elävien kiusaaminen saadaan loppumaan, koska se jos mikä loppupeleissä maksaa yhteiskunnalle eniten, lopullisina syrjäytymisinä jne..

Oli tässä mukana tietysti myös jotain hyviäkin kohtia, jos ne saadaan toimimaan myös käytännössä:

"PERUSPÄIVÄRAHA YRITYKSEN STARTTITUEKSI
Työtön voi yrittää työllistyä myös peruspäivärahan avulla, kun tukea voi tulevaisuudessa käyttää palkkatukena tai yrityksen starttirahana. Esimerkiksi yrittäjäksi ryhtyvälle työttömälle työnhakijalle voitaisiin myöntää vuodeksi peruspäivärahan suuruinen starttiraha.
Elinkeinoelämän tutkimuslaitoksen tutkimusjohtaja Mika Maliranta sanoo, että toteutus voi kaatua yksityiskohtiin."

En todellakaan usko, että näillä tulevilla toimeenpiteillä loppupeleissä säästetään yhteiskunnan rahoja lainkaan/yhtään, vaan lopputulos on juuri päinvastainen, mutta eihän nykyiset hallituksessa istuvat osaa tällaisia asioita ja sen syy-yhteyksiä laajemmasta perfektiivistä katsoa. Pääasia on kun saadaan työttömiä kurittaa kokoomuksen iloksi. Jopa inhomani demarit ymmärtävät tästä enemmän kuin Jabba ja kumppanit.

https://www.youtube.com/watch?v=hNWu4FFoUj4

"Ei valheet mene ohi sillä et ne unohdetaan"
  -Dave Lindholm

"Voisitteko kertoa minulle missä ilmansuunnassa suomesta katsottuna on:Itämeri?"
-Swen

Svensk Polis: https://www.youtube.com/shorts/eyOT0wOcD5U

Jaska Pankkaaja

Tyypillinen esimerkki siitä miten kansanviholliset: poliitikot ja virkaloiset, puukottavat pölvästejä naamaan. Autoilun kustannuksia suolataan riistoveroilla jatkuvasti maaliman pelastamiseksi mutta samalla vaaditaan kansaa liikkumaan niillä autoilla, tai tulee Keppiä.

Minä olen kyllä jotunut ajamaan huomattavasti pidempääkin työmatkaa eikä minulle ole mitään uutta siinä että ihmisen täytyy välillä lliikkua tai siinä että pitää ottaa vastuuta omasta toimeentulostaan töitä tekemällä kun on niin köyhä ettei elele sorokseksi koroilla tai DeLuxe sosiaaliavustuksella virkaloisten tapaan.

Virallisen äärivesemmistolaisen ideologian mukaan vaan asiat eivät ole näin vaan Valtio huolehtii kaikesta ja kaikista.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Larva

Niin paljonkos työttömältä taas höylätään? Jostakin luin että indeksikorotuksen verran eli 0,86%. Mitä se tarkoittaa käytännössä?

Ja eikös sitä luvattu ettei työttömyysrahoihin kosketa??  >:(
Niin pian kuin ihmiset päättävät, että kaikki keinot ovat sallittuja taistelussa pahaa vastaan,
tulee mahdottomaksi erottaa heidän hyvyyttään siitä pahasta, jonka he tahtovat murskata.
- Christopher Dawson -

"You call it surrender,
But we call it calm before the storm."
- Edguy -

Swen OF Sweden

Quote from: Tuulenhenki on 07.04.2016, 07:12:30
Niin paljonkos työttömältä taas höylätään? Jostakin luin että indeksikorotuksen verran eli 0,86%. Mitä se tarkoittaa käytännössä?

Ja eikös sitä luvattu ettei työttömyysrahoihin kosketa??  >:(

Minä muistan, että Soini itse hehkutti painokkaasti, että niiltä ei oteta, joilla muutenkin menee huonosti!

Soini tosin hehkutti paljon muutakin, minkä unohti heti vaalien jälkeen ja minulle hän ei enää hehkuttele mitään, mihin uskoisin, eli aivan sama mitä tai miten järkeviä puheita hän pitää, niin viimevaalien jälkeisen kokemuksen jälkeen tietää, että hänen puheisiin ei ole luottamista ja varmasti on valmis valehtelemaan aivan suvereenisti, mistä tahansa, jos kuvittelee saavansa siitä suosiota. Sinänsä Soinin valehtelu ei ole politiikolle ole mitään uutta, mutta voisi hän edes lopettaa sen uskovaisena esiintymisenä tai edes tunnustaa, että Juudas taitaa olla hänen nykyinen herransa?

Minäkin kuulun niihin höynäyttetyihin typeryksiin, joka ajattelin, että Timo kuitenkin on uskossa oleva ihminen ja ei hänellä ole kykyä omatunnon omaavana uskovana ihmisenä pettää äänestäjiään. Väärässä olin ja enään kenenkään uskonollinen vakaamus ei saa minua vakuuttumaan, muusta kuin, että jos tämä valehtelee, niin hän tekee sen niin taitavasti, että itsekin siihen uskoo.
https://www.youtube.com/watch?v=hNWu4FFoUj4

"Ei valheet mene ohi sillä et ne unohdetaan"
  -Dave Lindholm

"Voisitteko kertoa minulle missä ilmansuunnassa suomesta katsottuna on:Itämeri?"
-Swen

Svensk Polis: https://www.youtube.com/shorts/eyOT0wOcD5U

Larva

^ Aivan. Näin rehellisenä ihmisenä itseäni jaksaa aina järkyttää ja tyrmistyttää, miten jotkut voivat valehdella toisille päin naamaa. Kuten nyt vaikka Soini siitä, että heikoimmilta ei leikata, ja että työttömyysrahoihin ei kosketa, tai että bensavero ei nouse. Ja nyt sitten unohdettiin kaikki nämä ja sen sijaan kierretään koko asia sanomalla, että leikkausten sijaan korotetaan joitakin maksuja - jotka nekin kaikki järjestään osuvat pienituloisimpiin.
Niin pian kuin ihmiset päättävät, että kaikki keinot ovat sallittuja taistelussa pahaa vastaan,
tulee mahdottomaksi erottaa heidän hyvyyttään siitä pahasta, jonka he tahtovat murskata.
- Christopher Dawson -

"You call it surrender,
But we call it calm before the storm."
- Edguy -

törö

Sokerina pohjalla tässä on se, että kun hallitus säästää, kaikki muut keksivät lisää menoja.

Edellisen hallituksen säästöistä ei jäänyt säästöön euroakaan vaan menot vain kasvoivat.

http://www.mtv.fi/uutiset/talous/artikkeli/nain-suuri-ero-on-valtion-tuloissa-ja-menoissa/4820822