News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Homman puoluekannatuskysely/huhtikuu 2016

Started by Micke90, 06.04.2016, 01:32:25

Previous topic - Next topic

Mitä puoluetta äänestäisit, jos vaalit pidettäisiin nyt?

Perussuomalaiset
54 (24%)
Suomidemokraatit/Muutospuolue/Kansalaispuolue
75 (33.3%)
Keskusta
2 (0.9%)
Kokoomus
12 (5.3%)
Sosialidemokraatit
2 (0.9%)
Kristillisdemokraatit
1 (0.4%)
Suomenruotsalainen kansanpuolue
2 (0.9%)
Vihreät
5 (2.2%)
Vasemmistoliitto
2 (0.9%)
Itsenäisyyspuolue
8 (3.6%)
Piraattipuolue
8 (3.6%)
En äänestäisi lainkaan
54 (24%)
En ole äänioikeutettu
0 (0%)

Total Members Voted: 225

Voting closed: 30.04.2016, 01:32:25

ArtturiE

Quote from: Porcius on 06.04.2016, 22:46:16
Missä on Väyrysen porukka?

Muutama tuhat kannattajakorttia vielä niin Paavon puolue pääsee puoluerekisteriin.
Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"

Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA

Veikko

Itse en anna minkään puoluevihan - edes persuvihan - vaikuttaa äänestyskohteen valintaani. Äänestän, kuten joku halveksivasti joskus luonnehti, "raviveikkausmenetelmällä." Eli: ehdokasta, tai ehdokkaan ja puolueen yhdistelmää, jolla on paras lähtöasetelma ja paras ennakoitava tulos omien yhteiskunnallisten päämäärieni kannalta. Puolue on kuitenkin tuossa sivuseikka, eli mikä tahansa puolue käy, noin periaatteessa, kun vain sen ehdokkaalla näyttää olevan uskottavat mahdollisuudet edistää minun hyväksi katsomiani asioita ja päämääriä. Roskakasoista tässä kyllä täytyy sattumia tonkia, mutta siihenkään ei näissä raveissa voi paljon vaikuttaa muulla kuin harkitulla äänestämisellä.

PS
Kommunistinen Työväenpuolue, KTP, joka täällä on saanut vaihtelevaa - ja varmasti ansaittua - huomiota, koostettiin SKP:n laitavasemman marxilais-leninisteistä, joiden mielestä Stalinin ainoa vika oli se, että hän oli liian helläkätinen.

(Korj. typo)
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Kyklooppi

Onhan se aika yrmeää kaartia jos ei SKP ollut riittävän radikaali sosialismin tulkitsija.
Mitähän mahtavat ajatella Pol Potista? Olisiko siinä oikea suunta sosialismille?
Vaikka ei siinä, taidan yrittää lukea taas pätkän puhemies Maon punaisesta kirjasta.
Ihmisjäte.

Micke90

Itse kyllä ihmettelen noiden Suomidemokraattien, Muutoksen ja Kansalaispuolueen suosiota. Uskooko joku vakavissaan niihin?

Gunnar Hymén

Quote from: Micke90 on 08.04.2016, 15:12:17
Itse kyllä ihmettelen noiden Suomidemokraattien, Muutoksen ja Kansalaispuolueen suosiota. Uskooko joku vakavissaan niihin?

sinä uskoit persuihin, no miten meni noin niinku omasta mielestä? ei nuo ainakaan huonompi vaihtoehto voi olla :)
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

Micke90

Quote from: beehoo on 08.04.2016, 15:16:26
sinä uskoit persuihin, no miten meni noin niinku omasta mielestä? ei nuo ainakaan huonompi vaihtoehto voi olla :)

Moni uskoi Muutokseen. Kuinka kävi?  ;D

Gunnar Hymén

Quote from: Micke90 on 08.04.2016, 15:18:36
Quote from: beehoo on 08.04.2016, 15:16:26

Moni uskoi Muutokseen. Kuinka kävi?  ;D

persut sai jalansijaa ja petti paljon potentiaalisia muutoksen/suomidemokraattien tulevia kannattajia. kenttä kääntyy. sitä sanotaan politiikaksi  :flowerhat:
09.11.2016

Micke90

Quote from: beehoo on 08.04.2016, 15:20:22
persut sai jalansijaa ja petti paljon potentiaalisia muutoksen/suomidemokraattien tulevia kannattajia. kenttä kääntyy. sitä sanotaan politiikaksi  :flowerhat:

No jaa. Itse kyllä uskon, että moni palaa Persujen helmoihin viimeistään seuraavissa vaaleissa. Nuo vaihtoehtopuolueet saavat yhteensäkin alle 10 000 ääntä.

Faidros.

Samantein, kun kolme puoluetta on koplattu yhteen, miksei voisi muutkin laittaa samaan. Tarkoitushan on vain saada PS näyttämään mahdollisimman huonossa valossa.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Gunnar Hymén

Quote from: Micke90 on 08.04.2016, 15:24:44

No jaa. Itse kyllä uskon, että moni palaa Persujen helmoihin viimeistään seuraavissa vaaleissa. Nuo vaihtoehtopuolueet saavat yhteensäkin alle 10 000 ääntä.

en sano, että olet väärässä, mutta eikö mielestäsi tämä persujen toimettomuus, saamattomuus, takinkääntäminen ja suoranainen valehtelu ole jo nähty? kerro nyt ihmeessä vielä esim. 3 syytä äänestää persuja uudestaan - syynä EI saa olla "vahva äänestäjäpohja jo valmiina" tai joku muu vammainen, koska itse mieluusti näkisin kaikki äänet siirrettävän vaikkapa sitten muutokselle

kyse on lobbaamisesta ja käännyttämisestä, sillä voi tehdä eroja.

itse en ainakaan ikinä äänestäisi samaa puoluetta toistamiseen jos tällaista tapahtuisi kuten nyt esim. Persujen osalta
09.11.2016

Micke90

Itse tahdon ylläpitää lähinnä painetta Soinin suuntaan. Jos tunkeutujien määrä saadaan pysyvästi alas viimeistään 2019, palaan itsekin Persujen helmoihin.

Faidros.

Quote from: beehoo on 08.04.2016, 15:29:56
itse en ainakaan ikinä äänestäisi samaa puoluetta toistamiseen jos tällaista tapahtuisi kuten nyt esim. Persujen osalta

Minä en ainakaan lähtisi äänestämään "puolueita" joska riitelevät jo tulevasta nimestäkin muutaman ihmisen kokouksessa.
Ei niistä tule koskaan mitään.
Liian isot egot, suhteessa äo:n. Äo saattaa olla hyvinkin korkea, mutta suhde egoon on se juttu.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Micke90

Quote from: Faidros. on 08.04.2016, 15:45:26
Minä en ainakaan lähtisi äänestämään "puolueita" joska riitelevät jo tulevasta nimestäkin muutaman ihmisen kokouksessa.
Ei niistä tule koskaan mitään.
Liian isot egot, suhteessa äo:n. Äo saattaa olla hyvinkin korkea, mutta suhde egoon on se juttu.

Juuri siksi näitä puolueita ei voikaan ottaa vakavasti.  :facepalm:

UgriProPatria

---

Gunnar Hymén

Quote from: Micke90 on 08.04.2016, 15:33:04
Itse tahdon ylläpitää lähinnä painetta Soinin suuntaan. Jos tunkeutujien määrä saadaan pysyvästi alas viimeistään 2019, palaan itsekin Persujen helmoihin.

jos. eikös näiden jutut ollu ennen edellisiä vaaleja "maahanmuuttokriittisyys". noh, jos ne valitaan niin josko ne sitten jotain tekis, not.
miksi palata persujen leiriin JOS matumäärät saadaan alas, persuilla tuskin on siinä näppejänsä silloin pelissä...
09.11.2016

Kim Evil-666

Itse ajattelen, että sinänäsä on aivan se ja sama, mitä puoluetta äänestää, ainakin jos sitä peilaa matuinvaasion ja muun haittamaahanmuuton suhteen. Näitä ongelmia ei nimittäin olemassaolevien eduskuntapuolueiden voimilla ratkaista, se on aivan varma.

Oma ääneni menee ehdottoman matukriittiseen puolueeseen, jos sellainen löytyy, oli hörhöjä tai ei. Jos ei löydy, lukee lipukkeessani Orban.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

UgriProPatria

Arhinmäki sanoi eilen jotain todella viisasta... Unohdin jo mitä se oli.
Liittyi eduskunnan kyselytuntiin, moitti hallitusta.

Joo... se liittyi terveydenhuollon yksityistämiseen, jolloin varakkailla on varaa saada kunnollista hoitoa, mutta muutoin ihmisten sairaanhoito jaetaan niin eri tahoille, ettei yhtenäistä tietoa ihmisen terveydenasioista ole.

Kuli

No ei kai ne läpi pääse jos ei niitä äänestetä. Persut antoivat näyttönsä. Näyttöjen perusteella puolue ei omaa ääntäni enää saa, joten on äänestettävä jotain muuta puoluetta joka tarjoaa vaihtoehdon, meni läpi tai ei.
Kiitos kaikesta Rähmis.

Micke90

Quote from: Kuli on 08.04.2016, 17:07:17
No ei kai ne läpi pääse jos ei niitä äänestetä. Persut antoivat näyttönsä. Näyttöjen perusteella puolue ei omaa ääntäni enää saa, joten on äänestettävä jotain muuta puoluetta joka tarjoaa vaihtoehdon, meni läpi tai ei.

Eihän niillä ole vakavasti otettavia ehdokkaitakaan.

Kuli

Quote from: Micke90 on 08.04.2016, 17:09:13

No eipä ole muillakaan puolueilla. Vaikka itse kovasti tykkään mm. Laura Huhtasaaresta, niin ei persuja enää vain voi äänestää. Niin pitkään, kuin Soini on rasitteena ja näytöt ovat mitä on, niin eipä ole paljon vaihtoehtoja. En aio käydä kirkkoveneitä piirtelemässä.
Kiitos kaikesta Rähmis.

vihapuhegeneraattori

Quote from: Micke90 on 08.04.2016, 15:24:44

Niin kauan kun siellä on Soinilaisuus vallalla mä en edes harkitse PS:n äänestämistä. Ja senkin jälkeen tulen harkitsemaan kahteen kertaan jokaista hyvinkin perusteltua PS:n äänestämistä missään vaaleissa.
En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Parzival

Järkevän maahanmuuttopolitiikan suurimpana esteenä on EU. Jos haluaa tiukan maahanmuuttopolitiikan täytyy uskaltaa asettua Brysselin federalistieliittä vastaan. En ole (vielä) vakuuttunut, että kokoomuksella riittää rohkeutta, uskallusta tai halua tähän.

Persut ovat osoittautuneet maahanmuuttopolitiikassa täysin yhdentekeviksi Soinin nimellisestä EU vastaisuudesta huolimatta. Tämä selittänee sen, miksi persuihin loikanneet demarien ja kokoomuksen äänestäjät palaavat takaisin. Persujen maahanmuuttolinja ei käytännössä eroa demareista ja kokoomuksesta joten persujen äänestäminen maahanmuuton takia on täysin turhaa.

Jos persut eivät muuta linjuaansa, äänestän vaikka kiusallani Väyrysen puoluetta. Puheenjohtajan vaihto on aivan minimiedellytys linjan muuttumiselle. Sen jälkeen on toden teolla käytävä käsiksi perheenyhdistämiseen, oleskelulupien kestoon ja maahanmuuttoviraston linjan muuttamiseen edes jotenkin järkeväksi.

Jukka Wallin

Quote from: Micke90 on 08.04.2016, 17:09:13

Mistä sinä sen tiedät? Käsittääkseni yhtään ehdokasta ei ole virallisesti valittu. Yhteenkään puolueeseen. Voin sanoa tämän ainoastaan SD Helsingin yhdistyksen osalta.  Myöskään pienuus ei ole menestyksen este. ;)
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Jaakko Sivonen

Jos joku uskoisi kahteen ensimmäiseen, luulisi, että ne saisivat kannattajakortit kerättyä. Väyrysen puolue varmaan saa 5000 nimeä kasaan, mutta kahdelle muulle se näyttää tuottavan vaikeuksia.
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

guest3656

Suomettumisen synkimpinä vuosina annoin ääneni aina Perustuslailliselle oikeistopuolueelle, jonka missio oli Kekkosen vastustaminen. Paradoksaalisesti nyt EU- ja euro-jäsenyyden synkimpinä vuosina, äänestäisin eduskuntavaaleissa Paasikiven-Kekkosen ulkopoliittisella linjalla olevaa Kansalaispuoluetta. Jälkikäteen ajatellen Kekkosen aika oli Suomen itsenäisyyden parasta aikaa kun Kokoomus pidettiin oppositiossa.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Jaakko Sivonen on 08.04.2016, 19:09:20

Jos joku uskoisi kahteen ensimmäiseen, luulisi, että ne saisivat kannattajakortit kerättyä. Väyrysen puolue varmaan saa 5000 nimeä kasaan, mutta kahdelle muulle se näyttää tuottavan vaikeuksia.

Kyllä sekä muutos että Suomidemokraatit kortit saavat, mutta sitä en ymmärrä että mikseivät he pyri eduskuntapuolueeksi.

stefani

Itse jätin viime vaaleissa äänestämättä. Vasta vaalien jälkeen monet äänestäjät pettyivät perussuomalaisiin. Olin siis edellä aikaani.

IPUn sivuilla on toimimaton etusivulinkki, mikä synnyttää vaikutelman jotenkin unohdetusta projektista.

John

Ihan vitusti huutista suomidemokraateille ja muutospelleilylle. Tällä foorumilla on helvetin tyhmiä ihmisiä.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: John on 17.04.2016, 00:07:52
Ihan vitusti huutista suomidemokraateille ja muutospelleilylle. Tällä foorumilla on helvetin tyhmiä ihmisiä.

Samaa paskaa noi on kaikki.

Micke90

Mitenkäs Mäenpään nimittäminen Suomidemokraattien johtoon vaikuttaa mielipiteisiinne?