News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

HUS sairas hoitojärjestelmä

Started by siviilitarkkailija, 04.04.2016, 07:35:12

Previous topic - Next topic

siviilitarkkailija

Riippumatta mielipiteistä nyt voidaan osoittaa että HUS järjestelmä on käyttänyt vuosia kouluttamatonta ja ammatillisesti osaamatonta henkilökuntaa näytteenottajana.  Potilaita on törkeällä tavalla pahoinpidelty. Mutta mitä tekee HUS? Yrittää vaikuttaa keskusteluun ja rikostutkintaan jättämällä rikostutkinnan käynnistämättä, yrittää selvittää asiaa sisäisenä tutkintana ja luultavasti on rajusti ja tiukasti kiinni poliittinen toimintansa tukijapoliitikoissa.

Onko Helsingin - Uudenmaan sairaanhoitopiiri liian iso organisaatio tullakseen rikosoikeudellisen vastuun ja tutkinnan kohteeksi? Tämä vaikuttaa olevan hallinnon tahtotila. Eli HUS voi tehdä ja tekee mitä huvittaa eikä oikeus eikä poliisi kykene puuttumaan jättiläismäisen organisaation hallinnollisiin ja tuotannollisiin vääryyksiin ?!

Onko HUS on terveydenhuollon korporaatio jolle poliittinen päätöksenteko on muuttunut sille vastuulliseksi eikä päinvastoin?
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

siviilitarkkailija

http://yle.fi/uutiset/valvira_huslabin_neulasekaannuksesta_tutkintapyynnon_teosta_ei_ole_paatetty/8782317

Hyvin kuvaava ilmiö HUS hallintovirheiden ja suorastaan rikollisen toiminnan seurauksista. Valvira ei todellakaan ole mikään aktiivisesti terveydenhuollon henkilöstön oikeellisuutta valvova viranomainen. Ilmeisesti koko HUS alueella on muutakin näytteenottohenkilökunna epäselvyyttä että asiaan ei haluta puuttua. Tiedä vaikka laboratoriokustannukset voisi nousta jos kaikki näytteenottohenkilökunna työntekijät tarkastettaisiin.

UgriProPatria

Ihan turha yrittää hakea niiltä korvauksia. Yritetty on. Eivät korvaa. Kai siksi, että korvattavia olisi liikaa. Suomalainen sairaanhoito alkoi lähteä alamäkeä n. 35 vuotta sitten, 1980-luvun alkupuolella, sitä ennen hoito oli vielä todella korkeatasoista.

Väittäisinpä että syy oli vasemmistolaisissa, joiden ammattiliitto- ja demokratiavaatimusten mukaisesti alettiin ottaa "hoitajia huomioon". Hoitajien työ alkoi ehkä helpottua, mutta potilaiden saama hoito huonontua. Ensin poistettiin virkapuvut ja otettiin käyttöön "työasut".

Näin huonoon jamaan ei uskoisi sairaanhoidon menneen kuin mitä se on, esim. HYKS:issä, taso on laskenut kaikenaikaa, tehdään sellaisia mokia, jotka ovat koulutetulle hoitajalle ilmiselviä, ollaan piittaamattomia ja vastuuttomia, kunhan oma palkka juoksee.

siviilitarkkailija

http://m.iltalehti.fi/uutiset/2016040421365989_uu.shtml

HUS on kuullut näytteenottajaa tapauksessa jossa Hus itse on palkannut valehoitajan (näytteenottajan) jolla ei ollut työhön tarvittavaa pätevyyttä. Poliisi sentään joutuu vastaavassa tilanteessa siirtämään tutkinnan toisen poliisipiirin tai  kokonaan eri poliisiorganisaation harteille. Helsingissä hus pokerinaamalla haastattelee itse itseään omassa rikosasiassa. Voimme vain henkeä pidätellen odottaa löytääkö hus itse itseään tutkittuaan rikoksen vai onko kyseessä. ..VAHINKO!

ps heh...nyt hus on saanut palikat selviksi. Tapahtuman tutkintaa vetääkin hyksin lääkäri. Labran itsetutkinta pitääkin ulkoistaa yhteistyökumppanille. Huvittavaa. Suomessa on muistaakseni muitakin yliopistosairaalalla varustettuja kaupunkeja. Hyks on vähän liian lähellä hussia.

SteveBerman

Linkitätkö vielä Siviilitarkkailija uutisen tai tiedonannon siitä että tällä näytteenottajalla ei ollut pätevyyttä tai koulutusta näytteenottamiseen. Itse en ole sellaista vielä nähnyt missään.

Gunnar Hymén

Quote from: SteveBerman on 05.04.2016, 08:09:54
Linkitätkö vielä Siviilitarkkailija uutisen tai tiedonannon siitä että tällä näytteenottajalla ei ollut pätevyyttä tai koulutusta näytteenottamiseen. Itse en ole sellaista vielä nähnyt missään.

radiossa a TVssä on ainakin huslabin edustaja kommentoinut sitä, että ei ollut laillistettu, mutta nyt kuulemma on. tiettyjä asioita ei näemmä jostain syystä uutisoida verkossa, go figure
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

siviilitarkkailija

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001151349.html

QuoteSuomen Bioanalyytikkoliiton mukaan Huslabin neulavirheen tehnyt henkilö ei ollut laillistettu laboratoriohoitaja. Liiton mukaan hänellä oli muu terveydenhuollon tutkinto.

Liitto kirjoittaa verkkosivuillaan Huslabin toimitusjohtajan vahvistaneen, että näytteen ottanut Huslabin työntekijä ei ole koulutukseltaan laboratoriohoitaja.

Sen sijaan hänellä oli liiton mukaan muu terveydenhuollon ammattitutkinto

Nyt kun huslab on jäänyt kiinni rikoksesta, valehoitajan käytöstä, lienee luonnollista että huslab, aivan kuin kuka hyvänsä rikollinen, VALEHTELEE (väittää henkilön sittenkin olevan laillistettu laboratoriohoitaja) OMASSA RIKOSASIASSAAN KOSKA LAIN MUKAAN HUSLABIN EI TARVITSE TODISTAA ITSE ITSEÄÄN VASTAAN.

SteveBerman

Olen itsekin lukenut että näytteenottaja ei ollut laboratoriohoitaja tai bioanalyytikko tai muu vastaava erikoistunut näytteenottaja vaan sairaanhoitaja. Tämä ei kutenkaan sulje pois sitä etteikö hänellä ole pätevyyttä ja koulutusta näytteenottoon.

SteveBerman

Quote from: siviilitarkkailija on 05.04.2016, 08:17:28

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001151349.html

QuoteSuomen Bioanalyytikkoliiton mukaan Huslabin neulavirheen tehnyt henkilö ei ollut laillistettu laboratoriohoitaja. Liiton mukaan hänellä oli muu terveydenhuollon tutkinto.

Liitto kirjoittaa verkkosivuillaan Huslabin toimitusjohtajan vahvistaneen, että näytteen ottanut Huslabin työntekijä ei ole koulutukseltaan laboratoriohoitaja.

Sen sijaan hänellä oli liiton mukaan muu terveydenhuollon ammattitutkinto

Nyt kun huslab on jäänyt kiinni rikoksesta, valehoitajan käytöstä, lienee luonnollista että huslab, aivan kuin kuka hyvänsä rikollinen, VALEHTELEE (väittää henkilön sittenkin olevan laillistettu laboratoriohoitaja) OMASSA RIKOSASIASSAAN KOSKA LAIN MUKAAN HUSLABIN EI TARVITSE TODISTAA ITSE ITSEÄÄN VASTAAN.

Niinkuin totesin tämä ei vielä oikein riitä.

siviilitarkkailija

Quote from: SteveBerman on 05.04.2016, 08:19:05
Olen itsekin lukenut että näytteenottaja ei ollut laboratoriohoitaja tai bioanalyytikko tai muu vastaava erikoistunut näytteenottaja vaan sairaanhoitaja. Tämä ei kutenkaan sulje pois sitä etteikö hänellä ole pätevyyttä ja koulutusta jäytteenottoon.

Olisiko ollut peräti sairaanhoitaja? Jotenkin tuntuu siltä että aitoa oikeaa sairaanhoitajaa ei tärvätä laboratorion näytteenottajana. Ettei vaan ollut lähi- tai perushoitaja jolla on oikeus pistää lihakseen tms mutta ei suoneen yms. Juurikin syystä mistä nyt on vahinko ja rikos tapahtunut.

Kyse on siitä onko hus käyttänyt toiminnassaan (ja kuinka paljon käyttää) VALE-laboratoriohoitajia...muualla...kin. Jotenkin toimintaa ihmeteltyäni ja paperittomia ja monikulttuurisia ihme-hoito-tilanteita seurattuani, en jaksa yllättyä jos käyttää.

Malla

Olen itsekin lukenut että näytteenottaja ei ollut laboratoriohoitaja tai bioanalyytikko tai muu vastaava erikoistunut näytteenottaja vaan sairaanhoitaja. Tämä ei kutenkaan sulje pois sitä etteikö hänellä ole pätevyyttä ja koulutusta näytteenottoon.

Hänellä saattoi olla vaikka verisuonikirurgin koulutus, mutta ei riittävää pätevyyttä.

repsikka

Quote from: Malla on 05.04.2016, 08:31:05

Hänellä saattoi olla vaikka verisuonikirurgin koulutus, mutta ei riittävää pätevyyttä.
Olen jutellut asiasta parin lääkärituttavani kanssa, ja kommentit ovat olleet  luokkaa "käsittämätöntä".
Näytteenottoneulat tulevat tehtaalta steriileinä ja yksittäispakattuina, käytön jälkeen ne välittömästi pannaan ongelmajätesäiliöön, mistä niitä ei saa pois kovin helpolla.
Mihin näytteenottaja on siis pannut käytetyt neulat, ja miksi joku (sama hoitaja ?) on ottanut ne uudelleen käyttöön ?
Tuottamuksellistako vai täydellistä välinpitämättömyyttä, ymmärtämättömyyttä?  Värinää ?

ISO

Tämä värisee pahasti, varmasti tulee paljastumaan että näytteenottaja on ollut tummemman värinen ja mahdollinen tutkintokin on saatu vain sen vuoksi että on ollut pakko päästää opinnoista läpi vaikkei osaa kieltä eikä ymmärrä mistään mitään, koska muuten koululaitos on rasisti.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

siviilitarkkailija

Quote from: repsikka on 05.04.2016, 09:00:58
Olen jutellut asiasta parin lääkärituttavani kanssa, ja kommentit ovat olleet  luokkaa "käsittämätöntä".
Näytteenottoneulat tulevat tehtaalta steriileinä ja yksittäispakattuina, käytön jälkeen ne välittömästi pannaan ongelmajätesäiliöön, mistä niitä ei saa pois kovin helpolla.
Mihin näytteenottaja on siis pannut käytetyt neulat, ja miksi joku (sama hoitaja ?) on ottanut ne uudelleen käyttöön ?
Tuottamuksellistako vai täydellistä välinpitämättömyyttä, ymmärtämättömyyttä?  Värinää ?

Minusta tuntuu että kyseessä on ollut törkeä henkeen kohdistuva rikos. Tarkoituksellinen vahingoittaminen.

ps Vähän iloisempia hus uutisia. Neljä kätilöä vetänyt ilokaasua työpaikallaan.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001151557.html

Nuivake

Koska päivänselvästä asiasta venkoillaan näin tolkuttoman pitkään ja asiat muuttuvat klassisesti "lennosta", monikulttuurinen tutkani polttaa sulakkeita jatkuvalla syötöllä. Tarinankerronta on tarttunut tämän "sairaanhoitajan" olemattomista papereista myös tutkinnan tuloksista tiedottamiseen.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

siviilitarkkailija

Jos sattuisi olemaan isis-daesh järjestön kannattaja tai muu vihervasemmistolaisen roskaväen rekrytoima monitoimihelmi, niin todennäköisesti on onnistunut ensin odottamaan oikeaa hetkeä jolloin labraan tulee hiv-positiivinen narkkari (joita ei tarvi pitkään Kampissa odottaa).

Tämän jälkeen neula syrjään ja odottamaan potilaita. Päässyt julkisesti nyt tunnustettuun numeroon 19 ennenkuin "käry kävi". Ei ole mahdotonta että uhreja hitaalla tappajalla on jopa satoja.

Hus labran rikollista suojeleva johto yrittää selittää ja tilittää itse koska likapyykki ja teko on paitsi institutionaalista myös pitkäkestoista. Voihan olla että hoitaja on itse hiv-positiivinen ja päättänyt kostaa oman tautinsa. Valitettavasti hus on terveydenhoidon korporaatio joka on lain ja rehellisen rikostutkinnan yläpuolella koska se on vihervasemmiston ja korporaatiokommunistisen kokoomuspuolueen tärkeimpiä rahantekokoneita.

Malla

Quote from: siviilitarkkailija on 05.04.2016, 09:07:31

Loldiers of Midwifery?
Käsittämätöntä sekoilua.

Mr.Reese

Quote from: Nuivake on 05.04.2016, 09:12:12
Koska päivänselvästä asiasta venkoillaan näin tolkuttoman pitkään ja asiat muuttuvat klassisesti "lennosta", monikulttuurinen tutkani polttaa sulakkeita jatkuvalla syötöllä. Tarinankerronta on tarttunut tämän "sairaanhoitajan" olemattomista papereista myös tutkinnan tuloksista tiedottamiseen.
Mvlehti vihjailee uutisen viitekuvallaan samaa.
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

Saturnalia

Minusta tuntuu että kyseessä on ollut törkeä henkeen kohdistuva rikos. Tarkoituksellinen vahingoittaminen.

Tuolta tämä valitettavasti vaikuttaa. Ei ole rikottu törkeästi ainoastaan yhtä koulutuksen ohjetta, vaan montaa määräystä peräkkäin.
Tämä ei voi olla vahinko mitenkään. Jos uusi leipä otetaan aina kaupan pussista, niin sitä ei mitenkään vahingossa voi ottaa roskiksesta.
En usko, että on olemassa bonusjärjestelmää jossa hoitaja saa bonuksia jos säästää neuloja. Voisiko sellainen olla? Ei, koska neulojen säästäminen tarkoittaisi käytettyjen neulojen uudelleenkäyttöä, mikä on yksiselitteisesti väärin.
Hoitaja ei siis ole hyötynyt säästämistään neuloista yhtään mitenkään. Hänellä ei ole ollut mitään syytä säästää niitä.
Paitsi, jos katsomme asiaa kulttuurikehyksessä, ja ajattelemme missä maissa neulojen uudelleenkäyttö on tavallisempaa ja missä niitä säästetään...
Jos nyt yritän olla humaani, niin hoitsumme todennäköisesti ajatteli ettei neulan uudelleenkäyttö niin ääripaha juttu voi olla kun se ei sitä ole hänen entisessä kotimaassakaan. Siellä näin tehdään ehkä jatkuvasti, ja pääosa potilaista lienee yhä hengissä.
Se toinen, vähemmän humaani selitysmalli on sitten se ikävämpi.

MW

No tuota, tämä näyttökoe meni ainakin vähän pöpelikköön? Ymmärtääkseni siinä joutuu oikein tekemään töitä, että saa asianmukaisesti hävitettäväksi varastoidun neulan käyttöönsä. Tosi pätevää.

siviilitarkkailija

Quote from: MW on 05.04.2016, 09:30:32

No tuota, tämä näyttökoe meni ainakin vähän pöpelikköön? Ymmärtääkseni siinä joutuu oikein tekemään töitä, että saa asianmukaisesti hävitettäväksi varastoidun neulan käyttöönsä. Tosi pätevää.

Jos laittaa neulan laatikkoon johon käytetyt neulat pitää laittaa. Tämän ohjeen noudattaminen on juurikin ammattitaitoa vaativa toimenpide. Mutta jos e laitakkaan neulaa käytettyjen neulojen laatikkoon. Entä jos jättää käytetyn neulan PÖYDÄNREUNALLE. Tai ei laita neulaa laatikkoon vaan ottaa uuden putken ja tunkee sen vanhaan neulaan ja jää hymyillen odottamaan seuraavaa potilasta.

Tässä on kyseessä tyypillinen terveydenhoitoalan sarjamurhaaja joka onnistuu massiivisessa rikoksessaan koska

- hus johto on poliittisesti valittua ja kieltäytyy uskomasta moista henkilökunnastaan
- hus on tiukasti politisoitu ja sillä on vaikutusvaltaa jopa poliisiin ja rikostutkintaan
- tutkinnassa pystyy vaikuttamaan ja tutkimaan itse itseensä.

Tutkinnassa on johdonmukaisesti KIELTÄYDYTTY ottamaan huomio että kyseessä edes tahallinen henkeen kohdistuva rikos. Eli mahdollisuus että hoitajalla olisi oma henkilökohtainen paha motiivi on julkisesti ja laitoksen sisällä jätetty automaattisesti pois laskuista ja selvityksestä.

Tilanne vastaa jotakuinkin samaa kuin Anneli Auerin henkirikostutkinnan alkuvaihe potenssiin 2. Tutkinnasta vastaa hus itse, joka ei luonnollisesti edes halua tutkia itse itseään mahdollisuudessa että sen henkilöstö olisi tarkoituksellisesti halunnut vahingoittaa potilaita hoitajan henkilökohtaisen syyn tai poliittisen tai uskonnollisen näkemyksen johdosta. aargh! >:(

ps No onneksi ei ollut yhtä iso juttu kuin varavaltuutetun kirjoitukset tai ankea verhot  :'(

MW

Quote from: repsikka on 05.04.2016, 09:00:58

No mutta eivätkös ne olleet kouluihinkin ajamassa "iloisuutta, spontaaniutta ja yhteisöllistä luovuutta", vaimitensenytmeni?

siviilitarkkailija

Tutkinta potilaisiin kohdistuneesta järjestelmällisestä hengen ja terveyden vaarantamisesta käytettyjä neuloja ja kouluttamatonta ja laitonta henkilökuntaa käyttävästä sairaanhoitojärjestelmästä  on vesitetty. Koko poliittisen laitoksen johto kuten selvitystyön tekijä on määrätty tekemään asiasta vahinko- eikä rikostutkintaa. Potilailla ei ole MITÄÄN oikeuksia, ei MITÄÄN suojaa eikä MITÄÄN turvaa. Koko tutkimus tehdään yksinkertaisella lähtövaatimuksella:

Tapaus on päätetty julistaa vahingoksi.(näin vältetään ikävä oikeuskäsittely)
Tuottamuksellisuutta kieltäydytään tutkimasta.(näin minimoidaan potilaiden korvausvaatimukset)

Käytännössä koko tapahtuma on siis yksinkertaisesti seuraava. Useiden KYMMENIEN  (VÄITETTY 19 HENKILÖN MÄÄRÄ ON EPÄLUOTETTAVA TIETO) suomalaisten törkeä pahoinpitely on vahinko. Korvauksia ei tule. Suomessa suomalaisten tappaminen sairastuneiden hiv veriruiskuilla on henkeen kohdistuva rikos josta tekijä päästetään rangaistuksetta pelkän nuhtelun ja kirjallisen varoituksen avulla jatkamaan elämäänsä.

Ps voi kysyä miksi. Siksi koska HUS on terveydenhuollon KORPORAATIO ja niin iso toimija Suomessa on jo lain yläpuolella.

b_kansalainen

http://www.lappeenrannanuutiset.fi/artikkeli/381481-mv-lehti-varasti-tummaihoisen-hoitajan-kuvan-husilta-vetoomus-koko-suomelle

Quote from: Lukijakommentti/NAARAMAAEräs näytteenottamista työkseen tekevä ihmetteli miten 12 tuntia pöydällä olleet näytteenottoneulat eivät ole tukossa, koska veri on hyytynyt ohuen putken sisään varmasti tuossa ajassa. Hänen mukaansa ainoa selitys on, että hoitaja on jättänyt tietoisesti turvamekanismin käyttämättä ja pessyt neulat uudelleenkäyttöä varten. Saldoissa ei kuitenkaan näy vajausta tai liikaa neuloja, joten hoitaja on todennäköisesti varastanut käyttämättömät neulat.

Miltäs tällainen teoria kuulostaa? Miten neuloja olisi voitu käyttää uudelleen, jos niitä ei nimenomaisesti valmisteltu sitä varten? Pitääkö paikkansa, että hyytyvä veri tukkii neulan? Tarvitaanko Myytinmurtajia?

http://www.aamulehti.fi/kotimaa/miten-on-mahdollista-etta-kaytetyt-neulat-on-tulkittu-puhtaiksi-huslabissa/
QuoteTHL:n tutkimuspäällikkö Henrikki Brummer-Korvenkontio sanoo, että tuntemattomasta 12 tuntia kuivuneesta, käytetystä neulasta saatu hiv- tai c-hepatiittitartunta on epätodennäköinen.
12 tuntia kuivumista pitää siis paikkansa.

Lisäys:
http://himalajannauru.blogspot.fi/2012/07/ruokavalio-uusiks-food-detective.html
QuoteVaikeinta testissä oli verinäytteen saaminen. Mulla on paksu veri: hemoglobiini on korkea, ja hyytymisaineitakin on runsaasti. Tein mansetilla reiän yhteen sormeen, mutta veri hyytyi alkumetreillä. En tiedä, miksi testissä verelle on varattu todella kapea kapillaariputki.
Joillain veri voi siis hyytyä jo tuoreeltaan neulassa.

Lisäys 2:
http://hoitajat.net/hoitotyo/ajankohtaista/uusi-k%25C3%25A4%25C3%25A4nne-huslab-sopassa-virheen-tehnyt-ty%25C3%25B6ntekij%25C3%25A4-ei-ole-laillistettu-laboratoriohoitaja-r253/
Quote from: Lukijakommentti/Nurse vaanLuulisi että käytetyissä neuloissa ollut veri olisi hyytyessään tukkinut ne, mutta niin ei sitten ilmeisesti käynyt?
Kuinka todennäköistä on, että 19 peräkkäistä käytettyä neulaa ei ole menny tukkoon? Varmaan mahdollista. Ja mahdollista tietty sekin, että se 20. neula oli tukossa, mikä paljasti virheen.

Lisäys 3:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016040121349666_uu.shtml
QuoteLaboratoriohoitajan mukaan käytetyt neulat pudotetaan verikokeen jälkeen keräysastiaan, josta niitä ei ole edes helppo poimia käsin ulos.
- Jos neulan käyttäisi uudelleen, se pitäisi sormin kaivaa suojan alta esiin, pyörittää holkkiin ja varoa pistämästä itseään. Se on vastoin kaikkea järkeä, että rupeaisi kaivamaan käytettyä neulaa, eikä tajuaisi sitä. Ja tekisi sen vielä monta kertaa.
Tämä taas viittaa joko täydelliseen osaamattomuuteen tai tahallisuuteen.

JoKaGO

Quote from: siviilitarkkailija on 06.04.2016, 07:36:49

Ps voi kysyä miksi. Siksi koska HUS on terveydenhuollon KORPORAATIO ja niin iso toimija Suomessa on jo lain yläpuolella.

Juuri näin. Pankinjohtajankin kannattaa tehdä yli 10 miljoonan petos, niin ei joudu syytteeseen. Onneksi se sikailija-Laiho saatiin edesvastuuseen, vaikka aiheutti vähemmän potilasvahinkoja kuin "oikeat" lääkärit keskimäärin.
Mummot ihmettelivät valelääkäriksi paljastunutta Laihoa koko ajan. Laiho jaksoi kuunnella potilaitaan   :o
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

sivullinen.

Torilla mehun myyminen on kansan terveyttä uhkaava tekijä ja vaatii valtion virastoilta suunnatonta valvontaa.

Sairaalassa ihmisten verisuoniin piikeillä pistäviä ihmisiä ei valvota, ja antirasismin nimissä jokainen pohjois-afrikan muslimi kelpaa lastenhoitajaksikin.

Nämä ovat poliittisia päätöksiä. Jos politikot toimisivat kansan parhaaksi, päätökset olisivat toisenlaisia. Nyt poliitikot ovat ammattilaisia, joiden hillotolppa on muualla kuin kansan parhaan edistämisessä. Järjestelmä on mätä, ja mädämmäksi menossa kokoajan. Vielä ei minusta silti olla kovin syvällä varsinkaan perusterveydenhoidossa -- kulupuolta lukuunottamatta --. Laiho ja muut lääkärit ovat ihan hyviä ja osaavia, ja varsin vähän potilaita sairaaloissa kuolee. Tuskin tässäkään väärin piikityksessä yksikään kuoli. Pieni virhe se oli ja anteeksi pyytämällä siitä selviää. Paljon isompi kolaus oli sikainfluessarokotteet ja niihin kuolleet. Kuolleiden määrä ei ole vieläkään julkaistu. Pitkään kesti ennenkuin narkolepsiaan sairastuneistakaan sai puhua. Sekään ei ollut perusterveydenhuollon hanke vaan lääketeollisuuden ja lääketeollisuuden lobbareiden -- joista muistamme kaikki Vasemmistoliiton entisen puheenjohtajan Suvi-Anne Siimeksen --.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

siviilitarkkailija

Järjestelmä jonka toimitusjohtaja saa enemmän liksaa kuin pääministeri, tuottaa tuloksena likaisia neulanpistoja ja  henkilökunnalle iloksi ylimääräisen hepatiitti rokotuksen influenssapiikin sijaan. Edellisessä influenssa rokotusaallossa kävi potilaille paljon huonommin.

Joko voidaan myöntää että julkinen terveydenhuolto on romahtanut?

VeePee

Quote from: siviilitarkkailija on 08.04.2016, 17:58:39
Järjestelmä jonka toimitusjohtaja saa enemmän liksaa kuin pääministeri, tuottaa tuloksena likaisia neulanpistoja ja  henkilökunnalle iloksi ylimääräisen hepatiitti rokotuksen influenssapiikin sijaan. Edellisessä influenssa rokotusaallossa kävi potilaille paljon huonommin.

Joko voidaan myöntää että julkinen terveydenhuolto on romahtanut?

Ainakin jos Suomen suurinta yksittäistä terveydenhuollon toimijaa, HUSia, ajattelee, niin aika heikosti menee. Viikon sisään paljastuu neulaskandaali, kätilöiden päihteiden käyttö työaikana ja Jorvissa rokotetaan hepatiittirokotteella influenssan sijaan. Jorvin tapauksessa selittäviä tekijöitä sairaalan mukaan ovat:

"Sekä influenssa- että hepatiittirokotteita säilytetään Jorvissa samassa huoneessa ja pakkaukset jopa etäisesti hieman muistuttavat toisiaan"

[email protected]

Quote from: VeePee on 09.04.2016, 07:10:11Jorvin tapauksessa selittäviä tekijöitä sairaalan mukaan ovat:

"Sekä influenssa- että hepatiittirokotteita säilytetään Jorvissa samassa huoneessa ja pakkaukset jopa etäisesti hieman muistuttavat toisiaan"
Armeijassa kuolisi joka vuosi useita asepalvelustaan suorittavia, jos selitykseksi riittäisi: "sekä paukkupatruunoita että patruunoita säilytetään varuskunnassa samassa varastossa ja patruunalaatikot muistuttavat toisiaan". :facepalm:
Liikakansoitusta ei ratkaista väestönsiirroilla.

Malla

Sairaalalottoa: Hyvät hallintoalamaiset, arvomme ensin neulan ja sitten arvomme rokotteen.

Marius

Monikulttuurisuus on rikkaus.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

siviilitarkkailija

Quote from: Marius on 09.04.2016, 08:36:05
Monikulttuurisuus on rikkaus.

Kaikesta päätellen vihervasemmistolainen  sairas "meillä on varaa olemmehan rikas teollisuusmaa" ajattelu on tuhonnut julkisen terveydenhuoltojärjestelmän. Suomessa pääkaupunkiseudulla ei enää ole toimivaa ja laadukasta terveydenhuoltoa. On vain sairas pöhö jonka kulisseja yritetään pitää pystyssä.

Hyvin kuvaavaa on se että johtajia HUS:issa on pilvin pimein. Toimitusjohtaja saa enemmän palkkaa kuin pääministeri ja tämä on hänen johtamisen ja henkilöstön ylikuormituksen tulos.

siviilitarkkailija

Jos joku on miettinyt että mikä on kommunistikorporaatio, niin Hus on semmoinen. Mikä on suunnitelma- ja julkisen monopolitalouden äpärälapsi jossa kokoomus viihtyy kuin täi tervassa ja mikä on lakien yläpuolella?

Vastaus on Helsingin -Uudenmaan Sairas hoitoyhtymä joka entisten työntekijöiden mukaan oli määrännyt sattumanvaraisesti työntekijöitä neulanaytteen ottoon, ilman koulutusta. Mutta ei tämä vielä mitään.

Likaneula-rikoksen terveydenhuollon tutkinta hosutaan pystyyn kyhätyllä Helsingin ämpäriyliopistollisen sairaalan professorivetoisella ryhmällä jonka tärkeäksi tutkijaksi ja ITSE ITSEÄÄN RIKOSTUTKIVAKSI jäseneksi on nostettu HUS hallintojohtaja.! Eli hus hallintojohtaja pääsee tekemään itse itsestään pikavauhtia kyhätyn tutkintaryhmän jäsenenä tutkintaa syyllistyikö hän itse tai kollegansa rikokseen!

Näin maailman vähiten korruptoituneessa Suomessa hoidetaan näppärästi itse omat rikostutkinnat kun rikoksen tekee korporaatio!

siviilitarkkailija

HUS:in hallintoylijohtaja Kaarina Torppa, nainen joka kykenee itse tutkimaan itse itsensä ja antamaan suosituksia.

http://www.elisanet.fi/teosry/kuvate/kuvate12/luen2.jpg

Luultavaa on että suosittelevat laboratoriohenkilökunnan palkkaamista. Likaneulalla työtä tehnyt henkilö, kun EI OLLUT EDES LABORATORION PALKKALISTOILLA eikä koulutettu tehtävään.

Mutta ilmeisesti maahanmuuttajataustainen joka oli kova tekemään työtä johon ei koulutus riittänyt. Mikä taas riitti HUS-sairaan hoitojärjestelmän hallintojohtajille.

Saapa nähdä kannattaako Kaarina Torppa Hus hallintoylijohtajan Kaarina Torpan haastamista oikeuteen. Sitä voi pohtia ihan hyks-professorin voimin. Vai määrätäänkö huslabin hoitaja vain opiskelemaan lisää että tietää mihin pistäisi piikillä.

siviilitarkkailija

HUS-sairaassa hoitojärjestelmässä tapahtunut törkeä potilaiden pahoinpitely likaisilla neuloilla, on uusin todiste järjestelmän ja valhemedian toiminnasta. Olennaisempaa on vihapuheen suitsiminen kuin totuuden selvittäminen.

Tutkintaryhmä on tutkinut asiaa erittäin kovasti, tappavia likaneuloja käyttänyt HUS laboratorio on myös tutkinut ja tehnyt johtopäätöksiä HUS asiassa arvatenkin hyvin ymmärtäväisessä hengessä, koska onhan itse tutkintaryhmässä mukana HUS toimialajohtaja ja peräti valvira. Siis muistatteko valviran, se lääkärioikeuksia valvova viranomainen jolle piti erikseen käydä kertomassa valelääkäreistä.

Kannattaa huomata että vielä tähänkään päivään mennessä yleisölle ei ole julkistettu itse likaneuloja käyttäneen henkilön nimeä. Kyseinen työntekijä EI ollut HUS:n vakituinen työntekijä eikä hän enää työskentele HUS labissa.

Professori Hans Ramsay ei kykene selvittämään siis yksinkertaista asiaa kuka on käyttänyt likaisia neuloja ja kuinka monta kertaa. Tapausta on tutkittu jo ruhtinaallinen kuukausi. Vieläkään ei ole julkistettu epäillyn hoitajan tietoja että potilaat voisivat selvittää ovatko he tämän ulkopuolisen puoskarityöntekijän ja ulkopuolisia puoskareita palkkaavan HUS järjestelmän uhreja.

Professori Hans Ramsayn ainoa tehtävä on pestä HUS putipuhtaaksi julkisesta epäilystä ja syyllisyydestä. Ja sen hän osaa erinomaisesti  Helsingin ämpäriyliopistollisen sairaalakoulutuksen avulla. Ehkäpä kurkku ja korvatautien erikoislääkärinä oppii olemaan kuulematta mitään ikävää ja lähinnä yskimään merkitsevästi kun ei kykene poliittisessa todellisuudessa sanomaan mitään painavaa asiasta.

mmm

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/hus-kiivastui-mv-julkaisulle-kaytti-luvatonta-kuvaa-rasistisin-motiivein/5828808

HUS on myös ottanut yhteyttä poliisiin ja kertoo miettivänsä keinoja, jolla MV-julkaisu saataisiin poistamaan kuva ja myöntämään tekemänsä virheen.
Miettivätköhän vielä pitkäänkin kun mitään ei ole kuulunut?
Eläköön Suomi ja Åland ja Sulo ja
brr..brr..brr...bruttokansantulo.