News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Katsastusmies Ylelle: Autoja hylätään varmuuden vuoksi

Started by B52, 06.05.2015, 21:56:01

Previous topic - Next topic

Gunnar Hymén

sehän on päivänselvää, että autovalmistajat keskittyvät määrään, ei laatuun. myöskin korjausmahdollisuudet tee-se-itse-miehille on kavennettu mahdollisimman pieneen.

syy = huolto-kustannuksilla ne elää, ei uusien autojen myynnillä
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

Faidros.

Aamulla vaihdoin molemmat parkit rystyset ruvella, rek.valoa en tajunnut.
Talot, kännykät, autot, mopot... kaikki on kuraa nykyään.
R.I.P. (hukkumiskuolema) :'( rakas Nokia 2110i :-*
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Larva

#32
Quote from: Faidros. on 21.03.2016, 15:42:15
Tänään kävin katsastamassa Röllin 14v.
Juttelimme inssin kanssa niitä näitä ja hän oli vakaasti sitä mieltä, että uusien autojen laatu on laskenut kuin lehmänhäntä. Samoin kuulemma varaosien laatu. Hehkulanput(oli rek.valo palanut, aivan kuin vuosi sitten) ei kestä vuottakaan, raidetankoja esim. Dodge Caliberista vaihdetaan molemmat joka vuosi jne...
Hän väitti että autotehtaat ei tee enää laatua vaan kaikkea kivaa lelua, kun ihmiset ei enää osaa edes ajaa, mutta elektroniikkaa on kiva räplätä.

Kun viimeinen uusi auto on ollut 1989, ei omakohtaista kokemusta juuri ole, mutta prätkissä on aivan sama ilmiö.
Saman ilmiön olen huomannut. Opiskelen autoalaa. Juuri tuossa viime vuoden puolella opettaja totesi eräällä tunnilla, että nykyautot pannaan paaliin suunnilleen 200 000 km:n paikkeilla, ja siihenkin mennessä useimpiin on vaihdettu kone, ehkä toinenkin, muista kuluvista osista puhumattakaan. Minä siihen naurahdin ja vastasin, että oma ajokki on kestänyt pitkästi yli kolmesataatuhatta ja aina vaan toimii, mutta se onkin vuodelta 1993 (ja sitä paitsi BMW ;D ). Että aina se uusi ei ole parempi. Joskus muinoin autot tehtiin kestämään; nykyään ne tehdään mahdollisimman paljon huollettaviksi.
Niin pian kuin ihmiset päättävät, että kaikki keinot ovat sallittuja taistelussa pahaa vastaan,
tulee mahdottomaksi erottaa heidän hyvyyttään siitä pahasta, jonka he tahtovat murskata.
- Christopher Dawson -

"You call it surrender,
But we call it calm before the storm."
- Edguy -

Vesa Heimo

^

http://www.helsinki.fi/~lsalmi/temp/vaihtomoottori.jpg

Ennen ja ennen. Kyllä niillä nykyautoillakin rullataan se 250-350 000km, premiumdieseleillä sitten tuplat. Tehot ovat kasvaneet, autojen massa on kasvanut ja turvallisuus on kasvanut samalla kun kulutukset ovat pienentyneet.

Toki massa, turvallisuus ja lisäelektroniikka tuo lisää pikkuvikoja, ja kulutus-tehokilpa sitten niitä susia jakoketjuja sun muita. Mutta kyllä sitä 80-90 luvullakin autoihin vaihdettiin tukivarsia, iskunvaimentimia ja jarrulevyjä. Sekä öljyjä paljon tiheämmin kun uudempiin.

" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Hornsmith

Omalle kohdalle parhaat ja helpoimmin leimattavat autot ovat olleet vm. 93-98 väliltä. Noissa oli jo riittävän kehittynyt ABS-tekniikka ja muu varustelu. Toisaalta noita pystyi ropaamaan itse hyvinkin pitkälle. Pihassa makaa -97 BMW 7-sarjalainen 2,8 bensakoneella. Näpräilen siitä itselleni ajoauton heti kun nykyautoilua edustava amerikan voortti kuolee lopullisesti omaan mahdottomuuteensa.
S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!