News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2016-03-06 VS:Jokaisen kantasuomalaisen pitäisi hankkia ystäväkseen mamu

Started by Golimar, 06.03.2016, 19:36:15

Previous topic - Next topic

Gunnar Hymén

en osallistu näihin talkoisiin, Hyrkkö voi puolestani ottaa sen toisenkin sitten. päätöntä sontakirjoittelua.
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

Eino P. Keravalta

QuoteSomalit ovat todellisia romantikkoja.

Voi vain kuvitella sitä romantiikan määrää, kun khat-pöllyinen mies kivittää naista, jonka pimppi on revitty partakoneenterällä.

( En väitä, että kaikki tai edes merkittävä osa somaleista käyttäytyisi noin, tämä vain keskusteluretoriikkana )
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

writer

Eikö sen kuuluisi pikemminkin mennä niin päin että jokaisen mamun kuuluisi hankkia ystäväkseen suomalainen ja opetella miten eletään suomessa suomalaisten tavoilla?
Jos jätät äänestämättä niin autat silloin muita puolueita ja eniten sinun äänestämättä jättämisestäsi hyötyy vaalit voittava puolue.

Ne persujen kannattajat jotka jättivät äänestämättä 2015 tukivat käytännössä äänestämättä jättämisellään Keskustaa ja ne jotka jättävät äänestämättä 2019 tukevat Demareita ja Kokoomusta.

Arkipiispa

Minä olen jo hankkinut ystäväkseni maahanmuuttajan.

Enno on Virosta, tekee kovasti töitä, maksaa veronsa, ei tarvitse sosiaalitukia, ei juo, raiskaa, perseile, ei pyllistele allaheille eikä viiletele kurkkuja vaan on kunnollinen perheenisä ja oikein hyvä ystävä. Suosittelen.

Mutta näiden laittomien matujen kohdalla ystävyydenosoitukseksi mielestäni riittää paluulento ja toivotus "älä ystävä hyvä tule takaisin, tai..."
"Kelle täällä pitää maksaa ettei kaikki olis niin paskaa" - Ellinoora/Carrie
Polpo:lle tiedoksi: kirjoitukseni arvionnissa on sovellettava Poen lakia.

Aukusti Jylhä

Onkohan hänellä yhtään todellista ja aitoa ystävää? Pyöriikö koko elämä unelmaporukoissa, noissa aatteenpolttamissa?

Oikeastihan unelmatäti tarkoittaa, että nyt pitäisi valita satunnaisesti ihminen hänen ihonvärinsä perusteella, ja tehdä hänestä kohde jota voi rakkaudellisesti suvaita. Osa unelmaporukasta on myös aivan varmasti ylpeää suvaitsevaisuudestaan kävellessään kadulla tummaihoisen ihmisen seurassa.

Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Marius

Jokaisen kantasuomalaisen pitää hankkia kaverikseen rikollinen.

Tätäkö tässä haetaan...
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Franklin

QuoteMieluummin ollaan yliavuttomia tai tekemättä mitään, missä voisi tehdä virheen tai joutuisi ottamaan vastuuta.

Kuulostaapa tutulta.
Muuten olen sitä mieltä, että humanitäärinen maahanmuutto on lopetettava.

ninanuiva

"Tässä varoitettiin kantaväestöön kuuluvia naisia raiskaavista turvapaikanhakijoista. Tämä on halveksittava ja brutaali teko."

Arto ostaa puuron matun lautaselle, sen joka kiitokseksi sitten murhaa ja ryöstää.

guest8096

Tabula Rasa

Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Mikko pa

Onko tavoitteena että lemmikki matujen määrä ohittaa esimerkiksi suomen ajokoirien lukumäärän?
Suomen sotilaallinen puolustaminen
Sotilaalliseen puolustukseen kuuluvat:
maa-alueen, vesialueen ja ilmatilan valvominen sekä alueellisen koskemattomuuden turvaaminen
kansan elinmahdollisuuksien, perusoikeuksien ja valtiojohdon toimintavapauden turvaaminen ja laillisen yhteiskuntajärjestyksen puolustaminen

Marius

Miksi Mamu pitää hankkia ystäväksi. Siis pakottaa.

Mitä jos Mamu ei halua eikä kantasuomalainen halua?

Kuka haluaa?

Kuka pakottaa?

Minua voi yrittää pakottaa haluamaan,

mutta:   "onks totta ja"...

ISO

Quote from: Golimar on 06.03.2016, 19:36:15
Somalian kirjoitettu kieli on nuori.

Nuori on joo, Suomalaisten veronmaksajien maksama, kun joku idiootti keksi että kehitysvammaisten älykkyysosamäärällä varustetut somalit kotoutuu parhaiten jos ne ensin oppii kirjoittamaan omalla kielellään, niin pitihän meidän sitten sellainen kieli luoda niitä varten.

Ei muuten ole ollut tippaakaan apua siitäkään kotoutumiseen.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Marius

Okei.

Minulle pakkotyönnetään ystäväksi somali.

Olemme siis virallisesti ystäviä. Hyvä.

Entä sitten?

Troijan hevonen?

nevahood

Minulla on useita ulkomaalaisia ja ulkomaalaistaustaisia kavereina. Useimmat heistä suhtautuvat minua huomattavasti nuivemmin matuihin. Vääriä mamuja? Ihan sysimustiakin kavereita, joiden mielestä eräät toiset mustat ovat ihmiskuonaa.

Tuskin ihan sattumaa. Joku toimittelija voisi kysellä vaikka vaihtareiden ja työperäisten (sellaisten, jotka ovat tulleet töihin eikä etsiskelemään työtä) asenteita matuihin.
Suurkiihottaja Runeberg

nollatoleranssi

QuoteJotta arvostus kaikkea olemassa olevaa kohtaan säilyisi, eikä perspektiivi hukkuisi, Hyrkkö kokee, että jokaisen kantasuomalaisen eli kansun pitäisi hankkia ystäväkseen maahanmuuttaja.

– Se lisäisi ymmärrystä ja auttaisi meitä huomaamaan kuinka samanlaisia me ihmiset olemme, lähtökohdista ja etnisestä taustoista huolimatta tarpeinemme, iloinemme ja suruinemme.

Me täällä valitamme niin helposti turhasta ja elämme omassa kuplassamme.

Ovathan ihmiset pohjimmiltaan hyvin samanlaisia yksilötasolla. Saattaisi tuo vähentää paljonkin ennakkoluuloja, mutta samalla voidaan edelleen ihmetellä sitäkin, miksi maat toimivat niin eri tavalla? Eli ne pienet erot moninkertaistuvat laajemmassa yhteisössä.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

CaptainNuiva

Uutisotsikko kertoo kaiken suvisten sielunelämästä ja alentuvasta suhtautumisesta mamuihin.
Lemmikkejä hankitaan, ei ystäviä.
Ystävyyssuhteet muodostuvat jos ovat muodostuakseen, ei niitä hankita kuin lemmikkieläinkaupasta listan mukaan.

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

dothefake

Vuodelta 2009:
« Vastaus #14 : 11.01.2013, 19:11:42 »
Lainaus
Ei suinkaan, esim. olisi kiva lukea vaikka tämä viestini n. Neljän vuoden takaa:
Peräkammari / Haluan oman humanitaarisen maahanmuuttajan kotiin
« : 10.02.2009, 16:41:18 »
Haluan oman kotisomalin! Television mukaan yhden parrakkaan lapsen ylläpito maksaa veronmaksajille n. 55.000 euroa vuosi. Lisäksi vastaanottopaikoista on huutava pula (työvoimasta on kiljuva pula toim. huom.). Näinollen haluaisin kantaa korteni kekoon ja ottaa oman kotisomalin hoitoon. Minulle riittää hyvinkin vain nimellinen 45.000 euroa ruokaan ja majoitukseen. Kaksi meille mahtuisi hyvin, kun aikuinen poikakin muutti omaan talouteensa.
Lisäksi olen aika hyvä oppimaan kieliä, joten noin vuoden kuluttua voisin varmaan toimia tulkkinakin. Minulle riittäisi 40 euroa tunti (somalitulkit ottavat 60 euroa/h). Samalla myös vieraiden kotoutuminen sujuisi mainiosti, kun opastaisin heitä suomalaiseen tapakulttuuriin. Esim. opettaisin heille, että jos haluaa linja-autoon, niin pitää vilkuttaa kädellä. Tämän olen itse oppinut Astrid Thorsilta, joka eräässä lehtijutussa asiasta mainitsi. Uskon, että tällä järjestelyllä kaikki voittaisivat, muttta tietenkin ennenkaikkea uudiskansalaisemme. Voisimme myös yhdessä etsiä heille töitä, mikäli sitä haluaisivat, ei minulla ole mitään työntekoa vastaan, usein unohdun tuntikausiksi sitä katselemaan. Varmaan moni muukin haluaisi konkreettisesti auttaa yhteiskuntantamme vähäosaisia heidän hädän hetkellään.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Haplotaxida

QuoteJotta arvostus kaikkea olemassa olevaa kohtaan säilyisi, eikä perspektiivi hukkuisi, Hyrkkö kokee, että jokaisen kantasuomalaisen eli kansun pitäisi hankkia ystäväkseen maahanmuuttaja.

– Se lisäisi ymmärrystä ja auttaisi meitä huomaamaan kuinka samanlaisia me ihmiset olemme, lähtökohdista ja etnisestä taustoista huolimatta tarpeinemme, iloinemme ja suruinemme.

On ollut. Ehkä kuitenkin lopulta ollen enemmän kavereita kuin varsinaisia ystäviä. Lopputuloksesta johtuen. Yksi sotkeutui aineisiin ja toisen kanssa tuli rahasta "riitaa". Kumpikaan kaveruksista ei ole enää Suomessa. Ei ole kuulunut vuosiin mitään, eikä ole niin väliäkään. Ongelmia on toki ollut kantasuomalaistenkin kohdalla, joten siltä osin ei ole eroa.

Eri asia on, että lasketaanko eurooppalaisia maahanmuuttajiksi ollenkaan.

Töissä ollessani olen monenmaalaisten ja -taustaisten kanssa tekemisissä. Kivoja työkavereita useimmat, kuten kantasuomalaiset. Kunhan pitää suhteet sillä tasolla. Ulkomaalaistaustaisten kanssa ongelmia on aiheuttanut lähinnä kielimuuri.
THL - Turhuuden ja huolettomuuden laitos

Veikko

Kun poikani oli pieni, niin samassa päiväkodissa oli lapsi, jonka isä oli etiopialainen, jonka kanssa ystävystyin. Hyvin sivistyneesti käyttäytyvä, hyvin koulutettu - aivan käypien paperien kanssa - mamu, jota arvostin kovasti.

Mutta "romanttisista" somaleista hänen mielipiteensä olivat sellaisia, että niitä ei voi laittaa esille edes Hommaan. Myöhemmin tulin huomaamaan, että hänen käsityksensä olivat tässäkin asiassa mitä suurimmassa määrin oikeaanosuvia.

Toki minulla on ollut - ja on - muitakin mamu-ystäviä, mutta kun nuo somalit olivat artikkelissa mainittu...
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

UgriProPatria

Valtio puuttuu jo kansalaisten yksityisasioihin, nyt mm. pakkoystävyttää ihmisten kanssa joiden kanssa ei muutoin ole mitään yhteistä, olemme kuin yö ja päivä. Rikolliset matut pitäisi päästää suomalaisten koteihin.

En koskaan voisi tuntea aitoa ystävyyttä esim. afrikkalaisperäisen ihmisen kanssa. Mistä me keskenämme puhuisimme?

Bwana

Quote from: Outo olio on 06.03.2016, 20:19:21
Quote- Etenkin vanhoissa siirtomaavaltioissa tämä ihmisten avuttomuus näkyy kaikessa. Pelätään mahdollisesti syntyviä virheitä ja niistä seuraavia rangaistuksia. Mieluummin ollaan yliavuttomia tai tekemättä mitään, missä voisi tehdä virheen tai joutuisi ottamaan vastuuta. Oma-aloitteisuuteen eivät juuri kannusta koulutus tai yleinen toimintakulttuuri.

Eikös Etiopia ollut ainoa Afrikan maa jota ei koskaan valloitettu siirtomaaksi? Eli kaikki muut kansat ovat avuttomia ja aloitekyvyttömiä?

Italialaiset.

Muuten pitää sanoa, että Hyrkkö kirjoittaa paljon tosiasioita(kin) Itä-Afrikasta ja aika moni niistä on jo tässä ketjussa selitetty selkokielelle auki.
Nkosi sikelel' Afrika.

onni4me

Minulla on ollut aasialainen partneri jo yli kymmenen vuotta. Pakettiin kuuluu anoppi ja sisarentytär, josta tuli jo varhaisessa vaiheessa kasvattityttäremme, jonka adoptoimme. Sisaren kanssa tulemme hyvin toimeen, mutta hänellä on oma elämänsä kaukana missä asumme.

Vaikka partnerini puhuu täkäläiseksi erittäin hyvää englantia - kieli, jota olen joutunut käyttämään työelämässä - niin alkuaikoina kulttuuriset erot olivat se mikä hiersi ja joista jouduttiin keskustelemaan. Hänen perheensä odotti kaikenlaista sekä minulta että häneltä. Ja minä taas sanoin, että äidistä ja pikkutytöstä huolehtiminen on se, mihin vedän rajan. Yhden hulttioveljen lähetin omatoimisesti matkaan hänen lohnittuaan nurkissa kuukausikaupalla. Jo ihan alkuajoista lähtien opin sanomaan 'Ei!' monella eri tavalla. Jos asia oli jotenkin tunneherkkä sanoin, että mietitään hiukka ja katsotaan myöhemmin. Tuota myöhempää ei koskaan tullut.

Tämä taustaksi siihen, että eri kulttuureista tulevien kanssa tulee kyllä juttuun kun on hauskaa ja niin edespäin, mutta jos edetään askelta pidemmälle, niin molempien täytyy HALUTA olla yhdessä ja tehdä MYÖNNYTYKSIÄ. Muutoin hommasta ei tule yhtään mitään. Niissä kriittisissä tilanteissa kannattaa olla erityisen tarkkana ja katsoa miten se vastapuoli reagoi. Siitä saa hyvää osviittaa, miten asiat tulevat - tai eivät tule - toimimaan tulevaisuudessa.

Tämä nyt johdannoksi tähän eri kulttuureista tulevien erilaisiin ystävyyksiin. Todellisia ystäviä minulla ei ole paikallisista juurikaan. Monia tuttuja, joiden kanssa olemme käyneet lounaalla kyllä ja he ovat useimmiten tarjonneet. Osa on hyvinkin varakkaita ihmisiä, joihin olen tutustunut liike-elämässä. Kieli on suuri rajoite.

Kielestä puheen ollen, minulla on todellisia ystäviä hyvin vähän. Sellaisia, joiden kanssa ei puhuta yhtään paskaa vaan ollaan avoimia ja oikeasti vastataan kysymykseen, miten menee? Eräs tälläinen nuoruudenystävä, samanikäinen nainen, on kääntäjä ja joskus keskustelemme sanoista ja niiden merkityksistä. Olen kerran jopa onnistunut auttamaan häntä hankalan käännöksen kanssa. Minua ilahduttaa suunnattomasti teehetkemme hänen kanssaan, jolloin leikittelemme ajatuksilla ja sanoilla ja puhumme asiat halki. Kyse on ihanasta ajatustenvaihdosta, missä toinen on samalla aaltopituudella ja luottaa arvostelukykyysi.

Tälläiset ystävyydet ovat tuiki harvinaisia.

Rouva Eleanor Roosevelt jakoi ihmiset kolmeen kastiin:

- Ne, jotka ovat kiinnostuneita asioista ideatasolla
- Ne, jotka ovat kiinnostuneita tapahtumista
- Ne, jotka ovat kiinnostuneita toisista ihmisistä

QuoteGreat minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people.

Minä mielelläni valikoin todelliset ystäväni niin, että voin keskustella heidän kanssaan toisinaan jopa melko abstrakteista asioista. Tähän vaaditaan koulutusta, sivistystä ja aivoja. Toivotan tervetulleeksi kaikki, jotka tähan pystyvät. Oli heidän ihonvärinsä tai etninen taustansa sitten ihan mikä tahansa.

En ole kiinnostunut "ystävystymään" ihmisten kanssa, joilla ei ole mitään yhteistä minun kanssani. Ei kieltä, kulttuurintuntemusta, koulutusta (ei pakollinen, mutta yleensä koulutus opettaa ajattelemaan), ei harrastuneisuutta, ei tapoja (!), jne. En myöskään harrasta ryyppäämistä enkä huumeita ja pysyn moisia tapoja ylläpitävistä ihmisistä kaukana (ehkä kannabiksen käyttäjät poikkeuksena). Erityisesti inhoan uskovaisia ääri-ihmisiä, jotka näkevät maailman omien suppeiden dogmiensa (opinkappale) kautta.

Koko kirjoituksen voi ymmärtää niinkin, että missä kyseinen henkilö oli ollut ja työskennellyt, niin hänellä oli äidillisen holhoava asenne, jolla mitään ei koskaan paranneta. Hän näki ongelmat, mutta jotenkin toivoi niiden vain itsestään katoavan. hän ei ilmeisesti ole koskaan tullut ajatelleeksi, että kulttuuri ja uskonto luo näköisensä yhteiskunnan? Pidän tälläistä henkilöä typeryksenä. Meillä ei ole velvollisuutta ruokkia koko muuta maailmaa - ja sen toiminnasta palkkansa lypsäviä ihmisiä - tästä ikuisuuteen. Oppikoot elättämään itsensä!

Kun näitä lukee, niin kognitiivinen dissonanssi sen kuin voimistuu.
Perussuomalaiset on ihan ookoo tappaa koska he saattaisivat heiluttaa persettä - ja myydä sitä - ja sen takia valtion ei tule turvata heidän elämäänsä.
Asraa mukaillen tämä on ihan ookoo asia sanoa täällä modejen mielestä.

kalpea massa

Quote from: dothefake on 06.03.2016, 20:47:59
Onko nyt varma, ettei tapahdu mitään pahaa, jos menen houkuttelemaan somalineitoa teelle kotiini.
No ei, ei.  Pyydät vain reilusti "chillaileen ja kattoo netflixii".  Toki esität tämän pyynnön ensin hänen veljilleen ja serkuilleen.
Viekää tuhkatkin munasta.

foobar

Minulla näitä maahanmuuttajia on kyllä kaverina enemmänkin. Monet ovat tosin muuttaneet Suomesta poiskin. Lähes kaikilla heistä on tohtorinpaperit tai useampia korkeakoulututkintoja, yleensä jo tullessa. Ja kaikki heistä ovat tehneet ihan oikeita töitä tutkimuksen ja tuotekehityksen puolella Suomessa. Ovat tyyppejä joiden kanssa kaljalle meno ei ole mikään suvaitsevaisuusrituaali. Ja onhan tuo parempi puoliskokin sitä sarjaa.

Mutta tällaisia "mamuja" kohtaan tunnettavan myötätunnon kasvu ei tainnut nyt tässä olla se tavoiteltu juttu, vai kuvittelenko vain...
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

foobar

"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

törö

Marjapussi

Noin puolet mun kavereista on ulkomaalaisia. Ei ole mitään ongelmia lähteä heidän kanssaan vaikka lauantai iltana ulos. Melkein kaikissa heistä vaan tuppaa olemaan muutamia yhdistäviä seikkoja; tienataan omat ja perheemme rahat työllä eikä lorvimalla, kouluja on oikeastakin käyty, kukkahattu ei sovi helpolla päähän etc. Monella ei ole myöskään suojaväriä. Näiden ominaisuuksien jälkeen keskustelemme hyvässä yhteisymmärryksessä vapaa-aikana "tärkeistä" asioista kuten fudiksesta, single malt viskeistä ja onkos joku gimuli siistin näköinen. Hyvin olen tullut toimeen kaakkois-Aasiastakin tulleiden kanssa vaikka osa on tullut pakolaisina. Työ näyttää heillekin monesti maistuvan eikä mitään jätesäkki päälläloisimista.
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

ämpee

Quote from: dothefake on 06.03.2016, 20:47:59
Onko nyt varma, ettei tapahdu mitään pahaa, jos menen houkuttelemaan somalineitoa teelle kotiini.

Kutsu somali kotiisi khatille.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

junakohtaus

Tämä on näitä suurten unelmien ongelmia. Ennemmin tai myöhemmin alkaa marina siitä, että jengi on olemassa ihan väärin.

Mulla ei ole mitään periaatteelista ongelmaa siinä, että olisi maahanmuuttajaystäviä enemmän kuin nyt, mutta en mä niitä sen takia rupea haalimaan että joku ämmä jossain myöntäisi mulle pisteitä.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.