News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

JR kysely - Miksi en käy mielenosoituksissa?

Started by vihapuhegeneraattori, 25.02.2016, 21:43:13

Previous topic - Next topic

Miksi en käy mielenosoituksissa?

Ei ne auta mihinkään
23 (17.3%)
Odotan vallankumousta
25 (18.8%)
Etäisyys lähimpään miekkariin
36 (27.1%)
Kuulen miekkareista liian myöhään
9 (6.8%)
Pelottaa näyttää kasvoja moisissa
26 (19.5%)
Ei kiinnosta
9 (6.8%)
Pelottaa näyttää kasvoja moisissa
11 (8.3%)
En ole löytänyt sopivaa porukkaa itselleni
17 (12.8%)
Muu
31 (23.3%)
Kyllä minä käyn niissä mielenosoituksissa!
23 (17.3%)

Total Members Voted: 133

Voting closed: 28.02.2016, 22:15:12

millla

"Kansanliikkeen johtajat tarvitsisivat hiukan "brändäriä"."

Omina itsenään parhaita.

"Katsokaapa vaikka Viktor Orbania kuinka hyvä kokonaisuus miehellä on. Jos ketä, niin Orbania puku pukee. Ja Orbanilla on arvovaltaa. "

Orbanin arvovalta tulee teoista ei kledjuista!

Porcius

Quote from: valla_valla on 26.02.2016, 21:58:05
Kansanliikkeen johtajat tarvitsisivat hiukan "brändäriä". 

Olen samaa mieltä. Lisäksi kannattaa panostaa niihin puheisiin kunnolla. Kannattaa ostaa joku hyvä puhumista ja retoriikkaa käsittelevä kirja(Juhana Torkin Puhevalta on aika hyvä) ja lukea hyviä puheita ajatuksella miettien mikä niistä tekee hyviä.
"On helvetin tyhmää mennä helvettiin, kun taivaaseenkin pääsisi"

-Jouko Piho

valla_valla

Quote from: millla on 26.02.2016, 22:14:06
"Kansanliikkeen johtajat tarvitsisivat hiukan "brändäriä"."

Omina itsenään parhaita.

"Katsokaapa vaikka Viktor Orbania kuinka hyvä kokonaisuus miehellä on. Jos ketä, niin Orbania puku pukee. Ja Orbanilla on arvovaltaa. "

Orbanin arvovalta tulee teoista ei kledjuista!

Orbanin arvovalta tulee luonnollisesti valtiomiehenä Orbanin teoista, jotka ovat Unkarin kansan hyväksi. Mutta on kiistaton fakta, että jos Orban näyttäisi ulospäin "koijärven luonnonsuojelijalta", niin arvovaltaa ei olisi luultavasti koskaan edes saavutettu siinä määrin kuin nyt on. Kansanliikkeiden johtajien pitää olla sen näköisiä, että ne osaa myös tiukanpaikan tullen johtaa asioita. Ulkoasun pitää olla hillitty ja arvokas ja miehen osalta siihen kuuluu nykyvalossa sininen puku ja sininen kravaatti. Silloin nousee siihen kastiin, jonka oletetaan osaavan hoitaa suuria asioita. Silloin kun kansan luottamusta haetaan niin ulkoasu on monesti se viimeinen niitti koko liikkeen arvovallalle.

Jotkut ovat tästä luonnollisesti eri mieltä.

Lisäksi kuten Porcius mainitsi niin puheet ja vastaväitteet pitää hioa sanatarkasti.

millla

Kyllä, kyllä. Ruohonjuuritasolla on mielestäni kuitenkin oma kansanomainen pukeutumiskoodinsa. Miekkarit ulkoilmassa lähinnä rännässä eivät myöskään tue tuota pukulinjaa. Nyt ollaan kuitenkin vastustamassa myös hallitusta, joka symbolisesti on juuri pukuloistoa ja omien asioiden ajamista.

Jännä muuten, miten kova työ ja aate saavat ihmisen henkimään karismaa. Sitähän mm. Kemppaisessa ja Kaukisessa on.

UgriProPatria

Quote from: Porcius on 26.02.2016, 22:25:11
Kansanliikkeen johtajat tarvitsisivat hiukan "brändäriä". 

Olen samaa mieltä. Lisäksi kannattaa panostaa niihin puheisiin kunnolla. Kannattaa ostaa joku hyvä puhumista ja retoriikkaa käsittelevä kirja(Juhana Torkin Puhevalta on aika hyvä) ja lukea hyviä puheita ajatuksella miettien mikä niistä tekee hyviä.

Minä olen lukenut paljon Lutheria, hänen hartauskirjojaan, eli lyhyitä, täsmällisiä tekstejä. Sillä papilla oli Sana hallussaan, monessakin mielessä.

Porcius

Quote from: UgriProPatria on 27.02.2016, 08:31:17
Minä olen lukenut paljon Lutheria, hänen hartauskirjojaan, eli lyhyitä, täsmällisiä tekstejä. Sillä papilla oli Sana hallussaan, monessakin mielessä.

Luther oli korkeasti kouluttautunut teologi, joka oli opiskellut logiikkaa ja retoriikkaa. Ei siis mikään ihme, että hänellä oli sana(ja jopa Sana) hallussa.
"On helvetin tyhmää mennä helvettiin, kun taivaaseenkin pääsisi"

-Jouko Piho

Pikkuvaimo

Ei ole paljon menemistä mielenosoituksiin. Ensinnäkin vierastan mielenosoituksia. En ole koskaan ollut yhdessäkään. Sitten on etäisyys. Ja viimeisenä lapset. Minulla on niin pieni lapsi, että se kulkee vielä ikään kuin ruumiinjatkeena joka paikkaan. En uskaltaisi viedä vauvaa mielenosoitukseen, jossa on riski tulla hiukankaan kolhituksi.
Minulla on vaikeasti ymmärrettävä ja kohtalaisen huono huumorintaju.

UgriProPatria

Quote from: Pikkuvaimo on 27.02.2016, 20:50:31
Ei ole paljon menemistä mielenosoituksiin. Ensinnäkin vierastan mielenosoituksia. En ole koskaan ollut yhdessäkään. Sitten on etäisyys. Ja viimeisenä lapset. Minulla on niin pieni lapsi, että se kulkee vielä ikään kuin ruumiinjatkeena joka paikkaan. En uskaltaisi viedä vauvaa mielenosoitukseen, jossa on riski tulla hiukankaan kolhituksi.

Ei näissä tapahtumissa ole vielä kovin laajamittaisesti kolhuja tullut, mutta onhan se miekkarin touhu sellaista äänekästä, että lapsi saattaisi hätääntyä, varsinkin jos huomaa, että äitikin on hiukan ymmällään.

Tietenkin, jos joskus on mahdollisuus, niin voi mennä hiukan sivummalta, kuin "uteliaana" seuraamaan, ei ihan siihen keskelle kovaäänistä puhetta ja yleisön hurrauksia, sekä vihollisen välihuutoja, huiluineen ja rumpuineen.

Itse olen nuoresta pitäen marssinut asian, jos toisenkin puolesta. Kantanut (puna-)lippua ja banderollia. Huutanut: "USA pois Irakista! Ei sodalle! Rauha!"

Kun itse osallistuu, tulee sellainen parempi omatunto, että ainakin itse olen antanut kaikkeni hyvän asian puolesta. Enempää minä en voi. Mutta kyseessä ei olekaan yksilön voima, vaan joukkovoima.

Kun kukin yksilö laittautuu joukkoon, vaikka vain olemaan, näin hän vahvistaa omaa joukkoaan. Mitä enemmän yksilöt uskaltautuvat mukaan, sitä vahvempi on joukko! Mitäänhän ei siellä ole pakko tehdä, ollaan vain joukon seassa. Mielenosoituksen järjestäjät ja puhujat ovat esillä, me muut seisomme joukkona kuuntelemassa, eli osallistumassa, tukemassa asiaa ja hihkaisemme välillä: "Hyvä! Hyvä! Hyvä Suomi!"

Jos tilaisuutta seuraa marssi, sitten laittaudumme hyvään järjestykseen, katse eteenpäin ja otamme tyynesti vastaan epäisänmaallisten suvakkien ja mamujen pilkkahuudot, joihin ei pidä vastata. Suvakit käyttäytyvät huonosti, me emme. Mamuilta "isänmaallisuutta" ei voi odottaakkaan, hylkäsiväthän he omankin isänmaansa, jättivät sen vaikeuksien keskelle.

sivullinen.

Huomaan yhden tekijän nousevan ylitse muiden tässä keskustelussa. Se on joukkoviestimissä esitetty kuva mielenosoituksessa -- ja erityisesti sosialistien hallitsemissa vanhoissa joukkoviestimissä eli televisiossa ja sanomalehdissä --. Kukaan ei halua kuvaa niihin, koska sosialistit kirjoittavat kuvan alle mulkku ja rasisti. Sellaista ei ole kiva lukea. Mutta se on ongelma, jota ei voi poistaa; ei ole olemassa tapaa, jolla sosialistit saataisiin uutisoimaan väärää mieltä olevien mielenosoituksista positiviiseen sävyyn. Ainoa tapa on ensin luoda itse oma media ja viestintä, ja hyväksyä ainoastaan sen aikaansaamat mielikuvat. Silloin mielenosoitus näyttäytyy positiviisena ja silloin siihen on kiva osallistua.

Tavallaan siis nykyiset mielenosoitukset eivät ole missään mielessä keskiaikaisia mielenosoituksien kaltaisia. Nykyisissä mielenosoituksissa osoitetaan mieltä kameralle eikä vallanpitäjille. Siksi nykyään mielenosoituksia voi järjestää lähes missä tahansa, minne kamera saadaan paikalle, kuntaas ennen mielenosoituksien oli oltava hallintorakennusten edessä vallanpitäjien saamiseksi kuuntelemaan viestiä. Mielenosoituksen tarkoitus ei siten ole enää itsessään osoittaa mieltä, vaan tuottaa kuva- ja äänimateriaalia mediolle. Olettavasti myös mielenosoituksen järjestäjät haluvat järjestää niitä vain ja ainoastaan tämän julkisuuteen syntyvän kuvan vuoksi. Valitettavasti he eivät käsitä, etteivät sosialistien viestimet missään nimessä tule uutisoimaan tapahtumia heidän haluamallaan tavalla tai edes totuudenmukaisesti, joten tavoitetta ei voi saavuttaa.

Mietitään vaikka seuraavia tapauksia: Indonesiassa oli muslimien rasismin vastainen mielenosoitus. Sosialistien lehdet uutisoivat suuresta mielenosoituksesta. Lopulta paljastui osallistujia olleen tasan seitsemän. Toistan, kyseessä oli seitsemän hengen mielenosoitus, jonka sosialistit uutisoivat suurmielenosoituksena. Sopivasta kuvakulmasta otettuna kuvat tukivat sanomaa. Jokainen Jotain Rajaa mielenosoitus riittäisi tällaiseen uutisointiin, jos se haluttaisiin uutisoida niin. Vastakkainen esimerkki löytyy vaikka Ranskasta. Siellä marssi yli miljoona ihmistä perinteisen miehen ja naisen välisen avioliiton puolesta. Se sosialisteja harmitti. Mielenosoituksesta ei tehty yhtään kuvallista lehtijuttua, eikä asiaa noteerattu millään tavalla televisiossa. Muutamassa sanomalehdessä oli parin lauseen mittainen pikku-uutinen tapauksesta. Onko kyseessä rehellinen tiedonvälitys vai tarkoituksen hakuinen propaganda? Vastaus on ilmiselvä. Sosialisteille tarkoituksenmukaisuus on aina tärkeämpää kuin totuudenmukaisuus.

Kuten jo mainitsin, oman median luominen muuttaisi tätä tilannetta ratkaisevasti. Vaikka me yhä totunnaisuutta pidämme ainoastaan televisiota ja sanomalehteä merkittävinä viestintävälineinä, ne eivät niitä enää ole olleet pitkään aikaan. Internet on ottanut vallan. Viimeisin internetin aalto on sosiaalinen media, jossa me tälläkin hetkellä asiaa käsittelemme. Vain seniileimmät laitoshoidossa olevat vanhukset, jotka eivät vuosikymmeniin ole kyenneet tapojaan kehittämään, oikeasti yhä elävät ilman internetin vaikutusta uskoen sosialistien valheisiin. Tästä huolimatta ei myöskään ole syntynyt kovin uskottavaa ja helposti toteutettavaa tapaa viestiä internetissä. Se olisi avain menestykseen. Siihen suuntaan ollaan menossa, mutta matka on vielä hyvin pitkä.

Rajat Kiinni -mielenosoituksella oli jo hienon näköinen Kansanliike tiedotussivu, mutta muuten on pelkkiä yksittäisiä viestejä siellä täällä ja Facebook sivut. MV-lehden nousu merkittäväksi uutissivustoksi hyvin äskettäin on muuttanut hieman tilannetta. Mutta tarvittaisiin lisää ja laadukkaampaa materiaalia. Youtubessa esitetyt videot ovat myös hyviä kokeiluja, mutta valitettavasti olen huomannut niiden äänenlaadun olevan heikkoa ja video alkaa viisi minuuttia ennen puhetta, jolloin ei näy kuin heiluvaa kamerakuvaa ilman mitään sisältöä. Jos haluttaisiin laadukkaampaa materiaalia levitettäväksi, pitäisi se huomioida huomattavasti paremmin. Muutenkin olisi hyvä saada lisää kameroita ja kuvia tapahtumista tavallisilta ihmisiltä ja osallistujilta. MV-lehti esiinnosti loistavasti äskettäin Tapanilan karatemiekkarissa tapahtuneen sosialistien valehtelun, ja teki sen oikealla tavalla; heillä oli kuvamateriaalia, josta jokainen sai itse todeta pitivätkö sosialistien valheet paikkaansa eli eivät. Se on minusta loistavin polku. Sosialistien keskitetyn virastovalehtelun voi parhaiten kumota tavallisten kansalaisten tuottamalla suunnattomalla määrällä totuutta kuvaavaa materiaalia; kansa voi tuhota valtiollisen eliitin määrällä vaan ei laadulla.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

vihapuhegeneraattori

Äänestys päättyi.. Tiivistettynä tulokset:

23% uskoo että miekkarit ei auta mihinkään ja lähinnä odottelee tositoimia
17% asuu liian kaukana miekkareista
4.3% Ei saa tietoa miekkareista ajoissa
12.4% Ei kiinnosta tai ei ole sopivaa miekkariporukkaa
17.6% Ei uskalla

14% Muu syy

Eli meidän pitäisi ilmeisesti järkätä väkivaltainen mielenosoitus, samanaikaisesti joka puolella suomea, tiedottaa siitä ajoissa ja saada vielä ihmiset kiinnostumaan asiasta, sekä ne liikkeelle jotka eivät uskalla naamaansa näyttää.

Tiedotuspuolesta olen kyllä sitä mieltä että siinä pitää parantaa, ehdottomasti. Flyerit on kussee joka demossa. Mutta muusta en niin osaa sanoa. 66.5% vastanneista kuitenkaan ei kiinnostu miekkareista syystä tai toisesta. Lisäksi 17% asuu liian kaukana.

Ehkä nyt kaipaisin joko tähän alle tai sitten privana syitä siitä miksi väki ei uskalla osallistua miekkareihin omilla kasvoilla (pitäisikö naamiointi sallia jossain määrin?) ja sen mitä "Muu syy" voi tarkoittaa?

Entäs ne joiden mielestä ei  ole löytynyt sopivaa porukkaa tai ei vain kiinnosta.. millainen porukan/miekkarin pitäisi olla että kiinnostaisi?

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Hornsmith

Mielenkiintoista.. 11% vastanneista käy mielenosoituksissa ja 11,9% odottaa vallankumousta. Kyllähän se vallankumouskin täytyy jonkun järjestää ja organisoida, lisäksi siihen tarvitaan aktiivisia osallistujia. Saattaisikohan olla niin että vallankumouksen todella alettua, osallistumisprosentti olisi alhaisempi kuin tuo 11,9%? Saattaahan olla tietysti niinkin, että osa porukasta odottaa muiden hoitavan vallankumouksen ja ilmestyvät sitten esiin kun savu on hälvennyt. Miekkariin osallistumiseen on varmasti matalampi kynnys kuin vallankumoukseen. Kunhan tässä pyörittelen ja pohdiskelen.
S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: vihapuhegeneraattori on 29.02.2016, 18:49:54

17.6% Ei uskalla

14% Muu syy

Eli meidän pitäisi ilmeisesti järkätä väkivaltainen mielenosoitus, samanaikaisesti joka puolella suomea, tiedottaa siitä ajoissa ja saada vielä ihmiset kiinnostumaan asiasta, sekä ne liikkeelle jotka eivät uskalla naamaansa näyttää.

Tiedotuspuolesta olen kyllä sitä mieltä että siinä pitää parantaa, ehdottomasti. Flyerit on kussee joka demossa. Mutta muusta en niin osaa sanoa. 66.5% vastanneista kuitenkaan ei kiinnostu miekkareista syystä tai toisesta. Lisäksi 17% asuu liian kaukana.

Ehkä nyt kaipaisin joko tähän alle tai sitten privana syitä siitä miksi väki ei uskalla osallistua miekkareihin omilla kasvoilla (pitäisikö naamiointi sallia jossain määrin?) ja sen mitä "Muu syy" voi tarkoittaa?

Entäs ne joiden mielestä ei  ole löytynyt sopivaa porukkaa tai ei vain kiinnosta.. millainen porukan/miekkarin pitäisi olla että kiinnostaisi?

Suoraan hallitusta ja eduskuntaa vastaan, ja samalla suunnitella esimerkiksi feissausta isolla porukalla. Samoiten kutsua kaikki mukaan omilla tunnuksilla, Niin hommalaiset kuin oodinin soltutkin. Rajat kiinni yms hörhöjen kannattaisi koittaa saada hyvät suhteet oodinin solttuihin.
Itse olen mukana heti jos oodinin soltut ja rajat kiinni väki tekevät yhdessä ison operaation.

kalpea massa

17.6% Ei uskalla

14% Muu syy

Jospa vaikka aktiivinen metsämies, pistoolilla pahvimaalin puhkoja..
Seuraavan hallussapitoluvan anonta Suposta.
Viekää tuhkatkin munasta.

Kyuu Eturautti

Kansanliikkeen johtajat tarvitsisivat hiukan "brändäriä".  Kemppaisen tukka pitää leikata ja parta siistiä. Villatakki ja tukkimiehen saapaat pitää vaihtaa siniseen pukuun ja siniseen kravaattiin a´la Viktor Orban. Tv:ssä ei istuta kädet puuskassa.
Tartun tähän kiinni. Tässä on ideaa - mutta sitten tarvitaan vielä halua.

Olen kouluttanut puhujia ja esiintyjiä, sekä tuottanut muutamia isompia tuotantoja joita on ollut miekkareita suurempi yleisö katsomassa. Ihan mieluusti autan laatimaan puheita, esiintymään ja korjaamaan näitä ns. tylsiä teknisiä asioita. Osaamista väellä on, faktat ovat hanskassa - haaste on esittää ne lyhyesti, ytimekkäästi, osuvasti ja mielenkiintoisesti. Se ei ole pieni haaste, mutta se on lopulta pienempi kun faktojen saaminen kasaan alunperin.

Ongelma ei ole nähdäkseni yksin siinä että yleisö ei jaksa - järjestäjätkään eivät aina jaksa. Ei tietenkään voi moittia, kun tätä tekee palkatta, korvauksetta ja ainoa kiitos mitä saa on oikeus herätä yöllä vassarien uhkailusoittoihin. Mutta uskon vakaasti siihen että meillä on aika laaja diversiteetti taitoja. On niitä jotka osaavat säätää äänentoiston, kasata lavan, hoitaa turvallisuutta fiksusti, puhua ja laatia puheita - sekä niitä jotka osaavat auttaa muita edellisissä.

Minä menen miekkareihin aina kun siellä on jotain käyttöä minulle, koska se on mukavaa aktivoitua ja tavata ihmisiä. Kun seisot, pompit ja ehkäpä huutelet siinä hetken aikaa, se on ihan yhtä hyvää terveydelle kun tylsä lenkki kävellä.
"Natseja puolustava yrittäjä" - sometotuus.
Blogini Pirkan blogeissa

guest8096

17.6% Ei uskalla

14% Muu syy

Minusta nuo prosentit antavat väärän kuvan asiasta, koska äänestäjillä oli mahdollisuus antaa kolme ääntä ja yhä vaihtoehtoa oli mahdollisuus äänestää kahdesti :P

Jos kaikki äänestäjät antaisivat kolme ääntä ja valitsisivat yhdeksi vaihtoehdoksi "Odotan vallankumousta", niin olisiko silloin oikein sanoa, että 33 % odottaa vallankumousta, koska tuo vaihtoehto saisi 33 % äänistä?

Pöllömestari

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 29.02.2016, 19:47:20
Suoraan hallitusta ja eduskuntaa vastaan, ja samalla suunnitella esimerkiksi feissausta isolla porukalla. Samoiten kutsua kaikki mukaan omilla tunnuksilla, Niin hommalaiset kuin oodinin soltutkin. Rajat kiinni yms hörhöjen kannattaisi koittaa saada hyvät suhteet oodinin solttuihin.
Itse olen mukana heti jos oodinin soltut ja rajat kiinni väki tekevät yhdessä ison operaation.

Etkö seurannut Rajat Kiinni -porukan (Kaukinen+co) edellistä performanssia nimeltä "Nyt saa riittää"? Tosin sekin taisi olla joidenkin muiden toimijoiden alkuunpanema. Siellähän tota periaatteessa kokeiltiin, mutta muutaman tempauksen jälkeen taisi olla kaikki aktiivit enemmän tai vähemmän napit vastakkain keskenään.

Mutuna, NSR sai aluksi alkuksi laajaa huomiota ja seuraajia mutta liian erilaiset ideologiat (mm. rajat auki/rajat kiinni) eivät pystyneet toimimaan yhdessä vaikka molemmat  hallitusta vastustivatkin.

Pekka Kemppainen

Quote from: Pöllömestari on 01.03.2016, 11:54:20

Mutuna, NSR sai aluksi alkuksi laajaa huomiota ja seuraajia mutta liian erilaiset ideologiat (mm. rajat auki/rajat kiinni) eivät pystyneet toimimaan yhdessä vaikka molemmat  hallitusta vastustivatkin.

NSR oli edellisen hallituskauden projekti. Kun kurjistamis- ja köyhän-kyykytys -politiikan vastustaminen on ollut yleensä vasemmiston monopoli, ja he ovat suurilla organisaatioillaan hallinneet kenttää, silloin vasemmisto oli itse kurjistamassa. Heidän politrukkinsa olivat poissa kaduilta, eivätkä he saaneet lahjottua spontaaneja aktivisteja liittojen yms. kokoustila-, monistus- ja kommunikaatio-resursseilla kun eivät voineet sallia näitä käytettävän itseään vastaan. Kenttä jäi auki oikeille aktivisteille, joilla ei ollut puolue-apparaatin liekanarua kaulassaan.

Miekkareihin tuli se väki, joka fb:n kautta ja itse-monistetuilla lapuilla kutsuttiin. Toimijat löytyivät vakiintuneiden piirien ulkopuolelta. Tapahtui myös aktivismin sukupolvenvaihdos, kun 70-luvun jäärät olivat jo toinen jalka haudassa ja toinen 16.puoluekokouksen ryhmäkunta-junttaporukassa.

Räkänokka- ja nirppanokka-anarkistit olivat haitta jo tuolloin. Silläkertaa he eivät hyökkäilleet kimppuun, vaan mielenosoituksen riveistä poliisin kimppuun. Tuon porukan viha Kaukista kohtaan juontuu jo noilta ajoilta.

Kun keväällä hallitus vaihtui, ilmaantui äkkiä "joukkovoima"-projekti. Kuten myös kokoukset liittojen toimistoissa, valtakunnallinen organisaatio jonka toimijat istuivat valmiiksi kirjoituspöytien takana ja tietokoneen edessä, -ja taka-vuosikymmeniltä tuttu sensurointi ja henkilöiden eristäminen. NSR rapautui ja katosi po. kilpailutilanteessa, osin henkilöiden hyväuskoisuudenkin seurauksena.

Vasemmisto pystyy mobilisoimaan yhä suuriakin joukkoja, mutta tarvitsee siihen 6-3 kk aikaa. Sinä aikana erilaiset piiritoimistot lähettelevät kutsuja ammattiosastoihin ja eläkeläiskerhoihin, ja näissä *päätetään* osallistua. Kun kymmeniä bussikuljetuksia järjestyy (ilman taloudellista riskiä), jengiähän tulee.

Vasemmistolla on arvioni mukaan 70 000 verorahoitteista suojatyöpaikkaa valtiolla, kunnissa ja yhdistyksissä. Tämä jengi tietää, ketä saavat kiittää siisteistä sisäduuneistaan ilman työn rasittavuutta. Hehän tekee kun käsketään. Luku on vasemmistoliiton äänimäärä jossain yhteydessä.

Vasemmistolla on myös jäännökset heidän 80-luvun musiikkibiznes-mafiastaan. Se antaa heille option saada suuria tilaisuuksia aikaan esiintyjien avulla. Kuten "Meillä on unelma".

NSR oli siis mahdollista, kun aktivistkentän siihenastinen isäntä, äärivasemmisto, oli yhden hallituskauden poissa. Vaikka vasemmistojuntta pystyi vauhtiinpäästyään syrjäyttämään ja hajottamaan NSR:n, vahinko oli tapahtunut:  Katumielenosoitus-scene ei palautunut vasemmiston monopoliksi, vaan juuri NSR:stä karkoitetut "rasistit" ottivat sieltä jalansijan, ja avasivat tien muillekin.

Kesällä 2015 oli vasemmiston tavoitteita vastustava katumielenosoitus uuttaa. Ei ole enää.

millla

Mitä tulee tuohon naamioitumiseen niin lakihan kieltää naamioitumisen yhdistettynä rikolliseen toimintaan. Pelkkää naamiointi on käsittääkseni ihan ok. Jostain viestihistoriastani voin tarvittaessa kaivaa poliisin viestin asiasta.

En sitten tiedä olisiko asiallemme hyväksi, että porukka alkaisi naamioitua. Tässä tilanteessa ajattelen ettei olisi.

millla

Yksi niistä esteistä miksi järkevän politiikan vallankumous on epäonnistunut on sarkasmi.  Eivät coolit ihmiset toimi ne kommentoivat sivusta. Ehkä siksikin sarkastisen politiikan oppi-isälle H-ahollekin on luontevampaa olla Bryselissä. Onhan hän toki osallistunutkin, mutta tyyppinä tarkkailija.

Miekkarilaiset ovat vanhanaikaisen noloja suoraan puhujia. Maaseudun ihmisiä. Katoavaa kansanlajia, mutta niin on sarkastitkin. Elinvoimamme on lopussa. Toisen tappoi maalaisten vähäväkisyys, toisen sarkastiien pelkurimainen elämänhaluttomuus.

edit: tarkoitan tässä kokonaisvaltaista sarkastisuutta ja kyynisyyttä asenteena en ajoittaista sarkastista kommentointia. Eli mihinkään ei reagoida suoraan ja vilpittömästi.

Risto A.

Quote from: millla on 03.03.2016, 14:21:54
Yksi niistä esteistä miksi järkevän politiikan vallankumous on epäonnistunut on sarkasmi.  Eivät coolit ihmiset toimi ne kommentoivat sivusta. Ehkä siksikin sarkastisen politiikan oppi-isälle H-ahollekin on luontevampaa olla Bryselissä. Onhan hän toki osallistunutkin, mutta tyyppinä tarkkailija.

Miekkarilaiset ovat vanhanaikaisen noloja suoraan puhujia. Maaseudun ihmisiä. Katoavaa kansanlajia, mutta niin on sarkastitkin. Elinvoimamme on lopussa. Toisen tappoi maalaisten vähäväkisyys, toisen sarkastiien pelkurimainen elämänhaluttomuus.

http://www.menaiset.fi/artikkeli/hyva_olo/paheksutko_sarkasmia_ei_kannattaisi_se_on_hyvasta
premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

millla

Risto A.

Menaiset: "– Oscar Wildin mukaan sarkasmi ehkä on nokkeluuden alhaisin muoto, mutta tutkimuksemme osoitti kiistatta sen ajavan meitä yhä ylevämpään ajatteluun."

Mitä Oscar Wilde sanoikaan:

"Sarcasm is the lowest form of wit, but the highest form of intelligence."

Risto A.

Quote from: millla on 03.03.2016, 14:28:08
Risto A: Luemme eri lehtiä.

Ihan hyvää sarkasmia, kymmenen pistettä. :)

millla

Joo, söpöä sultakin.

Vielä tuosta Wildestä, oikeassa oli. Meiltä ei ole puuttunut älyllistä näppäryyttä.

Vesihiisi

Kohtaa "ei uskalla" olisi pitänyt hieman avata enemmän. Kysehän on siitä, että ihmiset eivät uskalla, koska pelkäävät, että työnantaja (asuntolainaa on melko monella suomalaisella), ystävät, sukulaiset, jne. näkevät, missä ollaan oltu. Ja tästä taas tullaan kohtaan "mitähän ne musta ajattelee", joka on suomalaisen perusynti. Tämän takia miekkareissa ei uskalleta käydä. Myönnän, että tämä on itsellenikin merkittävä tekijä. Toki myös se, että niitä usein järkkäillään viikonloppuisin.

Olen joskus esittänyt väitteen, että jos Suomessa vuokralla asuminen olisi yhtä yleistä kuin Keski-Euroopassa, miekkareissa olisi porukkaa ihan eri tavalla. Väitän edelleen, että tämä pitää ainakin jonkin verran kutinsa.  ;D

Risto A.

Milla,

QuoteYksi niistä esteistä miksi järkevän politiikan vallankumous on epäonnistunut on sarkasmi.

Vallankumoukset ei tapahdu kädenkäänteessä.

Jos ajatellaan, mitä kaikkea marxistit on tehneet, jotta ovat päässeet nykyiseen hegemoniseen asemaansa, pitää huomioida monta kymmentä vuotta raakaa työtä. Kuinka on ensin pitänyt soluttautua laajasti yhteiskunnassa eri asemiin, sieltä käsin pikku hiljaa on pitänyt myrkyttää nämä asemat omilla jäsenillään. Peruskoulut, yliopistot, mediat, virastot, oikeusjärjestelmät yms. on kaikki pitänyt ensin valloittaa hiljaisesti, monen vuosikymmenen aikana. Kulttuurimarxistien tavoite on ollut "pitkä marssi halki instituutioiden, jonka päätepisteessä yhteiskunta putoaa vallankumouksen syliin kuin kypsä hedelmä".

Tuon kaiken haastaminen tarkoittaa sitä, että haastajalla on kaikki nämä edessään: kaikki virastot, mediat, yliopistot, oikeusjärjestelmä yms. Armeija taitaa olla viimeinen linnake, missä kulttuurimarxistit ei ole kovin pitkälle päässyt, vaikka ovatkin voineet rampauttaa tätä Suomessa mm. jalkaväkimiinakielloilla, määrärahojen supistuksilla yms. Mutta eivät ole pystyneet mihinkään niin vakavaan haittaan kuin muualla yhteiskunnassa.

Suora toiminta - mitä se voisi olla? Media voi kääntää kaikki hienot ja ylevät, hienosti perustellut argumentit ja tavoitteet silkaksi ripuliksi. Sotkea sillä jalon haastajan. Tämä on täsmälleen se, mitä media myös tekee - koko oikeusjärjestelmän, yliopistojen ja muiden tahojen kompatessa. Haastajalla on nolla euroa budjettia, vastaajalla on useita miljardeja euroja selvää rahaa käytettävissään.

Suora väkivalta? Sellaisen käyttäminen ei ole koskaan ensimmäinen keino. Se on aina viimeinen keino, jopa muslimeilla.

Näistä asetelmista huolimatta, haastajat eli me Hommassa, olemme saaneet todella paljon pistettyä hanttiin. Keinoina on olleet logiikka, evidenttiset tosiasiat - faktat, hyvin perustellut argumentit .... ja pistävä sarkasmi. Nämä on yhdessä lyömätön ase. Näiden käyttöön ei tarvita miljardeja, ei miljoonia, hemmetti, ei edes yhtä tonnia rahaa. Kunhan on internet yhteys ja virkeä mieli.

Se, että saatiin PS hallitukseen asti, minkä piti olla kovin nyrkki mm. viime syksyisen invaasion estämisessä, epäonnistui. Miksi?

1. PS pistettiin marxistien toimesta viime kesänä todellisen, militantin, hyökkäyksen kohteeksi Immoskaustissa. Tämä oli tarkkaan harkittu operaatio PS:n nuijimiseksi puolueena ja tämän tekemisessä toimintakyvyttömäksi juuri ennen hyvin tiedetyn invaasion alkua.

2. marxistit onnistui operaatiossaan: PS oli täysin toimintakyvytön vastaamaan mitenkään nähtyyn invaasioon edellisen kesän massiivisten "rasismisyytösten" jälkeen.

Tuo ei ollut vahinkoa. Demarit ja muu yleisvasemmisto osaa agitoida. Niillä on pitkät perinteet asiassa alkaen sisällissodan agitoimisesta ja lietsomisesta. Jatkuen matkan varrella koko ajan uhkailevana ja öykkäröivänä, että "yhteiskuntarauha on vaarassa jos ei tehdä niin kuin ME halutaan". Demarit ei ole niin pullaposkisia kuin ihmiset luulee. Taustalla on kylmä, laskelmoiva ja todellinen itsekäs pahuus. Pahuus siinä mielessä, että näille ei tuota ongelmia mennä lakkoon vaikka se tarkoittaisi yhteiskunnan konkreettista de facto tuhoa. Tämä nähdään nyt käytävissä neuvotteluissa. Kyse ei ole duunareista vaan VALLASTA.

Nämä syöstään vallasta vain voittamalla ihmisten sielut ja mielet pois. Jotta näillä ei ole kannatusta. Sarkasmi on siinä touhussa weapon of mass destruction.

Pekka Kemppainen

Quote from: Vesihiisi on 03.03.2016, 14:40:36

Olen joskus esittänyt väitteen, että jos Suomessa vuokralla asuminen olisi yhtä yleistä kuin Keski-Euroopassa, miekkareissa olisi porukkaa ihan eri tavalla. Väitän edelleen, että tämä pitää ainakin jonkin verran kutinsa.  ;D

Enpä ole nähnyt asuntovelallisia pankkeja vastaan mieltään-osoittamassa. Suomessa on *torppari-laitos*.

millla

Tällaista ideaa pukkasi. Mitä jos kutsu miekkareihin lähtisi kaikkiin suomalaisiin koteihin? Paljonkohan se suunnilleen maksaisi? Paljonkohan tyyppejä saataisiin satsauksella mukaan? Eikö voisi olettaa ainakin tuhannen verran lisää.

Toukokuun suurmiekkari on tulossa. Eikö se olisi hyvä maali?

UgriProPatria

Olen kuullut marxilaiselta, että vallankumous onnistuu vain, jos sillä on yli 50% kansan tuki.

Uimakoulutettava

Vakiintuneen käytännön mukaan sananvapaus se on uusnassellakin ja ainahan voi buuata, jos yllätyksellinen viesti menisi eetteriin.

Yllätyksellisesti kansa jää kotiin.

Perussuomalaisten järjestämänä uskottava kansanliike olisi jo aikoja sitten täyttänyt torit, mutta Hallitussuomalaisuuden vuoksi koko maa voi yllätyksellisesti kohdata yllättävät loppuskenaarionsa rikkaine variaatioineen.

Sen enempää Niinistöstä kuin Väyrysestä ei ollut valtiomieheksi kokoamaan Sipilän-Stubbin mokutushurmokselle vastaan sanovaa kansanliikettä. Yllätys, yllätys.
"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen