News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2016-02-25 Auschwitzista selvinnyt Marceline: ”Rasismi on palannut Eurooppaan"

Started by koli, 25.02.2016, 21:37:49

Previous topic - Next topic

koli

QuoteAuschwitzista selvinnyt Marceline: "Rasismi on palannut Eurooppaan samassa hengessä kuin 60 vuotta sitten"

Tuhoamisleireiltä selvinnyt Marceline Loridan-Ivens näkee nykyajassa paljon samaa kuin Hitlerin Saksan orjuuttamassa Euroopassa.

Hän oli tuskin 15-vuotias nuori nainen joutuessaan natsien tuhoamisleirille talvella 1944.

Auschwitz-Birkenaun kaasukammioiden ja polttouuneissa palavien ruumiiden käry leijailee vielä 71 vuoden jälkeenkin hänen sieraimissaan.

"Savupiipuista noussut polttouhrien ja palavan ihmislihan haju ei poistu sieraimistani koskaan", 87-vuotias Marceline Loridan-Ivens sanoo kotonaan Pariisissa.

Hitlerin Saksan miehittämästä Ranskasta hänet passitettiin kohti Birkenauta Ranskan viranomaisten avustuksella. Marceline – silloiselta sukunimeltään Rosenberg – lähetettiin karjavaunuissa matkaan yhdessä isänsä, puolalaissyntyisen juutalaisen, Shloime Rosenbergin, kanssa.

Auschwitzin puolelle joutunut isä oli Marcelinelle Jumalasta seuraava, enemmänkin.

"Olin isän rakas pikku tyttönen vielä 15-vuotiaanakin", hän kuvailee.

Kun Marceline joukkoteurastuksen keskellä sattumalta kohtasi leirillä isänsä ja lysähti hetkeksi hänen syliinsä, saksalainen SS-mies hakkasi hänet ja haukkui likaiseksi juutalaishuoraksi.

Isä huusi kauhistuneena katsoessaan hakkaamista:

"Hän on minun tyttäreni."

Tatuointi käsivarressa

Marcelinen pysäyttävä, vain runsaat satasivuinen kirja Isä, et koskaan palannut (Gummerus) on ilmestynyt juuri suomeksi. Sitä on kiitelty vuoden kauneimmaksi kirjaksi, joka ammentaa myös vihasta ja tuskasta, noista Eurooppaa ja maailmaa lietsoneista ja nykyään taas voimistuvista elementeistä.

"En väitä, että uutta holokaustia – juutalaisten kansanmurhaa – valmisteltaisiin jälleen, mutta rasismi, muukalaisviha ja juutalaisvastaisuus ovat pelottavasti kasvamassa. Kuka olisi vielä vuosi sitten uskonut, mitä todistamme tänään?" hän kysyy keskellä Pariisia.

Auschwitz-Birkenaun vankinumeroiden sarja 78750 seuraa häntä tatuoituna hänen vasemmassa käsivarressaan.

"Siinä se on edelleen", hän toteaa ja kohottaa hihaansa. Hymyilee samalla monimielisesti.

Tapaamisen aloittanut kädenpuristus on pieni ja hento. Fyysiseltä olemukseltaan hän on vielä vähäisempi kuin saattoi kuvitella, mutta samalla henkisesti luja niin kuin maaäiti itse.

"Tuhoamisleirillä tein kaikkeni pysyäkseni hengissä ja voitin. Vapauduttuani yritin riistää itseltäni hengen, kunnes ryhdyin taisteluun mitättömyyttäni vastaan. Olen edelleen katkera siitä, että isä jäi natsien leireille ja muut perheenjäseneni tekivät itsemurhan. Olisi ollut parempi, että isä olisi palannut, minä kuollut."

Marceline katsoo kauas ja sen jälkeen alas.

"Jokainen käsittää, että perhe tarvitsee enemmän isää kuin yhtä lapsistaan."
........
Koko plöräys: http://seura.fi/puheenaihe/ajankohtaista/auschwitzista-selvinnyt-marceline-rasismi-palannut-eurooppaan-jopa-samassa-hengessa-60-vuotta/?shared=310164-add7c913-500

Ei herranjestas mitä roskaa taas... Tarinankerronta on rikasta kuin afrikkalaisessa perinteessä.
Mörökölli

MW

Taitaa nykymeno olla juutalaiselle loose-loose situatiation, kun kammottava äärioikeisto ja jihadistit kilvoittelevat elintilasta, suvaitsevaisten lapioidessa rahaa joka suuntaan?

Shemeikka

Quotejuutalaisvastaisuus ovat pelottavasti kasvamassa.

Islam, ja muslimien kätyrit asialla.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

ISO

Quote from: koli on 25.02.2016, 21:37:49
"En väitä, että uutta holokaustia – juutalaisten kansanmurhaa – valmisteltaisiin jälleen, mutta rasismi, muukalaisviha ja juutalaisvastaisuus ovat pelottavasti kasvamassa. Kuka olisi vielä vuosi sitten uskonut, mitä todistamme tänään?" hän kysyy keskellä Pariisia.

Elämä on kummallista, nyt ainoa asia joka estää musulmaaneja tuhoamasta juutalaisia Euroopasta, on äärioikeisto, rasistit ja fasistit.

Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Tabula Rasa

Kaksi kolmesta. Suurta tunnetta ja vaistoa. Ongelma on että rehellisyys tosiasioille puuttuu täysin. Kaksi kolmesta on totta demokratiassa. Kuitenkaan yksikään puolue ei ole näyttänyt missään teossa noudattavan edes kolmanneksen enemmistöä. Ei, prosenttijengit ovat sumuverho joka toimii myös perusteluna syrjinnälle, eli ihmisryhmän nostaminen jalustalle ja vaatimus kunnioituksesta näitä jalustalle nostajia kohtaan koska he ovat omasta mielestään hyviä ihmisiä(Tm). Kovin usein nämä julkisuuteen nostajat eivät kysy ko vähemmistöltä haluavatko he miksikään roskalehdistön lemmikeiksi. Tai siihen riittää muutema poikkeustapaus kyseisestä vähemmistöstä. Ratsastetaan sitten seksuaalivähemmistöillä, liberaaleilla, feministeillä, nuivuudella, putinismilla, euvostokorporaatiokommunismilla, jenkeillä tai millä hyvänsä.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

dothefake

Siis vastustiko tuo muslimien maahanmuuttoa vai ei? Jos ei, niin uudestaan, huutavat Teletapit.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

MW

Giggety, suorastaan. Tätihän pelaa musulmaanikkojen joukkueessa.

Good luck with them.

Micke90

Rasistithan yrittävät ehkäistä juutalaisvastaisuuden kasvua Euroopassa.  :facepalm:

-PPT-

Suhtautuminen juutalaisiin on suvakeille kompleksinen kysymys sillä juutalaisten vaino on joko ihmisyyden vastaista ja rasistista tai sitten suurta vapaustaistelua sortajia vastaan riippuen siitä mikä porukka juutalaisia vainoaa.

Kim Evil-666

Niinhän se rasismi ja juutalaisvastaisuus Euroopassa kasvaa sitä mukaa, mitä enemmän musulmaaneja päästetään Euroopan rajojen sisäpuolelle. Siinä ei saa siipeensä pelkästään juutalaiset, vaan ihan muutkin Eurooppalaiset kristilliseen uskontokuntaan katsomatta.

Ongelma on vielä suurelta osin itse aiheutettu typerällä maailmanhalaamisella, sinisilmäisyydellä, ahneudella, typerällä maahanmuuttopolitiikalla ja mitä näitä nyt onkaan. Syyttävä sormi osoittaa Euroopan päättäjiin, jotka ovat näköjään päättäneet alasajaa ja tuhota historiallisen, sivistyneen Euroopan, toiseustoteemien rynniessä rajojemme sisäpuolelle.

Kuviteltu pottunokkien "rasismi" on lastenleikkiä sen rinnalla, kun rikastajat aloittavat omat leikkinsä. Pariisi ja raiskausaallot olivat esimakua, mitä tuleman pitää. Päättäjät voivat jatkaa unelmointiaan, kansat valmistautukoot leikkiin.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Vaniljaihminen

Juutalaisille lapsille opetetaan holokaust-valistuksen ohella sellaista, että heitä vihataan kaikkialla, mikä on tietysti perätöntä itsekorotusta. Jotenkin tämä uutinen kuulostaa aivan samalta, sillä siinähän urpoillaan joka suuntaan.

- Muukalaisvastaisuus tarkoittaa sitä, että laittomia maahantulijoita vastustetaan.
- Antisemitismi tarkoittaa sitä, että maahantulijat ovat juutalaisvastaisia.
- Rasismin palaaminen Euroopaan pottuilee taas vasemmiston suuntaan, sillä se tarkoittaa sitä, että holokaustin jälkeen rasismia on vasta nyt olemassa.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

P

"
"En väitä, että uutta holokaustia – juutalaisten kansanmurhaa – valmisteltaisiin jälleen, mutta rasismi, muukalaisviha ja juutalaisvastaisuus ovat pelottavasti kasvamassa. Kuka olisi vielä vuosi sitten uskonut, mitä todistamme tänään?" hän kysyy keskellä Pariisia."

No se uusi rasismi ja juutalaisviha taitaa olla edustetuina juuri lähi-idästä saapuneiden tiettyä uskoa edustavien joukossa?  Kieltämättä aikalailla naivismin huippua on puolustaa ja haalia esim. entisiä islamilaismilitantteja eurooppaan, kun haalijat ovat juutalaisia tai/ja homoja.

Yhtä loogista, kuin että juutalaiset Etelä-Amerikassa olisivat sympanneet sinne paenneita natseja.. :facepalm:
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Ari-Lee

Rasismi on tuotu Eurooppaan. Rasismin tuontimyyjillä on unelma.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Kallan

Kai Marceline tietää että Meillä on Unelma? Kohta Unelma tosin onkin Painajainen tätä menoa juutalaisille ja suomalaisille.

Malla

Tuttua juttua. Arvelen että se johtuu haastatellun iästä. Minulla iäkkäitä sukulaisia, jotka palaavat menneeseensä, sotavuosiin,  mutta eivät hahmota nykymenoa.  Heidän kansssaan turha kinastella, pitää vain kuunnella.

far angst

Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

Ernst

Quote from: -PPT- on 25.02.2016, 22:13:51
Suhtautuminen juutalaisiin on suvakeille kompleksinen kysymys sillä juutalaisten vaino on joko ihmisyyden vastaista ja rasistista tai sitten suurta vapaustaistelua sortajia vastaan riippuen siitä mikä porukka juutalaisia vainoaa.

Minusta olisi parasta olla vainoamatta ketään tai mitään ryhmää. Ainakin itseäni loukkaa pahasti maahanmuuttopolitiikkani yhdistämiseen jonkinlaiseen kansanmurhahankkeeseen, etenkin kun minkäänlaisia perusteita ei ole esittää.  Minä en ole esittänyt juutalaisten ajamista mereen tai vaihtoehtoisesti hukuttamista omaan vereensä. Enkä esitä. Monta miljoonaa muslimia on esittänyt. Miksi minulle vittuillaan?

Annan Marcelinelle anteeksi pitkän iän heikentämän arvostelukyvyn perusteella.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Miniluv

Jos tämä on uusintakierros, niin tällä kertaa "juutalaiset" ovat itse muuttamassa riemumielin "Saksaan" "Hitlerin" rasistoitaviksi.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Kukko

QuoteEn väitä, että uutta holokaustia – juutalaisten kansanmurhaa – valmisteltaisiin jälleen, mutta rasismi, muukalaisviha ja juutalaisvastaisuus ovat pelottavasti kasvamassa.

Muslimeistahan tuo puhuu, en minä tuota muuten voi tulkita:

Quote"Minua hämmentää se lempeys, jolla myös islamiin joskus suhtaudutaan. Toisinaan muslimit käyttäytyvät muita kohtaan samalla alkukantaisella ja keskiaikaisella tavalla, jolla vallanpitäjät itse lähestyvät erilaisuutta. Tämä helläkätisyys on varmaan sen seurausta, että islam yhä hallitsee niin suurta osaa öljystä."

Marceline viittaa Pariisin islamistiterroristien iskuihin. Suureksi osaksi ne kohdistuivat Ranskan juutalaisvähemmistöön. Se on palauttanut hänen mieleensä natsien huudot keskitysleireiltä.

"Terroristit komentavat taas Pariisissa: kuolema juutalaisille! Sodan jälkeen Eurooppaan palanneiden juutalaisten legendaariset keskustelut ovat uudelleen ajankohtaisia: eivätkö he koskaan anna meille anteeksi sitä, minkä he itse tekivät meille."

Marcelinen mielestä ei ole sattumaa, että Jerusalemin islamilainen suurmufti Amin Al-Hussein oli toisen maailmansodan aikana natsi-Saksan liittolainen ja Hitlerin apuri.

"Sattumaa ei liioin ole, että vain arabimaista ei tehdä tutustumiskäyntejä Auschwitz-Birkenaun tuhoamisleirille."

Viimeistään tammikuun 2015 terrori-isku vasemmistoradikaalin ja ateistisen pilalehden Charlie Hebdon toimitukseen amputoi Marcelinen mielenrauhan. Islamistien iskussa kuoli 12 lehden työntekijää, suuri osa heistä ranskanjuutalaisia.

Perään seurasi hyökkäys eteläpariisilaiseen juutalaisten kosher-marketiin, jossa loppunsa kohtasi neljä ihmistä.

"Miten vähän Ranska onkaan tehnyt näiden iskujen jälkeen. Se järkyttää minua. Ei ole myönnetty tai tunnustettu, että varsinkin kosher-kaupassa oli kysymys juutalaisvastaisesta teosta."
Sananvapautta ei nähdä Euroopan unionissa enää kansalaisten suojautumiskeinona hallintoa vastaan, vaan sen käyttäminen nähdään rikoksena, joka antaa viranomaisille aseet kansalaisten syyttämiseksi "vihapuheesta" tai jostakin tekaistusta "rasismista".
-J. Sakari Hankamäki

PO84

Quote from: Kangastus tulevaisuudesta on 26.02.2016, 06:44:38Tää on kyllä aika hassua, että juutalaisista moni on huolissaan antisemitismistä mutta kuitenkin tukee niiden antisemiittien maahanmuuttoa Eurooppaan.

Ja jos ovat kerran "huolissaan" ääri-islamismin noususta, niin miksi ihmeessä Israel tukee al-Nusraa ja ISIS:iä Syyriassa?
En ole minkään järjestön virallinen edustaja - edustan vain itseäni.

Parsifal

"Rasismi on palannut Eurooppaan samassa hengessä kuin 60 vuotta sitten"

60 vuotta sitten elettiin vuotta 1956. Vanki- ja tuhoamisleirit olivat jo 11 vuotta olleet historiaa muualla paitsi sosialistisessa maailmassa.

Veikkaan, että tämänkin mokan takana on jutun tehnyt toimittaja.

Quote from: Kangastus tulevaisuudesta on 26.02.2016, 06:44:38
Tää on kyllä aika hassua, että juutalaisista moni on huolissaan antisemitismistä mutta kuitenkin tukee niiden antisemiittien maahanmuuttoa Eurooppaan.

Minulla on sellainen tunne, että mokuttajajuutalaiset eivät ole itse niitä keskitysleirien kauhut kokeneita tai heidän jälkeläisiään.
Jos fiksut antavat aina periksi, ainoastaan idiootit saavat tahtonsa läpi.

"With the first link the chain is forged. The first speech censored, the first thought forbidden, the first freedom denied, chains us all irrevocably."

Luotsi

Quote from: Kukko on 26.02.2016, 08:01:07

Näin on, mutta yleopistonsa käynyt toimittelija vääntää sekaan kuin automaattikirjoituksella:

QuoteMuukalaisvastaisuus on kasvussa monessa maassa; paitsi Ranskassa myös Unkarissa, Puolassa, Saksassa, Hollannissa, Tanskassa ja – Suomessa. Poliittinen äärioikeisto on osa valtajärjestelmää, katupartiot marssivat, historiapainotukset muuttuvat. Avointa fasismia esiintyy.

Haastateltavahan puhuu islamistien iskuista juutalaisia kohtaan, mutta toimittajan takaraivossa tykyttää vastustomattomasti "fascistit! fascistit! fascistit! fascistit!".
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Purppura

Quote from: Luotsi on 26.02.2016, 08:32:27
Quote from: Kukko on 26.02.2016, 08:01:07

Näin on, mutta yleopistonsa käynyt toimittelija vääntää sekaan kuin automaattikirjoituksella:

QuoteMuukalaisvastaisuus on kasvussa monessa maassa; paitsi Ranskassa myös Unkarissa, Puolassa, Saksassa, Hollannissa, Tanskassa ja – Suomessa. Poliittinen äärioikeisto on osa valtajärjestelmää, katupartiot marssivat, historiapainotukset muuttuvat. Avointa fasismia esiintyy.

Haastateltavahan puhuu islamistien iskuista juutalaisia kohtaan, mutta toimittajan takaraivossa tykyttää vastustomattomasti "fascistit! fascistit! fascistit! fascistit!".

Lukekaa koko juttu linkistä, loppuosassa on esimerkiksi toteama: "Sattumaa ei liioin ole, että vain arabimaista ei tehdä tutustumiskäyntejä Auschwitz-Birkenaun tuhoamisleirille." 

En näe kirjoitusta maahanmuuttajamyönteisenä.
Todellisuuden tajuamista nimitetään nykyään rasismiksi.

PO84

Quote from: Parsifal on 26.02.2016, 08:27:44Minulla on sellainen tunne, että mokuttajajuutalaiset eivät ole itse niitä keskitysleirien kauhut kokeneita tai heidän jälkeläisiään.

Siinä tapauksessa kannattaa lukea juutalaisten omia lehtiä liittyen esimerkiksi Syyrian pakolaisiin. Todellisuus on tarua ihmeellisempää.

Anne Frank's step-sister says Donald Trump is 'acting like Hitler'
En ole minkään järjestön virallinen edustaja - edustan vain itseäni.

ISO

Quote from: Luotsi on 26.02.2016, 08:32:27

Toimittajan oma arvomaailma puskee pahasti läpi.

Musulmaanien tekemät iskut ja niitten harjoittama vaino juutalaisia kohtaan ovat tietysti kantaväestöstä koostuvan äärioikeiston tekemiä.

Kyllä voi ihmiset olla sekaisin.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Eino P. Keravalta

Me selvisimme Auschwitzista. Mutta suvaitsevaisuudesta emme enää selviä.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

aethanol

Quote from: Miniluv on 26.02.2016, 07:45:02
Jos tämä on uusintakierros, niin tällä kertaa "juutalaiset" ovat itse muuttamassa riemumielin "Saksaan" "Hitlerin" rasistoitaviksi.

Ainakin Ranska ja Britit ovat juutalaisten suhteen muuttotappiovaltioita. Eikä syy ole UKIP:n tai LePenin porukan.

Melbac

valittaa siitä että nyt "vainotaan" niitä jotka hyväksyvät juutalaisten tappamisen keskitysleireillä toisen maailmansodan aikana?. :o

ismolento

Quote from: -PPT- on 25.02.2016, 22:13:51

Ainakin Suomessa vihervasemmisto ja valtamedia on selvästi muslimien puolella juutalaisia vastaan, vaikka se juutalaisvastaisuus verhotaan Israelin valtion vastustamiseen.

ismolento

Quote from: Melbac on 26.02.2016, 10:02:19
valittaa siitä että nyt "vainotaan" niitä jotka hyväksyvät juutalaisten tappamisen keskitysleireillä toisen maailmansodan aikana?. :o

Eivätkä vain hyväksyneet vaan kannattivat Jerusalemin suurmuftin johdolla, joka oli innokas Hitlerin kannattaja. Loogista tietysti juutalaisten ikuisilta vihollisilta. Tekisivät saman vieläkin.