News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2009-08-06 YLE: Useat maahanmuuttajanuoret putoavat koulutusputkesta varhain

Started by Spinnu, 06.08.2009, 09:18:45

Previous topic - Next topic

apexi

Näinpäs tuossa pihalla mustalaistytön, jonka seurassa oli ulkomaalaisen näköinen tyttö (eli ei varmaa tietoa onko adoptoitu, vai maahanmuuttaja). Satuin kuulemaan mustalaistytön puhelinkeskustelusta osan ja eräs lause jäi erittäin hyvin mieleen "Luuleksä, että mä oon johonki kouluu menos, ei mulla oo mitää oppivelvollisuutta! Emmä ees tiedä kuka mun opettaja tulee olemaa".

Oikeassa seurassa oltiin. Tosin itseäni kiinnostaa tuo lausahdus, koska tyttö oli varmaankin n.13v ikäinen, joten mitenkä voi olla ettei hänellä olisi oppivelvollisuutta? Sen tiedän, että jos ei 18v. mennessä ole käynyt peruskoulua loppuun, voi jäädä työkyvyttömyyseläkkeelle. Onko romaneilla jokin etuoikeus päättää itse käyvätkö koulua vai eivät?
"See computers are racist because they make them too hard to use. They need to make them easy like TV, so people in the community can have good jobs. Computers are made by whites and chinese, and they don't like it when we try to get ahead."
-Rakim, Oakland.