News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2016-02-12 HS: Avoin katurasismi on yleistynyt

Started by B52, 12.02.2016, 08:16:42

Previous topic - Next topic

P

Quote from: Tuulenhenki on 12.02.2016, 08:39:13
Quote from: rooster on 12.02.2016, 08:37:13
Onkohan nuo "kokemukset" napattu jostain Rasmuksen face-sivulta? Tätäkin kirjoittaessa istun joukkoliikennevälineessä pk-seudulla ja ei tollaiseen törmää.
Etenkin tuon sylkemisen jatkuva korostaminen tietyissä lähteissä kielii jostain muusta kulttuurista kuin suomalaisesta. Suomalaiset eivät sylje toisten päälle, paitsi ehkä narkit piripäissään. Ei kuulu kulttuuriin. Nyrkki ja puukko sen sijaan kuuluvat.

Jep. Ei ole tassa kulttuuripiirissa viela tullut vastaan kadulla paallesylkevaa suomalaista. Eika myoskaan pohjois-euroopalaista. Meikalaisessa kulttuurissa, toisin kuin rikkaamassa tuota valivaihetta ei ole suunsoiton ja fyysisen vakivallan valissa. Eraissa rikkaammissa kulttuureissa taas moinen vaikuttaa olevan? Jos Suomessakin olisi noin sivistynyt kulttuuri, moni vakivallantapaus jaisi vain sylkemisasteelle? Enintaan seuraavassa vaiheessa heristeltaisiin ja heiteltaisiin sandaaleja? :O
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

P

Quote from: Punaniska on 12.02.2016, 08:50:56
Taponen tekee jälleen kerran parhaansa romuttaakseen poliisin uskottavuutta. Näinköhän on 2019 EK-vaaleissa kokkareiden ehdokkaana?

Vihreat tai vasemmistoliitto ovat todennakoisempia vaihtoehtoja.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Ajattelija2008

Quote from: Sydämistynyt on 12.02.2016, 09:01:53
On ollut ennenkin puhetta tästä, että suomalainen ei kyllä sylje kirouksia toisen päälle.  Eikä myöskään töni tahallaan pysäkillä toisia aikuisia.  Päinvastoin, kuka noihin rasismia kirkuviin naisiin uskaltaisi koskeakaan, vaikka tämä olisi kompastumassa ratikan alle.

Lähi-idän kulttuureista tuleva sylkee perään ja tönii, niin osaa satuilla sellaista muka suomalaistenkin tekemäksi. :o

Totta, nuo sylkemisjutut viittaavat siihen, että ulkomaalainen keksii nämä rasistiset huutelut omasta päästään.

Toistan taas tähän, että olen tutkinut rasistisen huutelun yleisyyttä kysymällä Helsingissä liikkuvilta, ovatko he huomanneet sitä. Muutaman hengen otos ei ollut huomannut mitään. Eräällä vihreällä poliitikolla on kaksi adoptoitua neekerilasta. Hän osasi kertoa yhden tapauksen, jossa juopunut mies oli Forumissa tullut huutelemaan jotain, mistä ei saanut selvää.

Jos tämä Karin Creutz on oikeasti tutkija, niin hän selvittää tätä asiaa puolueettomasti kysymällä ihmisiltä, jotka ovat psyykkisesti terveitä eikä heillä ole intressiä valehdella. Jos hän ei ole oikeasti tutkija, niin moinen valehtelija on potkaistava ulos yliopistosta.

Kni

Quote"Avoin rasismi on selvästi lisääntynyt", sanoo sosiologi Karin Creutz Helsingin yliopistosta. "Se ilmenee huuteluna, mutta myös avoimena väkivallalla uhkaamisena."

Hello beautiful girl, do you want to fakifaki? :-*
No? You fucking bitch! I'll kill you! >:(
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

foobar

Veikeää. Hesarin "uutisessa" ei ole mahdollisuutta kommentoida itse juttua. Ilmeisesti Sanomalla ollaan vähitellen valumaan siihen suuntaan joka Nyt-liitteeseen lanseerattiin: julkaisu täyteen ideologista propagandaa ja lukijapalaute nollaan...
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Humppapappa

Quote from: B52 on 12.02.2016, 08:16:42
http://www.hs.fi/kaupunki/a1455167159924?ref=hs-art-luetuimmat-3

Tilanteeseen on monta syytä. Creutz syyttää osittain perussuomalaisten nousua. Hänen mukaansa puolueen suosion kasvu tuntui antavan joillekin ihmisryhmille luvan avoimeen rasismiin.

No mutta sieltähän se tuli. Syitä on monia, mutta osittain (ainoa mainittu, sinänsä, joten varmaan vähintään 2/3-osittain) - kun on virhevasuria vähemmän miellyttävä puolue hallituksessa, kansa heittäytyy kasaksi sarvipäitä saatanoita nopeammin kuin ehtii sanoa RassismiRassismiRassismi.

"Maailmankuvaan vaikuttaa niin paljon myös se, mistä tietonsa haalii – lukeeko iltapäivälehtiä vai sanomalehtiä."

Eli kun ei lue Pravdaa ja omaksu heidän mielipiteitään, mielipiteet ovat vääriä. Tulee mieleen 7.2. pääkirjoituksen  "aika suhtautua suvaitsevaisuudenvihaajiin vähemmän suvaitsevasti". Eiköhän me saada ajatusrikokset jo kohta. Määritelmänä "tätä ei kyllä hesarin toimittaja allekirjoittaisi".

Kallan

Quote from: Pakkanen on 12.02.2016, 08:45:13
QuoteSosiaalisessa mediassa on viime aikoina levinnyt toinen toistaan tympeämpiä kertomuksia pääkaupunkiseudun maahanmuuttajataustaisten asukkaiden kokemasta nimittelystä.

Lähdeaineistonako some -tarinat. ;D

Sometarinoissa on se iso ongelma että puoli-/neljännestotuuksien esittäminen on hyve. Ja sitten oma lukunsa ovat false flagit.

MacGyver

Kun HS julkaisee tälläisen jutun "Avoin katurasismi on yleistynyt – HS kysyi, millaista solvaamista helsinkiläiset kuulevat", sitä tehostetaan pian (tänään/viikonlopun aikana). Kohta julkaistaan jokin näyttävä rasistinen tapaus, joko täysin satu tai sitten rajusti liioiteltu.

Hyvä vain että hesari lyö lisää vettä myllyyn, ihmiset huomaavat ainakin eron todellisuuden ja suvakkimaailman välillä.

RP

QuoteMiten on mahdollista, että Suomen kaltaisessa maassa, jossa on korkea koulutustaso, puhutaan äärimmäisen rasistisella tavalla?

Creutzin käsitys "äärimmäisestä" rasismista on aika erikoinen. Millä sanalla hän kuvaisi normitilannetta tulijoiden lähtömaissa, jooiden pitäisi useimmiten olla niitä toivottuja monikulttuurisia onnela, mutta todellisuudessa ovat vain monikulttuurisia? ultra-hyper-mega-äärirasistisiksi?
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

foobar

Quote from: Kallan on 12.02.2016, 09:43:52
Quote from: Pakkanen on 12.02.2016, 08:45:13
QuoteSosiaalisessa mediassa on viime aikoina levinnyt toinen toistaan tympeämpiä kertomuksia pääkaupunkiseudun maahanmuuttajataustaisten asukkaiden kokemasta nimittelystä.

Lähdeaineistonako some -tarinat. ;D

Sometarinoissa on se iso ongelma että puoli-/neljännestotuuksien esittäminen on hyve. Ja sitten oma lukunsa ovat false flagit.

Mitäköhän Creutz vastaisi, jos häneltä kysyisi että ovatko ihmisten someminät verrattavissa paikkansapitävyydeltään oikeudessa annettuun todistajalausuntoon? Olisiko vastaus, että kysymys on rasismiin johdatteleva?

Ihmiset vetävät kotiinpäin somekommenteissaan. Se ei ole kiellettyä, eikä siitä juuri rangaista. Jostain syystä ne suuret jutut kuitenkin rauhoittuvat huomattavasti, kun eteen tulee tilanne jossa sama pitäisi sanoa lakituvassa todistuksena tapahtuneesta.

Tuskin Creutzkaan on niin tyhmä, ettei erottaisi mielipidettä, toivetta ja faktaa toisistaan. Hän kuitenkin vaikuttaisi toivovan, että hänen kuulijansa pitäisivät kaikkia hänen sanomisiaan totuutena, ja kaikkia hänen kanssaan eri mieltä olevien sanomisia valheina. Uskottavuuden nimissä hänen ja hänen kavereittensa kannattaisi mennä vaan sinne oikeuteen puhumaan totta näistä rasismirikoksista. Ei sitä oikeutta Hesarin kautta kuitenkaan tässä maassa jaeta, mutta kaipa tavoitteena olikin jokin aivan muu.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Tabula Rasa

Voisiko syynä kasvaneeseen rasismiin olla kasvanut rasistien maahantuontibisnes?
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Ajattelija2008

Helsingin yliopiston pitäisi puuttua siihen, että siellä "tutkijana" häärää Karin Creutzin kaltaisia propagandisteja. Koko yliopiston tieteellinen arvostus laskee, kun "tutkija" ei piittaa totuudesta vähääkään.

Tulituki

"Onkohan nuo "kokemukset" napattu jostain Rasmuksen face-sivulta? Tätäkin kirjoittaessa istun joukkoliikennevälineessä pk-seudulla ja ei tollaiseen törmää."

Tämä Creutz on ammattivalehtelija. Suomenruotsalainen blondi joka kuolaa irakilaissotureiden perään. Se oli selkeästi nähtävissä eräässäkin uutishaastattelussa. Ei mulla muuta.
Nostalgiaa: Koulu päättyi taas suvivirteen, reksi huusi: "Kommarit hirteen!"

Maskit uuniin

Tifosi

Quote from: foobar on 12.02.2016, 09:40:13
Veikeää. Hesarin "uutisessa" ei ole mahdollisuutta kommentoida itse juttua. Ilmeisesti Sanomalla ollaan vähitellen valumaan siihen suuntaan joka Nyt-liitteeseen lanseerattiin: julkaisu täyteen ideologista propagandaa ja lukijapalaute nollaan...

Katos perhanaa. Oli vielä aamulla kommentointi auki. Itse laitoin tosta ruikusta Twitteriin klo 8:41 ja silloin oli vielä kommentointi auki. Oli voittopuolisesti nuivaa.

Tota juttuahan on päivitetty 8:44... :flowerhat:
You cannot escape the responsibility of tomorrow by evading it today.

- Abraham Lincoln -

Ajattelija2008

Mietin vielä sitä, millaisen huutelun tai uhkailun kohteeksi olen itse joutunut Helsingin keskustassa viimeisen parin kymmenen vuoden aikana. Jos olisin neekeri, niin huutelija olisi ollut valkoinen, ja saattaisin tulkita huutelun rasistiseksi.

- Kauan sitten odotin liikennevaloissa Forumin kulmalla, kun arviolta 75-vuotias pieni nainen huusi minulle: "En ole mikään huora!" ja yritti potkaista minua. Kyseessä oli tietysti skitsofreenikko, joka oli ehkä kuullut ääniä.

- Kauan sitten muinaisessa Carrolsissa joku häijyn näköinen tyyppi töni ja sanoi, että mene pois hujoppi siitä.

- Kauan sitten Forumin kulmalla kääntyvä auto meinasi ajaa päin minua jalankulkijaa, ja sitten kuljettaja, nuori mies näytti keskisormea.

- Kauan sitten rullaluistelija, nuori mies, singahti läheltä Forumin kulmalla, ja kun protestoin, hän huuteli minulle jotain.

- Muutama vuosi sitten umpihumalassa ollut mies väitti minulle, että olisin muka etuillut Rautatieaseman taksijonossa ja uhkasi vetää turpaan.

Äkkiä tulee mieleen tuon verran tapahtumia. Kun tutkitaan ulkomaalaisen kokemaa huutelua Helsingin keskustassa, pitää sitä verrata kantasuomalaisen kokemaan huuteluun, että saadaan objektiivinen kuva, mikä siitä on rasismia.

Lisäys: sivumennen sanoen, suurin osa noista yllä mainituista on parin kymmenen vuoden takaa. Näyttäisi siltä, että Helsingin keskustassa on vähemmän häiriköitä nykyään kuin vuonna 1996. Ulkomaalaisten kunniaksi on sanottava se, että minä, isokokoinen mies, en ole koskaan heidän suunnaltaan kuullut mitään huutelua.

Archaeopteryx

Kyllä-hän suomalaisetkin sylkevät. Oheisessa Yleisradion arkistovideossa vuodelta '62 nähdään, miten Yleisradion palkkaama sattumanvarainen ohikulkija joutuu aikansa työmiehille v***uiltuaan ja häiriköityään täysin syyttömänä vartijan käskyttämäksi törkeän sylkemisepisodin kohteeksi. Tämä kansallinen ja kulttuuriin kuuluva häpeällinen naamalle sylkemisen tapa on meillä suomalaisilla verissä, mutta nyt sitä sitten käytetään keppihevosena natsien fasistien rasistien keskusteluissa, kun tummemmasta naamasta sylki irtoaa. Näillä pakolaisilla vain ei ole muuta vaihtoehtoa kuin sylkeä, he pakenevat huonoja oloja. Suomi taas on lottovoittajien maa, meillä sylkeminen johtuu puhtaasta pahuudesta.

https://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0

newspeak

Quote from: Nuivake on 12.02.2016, 09:07:52
QuoteSe on tällaista huutelua, syljeskelyä.

Taas kerran, ei suomalainen sylje toisen päälle, ellei ole manne. Tai pirinisti. :facepalm:

Mamujen osalta jatkuvaa räkimistä on ollut havaittavissa. Koskakohan tähän vääräuskoisia halventavaan toimintaan aletaan viimein puuttumaan?  :roll:

kaupunki

Avointa katurasismia lisää mm seuraavat seikat:

-Rasismintutkijat kuten Creuz joiden elämäntehtävänä on löytää lisää rasismia koska heidän työnsä arvostus perustuu rasismin löytämiseen. (erikoinen rikkaan perheen vesa sinänsä joka minun silmissäni näyttää suorittavan symbolista isän/äidin murhaa vasemmistolaisuudellaan mutta ei ole silti luopumassa varallisuudestaan)

-Rasismin laajennettu tulkinta. Kaikki mikä ei ole Rasmus-suvaitsevaista on rasismia.

-Rasismin toitottaminen mediassa, kuinka rasistisia me olemmekaan. Kun riittävästi kansaa valistetaan ja muistutetaan rasistisesta olemuksestaan alkaa syntymään oikeaakin rasismia.

-Rasismin löytämisen palkitseminen. Kun mamu tuntee loukkaantuvansa tai epäilee kaltoinkohtelua (tai rasistisia katseita) kannattaa ottaa rasistikortti koska sillä pääsee julkisuuteen. Jos nyt SUomalaiset käyttäytyvät samalla tavalla toisiaankin kohtaan ei ole este sille etteikö sama kohtelu voisi olla mamulle rasismia.

Ihan vakavasti, minun tuntemani Suomi on erittäin vähän rasistinen maa joitain avohoitotapauksia lukuunottamatta. Kun tulija on puhtaalla pakalla liikkeellä ei ole koskaan tullut vastaan tapausta etteikö ulkomaalaista/eri väristä/eri kulttuurista jne olisi hyväksytty mukaan. Ihan sama missäpäin maata liikutaan. Kyse on ihmisistä. Vastaavasti taas perseilemällä saat vastaasi kaiken mahdollisen ihan riippumatta siitä oletko kotosuomalainen, savolainen vai muualta tullut. Vertailupohjana kaikki ne maat joissa olen viettänyt aikaa (ja Turku siihen päälle).

newspeak

Quote from: kaupunki on 12.02.2016, 11:00:57
Avointa katurasismia lisää mm seuraavat seikat:

-Rasismintutkijat kuten Creuz joiden elämäntehtävänä on löytää lisää rasismia koska heidän työnsä arvostus perustuu rasismin löytämiseen. (erikoinen rikkaan perheen vesa sinänsä joka minun silmissäni näyttää suorittavan symbolista isän/äidin murhaa vasemmistolaisuudellaan mutta ei ole silti luopumassa varallisuudestaan)

-Rasismin laajennettu tulkinta. Kaikki mikä ei ole Rasmus-suvaitsevaista on rasismia.

-Rasismin toitottaminen mediassa, kuinka rasistisia me olemmekaan. Kun riittävästi kansaa valistetaan ja muistutetaan rasistisesta olemuksestaan alkaa syntymään oikeaakin rasismia.

-Rasismin löytämisen palkitseminen. Kun mamu tuntee loukkaantuvansa tai epäilee kaltoinkohtelua (tai rasistisia katseita) kannattaa ottaa rasistikortti koska sillä pääsee julkisuuteen. Jos nyt SUomalaiset käyttäytyvät samalla tavalla toisiaankin kohtaan ei ole este sille etteikö sama kohtelu voisi olla mamulle rasismia.

Ihan vakavasti, minun tuntemani Suomi on erittäin vähän rasistinen maa joitain avohoitotapauksia lukuunottamatta. Kun tulija on puhtaalla pakalla liikkeellä ei ole koskaan tullut vastaan tapausta etteikö ulkomaalaista/eri väristä/eri kulttuurista jne olisi hyväksytty mukaan. Ihan sama missäpäin maata liikutaan. Kyse on ihmisistä. Vastaavasti taas perseilemällä saat vastaasi kaiken mahdollisen ihan riippumatta siitä oletko kotosuomalainen, savolainen vai muualta tullut. Vertailupohjana kaikki ne maat joissa olen viettänyt aikaa (ja Turku siihen päälle).

Jos nämä tyypit etsisivät rasismin sijaan vaikkapa kultaa, maa olisi täynnä kaivoksia (jotka toki suljettaisiin nopeasti kannattamattomina).

MikkoAP

Alkaa olla epätoivoista, kun edelleenkin pitää turvautua matujen väitettyihin kokemuksiin, jotka nekin ovat syljeskelyn ja nimittelyn tasoa, kun matujen kantaväestöä kohtaan harjoittama raaka, väkivaltainen rasismi on jo kiistatonta.

Enää ei saa pelkillä huhuilla itiscausti vol.2:ta aikaan. Varmaan ottaa päähän.
Syrjiminen syrjimisen lopettamiseksi on kuin naisi neitsyyden tähden tai sotisi rauhan puolesta, vai miten se menikään. - M.

Ernst

Quote from: Kni on 12.02.2016, 09:37:49
Quote"Avoin rasismi on selvästi lisääntynyt", sanoo sosiologi Karin Creutz Helsingin yliopistosta. "Se ilmenee huuteluna, mutta myös avoimena väkivallalla uhkaamisena."

Hello beautiful girl, do you want to fakifaki? :-*
No? You fucking bitch! I'll kill you! >:(

Karin Creutz esille:

https://tuhat.halvi.helsinki.fi/portal/fi/persons/karin-creutz(934da76d-0513-43d4-9e93-01fa15a7e872).html
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Chingon

Hommalaisille tiedoksi että Helsingin Sanomat ovat joskus myös oikeassa. Omasta lähipiiristä monet EI pakolaiset työtä tekevät, koulutetut, maahan sopeutuneet ihmiset ovat joutuneet Suomi junttien idioottimaisten kommenttien kohteeksi. Jopa turistimatkalla olleet tuttavat ovat saaneet tätä osakseen.

Ulkomailla syntyneelle suomen kielen täysin osaava ja töitä tekevä nainen ei enää kohtaa vain ählyjen ahdistelua kadulla vaan nyt myös suomijunttien huutelua. Tätä ei tapahtunut esim 5 vuotta sitten kun rajat olivat vielä joten kuten kunnossa.

Nykyinen matu invaasio tuo negatiiviseen valoon KAIKKI maahantulleet ihmiset. Tämä ei varmaan ole kenenkään persun tai hommalaisenkaan tavoite toivon mukaan? Kuinka helppoa se olisikaan laittaa rajat kiinni Australian mallin mukaan..mutta ei koska EU :facepalm:

Tabula Rasa

Nykyinen matu invaasio tuo negatiiviseen valoon KAIKKI maahantulleet ihmiset.

No sitten kannattaisi varmaankin näiden ulkkarien taistella haittamaahanmuuttoa vastaan. En edelleenkään sano että kaikki eivät tätä tekisi. Kuitenkin valtaosa on hiljaa eikä puolusta suomalaisten oikeuksia. Itse en huutele, mutta ymmärrän kuinka helvetin kireäksi suomalaisten pinna on venytetty. Joko hallinto takaa suomalaisten turvallisuuden tai suomalaisten on pakko tehdä se itse. Edelleen paljon helpommalla päästäisiin jos perseilijät ja turhikset lentäisivät välittömästi maasta pihalle. Se olisi kaikkien etu paitsi mokubisnessaastojen. Se että kansalaisten täytyy itse huolehtia turvallisuudestaan tulee johtamaan niin ikäviin tapahtumiin että toivon edelleen hallinnon ryhtyvän järkitoimiin. Silti kaikkeen on pakko varautua.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Ajattelija2008

Quote from: Chingon on 12.02.2016, 11:31:54
Hommalaisille tiedoksi että Helsingin Sanomat ovat joskus myös oikeassa. Omasta lähipiiristä monet EI pakolaiset työtä tekevät, koulutetut, maahan sopeutuneet ihmiset ovat joutuneet Suomi junttien idioottimaisten kommenttien kohteeksi. Jopa turistimatkalla olleet tuttavat ovat saaneet tätä osakseen.

Ulkomailla syntyneelle suomen kielen täysin osaava ja töitä tekevä nainen ei enää kohtaa vain ählyjen ahdistelua kadulla vaan nyt myös suomijunttien huutelua. Tätä ei tapahtunut esim 5 vuotta sitten kun rajat olivat vielä joten kuten kunnossa.

Missä tätä "ählyjen" tai "suomijunttien" tekemää ahdistelua tapahtuu kadulla?

Itse olen tutkinut Helsingin keskustan tilannetta, eikä kumpaakaan ahdistelua ole näkynyt ainakaan päiväsaikaan. Pari kertaa olen nähnyt, että arabin näköiset teinit ovat vislanneet tai huudelleet suomalaistyttöjen perään, mutta en sitä ahdisteluksi sentään sanoisi.

Masi Stirari

Varmasti avoin muukalaisvihamielisyys on lisääntynyt. Näinhän on käynyt kaikissa paikoissa, joissa eri kansalaisuuksia on sekoitettu suurina massoina. Ei tarvitse olla väitöskirjaa historiasta tai kulttuuriantropolgiasta ymmärtääkseen, että eri kansat eivät oikein osaa jakaa samaa aluetta rauhanomaisesti keskenään. Kansallisvaltio ei ole yritys Suomi Oy Ab, jossa väen voi vaihtaa ilman suurempia ongelmia.

Eivät meidän maahanmuuttajammekaan kaveeraa eri maahanmuuttajaryhmien kanssa pääsääntöisesti. Mitä itse olen kuullut, niin jotkut muut muslimit pitävät somaleiden moskeijoita likaisina ja huonosti hoidettuina - en tiedä, mihin tämä varmasti perusteeton ennakkoluulo perustuu, enkä tiedä, onko käsitys yleinen.

Tarkoitukseni ei ole tuoda esiin han-argumenttia "maahanmuuttajakin on rasisti", vaan osoittaa, että ihmisellä on luontainen taipumus päätyä aina "me ja he" -jaotteluun. Uskon kyseessä olevan samanlainen vastenmielinen ihmisen ominaisuus kuin ahneus tai vallanhimo - ei ole mahdollista rakentaa yhteiskuntaa, joka ei tunnista näiden taipumusten olemassaoloa. Monikulttuurinen yhteiskunta ei vain toimi käytännössä.

Mielestäni mielenkiintoista rasistisissa rikoksissa on se, että afrikkalaistaustaisia henkilöitä pahoinpitelee rasistisesti pääosin suomalainen henkilö, mutta että Lähi-idästä tulleen pahoinpitelee rasistisesti pääosin toinen samaan kansallisuus- tai kulttuuriryhmään kuuluva henkilö (Lehti et al. 2014 Maahanmuuttajat rikosten uhreina ja tekijöinä. http://www.optula.om.fi/material/attachments/optula/julkaisut/tutkimuksia-sarja/XZ5bk8f2H/265_Lehti_ym_2014.pdf). Saa nähdä, miten tilanne kehittyy. Toivottavasti rasistinen rikollisuus vähenee. Ainahan sitä toivoo, että pahuus poistuisi maailmasta.

Penan kaveri Eki

Quote from: M on 12.02.2016, 11:25:34

Karin Creutz esille:

https://tuhat.halvi.helsinki.fi/portal/fi/persons/karin-creutz(934da76d-0513-43d4-9e93-01fa15a7e872).html

Just, Soc&kom... Kun joskus lukion jälkeen piti siirtyä jonnekin opiskelemaan, niin koulun hörhöt ja maailmanparantajat hakeutuivat juuri Soc&kom:iin.

Vielä kun selailee Karinin julkaisuja, niin artikkeli Ny Tid -lehteen kertoo sitten kaiken oleellisen. Ny Tid on suomenruotsalaisten oma vasurilehti.
"They were some bad people... I say hombres."

Alaric

Nauratti kyllä tuota pläjäystä lukiessa. Kuinka monta kliseetä voi mahduttaa yhteen uutiseen? Aina vaan sylkemistä ja ilmoitusten puuttuminenkin kuitataan kätevällä "eivät luota poliisiin"-argumentilla. Hohhoijaa.

Uskon kyllä, että jotkut ulkomaalaiset ja ulkomaalaistaustaiset saavat kuulla huutelua kaduilla, mutta samalla tavalla pottunokkaiset suomalaisetkin joutuvat toisinaan noiden idioottiöykkärien silmätikuiksi mitä ihmeellisimmistä syistä. Ulkomaalaisten kohdalla sitten todennäköisesti tartutaan vaan herkästi siihen poikkeavaan ulkonäköön suuta soittaessa ja tästä vedetään johtopäätöksiä karmean rasismin yleistymisestä.

Enpä ole kyllä törmännyt tuollaisiin uutisessa mainittuihin tilanteisiin. Ehkä minä sitten katselen ja kuuntelen katujen ja joukkoliikenteen tapahtumia jonkinlaisten rasistisuodattimien läpi, jos nämä ovat kerran niin yleisiä.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Chingon

Quote from: Ajattelija2008 on 12.02.2016, 10:10:22
Mietin vielä sitä, millaisen huutelun tai uhkailun kohteeksi olen itse joutunut Helsingin keskustassa viimeisen parin kymmenen vuoden aikana. Jos olisin neekeri, niin huutelija olisi ollut valkoinen, ja saattaisin tulkita huutelun rasistiseksi.

- Kauan sitten odotin liikennevaloissa Forumin kulmalla, kun arviolta 75-vuotias pieni nainen huusi minulle: "En ole mikään huora!" ja yritti potkaista minua. Kyseessä oli tietysti skitsofreenikko, joka oli ehkä kuullut ääniä.

- Kauan sitten muinaisessa Carrolsissa joku häijyn näköinen tyyppi töni ja sanoi, että mene pois hujoppi siitä.

- Kauan sitten Forumin kulmalla kääntyvä auto meinasi ajaa päin minua jalankulkijaa, ja sitten kuljettaja, nuori mies näytti keskisormea.

- Kauan sitten rullaluistelija, nuori mies, singahti läheltä Forumin kulmalla, ja kun protestoin, hän huuteli minulle jotain.

- Muutama vuosi sitten umpihumalassa ollut mies väitti minulle, että olisin muka etuillut Rautatieaseman taksijonossa ja uhkasi vetää turpaan.

Äkkiä tulee mieleen tuon verran tapahtumia. Kun tutkitaan ulkomaalaisen kokemaa huutelua Helsingin keskustassa, pitää sitä verrata kantasuomalaisen kokemaan huuteluun, että saadaan objektiivinen kuva, mikä siitä on rasismia.

Lisäys: sivumennen sanoen, suurin osa noista yllä mainituista on parin kymmenen vuoden takaa. Näyttäisi siltä, että Helsingin keskustassa on vähemmän häiriköitä nykyään kuin vuonna 1996. Ulkomaalaisten kunniaksi on sanottava se, että minä, isokokoinen mies, en ole koskaan heidän suunnaltaan kuullut mitään huutelua.

Mitään suurta ongelmaa en itsekkään näe mutta muutamia kommentteja ja huuteluja on tullut tietoon lähipiiristä ihan puolen vuoden aikana jota ei siis ole tapahtunut viimeisen 20 vuoden aikana yhtäkään.

Esimerkkinä laitetaan suomeen 6 vuotta sinne muuttanut akateeminen työssä käyvä ulkomaalainen nainen ketä käy poliisiasemalla hakemassa uuden passin. Poliisiasemalla odottaa ulkopuolella 20 ählyä ja sisällä 50. Siellä tungoksessa sitten vähän hiplataan,vislataan ja huudellan perään. Tästä kiitos matuinvaasion.

Toinen esimerkki. Suomen nykyiseen menoon kyrpiintynyt pottunokkainen vanhempi herra kiroo toisen 10 vuotta sitten tänne muuttaneen suomea puhuvan töissä käyvän henkilön maan rakoon. Tämä on siis ensimmäinen kerta kun hänelle näin käy10 vuoden aikana Suomessa. Suomalainen ei siis ahdistele vaan kommentoi.

Sinällään suomi herran käyttäytymistä peilaa täysin nykymeno ja maahantunkeutujat. En usko että suomi herra sinällään ole rasisti vaan lähinnä totaalisen kyrpiintynyt nykymenoon kuten suurin osa meistä.

Onko se sitten rasismia jos nykymenoon ja matuinvaasioon täysin kyllästynyt kantasuomalainen herrasnainen tai -mies purkaa pahaa olotilaa täysin syyttömään ulkomailla syntyneeseen henkilöön? EI ole. Se on lähinnä tietämättömyyttä jossa sitä pahaa oloa pitää purkaa oikeisiin tahoihin ja henkilöihin. Kadulla tai asemilla hengaaviin 2 kymppisiin ählymiehiin tai polittiseen johtoon joka mahdollistaa tämän siirtolaistulvan.

DuPont

Tämän päivän hesarissa on aika monta syyllistämisjuttua suomalaisille. Taneli Heikka mm. tykkää islamilaisista rukoustauoista työpaikalla :roll:

Haplotaxida

Määritelmiin puuttumatta, niin toisaalta lienee hieman naiivia olettaa, etteikö Suomeen rantautunut pakolais- ja siirtolaiskriisi näkyisi joidenkin ihmisten käytöksessä joidenkin toisten oman tilan ja rauhan kunnioittamattomuutena myös julkisissa ja puolijulkisissa tiloissa. Tämän suuntaisia kommenttejahan onkin tullut joiltain ulkomaalaistaustaisilta ja täällä pidempään asuneilta julkisuuden henkilöiltä.

Tässä asiassa ei kannata tuijottaa yksin menneeseen, "vanhaan normaaliin". Se, että mitä tälle oletettavalle tuulenvireelle sitten voidaan tehdä, onkin visaisempi asia, jollei niitä ihmisvirtoja saada tyrehdytyksi ja saademme tänäkin vuonna kymmeniä, pahimmillaan satojatuhansia vaikeasti integroituvia ihmisiä yhteiskuntaamme lisää, joille monille, ellei useimmillekaan ole löydettävissä nykyisessä taloustilanteessa sitä kunnollista osaa, eikä paikkaa.

Muoks: Näkyviä ristiriitoja on silloin vaikea välttää edes asiallisimmassakaan julkisessa keskustelussa, että käytännön toimissa, vaikka kuinka taiten toimittaisiin ja puhuttaisiin.

Quote"Ehkä ihmisten medialukutaitokaan ei ole kehittynyt yhtä nopeasti kuin sosiaalinen media on kehittynyt. Maailmankuvaan vaikuttaa niin paljon myös se, mistä tietonsa haalii – lukeeko iltapäivälehtiä vai sanomalehtiä."

Tulikohan se nyt sieltä? Mielestäni edelleen hieman kainostellen todettu.
THL - Turhuuden ja huolettomuuden laitos