News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Konkari, voisitko opetella kirjoittamaan Hommaforumin nimen oikein?

Started by Lalli IsoTalo, 09.02.2016, 11:44:55

Previous topic - Next topic

Vesa Heimo

" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Ano Nyymi

Muakin harmittaa kun honmaforum kirjoitetaan väärin.

Vesa Heimo

" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

l'uomo normale

Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Itse tuskin koskaan olen kirjoittanut foorumin koko nimeä vaan olen kirjoittanut joko  'Homma' tai forum/foorum.

Älä turhaan lausu Forumin, sinun foorumisi nimeä.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

sivullinen.

Nykyään puhutaan uudissuomea. Se voi :( tai ;D mutta sitä puhutaan. Hommaforum ei nimenä sovellu suomen kieleen, ja siten on itsessään tätä uudissuomea; Hompanssila olisi paljon parempi nimi. Uudissuomessa eivät päde samat säännöt kuin 1900-luvulla vallinneessa kirjakielessä. Soinista voi olla montaa mieltä monessa mielessä, mutta hänen tavastaan vääntää kaikki uuden ajan ilmiöt suomalaiseen suuhun sopivaksi minä pidän; ja jos Soinin voisi kuvitella sanovan hommavoorumi, niin se on hommavoorumi. Kuuluisan pilkkupoliisin tultua ulostetuksi kolmannen varoituksen johdosta on näistä väännöistä saatu olla rauhassa. Älä tee sinä siitä itsellesi uutta ammattia.

Ja verrattuna hompanssien nimiin keskustelupalstan nimi on sentään siedettävä. Oma nimimerkkini alkaa pienellä ja päättyy pisteeseen; b_kansalainen on teknisen alaviivan takana; ja Lalli IsossaTalossa -- näinhän se taivutellaan -- on isoutta liikaakin. Ennen sentään tyydyttiin ainoastaan HErra kirjoittamaan kahdella isolla kirjaimella. Kenellä on muuten mielestänne paras ja huonoin nimimerkki täällä -- jos minua ei saa ottaa huomioon --?
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

b_kansalainen

Quote from: sivullinen. on 09.02.2016, 23:13:24
Ja verrattuna hompanssien nimiin keskustelupalstan nimi on sentään siedettävä. Oma nimimerkkini alkaa pienellä ja päättyy pisteeseen; b_kansalainen on teknisen alaviivan takana
Ja tämä olikin ensimmäinen kerta maailman historiassa kun joku vaivautui itse kirjoittamaan (tai copy-pastaamaan) profiilini tunnuksen. Relevanssi vähintään tuhansia kertoja mainittuun Hommaforumiin oli mikä? Minulle on pelkästään parempi, jos viittaatte minuun jollain toisella nimellä :P

Hornsmith

Lippispäisten gangsterien tyyliin Hofo ja siihen päälle high five *läps*
S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!

Ari-Lee

Kenellä on muuten mielestänne paras ja huonoin nimimerkki täällä -- jos minua ei saa ottaa huomioon --?

Paras: Hohtava Mamma
Huonoin: Koska omaasi ei saa ottaa lukuun niin kysyt toiseksi huonointa.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Gunnar Hymén

09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

Nimityspäivä

Quote from: Lalli IsoTalo on 09.02.2016, 11:44:55
Hommaforum kirjoitetaan Hommaforum!

Sitä ei kirjoiteta Homma-Foorum, tai jollain muulla väärällä tavalla. Tähän väärinkirjoitusongelmaan törmää päivittäin, sellaistenkin kirjoittajien kohdalla jotka ovat kirjoittaneet tänne tuhansia viestejä.

Kiitos.

Siis se kirjoitetaan huutomerkillä? Ei vittuilua, ihan oikea kysymys kun kieliopista nyt tässä väännetään.

Gunnar Hymén

Quote from: Nimityspäivä on 10.02.2016, 11:16:09

Sitä ei kirjoiteta Homma-Foorum, tai jollain muulla väärällä tavalla. Tähän väärinkirjoitusongelmaan törmää päivittäin, sellaistenkin kirjoittajien kohdalla jotka ovat kirjoittaneet tänne tuhansia viestejä.

Kiitos.

Siis se kirjoitetaan huutomerkillä? Ei vittuilua, ihan oikea kysymys kun kieliopista nyt tässä väännetään.

silloinhan avaajan lause kirjotettaisiin oikeaoppisesti näin: "Hommaforum! kirjoitetaan Hommaforum!"

minä kyllä nyt hieman vittuilen, molemmille
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

dothefake

Itse saatan käyttää hommaforumista ikäänkuin lempiniminä voorumia tai hommaa.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Lalli IsoTalo

Quote from: Nimityspäivä on 10.02.2016, 11:16:09

Kiitos.

Nimityspäivä lisätty paskalistalle.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

sivullinen.

Quote from: Ari-Lee on 10.02.2016, 00:44:02
Kenellä on muuten mielestänne paras ja huonoin nimimerkki täällä -- jos minua ei saa ottaa huomioon --?

Paras: Hohtava Mamma
Huonoin: Koska omaasi ei saa ottaa lukuun niin kysyt toiseksi huonointa.

Parasta en ole ennen täysin ymmärtänyt; nyt tajuan hieman enemmän. Vieläkään en tajua, mitä niin mahtavaa siinä on. Maisteri Vihannes oli myös hyvä.

Huonoimmasta olen erimieltä. Oami on ihan kelvollinen nimimerkki, ja saat häntä ehdottaa. Minusta jopa omani on huonompi kuin se.

Joskus sitä miettii, miten tyhjästä ja tyhjäpäisesti ihmiset keksivät lapsilleen nimiä. Sitten näkee nämä internetin Bruce Leet ja muut arkielämän sankarit. Tyhjästä nekin nimensä pieraisevat ja lopulta haju alkaa tuntua niin kotoisalta, että uskoo oikeasti olevansa se, mikä väittää olevansa. Nimi on enne sanoivat jo roomalaiset. Nimeä kaikki sanoi Jumala. Minusta nimi on vain tunniste, ja on ihan sama, onko Yanis, Giannis, Ceiannos vai Jani kunhan Google sen tunnistaa oikein. Ja Google tunnistaa oikein kaikki Hommafoorumit ja homavoorumit -- koeteltu on --.

Tärkeämpää taitaa olla, ettei ole toista samanlaista eli ettei sekaannuksen vaara ole suuri. Kainuun korvessa aatelinen Stockmann saatetaan helposti sekoittaa säädyttömään Tokmanniin. Se on huono asia. Se taas, että Jotain Rajaa ja Rajat Kiinni kansanliikkeet eli miekkarijärkkärit pohdiskelevat eroavaisuuksiaan, kertoo ihmisluonteeseen kuuluvan oman olemuksen ylipohdinta; aletaan kuvitella kaikkien muidenkin olevan hirveän kiinnostunut sinusta eli etäisesti ymmärtämiensä asioiden pienistä yksityiskohdista ja vivahteista -- "tendensseistä" --.

Tendenssi ei todennäköisesti edes ole sana, joka tätä asiaa hyvin ja täsmällisesti kuvaa, mutta se tuskin yhtäkään tämän viestin lukijaa James Joycea lukuunottamatta kiinnostaa, mutta minua kirjoittajana se alkoi vaivata. Onneksi sopimattomia mielikuvia herättävän materiaalin esittäminen tai oleellisesti väärien mielikuvien luominen ei enää ole niin iso kirosana; uskallan jättää tendenssin nyt tuohon. Ymmärtäkää väärin tai oikein. Tuskin kukaan näitä minun viestejäni ymmärtää samoin kuin minä. Vain kaikkein yksinkertaisemmat viestit ymmärrämme edes lähes oikein.

non sine lacrytis scripta
non sine lacrytis concepta
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

mossad

Lxoxvxe axnxd dxexmxoxcxraxcxy wxixlxl pxrxexvxaxixl !  - Ei vihaviesti, vaan vitutusviesti -

Punaniska

Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

ilmaveivi

Täällä puhutaan jo toista sivua kirjoitusasusta, mutta kukaan ei huomaa lausuntaa!

Forum myös lausutaan kuten kirjoitetaan, forum. Lyhyellä o:lla.  EI foorum! Ei!

UgriProPatria

Quote from: ilmaveivi on 11.02.2016, 01:17:20
Täällä puhutaan jo toista sivua kirjoitusasusta, mutta kukaan ei huomaa lausuntaa!

Forum myös lausutaan kuten kirjoitetaan, forum. Lyhyellä o:lla.  EI foorum! Ei!

Mutta täytyyhän nyt jotain hienostellen venyttää! Hooma forum!