News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Paavo Väyrynen, elämä ja teot.

Started by Artisti, 04.02.2016, 14:29:27

Previous topic - Next topic

guest3656

Quote from: Matias Turkkila on 04.02.2016, 20:15:07
Jokseenkin samalla optimistisella rytäkällä lähti liikkeelle Suomen työväenpuolue, Itsenäisyyspuolue, Muutosvoimat Suomi, Köyhien Asialla, Yhteisvastuu puolue, Suomen Isänmaallinen kansanliike, Suomen Kansan Sinivalkoiset ja Suomen Senioripuolue. Olisiko ollut myös Suomen Työväenpuolue, Itsenäisyyspuolue, Köyhien Asialla, Sinivalkoinen Rintama. Joitain kommunistisia puolueita myös, mutta kuka niistä viitsii pitää kirjaa.

Toisto on hyvä retorinen tehokeino. Itsekin toistan itseäni kun sanon sinulle, ettei Väyrysen  puoluehanke ole tavanomainen eikä siten verrannollinen esittämiisi puoluehankkeisiin. Tässähän tähdätään suoraan huipulle lyömällä kiilaa perskekon välille tilanteessa, jossa koko orkesterin kannatus on laskussa. Mieletön ajoitus! Sipilä on ilmiselvästi hermostunut, Stubbi tietää lähtölaskentansa alkaneen ja Jabba ahmii hampurilaisia.

Quote from: Artisti on 04.02.2016, 21:12:33
Jos Paavo saa pysäytettyä sosiaaliturvapaikanhakijoiden virran Suomeen ja Suomen ulos EU:sta, niin saakoon minun puolestani himoitsemansa presidentin tai pääministerin viran, hän on sen silloin ansainnut.

Paavosta tulee sekä presidentti, että pää- ja ulkoministeri. Enempää tehtäviä Paavo ei tavoittele, sillä hän arvostaa myös vapaa-aikaa.

KJ

Quote from: Uuno Nuivanen on 04.02.2016, 14:36:17
Joutuuko tässä jo Väyrystä kannattamaan, kyllä ovat maailmankirjat sekaisin.   :o

Enpä olisi 80-luvulla uskonut, että näinkin voisi käydä.

Tosin PS:llä on vielä aikaa kunnostautua, mutta esim. Lindströmin tänäinen ulostulo kertoo siitä, että persuissa ei vieläkään tajuta, minne katosi parisataatuhatta (nykyisin koditonta) äänestäjää.
What would Gösta Sundqvist do?

Mato

Quote from: Blanc73 on 04.02.2016, 21:15:30
Väyrynen voi olla vielä pitkään piikkinä Kepun lihassa. Hänen edesmennyt isänsä teki vielä yli 90v iässä keksintöjä ja sai jopa patentteja, joten pitkäikäistä ja tervepäistä sukua Väykkä on.

Sama. Taitaa Soinilta loppua virta ennen Paavo 1 Suurta. Ja persut tipahtavat pienpuolueeksi, kun energinen ja nuorekas Paavo pistää puolueen pystyyn.

- Mato

Riukulehto

Quote from: Blanc73 on 04.02.2016, 21:15:30
QuoteKansalaispuolueen jäseneksi voivat päästä vain kansanedustajat ja Euroopan parlamentin jäsenet.
Pitääkö tuo paikkansa? Väyrynen jaksaa yllättää aina yhä uudelleen :D
Tuolta Väyrysen kirjoituksesta tuo löytyy.. http://www.paavovayrynen.fi/2016/02/04/vapaus-valita/
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

Roope

Iltalehden pääkirjoituksesta:
QuoteRajulla vallan keskityksellä Väyrynen varmistaa, että hän päättää uuden puolueen linjan. Lähin vertauskohde onkin johtajaperiaatetta soveltanut IKL. Vihtori Kosolasta tai hänen seuraajistaan ei tosin ollut Führeriksi. Kansalaispuolueen ohjelma on puolestaan yhtä väljä kuin kansallissosialistien "20 kohtaa", jotka IKL kopioi. Lähellä on myös Mussolinin periaate "ohjelma olemme me"...

Kun ennen tyydyttiin nälvimiseen, tästä lähtien Väyrynen on toimittajille täysin vapaata riistaa.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Joku Roti

Kuka kirjoittelee kirjoja, haluaa ulkoministeriksi, puhuu puolueesta minä-muodossa, on aina oikeassa ja ei siedä väärinajattelijoita?

No Väyrynenhän se on..! Tai sitten Soini... Yhdentekevää. Minun puolueeni on toistaiseksi EVVK!
€uron jälkeen: 1 tunari = 100 demaria..?

Artisti

Quote from: Joku Roti on 04.02.2016, 22:35:41
Kuka kirjoittelee kirjoja, haluaa ulkoministeriksi, puhuu puolueesta minä-muodossa, on aina oikeassa ja ei siedä väärinajattelijoita?

No Väyrynenhän se on..! Tai sitten Soini... Yhdentekevää. Minun puolueeni on toistaiseksi EVVK!

So not? Sitä puoluetta äänestetään, joka ajaa oikeita asioita.

Puhukoon minä-muodossa! Mitä sitten, jos puhuu minä-muodossa, jos saa rajoille rajavalvonnan?!

Halutkoon ministeriksi, hyvä kun haluaa, ja pitääkin haluta mahdollisimman korkealle pallille, jotta olisi minulle kelvollinen ehdokas!

Viljami

Ymmärrän Paavoa ja ymmärrän niitä, jotka tästä ovat innoissaan. Mutta muistan liian paljon asioita liian pitkältä ajalta, että minä...en...pysty. Liian hapokasta. Mutta menestystä kumminkin!
For thirty years, Germans lectured Ukrainians about fascism. When fascism actually arrived, Germans funded it, and Ukrainians died fighting it - Timothy. D. Snyder

MW

Quote from: KJ on 04.02.2016, 22:05:26
Quote from: Uuno Nuivanen on 04.02.2016, 14:36:17
Joutuuko tässä jo Väyrystä kannattamaan, kyllä ovat maailmankirjat sekaisin.   :o

Enpä olisi 80-luvulla uskonut, että näinkin voisi käydä.

Tosin PS:llä on vielä aikaa kunnostautua, mutta esim. Lindströmin tänäinen ulostulo kertoo siitä, että persuissa ei vieläkään tajuta, minne katosi parisataatuhatta (nykyisin koditonta) äänestäjää.

Kaipa Soini on elätellyt sitä toivetta, että "maisterisjätkä" on kuitenkin jytkyjen takana. Nyt jäänee maisterisjätkä omilleen, eikä jytise. Sääli monia hyviä henkilöitä, jotka harhautettiin vetämään Soinin ministeri-Audia.

Omalla voimallaan se ei oikein tunnu kulkevan. Onko sitten voimat ehtymässä, onhan noita terveyden pettämisiä nähty jo paljon aikaisemminkin.

Tosi kyyninen sanoisi, että Soinin eläke on jo pedattu, miksi vaivautua.

KTM

No niin tuli käytyä kattomassa Väyrysen sivut, eli puolueen jäseneksi voi liittyä vain kansanedustajat ja mepit, muut voi liittyä "kansalaiskannattajiksi".

Eli ns. puolueen ainoa tarkoitus on painostaa keskustaa.

No moisen kannatusta en täytä, mutta kyllähän sen tiesi että Paavo pettää aina. Tällä kertaa olisi voinut onnistuakin jos olisi ollut tosissaan.

MW

Quote from: Viljami on 04.02.2016, 22:58:12
Ymmärrän Paavoa ja ymmärrän niitä, jotka tästä ovat innoissaan. Mutta muistan liian paljon asioita liian pitkältä ajalta, että minä...en...pysty. Liian hapokasta. Mutta menestystä kumminkin!

Paavon "ikuinen neuvostoliitto"... no, se on reaalisosialismin ajan kasvatteja. Melkoinen dynamo, kuitenkin.

guest1783

Quote from: Hohtava Mamma on 04.02.2016, 19:54:32
Järki käskee minua äänestämään sitä puoluetta, jossa J H-a on, koska silloin hänellä on parhaat mahdollisuudet päästä päättäviin asemiin. Tunne käskee minua äänestämään Paten puoluetta, koska silloin voisi kostaa Soinille ja Sipilälle suomalaisten muroihin kusemisesta; kertoa sillä ainoalla keinolla joka minulla äänestäjänä on, että huonolla politiikalla on seurauksensa. Toivon, että voisin totella molempia.

Tämä on sanottu täällä jo monesti aikaisemminkin, mutta niin kauan kuin Soini on PS:n johdossa, ei Halla-aholla ole pääsyä päättäviin asemiin persujen riveistä. Soinihan on moneen kertaan sanonut julkisesti, että maahanmuutto ei ole hänelle erityisen tärkeä aihe (eikä nyt enää Audin penkillä köllötellessä ilmeisesti mikään muukaan, josta mies aiemmin on rumpua lyönyt). Soinille kelpasivat (ja varmaan kelpaisivat jatkossakin) Halla-ahon mukanaan tuomat äänet, mutta pelipaikoille Halla-aho ei Soinin vahtivuorolla pääse. Tämän luulisi olevan selvää jokaiselle, joka on vähänkin pidempään seurannut Soinin toimintaa. Ulkopuoliselle on käsittämätöntä, miksi valtaosa perussuomalaisista edelleen haluaa Soinin jatkavan puolueen johdossa (täytyyhän heidän haluta, koska muuten mies olisi jo heivattu helvettiin), mutta onpa noita käsittämättömiä asioita paljon muitakin.

Jussi Halla-aho itse tietää, mitä haluaa, ja jos tämä tilanne on hänelle hyvä, niin siihen on muidenkin tyytyminen. Ehkä Jussia ei tämän kauden jälkeen enää kiinnosta jatkaa politiikassa, mistä sen tietää. Mies on jo kuitenkin uhrannut maahanmuuttokriittisen liikkeen eteen niin paljon, että vaikka vetäytyisi vuorelle meditoimaan loppuiäkseen, ei siihen pitäisi kellään olla nokan koputtamista. Harmittaisihan se toki, mutta en jaksa uskoa, että maahanmuuttokriittinen liike siihen kuivahtaa, ei tässä tilanteessa.

Väyrysen mahdollisen puolueen maahanmuuttopoliittiset linjaukset ovat vielä kuulematta, mutta ihme on, jos ne pystyvät olemaan surkeampia kuin nykyisten eduskuntapuolueiden (persuilla on jotakin kritiikin poikasta paperilla, mutta käytännön teothan on hallitussuomalaisilta nähty ja kevyiksi havaittu).

IDA

Sinänsä mainio idea tuo, että puolueorganisaatiota ei ole lainkaan. Tosin toimivuus vaalimenestyksen suhteen varmaan edellyttää hyvin erilaisten ihmisten sitoutumista ehdokkaiksi mikä taas oletettavasti johtaa "teidän kanssa ei voi leikkiä" - efektiin kannattajien keskuudessa.
qui non est mecum adversum me est

Matias Turkkila

Quote from: Kaupunkisuunnittelija on 04.02.2016, 21:26:50Toisto on hyvä retorinen tehokeino.

Niin on. Toistan siis itseäni vielä toistamiseen:

Se turvapaikkakriisi, joka on kytenyt hiljaisella liekillä vuosikausia ja lävähti nyt käsiin, on ratkaistavissa. On aina ollut. Osa siitä on jo ratkaistu, mutta paljon puuttuu vielä ennenkuin voimme pudistaa käsiä, katsoa rauhassa ympärillemme ja sanoa: "boys n' girls, tämä oli tässä, nyt voidaan huilia".

Mutta turvapaikkakriisiä ei voi ratkaista sillä, että sinä joka luet tämän tekstin, päätät äänestää jotain henkilöä ja jäädä sitten seuraamaan, kuinka hyvin tämä pärjää. Maahanmuuttokriisiä ei voi ratkaista silläkään, että perustetaan uusi puolue viidentoista raadon jatkeelle ja toivotaan että sieltä nousee aikanaan henkilö, jota voi äänestää, ja joka sitten hoitaa asiat kondikseen.

Tämän kriisin voi EHKÄ ratkaista sillä, että joka ikinen jannu ja jannutar lopettaa mussuttamisen ja alkaa itse tehdä niitä asioita, joita hän vaatii muilta.

Se on raskasta ja vittumaista, tiedän. Siitä saa haukkuja. Osa joutuu kaveriporukassaan dispoon, osa potkitaan työpaikaltaan pois. Osa pilaa välinsä omiin sukulaisiinsa. Olen kuullut aika paljon tarinoita ihmisiltä, joille on näin käynyt. Mutta he ovat silti toimineet sen eteen minkä ovat välttämättömäksi nähneet.

Tämä on Homma. Täällä puolueita perustetaan, ja täällä niitä sortuu. Potkikaa noita uusia käyntiin, jos mieli tekee. Mutta älkää kuvitelko, että se riittää. Älkääkä kuvitelko, että ne, jotka puoluehankkeita eteenpäin vievät, tekisivät sen sen vuoksi, että pääsevät toteuttamaan teidän toiveitanne. Jos haluatte toiveitanne toteuttaa, teidän pitää auttaa itse itseänne.

+++

Palaan vielä Niinistön puheeseen. Se oli hyvin poikkeuksellinen. Sellaista ei pidettäisi, ellei Suomen tilanne juoksisi kohti kaaosta.

Taustaa: kun tasavallan presidentti astuu virkaansa, hän antaa vakuutuksen: "vakuutan .. että uskollisesti noudatan tasavallan valtiosääntöä". Valtiosäännön normeissa määrätään yksilön oikeuksista, ja näitä valtiosäännön periaatteita toteutetaan perustuslain tasolla. Sen lain 2 luvussa määrätään Suomen suhteesta kansainkansainvälisiin ihmisoikeussopimuksiin.

Sauli Niinistö toteaa: "Jossain vaiheessa jonkun on tunnustettava, että emme kykene, juuri tässä ja nyt, täyttämään kaikkia kansainvälisten sopimusten velvoitteita", hän ottaa askeleita suuntaan, joka vähintäänkin sotii hänen virkavalaansa vastaan.

Sauli ei valita netissä. Sauli ottaa julkisesti kantaa ja avaa omaa kylkeään todella rajulle hyökkäykselle. Propsit. Hänen kaverinsa Teemu Selänne kommentoi hyökyä äskettäin netissä. Propsit siitäkin.

Propsit ylipäätään kaikille, jotka tekevät asioita yhteisen tulevaisuuden eteen.

+++

Kokoomuslainen kehitysministeri Lenita Toivakka harmitteli tänään telkkarissa sitä, että kehitysavusta oli rapsaistu satoja miljoonia. Niin oli. Hallitusneuvotteluissa sovittiin PS:n vaatimuksesta, että niin tehdään. Ja niin tehtiin.

Niin kauan kuin muistan, PS on ajanut Suomeen tiukempaa maahanmuuttopolitiikkaa. Se tekee sitä tällä hetkellä voimakkaammin kuin koskaan ennen, mutta paine ei ole tällä hetkellä vielä riittävä, jotta käsillä oleva kriisi saataisiin nopeasti ratkaistua.

Ihmisoikeuksia säätelevä normisto on kuluneiden vuosikymmenten aikana hakattu syvälle suomalaisen lainsäädännön kaikkein pyhimpään. Se on niin syvällä, ettei yhden Paavon, presidentin tai hallituspuolueenkaan toiminta vielä yksistään riitä, vaikka poliittista tahtoa olisi kuinka paljon. Jos Sipilä & Stubb sanovat: "hell no", niin asia on sitten niin. Ainakin seuraavaan utvan tilannekuvasessioon asti.

IDA

Quote from: sine qua non on 04.02.2016, 23:24:35
Tämä on sanottu täällä jo monesti aikaisemminkin, mutta niin kauan kuin Soini on PS:n johdossa, ei Halla-aholla ole pääsyä päättäviin asemiin persujen riveistä.

Halla-aholla olisi koska tahansa pääsy asemiin puolueorganisaatiossa. Kysymys on kai lähinnä siitä miksi tuhlata paukkuja puolueen johtotehtävissä, jotka ovat enemmän henkilöjohtamista, tai sitten lopulta aika tyhjiä imagojuttuja.

mattima5

Quote from: Ajattelija2008 on 04.02.2016, 17:41:45
Quote from: zemial on 04.02.2016, 17:39:59
Olen aina vitsaillut äärikeskustalaisuudesta, mutta nyt siitäkin tuli todellisuutta.

Wikipedian mukaan jotkut luokittelevat Mussolinin fasismin äärikeskustalaisuudeksi. Itse panisin fasismin vasemmistoon.

Fasismi on korporatiivista kapitalismia, eli SAK ja EK. Fasistisia puolueita ovat siten : Kokoomus, SDP ja vasemmistoliitto. Usa ja Suomi on korporaatioiden hallinnassa ei kansan eli fasistisia maita kummatkin.

Saat äänestää mutta sillä ei ole mitään merkitystä kun SAK ja EK päättää kaikesta eli Sini-puna.

IPU 2.0. Toivottavasti hajottaa mahdollisimman paljon Kepua. Voin täyttää kannatus kortin kuhan kerkeän ja jopa postittaa sen, mutta ääneni menee edelleen ensisijaisesti maahanmuutto kriittiselle. Se nyt ei vaan kelpaa/riitä minulle että erotaan eurosta ja mamutukselle ei tehdä mitään koska kansainväliset sopimukset ja muuta skeidaa.

Paasikiven/Putinin tiellä , Suomi liittyy Ukrainan Krimin kansantasavaltaan. Kuten Linkola sanoi, diktatuurissa on ihminen mahdollinen.

Halla-ahon on nyt herättävä ja perustettava oma puolue: Jussi Hallaaho & USA , jonka ensisijainen tehtävä on liittää Suomi välittömästi Natoon ja käännyttää kylmästi kaikki turvapaikanhakijat pois Suomesta.

Noottikriisi

Quote from: Viljami on 04.02.2016, 22:58:12
Minäkin muistan hyvin Väyrysen kieroilut, takinkäännöt, juonittelut, poliittiset temppuilut ja monet pikkujutut joilla hänen mainettaan varsinkin 80-luvulla mustamaalattiin.
Vasta jälkikäteen olen osannut asettaa nämä mittasuhteisiinsa. Väyrysen toiminta oli aivan normaalia tuon ajan suomalaisille poliitikoille.

Mustamaalauksen taustalla oli se että Väyrynen oli SDP:n suurin uhka 80-luvulla ja valtamedia valitsi tuolloin linjansa, vasemmistoliberaalin kansainvälisyyden jonka keulakuvaksi nostettiin Mauno Koivisto, mies joka oli takapiruna sekä 80-90-luvun vaihteen typerästä rahapolitiikasta johtuneessa jättilamassa että sen jälkeisessä Suomen johtamisessa EU:n jäsenvaltioksi.

SDP johdatteli Suomea Kekkosen jälkeisen ajan kunnes vasta 2000-luvulla Kokoomus alkoi pystyä ajamaan omia tavoitteitaan. Nythän Suomen poliitikoilla ei näytä enää olevan paljonkaan mahdollisuutta eikä kiinnostustakaan itsenäisen Suomen asioiden ajamiseen.

En tiedä onko Koivisto itse ylpeä saavutuksistaan mutta kyllä hän ainakin tähän asti on saanut rapautettua Suomen itsenäisyyttä ja Väyrysen pidettyä poissa vallankahvasta.
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Artisti

Quote from: Matias Turkkila on 04.02.2016, 23:29:12
Ihmisoikeuksia säätelevä normisto on kuluneiden vuosikymmenten aikana hakattu syvälle suomalaisen lainsäädännön kaikkein pyhimpään. Se on niin syvällä, ettei yhden Paavon, presidentin tai hallituspuolueenkaan toiminta vielä yksistään riitä, vaikka poliittista tahtoa olisi kuinka paljon. Jos Sipilä & Stubb sanovat: "hell no", niin asia on sitten niin. Ainakin seuraavaan utvan tilannekuvasessioon asti.

En minä ainakaan kenenkään ihmisoikeuksia halua loukata, mutta Irakista asti ei tulla Suomeen asti hakemaan turvapaikkaa! Jos sellainen rajoillemme väkisin tunkee, sitä ei pidä päästää maahan ollenkaan, koska:

A. Olemme vain turvallisten maiden ympäröimä, ei ole siis ihmisoikeuksien kannalta väärin olla päästämättä esimerkiksi Venäjän tai Ruotsin kautta yrittävää irakilaista Suomeen.

B. Kun irakilainen pääsee rajojen sisäpuolelle, hän voi olla jo varma siitä, ettei häntä koskaan käännytetä takaisin kotimaahansa, vaikka tulisi väärin perustein. Häntä ei voi palauttaa, koska Irak ei ota vastaan! Niinpä hän saa sosiaaliturvapaikan loppuiäkseen, kunhan vain onnistuu keplottelemaan itsensä suomeen!

Ratkaisu olisi erittäin halpa, tehokas ja yksinkertainen Suomen kannalta: rajoille kunnollinen vanhanaikainen rajavalvonta, eikä rajaa ylitetä ilman kunnollisia matkustusasiakirjoja. Ruotsin kautta tulevat sosiaaliturvapaikanhakijat eivät pääsisi Suomeen, mutta saisivat halutessaan hakea turvapaikkaa Ruotsista. Ratkaiskoon Ruotsi ongelman, kun kerran ovat matut maahansa päästäneet! Sama juttu kaikille rajoillemme. Mikä tuossa olisi erityisen vaikeata?!

Mutta kun rajat ovat kiinni, Suomi voisi hakea sen 750 pakolaista vuodessa suoraan leireiltä, joista on sovittu. Mutta siitä määrästä pitää vähentää nämä jo maahan tunkeutuneet, eli sellaiseen 40-50 vuoteen ei Suomen tarvitsisi edes kiintiöpakolaisia hakea lisää.

guest1783

Quote from: IDA on 04.02.2016, 23:29:43
Quote from: sine qua non on 04.02.2016, 23:24:35
Tämä on sanottu täällä jo monesti aikaisemminkin, mutta niin kauan kuin Soini on PS:n johdossa, ei Halla-aholla ole pääsyä päättäviin asemiin persujen riveistä.

Halla-aholla olisi koska tahansa pääsy asemiin puolueorganisaatiossa. Kysymys on kai lähinnä siitä miksi tuhlata paukkuja puolueen johtotehtävissä, jotka ovat enemmän henkilöjohtamista, tai sitten lopulta aika tyhjiä imagojuttuja.

Taisin kirjoittaa vähän epäselvästi. En tarkoittanut Halla-ahon asemaa persujen puolueorganisaatiossa, vaan että persujen riveistä (ts. perussuomalaisten jäsenenä) Halla-aholla ei ole pääsyä vaikutusvaltaisiin tehtäviin (lähinnä nyt ministerin postia ajattelen) Soinin puheenjohtajuuden vallitessa. Vai onko sinulla toisenlaista tietoa? Onko Halla-aholle tarjottu ministerin tehtäviä ja hän on kieltäytynyt?

Griffinvaari

Quote from: Peltirumpu on 04.02.2016, 23:06:52
UNI: Paavo palauttaa SMP:n ja Maalaisliiton takaisin yhteen (Persut+Kepu) ja muodostaa uuden suurpuolueen, joka heittää pummit niskapersotteella rajan taa ja laittaa suhteet Venäjälle kuntoon. Olihan Paavo Kekkosen opetuslapsi, ankeina aikoina tarvitaan kieroa, röyhkeää ja itseensäuskovaa miestä.
Timojabban touhut säälittää, ei naurata.

Niin, kun katsotaan forumin äänestyksiä ja sitä kirjoitus intoa jonka paavo on jälleen saanut forumilla aikaan, tuo ajatus tuntuisi jopa melkein mahdolliselta.
Se on selvää että jos kaikesta epätodennäköisyydestään huolimatta, tällainen yhdistyminen äänestäjä kuntaa myöden tapahtuisi, niin paavo pääministerinä olisi ehdottomasti paras mies paikkaamaan nyky hallinnon tuhoamat idän suhteet, kokoamalla sopivan neuvonantaja joukon mm.korhosen jne.
Paavolla olisi oppi-isänsä kekkosen keinoin mahdollisuus toteuttaa jopa nato jäsenyys, yhtä kivuttomasti kuin kekkonen toteutti liittymisen EEC:hen.
Toki tällöin ilmapiiri olisi aivan toinen kuin näiden nykyisten öykkäreiden komennossa, eu:n johtavia perseitä nuoleskellen, paavillisemmin kuin itse paavi.

mattima5

Quote from: Kaupunkisuunnittelija on 04.02.2016, 19:43:07
Jarmo Korhonen huolestui. 

Keskustan entinen puoluesihteeri Jarmo Korhonen toivoo, että europarlamentaarikko Paavo Väyrynen ja pääministeri Juha Sipilä sopisivat kiistansa keskustasta.

Hän arvioi Väyrysen puolueilmoitusta Maaseudun Tulevaisuus -lehdessä. Väyrynen kertoi tänään perustaneensa Kansalaispuolue ry:n, joka tähtää puolueeksi.

"Tämähän on kerta kaikkiaan mahdoton tilanne! Tämä on keskustan historian synkin päivä", Korhonen sanoo MT:lle

Korhonen arvioi, että keskustassa on tilaa eri tavoin ajatteleville ihmisille.

"Uskon, että asioista voidaan vielä sopia. Kun Maalaisliitto perustettiin 1908 kahdesta erillisestä Etelä- ja Pohjois-Pohjanmaalla toimineesta puolueryhmittymästä, laitettiin ne asiat periaateohjelmaan, joista oltiin samaa mieltä. Ne asiat, joista oltiin eri mieltä, pistettiin tavoiteohjelmaan", Korhonen muistelee MT:lle.

http://www.talouselama.fi/uutiset/entinen-puoluesihteeri-vayrysen-puoluepaatoksesta-mt-lle-tama-on-keskustan-historian-synkin-paiva-6298825

No just. Korhonen itse syytti että nyky Kepu on kuin Kokoomus , mutta ei halua että asialle tehtäisiin mitään. Nyt kun Väyrynen teki jotain, niin paskat ja kuset meni yhtä aikaa housuun.

-PPT-

Väyrynen on perusnuiva mutta euroskeptisyys on kuitenkin enemmän hänen juttunsa kuin maahanmuuttokriittisyys kun taas persuilla se on toisin päin.

mattima5

Quote from: Eino P. Keravalta on 04.02.2016, 20:03:31
Tämä on se, mitä Jussi Halla-ahon olisi pitänyt tehdä: luoda aidosti Suomen etua tavoitteleva puolue vaikka sitten irtautumalla vanhoista puolueista, kun nämä kerran eivät tarjoa vaihtoehtoa.

My dearest friend, eikös tuo Muutos 2011 (vaimikäsenytoli) juuri äsken tällä kaavalla toiminut? Lopputulos oli odotettu.

Jokseenkin samalla optimistisella rytäkällä lähti liikkeelle Suomen työväenpuolue, Itsenäisyyspuolue, Muutosvoimat Suomi, Köyhien Asialla, Yhteisvastuu puolue, Suomen Isänmaallinen kansanliike, Suomen Kansan Sinivalkoiset ja Suomen Senioripuolue. Olisiko ollut myös Suomen Työväenpuolue, Itsenäisyyspuolue, Köyhien Asialla, Sinivalkoinen Rintama. Joitain kommunistisia puolueita myös, mutta kuka niistä viitsii pitää kirjaa.

Joo mutta se oli aikana ennen Persujen hallitustaivalta. Persut oli 20-vuotta oppositiossa ja keräsi kaiken protestin itseensä.

-kreikan tukipaketti
-pakkolait ala Sipilä
-32 000 islamilaista yksittäistapausta

= PerusS kannatus 9-10%

Väyrysen puolue viritelmä tulee ikävästi viemään ääniä IPUlta, SDltä ja Muutokselta mikä ei ole hyvä asia.

IDA

Quote from: sine qua non on 04.02.2016, 23:41:57
Taisin kirjoittaa vähän epäselvästi. En tarkoittanut Halla-ahon asemaa persujen puolueorganisaatiossa, vaan että persujen riveistä (ts. perussuomalaisten jäsenenä) Halla-aholla ei ole pääsyä vaikutusvaltaisiin tehtäviin (lähinnä nyt ministerin postia ajattelen) Soinin puheenjohtajuuden vallitessa. Vai onko sinulla toisenlaista tietoa? Onko Halla-aholle tarjottu ministerin tehtäviä ja hän on kieltäytynyt?

Halla-aholla on maahanmuuttopoltiikan kannalta melkeinpä niin vaikutusvaltainen asema kuin voi olla olematta vastaava ministeri. En tiedä onko asiaa edes harkittu, mutta puolueella siis on neljä ministeriä, jotka omilla paikoillaan ovat mitä parhaita valintoja ( tosin Jarppaa paiskattiin oikeusministerin pestin yhdistämisellä työministerin tehtäviin, mikä on vähintään haastavaa). Ministerit olisivat varmaankin toiset, jos ministeriöt olisivat toiset.

Kannattaa kuitenkin muistaa, että yksikään ministeri ei mitään todella suurta päätöstä saa yksin läpi, jos hallituksen enemmistö on sitä vastaan. Tosin vaikkapa Halla-aho esimerkiksi sisäministerinä ( vaikka ei olisikaan voinut estää nykyistä tulvaa ) saisi asioita ajettua selkeästi pontevammin oikeaan suuntaan kuin Orpo.

sivujuoni

En lukenut vielä ketjua, mutta mikä helevetti on "hajautettu ihmisyyden yhteiskunta"? Miten siihen liityy tasa-arvo ja mitenkä tasa-arvo? Kaikkien asioiden tasa-arvoko?

"
. Se toteuttaa tervettä talouspolitiikkaa ja pyrkii rakentamaan tasa-arvoista ja hajautettua ihmisyyden yhteiskuntaa.
"

Aion kannattaa, tulen kannattamaan ja kannatan Väyrysen projektia tulevissa vaaleissa.
Ja vaikka en kannattaisi, niin äänestän taatusti.

Jari Leino

Tämän kriisin voi EHKÄ ratkaista sillä, että joka ikinen jannu ja jannutar lopettaa mussuttamisen ja alkaa itse tehdä niitä asioita, joita hän vaatii muilta.

Sinulla on ennenkin ollut tapana syyllistää äänestäjiä siitä, että he eivät ole tehneet tarpeeksi.

Minä puolestani korostaisin sitä, että tämä kriisi olisi ehkä voitu ratkaista jo viime syksynä, jos eduskuntaan valitut perussuomalaiset kansanedustajat olisivat alkaneet tehdä niitä asioita, joita ajamaan äänestäjät heidät eduskuntaan valitsivat.

Tavallisen kansalaisen vaikutusmahdollisuudet ovat hyvin rajalliset. Eduskuntaan tai europarlamenttiin valitulla edustajalla sen sijaan on tukenaan korkea asema, korkea kuukausiapalkka, puoluetuet ja palkatut avustajat.

Minä edellyttäisin äänestäjien luottamuksen saaneilta ihmisiltä vähän enemmän tekoja ja tuloksia. Paljon enemmän tekoja. Ja edes jotain tuloksia. Tai edes rohkeutta yrittää jotain.

Tässä tilanteessa rohkeus tarkoittaisi Väyrysen mukaan lähtemistä tai oman nuivaryhmän perustamista, jotta Soinille saataisiin painetta tehdä edes jotain näennäistä mamupolitiikan tiukentamiseksi.

Niin kauan kuin muistan, PS on ajanut Suomeen tiukempaa maahanmuuttopolitiikkaa. Se tekee sitä tällä hetkellä voimakkaammin kuin koskaan ennen, mutta paine ei ole tällä hetkellä vielä riittävä, jotta käsillä oleva kriisi saataisiin nopeasti ratkaistua.

Luulen, että muutkin persujen ulkopuolelta asioita katselevat ovat minun kanssani samaa mieltä siitä, että PS on jostain syystä lopettanut tiukemman maahanmuuttopolitiikan (EU tai euroerosta puhumattakaan) ajamisen käytännössä kokonaan. Yksittäisiltä kansanedustajilta on tullut muutamia ihan hyviä aloitteita, mutta ne on harjattu hyvin pian hiljaisuuteen. Puolueena ja varsinkin hallituspuolueena PS:n toiminta on ollut aivan ala-arvoista.

Joskus muinoin Suomeen perustettiin maahanmuuttokriittinen puolue, jonka tarkoitus oli vastustaa puoluekoneistojen ylivaltaa ja ajaa tavallisten suomalaisten etua. Silloin Jussilta puuttui rohkeus hypätä liikkeelle laskemansa kelkan kyytiin. Seuraukset tiedämme. Kelkka liukui niin pitkälle kuin pääsi, jopa eduskuntaan asti, ja teki loppuun saakka sitä mitä oli äänestäjille luvannutkin.

Sen sijaan PS petti, koska Soini. Soinin petos oli minun tiedossani jo heti vuodesta 2007 asti. Kukaan vuoden 2007 ek-vaalien PS-vaalivalvojaisissa sisulaisten pöydässä istuneista ei voinut olla ymmärtämättä Soinin erittäin suoraa puhetta. Kaikki aivan varmasti ymmärsivät, että Soini tulisi pettämään maahanmuuttokriittisten asian saadakseen rahaa, valtaa ja henkilökohtaista gloriaa. Jussi istui siinä samassa pöydässä kuin minä ja kuuli kaikki samat Soinin jutut rahasta ja vallasta ja "oman vuoronsa odottamisesta" kuin minä. Jussi teki omat johtopäätöksensä ja pisti pelimerkkinsä Soinin persuihin. Tunnetuin seurauksin.

Soinin toteutuneen petoksen vuoksi Suomessa on tällä hetkellä 30 000 ylimääräistä lähi-itäläistä ja tänä vuonna tulee vähintään 50 000 lisää. Soini ei aio antaa persujen tehdä asialle mitään, eikä Jussi uskalla tälläkään kertaa tehdä mitään. Ei edes lähteä Väyrysen kelkkaan.

Kyllä surkeata on.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Miettikääpä sitä jos Jussi ilmoittaisi uuden puolueen perustamisesta, ja pyytäisi kaikki persuihin pettyneet mukaan.

KJ

Turkkila kirjoitti:

QuoteNiin kauan kuin muistan, PS on ajanut Suomeen tiukempaa maahanmuuttopolitiikkaa. Se tekee sitä tällä hetkellä voimakkaammin kuin koskaan ennen, mutta paine ei ole tällä hetkellä vielä riittävä, jotta käsillä oleva kriisi saataisiin nopeasti ratkaistua.

Ja mitä hyötyä siitä on ollut? Esim. perheenyhdistämissäännöstön kiristäminen EU-tasolle oli jo sovittu hallituspuolueiden kesken, mutta nyt siitä on livetty, eikä yksikään persujen kansanedustaja ole nostanut asiasta minkäänlaista meteliä, puhumattakaan puolueen johdosta. Ja mitä on tuloksena: da daa, Länsi-Euroopan löysin perheenyhdistämiskäytäntö.

Ei se riitä, että ajaa tiukempaa maahanmuuttopolitiikkaa, jonkinlaisia tuloksiakin pitäisi saada hallituksen 2. suurimmalta puolueelta.

QuoteTämän kriisin voi EHKÄ ratkaista sillä, että joka ikinen jannu ja jannutar lopettaa mussuttamisen ja alkaa itse tehdä niitä asioita, joita hän vaatii muilta.

Ei kyllä voi. PS on nyt maksimaalisessa suuruudessaan (kiitos äänestäjien), mutta tulos on sama kuin nolla.

Rajavaltuutettu, joka kielsi polkupyöräilyn rajan yli, sai yhdellä päätöksellä enemmän aikaan kuin koko hallitus koko syksynä. Mieti sitä: yksi kaveri, yksi päätös.
What would Gösta Sundqvist do?

Artisti

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 05.02.2016, 00:14:58
Miettikääpä sitä jos Jussi ilmoittaisi uuden puolueen perustamisesta, ja pyytäisi kaikki persuihin pettyneet mukaan.

Aika hyvä!!! Mutta miettikääpäs sitä, jos Jussi lähtee Väyrysen kelkkaan!

Jari Leino

Quote from: Eino P. Keravalta on 04.02.2016, 20:03:31
Tämä on se, mitä Jussi Halla-ahon olisi pitänyt tehdä: luoda aidosti Suomen etua tavoitteleva puolue vaikka sitten irtautumalla vanhoista puolueista, kun nämä kerran eivät tarjoa vaihtoehtoa.

My dearest friend, eikös tuo Muutos 2011 (vaimikäsenytoli) juuri äsken tällä kaavalla toiminut? Lopputulos oli odotettu.

Täällä levitetään nyt PS:n päätoimittajan toimesta hieman harhaanjohtavaa tietoa Muutos 2011 (vaimikäsenytoli) -puolueen syntyhistoriasta.

Ei voida sanoa, että Jussi Halla-aho olisi luonut kyseisen aidosti Suomen etua tavoittelevan puolueen. Virallisissa perustamispapereissa lukee perustajien kohdalla nimet Juha Mäki-Ketelä, Jiri Keronen ja Jari Leino.

Yllä mainituista henkilöistä Jiri Keronen ei ollut edes paikalla perustamiskokouksessa. Muut olivat.

Lopputulos on tietenkin odotettu, jos Jamaican mäkikelkkailujoukkueen suurin tähti lykkää pulkan alamäkeen mutta ei itse uskalla hypätä kyytiin.

Mutta olihan se melkoinen lasku! ;)

Cool Runnings
https://www.youtube.com/watch?v=4JAP5qKAxgQ