News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2016-01-31 HS: Kirkko twiittasi rasismia vastaan

Started by B52, 31.01.2016, 21:50:11

Previous topic - Next topic

Marius

Yleisesti:

En ymmärrä, miksi arvoista ja muuten hyvästä organisaatiosta pitäisi erota muutaman mätämunan takia.

En minä eroa Suomestakaan.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Osiris

Voi hitsi, olipas tämä yksittäisen henkilön kirkkokapina nyt saanut täällä suuret mittakaavat  :D Mutta ei se mitään, kiva että on keskustelua ja pyritään vastaamaan jokaiselle. En jaksa edes pahoitella että vastauksesta muodostuu pitkä.

Quote from: ismolento on 02.02.2016, 23:17:08
Lutherin uskonpuhdistuksen ydinajatus oli/on, että ihminen ei tarvitse kirkkoa enempää kuin piispoja tai pappejakaan palvellakseen Jumalaa.

Kyllä, ja tämän puhelimessakin sanoi ko. piispa, ja jos uskonto ja sen edustajat itsekin täsmentävät tätä, ei se pohjimmiltaan voi olla paha. Ja tietyssä mielessä tästä syystä luterilaisuus on yksi terveimpiä uskontoja, ainakin minun mielestäni. Meidän uskontomme takaa uskon vapauden.

Quote from: nollatoleranssi on 03.02.2016, 01:00:46
Tuliko tuohon Lari Lohikosken lähettämään twiittiin mitään vastausta, jonka voi tällä foorumilla kertoa?

Tuli, mutta koska käsittääkseni puhelimessa puhuimme toistaiseksi yksityisesti, en tahtoisi kenenkään ajattelevan että minulle tarkoitetut sanat olisivat välttämättä koko kirkon näkökulma. Sain kuvan, että Kirkko on ottamassa asiaan piakkoin kantaa, joten odotellaan nyt ainakin se ensin. Mutta perin kiusaantuneita Kirkon sisällä tunnuttiin olevan siitä, että yksittäinen henkilö voi sen nimissä antaa hätiköityjä lausuntoja. Ymmärtäähän sen, koska sosiaalinen media kuitenkin rinnastetaan joukkoviestimeen ja siellä esitetyt herjaukset ovat jo lähtökohtaisesti aina aika vakavia.

Rasismistakin puhuttiin, johon vastasin aika lyhyesti, että en ihan aidon oikeasti itse tunne yhtään rasistia, eikä rasismia kukaan järkevä ihminen voikaan kannattaa. Se, että tietyn uskonnon edustajat vaikuttavat länkkäreiden silmissä olevan keskiajalta, johtuu siitä, että heidän uskontonsa elää keskiaikaa. Samoja latuja se islamkin seuraa kuin kristinusko, me vain olemme sellaiset 500-600 vuotta edellä. Heidän pitää antaa itse tehdä uskonpuhdistuksensa ja olla mun mielestä puuttumatta asiaan muutoin kuin siten, että ketkä nyt sattuvat kuulumaan ko. uskontoon eivätkä tahdo tuohon jonninjoutavaan paskaan ottaa osaa, voivat sitten pakolaisina tai vastaavina saada turvapaikan Euroopasta. Ei ole mistään rodullisista eroista kiinni, että meidän sivilisaatio on kirjaimellisesti jo avaruusajassa, kun eräät istuvat maailman arvokkaimman resurssin päällä, eivätkä osaa tulla naapurinsa kanssa toimeen. En tietenkään kiellä tai väheksy myöskään Yhdysvaltojen yms vaikutusta alueen epävakauteen.

Mutta kyllä se pallo siihen rauhaan ja yleensäkin ottaen muslimeista välittyvään kuvaan on muslimeilla itsellään. Toistaiseksi näytöt ovat huonot.

Quote from: Maija Poppanen on 03.02.2016, 01:22:17
Kai sä ymmärrät, et kirkonmiehet on poliitikkoja, ymmärräthän?

Jotenkin tulee mieleen, et sä ostat Soininkin uudelleen turuilla ja toreilla, kun se juttelee vähän mies miehelle. Tai TV-shopista sen monitoimi-jumppalaitteen, mikä vie tuhat kiloa pois ja tuottaa komeen sixpackin vain viidessä minuutissa päivässä...

Ymmärrän toki. Mitä korkeammalle portaalle yhteiskunnassa tai työelämässään etenee, sitä enemmän siitä tulee politikointia, pitää siitä tai ei. Tuohan on luonnollisesti äärimmäisen perseestä, koska meillä ei mitään maahanmuutto-ongelmaa tälläkään hetkellä olisi, jos asia olisi toisin. Porras, jossa vaikutat on ainakin älykkyyden, henkisten ominaisuuksien ja sattumien summa. Kuitenkin pääpiirteittäin merkittäviin asemiin pääsevät älykkäät, joiden looginen päättelykyky on hyvä. Loogisella päättelykyvyllä maahanmuutossa turvapaikkasysteemin kautta ei ole ollut järkeä koskaan. Suomen sosiaaliturva ei ole, eikä se voi olla ihmisoikeus. Kun tämän sai loogisesti selitettyä vihervasemmistolle, tartuttiin viimeiseen korteen: "mutta meillä on niitä niin vähän." Tavallaan siis myönnetään systeemin olevan ihan perseestä, mutta koska siitä tietää niin harva, niin ei väliä. No, kyllä minä ainakin tiesin, että internet tulee ajallaan räjäyttämään pankin: kyllä se maailma sieltä tulee kylään, kun oikein kutsuu. Esimerkiksi tuolla Aasiassa on maita, joissa jalkapuoli 12-vuotias joutuu painamaan 14-tuntisia päiviä saadakseen perheelleen pikkaisen ruokaa. Mitä kuvittelette, että ottaisiko tuo henkilö vastaan vastikkeettoman ylläpidon, asunnon, ruuan, rahat, u name it. Niinpä.

Ja välittyvästä mielikuvasta; tuollaisenhan siitä itseasiassa nopeasti saa. Minä pidän itseäni hieman opportunistina, mutta ilman henkilökohtaisia tavoitteita. Tai onhan ne henkilökohtaisia siinä mielessä, että kannan vastuuta lapsieni ja muidenkin lasten tulevaisuudesta. Suomi on tarjonnut minulle todella hyvät lähtökohdat elämään, ja hengellä ja verelläni olen valmis tätä maata puolustamaan, että se voi tarjota sitä myös lapsillemme ja heidän lastenlapsilleen. Opportumismilla tarkoitan tässä yhteydessä sitä, että tajuan milloin on hyvä myötäillä vallalla olevia käsityksiä ja mielipiteitä muuttaakseen tuota vallalla olevaa mielidettä järkevämpään suuntaan. Ja se tehdään muuten aika hienovaraisesti. Laajemmassa mittakaavassa puhutaan ehkä jopa manipuloinnista, mutta se on tehokkainta silloin kuin kohde ei sitä itse tajua.

En osta toisin sanoen vakuutteluja ja valmiiksi pureskeltuja mielipiteitä, olen varmasti suurimmalle osalle väestöstä aika vaikea manipuloitava, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Mutta arvostan paljon, että kerroit tuosta mielikuvasta, en edes itse heti tajunnut asian välittyvän noin. Kiitos.

Quote from: Marius on 03.02.2016, 03:15:59
En ymmärrä, miksi arvoista ja muuten hyvästä organisaatiosta pitäisi erota muutaman mätämunan takia.

Juuri näin. Tiedän kirkon olevan vahva mielipidevaikuttaja vanhemman väestön parissa, joten itse en ole valmis luovuttamaan noinkin vahvaa asetta punavihermädättäjille ilman henkilökohtaista taistelua, vaikken varsinaisesti Kirkosta sen enempää välitäkään. Vahva ase se on, ase jota itse en tahdo ikinä käyttää, mutta en minä myöskään tahdo sitä asetta vastustajalle antaa.

Tästä on kyse.
Jalkojemme alla on Pyhä Maa

Jaska Pankkaaja

Yleisesti:

En minä eroa Suomestakaan.

Ehkä siksi kun ne "muutama mätämuna" ovat arkkipiispa, muut piispat ja joukko muita evlutku-mahtajia..
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

elven archer

Koska kyseinen organisaatio valtavine resursseineen on valjastettu mokutukseen.

UgriProPatria

Suomen Ev.lut.kirkko on pettänyt ensinnäkin Jumalan, jota se väittää tunnustavansa ja on kääntynyt kumartelemaan epäjumalia.

Se on pettänyt luterilaiset kristityt ja kääntynyt ajamaan vieraan, vihollisuskonnon ja -kansan, sekä heidän kristinuskon ja länsimaailman vastaisen pyhän sotansa, "jihadin" asiaa.

Tämän lisäksi se on pettänyt Isänmaansa, Suomen. Se tarjoaa tukensa vieramaalaisille miehittäjille, joiden väkivalta maatamme ja kansaamme vastaan jo alusta asti on ollut uskomattoman törkeää.

Ev.lut.kirkko on tehnyt monia härskejä asioita, joita ei kannata kaikkia tässä ryhtyä erittelemään, mutta jotka ovat Raamatun opin ja klassisen kristinuskon vastaisia.

Taitaa todellakin olla, että tässä meillä on Ilmestyskirjan ennustama, viimeisten aikojen Suuri Portto. Portolla tarkoitetaan Raamatussa avionrikkojaa, vaimoa, joka on pettänyt aviomiehensä ja ryhtynyt h*maan vieraiden kanssa.

Ev.lut.kirkko oli Kristuksen kirkko. Se oli suomalainen kirkko. No. Enää se ei ole kumpaakaan, jos paljon muutakaan.

Ev.lut.kirkko, jonka piispa hurskaasti ei tahdo torjua muka hädänalaisia, vieraskansaisia ihmisiä, huijareita ja rikollisia, on näillä sanoillaan torjunut koko kristikansan martyyreineen, kaikki islamin rikosten uhrit maailmalla.