News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2016-01-29 Tampere: Turvapaikanhakijat mukaan yliopiston opetukseen

Started by Afrikan kirjeenvaihtaja, 30.01.2016, 11:19:32

Previous topic - Next topic

Afrikan kirjeenvaihtaja

QuoteLet's Work Together kasvatustieteitä turvapaikanhakijoiden kanssa

Kasvatustieteiden yksikössä on ryhdytty konkreettiseen työhön turvapaikanhakijoiden tueksi. Tarkoituksena on tarjota heille mielekkäitä matalan kynnyksen toimintoja yhdessä suomalaisten kanssa ja kehittää niitä osaksi yksikön toimintaa.

– Tarkoitus on kehittää toimintamalleja, jotka jatkossa tulisivat osaksi kasvatustieteiden tutkinto-ohjelmaa, toteaa professori Anja Heikkinen.

Osaksi tulevaisuuden opetusta

EDUn Let's Work Together  -toimintaryhmä aloitti kutsumalla koolle ison joukon toimijoita ja vapaaehtoisia sekä turvapaikanhakijoita. Tapaamisen tarkoitus oli tutustua turvapaikanhakijoiden osallistamista tukevien organisaatioiden toimintaan ja ideoida toimintamuotoja, joihin voitaisiin yhdistää kasvatustieteiden yksikön opetusohjelmaan.

Tilaisuudessa keskustelua pohjustivat vastaanottokeskusten, kansalaisopistojen ja Suomen Pakolaisavun edustajat ja siihen osallistui EDU:n opettajien ja opiskelijoiden ohella muun muassa toimijoita ammatillisesta aikuiskoulutuksesta, muista yksiköistä, avoimesta yliopistosta, Paluu-osuuskunnasta sekä muutamia turvapaikanhakijoita.

– Vuoden 2015 syksystä radikaalisti kärjistynyt turvapaikanhakijatilanne on kuormittanut viranomaisia ja järjestöjä. Toimintaa täytyy ryhtyä koordinoimaan laadullisesti ja määrällisesti. Myös kasvatuksessa ja koulutuksessa tukea tarvitaan niin akuuteissa stressi- ja toimettomuustilanteissa kuin eri-ikäisten ja eri perhesuhteissa elävien turvapaikanhakijoiden varhaiskasvatukseen, nuorten ja aikuisten opintoihin ja työelämään osallistamiseen, toteaa Heikkinen.

Oppilaitosten ja järjestöjen on itse etsittävä koordinoituja yhteistoiminnan muotoja, jotka ovat mahdollisimman joustavia tapoja ihmisarvoiseen elämään myös tilapäisissä ja ennakoimattomissa olosuhteissa. EDUn opettajat ja opiskelijat tarttuivat itse toimeen yliopistonlaajuisen koordinoinnin puuttuessa.

Kokouksen jälkeen yhteistoimintaa jatketaan EDU:n Let´s Work Together-toimintaryhmän välittämänä.

Toiminta alkaa nyt!

– Jo tällä lukukaudella järjestetään turvapaikanhakijoita osallistavia kursseja, yhteistyössä järjestöjen, päiväkotien, vapaan sivistystyön ja ammatillisen koulutuksen kanssa. Omilla kursseillani pohditaan muun muassa sitä, miten yhteiskuntaan osallistutaan, toteaa Heikkinen.

Tarkoitus on tehdä yhteistyötä vapaan sivistystyön organisaatioiden kanssa. Anja Heikkisen Education, Work and Culture  -kurssin ensimmäinen luento on avoin kaikille ja se myös videoidaan ja voidaan esittää muun muassa vastaanottokeskuksissa.

Opettaja Ritva Heinonen ja yliopistonlehtori Kaisu Hermanforsin suunnittelevat varhaiskasvatustoimintaa. Heinosen suomi toisena kielenä -toimintaan kutsutaan perheitä ja keväämmällä sukelletaan muun muassa nukketeatterin maailmaan. Hermanforsin opiskelijat järjestävät leikkipäivän turvapaikkaperheiden lapsille.

Käsityön yliopisto-opettaja Miia Collanuksen tekstiilitaiteen kurssille tulee turvapaikanhakijoita hätämajoituskeskuksesta ja hän saa mukaan mahdollisesti "apuopeiksi" TAKK:n kotouttamiskoulutuksesta kolme jo kauemmin Suomessa olleita maahan muuttaneita.

– Turvapaikanhakijat tulevat meidän luokanopettajaksi erikoistuvien opiskelijoiden ryhmään. Kevään kurssin teemana on paikka. Paikka, tila, identiteetti ja kaikkien omat reitit elämässä tehdään tekstiileihin erilaisilla pinnankäsittelytekniikoilla kuten kirjonta tai ekovärjäys ja osittain ainakin kierrätysmateriaalista, kertoo Miia Collanus.

Hän toivoo kunkin kurssilaisen löytävän omat reittinsä myös ryhmässä ilman yhteistä kieltä. Kurssin tulokset eli tekstiilitaiteen teokset tulevat keväällä esille EDUsta galleriaan.

– Tietenkin toivon tällaiselle toiminnalle turvapaikanhakijoiden kanssa jatkuvuutta!

Tampereen yliopisto
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

Kari Kinnunen

Onkos tuo suomeksi;

Annetaan geelitukille oikopolku kasvatustieteisiin ja sitä kautta esikouluihin ja päiväkoteihin? Mitähän alan oikeat opiskelijat tuumavat, jos näin on?

Rändöm

Näiden yliopistolla puuhaavien akkojen pitäisi kanavoida altruisminsa lasten hankkimiseen ja kasvattamiseen sen sijaan, että osallistuvat suomalaisten kansanmurhaan paapomalla kaiken maailman kehitysmaalaisia barbaareja.

Finka

Quote from: Kari Kinnunen on 30.01.2016, 11:23:07
Onkos tuo suomeksi;

Annetaan geelitukille oikopolku kasvatustieteisiin ja sitä kautta esikouluihin ja päiväkoteihin? Mitähän alan oikeat opiskelijat tuumavat, jos näin on?

Itse käsitin koko jutun luettuani, että maahantulijat ovat harjoitusmateriaalia, jotta tulevat kasvattajat osaavat ohjata ihmisiä moni-ilmeisessä ja -kultuurisessa ympäristössä.
"On helppoa olla silmiinpistävän 'myötätuntoinen', jos muut pakotetaan maksamaan kustannukset."-Murray Rothbard

Mohammed Al-gazzaz: "Iraqis and Finns have never met in thoughts, culture and religions. There is huge gap between them and it will never go away. I'm talking in general ofcourse there is exception" -FB:RHC

Eino P. Keravalta

Quotemielekkäitä matalan kynnyksen toimintoja

Quotekehittää niitä osaksi yksikön toimintaa

Quotetarkoitus on kehittää toimintamalleja

Quotekutsumalla koolle ison joukon toimijoita

Quotetutustua osallistamista tukevien organisaatioiden toimintaan

Quoteideoida toimintamuotoja

Quoteosallistui EDU:n opettajien ja opiskelijoiden ohella muun muassa toimijoita

Quotetoimintaa täytyy ryhtyä koordinoimaan laadullisesti ja määrällisesti

Quoteetsittävä koordinoituja yhteistoiminnan muotoja

Quoteyhteistoimintaa jatketaan EDU:n Let´s Work Together-toimintaryhmän välittämänä

Quotetoiminta alkaa nyt

Quotetoimintaan kutsutaan perheitä

Quotetietenkin toivon tällaiselle toiminnalle jatkuvuutta

Kovasti on puhe toiminnasta.

Enää pitäisi tietää, mitä siellä tehdään.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Sitruunamelissa

Quote from: Eino P. Keravalta on 30.01.2016, 11:57:42
Kovasti on puhe toiminnasta.

Enää pitäisi tietää, mitä siellä tehdään.

No tätä:

QuoteOmilla kursseillani pohditaan muun muassa sitä, miten yhteiskuntaan osallistutaan, toteaa Heikkinen.
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

Afrikan kirjeenvaihtaja

Juttu on huonosti kirjoitettu. Arkiset asiat on yritetty saada kuulostamaan yleviltä käyttämällä "tieteellisiä" ilmaisuja. Mutta ilmeisesti tuleville kasvattajille opetetaan, että esimerkiksi nukketeatteri voi olla ratkaisu lasten riehuessa (eli "akuuteissa stressi- ja toimettomuustilanteissa"). Ennen sitä kokeillaan, miten nukketeatteri toimii turvapaikanhakijalasten kanssa.

Vielä jäykempää tekstiä löytyy täältä.
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

Suvaitsevainen Vihreä

Quote from: Eino P. Keravalta on 30.01.2016, 11:57:42

Kovasti on puhe toiminnasta.

Enää pitäisi tietää, mitä siellä tehdään.

"– Turvapaikanhakijat tulevat meidän luokanopettajaksi erikoistuvien opiskelijoiden ryhmään. Kevään kurssin teemana on paikka. Paikka, tila, identiteetti ja kaikkien omat reitit elämässä tehdään tekstiileihin erilaisilla pinnankäsittelytekniikoilla kuten kirjonta tai ekovärjäys ja osittain ainakin kierrätysmateriaalista, kertoo Miia Collanus."

Näköjään tekevät käsitöitä. Miten ihmeessä tuollaiset touhut kuuluvat luokanopettajan kuvaan? Ok, jos valmistuu joksikin ala-asteen opettajaksi, joka vetää myös piirustustunteja vai miksi niitä nykyään kutsutaan.

Oto Hascak

Quote from: Eino P. Keravalta on 30.01.2016, 11:57:42
Kovasti on puhe toiminnasta.

Enää pitäisi tietää, mitä siellä tehdään.
Jaa-a, sepäs se onkin hyvä kysymys, johon en valitettavasti osaa vastata. Muuuuuutta voisin aivan hyvin kuvitella, että joku on kuppaamassa jonkinlaista siivua yhteisestä veropotista mukavaan ja tuottamattomaan pikkupuuhasteluun.
"Tässä on mun pippeli! Se on huippu pippeli!" X2

Lahti-Saloranta

Quote from: Kari Kinnunen on 30.01.2016, 11:23:07
Onkos tuo suomeksi;
Annetaan geelitukille oikopolku kasvatustieteisiin ja sitä kautta esikouluihin ja päiväkoteihin?
Mitä hiton kasvatustieteiden opiskelua se geelitukka kaipaa päästäkseen eskarin ohjaajaksi tai päiväkodin hoitajaksi. Koraanikouluhan on täysin riittävä ainakin pienten tyttöjen ryhmiin. Geelitukkahan on mitä sopivin antamaan suvaitsevaisuuskasvatusta ja opettamaan islamin uskoa. Kertoessaan profeetan elämästä voi aivan hyvin tehdä muutaman havaintoesityksen.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Eino P. Keravalta

Quote from: Sitruunamelissa on 30.01.2016, 12:02:50
Quote from: Eino P. Keravalta on 30.01.2016, 11:57:42
Kovasti on puhe toiminnasta.

Enää pitäisi tietää, mitä siellä tehdään.

No tätä:

QuoteOmilla kursseillani pohditaan muun muassa sitä, miten yhteiskuntaan osallistutaan, toteaa Heikkinen.

Veronmaksajilla ei ole aikaa pohtia, miten yhteiskuntaan osallistutaan, koska he opiskelevat ja tekevät työtä.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Alarik

Quote from: Eino P. Keravalta on 30.01.2016, 11:57:42
Kovasti on puhe toiminnasta.
Enää pitäisi tietää, mitä siellä tehdään.
Minusta se ydintyö on tiivistettynä ekaan lauseeseen:
QuoteKasvatustieteiden yksikössä on ryhdytty konkreettiseen työhön turvapaikanhakijoiden tueksi.
Nyt kasvatetaan tukijoukot. Raukat ovat pelosta, nälästä ja vilusta niin huteria etteivät muuten pysy pystyssä...

Kari Kinnunen


Finka

Quote from: Suvaitsevainen Vihreä on 30.01.2016, 12:04:42
...
Näköjään tekevät käsitöitä. Miten ihmeessä tuollaiset touhut kuuluvat luokanopettajan kuvaan? Ok, jos valmistuu joksikin ala-asteen opettajaksi, joka vetää myös piirustustunteja vai miksi niitä nykyään kutsutaan.

Kansallisen opetussuunnitelman mukaan peruskoulun käsityöopinnot sisältävät esimerkiksi vuosiluokilla 3-6:

Quote
14.4.12 Käsityö
Oppiaineen tehtävä
Käsityön oppiaineen tehtävänä on ohjata oppilaita kokonaiseen käsityöprosessin hallintaan. Käsityö
on monimateriaalinen oppiaine, jossa toteutetaan käsityöilmaisuun, muotoiluun ja teknologiaan
perustuvaa toimintaa. Tähän kuuluu tuotteen tai teoksen itsenäinen tai yhteisöllinen suunnittelu,
valmistus ja oman tai yhteisen käsityöprosessin arviointi. Käsityön tekeminen on tutkivaa, keksivää
ja kokeilevaa toimintaa ja siinä toteutetaan ennakkoluulottomasti erilaisia visuaalisia, materiaalisia,
teknisiä sekä valmistusmenetelmällisiä ratkaisuja. Käsityössä opetellaan ymmärtämään, arvioimaan
ja kehittämään erilaisia teknologisia sovelluksia sekä käyttämään opittuja tietoja ja taitoja arjessa.
Käsityössä kehitetään oppilaiden avaruudellista hahmottamista, tuntoaistia ja käsillä tekemistä, jotka
edistävät motorisia taitoja, luovuutta ja suunnitteluosaamista. Opetuksella vahvistetaan edellytyksiä
monipuoliseen työskentelyyn.  Käsityön merkitys on pitkäjänteisessä ja innovatiivisessa työskente-
lyprosessissa sekä itsetuntoa vahvistavassa, mielihyvää tuottavassa kokemuksessa.

...
Ops 2014, sivu 270

Verrattuna edelliseen vuoden 2004 suunnitelmaan näyttää eri kultuurien tuntemus poistettu.
"On helppoa olla silmiinpistävän 'myötätuntoinen', jos muut pakotetaan maksamaan kustannukset."-Murray Rothbard

Mohammed Al-gazzaz: "Iraqis and Finns have never met in thoughts, culture and religions. There is huge gap between them and it will never go away. I'm talking in general ofcourse there is exception" -FB:RHC

Sitruunamelissa

Quote from: Eino P. Keravalta on 30.01.2016, 12:11:12
Veronmaksajilla ei ole aikaa pohtia, miten yhteiskuntaan osallistutaan, koska he opiskelevat ja tekevät työtä.
Niinpä... Kyllähän yliopistojen ketkut keinot keksii. Rahoitusta päätettiin leikata, joten sitä saadaan lisää monikulttuurisuusprojekteista, joihin otetaan muutama turvapaikanhakija tekemään (tai pohtimaan) höpöhöpö-juttuja. Valtio kyllä rahoittaa kaikkea monikulttuurisuutta, kun valtionvarainministeristä se on fantsua. Ennen projekteja varmistetaan määrärahat.
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

Eino P. Keravalta

Quote from: Kari Kinnunen on 30.01.2016, 12:18:28
Juuh.

Emmä jaksa edes yrittää ymmärtää.

Älä välitä. Ei ne itsekään ymmärrä.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Alarik

Quote from: Afrikan kirjeenvaihtaja on 30.01.2016, 11:19:32
Tilaisuudessa keskustelua pohjustivat vastaanottokeskusten, kansalaisopistojen ja Suomen Pakolaisavun edustajat ja siihen osallistui EDU:n opettajien ja opiskelijoiden ohella muun muassa toimijoita ammatillisesta aikuiskoulutuksesta, muista yksiköistä, avoimesta yliopistosta, Paluu-osuuskunnasta sekä muutamia turvapaikanhakijoita.

– Vuoden 2015 syksystä radikaalisti kärjistynyt turvapaikanhakijatilanne on kuormittanut viranomaisia ja järjestöjä.
Pakkoko sitä joka nippelikeskuksen, nappulaopiston ja noppajärjestön väkeä osallistua ihan jokaikiseen turahduskokoukseen, muutaman turvapaikanhakijan takia, jos alituinen niissä ravaaminen on niin raskasta?
Säästäisivät mieluummin nekin rahat (ja erityisesti työajan) järkevään käyttöön.

Kim Evil-666

Vatuiksi tulee menemään veret seisauttavalla tavalla, niin kuin lähs kaikki muukin, mihin matujen kanssa on ryhdytty. Pullahalaajat eivät sitten vain opi, eivätkä ilmeisesti tule ikinä oppimaankaan.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Jepulis

Nähdäänpä eteenpäin mitä tuottavia uusia ammattikuntia se poikii.

Quote from: Eino P. Keravalta on 30.01.2016, 11:57:42
Quotemielekkäitä matalan kynnyksen toimintoja
Matalan kynnyksen toimintaohjaaja

Quotetutustua osallistamista tukevien organisaatioiden toimintaan
Osallistamistutustuttaja

Quoteetsittävä koordinoituja yhteistoiminnan muotoja
Yhteistoimintakoordinoitujen muotojen kehityspäällikkö


Quotetietenkin toivon tällaiselle toiminnalle jatkuvuutta
Budjetti voisi olla vaikkapa hallituksen koulutusleikkausten kokoinen, näin alkuun.

Quote from: Eino P. Keravalta
Enää pitäisi tietää, mitä siellä tehdään.
Karmaisevaa kyllä. Samat ihmiset on "huolissaan" koulutusleikkauksista mutta omat tunnit on niin puuhastelua ettei haittaa sotkea päivärytmiin joukkueen verran kielitaidottomia sotkemaan.

Miksi muuten joka ehdotus mikä vähänkään viittaa tulijoiden aktivoimiseen näyttää sisältävän "virkkaamista" ainoana jonain tekemistä sisältävänä asiana?
Quote..omat reitit elämässä tehdään tekstiileihin erilaisilla pinnankäsittelytekniikoilla kuten kirjonta tai ekovärjäys ja osittain ainakin kierrätysmateriaalista, kertoo Miia Collanus.
Totta venäjässä kierrätysmateriaalista!

Siis nää Irakilaiset öljykenttien lähistöllä ikänsä autonpyörillä hiekkaa kierrättäneet partalapsukaiset on keskimäärin ihan supermotivoituneita oppimaan Suomessa ikitärkeän taidon, oman pipon virkkaaminen.

Oikeasti opetusala ei näe metsää puilta. Niille muutamille oikeille lapsille mitä täällä on, tarjotaan jo enemmän puuhastelua kuin jos viettäisi Disneylandiassa loppuikänsä. Suurin osa tulijoista on 25-35v kundeja mielessään lähinnä pariutumiseen liittyvät kysymykset.
Vihapuhe on parempi kuin lässytetty valhe.

MW

Quote from: Kari Kinnunen on 30.01.2016, 11:23:07
Onkos tuo suomeksi;

Annetaan geelitukille oikopolku kasvatustieteisiin ja sitä kautta esikouluihin ja päiväkoteihin? Mitähän alan oikeat opiskelijat tuumavat, jos näin on?

Ei, vaan kommunistipuolue värvää uusia jäseniä, joilla on todistetusti iskukykyä.

Elemosina

Edelleenkään ei kiinnosta tarjota samanlaisia toimia kotimaisille tai peräti ulkomaalaistaustaisille laillisesti maassa asuville syrjäytyneille, syrjäytymisvaarassa oleville nuorille, pitkäaikaistyöttömille.
Ei kiinnosta ei.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

mikkojuha

Yliopistojen määrärahojen leikkaaminen alkaa tuntua entistä paremmalta ajatukselta. Tämä ketju sopisi hyvin liitteeksi esityksen perusteluihin.

MW

Kaikki humanistien leikitys- ja laulatustiedekunnat voitaisiin ajaa alas huomenna, eikä kukaan edes huomaisi sitä opiston ulkopuolella.

Eino P. Keravalta

Että nukketeatteria meinasivat.

Tulijoiden ikä, sukupuoli ja asenteet huomioonottaen seksinukke olisi parempi.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Titus

Quote from: Eino P. Keravalta on 30.01.2016, 11:57:42
Enää pitäisi tietää, mitä siellä tehdään.

Haalitaan niitä resursseja sieltä yhteisestä kassasta (josta otettu raha ei ole keneltäkään pois) ?

:roll:
that's a bingo!

ismolento

Quote from: Kari Kinnunen on 30.01.2016, 11:23:07
Onkos tuo suomeksi;

Annetaan geelitukille oikopolku kasvatustieteisiin ja sitä kautta esikouluihin ja päiväkoteihin? Mitähän alan oikeat opiskelijat tuumavat, jos näin on?

Eikös kantasuomalaisilla ole kovat karsinnat yliopistoihin pääsystä? Saatiinko tässä nyt ns. vähemmistöille jälleen uusi etuoikeutettu luokka yhteiskuntaan? Varmaan työpaikatkin järjestyy ohituskaistaa pitkin.

Kari Kinnunen

Quote from: ismolento on 30.01.2016, 13:27:59
Varmaan työpaikatkin järjestyy ohituskaistaa pitkin.

Jotain tällaista arvelen. Saa siinä sitten alan kirjoja lukeneet ihmetellä kun geelitukat vetää ohituskaistaa oikealta ohi.

Ja laskun, inhimillisesti kovan, maksavat ne persaukiset vanhemmat joiden on pakko viedä lapsensa taharruttavaan päiväkotiin.

Luuleeko nämä akakoomikot komiikkansa hauskaksi. Luulenpa, että monelta asentaja Arskalta ja keittäjä Kirstiltä alkaa olla huumorintaju hukassa.

jka

Meillä on ollut kohta 10 vuotta yli 300.000 työtöntä. Tällä hetkellä meillä on yli 50.000 akateemisesti koulutettuakin työtöntä. Kukaan ei laita tikkua ristiin. Mutta annas tulla kun meille tulee 30.000 geelitukkaa jotka ei tule koskaan tekemään mitään järkevää työtä tässä yhteiskunnassa niin johan meillä on koko valtakunnan resurssit valjastettu tekemään näille ohituskaistoja.

guest1783

Mitäs saatanan tolkkua on tuhlata paukkuja ja kylvää rahaa sellaisten koulutukseen (ja vielä yliopistotasolla!), joista migrin ja sisäministeriön mukaan valtaosa ei tule saamaan oleskelulupaa Suomeen? Mistä tulee rahoitus, se ei nähdäkseni käynyt jutusta ilmi?

Eisernes Kreuz

Kasvatus"tiede".

Yliopistoilta leikataan rahoitusta rajusti koko ajan, mutta tällaiseen matulointipaskaan sitä tuntuu aina löytyvän. Aivan käsittämätöntä touhua, jälleen kerran.
There is freedom of speech, but freedom after speech, that I cannot guarantee.
- Idi Amin, diktaattori