News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2016-02-05 PT: Tenstan yläaste suljetaan mahdottomana ylläpitää

Started by Atte Saarela, 05.02.2016, 15:58:35

Previous topic - Next topic

Lahti-Saloranta

Quote from: valla_valla on 05.02.2016, 19:46:27
Kunnes ruotsalaiset päättivät olla antamatta periksi ja yrittää kotouttamista- uudella menestyksellä. Nykyään uudessa koulussa on panssarilasit, kalterit, koko koulua ympäröi panssariverkko. Eli rakennuksen rakenteiden ympärillä on erillinen "häkki". Kun kouluun heitetään palopommi, niin tuo häkki ottaa vastaan sen palon ja tuli ei leviä helposti rakenteisiin. Filmistä  (0.30 sek) näkyy miten ruotsalaiset hoitavat palon ennaltaehkäisyn:
Siinä olisi jollekin persulle iskun paikka. Päivittelisi vokkien tuhopolttoyrityksiä ja ehdottaisi että otetaan mallia Rinkeby Akademian ratkaisusta tuhopolttoyritysten torjumiseksi. Pieni alustus koulun surullisesta historiasta kuitenkin niin ettei kerro kuka koulun poltti antaen rivien välistä ymmärtää että rasistit oli asialla. Kannattaisi korostaa että kyseessä on monikulttuurinen koulu. Joku suvakki saattaisi niellä täkyn ja alkaisi meuhkaamaan asiasta.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

valla_valla

Kun asuin vuoden päivät Rinkebyssä joku 6-7 vuotta sitten ja tutustuin joihinkin "paikallisiin" ihmisiin, niin KAIKKI sanoivat, että eivät halua lastensa kasvavan Rinkebyssä. Yhtenä esimerkkinä muuan bangladeshiläinen naapurini, tolkun mies kera parin poika- ja yhden tyttölapsen. Mies, olkoonkin että oli muslimi, pelkäsi tyttärensä puolesta, jota ei halunnut säkittää vaan sanoi, että tyttö valitsee itse huivin jos haluaa. Toki ymmärsin, että tyttö "valitsee" huivin ympäristön paineesta ja isällä ei ole asiaan sanomista. Mies halusi muuttaa pois Rinkebystä ja tekikin sen.

Olin miehen eräänlainen avustaja talonostopuuhissa. Neuvonantajana siis talon rakenteisiin liittyvissä asioissa. Kun hän osti taloa, hän halusi mielipiteen JUURI minulta, SUOMALAISELTA. Miksi? Siksi, että hän ei luottanut maanmiehiinnsä eikä ylipäätään toisiin muslimeihin. LISÄKSI hän ei luottanut ruotsalaisiin. Hänen mukaansa ruotsalaiset käyttäytyvt kummallisesti verrattuna omiinsa, antavat erivapauksia tms.

Mutta, olen kuullut tätä samaa myös monilta muiltakin "maahanmuuttajilta" koskien euroopan ulkopuoliselta porukalta. Jengi ei luota ruotsalaisiin, koska niiden mielestä on outoa, että ruotsalaiset "antavat kaiken". Kai ne nyt itsekin tajuaa, että ovat ihan eri tasolla kuin ruotsalaiset. Monet sanoo, että niiden järkeen ei käy, että kun muuttaa Ruotsiin, saa kaiken ilmaiseksi. Että mikä vitun taika siinä on?

Olen nähnyt näiden kehisten joukosta joitakin ihan  asiallisia tyyppejä. Mainittakoot yksi somppu siivoojana, joka perusti  oman somalialaisen siivousfirman ja tyypilä menee ihan kai hyvin. Jäbä laskuttaa omalla firmalla siivouksesta siivotessaan marketteja. Tämä tyyppi kiroaa joka kerta sitä, miksi ruotsalaiset antavat kaiken ilmaiseksi tulijoille. Hän sentään haluaa siivota.

Eli kyllä se on se "maahanmuutto" suuressa mittakaavassa, joka aiheuttaa kaaoksen ja ne "sopeutuneet" mamut on meidän puolella tässä asiassa.

Siis tarkoitan, että ruotsalaiset itse luovat sen ongelman.

Kim Evil-666

En haluaisi olla vahingoniloinen, mutta....

Missä EU, siellä ongelma!

Missä matu, siellä katastrofi!.....ja Iso!
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Kameleontti

Quote from: valla_valla on 05.02.2016, 21:13:26
Yhtenä esimerkkinä muuan bangladeshiläinen naapurini, tolkun mies kera parin poika- ja yhden tyttölapsen. Mies, olkoonkin että oli muslimi, pelkäsi tyttärensä puolesta, jota ei halunnut säkittää vaan sanoi, että tyttö valitsee itse huivin jos haluaa.

Tässähän se, että kaikki muslimit ei ole samanlaisia. Itsekin tavannut bangladeshilaisen, joka oli hyvin liberaali. En kysellyt uskomuksia sen enempiä, nimi kertoi paljon, mutta kalja maistui ja oli hyvin innoissaan suomalaisesta menosta. IT-alan ihmisiä, koulutettu.

QuoteJUURI minulta, SUOMALAISELTA. Miksi? Siksi, että hän ei luottanut maanmiehiinnsä eikä ylipäätään toisiin muslimeihin. LISÄKSI hän ei luottanut ruotsalaisiin.

Suomalaisiin luotetaan. Hiljasia mutta jos puhuu niin puhuu asiaa. Poliitkot on täälläkin läpimätiä nöyristelijöitä mut ei nyt sentään ruotsalaisten tasolla vielä. Olen itse tavannut/ollut netissä tekemisissä monien eri maalaisten kanssa ja aika järjestään ne on arvostanut suomalaista tapaa puhua suoraan ja poliittinen korrektius on lähinnä kirosana. Suomalaista suorapuheisuutta arvostetaan. Sanotaan mitä aatellaan ja niinku asiat on.

QuoteMainittakoot yksi somppu siivoojana, joka perusti  oman somalialaisen siivousfirman ja tyypilä menee ihan kai hyvin. Jäbä laskuttaa omalla firmalla siivouksesta siivotessaan marketteja. Tämä tyyppi kiroaa joka kerta sitä, miksi ruotsalaiset antavat kaiken ilmaiseksi tulijoille. Hän sentään haluaa siivota.

Monet somput, jotka itse haluaa menestyä ja haluaa päästä elämässä eteenpäin kiroaa ihan samaa. Yksi jenkkilän somppu totesi, että "somalit, se pahin iilimatojoukon ruumiillistuma, joka haluaa vaan loisia muiden kustannuksella". Mutta ihan ymmärrettävää, että ne jotka haluaa itse tehdä ja hankkia itse arvostuksensa ei arvosta matuja.

Quoteja ne "sopeutuneet" mamut on meidän puolella tässä asiassa.

Kyllä. Enemmän ku moni arvais. Ne ei vaan pääse ääneen...

Perseennuolennalla ei saa arvostusta. Selkärankaisuudella ja suoralla puheella saa, ainakin paremmin. Suomalaisilla on tässä se pieni etu ruotsalaisiin nähden, vaikka persiilleen se täälläkin menee liian isojen tulvien kanssa.

valla_valla

Kamelontin vastaukseen ja kaikile muillekin:

Suomalaiset ovat ulkomailla hyvin luotettavia ja haluttuja tuttavuuksia. Puhun tästä nyt monen vuoden Skandinaavisten maiden ja  Saksan kokemuksella. Ennenkaikkea puhun asiasta skandinaavisten maiden kokemuksella, joihin olen saanut luoda hyvän suhteen. Tunnen ja olen yhteydessä päivittäin ruotsalaisten, sekä norjalaisten ja tanskalasten kanssa.  Suomessa on tapana vähätellä itseään, mutta muun maailman silmissä se on harkitsevuutta. Mutta kaikki muutkin maat vähättelevät itseään verrattua muihin maihin. VAIKKA moni luulee, että suomalaisten maine Ruotsissa olisi epäilyttävä, se ei pidä paikkaansa. Suomalaisuus on monilla aloilla valtti. Ja tämä valtti tulee esille joka päivä kaikilla tasoilla.

Kun istun vaikkapa IT- baarissa niin Nokian luoma maine tulee aina esille. Sitä ei voi mitenkään vähätellä. Ruotsissa Nokian puhelimet eivät ole suosiossa, mutta kun kuulija saa tietää minun olevan Suomesta, on lähes varnaa, että juttu siirtyy Nokiaan. Miksi minun pitäisi vähätellä Nokiaa ja etenkin, kun moni kysyy mitä yhteistä sillä on Nokian renkaiden kanssa? ÖÖ mulla on Volvossa Nokian renkaat, Nokian puhelin?

Moni ja luultavasti kukaan suomalainen  ei tiedä, että kiekkoleijonat ovat Tanskan favorit. Tanska on jalkapallomaa, mutta kun kiekkoa seurataan niin ei seurata Elit- serieniä vaan suomalaisia NHL- jäbiä. Selänne ja Koivut ovat ehdottomia tanskalaisten suosikkeja. Selänne vetää aivan 8-0 kaikki. Kun Suomessa juhlittiin "poika on tullut kotiin" niin Tanskassa juttu oli ei nyt ihan sama, mutta voittipa ne perkeleen svedut ainakin.

Tietty suomalaiset saatetaan laskea joskus vähän alentavasti "itäsarjaan"...mutta enpä itse laske Viroa todellakaan mihinkään itäsarjaan.

Lopuksi haluan jakaa lyhyen filmin kuinka miesten pitää olla ylpeitä maastaan. Virolainen   Edgar Savisaar:

https://www.youtube.com/watch?v=q-6Wn61VSgA