News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2016-2-18:Rinne "vasta yrityksen ulos otetuista voitoista veroja"

Started by Risto A., 18.02.2016, 07:33:15

Previous topic - Next topic

Risto A.

http://www.talouselama.fi/uutiset/sdp-n-rinne-kl-valmis-harkitsemaan-koyhan-miehen-viron-mallia-6304863

QuoteSdp:n puheenjohtaja Antti Rinne sanoo Kauppalehdessä, että hän olisi valmis harkitsemaan niin sanottua Viron veromallia, jossa vasta yrityksestä ulos otettu voitto verotettaisiin.

"Olli Rehn on esittänyt 'köyhän miehen' Viron mallia, investointivarauksia. Minusta se on harkinnan arvoinen", Rinne sanoo lehdessä.

premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

Risto A.

Heh. Itse en ainakaan mene tähän vedätykseen. Tässähän ideana on antaa löysää siimaa taas kerran siten, että yrityksillä kasvaa fyffet tilillä ja sitten muutetaan taas lakia, millä se lapioidaan pois.

Yrittäjä, kuka tähän vedätykseen uskoo, kaiken tämän jälkeen, ansaitseekin tulla putsatuksi.

Itselleni se on selvää, että ulkomaille firma. Suomelle noin 30 vuotta aikaa osoittaa olevansa luotettava, ennustettava ja elinvoimainen markkinatalous. 30 vuotta on minimi tämän luottamuksen ansaitsemiseen.

Se juna on mennyt jo aikoja sitten, että luottamus palautuisi.

Risto A.

QuoteRinteen mukaan puolue on kokemassa pk-yritysten suhteen "uusrenessanssin".

"Sosialidemokratia tunnustaa selkeästi, että me elämme markkinataloudessa, ja se on talousjärjestelmä, jossa on järkevä elää. Mutta me haluamme kitkeä markkinatalouden negatiivisia puolia."

Herätys taisi tulla nyt liian myöhään. Siitähän tässä ei kuitenkaan ole edes kysymys. Kysymys on siitä, että nyt demarit aikoo tosissaan pk-yrittäjien lompakoille.

Jokaisen pk-yrittäjän tulisi kuulla näissä Rinteen sanoissa kuinka käärme sihisee ja susi maiskuttelee suutaan. Ovat nyt todenteolla viemässä pieniä teuraalle.

Nuiva kansalainen

Uskoo ken tahtoo. Demareilla on aina kädet muiden taskuissa. Veroa veron päälle.
"Maailman parantaminen ei voi olla näin pienen kansan tärkein tehtävä. Meidän vaikutuksemme maailman menoon on promillen luokkaa. Sekin on hieman yläkanttiin laskettu. Meidän tärkein tehtävämme on huolehtia tästä maasta, suomalaisten turvallisuudesta ja hyvinvoinnista. Kukaan muu ei sitä tee."
-Gustav Hägglund 6.6.2015

Micke90

Martin

Jostain muistan lukeneeni että Viron malli on poikkeus ja siihen on eu:lta niillä lupa joten suomi ei voi siihen siirtyä. Vaikka olisi miten järkevää.

Hyvä pointti tuo valtion kusetus, kasvatetaan pottia ja verotetaan pois.
"Mä koin, että kokoomukselle koti on Euroopassa ja Raamattu roskissa ja isänmaallisuudesta on tehty rasismia." - Laura Huhtasaari SK 8.6.2017

Micke90

Quote from: Martin on 18.02.2016, 21:26:55
Jostain muistan lukeneeni että Viron malli on poikkeus ja siihen on eu:lta niillä lupa joten suomi ei voi siihen siirtyä.

Kyllä voi. EU ei sentään vielä päätä verotuksesta.

foobar

"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Brake

Sinänänsä oikean suuntainen ehdotus, mutta todellakin epäluotettavalta taholta, kun demarit ehdottaa. Kaikki poliittiset toimijat ovat kylläkin epäluotettavia ja tähän kun liitetään se tieto siitä, että miten suomessa verottaja kohtelee yrittäjiä, niin ei missään nimessä pidä uskoa näihin uutisiin!

Suomen yrittäjyys tulee pysymään matalalla tasolla niin kauan, kun yrittäjiä pidetään sosiaalisen turvan ja eri yhteiskunnallisten turvaverkkojen ulkopuolella!!!

Olen tyytyväinen, kun olen saanut myytyä viimeisenkin yrityksen osakekannan pois 2010 alkuvuonna, enkä ala enään ikinä suomessa yrittäjäksi... Senverran karua menoa se on.
Vielä vuonna 2013 käytiin korkeimmassa oikeudessa keskustelua ja väittelyä verottajan juristien kanssa siitä, että olenko syyllinen olemattomiin osinkoihin, vai en.. Onneksi oikeus uskoi todistelua ja todettiin, etten ole mitenkään syyllinen... Verottaja käytti 320 t€ asian kimpussa pyörimiseen, minä käytin 56 t€... Eikä penniäkään korvauksia valtiolta... Perusteena tekaistu veronkiertoilmoitus entisen työntekijän toimesta :)
Noh, nyt olen rividuunari ja vapaa mies :D
Suomalainen, tietysti kyllä!