News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Kansanedustajat turvaamaan itse tarjomiaan turvapaikkoja

Started by siviilitarkkailija, 25.12.2015, 13:26:05

Previous topic - Next topic

siviilitarkkailija

Jos joku asia on politiikassa perseellään, niin aseellisen taistelun ja todellisen sotatyön valmius. Suomessa on runsaasti poliittisia toimijoita, jotka haluavat tarjota globaalin maailmankylän sotapakolaisille turvaa ja etuuksia, mikä ei sinänsä ole väärin, mutta politiikassa pitää ymmärtää että sota ei ole mikään valintamyymälä. Sodasta ei voi valikoida asioita ja jättää toisia asioita valintamyymälän hyllyyn jonkun muun ja kauppiaan ongelmaksi. Jokainen myönnetty suomalainen turvapaikka on suomalaisen taistelijan työllä, rahalla ja hiellä ansaitsema eikä mikään globaali itsestäänselvyys. Nyt näiden jakelusta päättävät ihmiset jotka eivät itse aio edes laittaa tikkua ristiin myöntämiensä etuuksien puolustamiseen.

Sota on suurenluokan urakointia jossa yhtenä maksuvälineenä on ihmishenget jotka tapatetaan sijoittamalla heille rauhan aikana siunaantuva omaisuus ja palvelu sodan tarpeisiin. Suomi on mm osallistunut Ranskan käymään sotaan Syyriassa, antamalla kuljetuspalveluaikamme Ranskan puolustusministeriön käyttöön. Kivaa joskin aika kallista. Kysymys kuuluu että tuottaako investointi tukea ja suojaa vastaavan määrän, ehkä. Toivottavasti. Emme voi tietää, koska sota on kaaos.

Kansanedustajat ottamaan itse vastaan toivomansa kaaoksen lapset ja hoitamaan heidät

Holtittoman maahanmuuton silmiinpistävä ilmiö on sotaa vastustavien ihmisten suunnaton halu itse välttää sotatyön tekemistä. Tätä laiskuutta kompensoidaan tuottamalla Suomeen sotaa pakenevien massa, josta suurin osa on itse sotaa lahjattomasti ja äärimmäisen väkivaltaisesti käyneitä sotarikollisia. Mausteeksi joukossa on muutama ns oikeahko pakolainen ja kuvia kuolleista lapsista. Kun on oikea hätä, oikeasti ensimmäisenä ja ainoana pakenevat nuoret terveet miehet, ja jättävät lapset ja vanhukset vaaralle alttiiksi. Sotaa vastustettaessa tietämättömyys ei ole synti vaan rikos.

Miten tällaista sotaa on torjuttu euroopassa viimeiset 50 vuotta? Hillittömällä ja suunnattomalla sotatyöllä jota kutsutaan kylmäksi sodaksi. Sota on torjuttu varustautumalla ja tekemällä ihan oikeita sotatyön koulutus-, varustautumis- ja yhteiskuntaratkaisuja. Nyt tämä työ on ohi. Kylmästä sodasta ei tullut kuumaa. Tuli hyvinvointieurooppa jossa ihmisoikeuksista tuli itsestäänselvyyksiä. Kunnes korrputio ja globalisaatio söivät nämä arvot joiden puolesta toiset tekivät työtä ja valintoja. Sota, kaaos, voi tulla eurooppaan ilman sotatyön esteitä, niinkuin se on historiassa aina tullut kun hölmöillään politikassa.

Voiko sota levitä kulttuurien mukana, valitettavasti jos oma maa ei ole kunnossa.

Yllättävän moni sotapakolaisia hinkuva suomalaispoliitikko on valmis ja käy jo poliittista sotaa toisia suomalaisia vastaan. Mutta harvempi on itse asekädessä valmis puolustamaan myöntämiensä turvapaikkojen rauhaa ja koskemattomuutta. Vihervasemmistolaisessa roskamediassa mielipiteitä kyllä puolustetaan ja jopa niin vahvasti että vastakkaiset näkemykset sensuroidaan ennen niiden julkaisua. Mutta turva jolla turvapaikka todellisuudessa lunastetaan, sisäisiä, ulkoisia ja turvapaikkojen omia uhkia vastaan, jätetään poliittisessa retoriikassa aina toisten lunastettavaksi. Entäs sitten kun sitä "toista" ei enää ole eikä tule.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...