News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Monikulttuuri-elokuvia käsittelevä monipropagandaketju

Started by Hypokriitti, 21.12.2015, 14:07:32

Previous topic - Next topic

RP

Onko muut katsoneet HBO:n Beforeigners sarjaa? Toistaiseksi vasta ensimmäisen jakson ja tässä mietin jatkaako (rajallisesti varsinkin sellaista aikaa, mitä käyttää TV-sarjoihin, ,mitä ei suhteellisen nuorten lasten kanssa viitsi katsoa). Monikulturismin korvaa monitemporaalisuus kun (ainakin toistaiseksi) tuntemattomasta syistä nykymaailmaan putkahtelee tulijoita, ei toisilta mantereilta, vaan toisilta vuosisadoilta. Itse asiassa ensimmäisen jakson perusteella sitä voisi jopa ajatella monikulturismin trollaamisena kun nyky-Oslon kaduilla tulijat elävät osittain, jotkut 1800-lukua, toiset viikinkiaikaa ja joku kivikautta.

(Tämä on se sarja missä Krista Kosonen esittää viikinkineitoa, joka on palkattu monitemporaaliseksi maskotiksi (tämä lienee reilu kuvaus esimiehen motiiveista) poliisilaitokselle kun (sarjan tekemisen kannalta) ilmeisesti suomalainen sopii puhumaan norjaa muinaisnorjalaisella aksentilla.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Nuiva kansalainen

Nyt kun tuli Dexterin uuden kauden myötä tilattua Paramount+, niin aloitin katsomaan tätä uudempaa The Twilight Zone -sarjaa. Pari ensimmäistä jaksoa oli ihan jänniä, mutta nyt sattui ensimmäinen jakso hirveää mokutuspaskaa: Season 1, Episode 3: Replay. Käytännössä pelkästään BLM-aiheinen paskajakso, jossa kaikki poliisit esitetään mustia huvikseen ampuvina rasisteina. Kannattaa suosiolla skipata, jos ko. sarjaa katsoo.
"Maailman parantaminen ei voi olla näin pienen kansan tärkein tehtävä. Meidän vaikutuksemme maailman menoon on promillen luokkaa. Sekin on hieman yläkanttiin laskettu. Meidän tärkein tehtävämme on huolehtia tästä maasta, suomalaisten turvallisuudesta ja hyvinvoinnista. Kukaan muu ei sitä tee."
-Gustav Hägglund 6.6.2015

Urban Moving Systems

QuoteThandiwe Newton plays a woman confronting white hunters in the Sundance film "God's Country." She says she's struggled with a different type of prejudice in the U.S. as a light-skinned Black British actor.
[tweet]1489024269212274688[/tweet]

JP73

Joko Puuronen & Co. ovat pyytäneet Suomen puolesta anteeksi Villi Pohjola -trilogiaa, Speedy Gonzalesia ja Hirttämättömiä?

Lännenelokuvien yhteys kolonialismiin pitää tunnistaa ja tuoda esiin

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008604345.html

QuoteYle Areenassa on nähtävänä John Fordin ohjaama lännenelokuva Apassilinnake. Areenassa elokuvaa kuvaillaan uljaaksi lännenklassikoksi. Elokuvaa luonnehditaan seuraavasti: "Fordin näkemys on kaikessa militaristisuudessaankin tavattoman tenhoava. Lämmin, huumorilla höystetty ihmiskuvaus ja ratsuväkiromantiikka tanssiaisineen ja booleineen sekä irlantilaisine balladeineen ja kersantteineen muodostavat rikkaan lännen arkkityypin."

Vietämme paraikaa Mediataitoviikkoa (7.2.–13.2.). Yhtenä tavoitteena Mediataitoviikolla on edistää vähemmistöihin, kuten saamelaisiin tai muihin alkuperäiskansoihin, liittyvää tietoutta elokuvakasvatuksella. Apassilinnake-elokuvan kuvauksessa ohitetaan kritiikki, jota on kymmenien viime vuosien aikana suunnattu lännenelokuvien levittämiä kolonialistisia ajattelutapoja vastaan.




Outo olio

^Jos analysoisimme Amerikan alkuperäiskansojen kulttuureja riittävän tarkasti, varmasti löytyisi esimerkiksi vanhoja sotalauluja, joissa muistellaan aikaisempia voittoisia taisteluja naapurikansoista. Enää vain nämä laulut eivät raikaa, koska laulun omaavalle kulttuurille kävi samoin kuin sen omille naapureille aikaisemmin. Voidaan myös kuvitella kaukainen tulevaisuus, jossa Apassilinnakkeen tuottanut kulttuuri on taantunut tai lakannut olemasta, ja kukaan ei enää vaadi että kyseinen kulttuuri pyytelee anteeksi mitään. Jokainen kulttuuri juhlii omia saavutuksiaan, myös saavutuksia, joita myöhemmin pidetään kyseenalaisina. Kritiikki voi olla osin oikeutettua, mutta ei pitäisi väittää että eurooppalaisten kulttuuri olisi jotenkin erityisen kyseenalaista tai väärin. Ja onko edes olemassa toisia kulttuureja jotka tässä määrin uudelleenarvioivat aikaisempia saavutuksiaan?
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Golimar

Voin olla väärässä mutta olen saanut sellaisen käsityksen että Amerikan alkuperäiskansojen kulttuuri oli varsin väkivaltaista, orjuuttamista, kiduttamista, murhaamista jne. Ei se tietenkään poista tulokkaiden rikoksia mutta minua vain ärsyttää tämä nykyinen ulina milloin mistäkin asiasta.

Outo olio

^En tiedä aiheesta juurikaan mitään, mutta jotkin kansat ainakin harjoittivat vihollisten skalpeerausta, eli taistelussa tapettujen vihollissotureiden päänahka leikattiin irti, voitonmerkiksi.

Jokainen voi muistella omaa lapsuuttaan, ja miettiä, että mitä jos olisimmekin kasvaneet sosiaalisessa ympäristössä, jossa verisen ihonriekaleen kanssa kotiinpalaavaa miestä katsotaan että vau. Siinä kulkee Mies, kova tyyppi. Ihailun kohde.

Raiskaamisesta taas, tämäkin on anekdootti joka kuvaa varmuudella vain yhtä kansaa, mutta kun Hernando de Soto miehineen tutki nykyistä Meksikonlahden pohjois- ja koilisrannikon aluetta, hän tapasi jonkin heimon, joka suhtautui häneen ystävällisesti, ja de Soto miehineen viettivät heimon parissa jonkin aikaa leväten ja neuvotellen mahdollisista tulevista kauppasopimuksista ja sotilasliitoista. Alkuperäiskansa tarjosi de Soton retkikunnalle ruokaa ja juotavaa, ja paikan jossa nukkua, jne., mutta heidän käyttöönsä annettiin myös joitakin nättejä naisia/tyttöjä, jotka heimo oli siepannut seksiorjiksi jostakin naapurikylästä tai sieltäpäin. (de Soto käsittääkseni raportoi myöhemmin, että he kyllä ottivat naiset käyttöön, kun kerran tarjottiin, mutta vain koska halusivat välttää loukkaamasta vieraanvaraisia isäntiään. :roll: :()
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

JoKaGO

Vähän OT mutta koen vastenmielisenä ajatuksen siitä, että kaikki kansat olisivat väkivaltaisia ja imperialistisia. Vaikkapa intiaanit (en osaa käyttää mitään poliittisesti korrektia nimitystä), jos heistä apassit, komanssit ja siouxit olivat sotaisia (ainakin valkoista valloittajaa kohtaan) niin oli siellä rauhallisiakin heimoja varmasti enemmän kuin sotaisia. Esimerkiksi metsäintiaanit, jotka elivät nykyisen USA-Kanada-rajan molemmin puolin, olivat pelättyjä valloittajien mielestä, mutta suomalaiset ja ruotsalaiset, jotka asettuvat asumaan heidän alueilleen, tulivat hyvin toimeen heidän kanssaan. Metsän kansaa kaikki tyynni eikä kummatkaan halunneet tappaa toisiaan.

Imperialistit ovat kirjoittaneet paskaa koko tunnetun historian ajan, koska ovat olleet voittajia. He ovat jalolla tavalla putsanneet maailmasta huonon aineksen  :facepalm:
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

qwerty

Myös snadisti off-topic.

Tämän vuoden Oscar ehdokkaat ovat silmämääräisesti täysin meriiteillä valittuja. Kuten pitääkin. Se että muutama neekeri todennäköisesti voittaa ei ole osoitus siitä että woke on voitolla vaan siitä että myös mustaihoissa on aidosti Oscarin arvoista talenttia. Ohuesti mutta kuitenkin.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Roope

Quote from: JP73 on 12.02.2022, 20:07:04
Joko Puuronen & Co. ovat pyytäneet Suomen puolesta anteeksi Villi Pohjola -trilogiaa, Speedy Gonzalesia ja Hirttämättömiä?

Lännenelokuvien yhteys kolonialismiin pitää tunnistaa ja tuoda esiin

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008604345.html

Yle näyttää vihreää valoa:

QuoteKlassikkoelokuvien kontekstualisointi on kannatettava ajatus

MARI MÄKIRANTA ja Vesa Puuronen toivoivat klassikkoelokuvien esittämiseen kontekstualisointia (HS Mielipide 12.2.). Huomio on tärkeä, ja tätä on Yle Teemalla vahvistettu.

Elokuvahistorian tärkeimmissä ja rakastetuimmissakin klassikoissa on välillä piirteitä, jotka eivät istu oman aikamme henkeen. Apassilinnake ja monet muut lännenelokuvat voidaan kirjoittajien tapaan nähdä valkoisen miehen ylivaltaa tukevina kertomuksina ja kolonialistisen ajattelutavan edustajina. Elokuvan voi silti nähdä monella eri tapaa.

Ajatus, että klassikkoelokuvat tulisi kontekstualisoida ja varustaa laajemmalla esittelyllä, on kannatettava. Yle Teema on syyskuusta alkaen liittänyt Kino Klassikko -sarjansa valittuihin elokuviin keskusteluohjelmia, jotka sijoittavat elokuvat oman tekoaikansa kontekstiin ja elokuvahistoriaan – siis kertovat, miksi ne ovat klassikkoja ja mitä annettavaa niillä on nykyajassa.

Vesa Nykänen

ohjelmahankkija, Yle
Helsingin Sanomat 16.2.2022

Quote from: Kokoliha on 11.02.2016, 18:34:49
Vuonna 1994 silloisessa lupamaksuilla rahoitetussa punaYlessä juontaja Tutteli Hammermann sai kenkää suollettuaan tätä stalinismipaskaa: linkki. Liika oli sentään liikaa punaYlellekin - tuolloin. Nykyään Tutteli saisi moisesta varmaankin vain kehuja ja ylennyksen.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Näkkileipä

Quote
MARI MÄKIRANTA ja Vesa Puuronen toivoivat klassikkoelokuvien esittämiseen kontekstualisointia (HS Mielipide 12.2.). Huomio on tärkeä ja tätä on Yle Teemalla vahvistettu.

Elokuvahistorian tärkeimmissä ja rakastetuimmissakin klassikoissa on välillä piirteitä, jotka eivät istu oman aikamme henkeen. Apassilinnake ja monet muut lännenelokuvat voidaan kirjoittajien tapaan nähdä valkoisen miehen ylivaltaa tukevina kertomuksina ja kolonialistisen ajattelutavan edustajina. Elokuvan voi silti nähdä monella eri tapaa.

Ajatus, että klassikkoelokuvat tulisi kontekstualisoida ja varustaa laajemmalla esittelyllä, on kannatettava. Yle Teema on syyskuusta alkaen liittänyt Kino Klassikko -sarjansa valittuihin elokuviin keskusteluohjelmia, jotka sijoittavat elokuvat oman tekoaikansa kontekstiin ja elokuvahistoriaan – siis kertovat, miksi ne ovat klassikkoja ja mitä annettavaa niillä on nykyajassa.

Vesa Nykänen
Valitettavasti nykyisin näyttää olevan sellainen käytäntö, että vanhoja elokuvia täytyy tulkita vain yhdellä tapaa ja se tarkoittaa ahdasmielistä elokuvan sisällön tuomitsemista, koska se sovi nykyaikaan.

Vanhoihin elokuviin pitäisi laittaa varoitus:
"Tämän elokuvan sisältö todennäköisesti järkyttää ahdasmielisiä Hyviä Ihmisiä! Katso omalla vastuulla!"

DuPont

Jonkun verran seurannut tuota Kova Laki- sarjaa, sitä seksuaalirikossarjaa.
Kova Laki oli mielestäni aiemmin varsin asiallinen, mutta nyt noissa esitetään meillä 2017-jälkeisiä episodeja, joissa on aivan tyrmistyttävän typerää cancel-/woke- touhua. Tiedetään, mikä porukka on ollut kirjoittamassa sarjoja. Tulos on aika kamalaa, tuhoavat hyvää mallia. "Incel-miehet"=seksuaalirikollisia, konservatiivit= uskontohäiriköitä, feministit sankareita, ydinperheajattelijat = pahoja..., isä = paha, laiton maahanmuutto = hyvä oikeus jne. Niin, vähän kuin valtamedia... ::)
En uskonut, että Kova Laki olisi noiden palokuntasarjojen tavoin mennyt niin cancel/woke-kulttuuriin...!

qwerty

Screen Actors Guild jakoi palkinnot viime yönä. Nämä povaavat Oscar-voittajia hyvällä prosentilla, syystä että SAG on suurin kilta joka äänestää myös niistä.

https://en.wikipedia.org/wiki/28th_Screen_Actors_Guild_Awards

Paras miespääosa - Will Smith, USA (musta)
Paras naispääosa -  Jessica Chastain, USA (punatukka)

Paras miessivuosa - Troy Kotsur, USA (kuuro valkoinen)
Paras naissivuosa - Ariana DeBose, USA (musta)

Törkeä yliedustus jos multa kysytään.

Toissijaiset, joskin arvostetut näyttelijäpystit menivät Michael Keaton USA (valkoinen), Kate Winslet GBR (valkoinen), Lee Jung-jae KOR (aasialainen), HoYeon Jung KOR (aasialainen), Jason Sudeikis USA (valkoinen) ja Jean Smart USA (valkoinen)

In Memoriam taas täynnä valkoisia. Ei vaan. Hyvä vuosi. Maailma ei menettänyt yhtään suurta valkoista legendaa. Myös Oscareiden InM vikana on liki saletisti Sidney Poitier.

Osaatko lonkalta sanoa kolme hänen tähdittämää leffaa? Niinpä...

"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

no future

Noihan meni ihan odotettuihin osoitteisiin, ja leffoille/sarjoille mistä on koko vuosi kohistu.

Jos Sidney Poitier on vieras, niin siihen tuskin Yhdysvaltain elokuvapiirit mahtaa mitään. Oli 1960-luvulla merkittävä tekijä, niin näyttelijänä kuin afroamerikkalaisena vaikuttajanakin, vaikka leffojaan harvemmin arkisonäytösten ulkopuolella Suomessa näkyykään.

Urban Moving Systems

Uusi Netflix-sarja Vikings Valhalla muuttaa todeksi "We wuz Vikangz" -meemin.
[tweet]1499148514730729472[/tweet]

Noituri

Quote from: Urban Moving Systems on 03.03.2022, 20:49:12
Uusi Netflix-sarja Vikings Valhalla muuttaa todeksi "We wuz Vikangz" -meemin.
[tweet]1499148514730729472[/tweet]

Juu, ei ollutkaan kuin alkuperäinen Vikings sarja yksi kaikkien aikojen suosikeistani. Viihdettä toki, mutta välillä yllättävän realistinen ote, oikeita historiallisia henkilöitä ja tapahtumia. Kaikki pistetty päreiksi nyt tällä uudella Wokings sarjalla. Historian uudelleenkirjoitus lieneekin yksi tuon porukan tavoitteista.

Aika paljon tulee nykyään katsottua Japanilaisia, Etelä-Korealaisia, ym. sen suunnan elokuvia, ja sarjoja, ja vähentynyt länsimaisten pläjäysten seuranta. Kyllä aasialaisissakin tuotannoissa "naisoletettu" voi olla sankari - ei se siitä ole kiinni.. jotenkin ovat ne vaan lähempänä omaa "arvopohjaa".

Tavan

^Aasiassa naissankarikin on kuitenkin ensin nainen; naisellinen ja feminiininen maneereiltaan, olemukseltaan, käytökseltään... Lännessä naisista kirjoitetaan ja ohjataan joko korostetun maskuliinisia tai vähintäänkin ei-feminiinisiä.

This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Demlan it-tuki

Quote from: qwerty on 01.03.2022, 23:33:10
Paras naispääosa -  Jessica Chastain, USA (punatukka)


siis eikö punatukkaiset ole valkoisia? Kiinnostaisi nyt hieman kriteerit.

no future

Quote from: Demlan it-tuki on 07.03.2022, 13:02:30
Quote from: qwerty on 01.03.2022, 23:33:10
Paras naispääosa -  Jessica Chastain, USA (punatukka)


siis eikö punatukkaiset ole valkoisia? Kiinnostaisi nyt hieman kriteerit.
Arjalainen rotupuhtaus-kriteerit.

migri

Hyvä että en ehtinyt tuota sarjaa alkamaan edes katsomaan. Vetävät kyllä niin alas tuolla woketuksella kaiken.. eikä se paranna kyllä yhtään mustien asemaa, päinvastoin..
I haven't seen democrats this mad since Republicans freed their slaves.
"Just because you're offended, doesn't mean you're right" - Ricky Gervais

Roope

QuoteHollywoodin yllä leijuu synkkä pilvi, enkä puhu nyt Ukrainan sodasta

MAANANTAIN vastaisena yönä jaetaan jälleen maailman tärkeimmät elokuvapalkinnot, Oscarit.

Punaisen maton tapahtumat ja niitä seuraava palkintogaala näytetään suorana lähetyksenä ympäri maailmaa, myös Suomessa. Kaiken yllä leijuu synkkä pilvi, Venäjän käymä tuhoava sota Ukrainassa.

Mutta se ei ole ainoa synkkä pilvi Hollywoodin yllä. Tätä menoa koko gaala voi pian lakata olemasta.

YLEISÖHITIT ja Oscar-ehdokkuuksia saavat elokuvat ovat muutamassa vuosikymmenessä eriytyneet. Se on mitätöinyt Oscar-palkinnon merkitystä.

Ja se näkyy katsojaluvuissa. Vuosi 2021 oli kaikkien aikojen pohjanoteeraus: alle kymmenen miljoonaa amerikkalaista seurasi lähetystä. Edellisenä vuonna luku oli 23 miljoonaa, kun vuonna 1988 katsojia oli peräti 42 miljoonaa.

Koronaviruspandemialla oli osuutensa. Miksi juhlia sitä, mitä ei nähnyt? Oikeasti kyse on syvemmästä ongelmasta: yhtenäiskulttuurin murentumisesta ja tarjonnan räjähdyksestä, striimauspalveluista, valinnan vapaudesta ja elokuvateattereiden ahdingosta.

VASTAVETONA Oscareita jakava Yhdysvaltojen elokuva-akatemia on tehnyt joitakin lähinnä kosmeettiselta näyttäviä muutoksia. Kun elokuvaintoilijat jyrähtivät, miksei vuoden 2008 Yön ritari (The Dark Knight) ollut tarpeeksi hyvä Oscareihin, parhaan elokuvan palkinnosta kilpailevien ehdokkaiden määrää kasvatettiin. Iso muutos oli moninaistaa jäsenistöä, kiitos #OscarsSoWhite-kampanjan.

[...]

ABC-kanavan johto on väärässä. Olennaisten elokuvataiteellisten kategorioiden poistaminen ei houkuttele tavisyleisöä takaisin. Sen sijaan ratkaisu osoitti, etteivät alan päättäjät ymmärrä, mitä elokuva on.

Kirjoittaja on HS:n uutispäällikkö.
Helsingin Sanomat 25.3.2022

Se synkkä pilvi on kylläkin nimeltään woke. Se on tappanut Oscar-gaaloihin aiemmin liitetyn huumorin, liittänyt kaikkeen politiikan ja johtanut valintoihin uhrihierarkiakriteerien perusteella.

Oscar-gaalan katsominen tuntuu nykyisellään yhtä houkuttelevalta kuin kolme tuntia Hannah Gadsbya, jota joskus huhuttiinkin Oscar-gaalan juontajaksi.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Pahani Julmu

Tämä on varmaan aikaisemminkin käsitelty tässä ketjussa, mutta jatkossa parhaan elokuvan ehdokkaiden tulee täyttää woke-standardit.


https://www.oscars.org/news/academy-establishes-representation-and-inclusion-standards-oscarsr-eligibility

QuoteFor the 96th Oscars (2024), a film must meet TWO out of FOUR of the following standards to be deemed eligible:

STANDARD A:  ON-SCREEN REPRESENTATION, THEMES AND NARRATIVES
To achieve Standard A, the film must meet ONE of the following criteria:

A1. Lead or significant supporting actors

At least one of the lead actors or significant supporting actors is from an underrepresented racial or ethnic group.
• Asian
• Hispanic/Latinx
• Black/African American
• Indigenous/Native American/Alaskan Native
• Middle Eastern/North African
• Native Hawaiian or other Pacific Islander
• Other underrepresented race or ethnicity

A2. General ensemble cast


At least 30% of all actors in secondary and more minor roles are from at least two of the following underrepresented groups:
• Women
• Racial or ethnic group
• LGBTQ+
• People with cognitive or physical disabilities, or who are deaf or hard of hearing

A3. Main storyline/subject matter

The main storyline(s), theme or narrative of the film is centered on an underrepresented group(s).
• Women
• Racial or ethnic group
• LGBTQ+
• People with cognitive or physical disabilities, or who are deaf or hard of hearing


STANDARD B: CREATIVE LEADERSHIP AND PROJECT TEAM
To achieve Standard B, the film must meet ONE of the criteria below:

B1. Creative leadership and department heads

At least two of the following creative leadership positions and department heads—Casting Director, Cinematographer, Composer, Costume Designer, Director, Editor, Hairstylist, Makeup Artist, Producer, Production Designer, Set Decorator, Sound, VFX Supervisor, Writer—are from the following underrepresented groups:
• Women
• Racial or ethnic group
• LGBTQ+
• People with cognitive or physical disabilities, or who are deaf or hard of hearing

At least one of those positions must belong to the following underrepresented racial or ethnic group:
• Asian
• Hispanic/Latinx
• Black/African American
• Indigenous/Native American/Alaskan Native
• Middle Eastern/North African
• Native Hawaiian or other Pacific Islander
• Other underrepresented race or ethnicity

B2. Other key roles


At least six other crew/team and technical positions (excluding Production Assistants) are from an underrepresented racial or ethnic group. These positions include but are not limited to First AD, Gaffer, Script Supervisor, etc.

B3. Overall crew composition

At least 30% of the film's crew is from the following underrepresented groups:
• Women
• Racial or ethnic group
• LGBTQ+
• People with cognitive or physical disabilities, or who are deaf or hard of hearing


STANDARD C:  INDUSTRY ACCESS AND OPPORTUNITIES
To achieve Standard C, the film must meet BOTH criteria below:

C1. Paid apprenticeship and internship opportunities

The film's distribution or financing company has paid apprenticeships or internships that are from the following underrepresented groups and satisfy the criteria below:
• Women
• Racial or ethnic group
• LGBTQ+
• People with cognitive or physical disabilities, or who are deaf or hard of hearing

The major studios/distributors are required to have substantive, ongoing paid apprenticeships/internships inclusive of underrepresented groups (must also include racial or ethnic groups) in most of the following departments: production/development, physical production, post-production, music, VFX, acquisitions, business affairs, distribution, marketing and publicity.

The mini-major or independent studios/distributors must have a minimum of two apprentices/interns from the above underrepresented groups (at least one from an underrepresented racial or ethnic group) in at least one of the following departments: production/development, physical production, post-production, music, VFX, acquisitions, business affairs, distribution, marketing and publicity.

C2. Training opportunities and skills development (crew)


The film's production, distribution and/or financing company offers training and/or work opportunities for below-the-line skill development to people from the following underrepresented groups:
• Women
• Racial or ethnic group
• LGBTQ+
• People with cognitive or physical disabilities, or who are deaf or hard of hearing


STANDARD D: AUDIENCE DEVELOPMENT

To achieve Standard D, the film must meet the criterion below:

D1. Representation in marketing, publicity, and distribution


The studio and/or film company has multiple in-house senior executives from among the following underrepresented groups (must include individuals from underrepresented racial or ethnic groups) on their marketing, publicity, and/or distribution teams.
• Women
• Racial or ethnic group

Asian
Hispanic/Latinx
Black/African American
Indigenous/Native American/Alaskan Native
Middle Eastern/North African
Native Hawaiian or other Pacific Islander
​Other underrepresented race or ethnicity
• LGBTQ+
• People with cognitive or physical disabilities, or who are deaf or hard of hearing

Näkkileipä

Eikös syyllisiä ole ne henkilöt, jotka vaativat rOskarien ehdoiksi, monikulttuuri ideologian ihanuuden ylistystä, vaikka sellaiset elokuvat eivät näköjään kiinnosta katsojia.
Minusta tuo kertoo vain siitä, että vaikka ollaan julkisesti erittäin suvaitsevaisia ja hehkutetaan monikulttuurin ihanuutta elokuvissa, niin todellisuudessa sellaiset elokuvat eivät kiinnosta enemmistöjä.

Mies ja alaston ase 33 1/33 leffassa tehtiin pilaa elokuvista jotka saavat rOskareita, mutta eivät ole yleisömenestyksiä

qwerty

Quote from: Pahani Julmu on 25.03.2022, 15:59:54
Tämä on varmaan aikaisemminkin käsitelty tässä ketjussa, mutta jatkossa parhaan elokuvan ehdokkaiden tulee täyttää woke-standardit.

https://www.oscars.org/news/academy-establishes-representation-and-inclusion-standards-oscarsr-eligibility
Tuon olisi voinut ilmaista myös paljon lyhyemmin. Jos leffassa on pääosin valkoisia heteroja niin se ei kelpaa Oscar ehdokkaaksi.

Jossain StormFrontilla on varmaankin tehty parempi lista epäkelvoista leffoista. Yritän ulkomuistista. Pääkriteereillä parhaan Oscarin voittaneista ehdolle ei olisi kelpuutettu ainakaan
Quote- 2015 Spotlight
- 2014 Birdman
- 2012 Argo
- 2011 The Artist (tuskin täytti yhtään kriteeriä)
- 2010 Kuninkaan puhe
- 2007 Menetetty maa
- 2006 The Departed
- 2001 Kaunis mieli
- 2000 Gladiaattori
- 1997 Titanic
- 1996 Englantilainen potilas
- 1995 Braveheart
- 1993 Schindlerin lista
- 1992 Armoton
...
- 1984 Amadeus (ei varmasti täytä yhtään kriteeriä)
Ehdolle pääsisivät
Quote- 2020 Nomadland (pääosassa nainen)
- 2019 Parasite (aliedustettu ryhmä eli korealaiset. Sillä ei ole väliä että kyseessä on korealainen leffa pelkästään korealaisilla näyttelijöillä)
- 2018 Green book (musta mies isossa roolissa)
- 2017 The shape of water (musta nainen sivuosassa)
- 2016 Moonlilght (miestä mustanaan)
- 2013 12 years a slave (kuin myös)
- 2008 Slummien miljonääri (aliedustettu ryhmä eli intialaiset)
- 2005 Crash (teemana rasismi)
- 2004 Million dollar baby (pääosassa nainen)
- 2003 Taru sormusten herrasta (en ole aivan varma, mutta kai kääpiöt lasketaan vähemmistöön?)
- 2002 Chicago (pääosassa musta mies)
- 1999 American Beauty (kaikenlaista perverssiä)
- 1998 Rakastunut Shakespeare (nainen toisessa pääosassa)
- 1994 Forrest Gump (hieman hitaalla käyvä hahmo)
edit: - 1991 Uhrilampaat (kuuluukin tänne. naispääosa)
Vanhemmista tunnetuista ehdokkuus olisi evätty käytännössä kaikilta. Hyvin nää vetää ;D

"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Näkkileipä

Oskari gaala ollaan vesittämässä ihan täysin, tuon monikulttuurisuuden takia, mikähän mahtaa olla seuraavana vuorossa, joka täytyy uhrata monikulttuurisuuden puolesta.
Vanhemmissa elokuvissa monikulttuurisuus esitettiin ihan luonnollisena osana ja huomaamattomasti. Mutta nykyään näköjään sitä täytyy erikseen nostaa kaiken järjen ja normaalin yläpuolelle ja muita halveksuen.

Eino P. Keravalta

Quote from: Näkkileipä on 27.03.2022, 18:07:29
Oskari gaala ollaan vesittämässä ihan täysin, tuon monikulttuurisuuden takia, mikähän mahtaa olla seuraavana vuorossa, joka täytyy uhrata monikulttuurisuuden puolesta.
Vanhemmissa elokuvissa monikulttuurisuus esitettiin ihan luonnollisena osana ja huomaamattomasti. Mutta nykyään näköjään sitä täytyy erikseen nostaa kaiken järjen ja normaalin yläpuolelle ja muita halveksuen.

Ennen oli Oscar-gaala, nyt on vain Oscar-kaale.

Tilaisuutta seurataan nykyisin paljon vähemmän kuin aiemmin ja tämäkö nyt on se suunta, mikä saa katsojat takaisin? Neekeri-itkuko?

Kaipaan vapaata maailmaa takaisin..  :facepalm:
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

qwerty

Pikainen palaute :o
[tweet]1508277114398978048[/tweet]
#Oscarstooblack

edit: Smith voitti pääosaoscarin ja vaikka ollaan Hollywoodissa niin tuo ylle linkattu ei välttämättä ollut käsikirjoitettu.

Vaimollaan on sairaus jonka johdosta hiukset eivät kasva normaalisti. Asiasta tuskin vitsaillaan enää.

edit2: Pidempi versio
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Titus

ennen kirjoiteltiin siitä kuka voitti oscareita, nyt kuka sai chimpoutit ja veti ketä turpaan

ihanan moququlttuurista  :D
that's a bingo!

RP

Jos tätä ei oltu vedetty Andy Kaufman -tyyliin (en usko, mutta mainitaan nyt mahdollisuutena), jotta gaalaan saataisiin jotain mielenkiintoa, niin Chris Rock heitti vitsin, jota koskaan ei olisi pidetty hyvän maun mukaisena, ja nykyään vielä varmaan vähemmän kuin ennen, ja Will Smith vastineeksi syyllistyi fyysiseen väkivaltaan lähes suorassa lähetyksessä.

No, ainakin saatiin Oscareita hieman näkyväämin uutisotsikoihin.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Tavan

Eikös Jada ole pettänyt Williä aivan törkeästi. Miksi mies välittää mitä petollisen, katalan naisen hiuksista vitsaillaan?
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.