News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

RHC vapaaehtoiset alkavat väsyä tilanteeseen

Started by Aksiooma, 18.12.2015, 21:38:44

Previous topic - Next topic

ISO

Mummilla oli tapana sanoa että kun on tekemisissä mieleltään järkkyneen ihmisen kanssa lopulta alkaa kyseenalaistaa omaakin mielenterveyttään, en siis ihmettele jos RHCläiset alkaa ahdistua ihanan marjaana-pappisen seurassa.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

anatall

Quote from: Fiftari on 25.06.2017, 08:29:46

Marjaanalta lähti taas vähän lapasesta.

Kyllä tuo käytös alkaa tosiaankin vaikuttaa siltä että jonkinlainen laitoshoito on vääjäämättä edessä.
"Punk in Finland on nykyään yhtä punk kuin varhaiseläkkeellä oleva Marja-Liisa." -Jäsen Katmandu-

Aksiooma

Marjaana pyytää anteeksi kaikilta, joiden elämään on tuonuti vihaa, surua, ketutusta, pahuutta, väkivaltaa, kyyneleitä.

Marjaana vastaa: En tiedä mistä kaikki tämä viha teissä kumpusi?

Kiitos Elina ja Fila, rakastan teitä yhtä paljon kuin omaa perhettäni ja olen pahoillani jos olen satuttanut teitä.

En usko että tässä ryhmässä on ketään jota raha itseisarvona kiinnostaa. Mutta SUOMESSA ON. Se itkettää minua, itken sitä paljon.

Jos haluamme fiksata tämän maailman, me tarvitsemme KAIKKIA. Kaikki ovat neroja jossakin ja idiootteja jossakin.

Minä voin auttaa KETÄ VAIN siinä missä osaan. Ja tarvitsen KENEN VAIN apua siinä missä en osaa. Jos et voi auttaa, älä hätäänny.

Kaikki, jotka haluavat olla "vapaaehtoisia", voivat olla. Se on Jumalan lahja. Myös auttajat ovat Jumalan lahja. Itse en ole vapaaehtoinen enkä auttaja, toivon että hyväksymme toisemme myös identiteetin tasolla.

En tiedä mistä kaikki tämä viha teissä kumpusi, minä tarvitsen vain neuvoja miten kansalaisuuden päittäin vaihtamisen voisi järjestää, ja lopulta sain ne, eli tarvitaan globaali yhteiskuntasopimus tai EU-aloite. Kiitos auttaneille.

Anteeksi kaikki, joiden elämään toin vihaa, surua, ketutusta, pahuutta, väkivaltaa, kyyneleitä. En halunnut niitä teille. Lähetän miljoona suukkoa, ruusua, halausta. Uskon että kipunne menee pois.

Pyydän anteeksi ja kysyn, miten voisin korjata rikkomukseni? Voin esimerkiksi tuoda teille karjalanpaistia tai vaikka rukoilla teidän puolesta hyvittääkseni pahat tekoni.

Voimaa ja hyvyyttä KAIKILLE SAMAN VERRAN, ei kenellekään enemmän kuin muille.

https://www.facebook.com/groups/rhc.helsinki/permalink/10154968451728533/

Vastaukseni Marjaanalle:

Hyvän ja vuorovaikutteisen keskustelun määritelmä menee suurinpiirtein seuraavasti: Kun kaksi ihmistä keskustelevat, he voivat olla eri mieltä keskusteltavista asioista. Vaikka he ovat erimieltä, niin hyvässä keskustelussa molemmat osapuolet kokevat keskustelun aikana, että heidän ajatuksensa ja näkemyksensä tulevat kuulluiksi ja ymmärretyksi toisen keskustelijan puolelta, vaikka toinen osapuoli olisi eri mieltä asioista. Keskustelun jälkeen keskustelijat voivat olla yhä eri mieltä tai samaa mieltä asioista.

----

Marjaana ei käy vuorovaikutteista keskustelua RHC sivustolla, vaan töksäyttelee ja töräyttelee sinne tänne. Milloin pyytäen apua, milloin hyökäten. Keskustelua ei pääse edes syntymään. Lopuksi Marjaana sitten kirjoittaa pitkän tarinan, miten hän rakastaa kaikkia, mutta samalla onnistuu syyllistämään toisia keskusteluja vihaamisesta. Tällaisen ihmisen kanssa on täysin mahdotonta käydä minkäänlaista vuorovaikutteista ja rakentavaa keskustelua.

Pahimmat vihollisemme ovat omassa keskuudessamme ne, jotka itsekkäistä syistä ovat valmiit uhraamaan kansakunnan elinedut ja ne, jotka jatkuvasti ja toistuvasti julistavat totuutena sitä, minkä tietävät valheeksi. -Risto Ryti

Jordan Peterson: Postmodernism - How and why it must be fought https://youtu.be/Cf2nqmQIf

og1967

Marjaanan jutut alkavat olla tosiaan tämän toisen mielenterveystapauksen tasoa. Hänelläkin on se taipumus, että ympärille kerääntyy kärpäspaperin lailla kaikkia samanlaisia mieleltään järkkyneitä, jotka uskovat jutut ja etsivät niille lisävahvistusta unohtaen tyystin kaiken käsitystä vastustavan faktan. Banneja jaellaan näiden ryhmissä eri mieltä oleville, jotka ovat rasistien sijasta "poliiseja." Nämä uskovat, että 50 nettipoliisia on palkattu pelkästään tätä yhtä messiasta varten estämään hänen suunnattoman ydinvoimatietoisuuden levittäminen netissä, koska hän on omasta mielestään hankkinut niin paljon tietoa ydinvoimasta ettei sellaista saa yhdellä ihmisellä olla.

Nämä muuten löytävät aina uusia seuraajia, vaikka tuo henkilö on spammannut vuosikymmeniä jo nettifoorumeita. Janitskin meni lankaan ainakin aluksi, nyt on jättänyt näiden julkaisun lehdessään. Sensuuri esimerkiksi matkailufoorumeilla ja pyöräilypalstoilla on kova, koska nettifoorumeita pitävät poliisit, jotka välittömästi poistavat valtiosalaisuudet keskustelusta.

Tässä näitä videoita on kymmeniä. Tiukkaa Supon sensuroimaa faktaa, jota ei muualta saa: https://www.youtube.com/user/artolauri

Aukusti Jylhä

Marjaana toivottelee mulimirakkailleen hyvää muslimijuhlaa.

Ja kyllä, luterilaisten opinkappaleiden mukaan Jumala on nainen, she.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

HDRisto

Marjaana: "tarvitsen vain neuvoja miten kansalaisuuden päittäin vaihtamisen voisi järjestää".

Ideat sen kuin paranee..

nutsy

Quote from: Pullervo on 24.06.2017, 21:45:55
...
Viime yönä ryhmässä oli taas puurokausti, kun afgaani-tph Yama N. moitti rankasti vokin ruokaa omassa postauksessaan ja sai muut kimppuunsa postauksen poistettuaankin, kun toinen maahanmuuttaja, Eren A. paheksui tätä omassa postauksessaan, jossa Yama N. sitten onnistui sotkemaan asiansa täysin vertaamalla itseään orjaan, koska vokin ilmainen ruoka ei ole mieleistä. Tästä ketjusta osa sattui talteen ja on ohessa, mutta ryhmästä se on jo poistettu
...

"Koska olen muslimi rajat eivät koske minua, menen minne haluan" Pientä ylimielisyyttä kaverin teksteissä  :o

(kuvaliite Pullervon alkuperäisessä viestissä)
"Jokainen yhteiskunta ja kulttuuri on tietynlaisten ihmisten tuottama ja ylläpitämä."
      \
        :)

Pentecost

Jaahas, olen seurannut tätä ketjua kun tämä arjen uskonnollinen sankari vastustaa poliisia (asia, josta meistä jokainen päätyisi vähintään putkaan ja todennäköisesti oikeuteen), huutaa naama punaisena törkeyksiä inhoamalleen ihmiselle, käyttäytyy kuin heikkomielinen kirkolliskokouksessa ja kirjoittelee maanisesti naamakirjaan.

Tämän kaiken jälkeen olen erittäin tyytyväinen, että erosin kirkosta heti kun pystyin. Olen riparin käynyt ja kirkossa oli mukaviakin ihmisiä, mutta sitten oli niitä joiden katsomukset olivat ahdistavia ja monella tavalla äärimmäisen ahdasmielisiä. Vähemmästäkin ihminen sairastuu, jos uskoo kaikkeen hölmöyteen, mitä kyseisissä piireissä saarnataan.

Ev. lut. kirkko on nyt saanut Marjaanasta oman tuulimyllyjä vastaan taistelevan Joan Of Arcin. Tämäkin rynnistää taistelukentälle ainoana aseenaan uskonsa, jonka sisältö ei ehkä ole aivan kaikkien puhdasoppisuuksien mukainen.

Olen sitä mieltä, että jos Marjaanalla on oikeita ystäviä, niin nyt olisi aika toimia ja etsiä hänelle sopiva asyyli (asylum = turvapaikka, hullujenhuone). Tällä menolla voi tapahtua jotain hyvin ikävää. Ja vaikka en kyseisen ihmisen tekemisistä olekaan mitenkään innostunut, niin jokaiselle apua tarvitsevalle tulisi hoitoa suoda.
KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

ISO

Alan pitää ihanasta marjaana-pappisesta enemmän ja enemmän päivä päivältä, vielä muutama viikko ja koko RHC on tyhjentynyt jäsenistä, jäljellä on enää marjaana itse ja muutama asiaan täysin hurahtanut.

Loistavaa, hajottavat itse oman luomuksensa.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Echidna

Kiinnitin huomiota Marjaanan viljelemään aforismiin:

"that all will be good in the end. If it is not yet good, it is not the end yet."
jotakuinkin: "kaikki on lopulta hyvin. Jos ei ole vielä hyvin, ei ole vielä loppu"

Aika fatalistista. Aforismi sopii pommimiehelle tai rauhanrekan kuljettajalle, loppua kohti mennään ja sitten on kaikki hyvin.

Voisi olla jännää, jos Marjaana olisi pappina tavallisessa kristillisessä tapahtumassa, ristiäiset, häät, hautajaiset. Itse en ottaisi riskiä, että häiriintynyt trollipappi pilaisi tilaisuuden.

Sitruunamelissa

Jos Marjaana on tosiaan jossain pätkätyössä, eikä vakituisessa virassa, niin voi olla mielenkiintoista yrittää tulevaisuudessa etsiä uusia töitä. Kyllä ne työnantajat googlailevat, vaikka sitä ei kai saisi tehdä. Marjaanasta löytyvä materiaali on vähintäänkin kyseenalaista, että kannattaako tällaista henkilöä palkata. Elleivät sitten jo ihan ilman pientä kaiveluakin tiedä tästä tyypistä. En ihmettelisi, jos maine leviää ammattialan sisällä. Ihan varmasti muitakin hakijoita löytyy.
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

pienivalkeapupu

Loppu voi tulla viimeistään siinä vaiheessa, hyvästi tai huonosti, kun matujen sielujen puolesta pauhaavat imaamit havaitsevat Marjaanan käyttävän Jumalasta (Allahista) femiiniä ilmaisumuotoa...
"Luulen, että pääsääntöisesti, kirjoitukseni ovat totta."

"Minun täytyy toimia epävarmuudessa, vaikkei minulla aina ole kaikkea informaatiota ja tietoa."

Eisernes Kreuz

Edelleenkin odotan tämän päättyvän siten, että Marjaana palaa islamiin.
There is freedom of speech, but freedom after speech, that I cannot guarantee.
- Idi Amin, diktaattori

Bienveillant

Marjaana on NUIVA! Tämä koko mielipuolinen käytös on vaan tarkkaan hiottu suunnitelma saattaa pullikset (=pullahalaajat) kaaokseen ja lisää näkyvyyttä nuivile!

Kiitos Marjaana kaikesta meidän nuivien eteen tekemästäsi työstä! <3 Me emme itse olisi osanneet tehdä tätä paremmin!  ;D
Sohvaltahuutelija

Acres

Ihan tuoreinta juttua:

"Mahtavaa! Tarttee printata ja lähettää Parikkalaan työperäinen ole-hakemus, opinto-olehakemus, avioliitto-olehakemus, ja sitten firman palkkauspaperit ja joku työsopimuspohja. Ehtisitkö printata?
KIITOS! Maksan kyllä! Mun ei tartteis sit ostaa autoa tai printteriä. KIITOS!"

Aikooko se oikeasti järjestää lumeavioliiton?
Eurooppa kadehtii Ruotsia.  Me valaisemme roviona pimeydessä. Rosengårdin kaltaisissa esikaupungeissa nousee esiin uusi yrittäjäsukupolvi, jolla on suorastaan moniarvoinen halu polttaa.

- B.H keskustelija ja lähimmäinen

Malla

Quote from: Bienveillant on 25.06.2017, 14:56:21
Marjaana on NUIVA! Tämä koko mielipuolinen käytös on vaan tarkkaan hiottu suunnitelma saattaa pullikset (=pullahalaajat) kaaokseen ja lisää näkyvyyttä nuivile!

Kiitos Marjaana kaikesta meidän nuivien eteen tekemästäsi työstä! <3 Me emme itse olisi osanneet tehdä tätä paremmin!  ;D

En usko. Pikemminkin all over the shop, kuten britit asian muotoilevat.

Ingwaz

Quote from: Acres on 25.06.2017, 15:12:00
Ihan tuoreinta juttua:

"Mahtavaa! Tarttee printata ja lähettää Parikkalaan työperäinen ole-hakemus, opinto-olehakemus, avioliitto-olehakemus, ja sitten firman palkkauspaperit ja joku työsopimuspohja. Ehtisitkö printata?

Siltä vaikuttaa. Kuva jonka muutenkin sain näistä viimeisimmistä viesteistä on se, että Marjaana tarvitsee auton päästäkseen kylille kirjastoon printtaamaan, mutta sen lisäksi hän tarvitsee itselleen printterin ja jos saisi printterin niin ei tarvitsisikaan autoa.

Toisessa ketjussa kysellään "kaverille" laatukameraa, koska kyseinen kaveri on menossa kuvaamaan turvapaikanhakijoita jonnekin Etelä-Eurooppaan.

Sekavaa, mutta koukuttavaa touhua kun kertaalleen lähtee tätä tarkkailemaan. Jotenkin koko RHC-ryhmän näennäisen epähierarkkinen toiminta välittää näin kärjistetysti ajatellen sitä kuvaa, joka minulla on kaikenlaisesta ns. feministisestä päätöksenteosta ja yhteistoiminnasta. Kaikkia typeriä ideoitakin heitellään ilmoille, kukaan ei lopulta toteuta mitään toimivaa, mutta kaikki ideat ja ajatukset on tasa-arvoisia ja niitä ei saa kritisoida. Koko toiminta on sitten vain sekoilua, jossa kukaan ei oikein tiedä missä mennään. Osa porukasta alkaa poistua paikalta ja jäljelle jää hiljalleen vain ne, jotka on kaikista eniten kujalla ja sisällä tässä jutussa.

Malla

Quote from: Ingwaz on 25.06.2017, 15:25:39
Jotenkin koko RHC-ryhmän näennäisen epähierarkkinen toiminta välittää näin kärjistetysti ajatellen sitä kuvaa, joka minulla on kaikenlaisesta ns. feministisestä päätöksenteosta ja yhteistoiminnasta.

Sama kokemus, kaukaisilta ajoilta. Epähierarkisuus oli erittäin näennäistä. Jopa niin näennäistä, että tiukemmin ja avoimemmin hierarkiset systeemit vaikuttivat demokraattisemmilta.

og1967

Quote from: Sitruunamelissa on 25.06.2017, 12:12:49
Jos Marjaana on tosiaan jossain pätkätyössä, eikä vakituisessa virassa, niin voi olla mielenkiintoista yrittää tulevaisuudessa etsiä uusia töitä. Kyllä ne työnantajat googlailevat, vaikka sitä ei kai saisi tehdä. Marjaanasta löytyvä materiaali on vähintäänkin kyseenalaista, että kannattaako tällaista henkilöä palkata. Elleivät sitten jo ihan ilman pientä kaiveluakin tiedä tästä tyypistä. En ihmettelisi, jos maine leviää ammattialan sisällä. Ihan varmasti muitakin hakijoita löytyy.

Kyllä ne tietävät jo kaikki kirkon sisällä toimivat millaisesta henkilöstä on kyse. Eikä nykyään työnantajat googlaile (kuin ehkä pienemmissä paikoissa), vaan antavat sen homman konsultille, jolta pyydetään arvio soveltuuko tämä henkilö kuvattuun tehtävään. Konsultti käy sitten kaiken alkaen usenet-keskusteluryhmistä ja lukee tiheällä kammalla somen läpi. Lisäksi monella konsultilla on pääsy jotain kautta rekistereihin, joista löytyy paljon mielenkiintoisempaakin tietoa kuin Google.

Asiakkaalle tuosta palautetaan sitten joko kyllä tai ei vastaus. Tätä voidaan täydentää hieman koodikielellä, kuten: "Henkilö saattaa olla kiristettävissä." => "Kaveri käyttää huumeita." Marjaanan tapauksessa tuohon voisi kirjoittaa: "Saattaa olla altis pitkille sairauslomille." Aina mahdollisimman konditionaalissa. Ei noita työnantajia oikesti kiinnosta kuin ne Kyllä-vastaukset ja mikä niistä on arvioitu parhaaksi. Ei-pino lähtee suoraan arkistoon kun hakijoita on paljon.

Aeon

Quote from: Acres on 25.06.2017, 15:12:00
Ihan tuoreinta juttua:

Nuo kaksi pitkää keskustelua on niin käsittämätöntä, että unissakaan ei ole tullut vastaan noin sekavia juttuja. Ryhmän admin Pauliina kyllästyi keskusteluun Marjaanan kanssa. Janika ei varmaan ole lukenut Marjaanan sekoiluja, koska lupautuu auttamaan. Ryhmässä ei ole enää ketään, jotka jaksavat keskustella tuon energiavampyyrin kanssa, kun mikään neuvo ei tunnu menevän perille ja kaikki pitää tehdä hänelle valmiiksi.
Hommalla junttaamista vuodesta 2009 lähtien

Pullervo

Olisin itse jättänyt Marjaanan touhut kommentoimatta ja tänne tuomatta jo kuukausia sitten, jos henkilö ei olisi keskeinen järjestäjä tuolle Rautatietorin mielenosoitukselle ja muutenkin viemässä tuota maahanmuuttokritiikitöntä kenttää ja aktivistijoukkoa radikaalimpaan suuntaan. Hänen toimintansa, joka on muuttunut voimakkaasti pakkomielteiseen suuntaan, toki hajottaa nyt tuota kenttää, kun ihmiset eivät jaksa katsoa ja kuunnella riehumistaan. Ihan ihmisenä toivoisin hänelle apua ja lepoa, mutta mitäpä minun toiveeni auttaisivat, kun ei kuuntele muitakaan, jotka tästä hänelle kirjoittavat.

Muutos Marjaanassa alkoi tuon mielenosoitusleirin myötä ja sen näki selvästi jo viimeistään huhtikuun alun välikohtauksessa Metsälässä poliisin kanssa (tuolloin karkotettiin juuri "Ruusu" perheineen Afganistaniin). Silloin enimmät sisäiset pidäkkeet olivat poistuneet ja nyt karisevat loputkin. Tuon porukan sisäpiiri on väkisinkin nähnyt tämän muutoksen, joten ihmettelen sen välinpitämätöntä suhtautumista asiaan: muu ylläpito kyllä poistaa joitakin Marjaanan pahimpia ylilyöntejä, muttei aseta kunnolla rajoja. Toisten keskustelijoiden mollaaminen ja tylyttäminen sen sijaan onnistuu.

Ryhmässä on kyllä sisäistä oppositiota, joka on pitänyt suunsa kiinni ja vetänyt yhtä köyttä, mutta nyt osa noista on tosiaan nostanut kytkintä ja poistunut ryhmästä. Kuten kaikissa muissakin ryhmissä, on tuollakin pienehkö joukko, joka kirjoittelee ja loput lukevat tai roikkuvat passiivisina ryhmässä kerran liityttyään. Liikaa näkyvyyttä ja paineita yhdelle ihmiselle on nyt annettu ja tuskinpa olemme vieläkään viimeisessä näytöksessä, joten voi mennä vielä paljon rumemmaksikin. Muu ylläpito ja läheiset aktivistit eivät sitten esiriipun sulkeuduttua voi vetäytyä sen taakse, ettei asiasta olisi heille huomautettu.

Randy

Jos Marjaana ei olisi täysin selvä mielenterveysongelmista kärsivä tapaus, niin tekisi kyllä hieman mieli trollata ja kysellä kuvia tästä Ruususta. Jos on aikuinen ja tarpeeksi pantavan näköinen, niin sitten voisin ehdottaa kotimajoitusta ja vaikka avioliittoa, koska eihän nyt noiden leireillä kuormasta syöminen mikään pelkkien suomalaisten naisten yksinoikeus voi olla. 

migri

Quote from: Pullervo on 25.06.2017, 16:57:42
Olisin itse jättänyt Marjaanan touhut kommentoimatta ja tänne tuomatta jo kuukausia sitten, jos henkilö ei olisi keskeinen järjestäjä tuolle Rautatietorin mielenosoitukselle ja muutenkin viemässä tuota maahanmuuttokritiikitöntä kenttää ja aktivistijoukkoa radikaalimpaan suuntaan. Hänen toimintansa, joka on muuttunut voimakkaasti pakkomielteiseen suuntaan, toki hajottaa nyt tuota kenttää, kun ihmiset eivät jaksa katsoa ja kuunnella riehumistaan. Ihan ihmisenä toivoisin hänelle apua ja lepoa, mutta mitäpä minun toiveeni auttaisivat, kun ei kuuntele muitakaan, jotka tästä hänelle kirjoittavat.

Muutos Marjaanassa alkoi tuon mielenosoitusleirin myötä ja sen näki selvästi jo viimeistään huhtikuun alun välikohtauksessa Metsälässä poliisin kanssa (tuolloin karkotettiin juuri "Ruusu" perheineen Afganistaniin). Silloin enimmät sisäiset pidäkkeet olivat poistuneet ja nyt karisevat loputkin. Tuon porukan sisäpiiri on väkisinkin nähnyt tämän muutoksen, joten ihmettelen sen välinpitämätöntä suhtautumista asiaan: muu ylläpito kyllä poistaa joitakin Marjaanan pahimpia ylilyöntejä, muttei aseta kunnolla rajoja. Toisten keskustelijoiden mollaaminen ja tylyttäminen sen sijaan onnistuu.

Ryhmässä on kyllä sisäistä oppositiota, joka on pitänyt suunsa kiinni ja vetänyt yhtä köyttä, mutta nyt osa noista on tosiaan nostanut kytkintä ja poistunut ryhmästä. Kuten kaikissa muissakin ryhmissä, on tuollakin pienehkö joukko, joka kirjoittelee ja loput lukevat tai roikkuvat passiivisina ryhmässä kerran liityttyään. Liikaa näkyvyyttä ja paineita yhdelle ihmiselle on nyt annettu ja tuskinpa olemme vieläkään viimeisessä näytöksessä, joten voi mennä vielä paljon rumemmaksikin. Muu ylläpito ja läheiset aktivistit eivät sitten esiriipun sulkeuduttua voi vetäytyä sen taakse, ettei asiasta olisi heille huomautettu.
Ehkä meidän pitäisi kiittää Marjaanaa sillä hän antaa tuolle hulluudelle kasvot ja mahdollisesti herättelee muita ihmisiä tämän "ideologian" järjettömyyteen? Mielenkiintoista on seurata kuinka pitkälle tuon annetaan mennä? Naapurimaa on hyvä esimerkki miten "lähtee kunnolla lapasesta" kun maahanmuuton ongelmakohtiin ei puututa vaan kaikki kritiikki tyrmätään rasisti kortein.
I haven't seen democrats this mad since Republicans freed their slaves.
"Just because you're offended, doesn't mean you're right" - Ricky Gervais

Aurelius

Quote from: og1967 on 25.06.2017, 16:02:16
Kyllä ne tietävät jo kaikki kirkon sisällä toimivat millaisesta henkilöstä on kyse. Eikä nykyään työnantajat googlaile (kuin ehkä pienemmissä paikoissa), vaan antavat sen homman konsultille, jolta pyydetään arvio soveltuuko tämä henkilö kuvattuun tehtävään. Konsultti käy sitten kaiken alkaen usenet-keskusteluryhmistä ja lukee tiheällä kammalla somen läpi. Lisäksi monella konsultilla on pääsy jotain kautta rekistereihin, joista löytyy paljon mielenkiintoisempaakin tietoa kuin Google.

Tässä on vaan se ongelma, että kirkosta löytyy paljon näitä samanlaisia tyyppejä, joille Marjaana on sankari, ja jotka istuvat ison rahan takana. Vaikka nyt Kirkon ulkomaanapua tai Helsingin Diakonissalaitoksen säätiötä. Jos Marjaana palautuu edes jotenkuten työkuntoon, niin eiköhän sieltä löydy jokin homma, johon tarvitaan maanista propaganistia hankkimaan poliittista tukea, jotta saadaan rahoitusta vaikkapa jollekin romani-hankkeelle.

Aurelius

Oon tässä muutenkin miettinyt tätä prosessia seuratessani, miten olennaista olisi kyetä vaikuttamaan ihmisiin heti ensimmäisessä päätöksentekovaiheessa, kun ihmiset pohtivat ensimmäistä reaktiota esim. taannoiseen matuaaltoon. Nämä erilaiset RHC:t ja Sipilän höpinät nousivat silloin vahvasti julkisuuteen ja saivat ihmisiä sitoutumaan tällaisiin järjettömiin projekteihin. Rationaaliselle ihmiselle homman lopputulos oli jo silloin nähtävissä, mutta Marjaanan tapaiset intoilijat tempasivat paljon porukkaa mukaansa. Ongelma syntyy siitä, että kun alkuperäinen päätös asennoitumisesta on tehty, ihmisillä on taipumus sitoutua pitkään virhellisiin päätöksiin ja yrittää nähdä ne positiivisessa valossa. Kyse on ns. uponneiden kustannusten harhasta, jossa älytön ratkaisu yritetään oikeuttaa upottamalla siihen lisää resursseja. Päätöksen pyörtäminen aiheuttaisi myös sosiaalista häpeää.

Marjaanan toiminta on sillä tavoin hienoa, että se tekee yhä suuremmalle joukolle epämiellyttäväksi olla mukana RHC:ssa. Ihmiset näkevät mikä järki on yrittää vastustaa lainvoimaisia karkoituspäätöksiä ja mihin se johtaa. Syntyy perusteita lähteä irti porukasta omat kasvonsa säilyttäen. Mutta tulevaisuudessa olisi olennaista minimoida se ihmisjoukko, joka ylipäänsä lähtee mukaan tällaisiin kiihkoliikkeisiin. Onneksi näiden öyhöttäjien kautta nuivuus vähitellen normalisoituu.

Osiris

En voi ottaa mt-asioihin kantaa enempää kuin että miltä edesottamukset näin maalaisjärjellä katsottuna näyttää, kun ei alan pätevyyksiä löydy.

Mutta mä nyt vähän vierittäisin vastuuta lähimmäisestä myös tuonne ryhmän suuntaan. Esimerkiksi tämä Kerstin on muistaakseni aikaisemminkin heittänyt tuota "Go Marjaana!!!" settiä, vaikka raukalla nyt näyttää iso pyörä pyörineen jo pidemmän aikaa. Edesvastuutonta toimintaa.
Jalkojemme alla on Pyhä Maa

Catalpa

Toiviainen on sanonut, että hän löysi hengellisen kotinsa Tansaniasta. Kuulemma ylipäätään hän on ulkomailla oppinut uusia tapoja suhtautua ihmisiin ja asioihin ja että suomalainen tyyli on vain yksi monien joukossa. Kun hänen juttujaan lukee, tulee varovaisia mielleyhtymiä niihin aikoihin entisessä elämässäni, kun liikuin afrikkalaispiireissä. Kaikki olivat tietysti keskenään veljiä ja siskoja, mutta silti tuntui jotenkin pinnalliselta, kaikesta siitä esimerkillisestä sosiaalisuudesta huolimatta... No joo, se on pitempi juttu. Nythän tuo kaikki on mennyt hänellä överiksi. Perusnäkemykset ja lähestymistapa asioihin eivät nähdäkseni ole hänellä muuttuneet, mutta asiat ovat karanneet käsistä.

Itselleni on epämukavaa lukea noita juttuja, kun tuntuu ettei rajoja ole missään. Marjaanan mielestä niitä ei toki pitäisi olla, enkä puhu nyt maantieteellisistä rajoista vaan hänen "kaikki on mahdollista" -ajattelustaan. Rajaton ihminen on kuitenkin ympäristölleen sen verran ahdistava kokemus, että ihmettelen sinnikkäimpien ryhmäläisten jaksamista. Rakkauspuheella manipulointikaan ei tunnu yhtään sen paremmalta kuin muunlainen manipulointi.

koojii

Quote from: Pekka Koskenkorva on 25.06.2017, 18:19:10

Juttelin viime kuussa erään pk-seudun ev.lut. papin kanssa Marjaanasta ja hän sanoi, että Marjaana on ollut aikaisemmin erittäin arvostettu henkilö heillä, mutta nyt kirkonkin väki on alkanut ottaa etäisyyttä häneen.

Toisena keskustelun aiheena haastoin pappia siitä, että miksi ev.lut kirkko on muodostanut laillisen yhteiskuntajärjestelmän rinnalle oman rinnakkaispiilottelusysteemin elintasopakolaisille?

Vastaus oli veret seisauttava: uskonnoissa asiat nähdään niin, ettei ole olemassa kansallisvaltioita.

Luterilaisen kirkon oppien mukaan maallinen ja hengellinen valta tulee pitää erillään:

https://www.sley.fi/luennot/ESITYS/KahdenmaailSS.htm

"Luther korosti väsymättä, että nämä kaksi vanhurskauden lajia, kaksi hallituspiiriä on pidettävä erillään toisistaan. Keskiajalla ne olivat sekoittuneet mm. siten, että maallinen valta oli alistettu hengelliselle. Kahden regimentin erottaminen tärkeää, koska uskon vanhurskaus ei ole tästä maailmasta.
- Kristittyjä ei saa siis hallita lailla
- Virhe olisi myös hallita yhteiskuntaa evankeliumilla. Augsburgin tunnustuksen puolustus XVI:3 (s.196) "Evankeliumi ei myöskään säädä uusia yhteskuntajärjestystä säätäviä lakeja, vaan opettaa meitä olemaan kuuliaisia voimassa oleville järjestyksille, olivatpa ne pakanoiden tai keiden hyvänsä säätämiä. Tässä kuuliaisuudessa me toteutamme rakkauden käskyä...Eihän evankeliumi tee loppua yhteiskunnan tai talouselämän järjestyksestä...Julianus Luopio, Kelsos ja monet muutkin ovat esittäneet kristittyjä vastaan sen syytöksen, että evankeliumi muka tekee lopun valtioista, se kun kieltää kostavan rangaistuksen..Evankeliumi ei säädä yhteiskuntajärjestystä koskevia lakeja, vaan merkitsee syntien anteemsiantamusta ja iankaikkisen elämän alkua niiden sydämissä, jotka uskovat. Muuten evankeliumi ei vain hyväksy ulkonaista yhteiskuntajärjestystä, vaan myös alistaa meidät sen alaisiksi, samoin kuin olemme pakosta vuodenaikojen, talven ja kesän vaihtelun alaisia, se kun perustuu Jumalan järjestykseen."

* Molemmat regimentit ovat Jumalan säätämiä, ei vain hengellinen. Regimentit ovat aivan erilaiset ja toisistaan erillään, mutta ne eivät ole irrallisia toisistaan. Ne ilmentävät Jumalan kahtalaista herruutta elämässä. On kyse Jumalan kahden käden hallinnasta. "Verrattaessa toisiinsa molempia regimenttejä niiden haivaitaan olevan niin kaukana toisistaan kuin taivas on maasta, mutta sitä huolimatta Jumala kätkeytyy maalliseenkiin regimenttiin varauksettomasti. Siksi sekin on 'eytel Göttlich ding' eli pelkästään jumalallinen." (Lennart Pinomaa). Jumala käyttää siis maailmanhallinnassaan kumpaakin regimenttiä. Maallinen on "Jumalan vasen käsi", hengellinen "oikea käsi".
"

Itse olen huono tulkitsemaan luterilaista oppia kun en kuulu edes koko kirkkoon. Väittäisin kuitenkin että tuo väite "uskonnoissa asiat nähdään niin, ettei ole olemassa kansallisvaltioita" on puhdasta hevonpaskaa luterilaisen opin mukaan. Samoin koko suomalainen valtiokirkko lähtee siitä perusajatuksesta että papisto on ehdottoman kuuliaista maalliselle esivallalle ja ylintä valtaa kirkon opissa käyttää Suomen eduskunta. Esimerkkinä vaikkapa naispappeuden hyväksyminen vuonna 1986 eduskunnan päätöksellä.

Pellonpekko

Quote from: Pekka Koskenkorva on 25.06.2017, 18:19:10
Toisena keskustelun aiheena haastoin pappia siitä, että miksi ev.lut kirkko on muodostanut laillisen yhteiskuntajärjestelmän rinnalle oman rinnakkaispiilottelusysteemin elintasopakolaisille?

Vastaus oli veret seisauttava: uskonnoissa asiat nähdään niin, ettei ole olemassa kansallisvaltioita.

No varsinaisestihan pappi oli oikeassa, koska noinhan kahden planeetan suurimman uskonnon mukaan on. Ei tuota tietenkään voi maapallon kaikkiin uskontoihin yleistää, mutta suurimpiin kylläkin.

Kristinuskossa kansallisvaltiot tuhoutuvat viimeistään, kun Jeesus tulee seuraavaksi ja kaikki kelpuutetut elävät ilman rajoja eli ei tosiaan ole kuin yksi "jumalan valtio" olemassa. Tosin kristinusko on pirstaloitunut niin moniin tahoihin että muitakin selitysmalleja on. Useimmat papit Suomessa eivät todellakaan halua mistään Jeesuksen paluusta puhella. Mutta luterilainen kirkkohan on yksi maailman eniten maallistuneista. Varsinaisesti rajatonta valtiotahan eivät kristitytkään odota kuin vasta tosiaan Jeesuksen paluun jälkeen (sitä ennen tilanteiden pitäisikin eskaloitua oikein kunnolla, mutta tuo aihe nyt on pitkä eikä sovi tähän keskusteluun).

Islamissa taas on tarkoitus yhteen kalifaattiin eli ei sielläkään kansallisvaltioita ole lopputavoitteissa, vaan pyrkimys yhteen, jossa eletään sharia-lakien mukaan. Pulma islamin kohdalla on pyrkimys toteuttaa tuo kalifaatti ihan mahdollisimman pian ja monien mukaan vaikka väkisin. Kristityt taas eivät oikein pyri tuollaiseen väkivalloin.

Se taas ei ole yllätys että vähänkään tervejärkiset alkavat ottaa etäisyyttä Marjaanaan. Näyttäisi toiminta olevan kuin joillakin maniasta kärsivillä. Eli henkilö tavallaan syyntakeeton, koska maailma todellakin näyttää varsin erikoiselta siinä tilassa ja on varma käsitys että itse on oikeassa. Toisaalta se että RHC-porukoilla on kestänyt todella kauan sisäistää tuo on jokseenkin häkellyttävää. En todellakaan jaksa vittuilla moisesta, koska nuo jutut eivät ole kivoja kenellekään. Ja nainenhan on käsittääkseni mt-kuntoutuja, jolla se kuntoutuminen ei taida olla vain täysin onnistunut nyt. Syitä voi olla lukuisia.. esim. maniavaiheessa henkilö voi pitää omasta olostaan niin paljon että heittää lääkityksen roskiin eikä sitä voi pakottaakaan ellei tosiaan mene siihen tilanteeseen että on pakkohoito edessä.

Aksiooma

Jaksaa jaksaa..

Näitä keskusteluja nyt pari päivää seuranneena mietin, mikä auttaisi meitä jaksamaan raskaiden asioiden keskellä. Sijaistraumatisoituneita olemme kaikki, jotka elämme turvapaikanhakijoiden rinnalla. Joudumme kohtaamaan traumoja sekä välillisesti että suoraan. Ja traumatisoituminen johtaa vaikeuteen säädellä omia tunteita ja vireystiloja. Näitä keskusteluja seuratessa tulee huoli siitä, että tunteiden ylivirittyminen ja taistele-pakene-traumareaktion aktivoituminen purkautuu toisia ihmisiä kohtaan ja aiheuttaa vastakkainasettelua - tahtomattakin. Vaikeat tunteet tulevat ihmisten välille, eikä sitä voi rakastamisen tahdolla sivuuttaa tai mitätöidä. Vaikka kuinka haluaisimme ajatella vain hyviä asioita toisistamme, nämä koetut asiat ja keinottomuuden tunne synnyttävät myös sisäistä ahdistusta ja vihaa, joka purkautuu johonkin suuntaan, tämä olisi tärkeä myöntää. Vaikka tuntuukin vaikealta tunnistaa itsessään vihaa, se olisi tärkeä hyväksyä. Vihan tunteella on myös itseä suojaava ja toimintaan aktivoiva merkitys, kunhan sen voi tiedostaa ja pyrkiä kanavoimaan oikein.

Mikä siis auttaisi meitä jaksamaan ja pitämään yhtä? Minulla ei ole siihen vastauksia. Olen samassa veneessä, omia vaikeita tunteitani ja provosoitumisen yllykkeitä tunnustelemassa. Koska nämä koetut asiat ovat ihmismielelle välillä liian raskaita kantaa ja hallita. Miten voisimme löytää tukea toisistamme, joka antaisi meille voimaa kulkea haavoittuvammassa asemassa olevien ihmisten rinnalla?

https://www.facebook.com/groups/rhc.helsinki/permalink/10154971608248533/

Facebookissa on suljettu ryhmä RHC Vertaistuki. Taitaa olla niin hapokasta tekstiä, että hommalaisillakin voisi olla haasteita lukea juttuja. RHCssä on aika aktiivisena "siivooja Janna", jonka jutut ovat menneet aika lailla ristiin kuluneen viikon aikana. Yhdessä ketjussa kertoo miten on menossa naimisiin siivooja/sairaanhoitaja miehensä kanssa ja toisessa ketjussa kertoo miten heille tuli ero ja on taas yksin? Tulee hieman skitsofreninen olo kun lukee Jannan kommentteja. Mene ja tiedä mikä sitten on totuus?

Pahimmat vihollisemme ovat omassa keskuudessamme ne, jotka itsekkäistä syistä ovat valmiit uhraamaan kansakunnan elinedut ja ne, jotka jatkuvasti ja toistuvasti julistavat totuutena sitä, minkä tietävät valheeksi. -Risto Ryti

Jordan Peterson: Postmodernism - How and why it must be fought https://youtu.be/Cf2nqmQIf