News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

RHC vapaaehtoiset alkavat väsyä tilanteeseen

Started by Aksiooma, 18.12.2015, 21:38:44

Previous topic - Next topic

P

Quote from: käpykaarti on 25.08.2018, 18:55:58
Joku persvakohompanssi varmaan osaisi heittää arvion tukkikuorman painosta ja tiedon tuommoisen peräkärryn painorajoista.

Kiinnostais vähän.

Toivottavasti ei tule äkkijarrutuksia.  :-\

Jos on jarruton kevytperäkärri, kuten näyttäisi, niin max kokonaispaino on 750 kg, jos autolla saa sen vetää. Useimmilla tavan henkilöautoilla jarrutontakin on rajoitettu alle tuon 750 kg. Selviää nykyisin auton rekisteröintitiedoista. Niissä vanhoissa, joissa ei tietoa ole, se lasketaan auton painosta. Muistaakseni ei saanut ylittää puolta auton painosta.

Nuo puut painavat helposti lähes sen  500-700kg. Kokonaispainoon lasketaan myös kärrin paino. Mutuarviolla menee kärri yli 750 kg kokonaispainosta. Tiedä sitten mitä autolla saa vetää jarrutonta?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Kni

Quote from: Titus on 25.08.2018, 19:14:40
^ arvaisin pelkät puut noin +800kg

jeejee:

VIPFADIC, S.L.
Y-tunnus 2932519-1
Maa Suomi
Postiosoite LIBREROS, 18. 28004, MADRID SPAIN ( osoitteesta/talosta löytyy joku kiinalainen ravintola)
Toimiala Maalaus (43341)

onko tämä jamppa joku turvapaikanhakija vai mikä ?

Puhelinnumeron perusteella se on juuri tuo. Uusi yritys, joten rekisteröinti verohallintoon saattaa olla vielä kesken.  :-X

Mutta espanjalainen, outoa (kunnes joku selitys löytyy).
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Aukusti Jylhä

Quote from: Kni on 25.08.2018, 20:21:20
Quote from: Titus on 25.08.2018, 19:14:40
^ arvaisin pelkät puut noin +800kg

jeejee:

VIPFADIC, S.L.
Y-tunnus 2932519-1
Maa Suomi
Postiosoite LIBREROS, 18. 28004, MADRID SPAIN ( osoitteesta/talosta löytyy joku kiinalainen ravintola)
Toimiala Maalaus (43341)

onko tämä jamppa joku turvapaikanhakija vai mikä ?

Puhelinnumeron perusteella se on juuri tuo. Uusi yritys, joten rekisteröinti verohallintoon saattaa olla vielä kesken.  :-X

Mutta espanjalainen, outoa (kunnes joku selitys löytyy).

Ja sehän löytyy!

Useita selityksiä, selityksiä selityksille ja selityksiä selitysten selityksille.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

LyijyS

Pidän lähtökohtaisesti ihan hyvänä että kaveri duunailee jotain hommia eikä vain oleskele. Noiden painorajojen kyttäämistä pidän myös lähinnä hiusten halkomisena. Teillämme kulkee valtavasti raskasta liikennettä ja ammattiautoilua, jossa kierretään kaikkiea mahdollista pykälää, painoista, lepoajoista, piirtureista ym.

Aukusti Jylhä

Quote from: LyijyS on 25.08.2018, 21:02:52
Pidän lähtökohtaisesti ihan hyvänä että kaveri duunailee jotain hommia eikä vain oleskele.

No se voi ehkä olla ihan hyvä juttu, mutta kun tuo kuljetusfirman lähtöasetelma -paperilla espanjalainen maalausfirma- on jo vähän epäilyksiä herättävä.


Quote from: LyijyS on 25.08.2018, 21:02:52
Noiden painorajojen kyttäämistä pidän myös lähinnä hiusten halkomisena. Teillämme kulkee valtavasti raskasta liikennettä ja ammattiautoilua, jossa kierretään kaikkiea mahdollista pykälää, painoista, lepoajoista, piirtureista ym.

Hommalla taitaa olla muutama ammattiautoilija, jotka varmasti tietävät näistä asioista paremmin, mutta oma muistikuva kertoo moisen huijaamisen olevan varsin hankalaa. Ja, että tuota harrastaisivat lähinnä ulkomaalaiset kuskit ja firmat.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

simppali

Quote from: LyijyS on 25.08.2018, 21:02:52
Pidän lähtökohtaisesti ihan hyvänä että kaveri duunailee jotain hommia eikä vain oleskele. Noiden painorajojen kyttäämistä pidän myös lähinnä hiusten halkomisena. Teillämme kulkee valtavasti raskasta liikennettä ja ammattiautoilua, jossa kierretään kaikkiea mahdollista pykälää, painoista, lepoajoista, piirtureista ym.
,,Pidät hiuksien puolittamisena raskaanliikenteen painoja?,pitkäkilvet ajavat Suomessa ns. kabotaasi kuljetuksia,muinoin "liikkuvat" valvoivat raskasta,ja muutakin liikennettä hyvällä menestyksellä,nyt on kamerat ja ylityöllistetty poliisipartio ihmettelemässä Latvialaisen rekkakuskin olemusta, tilaamassa vaaka-autoa esim. Hämeenlinnasta Vantaalle..
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

Ernst

Quote from: LyijyS on 25.08.2018, 21:02:52
Pidän lähtökohtaisesti ihan hyvänä että kaveri duunailee jotain hommia eikä vain oleskele. Noiden painorajojen kyttäämistä pidän myös lähinnä hiusten halkomisena. Teillämme kulkee valtavasti raskasta liikennettä ja ammattiautoilua, jossa kierretään kaikkiea mahdollista pykälää, painoista, lepoajoista, piirtureista ym.

Minä en haluaisi omien vähien hiusteni halkeavan, kun tuo puukuorma lähtee kamelinajoon tottuneen kuskin käsistä satasen alueella. Siinä näet saattaa kallokin haljeta.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

LyijyS

Niin, tarkoitan, että minusta hieman huvittavaa nillittää useamman viestin voimin yhden matun kärrypainoista, kun se on kärpäsen kakka tuolla liikenteen seassa. Oletteko yhtä huolissanne muusta piittaamattomuudesta mitä näkee liikenteessä vai onko tässä kasoisstandardi?

Ja joku tuolla ylhäällä kaipasi ammattiautoilijoiden näkökulmaa niin voin kertoa, että seuraan aitiopaikalta pienen kuljetusfirman toimintaa.

dothefake

"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

pienivalkeapupu

Quote from: LyijyS on 26.08.2018, 00:10:38
Oletteko yhtä huolissanne muusta piittaamattomuudesta mitä näkee liikenteessä vai onko tässä kasoisstandardi?
Olen. Tiedä sitten mikä tämän(kin) turhakkeen ajotaidon laatu on ja missä se on hankittu...
"Luulen, että pääsääntöisesti, kirjoitukseni ovat totta."

"Minun täytyy toimia epävarmuudessa, vaikkei minulla aina ole kaikkea informaatiota ja tietoa."

anatall

Quote from: käpykaarti on 25.08.2018, 18:55:58
Joku persvakohompanssi varmaan osaisi heittää arvion tukkikuorman painosta ja tiedon tuommoisen peräkärryn painorajoista.

Kiinnostais vähän.

Toivottavasti ei tule äkkijarrutuksia.  :-\

Näyttäisi ihan suht asialliselta kuormalta, tuskin ainakaan mitään satojen kilojen suuruista ylitystä. Se taas onkin toinen juttu, millaisilla luvilla tässä kuljetusyrittäjänä toimitaan?
"Punk in Finland on nykyään yhtä punk kuin varhaiseläkkeellä oleva Marja-Liisa." -Jäsen Katmandu-

og1967

Tuon auton rekisteritunnuksella Trafin sivuilta:

Kokonaispituus (mm) 4420
Leveys (mm) 1760
Korkeus (mm) 1530
Takaylitys (mm) 830
Omamassa (kg) 1399
Tieliikenteessä suurin sallittu kokonaismassa (kg) 1923
Tekninen suurin sallittu kokonaismassa (kg) 1923
Yhdistelmän suurin sallittu kokonaismassa (kg) 3023
Perävaunumassa jarruin (kg) 1100
Perävaunumassa jarruitta (kg) 695

Heppu 753 PKL perävaunu:
Kokonaispituus (mm) 4420
Leveys (mm) 1650
Takaylitys (mm) 1450
Omamassa (kg) 170
Tieliikenteessä suurin sallittu kokonaismassa (kg) 750
Tekninen suurin sallittu kokonaismassa (kg) 750

Tuore koivu painaa 850 kg/m3, kuiva koivu 650 kg/m3. Alla kuormassa on aika järeän näköisiä kuusia. Niissä vastaavat ovat 800 kg/m3 ja 450 kg/m3.

Tuollaisen peräkärryn lavan koko on yleensä 260 cm x 125 cm. Tarkkaa arvoa en löytänyt. Reunan korkeus ehkä 30 cm.

Siitä laskemaan onko "Logestic in Finland" -palvelu ylittänyt auton 695 kg:n maksimimäärän. Veikkaan että on. Tosin tuollaisia kuormia näkee useinkin teillä ja tässä sentään pojat ovat sitoneet lastin liinoilla. https://www.facebook.com/vipfadic/photos/pcb.308995699871467/308994913204879/?type=3&theater

Skeptikko

Täällä se varma kuolema odottaa sotaa paenneita:

Baghdad's nightlife returns as Iraq's violence recedes - Washington Post
https://www.washingtonpost.com/graphics/2018/world/baghdads-nightlife-returns-as-iraqs-violence-recedes/

QuoteAt the newly opened Ibrahim Basha club, the party is just getting going. A Syrian singer with waist-length blond hair and sky-high pink heels is singing Arabic hits, accompanied by a talented Iraqi musician alternately playing the saxophone, the piano and the oud. When she breaks into old Iraqi favorites, the mostly male customers sitting at tables strewn with whiskey bottles get up and dance dabka, the traditional Arabic style that involves crescendos of rhythmic stomping.

Fifteen years after the U.S.-led invasion of Iraq plunged the country into a cycle of insurgency, dysfunction and war, Baghdad is undergoing a renaissance of sorts.
...
But for the first time in as long as anyone can remember, at least Baghdad isn't at war. Although there are still explosions, and kidnappings are a problem, the relentless suicide bombings that deterred all but the hardiest revelers have abated since the territorial defeat of the Islamic State last year.
...
Cafes, clubs and bars are proliferating. There are shopping malls with cinemas showing the latest releases, including a glitzy glass enormity with a Dubai-style helicopter pad on the roof. There are restaurants on the river and plays at the theater and comedy nights at the coffeehouses.
...
The city still has a long way to go if it is to reclaim its past glories as a capital of culture and entertainment, Iraqis say. But there's a widespread consensus that at no time in the past 40 years, since Saddam Hussein acquired absolute power and led Iraq into a series of ruinous wars, has Baghdad been as free and as fun as it is now.

"Every Iraqi has reached the conclusion that it is important to have as much fun as you can before you die," said Alaa Kahtan, a theater director who had come to Coffee and Books, one of Baghdad's hip new cafes that attracts a mostly literary crowd.
...
A move to ban alcohol by the Shiite religious parties that dominate parliament was voted down last year.

"The militias have left these things behind and have ambitions to a bigger role. They don't care what you wear or if you drink alcohol," Kahtan said. "I feel more free in my theater, more free in my passions. I have a girlfriend, and I can hug her in the street."
...
"There is something about the Iraqi character that dates back thousands of years," he said, noting that historians credit Iraq with the invention of liquor some 7,000 years ago. "It is rooted in the Iraqi culture to have fun. Iraqis aren't spiritual. They like to party."
...
One of the somewhat more exclusive locales is the recently reopened bar on the rooftop of the Palestine Hotel, once a hangout for Baathist officials and now frequented by members of Iraq's new elite. They pay $100 for bottles of whiskey and can choose company for the night from among the heavily made-up young women seated around the bar
...
"It's not like in your country, where men and women can go together to a bar and relax," said the doctor, who declined to give his name because of the bar's reputation. "This place is cheap. I mean morally cheap. It's all prostitution."

Many women are benefiting from the more liberal environment, too. Though most of the clientele at the Ibrahim Basha club were men, a middle-aged couple sat smoking shisha pipes and a family including women and children clapped to the music.

At the upscale Shawarma restaurant earlier that night, an Iraqi singer entertained a majority-female crowd, some wearing headscarves, some not, some in all-women groups. They tapped their feet and wiggled their shoulders and looked like they wanted to get up and dance, but didn't.

En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Kari Kinnunen

Quote from: LyijyS on 25.08.2018, 21:02:52
Pidän lähtökohtaisesti ihan hyvänä että kaveri duunailee jotain hommia eikä vain oleskele. Noiden painorajojen kyttäämistä pidän myös lähinnä hiusten halkomisena. Teillämme kulkee valtavasti raskasta liikennettä ja ammattiautoilua, jossa kierretään kaikkiea mahdollista pykälää, painoista, lepoajoista, piirtureista ym.

Palleron logistiikkakioskiin en nyt puutu.
Lyijy on valitettavan oikeissa. Kotimaisessakin raskaassa liikenteessä sattuu ja tapahtuu. Johtuen lähinnä aivan liian kireästä kilpailusta. Sille reppanalle uhden auton ukolle alihnkintaketjun viimeisenä ei vain jää riittävästi rahaa, että pärjäisi.
Silti vain pitää yrittää rakkaudesta lajiin, vaikka koneet on kasassa nippusiteillä ja jeesusteipillä.
Näitäkin on.

Siiten taas n isompia firmoja joilla asiat on suurinpiirtein kunnossa.

P

Quote from: Ernst on 25.08.2018, 22:32:58
Quote from: LyijyS on 25.08.2018, 21:02:52
Pidän lähtökohtaisesti ihan hyvänä että kaveri duunailee jotain hommia eikä vain oleskele. Noiden painorajojen kyttäämistä pidän myös lähinnä hiusten halkomisena. Teillämme kulkee valtavasti raskasta liikennettä ja ammattiautoilua, jossa kierretään kaikkiea mahdollista pykälää, painoista, lepoajoista, piirtureista ym.

Minä en haluaisi omien vähien hiusteni halkeavan, kun tuo puukuorma lähtee kamelinajoon tottuneen kuskin käsistä satasen alueella. Siinä näet saattaa kallokin haljeta.

Tai pitää jarruttaa ennen suojatietä. Voi olla pitkähkö jarrutus..
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

P

Quote from: anatall on 26.08.2018, 12:17:33
Quote from: käpykaarti on 25.08.2018, 18:55:58
Joku persvakohompanssi varmaan osaisi heittää arvion tukkikuorman painosta ja tiedon tuommoisen peräkärryn painorajoista.

Kiinnostais vähän.

Toivottavasti ei tule äkkijarrutuksia.  :-\

Näyttäisi ihan suht asialliselta kuormalta, tuskin ainakaan mitään satojen kilojen suuruista ylitystä. Se taas onkin toinen juttu, millaisilla luvilla tässä kuljetusyrittäjänä toimitaan?

Kyllä siinä on satojen kilojen ylitys, luultavasti, mitä tuolla autolla saa hinata jarrutonta, elleivät puut ole umpilahoja.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

anatall

#13906
Quote from: P on 27.08.2018, 09:42:40
Quote from: anatall on 26.08.2018, 12:17:33
Quote from: käpykaarti on 25.08.2018, 18:55:58
Joku persvakohompanssi varmaan osaisi heittää arvion tukkikuorman painosta ja tiedon tuommoisen peräkärryn painorajoista.

Kiinnostais vähän.

Toivottavasti ei tule äkkijarrutuksia.  :-\

Näyttäisi ihan suht asialliselta kuormalta, tuskin ainakaan mitään satojen kilojen suuruista ylitystä. Se taas onkin toinen juttu, millaisilla luvilla tässä kuljetusyrittäjänä toimitaan?

Kyllä siinä on satojen kilojen ylitys, luultavasti, mitä tuolla autolla saa hinata jarrutonta, elleivät puut ole umpilahoja.

Noin perstuntumalla sanoisin että siinä on vähn reipas puoli kiintoa koivua, eli jtn 500-600 kiloa.(riippuen tietysti siitä milloin puut on kaadettu) Mutta enemmän kyllä kiinnostaa Ahmetin lupa-asiat kuin yksittäisen kuorman mahdollinen paino.
"Punk in Finland on nykyään yhtä punk kuin varhaiseläkkeellä oleva Marja-Liisa." -Jäsen Katmandu-

og1967

#13907
Veikkaan kanssa että liikennelupa puuttuu. Varsinkin kun yritys mainostaa "International transportia."

https://www.skal.fi/fi/julkinen-sivusto/kuljetusala/liikennelupa-0
QuoteLIIKENNELUPA
Tavaran kuljettaminen ajoneuvolla tiellä korvausta vastaan edellyttää liikennelupaa.

Liikennepalvelulaki

Ammattimainen tavaran kuljettaminen tiellä tulonhankkimistarkoituksessa korvausta vastaan ajoneuvolla tai ajoneuvoyhdistelmällä on luvanvaraista liikennettä, jota varten tarvitaan tavaraliikennelupa. Suomessa harjoitettavaa tavaraliikennettä säätelee EU:n liikenteenharjoittaja-asetus (EY) 1071/2009, EU:n tavaraliikennelupa-asetus (EY) 1072/2009 sekä kansallinen liikennepalvelulaki (laki liikenteen palveluista 320/2017).

EU-alueella kelpaa tuo kansallinen lupa:

https://www.trafi.fi/tieliikenne/ammattiliikenne/kansainvaliset_kuljetusluvat/tavaraliikenteen_luvat
Quote
Tavaraliikenteen luvat

Toimivaltaisen viranomaisen myöntämä yhteisön tavaraliikennelupa oikeuttaa yhtiön, harjoittamaan kansainvälistä kaupallista tavarankuljetusta ajoneuvolla tai ajoneuvoyhdistelmällä koko EU-yhteisö alueella, noudattaen kabotaasisäännöksiä.

Mikäli kuljetus suuntautuu EU-valtiosta johonkin kolmanteen valtioon, tarvitset joko CEMT-luvan tai kolmannen maan luvan.

CEMT- tai kolmannen maan lupaa ei tarvitse esittää, jos ajoneuvo kuormataan ja/tai kuorma puretaan yhteisön alueella.

CEMT-lupa tarvitaan, jos ajoneuvo kuormataan yhteisön alueella ja kuorma puretaan ei-EU-valtiossa. Vaihtoehtoisesti voit käyttää kyseessä olevien valtioiden kolmannen maan lupia.

Ei liene yllätys, että tuolla y-tunnuksella ei löytynyt yhtään liikennelupaa. Ei myöskään firman nimellä.

https://vallu.ahtp.fi/kansalaislupahaku.aspx

P

#13908
Quote from: käpykaarti on 25.08.2018, 18:55:58
Joku persvakohompanssi varmaan osaisi heittää arvion tukkikuorman painosta ja tiedon tuommoisen peräkärryn painorajoista.

Kiinnostais vähän.

Toivottavasti ei tule äkkijarrutuksia.  :-\

Tuskin mahdolliset ylikuormat ovat yksittäisiä, kun kyse on "yrityskulttuurista".
Suurempi vaara ihmisten hengelle ja terveydelle on ylikuormattu jarruton peräkärri, kuin lupa-asiat. Näin minä asiaa lähestyisin..

(pyramidi pois)
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

P

#13909
Josko liikennelupa on Espanjasta? Tuo "firmahan" on joku espanjalaisfirman Suomen sivuliike?  :roll:

Ja millaiset vakuutukset mahtavat olla? Liikennöintiin ovat hivenen kalliimpia. Kyselin kerran firman nimiin tulevan kevytkuorkin vakuutuksen hintaa. Yhdessä yhtiössä iski tarjoukseen ilmeisesti luvanvaraiseen liikennöintiin tarkoitetun vakuutuksen. Oli vähän tyyris...
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

og1967

Voihan hänellä olla Espanjassa suoritettu tutkinto. Mitenköhän ajo- ja lepoaikoja valvotaan? Onko tuossa yli 300 000 km ajetussa Peugeotissa ajopiirturi? Kaluston lisäksi tilillä tai käytettävissä tulisi olla varoja vakavaraisuussäännöksen mukaisesti:

QuoteTäyttääkseen 3 artiklan 1 kohdan c alakohdassa säädetynvaatimuksen yrityksen on pystyttävä keskeytyksettä vastaamaantaloudellisista velvoitteistaan vuotuisen tilikauden aikana. Tätävarten yrityksen on osoitettava tilintarkastajan tai asianmukaisestihyväksytyn henkilön vahvistaman vuosittaisen tilinpäätöksenpohjalta, että sillä on kunakin vuonna käytössään pääomaa javararahastoja yhteensä vähintään 9 000 euron arvosta, kun käytössä on vain yksi ajoneuvo, ja vähintään 5 000 euron arvostakunkin sen lisäksi käytetyn ajoneuvon osalta.

P

Ja luottotiedot kunnossa? Tosin niin taitaa olla ainakin alussa rajalla nimensä ja ikänsä päättäneillä?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

og1967

RHC:ssä taitaa Outi Poppistakin olla virta loppu? Ilkka Remes kuitenkin kiteyttää hyvin tuon sairauden teoksessaan (kopioitu FB:stä, ilmeisesti hänen uusin kirjansa):


acc

Wellamo esittää hyvän pointin. Tättähäärät yrittävät saada hoivakeiltaan kiintymystä ja rakkautta.
2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

ike60

#13914
Patologinen altruismi on psykologien tunnistama ilmiö, ja tunnetuin aihetta käsittelevä tieteellinen teos lienee Pathological altruism (toim. Oakley, Knafo, Madhavan, Wilson; Oxford University Press 2012). Kirjassa esitettyjä esimerkkejä patologisesta altruismista ovat terveydenhoitoalan ihmisten masennus ja loppuunpalaminen, epäterve keskittyminen toisiin omien tarpeiden kustannuksella, eläinten haaliminen, sekä tehottomat avustus- ja sosiaaliset ohjelmat jotka lopulta pahentavat tilanteita joita niiden piti auttaa.

Yksi kirjan kirjoittajista, professori Barbara Oakley, on myös esittänyt mielenkiintoisen hypoteesin että itsemurhapommitukset ja kansanmurhat voivat johtua patologisesta altruismista, kun niiden tekijät uskovat käyttäytyvänsä epäitsekkäästi omaa viiteryhmäänsä (esim. samanuskoiset) kohtaan.

Patologinen altruismi on epäitsekkyyden viemistä epäterveeseen äärimmäisyyteen, joka joko vahingoittaa epäitsekästä henkilöä itseään tai jossa hänen hyvää tarkoittavat toimensa tuottavat enemmän pahaa kuin hyvää.

Forumin asiantuntija, jäsen @Ernst osaa ehkä kertoa patologisesta altruismista enemmän.

Ernst

Mainittu kirja käsittelee patologista altruismia monitieteellisesti, ettenkö sanoisi monikulttuurisesti  :)
Perinteisen persoonallisuus- ja kliinisen psykologian ja psykiarian lisäksi käsittelykulma on yhteiskuntatieteellinen, kulttuuritutkimuksellinen, aivotutkimuksellinen ja lopuksi tietysti tehdään synteesiä. Näyttää mielenkiintoiselta. Onko joku lukenut?
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Lumiukko Jeti

RHC on ollut väsynyt jo pitkään mutta nyt kulttiin on saapunut uusi aktivisti. Sisäministeri Kai Mykkänen postaa nyt ryhmässä!
"Suomi tarvitsee sekä jatkuvaa työperusteista maahanmuuttoa että vapaan liikkuvuuden tuomaa moninaisuutta. "
- Vihreiden tavoiteohjelma 2014-2019

Tosiasiallinen Nuiva

#13917
Quote from: Lumiukko Jeti on 04.10.2018, 21:52:18
RHC on ollut väsynyt jo pitkään mutta nyt kulttiin on saapunut uusi aktivisti. Sisäministeri Kai Mykkänen postaa nyt ryhmässä!

Onko varma? Sisäministeri ryhmässä, joka tarkoitus on muunmuassa rikkoa lakia.
Non poteris veritatem

Lumiukko Jeti

Quote from: Tosiasiallinen Nuiva on 04.10.2018, 22:27:01
Onko varma? Sisäministeri ryhmässä, joka tarkoitus on muunmuassa rikkoa lakia.

Kyllä on. Sinivihreä sisäministeri on jakanut kultille jo kaksi postaustaan. Palautetta tullut mm. väitöskirjatutkija Ernalta.
"Suomi tarvitsee sekä jatkuvaa työperusteista maahanmuuttoa että vapaan liikkuvuuden tuomaa moninaisuutta. "
- Vihreiden tavoiteohjelma 2014-2019

Pullervo

#13919
Kaitsuhan se siellä, tai ainakin avustajansa kautta, postailee matkakuulumisia. Turkista kävi juuri poimimassa 500 uussuomalaista...

"Me ollaan 500 ihmistä nyt tänä syksynä Suomeen ottamassa ja isojen Euroopan maiden pitäisi kyllä kantaa vastuuta myös enemmän".

[tweet]1047937335214657536[/tweet]

https://www.facebook.com/groups/rhc.helsinki/permalink/10156127350293533/

e: korjattu linkki ja lisätty lainaus videolta.