News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Feminismi on ihmeellistä! (yhdistetty)

Started by Miniluv, 13.12.2015, 11:35:49

Previous topic - Next topic

paukuttaja

Damage controllia tuo on. Aamulehti on saanut niin nuivaa palautetta sananvääntelyistään ja varsinkin tästä jutusta
että piti keksiä jotakin. Jos tämä Huora-juttu olisi ensimmäinen sarjassa, vitsin voisi uskoakin.
F.U.B.A.R

Elcric12

Quote from: paukuttaja on 18.12.2018, 14:16:58
Damage controllia tuo on. Aamulehti on saanut niin nuivaa palautetta sananvääntelyistään ja varsinkin tästä jutusta
että piti keksiä jotakin. Jos tämä Huora-juttu olisi ensimmäinen sarjassa, vitsin voisi uskoakin.

Huora -nimen muuttaminen Prostituoiduksi oli 100% varmuudella mediakikkailua, mutta usko mitä haluat.

Pentecost

Quote from: Hiilivety on 18.12.2018, 11:50:08
Quote from: Pentecost on 05.12.2018, 12:57:07
Itse ainakin arvostan sen verran omaa vapauttani, että avioehto oli ensimmäinen paperi, joka allekirjoitettiin ennen naimisiinmenoa. Ja yhdessä oli oltu sentään yli kymmenen vuotta ennen avioliittoa. Kyse ei ehkä ole niinkään luottamuksesta, mutta kun rahat olin itse tienannut jo ennen yhdessäoloa, niin minusta ne ovat minun. Jos aika jättää minusta ennen, niin ne toki periytyvät puolisolle.

Ei se ole niin "toki". Miksi omaisuus perityisi puolisolle? Eihän puoliso ole mikään perillinen vaan aivan vieras ihminen.

Jaa, että puoliso on vieras ihminen? Ookoo...tässä kuitenkin muutama syy siihen, että perintö näillä näkymin menee siihen suuntaan:

1. Yhteinen huollettava lapsi eli jos nyt kupsahdan ennen puolisoa, niin hänellä ja lapsella on jonkinlainen tulevaisuus taloudellisesti turvattuna.

2. Ei ole tällä hetkellä parempaakaan perijää näköpiirissä. Saattaa tietty olla, että jos vaurastun niin tilanne muuttuu ja perillisiä tulee useampi.

3. Koko pointti on pitää omat mahdollisuuteni auki. Jos ei olisi avioehtoa, omaisuuden jako loisi aika ison ongelman avioerotilanteessa. En luota "rakkauteen" niin paljoa, että sen varaan laskisin koko elämäni ja tulevaisuuteni. Tilanteet ja ihmiset muuttuvat. En myöskään usko, että on ongelmattomia ihmissuhteita.

4. Ja kyllä se puoliso jotain "ansaitsee" avioliitosta. Antaisin luultavasti nytkin fyrkkaa mukaan, jos ilmoittaisi lähtevänsä. Ei se avioliitto mikään vankila ole, vaikka yhdessä on mennytkin yli vuosikymmen. Toivottavasti jatkuu, mutta mistä sitä tietää.
KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

Vaniljaihminen

Quote from: Elcric12 on 18.12.2018, 14:29:47

Huora -nimen muuttaminen Prostituoiduksi oli 100% varmuudella mediakikkailua, mutta usko mitä haluat.

Että oikein sadan prosentin varmuuvella? Kyllä se on totalitaristista uuskieltä, mutta usko mitä haluat. Yleensä kaikki kopioidaan tänne ameriikasta sellaisenaan, eikä tuo Jouko Jokinenkaan orwelluilleen muuta perustetta antanut kuin että "nyt on niin so 2018".
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

Charlie

https://www.theguardian.com/music/2018/dec/19/statement-swedish-women-only-music-festival-guilty-gender-discrimination

QuoteA new DO ruling said that although festival organisers did not enforce the "man-free" rule, since "no differentiation based on sex was made between visitors at entry", the statements the company issued prior to the event "discouraged a certain group from attending the event", breaching a law banning gender discrimination.

The DO found that nobody suffered damage from the festival's restrictions and no penalties will be imposed.

Ruotsin feministifestarit tuomittiin sukupuolisen syrjinnän kieltävän lain rikkomisesta, mutta rangaistusta ei määrätty, koska "kukaan ei kärsinyt". Toden totta. Miksi kukaan mies olisi tuonne halunnutkaan.

Archaeopteryx

Onkohan tämä freudilainen mielipide kepuministeri Saarikon suusta vai toimittelijan kynästä?

Quote– Kaikkien vanhempien, jotka pelkäävät että jouluna tilanne kärjistyy, pitää miettiä ei vain kipua ja pelon ilmapiiriä vaan myös sitä, että siinä antaa kasvun mallin omalle pojalleen. Siitä, miten ratkaista ongelmia, Saarikko sanoo.

Lihavointi minun. Ilmeisesti naisilla ei ilmene väkivaltaisuutta eikä alkoholismia, tai tyttäret eivät opi "kasvun mallia" vanhemmiltaan.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000005941787.html

Saturnalia

Hyvä juttu Oikeassa Mediassa viktimokratiasta:

https://www.oikeamedia.com/o1-92617

QuoteFasistiksi tai rasistiksi voidaan kutsua ketä tahansa, joka ei jaa liberaalin vasemmiston kapeaa maailmankuvaa. Valkoiset eivät voi kohdata rasismia, koska rasismi ei ole henkilöiden välistä, vaan valtasuhteiden rakenteellinen tuote. Valkoisen miehen patriarkaatissa ei voi esiintyä valkoisen miehen sortoa. Miestä ei voi myöskään seksuaalisesti loukata. Kristittyä ei voi uskonnollisesti syrjiä. Muslimien on mahdotonta kohdella kantaväestöä kaltoin. Ne, jotka väittävät muuta, valehtelevat. Viktimokratiat katsovat myös, ettei niillä, joita ne pitävät syyllisinä eriarvoisuuteen, ole samanlaisia oikeuksia tunteisiin, tarpeisiin ja henkilökohtaiseen koskemattomuuteen kuin uhreilla.

PannuHattu

Vakavasti otettavan tieteen tekeminen on kovan työn ja tuskan takana. Tästä ei klisebingoa saa tekemälläkään.


Sukupuolentutkimuksen seuran gradupalkinto 2018 Aino Nevalaisen tutkielmalle suomalaisen pornografian rodullistavista representaatioista
https://sukupuolentutkimus.fi/2018/12/11/sukupuolentutkimuksen-seuran-gradupalkinto-2018-aino-nevalaisen-tutkielmalle-suomalaisen-pornografian-rodullistavista-representaatioista/
Quote...
Aineisto koostuu kolmesta Ratto-lehden 2010-luvulla ilmestyneestä numerosta, jotka on laadittu teemanaan tietty rodullistettu ryhmä.

Gradupalkinnon saajan valitsi yhdeksän ehdokkaan joukosta professori emerita Harriet Silius. Siliuksen mukaan Nevalaisen feministinen, antirasistinen ja intersektionaalinen analyysi on oivaltavaa ja hyvin teoriaan ankkuroitua. Työ on sujuvasti kirjoitettu ja tulkinnat vakuuttavia.
...

http://epublications.uef.fi/pub/urn_nbn_fi_uef-20180907/urn_nbn_fi_uef-20180907.pdf
Quote...
Tutkielman ajankohtaisuus korostuu aineiston saatavuuden rajallisuuden myötä: suomenkielisiä aikuisviihdelehtiä toimittaneen Press Masters Oy:n hakeuduttua konkurssiin (ks. alaluku 4.1 Aineisto ja sen valikointi) valitsemani aineiston hankkiminen vaikeutui huomattavasti
...

http://vasemmistonuoret.fi/blog/aino-nevalainen-vasemmistonuorten-vaalikoordinaattoriksi/
Quote
Aino Nevalainen on valittu Vasemmmistonuorten vaalikoordinaattoriksi. Nevalainen aloittaa työssään vuoden 2019 alussa.

Pian yhteiskuntatieteiden maisteriksi valmistuva Nevalainen on opiskellut pääaineenaan sosiologiaa ja sivuaineenaan sukupuolentutkimusta. Nevalainen on ollut elokuusta lähtien korkeakouluharjoittelussa Vasemmistonuorilla päivittämässä järjestön tasa-arvo- ja yhdenvertaisuusuunnitelmaa. 

"On huippua jatkaa töitä Vasemmistonuorilla! Eniten odotan yhteistyötä ehdokkaiden, heidän tukiryhmiensä ja muiden vaalityötä tekevien tahojen kanssa", Nevalainen kertoo.
...
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants.
- Thomas Jefferson

There are four boxes to be used in the defense of liberty: soap, ballot, jury and ammo. Please use in that order.
-Larry McDonald

Outo olio

^Täytyykin muistaa että jos joku joskus huomauttaa pornolehden lukemisesta niin minä vain "teen tutkimusta".
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Beef Supreme

Harvoin viitsin graduja silmäillä, varsinkaan höpöhöpötieteiden, ja tässä syy:

QuoteVaikka ajatus rodusta tieteellisenä tai biologisena kategoriana on hylätty vuosikymmeniä sitten,

eikä pidemmälle tarvitse lukeakaan.

Eikä kannata ladata pornogradua, liitteenä on vain tissinvilautuskuva.

Lalli IsoTalo

Quote from: Pentecost on 12.12.2018, 10:47:32
Tuossahan nainen on tehnyt pisneksen suvaitsevaisuudesta. Kerätään rahaa - toisten ihmisten rahaa - ja jaellaan sitä muilla kuin liiketoimintaperiaatteilla erilaisin kriteerein.

Tuhlatkoon sijoittajien rahoja minun puolestani.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Roope

QuoteFeminismi etenee neljänteen aaltoonsa – näin kolme aiempaa aaltoa Suomessa nousivat ja laskivat

[...]

Ensimmäinen aalto

EI IHME, että monilla on vaikeuksia pysyä feminismin kehityksessä mukana. Kun puhutaan feminismin neljästä aallosta, tarkoitetaan pääasiassa Yhdysvaltojen sukupuoliläikehdintää.

Aallot ovat palanneet aina vähän isompina. Ne ottavat joka kerran enemmän asiaa mukaansa.

Sosiologi Riitta Jallinoja on määritellyt vuodet 1884–1908 suomalaisen naisasialiikkeen ensimmäiseksi taistelukaudeksi. Naisasia-kausi määriteltiin kansainvälisestikin feminismin ensimmäiseksi aalloksi. Määrittely tapahtui 1960-luvulla, kun uusi liike kaipasi historiaa.

Englannissa suffragetit rikkoivat omaisuutta, osoittivat mieltä ja kärsivät vankilassa, kun naisia kohdeltiin kuin alempia olentoja. Yhdysvalloissa käytiin rinnakkain taistelua naisten oikeuksista ja orjien vapauttamisesta.

Nainen oli länsimaissa kiinni yksityisessä, kodin toiminnassa. Tärkeintä oli saada laillinen asema: äänioikeus ja oikeus omistaa. Naisille haluttiin mahdollistaa töiden tekeminen, missä auttoi päivähoidon ja koululaitoksen kehittäminen tasa-arvoiseksi.

Suomen suuriruhtinaskunnassa tyrskähteli aikaisin, mutta itsenäistyneessä tasavallassa naisliike laantui pitkäksi aikaa. Vuonna 1906 saatiin läpi edistyksellinen äänestyslakiuudistus, joka rikkoi säätymaailman ja avasi naisille tien politiikkaan.

Kesti silti lähes puoli vuosisataa, että naisia oli kansanedustajina enemmän kuin vuonna 1908 valitut kymmenen prosenttia.

Suomessa taistelut olivat kaukana takana, kun Britanniassa naiset saivat täyden ääni­oikeuden vuonna 1928.

Vanhassa edelläkävijämaassa Suomessa ei enää syntynyt kiinnostusta rikkoa naisten ja miesten roolijakoa. Oli tarve kuroa umpeen sisällissodan kahtiajakoa, ei kapinoida naisten oikeuksista. Naisjärjestöt keskittyivät uuteen kansalliseen projektiin, kotivalistustyöhön, ja jumahtivat sille asialle vuosikymmeniksi.

[...]

Toinen aalto

TUNNELMA Vanhalla ylioppilastalolla 13. helmikuuta 1966 oli euforinen. Kirjailija ja toimittaja Arvo Salo johti puhetta. Yhteiskunnasta tehtäisiin oikeudenmukaisempi. Onnittelusähkeitä sateli. Koossa oli Ryhmä 9, josta tuli myöhemmin Yhdistys 9. Parlamentaarisen järjestelmän ulkopuolisen painostusryhmän tehokeinoina olisivat tutkimus, kasvatus, valistus ja toiminta.

Pyrkimys oli hävittää sukupuoliroolijako sieltä, jossa se ei ole "tarkoituksenmukainen". Ehkä kaiken toiminnan jälkeen naiset vihdoin voisivat tulla ihan yksin Vanhan kellariin. Aikaisemmin portsari oli aina pysäyttänyt heidät.

[...]

Yhdistys 9 oli ensimmäinen suomalaisjärjestö, joka otti käyttöön ruotsalaisten määrittelemän "radikaalin sukupuolirooli-ideolo­gian". Raju ajatus kuului: mies voi jäädä kotiin hoitamaan lapsia.

Naisilla ja miehillä saattoi heistä olla kaksi roolia: ansiorooli ja perherooli.

Päivähoitoryhmän mielenosoitus kulki Senaatintorilta Eduskuntatalolle äitienpäivänä 1968. Yhdistysläiset huusivat: "Lastenseimi joka kortteliin!"

[...]

VIIDEN vuoden toiminnan jälkeen Yhdistys 9 oli tehnyt tehtävänsä: tutkimuksiin oli tartuttu, mielenosoituksista kirjoitettu. Viimeisenä aktiivivuonna yhdistyksessä oli noin 700 jäsentä, joista kolmasosa oli miehiä. Mickwitz jättäytyi toiminnasta loppuvaiheessa.

"Minulla oli kaksi pientä lasta eikä päivähoitoa", hän sanoo ja naurahtaa.

Sukupuoliasia oli levinnyt päättäjille, ja suomalainen valtiofeminismi alkoi kasvaa. Monia Yhdistyksen ehdotuksia toteutui: abortin vapautus, ehkäisyneuvonta, päivähoitolaki, isyysloma, erillisverotus ja niin edelleen. Ravintoloiden ovet avautuivat naisille.

[...]

"Meille naurettiin kaikkialla: sosiaalidemokraateista äärivasemmistoon. Oltiin täysin paarioita. Täysin tuomittuja", sanoo Sunniva Drake.

Pioneerifeminististä tuli myöhemmin Espoon kaupunginkirjaston aluejohtaja ja sananvapauspalkittu kirjoittaja.

Edistyksellisen perheen kasvatti oli herännyt yhteiskunnan odotuksiin, kun hän meni naimisiin 19-vuotiaana. Yhtäkkiä häntä kohdeltiin rouvana, parin toisena osapuolena. Feminismi antoi tien määritellä itseään.

He eivät peitelleet radikaaliuttaan. Miesviha kuului feminismiin, usein ainakin teoreettisella tasolla. Draken mielestä feminismin pitää lähteä naisen kokemuksesta patriarkaatin sorrosta. Sellaista voi kokea vain nainen.

"Kuulun ajatteluun, että jos mies sanoo olevansa feministi, se on vesitettyä. Se ei ole minun feminismiäni."

Tukea ajatuksille saatiin tanskalaisen Femøn naisleireiltä, jonka teltoissa naiset vapautuivat puhumaan elämästään ja järjestäytyivät muuttamaan sitä. Carita Nyströmin ja Birgitta Bouchtin kirja Denna värld är vår avasi vuonna 1975, miten kapitalismi syrjii naisia.

Sanavarastoon tulivat sorto ja patriarkaatti, jotka ovat vähän hiljaisempien ajanjaksojen jälkeen viime vuosina nousseet jälleen feministien lempitermeiksi.

[...]

FEMINISTIT vakiinnuttivat lesbo-sanaa Suomeen. Kansainvälinen slogan kuului: "Nainen tarvitsee miestä yhtä paljon kuin kala tarvitsee polkupyörää." Tähän tiukimmin uskovat tavoittelivat maailmaa, jossa naiset viettäisivät aikaa omissa yhteisöissään.

Lesbous oli nuoresta polvesta ainoa oikea valinta naiselle, ja tämä utopia hiersi kolmekymppisiä, perheellistyneitä heterofeministejä.

[...]

"Minä olen aktivisti, mutta minulle on tärkeää, että on rakenteissa istuvia ihmisiä, jotka hoitavat sitä paskaa, mitä minä en kerkeä. Tarja Halonen on aina kuulunut näihin rakentajataistelijoihin. Hän on aina tehnyt jyrätyötä", sanoo Sunniva Drake.

Draken aktivismin toinen vaihe alkoi turvapaikanhakijoiden puolustamisesta ja auttamisesta.

Rasismin vastustuksesta on tullut feminismin ajava voima.


[...]

Kolmas aalto


SUOMENKIELISEEN Suomeen feminismi teki läpimurron 1980-luvulle tultaessa. Nuoren polven feministit olivat tehneet vallankaappauksen vanhassa naisasiajärjestössä Naisasialiitto Unionissa. Vanhasta porvarinaisten järjestöstä tuli suomenkielisen toiminnan päämaja.

Yhden asian liikkeet imeytyivät mukaan feminismiin: rauhanliike, ympäristöliike, Setan toiminta.

[...]

Nuoria naisia ei haitannut stereotypia, että feministit ovat miehiä vihaavia ihmisiä.

Kolmas aalto on ajattelultaan nykyfeminismin kaltaista. Se on moniasiainen, ei-johtajainen, luokkatietoinen ja etnisen taustan huomioon ottava. Naiset vapautuivat jälleen. Tällä kertaa soittamaan punkkia Riot grrrl -liikkeessä tai nauramaan härskille Todella upeeta -komiikalle.

Amerikkalaisteoreetikko Judith Butler kirjoitti, että sukupuoli on performatiivi, esitys.

Ajattelu vapautti entisestään toteuttamaan sukupuolten moninaisuutta.


[...]

Neljäs aalto

'EN TIEDÄ, mitä on neljännen aallon feminismi. Uskon, että voimamme on kaaoksessa ja erilaisuutemme yhdistävät meitä."

Australialainen Nakkiah Lui pitää maaliskuussa Youtube-videolla puhetta. Aborginaaliaktiivi kertoo, ettei halua olla osa valkoisen miehen luomaa järjestelmää. Videon alaosassa tulkki kääntää viittomakielelle sanoja kuten etuoikeus.

Intersektionaalisella feminismillä tarkoitetaan useiden sortavien asioiden – kuten luokan tai vammaisuuden – huomioonottoa. Samat päämäärät ovat kulkeneet aina feminismissä, mutta tällä vuosikymmenellä ensimmäistä kertaa mies–nais-jaottelu jää sivutekijäksi. (Tosin esimerkiksi naisten seksuaalista hyväksikäyttöä nostaneen #metoo-liikkeen jälkeen keskustelussa on palattu feminismin perinneaiheisiin: miehen ja naisen epätasa-arvoon.)

Tämän vuosikymmenen aalto vyöryy internetissä. Aaltoilu leviää laajemmin ja nopeammin kuin koskaan.

Aalto on jo vakiintumisvaiheessa, kun aktivismi netissä on muuttumassa järjestötoiminnaksi ja yrityksiksi. Miestenpäivänä perustettiin feministinen miestenjärjestö Mies ry. Rodullistamista käsitelleestä blogista alkanut Ruskeat tytöt syntyi ja ilmoitti olevansa "ensimmäinen suomalainen, intersektionaaliseen feminismiin nojaava monimedia ja brändi".

Uusi feministinen ja antirasistinen kansalaisjärjestö Fem-R keskittyy toimimaan "rodullistettujen ehdoilla". Hallituksen jäsen Aurora Lemma selittää järjestön sivustolla kirjoituksissaan esimerkiksi, miksi seksuaalista häirintää ei voida selittää lisääntyneellä maahanmuutolla.

Lääke­tieteen opiskelija ja toimittaja Lemma, 27, haluaa ajaa sellaisten ihmisten asiaa, joilla ei ole valtaa.

"Valta siirtää ihmisen lähemmäs valtaapitäviä, ja silloin ei enää kritisoi heitä. Raha tekee sinusta valkoisemman", sanoo Lemma.

Jos naiset saavat valtaa, he usein sulautuvat systeemiin. Kun valkoinen bisnesfeministi ajaa pörssiyhtiöiden hallituspaikkoja naisille, se tarkoittaa rajattua naisjoukkoa.

Valkoisuus on se, mitä "miehet" tai heteronormatiivisuus aikaisemmissa aalloissa: murrettava linnake.

Neljännen feminismin voimistuminen sai kipinää kapitalismia vastustaneesta Occupy-liikkeestä, mustien oikeuksia ajaneesta Black Lives Matter -liikkeestä ja pelaajamaailman naisvihamielisyyden haastaneesta GamerGate-väittelystä vuosikymmenen alussa.

Tärkeintä on osoittaa, että vaikka ihmiset ovat lain edessä tasavertaisia, käytännössä valkoinen heteroihminen ajaa aina muiden edelle. Aurora Lemma sanoo lääketieteen opiskelijana työpaikoissaan nähneensä, että lääketiedeyhteisö on konservatiivinen ja hierarkinen järjestelmä. Siellä on vaikea kyseenalaistaa valtaapitäviä.

[...]

Kamppailu on tuttu: biologinen vastaan sosiaalinen. Aurora Lemman mielestä rasismi painottuu ihmisten sosiaaliseen puoleen.

"Nykyään aika harva sanoo, että 'vihaan mustia', mutta jos sanoo, että 'mä en tykkää muslimeista', niin se on ok."

"Maahanmuuttajista sanotaan, että ihonväri ei haittaa, mutta kulttuuri ei sovi yhteen. Uskon, että usealla ihmisellä on taustalla sama rasismi, mutta se on puettu uuteen muotoon, koska nykyään ei ole ok olla biologinen rasisti."


[...]

Jos aiemmin feminismissä on juhlittu uusia mahdollisuuksia ja omaa kehoa, nyt oleellista on kriittisyys itseen. Vakavoituminen, pysähtyminen, jopa henkinen itsekuritus.

Jos harjoittaa intersektionaalista feminismiä, täytyy tehdä "epämukavaa työtä" ja itsetutkiskelua. Miten jatkaa, toteuttaa ja hyödyntää valkoisuutta?

Tunnustaminen on tuonut feministipiireihin lauseen, joka lausutaan kuin liturgia jokaisen puheenvuoron alkuun. Tiedän, että olen vaalea, cis, hetero ja etuoikeutettu...

"Ihmiset, jotka ovat aktiivisimpia, ovat usein eniten etuoikeutettuja. Minäkin olen koulutettu, sosiaalisesti hyvästä perheestä, cis, puhun suomea sujuvasti. Pitää tehdä töitä, että ajattelee myös niitä muita."

[...]

"On siinä väitteessä vähän perää, että horjutetaan tuntuvasti ennen valtaa saaneiden asemaa. Tullaan sinun reviirillesi. Jos olet valkoinen mies, ensimmäistä kertaa joku saattaa tulla sanomaan, että minä haluan tuon sinun työsi."
Helsingin Sanomat 26.12.2018
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Parzival

Tulisikohan neljännen aallon jälkeen paluu maan pinnalle järkeen ja tosiasioihin. Pois ideologisesta mielikuvitusmaailmasta.

Beef Supreme

QuoteJos olet valkoinen mies, ensimmäistä kertaa joku saattaa tulla sanomaan, että minä haluan tuon sinun työsi

Paitsi jos työ on fyysisesti raskas ja kuluttava, vaarallinen, huonosti palkattu ja vaatii loogista päättelykykyä ja tekniikan sekä työkalujen hallintaa.

Tiedän, että olen vaalea, cis, hetero ja etuoikeutettu... ja se on ihan oikein ja luonnollista, koska te kaikki muut olette liian heikkoja, tyhmiä ja/tai friikkejä pystyäksenne pitämään tätä palloa pyörimässä.

Tsuudi

Näiden "kuumien aaltojen" jälkeen tulee profeetan ruoska. Profeetan kannattajia tänne on haalittu näiden feministien toimesta yllinkyllin. Nauttikaa feministit vielä etuoikeuksistanne kum voitte. Olipa lopputulos sitten epävirallinen sharian hallitsems yjteiskunta taikka maan pottunokkaistaminen mokun jäljiltä, niin yksi on varmaa. Teiltä ei silloin kysellä. Nais-, sukupuolen-,  ja kehitysmaatutkimukselle ei hirveästi ole kysyntää.
"Hyvä pystykorva on parempi kuin huono nainen."

foobar

#2115
Aijaha. Neljännen aallon feminismissä itsetutkiskelu == viholliskuvien konstruointi niiden väestöryhmien ympärille jota itse ei edusta eikä halua puolustaa. Siinäpä melkoinen itsetutkiskelun muoto!

No, pitää myöntää että onhan se. Se kun vaatii niin kovaa realiteettien uudelleentulkintaa.

Olen varmaan nyt neljään kertaan yrittänyt saada Hesarin juttuun läpi kommenttia jossa kertoisin että itsensä ulkopuolisten viholliskuvien sijaan on tapana ollut menestyvissä yhteiskunnissa yrittää itsetutkiskelua ja elää yhä pyyteettömännin, synnittömämmin, tekee kovemmin töitä, omista rahoistaan köyhiä auttaen ja sitä rataa. Ja että pelkistä viholliskuvista ei voi lypsää kokonaista yhteiskuntaa tanaan. Ei mene läpi vaikka kuinka yrittäisi. Sanoman moderaatiologiikka on todella mielenkiintoinen.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Tavan

Quote from: Tsuudi on 26.12.2018, 15:37:18
Näiden "kuumien aaltojen" jälkeen tulee profeetan ruoska.

Täydellistä. Täydellistä! Kiitos!
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Outo olio

Vähän erilaista feminismiä? ???

QuoteFeministi Sofia, 27, on varakkaiden miesten tyttöystävä: "Mummokin innostui työstäni"
Eilen klo 13:11 (muokattu eilen klo 16:49)

"Ei vaatisi paljon tehdä oma kumppani itse onnelliseksi", Sofia sanoo. Koska niin ei tapahdu, hänelle on töitä.

--

Hän esiintyy tässä jutussa Sofia-nimellä, joka on hänen taiteilijanimensä. Oikeaa nimeään hän ei halua julki, jotta päivätyön työnantaja ei saa tietää eroottisista sivutöistä.

--

"Vaimot pääsevät kotona helpommalla"

Sofia teki kokopäivätyötä strippiklubeilla kolme vuotta. Hän teki työnsä toiminimellä ja maksoi työstä verot. Nykyään hän strippaa lähinnä juhlissa. Erilaiset asiakkaat ovat tulleet tutuiksi. Heihin kuului esimerkiksi mies, jolle stripparit antoivat lempinimen sukkahousumies. Hän toi mukanaan aina erilaiset sukkahousut, Sofia puki ne päälleen ja mies sai hivellä Sofian sukkahousuihin verhottuja sääriä. Miehen vaimo ei ollut kuulemma suostunut samaan kotona.

– Hänen vaimonsa mielestä se oli alentavaa. Vaimot pääsevät kotona helpommalla, kun miehet pääsevät toteuttamaan fetissinsä muualla. Niin he jaksavat taas perusseksiä kotona.

Sofia kokee olevansa vähän kuin terapeutti.
Suurin osa asiakkaista on viisikymppisiä ja sitä vanhempia miehiä.

– Minusta on ikävää, jos toiveistaan ei voi kertoa kotona. Jos toive on niin viaton asia kuin sukkahousut, korsetti päällä tai saappaat jalassa, eikö sen voisi joskus toteuttaa? Ei vaatisi kovin paljon tehdä oma kumppani itse onnelliseksi. Mies voisi sitten toteuttaa jonkun vaimon fantasian.

Strippiklubeilla käy Sofian mielestä kuitenkin myös sellaisia ihmisiä, joiden parisuhde on onnellinen.

– Heille klubilla käyminen on tapa pitää hauskaa.

Strippiklubilla asiakkaina on ollut myös naisia.

– Parhaat tipit olen saanut naisilta.

Moni hakee läheisyyttä

Pari vuotta sitten Sofia alkoi tehdä töitä myös sugar girlinä. Hän tapaa työmatkoilla olevia, lähinnä keski-ikäisiä miehiä muutaman kerran kuukaudessa ja laskuttaa illasta tai illasta ja yöstä 200-500 euroa. Hän ei myy suoraan seksiä, mutta harrastaa miesten kanssa seksiä, jos haluaa.

– Valitsen itse asiakkaani, enkä tee mitään, mitä en halua. Minua ei saa lakanoihin alle 500 eurolla. Yhden kuusikymppisen miehen kanssa olin tosin sopinut, ettei treffeillä ole seksiä, mutta hän oli niin miellyttävä, että halusin harrastaa seksiä hänen kanssaan. Hän ei maksanut siitä.

Moni asiakas hakee Sofian mielestä ensisijaisesti läheisyyttä.

– Kainalossa kyhjöttämistä, silittelyä ja sylissä oloa.

Sofia arvioi, että puolet asiakkaista on varattuja. Toisinaan Sofia myy asiakkaille käytettyjä alushousuja 30-50 euron hintaan.

--

Parhaimmillaan Sofia on tienannut eroottisilla töillä pari tonnia kuukaudessa. Hän on huomannut, että laskuttamalla enemmän saa miellyttäviä asiakkaita ja parempaa kohtelua. Sofialla on myös päivätyö.

"Turvallisia tapoja toteuttaa omia fantasioita"

--

Asiakkaiden kanssa Sofia pyrkii olemaan näiden unelmien nainen ja tarjoavansa turvallisia tapoja toteuttaa omia fantasioita. Hänestä seksuaalisuus on ihmisen biologiassa, psyykelle tärkeää ja tärkeä osa parisuhdetta. Hän kannattaa valtion bordelleja, koska uskoo, että niin työturvallisuus paranisi, ihmiskauppa vähenisi ja seksityöstä kertyisi verotuloja valtiolle.

Sofian mielestä hänen työnsä ei ole naista alentavaa.

– Minullahan on koko ajan ohjat ja asiakkaan täytyy hyväksyä ehtoni. Olen asiakkaalle se, mitä hän haluaa, mutta omilla ehdoillani. Olen avarakatseinen feministi, vihervassari ja suvakkihuora. Jos tekee mieli arvostella minua, voi miettiä, onko omassa suhteessa kaikki hyvin.

--

Työ ei ole ollut ongelma myöskään Sofian miesystävälle.

– Kun tapasimme, kerroin hänelle jo alkuvaiheessa, että teen tällaista työtä. Hänestä saan tehdä, mitä haluan. Hän on vielä pahempi feministi kuin minä.

Pari on ollut yhdessä neljä vuotta. Heillä on avoin suhde, eli molemmat saavat harrastaa seksiä myös muiden kanssa.

--

Emmi Oksanen
[email protected]
https://www.iltalehti.fi/tosielamaa/a/8cdd7a3e-8129-46ee-8aba-aaad8a10cbee
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Tavan

Yllä kuvatussa parisuhteessa nainen on huono, ja mies on aisuri. Surullista, että tuollaisella voi nykysuomessa ylpeillä.

Se minua kyllä hymyilyttää, kun suvakkihuorat tykkäävät nykyään kutsua itseään suvakkihuoriksi.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Emo

Juttu Sofiasta oli hyvä ja fiksu ja kuva Sofiasta miellyttävä tasan siihen asti, kun Sofia julistautui vihervassariksi, feministiksi ja suvakkihuoraki. Siihen lässähti minun fantasiani, kiitti kovasti Sofia, melkein onnistuin pitämään sinua fiksuna ja lämpimänä naisena, mutta mitä vielä - vihervassari, ja äijäsi vieläkin PAHEMPI feministi. Mikä sellainen feministi on, joka myöntää, että feminismi on pahaa?

Toden totta ensin kuvittelin, että Sofia on kuin terapeutti, yhtään ei käynyt mielessä että hän olisi huora, ja sitten tuo norsu porsliinikaupassa itse romauttaa hyllyt! Jos on yhtä hienotunteinen asiakkaidensa kanssa, niin saa aikaan impotenssia  :flowerhat:

Maija Poppanen

Quote from: Tavan on 29.12.2018, 20:28:29
Yllä kuvatussa parisuhteessa nainen on huono, ja mies on aisuri. Surullista, että tuollaisella voi nykysuomessa ylpeillä.

Kieltämättä noi feminismi, vihervassarius ja suvakkihuoruus pistää epäileen naisen hyvyyttä - huoraaminen ei niinkään.

Paju

Quote from: Pentecost on 18.12.2018, 15:19:45
Quote from: Hiilivety on 18.12.2018, 11:50:08
Quote from: Pentecost on 05.12.2018, 12:57:07
Itse ainakin arvostan sen verran omaa vapauttani, että avioehto oli ensimmäinen paperi, joka allekirjoitettiin ennen naimisiinmenoa. Ja yhdessä oli oltu sentään yli kymmenen vuotta ennen avioliittoa. Kyse ei ehkä ole niinkään luottamuksesta, mutta kun rahat olin itse tienannut jo ennen yhdessäoloa, niin minusta ne ovat minun. Jos aika jättää minusta ennen, niin ne toki periytyvät puolisolle.

Ei se ole niin "toki". Miksi omaisuus perityisi puolisolle? Eihän puoliso ole mikään perillinen vaan aivan vieras ihminen.

Jaa, että puoliso on vieras ihminen? Ookoo...tässä kuitenkin muutama syy siihen, että perintö näillä näkymin menee siihen suuntaan:

1. Yhteinen huollettava lapsi eli jos nyt kupsahdan ennen puolisoa, niin hänellä ja lapsella on jonkinlainen tulevaisuus taloudellisesti turvattuna.

2. Ei ole tällä hetkellä parempaakaan perijää näköpiirissä. Saattaa tietty olla, että jos vaurastun niin tilanne muuttuu ja perillisiä tulee useampi.

3. Koko pointti on pitää omat mahdollisuuteni auki. Jos ei olisi avioehtoa, omaisuuden jako loisi aika ison ongelman avioerotilanteessa. En luota "rakkauteen" niin paljoa, että sen varaan laskisin koko elämäni ja tulevaisuuteni. Tilanteet ja ihmiset muuttuvat. En myöskään usko, että on ongelmattomia ihmissuhteita.

4. Ja kyllä se puoliso jotain "ansaitsee" avioliitosta. Antaisin luultavasti nytkin fyrkkaa mukaan, jos ilmoittaisi lähtevänsä. Ei se avioliitto mikään vankila ole, vaikka yhdessä on mennytkin yli vuosikymmen. Toivottavasti jatkuu, mutta mistä sitä tietää.

Menee ot:ksi mutta pakko tehdä pari korjausta yllä olevaan varsin yleiseen virhekäsitykseen lesken perintöoikeudesta.

Perittävän lapsi aiheuttaa sen, että leski jää perinnöttä, oli lapsi yhteinen tai ei. Lapsettoman perittävän perii leski, mutta silloinkin lesken aikanaan kuollessa perintö palaa ensin kuolleen puolison sukuun.

Lesken avio-oikeus tuo taloudellisia oikeuksia jäämistöön, jos lesken (avio-oikeuden alainen) omaisuus on pienempi kuin puolison. Jos avio-oikeus on suljettu pois avioehdolla, leski ei saa puolisoltaan mitään, vaan ainoastaan säilyttää oman omaisuutensa. Poikkeuksena on avio-oikeudesta riippumaton oikeus hallita puolisoiden yhteistä kotia. Puolisoaan vauraampi leski taas voi halutessaan ns. tasinkoprivilegin turvin olla luovuttamatta perillisille avio-oikeuden mukaista tasinkoa.

Jos haluaa, että leski perii, on tehtävä testamentti. Yhdistelmä avioehto - keskinäinen testamentti on aika yleinen yhdistelmä.

Alaikäisen lapsen perimää omaisuutta valvoo maistraatti, mikä osaltaan rajoittaa omaisuuden käyttämistä lesken tarpeisiin.

@Pentecost

Elemosina

Tuosta aiemmin olleesta Sofian jutusta tuli mieleen, että taitaa olla varsin laaja käsitys feminismistä näillä henkilöillä; Sofialla ja miesystävällä.

Vaikuttaa siltä, että feminismiä on kaikki mitä naisoletettu (ja femakko-wannabe-sukupuoletonoletettu)  tekee rikkoakseen yhteiskunnan normeja.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Roope

Hbl: Persbrandt ringer in året i Sverige – protester sprider sig 30.12.2018

Ruotsalaiset feministit ovat raivostuneet Ruotsin SVT:n päätöksestä valita vuoden vaihtuessa televisiossa esitettävän traditionaalisen uudenvuoden runon Nyårsklockan lausujaksi näyttelijä Mikael Persbrandt.

Raivo perustuu kuulemma siihen, että Persbrandtin elämäkerran alkuperäisessä käsikirjoituksessa oli siitä ennen julkaisua poistettu kohta, jossa kuvataan kuuluisan elokuvaohjaajan painostaneen Persbrandtin väkivaltaiseen seksikohtaukseen naisen kanssa.

Quote from: HblEfter att Mikael Persbrandts namn tillkännagavs reagerade bland andra den svenska komikern Mia Skäringer starkt. På Instagram skriver hon "Grattis Sverige. Ni ringde just in det gamla och ut det nya", medan skådespelaren Eva Röse kommenterade "Vad i helvete".

Mikael Persbrandt har tidigare kritiserats för en nu struken passage i sin självbiografi, som benämns som "något som hade hänt eller kanske inte hänt många år tidigare", där en känd regissör utövar påtryckningar för att Persbrandt ska ha sex med en person. Kapitlet ströks före bokens publicering, men händelsen omskrevs av Dagens Nyheter och SVT som läst den ocensurerade versionen. I en intervju i Dagens Nyheter beskriver Persbrandt händelsen som en dröm.
...
Som en motreaktion på valet har Instagraminitiativet "Ring samtid ring" startats av Carolin Runnquist och Ida Westin, där en rad kända röster kommer att läsa upp dikten i en film som ska publiceras på Instagram fem minuter före tolvslaget. Personerna som medverkar är bland andra politikern Gudrun Schyman, medieprofilen Cissi Wallin, retorikexperten Elaine Eksvärd och kriminologen Nina Rung.

Under helgen publicerades ytterligare en protest i sociala medier. I en video som lagts ut på Youtube av skådespelaren Bahar Pahrs gör omkring hundra kvinnliga skådespelare en alternativ tolkning av Lord Tennysons klassiska dikt. I videon figurerar bland andra Lo Kauppi, Alexandra Rapaport, Nour El Refai och Eva Röse.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Vaniljaihminen

Quote from: Maija Poppanen on 29.12.2018, 20:55:57
Quote from: Tavan on 29.12.2018, 20:28:29
Yllä kuvatussa parisuhteessa nainen on huono, ja mies on aisuri. Surullista, että tuollaisella voi nykysuomessa ylpeillä.

Kieltämättä noi feminismi, vihervassarius ja suvakkihuoruus pistää epäileen naisen hyvyyttä - huoraaminen ei niinkään.

Huora saa olla muttei suvakkihuora.  :flowerhat:

Mutta siis, mikäli feminismin tarkoitus on osoittaa, että naiset pystyvät täyttämään samat vaatimukset kuin mitä miehille asetettu (jossain tietyssä tehtävässä), se on silloin pelkästään hyvä asia. Mutta mikäli feminismin tarkoitus on vain laskea vaatimustasoa ja tehdä miehistä mihinkään kelpaamattomia irrationaalisia juoruämmiä, se on silloin aivan päinvastainen asia. Nykyään vaan feminismillä tarkoitetaan kumpaakin ääripäätä, eli käytännössä termi ei tarkoita mitään.

Kommarit ne se on feminisminkin pilanneet, kuten kaiken muunkin mihin ovat koskeneet.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

ämpee

Quote from: Elemosina on 30.12.2018, 12:24:52
Tuosta aiemmin olleesta Sofian jutusta tuli mieleen, että taitaa olla varsin laaja käsitys feminismistä näillä henkilöillä; Sofialla ja miesystävällä.

Vaikuttaa siltä, että feminismiä on kaikki mitä naisoletettu (ja femakko-wannabe-sukupuoletonoletettu)  tekee rikkoakseen yhteiskunnan normeja.

Tämän kauemmaksi ei tarvitse mennä löytääkseen sitä paljon puhuttua ääri-ajattelua.
Kaikki muut ovat kiellettyjä, mutta itselle on kaikki sallittua.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Outo olio

#2126
Quote from: Roope on 30.12.2018, 15:37:14
Ruotsalaiset feministit ovat raivostuneet Ruotsin SVT:n päätöksestä valita vuoden vaihtuessa televisiossa esitettävän traditionaalisen uudenvuoden runon Nyårsklockan lausujaksi näyttelijä Mikael Persbrandt.

Raivo perustuu kuulemma siihen, että Persbrandtin elämäkerran alkuperäisessä käsikirjoituksessa oli siitä ennen julkaisua poistettu kohta, jossa kuvataan kuuluisan elokuvaohjaajan painostaneen Persbrandtin väkivaltaiseen seksikohtaukseen naisen kanssa.

Ymmärsinkö oikein:

1. Mieshenkilö X painostetaan fiktiiviseen väkivaltaiseen seksuaaliseen tekoon.

2. X kertoo asiasta elämänkerrassaan, mutta viime hetkellä muuttaa mielensä, ja tositarina poistetaan kirjasta.

3. seksuaalisen väkivallan vastustajat ovat miehelle asiasta vihaisia, ja käyttäytyvät ikään kuin hän a) olisi vapaaehtoisesti, ellei peräti oma-aloitteisesti, syyllistynyt oikeaan väkivaltaiseen seksuaaliseen tekoon, ja b) yrittäisi nyt salata tapahtunutta.

En tiedä mistä elokuvasta on kysymys, ja päätyikö kyseinen seksikohtaus valkokankaalle vai leikattiinko se pois, tai ehkä ohjaajan painostus ei toiminut ja sitä ei edes kuvattu, en tiedä, mutta yhtä kaikki Mikael Persbrandt vaikuttaa tässä ohjaajan toiminnan uhrilta, ei pahantekijältä joka levittää elokuvissaan raiskausmyönteisiä asenteita.

Jos Persbrandt olisi ollut kohtauksen suhteen oma-aloitteinen, ja/tai jos vastanäyttelijä ei tiennyt kohtauksen luonteesta ja siis joutui väkivaltaisen seksuaalisen teon kohteeksi, niin ymmärtäisin aktivistien vihan, mutta mitään tällaista ei käsittääkseni ole tapahtunut.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Roope

Quote from: Outo olio on 30.12.2018, 18:22:39
Ymmärsinkö oikein:

Minullekin jää hämäräksi, onko ongelmana se, että Persbrandtin ajatellaan tehneen oikeaa seksuaalista väkivaltaa, vai hänen tapansa kirjoittaa siitä.

Ruotsalaisten lehtien kuvaukset kirjan julkaisemattomasta kohdasta ovat epäsuoria ja epämääräisiä. On myös epäselvää, tapahtuiko kuvattua oikeasti, vai onko kyseessä vain "dröm", kuten Persbrandt kuittasi asian haastattelussa.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Kari Kinnunen

QuoteFeministi Sofia, 27, on varakkaiden miesten tyttöystävä: "Mummokin innostui työstäni"
Parhaimmillaan Sofia on tienannut eroottisilla töillä pari tonnia kuukaudessa. Hän on huomannut, että laskuttamalla enemmän saa miellyttäviä asiakkaita ja parempaa kohtelua. Sofialla on myös päivätyö.

No olipa yllätys. Varakkaat herrasmiehet ovat varmasti mukavampia asiakkaita kuin viidenkympin pikaista hakeva känniääliö.

Vaniljaihminen

Sofia nyt vaan on tajunnut, että siitä voi saada rahaakin.

Johtihan hippiliikkeen "vapaa rakkaus" samaan keksintöön, eikä siinä edes kauaa mennyt.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."