News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Feminismi on ihmeellistä! (yhdistetty)

Started by Miniluv, 13.12.2015, 11:35:49

Previous topic - Next topic

Tomatoface

#3870
Quote from: Echidna on 30.04.2021, 09:30:14
Tampereen ylioppilaskunta on julistautunut feministiseksi ylioppilaskunnaksi.

-- snip --

Quote from: TREY/twitter 2021-04-28
Edustajisto keskusteli yhdenvertaisuuden osalta muun muassa feminismistä ja antirasismista. Äänestyksen jälkeen linjapaperiin kirjattiin, että TREY on intersektionaalisesti feministinen ylioppilaskunta ja sitoutunut antirasismiin. #tredari #meopiskelijat

Tarvinneeko tuota erikseen nyt lähteä julistelemaan vai onko tässä sellaista priden kaltaista naamalle hieromista  :o ?

Eikös jokainen Hölmölän yliopisto ole nykyään punavihreä aivopesulaitos? Toki virkistäviä poikkeuksiakin opiskelijoiden joukosta paljastuu aika ajoin. Yhteiskuntatieteiden ja naistutkimuksen maistereita pukkaa enemmän kuin raketti-insinööriä Tornion rajan yli.
O tempora, o mores!

Melbac

Voisi tehdä jonkun ilmiannon poliisille että epäilee noiden käyttävän jotain aineita käyttäytymisen ja puheiden perusteella.:)

Echidna

Kovasti tärkeältä asialta, joillekin, linjapaperin kirjaus vaikuttaa. Huomionarvoista on, että tässä on mukana Tampereen sosialistisen yliopiston lisäksi Tampereen teknillinen korkeakoulu.

Visiiri uutisoi asiasta
Quote from: Visiirilehti 2021-04-29
TREY:N EDUSTAJISTO HYVÄKSYI LINJAPAPERIN – MIKSI INTERSEKTIONAALISESTI FEMINISTINEN?

TREY sai sorvattua linjapaperinsa myöhäisiltaan venähtäneessä kokouksessa. Eniten puhuttivat käytetyt termit, mutta tiukin äänestys käytiin YTHS:n asemasta.

Tampereen ylioppilaskunnan edustajisto hyväksyi keskiviikkona 28.4. pidetyssä kokouksessaan 28.4. uuden linjapaperin, joka asettaa ylioppilaskunnan arvoja ja toiminnan tavoitteita.

Nyt hyväksytty linjapaperi korvaa TREY:n perustamisvaiheessa vuonna 2018 tehdyn paperin.

Uuden linjapaperin valmistelu alkoi jo viime vuoden puolella. Suurinta keskustelua on herättänyt linjapaperiluonnoksen kirjaus, jossa todetaan TREY:n olevan feministinen ylioppilaskunta. Viime viikolla järjestetyssä edustajiston kokousta valmistelleessa iltakoulussa luonnoksen feminismikirjaus täsmennettiin muotoon "intersektionaalisesti feministinen ylioppilaskunta".

Aihetta koskeneen kommentin jätti iltakoulussa Kahden Tähden Teekkareita edustava Iiro Parhankangas. Hän kommentoi esitystä yksityishenkilönä, ei edustajistoryhmänsä puolesta.

"Koska feminismin käsitteenä voi pahimmillaan ymmärtää väärin, sen nimissä voidaan tehdä erikoisiakin asioita ja siihen voidaan yhdistää aatteellisia kummallisuuksia, intersektionaalisuuden lisääminen selittää auki minkäkaltaisesta feminismistä tässä yhteydessä on kyse ja mihin TREY haluaa sitoutua", todetaan kommentin perusteluissa.

Lopulliseen linjapaperiin kirjattavasta muotoilusta päädyttiin äänestämään edustajiston kokouksessa, jossa vastakkain oli intersektionaalisen feminismin sisältävä pohjaesitys ja käytännössä samansisältöinen vastaesitys, mutta ilman termiä. Pohjaesitys voitti äänin 34–11. Äänestyksessä annettiin yksi tyhjä ääni.

Lyhyesti intersektionaalinen feminismi tarkoittaa tasa-arvon tarkastelua siitä lähtökohdasta, että yksilön asemaan yhteiskunnassa vaikuttavat samanaikaisesti monet asiat, kuten sukupuoli, etnisyys, terveydentila ja taloudellinen asema.

Toinen termiäänestys järjestettiin siitä, kirjataanko linjapaperiin pohjaesityksen mukaisesti TREY:n ja yliopiston sitoutuvan antirasimiin vai muutetaanko kirjaus muotoon "TREY ja yliopisto eivät hyväksy rasismia". Pohjaesitys voitti äänin 36–4, 7 äänesti tyhjää.

"Toki tällaisesta asiasta kun keskustellaan, niin korostuvat sekä niiden mielipiteet, jotka eivät pidä tällaisista termeistä, että ne, joille on tärkeä asia että termi siellä lukee. Tässäkin kokouksessa kuitenkin huomattiin, että äänestys ei ollut kovin tiukka. Ehkä sanoisin, että loppupeleissä tämä ei ole niin jakava kysymys kuin ajoittain annetaan ymmärtää", sanoo edustajiston puheenjohtaja Nelly Kivinen.

Kivinen pitää nykyaikaisena, että ylioppilaskuntien tasoiset suuret toimijat viestivät arvomaailmaansa termeillä, kuten intersektionaalisella feminismillä ja antirasismilla.

"Henkilökohtainen mielipiteeni on, että tällaisten termien käyttö ikään kuin antaa viestin, että näiden asioiden eteen tehdään aidosti työtä. Mutta edustajistossakin on erilaisia näkökulmia, että millaisen viestin se välittää, ja siksi osa esitystä myös vastusti."
...
https://www.visiirilehti.fi/treyn-edustajisto-hyvaksyi-linjapaperin-miksi-intersektionaalisesti-feministinen

Äänestyksissä annettiin tyhjiä ääniä. Kokoomus?

Kauko-Aatos

Kuin suoraan 70-luvulta  ;D
Vielä kun vaatisivat neuvostovastaisuuden rangaistavaksi.
Intersektionaalinen fasismi, here we come!
"Keskustan hallintovaliokuntaryhmän kanta al-Holin leirillä oleviin suomalaisiin on selkeä. Emme hyväksy massapalautuksia, myös lasten osalta tilanne harkittava tarkkaan. Vapaaehtoisesti kalifaattiin lähteneet ovat itse kohtalonsa valinneet. Jääkööt sinne". King in the North. Defender of Lapland, Mikko Kärnä (kesk.)

Chrattac

Ylioppilaskunnat pitäisi saada kyllä tällaisten päätösten mukaan osallistujille vapaaehtoisiksi, yksi asia, mitä persut toivottavasti yhä hanakammin alkavat ajaa. Eritoten nuorisojärjestöstä ainakin Vigelius on ottanut asiaan kantaa. Typerää, että esimerkiksi Tampereella esimerkiksi tekniikanalan, suhteellisen rationaalisesti ajattelevat kaverit joutuvat väkipakolla rahoittamana jäsenmaksuillaan tällaista ideologista käsienheiluttelua. Ylioppilaskunnat muutenkin läpipolitisoituneita, koska vähänkään oikeistolaisesti ajattelevat keskittyvät selkeästi mieluummin opiskeluun eikä aikaa jää tällaiseen puuhasteluun – yleisesti muutenkin tiedetään, että luonnontieteellisten ja tekniikan alojen opiskelu vaatii enemmän työtä, kuin humanististen alojen puuhastelut.

Noh, onneksi AMKien oppilaskunnat ovat vielä toistaiseksi vapaaehtoisia, vaikka esimerkiksi vihreät ilmeisesti ovat kovasti koittaneet niitäkin saattaa pakkojäsenyyden piiriin ("liberaalit" tapansa mukaan vaativat pakkoa, syljettää tällainen käsitteen korruptoiminen). Sen vannon, että jos tällainen julkilausuma koskaan tulee oman oppilaskuntani puolelta, minä laitan saman tien viestin, että en voi tukea toimintaa, jossa minun nimissä annetaan täysin arvomaailmaani vastaan, siis defacto rasistisia ja seksistisiä, lausuntoja.
Sortuu valtakunta tomuun viimein joka ikinen
ja hallitsijain nimet vaipuu unohdukseen tuonelaan,
kaatuu järjestelmät, kuolee sanat suuret huulille
ja rauniolla yksinäinen tuulenhenkäys vaeltaa...

zupi

Quote from: Echidna on 30.04.2021, 09:30:14
(...)
Quote from: TREY/twitter 2021-04-28
Edustajisto keskusteli yhdenvertaisuuden osalta muun muassa feminismistä ja antirasismista. Äänestyksen jälkeen linjapaperiin kirjattiin, että TREY on intersektionaalisesti feministinen ylioppilaskunta ja sitoutunut antirasismiin. #tredari #meopiskelijat

Jassoo, TREY siis julistautuu avoimesti postmodernistiseksi äärimarxistiseksi järjestöksi, jonka tavoitteena on länsimaisen kulttuurin ja vapaan yhteiskunnan tuhoaminen uudenlaisen totalitaristisen identiteettikommunismin tieltä. Hyvin ne vetää.

QuoteLyhyesti intersektionaalinen feminismi tarkoittaa tasa-arvon tarkastelua siitä lähtökohdasta, että yksilön asemaan yhteiskunnassa vaikuttavat samanaikaisesti monet asiat, kuten sukupuoli, etnisyys, terveydentila ja taloudellinen asema.

Jospa nyt kuitenkin puhuttaisiin totta... Lyhyesti intersektionaalinen feminismi tarkoittaa kaiken tarkastelua siitä lähtökohdasta, että yksilön asemaan yhteiskunnanssa vaikuttavat vain ja ainoastaan asiat kuten sukupuoli, etnisyys, terveydentila ja taloudellinen asema. Ja intersektionaalinen kultti päättää, miten näitä eri asioita ja niiden vaikutusta arvioidaan kunkin yksilön kohdalla, riippuen luonnollisesti täysin hänen mielipiteistään.

Chrattac

#3876
Quote from: zupi on 30.04.2021, 11:43:51
[...]
Jospa nyt kuitenkin puhuttaisiin totta... Lyhyesti intersektionaalinen feminismi tarkoittaa kaiken tarkastelua siitä lähtökohdasta, että yksilön asemaan yhteiskunnanssa vaikuttavat vain ja ainoastaan asiat kuten sukupuoli, etnisyys, terveydentila ja taloudellinen asema. Ja intersektionaalinen kultti päättää, miten näitä eri asioita ja niiden vaikutusta arvioidaan kunkin yksilön kohdalla, riippuen luonnollisesti täysin hänen mielipiteistään.

Korjaan sinua sen verran, että riippuu hänen mielipiteestään, jos se mukailee narratiivia. Jos mielipide on narratiivia vastaan, siellä on omat luokittelut tällaisen henkilön varalle. Yleisimpinä "sorrettu niin, että ei ymmärrä omaa parastaan", "opportunisti" yms. sellaiseen "Uncle Tom" -tyyppiseen haukkumiseen viittaava termistö.

Esimerkiksi tämä Seida Sohrabin avautuminen asiaa vastaan sai aikaan haukkumisen "liiallisesta valkoisuudesta" tai mikä lie se retoriikka oli, jota vasemmistonuorten PJ käytti.

E: tautologia.
Sortuu valtakunta tomuun viimein joka ikinen
ja hallitsijain nimet vaipuu unohdukseen tuonelaan,
kaatuu järjestelmät, kuolee sanat suuret huulille
ja rauniolla yksinäinen tuulenhenkäys vaeltaa...

zupi

Quote from: Chrattac on 30.04.2021, 11:55:28
Jos mielipide on narratiivia vastaan, siellä on omat luokittelut tällaisen henkilön varalle.

No juuri tuohon yritin viitata.

Nuivettunut Han-nenetsi

Intersektionaalisen feminismin perusideoihin kuuluvassa ihmisten lokeroinnissa eri ominaisuuksiensa perusteella uhrihierarkian tasoille minua kovasti ihmetyttää miksi esim tumma / musta ihonväri ja seksuaaliseen vähemmistöön kuuluminen nähdään aina oletusarvoisesti pelkästään yksilön mahdollisuuksia vähentävinä ominaisuuksina? Mikseivät intersektionaalit koskaan tarkastele tasapuolisesti ja ennakkoluulottomasti, miten positiivinen erityiskohtelu, kiintiöt, kaikkialla läsnäoleva moku-propaganda, rasismisyyttely (ja sen pelko), valtaväestön pakottava "en minä ole rasisti" todistelu, kulttuurisensitiivisyys vaatimukset, jalustalle nostaminen suvaitsevaiston toimesta, negatiivisten asioiden hyssyttely ja peittely jne hyödyttävät vähemmistöihin kuuluvia yksilöitä ja nostavat heitä kohti hierarkian huippua? Jos tätäkin puolta tarkasteltaisiin kriittisesti ja yhtä innokkaasti kuin rasismia jota on väitetysti joka puolella vähintään rakenteiden piilossa, niin olisi mahdollista saada int.femille edes jonkinlaiset vakavastiotettavat tieteellisen tutkimuksen vaatimat lähtökohdat ja standardit, nykyisten ennakkoluuloisiin olettamuksiin perustuvien pseudo-tieteellisten ennalta päätettyjen ja agendaa edistävien tulosten ja johtopäätösten sijaan.
Toksinen soijamaskuliini

Alabama

#3879
Tampereen yliopiston touhussa on vielä parantamisen varaa.  8)


Itävallan yliopistojen "Vihreiden ja Vaihtoehtoisten Opiskelijoiden" (,,Grüne und Alternative Student_innen" (Gras)) ylioppilaskuntapuolue on näperrellyt sääntöihinsä kohdan, jonka mukaan:

"§47 Puolueen kaikissa kokoontumisissa ja tilaisuuksissa voivat FLINT-henkilöt (naiset, lesbot, Inter-, nonbinäärit ja transihmiset) vaatia milloin tahansa ja ilman perusteluja turvatilaa (Safe Space) itselleen. Mikäli Safe Space ilmoitus on tehty, pitää kaikkien Cis-miesten lähteä pois huoneesta (tilasta)."

Puolue (Gras) ilmoittaa vain FLINT-henkilöillä olevan mahdollisuuksia päästä sen pääehdokkaaksi toukokuun ylioppilaskuntavaalissa.

Quote,,§47 Auf allen Versammlungen und Veranstaltungen der Partei kann von einer anwesenden FLINT*-Person jederzeit und ohne Begründung ein Safe Space verlangt werden. Wird solch ein Safe Space angemeldet, haben für dessen Dauer alle anwesenden Cis-Männer den Raum zu verlassen."

Gras hatte die Satzung im Februar beschlossen.

Nur FLINT*-Personen können Spitzenkandidat werden

https://jungefreiheit.de/kultur/gesellschaft/2021/grune-safe-space/



^ johtuu ilmastonmuutoksesta.

zupi

Quote from: Echidna on 30.04.2021, 10:42:44
Kovasti tärkeältä asialta, joillekin, linjapaperin kirjaus vaikuttaa. Huomionarvoista on, että tässä on mukana Tampereen sosialistisen yliopiston lisäksi Tampereen teknillinen korkeakoulu.

Visiiri uutisoi asiasta
Quote from: Visiirilehti 2021-04-29
(...)
"Koska feminismin käsitteenä voi pahimmillaan ymmärtää väärin, sen nimissä voidaan tehdä erikoisiakin asioita ja siihen voidaan yhdistää aatteellisia kummallisuuksia, intersektionaalisuuden lisääminen selittää auki minkäkaltaisesta feminismistä tässä yhteydessä on kyse ja mihin TREY haluaa sitoutua", todetaan kommentin perusteluissa.
(...)

Tähän kohtaan sopiikin pieni muistelu vuodelta 2018...

QuoteAcademic journal accepts 'Feminist Mein Kampf'

Three self-styled liberal scholars were given the academic green light for a rewritten version of Adolf Hiter's Mein Kampf by a leading feminist journal.

"We rewrote a section of Mein Kampf as intersectional feminism and this journal has accepted it," James Lindsay said in a YouTube video revealing a year-long project he worked on with other self-described left-wing academics, Peter Boghassian and Helen Pluckrose.

The trio submitted 20 papers with absurdities and "morally fashionable political ideas" to significant peer-reviewed academic journals exposing a corrupt political agenda in fields such as women's and gender studies, race studies, queer studies and cultural studies, the Wall Street Journal reported.

The summary of the feminist version of Mein Kampf reads: "Feminism which foregrounds individual choice, responsibility, female agency, and strength can be countered by a feminism which unifies in solidarity around the victimhood of the most marginalized women in society."

The paper was based on a rewriting of Chapter 12 of Volume I of Mein Kampf, in which Hitler lays out a multi-point plan why the Nazi Party was needed and what it required of its members.

The paper was accepted after being peer-reviewed by Affilia: Journal of Women and Social Work, which analyzes gender inequality.

The co-editor in chief of Affilia wrote: "Reviewers are supportive of the work and noted its potential to generate important dialogue for social workers and feminist scholars."
(...)

"This is deeply concerning because the work of grievance scholars goes on to be taught in classes, to design educational curricula, to be taken up by activists, to influence how media is produced, and to misinform journalists and politicians about the true nature of our cultural realities," Lindsay said.

(...)

https://www.foxnews.com/us/academic-journal-accepts-feminist-mein-kampf

Koko kirjoitus löytyy muuten tuolta (FMK TYPESET):

https://drive.google.com/drive/folders/1cJLr_o04R-zpHcMNaIWPGs7Ue_i-tkCw

Pari muuta lainausta kirjoituksesta:

QuotePut another way, if more feminists had, rather than becoming distracted by seductions of choice, the
baubles of neoliberalism
, or male approval, implacably guarded the interests of oppressed people—
especially those dominated by racism, colonialism, imperialism, ableism, homophobia, classism, and all
other manners of oppression that intersect with feminism and if in matters of remaking society more —
feminists had avowed only their commitment against all oppressions with equal intensity as they defended
their will to female choice, and if with equal firmness they had demanded justice for all those oppressed by
systems of power (cf. hooks, 2000), today we would very likely have equality. And how exiguous all
concessions to this choice-based pet project or that neoliberal aim even the greatest among them would — —
have been as compared against the greater importance of disrupting oppressive systems of dominance.
Ultimately, a feminism that hopes to overthrow oppression by remaking society in a way that is free of it,
however unrealistic that ideal may be in practice, must apprehend that making sacrifices of choice,
individual autonomy, and opportunity are of minor importance so long as they imperil the opportunity for
others to be freed from oppression.

QuoteFourth, for feminism to achieve solidarity, it must change culture. To accomplish this, it must change
the discourses defining culture. Feminist education must therefore take place
indirectly through social uplift
—" " — feminist politics are made, not born (hooks, 2000, p. 7) which is best achieved by a philosophical com-
mitment to inclusive values-based allyship and solidarity (cf. Edwards, 2006; Patel, 2011; Russell & Bohan,
2016), particularly in a way that listens (Dotson, 2011; Greenberg, 2014) and acts upon the awareness it has
raised (Gibson, 2014). By exclusively pursuing this approach a feeling of liberation can be generated that per-
mits all oppressed people to fully participate in a state of justice.

Fifth, though change may come in stages, feminism cannot limit itself to half-measures in solidarity
or be selfish. These manifest under choice feminism (Ferguson, 2010), for example, by placing emphasis
upon a so-called objective standpoint (cf. hooks, 2000, p.) or through pursuit of aims that appear feminist
but actually support neoliberalism (Rottenberg, 2014, 2017). Though what constitutes justice is itself multi -
farious and pluralistic, only a single-minded alignment with solidarity for effecting the goal of justice will
suffice

QuoteIn short, the willingness to get one s hands dirty in creating " ' "
change
comes less in some abstract notion of feminism than from an affective passionate politics that " " " "
(re)makes feminism for everyone (hooks, 2000). Willingness acts as an impetus to the centrality of listening
to lived experience in effecting the allyship
(Gibson, 2014), and it is a key to unlocking compassion. Detached
" " objectivity, which is ultimately a weakness that maintains oppression (Dotson, 2011, 2014), then, is not
enough; what is needed is a will for inclusion, compassion, and the power to achieve liberation.

Sixth, feminism requires recognizing that among the most pressing concerns in any society are ques-
tions presently relevant about the consequences of particular causes (cf. hooks, 2004). At present, the con-
cern with the broadest causal importance to feminism is the matter of understanding and defying oppres-
sion in multiple and intersecting forms (hooks, 2000, 2014). So long as many feminists forward individuated
personal choice and fail to recognize the importance of intersecting power dynamics
and their intrinsic ca-
pacity to oppress, they will also fail to realize that entrenched and self-reinforcing dominance in power and
the reciprocal docility in subjugation are the exact qualities inherent to all unjust social dynamics. That is,
groups that ignore the role of power in generating oppression, of which theirs is but a single part, or that
benefit from it and thus refuse to challenge it (Rottenberg, 2014), have no ultimate hope of liberation from it
(cf. Collins, 1990). This is the basis of a call to allyship with deep, affective, solidifying roots; without a clear
appreciation of oppression, and hence the problem intrinsic to privilege itself even within feminism itself —
—there can be no remediation (cf. Ferguson, 2010; Rottenberg, 2017). It is the question of power that is key
to understanding culture, and power comes from coalition, and coalition comes from solidarity through ally-
ship (Walters, 2017)
.

QuotePut differently, the capacity for feminism to effect change is exclusively guaranteed by its ability to
achieve inner solidarity through allyship
. This is the character of a feminism which does not merely seek
early or momentary successes, as are provided by choice feminism (Ferguson, 2010) and under neoliberalism
(Rottenberg, 2014), but of a feminism for which the enduring work against oppression is elicited by absolute
intolerance to oppression as the root of long-term growth.
Superficial allyship for particular aims can only
produce a feminism that owes its strength to compromises, which leaves them like plants germinated in a
conservatory that then lack the hardening to withstand adverse weather and thus defy history (cf. hooks,
2014).

QuoteIn conclusion, the call for feminism is a call to allyship and internal solidarity to stand against
privilege, oppression, and dominance in all its forms. It is for feminism to recognize the moral worth and
practical strength of allyship and solidarity, then, and to step away from narrower concerns that manifest
under choice feminism and in service to neoliberalism that masquerades as feminism
. Once an oppressed " "
group earns access to privilege and chooses to enjoy and multiply it rather than continue to fight on behalf
of others who are more oppressed, as many women have done after choice feminism took root, it loses the
best part of its power. There is a moral potency in standing in solidarity on the side of anti-oppression. It is
sold on the veneration of privilege. There is both strength and duty in allying through values of inclusion and
anti-oppression with those who suffer distress, disgrace, slavery, and compulsion. Feminism s charge is to '
find allyship by looking at oppression wherever it arises. We should hold out our hands to each other, and
may those who are too proud, privileged, or ashamed to take them recognize the cost of their choices and
reconsider their commitments.

Outo olio

^^Cis-miehet varmaan äänestävätkin tuollaista. :roll: Äänisaalis luokkaa 0,1%.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Will Rogers

Quote from: Outo olio on 30.04.2021, 23:12:39
^^Cis-miehet varmaan äänestävätkin tuollaista. :roll: Äänisaalis luokkaa 0,1%.

Eiköhän seuraava looginen askel ole äänioikeuden poistaminen CIS-miehiltä.
"I'm not a member of any organized political party. I am a Finn!"

Emo

Quote"§47 Puolueen kaikissa kokoontumisissa ja tilaisuuksissa voivat FLINT-henkilöt (naiset, lesbot, Inter-, nonbinäärit ja transihmiset) vaatia milloin tahansa ja ilman perusteluja turvatilaa (Safe Space) itselleen. Mikäli Safe Space ilmoitus on tehty, pitää kaikkien Cis-miesten lähteä pois huoneesta (tilasta)."
 

Mahtavaa! Teen täten Safe Space ilmoituksen koko Suomen tilasta, kaikki toksiset naisia vihaavat muhamatit ulos Suomestani.

Alabama

Quote from: Outo olio on 30.04.2021, 23:12:39
^^Cis-miehet varmaan äänestävätkin tuollaista. :roll: Äänisaalis luokkaa 0,1%.

Viime vaaleissa (2019) GRAS-puolueen äänisaalis oli 22,68% ja se on koko ylioppilaskunnan toiseksi suurin puolue. Vaikea kuvitella, että 99,99% äänestäjistä olisi helmikuun cis-mies päätöksestä huolimatta pelkkiä naisia.

Itse menen taas huvittelemaan äänestyspaikalle. Vuoden 2019 vaaleissa kysyin äänestyslippua hakiessa vaalitoimittajalta, että "KRÖHÖM!...Anteeksi, mutta kun en tunne näitä ryhmiä ja missään ei ole mainoksiakaan (paitsi kommunistipuolueen ja vihreiden vaalijulisteita oli koko yliopiston piha täynnä ja niitä samoja tunki ylioppilaskunnan lähettämänä sähköpostista solkenaan), niin että en oikein tiedä mitä äänestää... Mikäköhän näistä ryhmistä muuten on kaikkein eniten rääääächts? Sitä äänestäisin!". Vaalitoimittaja ärähti, että "No näkee sen ryhmän nimestäkin!" ja paiskasi lipun kiukkuisesti eteen.  ;D
^ johtuu ilmastonmuutoksesta.

Alabama

Quote from: Emo on 01.05.2021, 00:43:08
Quote"§47 Puolueen kaikissa kokoontumisissa ja tilaisuuksissa voivat FLINT-henkilöt (naiset, lesbot, Inter-, nonbinäärit ja transihmiset) vaatia milloin tahansa ja ilman perusteluja turvatilaa (Safe Space) itselleen. Mikäli Safe Space ilmoitus on tehty, pitää kaikkien Cis-miesten lähteä pois huoneesta (tilasta)."
 

Mahtavaa! Teen täten Safe Space ilmoituksen koko Suomen tilasta, kaikki toksiset naisia vihaavat muhamatit ulos Suomestani.

Niin. Mitenköhän ulosheittäminen muslimimiesten tapauksessa menisi? Vaikea kuvitella Vihreiden ylioppilaskuntapuoluetta heittämässä muslimi-cis-miestä ulos tilaisuuksistaan. Islamikortilla ainakin toistaiseksi pystyy lyömään sukupuolikortin.

Entä jos kysymyksessä olisi vihreiden puolueen musta muslimi-cis-mies, niin pystyisinkö minä, valkoinen heteronainen, ajamaan tällaiset ulos. Voittaako sukupuolikortti rotukortin? Jos vihreiden tavoitteita saadaan entistä voimakkaammin menemään läpi ja toimintatapa ulotetaan koko maata – tai luultavasti koko EU-aluetta käsittäväksi, niin minkälaisiksi säännöt siinä korttipelissä määriteltäisiin?
^ johtuu ilmastonmuutoksesta.

Emo

Quote from: Alabama on 01.05.2021, 09:49:30
Quote from: Emo on 01.05.2021, 00:43:08
Quote"§47 Puolueen kaikissa kokoontumisissa ja tilaisuuksissa voivat FLINT-henkilöt (naiset, lesbot, Inter-, nonbinäärit ja transihmiset) vaatia milloin tahansa ja ilman perusteluja turvatilaa (Safe Space) itselleen. Mikäli Safe Space ilmoitus on tehty, pitää kaikkien Cis-miesten lähteä pois huoneesta (tilasta)."
 

Mahtavaa! Teen täten Safe Space ilmoituksen koko Suomen tilasta, kaikki toksiset naisia vihaavat muhamatit ulos Suomestani.

Niin. Mitenköhän ulosheittäminen muslimimiesten tapauksessa menisi? Vaikea kuvitella Vihreiden ylioppilaskuntapuoluetta heittämässä muslimi-cis-miestä ulos tilaisuuksistaan. Islamikortilla ainakin toistaiseksi pystyy lyömään sukupuolikortin.

Entä jos kysymyksessä olisi vihreiden puolueen musta muslimi-cis-mies, niin pystyisinkö minä, valkoinen heteronainen, ajamaan tällaiset ulos. Voittaako sukupuolikortti rotukortin? Jos vihreiden tavoitteita saadaan entistä voimakkaammin menemään läpi ja toimintatapa ulotetaan koko maata – tai luultavasti koko EU-aluetta käsittäväksi, niin minkälaisiksi säännöt siinä korttipelissä määriteltäisiin?

En ajatellutkaan, että Vihreät heittävät kurkunkatkojakaverinsa maasta ulos, meidän normaalijärkisten tehtäväksi se jää.
Kysymykseen "miten ulosheitto tehdään" vastaus on, että kaivetaan esiin historiankirjat ja perehdytään huolellisesti niihin lukuihin, joissa kertotaan, miten ulosheitto aiempina vuosisatoina on tehty.
Aikakaudet muuttuvat, mutta ihminen ei muutu. Siksipä ulosheitto onnistuu heti, kun uskalletaan jälleen myöntää, että myöskin WLM ✌🏻

Tällä hetkellä naiskortti häviää homo - ja rotukortille.

Kallan

Quote from: Alabama on 01.05.2021, 09:49:30
Quote from: Emo on 01.05.2021, 00:43:08
Quote"§47 Puolueen kaikissa kokoontumisissa ja tilaisuuksissa voivat FLINT-henkilöt (naiset, lesbot, Inter-, nonbinäärit ja transihmiset) vaatia milloin tahansa ja ilman perusteluja turvatilaa (Safe Space) itselleen. Mikäli Safe Space ilmoitus on tehty, pitää kaikkien Cis-miesten lähteä pois huoneesta (tilasta)."
 

Mahtavaa! Teen täten Safe Space ilmoituksen koko Suomen tilasta, kaikki toksiset naisia vihaavat muhamatit ulos Suomestani.

Niin. Mitenköhän ulosheittäminen muslimimiesten tapauksessa menisi? Vaikea kuvitella Vihreiden ylioppilaskuntapuoluetta heittämässä muslimi-cis-miestä ulos tilaisuuksistaan. Islamikortilla ainakin toistaiseksi pystyy lyömään sukupuolikortin.

Entä jos kysymyksessä olisi vihreiden puolueen musta muslimi-cis-mies, niin pystyisinkö minä, valkoinen heteronainen, ajamaan tällaiset ulos. Voittaako sukupuolikortti rotukortin? Jos vihreiden tavoitteita saadaan entistä voimakkaammin menemään läpi ja toimintatapa ulotetaan koko maata – tai luultavasti koko EU-aluetta käsittäväksi, niin minkälaisiksi säännöt siinä korttipelissä määriteltäisiin?

Se olisikin näkemisen arvoinen tapaus. Eiköhän se homma menisi - vihreitten naisten mielten hamsterien ylijuoksennan jälkeen - että valkoiset miehet pois Safe Spacesta, muslimit saavat jäädä. Minkäänlaisia rationaalisia perusteluja tälle olisi luonnollsiesti täysin turhaa odottaa.

duc

Quote from: Siili on 22.04.2021, 17:14:40
Feministitoimittaja Jonna Sima (Aftonbladet) suosittelee Volvolle, että tämä muuttaisi logoaan, koska se on hyvin lähellä miehisyyden symbolia.  Volvo vastaa, että symboli kuvaa myös rauta-nimistä metallia, johon Volvo halusi alun perin  assosioitua.  Jonna kiittää vastauksesta mutta ihmettelee edelleen, että kestääkö moinen perustelu nykyajan vaatimuksia ja antaa esimerkiksi jääkiekkoseura Frölunda HC:n, joka luopui vanhasta nimestään (Frölunda Indians).  Sitten Jonna ihmettelee, mitä tekemistä raudalla on Volvo-autojen kanssa.  Sitten hän ymmärtää poistua keskustelusta, mutta twitteristit ottavat kaiken ilon irti Jonna-tädin mestaroinnista.

https://twitter.com/jonnasima/status/1385166717400363008

Lihavointi minun

Quote from: Totti on 23.04.2021, 10:10:35
- -
"Miessymboli" on alkemistien tapa merkitä rautaa aikoina, jolloin jaksollinen taulukko oli vielä tuntematon käsite. "Naissymboli" vuorostaan oli alkemisteille kuparin symboli. Alunperin symbolit kuvasivat antiikin Roomassa (jumalia) Mars ja Venus. Sukupuolilogiikka näissä symboleissa on siis historiallisesti nähtynä ihan järkeenkäypä.
- -

Totti selvitti jo symboliikkaa, joten ei siihen ole juuri lisäämistä. Sen sijaan jää nähtäväksi, milloin suomalaiset intersektionaalifeministit esittävät samoja vaatimuksia kuin Jonna Sima esim. kuntien vaakunoiden suhteen. Outokummun vaakuna saanee jäädä, kun siinä on venussymboli, mutta Rautalampi joutunee harkitsemaan vaakunansa muuttamista feministeille sopivaksi, koska marssymboli koristaa kylttiä. Katso liitekuvat.

Nykyajan vaatimukset puhdistaa julkisuus miehisyydestä, joka on lähes kaikella tasolla leimattu myrkylliseksi, on itse myrkkyä. Tämä "pahan" puhdistus julkisesta tilasta on nyt trendikästä länsimaissa ja erityisen hyvin näkyvissä Yhdysvalloissa, jossa Confederaation muistopatsaat, ja niiden poistovaatimukset, ovat entisten orjaosavaltioiden paikallispolitiikassa jatkuvan kiistan alla. Ne loukkaavat osaa väestöstä ilmeisesti samalla tavalla kuin "fallos"symbolit nykyfeministejä. Puhdistusta parempi ratkaisu olisi pystyttää lisää "vulva"symboleja, mitä ne sitten nykyään ovatkaan, kuten Havis Amanda, vai onkohan siinäkin jotain vikaa? Ei "toksinen" miehisyys häviä sen kuvitellut symbolit poistamalla eikä muutu nykyfeminismin mielen mukaiseksi, vaan se painuu pinnan alle ja "myrkyttyy" yhä enemmän.
ὕβρις, νέμεσις, και κριτική 'häpäisy, kosto ja tuomio'

Memento mori 'Muista kuolevaisuutesi'

Lalli IsoTalo

Quote from: Emo on 01.05.2021, 10:30:38
Tällä hetkellä naiskortti häviää homo - ja rotukortille.

Yritin turhaan etsiä korttien ja korttiyhdistelmien etuoikeusjärjestystä. Se ehkä olisikin liian helppoa, jos tähän olisi selkeät säännöt.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Alabama

Quote from: Alabama on 30.04.2021, 12:50:32
Itävallan yliopistojen "Vihreiden ja Vaihtoehtoisten Opiskelijoiden" (,,Grüne und Alternative Student_innen" (Gras)) ylioppilaskuntapuolue on näperrellyt sääntöihinsä kohdan, jonka mukaan:

"§47 Puolueen kaikissa kokoontumisissa ja tilaisuuksissa voivat FLINT-henkilöt (naiset, lesbot, Inter-, nonbinäärit ja transihmiset) vaatia milloin tahansa ja ilman perusteluja turvatilaa (Safe Space) itselleen. Mikäli Safe Space ilmoitus on tehty, pitää kaikkien Cis-miesten lähteä pois huoneesta (tilasta)."

Puolue (Gras) ilmoittaa vain FLINT-henkilöillä olevan mahdollisuuksia päästä sen pääehdokkaaksi toukokuun ylioppilaskuntavaalissa.

https://jungefreiheit.de/kultur/gesellschaft/2021/grune-safe-space/

jatkoa ^:

Alla oleva kuva: Konservatiivisen AG-puolueen vaalimainos makaa maahan kaadettuna. Vihreän GRAS-ylioppilaskuntapuolueen julisteet sitävastoin seisovat vielä tomerasti pystyssä. Tämä GRASin vaalislogan on mielenkiintoinen:

,,Kun tasavertaiset mahdollisuudet on vieras käsite, Gras auttaa."

;D
^ johtuu ilmastonmuutoksesta.

Eino P. Keravalta

QuoteItävallan yliopistojen "Vihreiden ja Vaihtoehtoisten Opiskelijoiden" (,,Grüne und Alternative Student_innen" (Gras)) ylioppilaskuntapuolue on näperrellyt sääntöihinsä kohdan, jonka mukaan:

"§47 Puolueen kaikissa kokoontumisissa ja tilaisuuksissa voivat FLINT-henkilöt (naiset, lesbot, Inter-, nonbinäärit ja transihmiset) vaatia milloin tahansa ja ilman perusteluja turvatilaa (Safe Space) itselleen. Mikäli Safe Space ilmoitus on tehty, pitää kaikkien Cis-miesten lähteä pois huoneesta (tilasta)."

Puolue (Gras) ilmoittaa vain FLINT-henkilöillä olevan mahdollisuuksia päästä sen pääehdokkaaksi toukokuun ylioppilaskuntavaalissa.

Nyt kysyisin, mistä kukaan tietää, onko joku Cis-mies? Ensinnäkään kukaan ei voi tietää, onko joku mies vaikka tällä kasvaisi parta. Ja vaikka henkilö olisi kertonut olevansa mies, ei voi tietää, onko hän Cis-mies. Ja vaikka joku olisi kertonut olevansa mies ja vieläpä Cis-mies, sekään ei todista mitään, koska hän on voinut kertoa niin vain siksi, että natsien pelossa hän on valehdellut identiteetistään.

Minäkin esimerkiksi saatan ulospäin vaikuttaa mieheltä, joka on kiinnostunut naisista, mutta todellisuudessa olen lesboseksuaalinen neekerinainen, joka on syntynyt valkoisen miehen kehoon. Tiedän tämän siitä, koska

A) Olen biologisesti mies
B) Olen kiinnostunut naisista
C) Minulla on keskimääräistä enemmän feminiinejä piirteitä psykologiassani
D) Minulla keskimääräistä valkoista enemmän piirteitä, jotka usein liitetään neekereihin ( ei, ei se, mitä te nyt ajattelette )

Toisinsanoen ketään ei voi ulkoapäin nimetä joksikin, esimerkiksi Cis-mieheksi. Totuus on paljon moniulotteisempi. Olemme kaikki Jumalan lapsia.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Hiilivety

Quote from: Eino P. Keravalta on 02.05.2021, 10:21:21
[...]

Minäkin esimerkiksi saatan ulospäin vaikuttaa mieheltä, joka on kiinnostunut naisista, mutta todellisuudessa olen lesboseksuaalinen neekerinainen, joka on syntynyt valkoisen miehen kehoon. Tiedän tämän siitä, koska

A) Olen biologisesti mies
B) Olen kiinnostunut naisista
C) Minulla on keskimääräistä enemmän feminiinejä piirteitä psykologiassani
D) Minulla keskimääräistä valkoista enemmän piirteitä, jotka usein liitetään neekereihin ( ei, ei se, mitä te nyt ajattelette )

Toisinsanoen ketään ei voi ulkoapäin nimetä joksikin, esimerkiksi Cis-mieheksi. Totuus on paljon moniulotteisempi. Olemme kaikki Jumalan lapsia.

Et sinä voi tietää, mitä muut ajattelevat. Ei minulla ainakaan tullut mikään sellainen mieleen! Ei ihan varmasti!

Yksi juttu on muuten huomattava: kun Eino kertoo näin Hommalla, niin se on okei, hauskaa, rohkeaa ja hän on hyvä jätkä! Mutta jos joku suvakki sanoisi saman, niin se olisi järkyttävää, mädätystä ja se pitäisi äk-ki-ä pois-taa ja se katsottaisiin muiden haukkumiseksi.

Mutta kokonaisuudessaan, siinä oli mallia niille Homman uhoajille, jotka puhuvat puhuvat uroteoistaan aseiden ja moottorikelkkojen parissa: tämä on oikeaa rohkeutta, joka jää monelta muulta saavuttamatta.

Loppupäätelmä kaikkien ihmisten hyväksymisestä "Jumalan lapsina", on myös jotakin sellaista, johon monella öyhöttäjällä on vielä matkaa, mutta kyllä se sieltä tulee kunhan käy tarvittavat elämänvaiheet läpi, antaa vanhojen rakenteiden murtua ja oman sielun tason näkemyksen tulla yhä merkittävämpään osaan. 
"...voimme jatkaa eteenpäin merkittävistä yhteisistä saavutuksista huolimatta." ~ Brandis

Golimar

Quote

Anni Marttinen, 29, on Suomen ensimmäinen feministinen ekonomisti – "Ulkonäköni on jo itsessään feministinen teko"
Anni Marttinen on ekonomisti, joka tuottaa sosiaaliseen mediaan sisältöä feministisestä talouspolitiikasta.

– Ei haittaa, jos minua kritisoidaan. Voin olla se ensimmäinen, joka ottaa luodit vastaan.

Anni Marttinen, 29, on harvinaisuus Suomen talousasiantuntijapiireissä. Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK:n ekonomistina työskentelevä Anni haastaa mielikuvamme ekonomisteista paitsi ulkonäöllään myös näkemyksillään.

– Olen Suomen ensimmäinen feministinen ekonomisti.

Annin mukaan tämänhetkinen valtavirtataloustiede nojaa pääosin neoklassiseen koulukuntaan, jonka keskiössä ovat talouskasvu, bruttokansantuote ja julkisen talouden tasapaino. Neoklassinen koulukunta nojaa siis suurimmilta osin uusliberaaleihin arvoihin.

– Tyypillisessä uusliberaalissa talouspolitiikassa talouskasvu tai julkisen talouden tasapaino pyritään saavuttamaan keinolla millä hyvänsä. Usein nämä keinot ovat linjauksia tai leikkauksia, jotka ovat pois ihmisten hyvinvoinnista. Feministisessä talouspolitiikassa ihmisten hyvinvointi arvotetaan talouskasvun edelle.

Anni lisää, että neoklassiseen taloustieteeseen kuuluu myös vahvasti oletus siitä, että markkinat ovat tehokkaat ja kapitalismi on avain hyvinvointiin.

– Neoklassisen taloustieteen ytimessä on ajatus siitä, että kaikilla ihmisillä on samat mahdollisuudet menestyä ja pääsy samaan informaatioon. Feministinen taloustiede puolestaan huomioi yhteiskunnan eriarvoistavat rakenteet kuten rasismin ja tunnustaa sen, ettei kaikki ihmiset ole yhteiskunnassamme samalla viivalla.

Anni uskoo vahvasti siihen, että onnistunut talouspolitiikka keskittyy talouskasvun ohella – tai jopa sen kustannuksella – ratkaisemaan aikamme suuria poliittisia kysymyksiä, joihin kuuluvat esimerkiksi ilmastonmuutos ja tasa-arvo.

X

Anni kertoo, että hänen perimmäisenä tarkoituksenaan on tehdä Suomen talouspoliittisesta keskustelusta moninaisempaa.

– Uskon, että moninaistamalla Suomen talouspolitiikkaa moninaistuisi myös talouspolitiikan ammattilaiskenttä. Tarvitsemme ekonomisteiksi muitakin kuin valkoisia miehiä.

X

https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000007955578.html

[instagram]https://www.instagram.com/p/CHgd7H3hIGj/[/instagram]

[instagram]https://www.instagram.com/p/CLXJeRqBhW2/[/instagram]

valtakunnanpärkhele

#3894
Quote from: Golimar on 03.05.2021, 19:40:31
Quote

Anni Marttinen, 29, on Suomen ensimmäinen feministinen ekonomisti – "Ulkonäköni on jo itsessään feministinen teko"
Anni Marttinen on ekonomisti, joka tuottaa sosiaaliseen mediaan sisältöä feministisestä talouspolitiikasta.
Ota näistä nyt selvää,  alla olevassa kuvassakin lienee feministisellä kommunistilla ulkonäkö itsessään feministinen teko...

Ilmeisesti näitä kaikenlaisia  'feministejä' yhdistäää se, että ne ei oikein tee mitään oikeaa hommaa, joku vähän opiskelee sitä sun tätä, joku vähän somettaa feminististä taloutta...  :facepalm:
J. Sarasvuo - Woketus on paitsi väärin, myös mielenvikaisuuden muoto.
Wokettajat eivät edistä asiaa, jonka moraalisessa oikeutuksessa he hurskastelullaan loisivat


Tytti Tuppurainen: "Jokainen suomalainen tuntee arjessaan, mitä sosialidemokratia on!"

AcastusKolya

Hmm, tuo Anni Marttinenhan on ilmiselvä domina...😬
Pesunkestävä militaristivaskisti.

foobar

^^ Törmäsin ko. pinkkiin sosiaalipummihäirikköön tänään metrossa. Oli vastaava ellei identtinen asuste päällä.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Outo olio

Quote from: Golimar on 03.05.2021, 19:40:31
Quote"Ulkonäköni on jo itsessään feministinen teko"

Minä ainakaan en ota vakavasti ketään joka sanoo noin. Kuvitelkaa kuka hyvänsä yhteiskunnallinen vaikuttaja, joka on oikeasti saanut jotakin aikaiseksi, sanomassa noin. "Ulkonäköni on itsessään tärkeä juttu." Jos on oikeitakin ansioita, ei kukaan noin sano. Ja tämä siis pätee myös sellaisiin saavutuksiin, joita en pidä positiivisina saavutuksina. Oli saavutus minkälainen hyvänsä, jos on saanut jotakin oikeasti aikaan, ei selitä ulkonäöstään.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

-PPT-

Jos ei ikinä kävisi ulkona mutta sisällä kököttäessä seuraisi vain valtavalemediaa niin helposti muodostuisi käsitys että tuollainen mielisairas paska olisi jotain valtavirtaa mutta kun liikkuu oikeassa elämässä niin noihin mielisairaisiin ihmisiin törmää sittenkin aniharvoin ja ylivoimainen enemmistö tavallisista ihmisistä pitää tätä touhua joko naurettavana tai sairaana.

Bellerofon

Silläkin uhalla, että joku suuttuu, sanon vain, että en pidä taloustiedettä kovana tieteenä. Taloustieteen mallit ja oletukset sekä monimutkaiset teoriat kyllä näyttävät tieteeltä, mutta kyse on monesti sivistyneestä arvauksesta. Periaatteessa vastaavia malleja voisi työstää sukupuolentutkimuksen laitoksella ja saada siitäkin entistäkin "luotettavampaa".
Feministinen taloustiede ja tämä ekonomistin jutut ovat taas puhdasta kansanuutista ja vasemmistoläppää, joten en oikein jaksa innostua. Tieteen popularisointi on jees, mutta ei se ihan hirveästi tiedettä eteenpäin vie, muutakuin rahoituksen hankinnassa ja uusien tieteentekijöiden kiinnostuksen herättäjänä.
Tällainen feministisonta tieteeseen yhdistettynä ei tuo kenellekään eikä millekään mitään hyvää.
Ja lopuksi, pidän taloustieteilijöitä ihan helvetin mukavina tyyppeinä, joilta Excelin käyttöön löytyy aina parhaat vinkit.