News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Suomidemokraattien Marko Mjölnir Parkkolan ketju

Started by Marko Mjölnir Parkkola, 13.12.2015, 00:58:23

Previous topic - Next topic

Marko Mjölnir Parkkola

Jatkan tässä ketjussa samaa mitä tein muutosketjussa puuhapetenä. Loin vain ketjun nyt valmiiksi ja laitan jotain esitietoja.

Tilanne on se, että suomidemokraatit ovat tulevaisuus. Muutoksen ongelma oli nimi. Olen monesti sanonut, että minulle nimi ei ole ollut ongelma, mutta äänestäjille se on ollut. Siksi nimenvaihto on välttämätön, jotta voimme tehdä muutoksesta (ja suomidemokraateista) suuren puolueen. Noudatamme kuitenkin muutoksen ja suomidemokraattien periaatteita, jotka ovatkin lähes yksi yhteen jo muutenkin.

Suomidemokraattien hallitus nimitti minut ainakin vt. viestintäpäälliköksi, joka on lähes sama asia kuin mitä muutoksessa tein. Yhteyksien luontia ja tiedottamista. Tämä on erittäin mielenkiintoinen pesti ja kuin minulle tehty. Toivoisin että voisin jatkaa tällä tittelillä vastakin. Hallituksen jäseneksi en tule pyrkimään.

EDIT: Ylläolevassa oli minulla sekaannus. Minä olen viestintäpäällikkö.

Annan nyt sellaisen teaserin, että torstaina tulee tapahtumaan. Tulette näkemään jotain hieman uutta, hieman vanhaa ja hieman varastettua. Joten pysykää kuulolla.

Marko Mjölnir Parkkola

Ai joo ja antakaa tässä ketjussa kritiikkiä, ruusuja ja risuja. Kestän kyllä, kunhan ei mennä ihan asiattomuuksiin tai käytetä sellaisia kiertoilmauksia joita en ymmärrä. Meillä on tietyt periaatteet, mutta niiden lisäksi voisi sanoa, että suoritamme ultimaattista populismia (minun luonnehdinta). Onhan lopullinen tarkoitus edelleen suora demokratia.

Lemmy

Minua ei haittaisi "Sveitsin malli" Suomen tai EU:n tasoisena. Kunhan ei mene Puolan kuningaskunnan Sjem:in tyyliseen jonka historia todistaa ettei toimi.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Marko Mjölnir Parkkola

Quote from: Lemmy on 13.12.2015, 01:19:10
Minua ei haittaisi "Sveitsin malli" Suomen tai EU:n tasoisena. Kunhan ei mene Puolan kuningaskunnan Sjem:in tyyliseen jonka historia todistaa ettei toimi.

Olet oikeassa. Sveitsiä voi käyttää esikuvana useammassakin eri asiassa. Mutta me haluamme luoda Suomen mallin. Siinä tulee varmasti olemaan yhteneväisyyksiä Sveitsin kanssa, mutta asiaa pitää miettiä suomalaisista lähtökohdista.

Puolan kuningaskunta on kyllä erikoinen ajatus :) Käsittääkseni absoluuttinen monarkia, jossa kansalaisilla on vapaa aseidenkanto-oikeus. Monarkki laittaa itsensä melkoiseen vaaraan. Parempi onkin, että monarkki miellyttää kansaa. Mutta hyvä että näitä asioita testataan jossain muualla kuin Suomessa!

Asra

Kaikissa tällaisissa puuhakerhoissa on ongelmana ne henkilöt, jotka ovat puuhaamassa. Kannattaisi vaan kaikkien nuivien pysyä Soinin suojassa, koska sitä kautta avautuu ainoa todellinen mahdollisuus vaikuttaa.

ﻳَﺎ ﺃَﻳُّﻬَﺎ اﻟﻨَّﺎﺱُ اﺗَّﻘُﻮا ﺭَﺑَّﻜُﻢُ اﻟَّﺬِﻱ ﺧَﻠَﻘَﻜُﻢْ ﻣِﻦْ ﻧَﻔْﺲٍ ﻭَاﺣِﺪَﺓٍ ﻭَﺧَﻠَﻖَ ﻣِﻨْﻬَﺎ ﺯَﻭْﺟَﻬَﺎ ﻭَﺑَﺚَّ ﻣِﻨْﻬُﻤَﺎ ﺭِﺟَﺎﻻً ﻛَﺜِﻴﺮًا ﻭَﻧِﺴَﺎءً ۚ ﻭَاﺗَّﻘُﻮا اﻟﻠَّﻪَ اﻟَّﺬِﻱ ﺗَﺴَﺎءَﻟُﻮﻥَ ﺑِﻪِ ﻭَاﻷَْﺭْﺣَﺎﻡَ ۚ ﺇِﻥَّ اﻟﻠَّﻪَ ﻛَﺎﻥَ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْ ﺭَﻗِﻴﺒًﺎ

http://www.setakielto.fi/

Marko Mjölnir Parkkola

Pysykööt Soinin suojissa ne jotka haluavat "vaikuttaa". Mikä minä olen kilpailevaa puoluetta neuvomaan.

Rikastaja

Onko siis Suomidemokraatit uusi puolue? Jos on, annan muutaman idean.

1. Pyrkikää luomaan hyvä Facebook/Twitter/Youtube-sivut ja saamaan mahdollisimman paljon sueraajia. Tämä on toki itsestään selvää, mutta mainitsen kuitenkin. Ja pyrkikää pitämää selkeä hajurako vastarintaliikkeeseen ja valttämään öyhötystä.
2. Onko Junes mukana? Pyrkikää saamaan Junes mukaan johonkin rooliin. Juneksella on paljon seuraajia.
3. Varsinkin Youtubeen on hyvä lisätä videoita ja ne saavat usein paljon katsojia. Youtube-videoihin muutama ehdotus: Käytkää haastattelemassa  "Monikulttuuristen" koulujen opettajia/oppilaita/oppilaiden vanhempia. Jos he eivät halua naamaansa julki, voitte sumentaa naaman ja muutaa äänen. Myös nuivilta poliiseilta tulisi varmasti hyvää materiaalia.
"Suomalaiset veteraanit ei pääse vieläkään kuntoutukseen, mutta ulkomaalaisille on kyllä tarjota valtion puolesta kaikki perkeleen kriisiavut ja terapeutit heti, jos grillijuhlilla sataa ja tötteröhattu kastuu."
- Tony Halme

Lalli IsoTalo

Quote from: Marko Mjölnir Parkkola on 13.12.2015, 00:58:23
Suomidemokraattien hallitus nimitti minut ainakin vt. viestintäpäälliköksi ...

EDIT: Ylläolevassa oli minulla sekaannus. Minä olen viestintäpäällikkö.

Tämä alkaa lupaavasti.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Swen OF Sweden

Quote from: Asra on 13.12.2015, 01:42:46
Kaikissa tällaisissa puuhakerhoissa on ongelmana ne henkilöt, jotka ovat puuhaamassa. Kannattaisi vaan kaikkien nuivien pysyä Soinin suojassa, koska sitä kautta avautuu ainoa todellinen mahdollisuus vaikuttaa.

Näistä puuhapeteistä ollaan varmaan monta mieltä, mutta Soini on koko nuivien suurin riski ja hänen suojaansa nyt ei ainkaan pidä tuudittautua ja se on jo nähty useamman kerran.
Ymmärrän hyvin kyllä sen, että perussuomalaiset puolueena, ehkä voi olla mahdollisesti se ryhmä, missä nuivien mahdollisuudet saada jotain aikaiseksi ovat parhaimmat, tosin ilman soinia.

Minun huoleni suomidemokraattien suhteen on siinä, jos puolueen valtaa, nämä tutut kansallismieliset hörhöt, jotka ovat vuosien aikaan kunnostautuneet riitelemällä keskenään ja joiden vuoksi useampi ryhmä on saatu hajotetuksi.

Itse tulen varmuudella kirjoittamaan Suomidemokraattien kannattajakortin, heti kun se on mahdollista.(Missä voi kirjoittaa??)
Olisi todella hienoa jos tästä puolueesta saisi todellisen vaihtoehdon, jos timokratiasta ei päästä eroon.
https://www.youtube.com/watch?v=hNWu4FFoUj4

"Ei valheet mene ohi sillä et ne unohdetaan"
  -Dave Lindholm

"Voisitteko kertoa minulle missä ilmansuunnassa suomesta katsottuna on:Itämeri?"
-Swen

Svensk Polis: https://www.youtube.com/shorts/eyOT0wOcD5U

Marko Mjölnir Parkkola

Quote from: Rikastaja on 13.12.2015, 05:10:06
Onko siis Suomidemokraatit uusi puolue? Jos on, annan muutaman idean.

1. Pyrkikää luomaan hyvä Facebook/Twitter/Youtube-sivut ja saamaan mahdollisimman paljon sueraajia. Tämä on toki itsestään selvää, mutta mainitsen kuitenkin. Ja pyrkikää pitämää selkeä hajurako vastarintaliikkeeseen ja valttämään öyhötystä.
2. Onko Junes mukana? Pyrkikää saamaan Junes mukaan johonkin rooliin. Juneksella on paljon seuraajia.
3. Varsinkin Youtubeen on hyvä lisätä videoita ja ne saavat usein paljon katsojia. Youtube-videoihin muutama ehdotus: Käytkää haastattelemassa  "Monikulttuuristen" koulujen opettajia/oppilaita/oppilaiden vanhempia. Jos he eivät halua naamaansa julki, voitte sumentaa naaman ja muutaa äänen. Myös nuivilta poliiseilta tulisi varmasti hyvää materiaalia.

Vanhauusi puolue. Puolue on siis ollut jo olemassa, mutta sitä uudistetaan.

1. Tähän meillä on ideoita. Facebook ja Twitter -tilit on luotu ja niissä on jotain sisältöä jo. Itse pyöritän twitteriä. Google+ ja Youtube tilit ovat työn alla.

https://www.facebook.com/sdemokraatit/
https://twitter.com/sdemokraatit

2. En tiedä, kun en näe jäsenrekisteriä ja jos näkisin, en voisi asiaa kertoa :) Tottakai Junes halutaan mukaan ja tekemään juuri sitä hommaa mitä hän on tähänkin asti tehnyt. Toimivaa konseptia ei kannata muuttaa.

3. Haastattelut ovat hyvä idea. Meillä oli tarkoitus pj:n kanssa tehdä ensi vuonna maakuntakiertua ja pitää yleisötilaisuuksia, jonkinlaisia kansalaiskeskutelutilaisuuksia. Ne voisi videoita, pikselöidä naamat ja laittaa tuubiin. Myös yksittäishaastattelut ovat mahtava idea ja niistä kokoisi kollaasin. Kerronpa tästä eteenpäin.

Lallille: Tittelini oli vahingossa pyyhkiytynyt pois webbisivuilta ja siksi mietin että onko tilalleni löytynyt joku pätevämpi. Luovutan mielelläni hommani jollekin, jos joku osaa nämä paremmin.

Marko Mjölnir Parkkola

Quote from: Swen OF Sweden on 13.12.2015, 11:30:56
Itse tulen varmuudella kirjoittamaan Suomidemokraattien kannattajakortin, heti kun se on mahdollista.(Missä voi kirjoittaa??)

http://suomidemokraatti.fi/puolueeksi/

Potkinkin webbitiimiä että laittavat tuon postilokeron sivulle jos sellainen on jo saatu.

Rikastaja

Quote from: Asra on 13.12.2015, 01:42:46

Näistä puuhapeteistä ollaan varmaan monta mieltä, mutta Soini on koko nuivien suurin riski ja hänen suojaansa nyt ei ainkaan pidä tuudittautua ja se on jo nähty useamman kerran.
Ymmärrän hyvin kyllä sen, että perussuomalaiset puolueena, ehkä voi olla mahdollisesti se ryhmä, missä nuivien mahdollisuudet saada jotain aikaiseksi ovat parhaimmat, tosin ilman soinia.

Minun huoleni suomidemokraattien suhteen on siinä, jos puolueen valtaa, nämä tutut kansallismieliset hörhöt, jotka ovat vuosien aikaan kunnostautuneet riitelemällä keskenään ja joiden vuoksi useampi ryhmä on saatu hajotetuksi.

Olisi todella hienoa jos tästä puolueesta saisi todellisen vaihtoehdon, jos timokratiasta ei päästä eroon.
Samaa mieltä. Todennäköisemmin nuivien nuosu tapahtuu perussuomalaisten sisältä. En kuitenkaan näe Suomidemokraattien nousua mahdottomana ja Perussuomalaisille on hyvä saa kirittäjä. Itselle on tärkeintä saada maahanmuuttokritiikki leviämään lisää, tapahtui se sitten minkä tahansa puoleen avulla. Tärkeintä mielestäni olisi juuri saada tehtyä paljon maahanmuuttokriittistä sisältöä, järjestettyä keskustelutilaisuuksia ja sitä kautta lisää silmäpareja auki.
"Suomalaiset veteraanit ei pääse vieläkään kuntoutukseen, mutta ulkomaalaisille on kyllä tarjota valtion puolesta kaikki perkeleen kriisiavut ja terapeutit heti, jos grillijuhlilla sataa ja tötteröhattu kastuu."
- Tony Halme

J. Lannan haamu

Erinomaista! Eikä Suomidemokraatit ole huono nimenä, vie ns. ne heikommat osat Muutoksesta pois. Olen täysin eri mieltä tuosta suoraan demokratiaan pyrkimisestä, mutta siihen on kenties turha puuttua.

Sen sijaan kysyn, onko Suomidemokraateilla yhteistyötä Baltian tai Skandinavian vastaavien puolueiden kanssa? Onko Sebastian Tynkkystä kysytty tähän mukaan?
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Possumi

Quote from: Marko Mjölnir Parkkola on 13.12.2015, 11:37:23

http://suomidemokraatti.fi/puolueeksi/

Potkinkin webbitiimiä että laittavat tuon postilokeron sivulle jos sellainen on jo saatu.

Onnea uudelle puoluelle. Sen sisällöstä nyt ei voi vielä sanoa mitään mutta wanhana graafikkona ulkoasun puolesta ei olla ihan metsään menossa. Webbisaitin raakileen ulkoasu jo nyt on asiallinen, selkeä, värimaailma juuri oikeia: suomenlipun sinisen ja valkoisen taustan suhde sama kuin lipussa. Myös logo on hyvin ajateltu: joutsen jonka ilme ja olemus on samaan aikaan kaunis ja nöyrä. Fontti on vähän tylsä mutta toisaalta konservatiivinen ja asiallinen. Vihasinkin aina persujen powerpointilla tehtyä tökeröä logoa, sen värejä ja fonttia.

Pitäkää tämä. Älkää unohtako että ulkoasulla ON valtava merkitys siihen miten viestiänne saatte eteenpäin.  8)

J. Lannan haamu

Kun teette puolueohjelman, niin toivottavasti sen ulkoasun toteuttaa ammattilainen tai ainakin sellainen, joka osaa hieman tieteellisestä kirjoittamisesta. Että tulisi myös vähän prioriteetteja että kansa tajuaa mitkä ne ydinjutut ja puolueen kompetenssit ovat. Ja toivottavaa olisi, että jos teillä lukee ohjelmassa että monikulturismin vastustaminen, esimerkkinä, niin kuvailkaa siihen tiedoksi kansalaisille konkreettisesti ja 'laadullisesti' että mistä on kysymys. Ei sen mitään iltasatua tarvitse olla mutta avaa vähän mitä vastaan taistelee.

Lalli IsoTalo

Quote from: Marko Mjölnir Parkkola on 13.12.2015, 11:35:59
Lallille: Tittelini oli vahingossa pyyhkiytynyt pois webbisivuilta ja siksi mietin että onko tilalleni löytynyt joku pätevämpi. Luovutan mielelläni hommani jollekin, jos joku osaa nämä paremmin.

Sorry. En voinut vastustaa kiusausta.
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

FB-sivujen banneri on hyvä. Se kannattaisi laittaa myös nettisivuille.
— Missä N, siellä R

eilapsia

Jos puolueen nimeksi laittaisi SUOMIdemokraatit, kirjoittaisivatko toimittajat puolueen nimen isolla, jolloin SUOMIdemokraatti-uutiset erottuisivat muista uutisista?

Ilman korostusta lukihäiriöinen saattais lukea Ruotsidemokraatit, niin samankaltainen tuo yhdyssana on.

Selvittäkää myös muiden maiden kansallisvaltioita kannattavien puolueiden nimiä, olisivatko hyviä suomeksi käännettyinä. Tanska, Norja?

J. Lannan haamu

Muutama subjektiivinen ulkonäköseikka tuolta Facebookista. Tuo logo on kyllä erinomainen, muutenkin kirjoitus- ja ulkoasu vakuuttavaa. Onko normaalia kokea oloansa yllättyneeksi? Mutta tuo teidän juttu piristää kovasti karua syksyä, toivottavasti etenee hyvin!

Sitten, tuo teksti siniristilipun, itsenäisyyden ja kansan puolesta ei ainakaan minun silmiin meinaa näkyä oikein. En tiedä onko se niin tärkeää, mutta jos siinä jotain lukee ja se halutaan tuoda esiin, niin sitten ehkä panostaa vähän fonttia tai väriä :D

Yksi asia, tuo valokuva on ihan jees. Se on kaunis ja kuvaava. Mutta on olemassa paljon parempia. Suosittelen katsomaan ja tutustumaan Visit Finlandin valokuvia.  Hieman väkevämpää sanoisin, nyt on sen aika...

http://www.visitfinland.com/

UgriProPatria

Jotta herkinkin tarttis-tehrä-jotai-persu uskaltautuisi joukkoihin, tulee uuden puolueen imagon olla yhtäaikaisesti sekä asiallinen, että anarkistinen.

Anarkismilla tarkoitan tässä omatoimisuutta: rohkeiden jäsenten halua omin jaloin ja teoin olla mukana Suomen kansan keskellä, suomalaisuuden puolesta.

Eli: asiallinen puolue, joka toimii ja tekee myös näkyvästi. Hulluttelut vievät maineen, eikä jytkyä tule.

vihapuhegeneraattori

Quote from: Marko Mjölnir Parkkola on 13.12.2015, 01:51:44
Pysykööt Soinin suojissa ne jotka haluavat "vaikuttaa". Mikä minä olen kilpailevaa puoluetta neuvomaan.

Hear hear.. Soini on kuollut ja kuopattu. PS on mahdollista vielä nostaa, mutta se vaatii koko johdon vaihtamisen. Yhteenkään en enää luota (paitsi Tynkkyseen).

Mieluummin tuen Muutosta/Suomidemokraatteja. PS:stä sanottiin että se pysyy pienpuolueena, toisin kävi. Muutos voi tehdä saman, se on vain äänestäjistä kiinni.

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Bienveillant

Quote from: UgriProPatria on 13.12.2015, 12:55:55

Eli: asiallinen puolue, joka toimii ja tekee myös näkyvästi. Hulluttelut vievät maineen, eikä jytkyä tule.
Niin kauan kuin FB-sivuilla käytetään esim. ilmaisua "pakoloiset" ja siellä on alkeellisia kirjoitusvirheitä, niin epäilen että kovin laajaa kannattajakuntaa ei ole tiedossa. Jos haluatte fiksuja ihmisiä kiinnostumaan puolueesta ja äänestämään sitä, täytyy puoleen viestinnän olla asiallista ja tietyllä tavalla vakavamielistä. Kaikenlainen öyhötys ja läpänheitto ei houkuttele keskiluokkaista suomalaista äänestämään.
Sohvaltahuutelija

Noottikriisi

Quote from: Possumi on 13.12.2015, 11:51:29
Älkää unohtako että ulkoasulla ON valtava merkitys siihen miten viestiänne saatte eteenpäin.  8)

Juuri näin! Ulkonäkö, imago, mielleyhtymät ja kaikki muu "toissijainen" on todellisuudessa tärkeintä siinä että viesti otetaan vastaan.
Lisäksi tarvitaan henkilöitä joilla on karismaa, sanavalmiutta, miellyttävä ulkonäkö ja luontevan miellyttävä esiintymistapa.

Harmi että julkkisväki surffaa ainakin vielä monikultturismiaallolla mutta saattaa olla tulossa hetki jolloin joku merkittävä kulttuuripersoona toteaa tilanteen ja alkaa puhua totta. Se saattaa muuttaa koko pelikentän hyvinkin nopeasti.
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Tykkimies Pönni

QuoteSe saattaa muuttaa koko pelikentän hyvinkin nopeasti.

On vain ajankysymys, milloin joku vasemmistonkin arvostusta nauttiva kulttuuripersoona tms. tulee kaapista esiin. Jos ensimmäinen ei vielä riitä, niin seuraava ja sitä seuraavakin kaapistaulostulo on vain ajankysymys. Jossain vaiheessa kriittinen massa ylittyy ja sen jälkeen pelikenttä muuttuu väkisinkin todella nopeasti, koska ihmiset hätääntyvät maineensa puolesta ja haluavat nopeasti tehdä itsestään maahanmuuttokriittisen, eli salonkikelpoisen henkilön uudessa normaalissa. Tulemme näkemään senkin, kun entisistä suvakeista tulee niin kovia rasisteja, että paatunutta hommalaistakin hirvittää.

mattima5

Kanntuskortti tulostettu , allekirjoitettu ja postitettu. Ei huvittaisi äänestää Persuja enään ikinä, ne on liikaan EUn ja mamutukseen kallellaan, Halla-aho myös. Toivottavasti saatte puolueen kasaan, että on joku jota äänestää. Myös Sinisten, IPUn, Muutoksen kannatuskortit olen allekirjoittanut tänä syksynä.

millla

Ensi vaaleissa ehkä IPU:a tai Suomidemokraatteja. Täytyy alkaa tutustua kunnolla molempien toimintaan ja ajatuksiin.

UgriProPatria

IPU ei oikein herätä minussa luottamusta. Suomidemokraatit, ehkä...
Kunhan nyt jossain onnistuisin tulostamaan sen kannatuspaperin, niin lähetän.

Noottikriisi

Suomidemokraatit herättää minussa myönteisiä mielikuvia jo nimen valinnasta alkaen. Olen jo hyvän aikaa ollut Ruotsidemokraatit -fani. Puolue jolla on linja ja rohkeutta pitää siitä kiinni. Rohkeita, karismaattisia ja esiintymiskykyisiä henkilöitä julkisuudessa.

Vaikka Ruotsidemokraatit on Suomessakin yritetty leimata natsipuolueeksi niin viimeaikainen gallupsuosio ja SD:n ennustaman maahamuuttokatastrofin realisoituminen on saanut median hiukan hillitsemään vimmaansa. Luulen että mielleyhtymä muuttuu yleisemminkin entistä myönteisempään suuntaan niin Ruotsissa kuin Suomessakin.

UgriProPatria

Mielestäni tuo nimi Suomidemokraatit liikaa viittaa Ruotsin yhteiskunnassa vaikuttavaan, ruotsalaiseen puolueeseen.

Puolueen tulisi lähteä ykistään suomalaisuuden näkemyksistä, suomalaisesta ajattelusta, eikä siten, että puolueen periaatteet olisivat jo Ruotsissa säädeltyjä, että Ruotsi alkaisi säädellä Suomi-demokratiamme tahtia. Suomidemokraatit ei siis saisi olla sama kuin Ruotsidemokraatit, muutoin se ei olisi täysin suomalaisuuden asialla.

Tietenkin nimitys tavallaan saattaa toisissa herättää jonkinlaista ennakkoluottamustakin: "Ahaa! He siis ovat kuin Ruotsidemokraatit!"

Toivottavasti eivät. Vaan täysin yksilöllinen Suomidemokraatit. Mutta kukapa tätä minulta kysyy.

Noottikriisi

Quote from: UgriProPatria on 13.12.2015, 17:15:54
Mielestäni tuo nimi Suomidemokraatit liikaa viittaa Ruotsin yhteiskunnassa vaikuttavaan, ruotsalaiseen puolueeseen.

Mielikuvista tässä on kysymys. Vaikea sanoa miten tuo nimi yleisemmin mielletään, toivottavasti enemmän myönteisesti kuin kielteisesti.
Joka tapauksessa ainakaan toistaiseksi nimikaimapuolueilla ei tietääkseni ole mitään yhteyttä.