News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Kantasuomalaisen syrjintä (rasismi) kantasuomalaista kohtaan

Started by Teepannu, 07.01.2016, 12:57:40

Previous topic - Next topic

Teepannu

Olen havainnut että monet maahamme muualta tulleet ihmiset valittavat monasti kokevansa Suomessa rasismia. Näitä rasismisyytöksiä tarkemmin tutkittuani olen havainnut että itse asiassa he usein sekoittavat rasismin ja terveen epäluulon muukalaista kohtaan. Yritän valaista ajatustani oman kokemukseni kautta.

Olen muuttanut työn perässä Suomessa arviolta n. 15 kertaa. Olen asunut länsi-, etelä-, ja itäsuomessa. Pohjoissuomessa en ole asunut mutta vapaa-aikaani olen siellä viettänyt paljonkin, voinen sanoa. Töiden luonteesta ja niiden matalasta palkkatasosta johtuen olen aina asunut joko pienessä kaupungissa tai "tuppukylässä" (edullisemmat asunnot) ja kaikkea niiden väliltä. Kun muukalainen muuttaa pieneen yhteisöön se havaitaan, isompaan kaupunkiinhan voi muuttaa tavallaan huomaamattomasti (jos ei eroa paikallisista ulkoisesti). Kun muukalainen havaitaan syntyy epäluuloa, ollaan varuillaan, tämä on minusta luonnollista ja ymmärrettävää. Myös minuun suhtauduttiin joka paikassa epäillen mutta uteliaasti. Jokaisessa yhteisössä minulta kyseltiin samoja asioita, mistä tulit, miksi, mitä teet yms. Näihin lähestymisiin suhtauduin aina vakavasti ja vastailin auliisti, antoihan se mahdollisuuden myös minulle, uteliaalle, mahdollisuuden tutustua muihin suomalaisiin ja heidän tapaansa kokea maailmaa.

Jo lyhyen ajan kuluttua, joka yhteisössä, alkoi muuttua "ääni kellossa", epäluulo hälveni ja alkuun hieman kylmän oloiset ihmiset muuttuivat ystävällisiksi ja väitän, jos sallitte, että muukalaisuuteni muuttui edukseni. Edukseni uskoakseni siksi, että sen lisäksi, että havaittiin minun olevan tavallinen rehellinen työmies, eritoten koettiin sympatiaa siitä että olin joutunut elantoni saadakseni jättämään kotiseutuni ja muuttamaan minulle tuntemattomaan ympäristöön, tuntemattomien ihmisten keskelle. Alettiin auliisti kertomaan omasta kylästä, sen historiasta ja nykypäivästä. Paljastettiin minulle paikallisten suosimia kalastus- ja ulkoilupaikkoja (harrastukseni on kala ja erä) joita ei monestikkaan löytynyt mistään virallisista lähteistä. Koin myös aina "tunkeutuessani" tuntemattomien ihmisten yhteisöön olevani velvollinen osoittamaan kunnioitusta ja arvostustusta hieman enemmän kuin tuttujen, minut tuntevien ihmisten keskuudessa.

Näiden kokemusten perusteella väitän että "rasismi" on monasti muukalaisen itse omalla huonolla käytöksellään aiheuttamaa. Väitän että todellisia rasisteja on onneton vähemmistö Suomen kansasta, tavannut olen heitäkin muutaman. Muukalainen on aina velvollinen osoittamaan olevansa yhteisön arvostuksen arvoinen, jokaisessa maassa, jokaisessa kulttuurissa!

Sisäministeriö huomio! Minulla ei ole mitään motiivia palvella minkään valtion tai muun tahon etuja. Kaikki mielipiteeni ovat omiani. Ilmoitattehan kun hallituksemme poistaa mielipideoikeuden kansalaisiltaan.

Kallan

Se ero kantasuomalaisena muualle muuttaessa on että kukaan ei toivota sinua tervetulleeksi eikä sinua hyysätä. Mutta toisaalta joudut tekemään hommia enemmän asioiden eteen jotta saat hyväksynnän ja sitä myötä arvostustakin tulee enemmän - vähitellen, mutta kuitenkin. Se kiva puoli siinä on että kadulla/tiellä et erotu muista kantiksista joten voi olla suht hyvin omissa oloissaan.

Tabula Rasa

Njooh. Toisaalta kun puhutaan 10km lähimpään naapuriin-kylistä niin sitä saa olla omalla tontillaan mitä vain. Ketään ei juuri kiinnosta(paitsi sitä cityvihreää joka käy mittaamassa laskuojasi lannoite-arvot tai soittamassa jonkun ympäristötyypin itkemään peltojen välissä 40v ruostuneista vanhoista peltotyökaluista). Itse näkisin että suomalaisuudessa on vapaus valita, tahtooko toimia porukassa vai olla ittekseen ja molempia ratkaisuja arvostetaan tasapuolisesti. Vapaus niin pitkään kun se ei muiden olemiseen vaikuta negatiivisesti. Cityvihreys ärsyttää siksi, että se puuttuu toisen olemiseen ilman kestäviä perusteita. Se että tuntuu väärältä ei ole peruste kuin feministeille tai cityvihreille. Muut jättävät kanssasuomalaiset rauhaan.

Näkisin niin että suomalaiset elelisivät rauhassa kotonaan kun nämä ulkopuoliset interventiot, monikulttuuri, feminatsismi, cityvihreys, anarkopunakaartit jne saataisiin pois häiritsemästä kanssaihmisten elämistä. Ja tietysti näiden sivutuotteet. Joka kerta kun suomeen tuotettu ulkopuolisia miehiä, on seurannut pelkkää haittaa ja harmia. On se sitten 1200-luvun ruotsalaismiehet tai tämän päivän Irakit. 
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Teepannu

^^Jäsen Kallan tiivistikin näppärästi sanomani/ajatukseni muutamaan lauseeseen.  :)

^ Jäsen Tabula Rasa tietää selvästikin mistä puhuu:
"Vapaus niin pitkään kun se ei muiden olemiseen vaikuta negatiivisesti"

Kun ihmisen toiminta sitten toisinaan muuttuu haitalliseksi muita kohtaan, luonnollisena seurauksena on naapuruston negatiivinen suhtautuminen. Tapahtuu jonkun tason kiusaa. Tässä vaiheessa kiusanteon aloittanut alkaa uhriutumaan vaikka hän saakin täysin ansionsa mukaan, hän alkaa syyttää muita. Kun minulle tuntematon maaseudun ihminen kovasti haukkuu omaa yhteisöään on se minulle merkki siitä että hän itse on tehnyt jotain joka koetaan omassa yhteisössaan negatiiviseksi. Pois luettuna ihmiset joilla vaan on tapana haukkua kaikki, näitä on kyllä todella vähän.

Sisäministeriö huomio! Minulla ei ole mitään motiivia palvella minkään valtion tai muun tahon etuja. Kaikki mielipiteeni ovat omiani. Ilmoitattehan kun hallituksemme poistaa mielipideoikeuden kansalaisiltaan.