News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Puolustaisitko Suomea enää aseellisesti ?

Started by Möhömaha, 09.12.2015, 16:48:26

Previous topic - Next topic

Puolustaisitko Suomea enää aseellisesti ?

Kyllä kaikissa tapauksissa, viimeiseen mieheen, Kollaa kestää
65 (34.4%)
Kyllä, mutta en nykypoliitikkojen johtamaa Suomea
73 (38.6%)
En, yrittäisin luoda omaa uraa miehittäjän alaisuudessa
10 (5.3%)
En, omaiset turvaan, ja sitten karkuun
27 (14.3%)
En, karkuun vaan ja paskat muista
14 (7.4%)

Total Members Voted: 189

Voting closed: 16.12.2015, 16:48:26

Hornsmith

^^^ Jep, ymmärrän näkökantasi. Itse elän senkaltaisessa kuplassa, jossa sodantullen nämä 50 k matua olisivat poikkeustilan nimissä pikaisen pikavalintatehtävän edessä.
S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!

Jorma M.

Jos otsikon kysymyksellä tarkoitetaan "perinteistä uhkaa" eli Venäjää, niin en puolustaisi.

Perusteluita on useampia, mutta en luovuta puolustuksellista työpanostani sellaisen valtion käyttöön joka luopui jalkaväkimiinoista. Ja yritän ettei poikanikaan luovuta.

"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

Hornsmith

Quote from: Jorma M. on 09.12.2015, 21:58:15
Jos otsikon kysymyksellä tarkoitetaan "perinteistä uhkaa" eli Venäjää, niin en puolustaisi.

Perusteluita on useampia, mutta en luovuta puolustuksellista työpanostani sellaisen valtion käyttöön joka luopui jalkaväkimiinoista. Ja yritän ettei poikanikaan luovuta.

Suurin osa jalkaväkimiinoista taittaa olla vielä tallessa, tokikaan niitä ei hetkessä ripotella. Harva kai tässä Venäjää pitää akuuttina uhkana, eiköhän tässä mitata sitä hetkeä kun suomineito kiehahtaa..?
S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!

Man in a Suit

Tämä valtio on menettänyt oikeutensa kertoa minulle miten pitää toimia, kuten se on myös menettänyt lojaaliuteni sitä kohtaan.
Valtiolla tässä tapauksessa tarkoitan valtionjohtoa. Tämä saavutus on lähes uskomaton sillä minua isänmaallisempaa henkilöä saa hakea.
Mutta juuri isänmaallisuuteni vuoksi valtionjohto onkin menettänyt oikeutensa määrätä minua.

Kuitenkin, suomen kansaa ja maaperää puolustaisin viimeiseen hengenvetoon ja silmää räpäyttämättä.
Kysymys onkin siitä mikä olisi suomen kansalle parasta, mikä puoli tulisi valita.
Uskon että puolustamaan joudutaan kyllä mutta vihollinen ei välttämättä tule idästä. Se saattaa jo olla täällä.
Kaukaa aroilta kohoaa
Iivana Julman haamu.
Turman henki, se ennustaa:
verta on näkevä aamu.

Luotsi

Suomea voisin puolustaakin (ei ehdoton lupaus), mutta parhaillaan kehittymässä olevan Euvostoliiton pohjoista maakuntaa? Njää...
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

ISO

Riippuu siitä ihan kenen Suomesta puhutaan, jos puhutaan nasiman/janarin/veronican/rasmuksen... Suomesta.. niin saa jäädä puolustamatta.

Jos sen sijaan puhutaan siitä Suomesta johon olen aikoinaan syntynyt ja jota isoisäni/äitini on olleet puolustamassa niin puolustaisin henkeen ja vereen.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Muuttohaukka

Quote from: UgriProPatria on 09.12.2015, 21:32:32
Kaikki matut voisi siirtää suoraan Ahvenanmaalle, ruotsalaisten omaa tuontitavaraahan Suomeen kaikki mamut ja matut ovat. Sitäpaitsi RKP:n jatkuva kannatus osoittaa, että Suomen mamut ja matut kokevat itsensä suomenruotsalaisiksi. Ja äänestävät RKP:tä. Tässä on syyn ja seurauksen syy ja seuraus.
b>minä

Onko sinulla mitään tutkimusta tuohon väitteeseesi? Taitaa olla pelkkää mututuntumaa ankkalammikon kadehtimista. RKP:n kanatus on ollut iät ja ajat samoissa lukemissa. RKP on niin mariginaalipuolue, ettei sillä ole mitään suurta vaikutusta Suomen politiikkaan. Kohta PS on samoissa lukemissa.

JohanNyt

Kysymys on siinä mielessä irrelevantti, että maatamme johtava vätyslauma nostaa takuuvarmasti kädet pystyyn kaikkien todellisten ulkoisten uhkien edessä, jos ne akuutiksi äityvät. Olivat uhat minkä kokoisia tahansa. Terijoen hallituksemme tekisi tosipaikan tullen juuri niin kuin mikä tahansa väkivaltainen paskaläjä käskee, Putinista vähäisimpään ählämiraiskaajaan.

Stamford

Kotiseutua,  arvoja, perhettä ja perinteitä. Päivittäin niitä puolustan ja tarvittaessa ja käskettäessä myös asein. Sotilasvala on eri asia kuin sotilaan kunnia ja sitä minulta ei voi viedä pois.

Orjuus pois, taikka menköön henki,
niinkuin mennyt on isienkin,
kunnia kuolla on vapauden tiellä.
Tää vala on murtumaton.

Ei ennen uhmamme uupua voi, 
kuin vapaa on Suomen kansa.

Brandis

Ilahduttavaa nähdä, että kuitenkin näinkin moni suomalaismies puolustaisi isänmaatamme aseellisesti, jos sellaisen tilanteen eteen jouduttaisiin. Omassa lähipiirissäni tämä ei todellakaan ole enää mikään selviö; ainakaan niiden maahanmuuttomyönteisten keskuudessa. Oma aviomies onneksi hommalaisten linjalla ja valmiina puolustamaan tätä maata ja suomalaista elämäntapaa, jos tosipaikka tulisi.

Ari-Lee

Quote from: Hornsmith on 09.12.2015, 22:04:38
Quote from: Jorma M. on 09.12.2015, 21:58:15

Suurin osa jalkaväkimiinoista taittaa olla vielä tallessa, tokikaan niitä ei hetkessä ripotella. Harva kai tässä Venäjää pitää akuuttina uhkana, eiköhän tässä mitata sitä hetkeä kun suomineito kiehahtaa..?

Jokaikinen jalkaväkimiina on tuhottu putkimiinoja myöten.

Nyt komissio on lobbaamassa sarjatulettomaan aseistukseen. Joku tähän heittää tietysti että ei, mutta kylläpäs näin on. Ensin kielletään sarjatuliaseet keräilijöiltä, seuraavassa pomssissa itselataavat kaikilta ja lopuksi lippaalliset, myös rumpu, koko väestöltä. Toki aina ensin reserviltä eli heiltä keillä tulisi olla harjoitteluväline kotonansa.

En minäkään ala enää mitään leikkimään tällaisessa pellemaassa jos ei suunta muutu piiruakaan. Istun sitten kivellä mahorkkaa polttelemassa jos alkaa räiskymään. Saatanan tunarit!

P.S Äänestin että: Kyllä, mutta en nykypoliitikkojen johtamaa Suomea
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Supernuiva

Quote from: JohanNyt on 09.12.2015, 22:27:41
Kysymys on siinä mielessä irrelevantti, että maatamme johtava vätyslauma nostaa takuuvarmasti kädet pystyyn kaikkien todellisten ulkoisten uhkien edessä, jos ne akuutiksi äityvät. Olivat uhat minkä kokoisia tahansa. Terijoen hallituksemme tekisi tosipaikan tullen juuri niin kuin mikä tahansa väkivaltainen paskaläjä käskee, Putinista vähäisimpään ählämiraiskaajaan.
Eiköhän Naton testit läpäisemät suomipojat (onkohan tyttöjä joukossa?) pääse tositoimiin vielä muutamien vuosien sisällä. Ainakin ulkomailla.

Suomi on uskoakseni sopimuksin sidottu Natoon, vaikka poliittisen paineen vuoksi julkisuuteen sopimusta ei ole vielä julkistettu. Salaisesti Suomi voi jo olla Naton jäsen.

Jotenkin tämä pääosin ammattiarmeijoista koottu sotilasliitto yhdistettynä kotimaiseen kutsuntamenettelyyn ei tunnu oikein hyvältä.

Ari-Lee

QuoteSalaisesti Suomi voi jo olla Naton jäsen.

Salaisesti Suomi voi jo olla Venäjän federaation jäsen.

Salaisesti Suomi voi jo olla islamilaisen kalifaatin jäsen.

Salaisesti Suomi voi jo olla _______________ jäsen.

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä

Kimmo Pirkkala

43 ehdotonta Suomen puolustajaa ilmoittautunut, mutta kukaan ei koskaan ilmeisesti ryhtynyt missään vaiheessa aseelliseen vastarintaan, vaikka eurostoliitto valtasi Suomen.

Minulle on täysin hämärän peitossa mitä pitäisi puolustaa ja mitä vastaan. Ne ovat ne ensimmäiset kysymykset.

Supernuiva

Quote from: Ari-Lee on 09.12.2015, 22:40:01
QuoteSalaisesti Suomi voi jo olla Naton jäsen.
Salaisesti Suomi voi jo olla Venäjän federaation jäsen.

Ei voi, koska armeijaa ei yhtenäistetä Venäjän armeijan kanssa.

Venäjän armeija ei ole käynyt arvioimassa Suomen joukkojen kelpoisuutta ns. Varsovan liiton joukkoihin kelpaavaksi, mutta Naton joukkoihin kelpaavaksi sotilaita on jo arvioitu.

Asehankinnat ovat kaikki Nato-yhteensopivia.

Jne...

Ari-Lee

Quote from: Man in a Suit on 09.12.2015, 22:07:52
Tämä valtio on menettänyt oikeutensa kertoa minulle miten pitää toimia, kuten se on myös menettänyt lojaaliuteni sitä kohtaan.
Valtiolla tässä tapauksessa tarkoitan valtionjohtoa. Tämä saavutus on lähes uskomaton sillä minua isänmaallisempaa henkilöä saa hakea.
Mutta juuri isänmaallisuuteni vuoksi valtionjohto onkin menettänyt oikeutensa määrätä minua.

Kuitenkin, suomen kansaa ja maaperää puolustaisin viimeiseen hengenvetoon ja silmää räpäyttämättä.
Kysymys onkin siitä mikä olisi suomen kansalle parasta, mikä puoli tulisi valita.
Uskon että puolustamaan joudutaan kyllä mutta vihollinen ei välttämättä tule idästä. Se saattaa jo olla täällä.

Allekirjoitan. Tämä sama jääkärihenki tässä elää.

Supernuiva

Quote from: Kimmo Pirkkala on 09.12.2015, 22:40:44
Minulle on täysin hämärän peitossa mitä pitäisi puolustaa ja mitä vastaan. Ne ovat ne ensimmäiset kysymykset.

Valtiokoneisto kyllä kertoo halutessaan vastaukset noihin kysymyksiin. Itse ei saa miettiä, sillä hyvä sotilas ei mieti tai pohdi asioita. SOTILAS TOTTELEE VAIN KOMENTOKETJUN MUKAAN!!!

UgriProPatria

43 ehdotonta Suomen puolustajaa ilmoittautunut, mutta kukaan ei koskaan ilmeisesti ryhtynyt missään vaiheessa aseelliseen vastarintaan, vaikka eurostoliitto valtasi Suomen.

Et ole ainoa hämmentynyt. Jollain täällä foorumilla oli allekirjoituksena: "Outona omilla mailla", muist. nicki Kaustinen (kirjoitteleeko vielä?). Tuossa lauseessa kuvastuu monien suomalaisten tuntemukset.

Ari-Lee

QuoteSOTILAS TOTTELEE VAIN KOMENTOKETJUN MUKAAN!!!

Reserviläiset näyttävät tältä jos ääntä korotetaan: :P
Sotilasvala on roskiksessa. Jospa joku sen sieltä kaivaisi ja tutkisi ihan luupin kanssa, mitä se sisälsi.

UgriProPatria

Quote from: Supernuiva on 09.12.2015, 22:44:11

Valtiokoneisto kyllä kertoo halutessaan vastaukset noihin kysymyksiin. Itse ei saa miettiä, sillä hyvä sotilas ei mieti tai pohdi asioita. SOTILAS TOTTELEE VAIN KOMENTOKETJUN MUKAAN!!!

Tätähän minäkin tuossa edellä, kun joku oletti meidän joutuvan Ahvenanmaata puolustamaan.
Täytyyhän sotilaallinen kuri olla, muuten ei sodankäynnistä tule mitään.

Onko kenellekään tullut mieleen, että nyt meneillään oleva masennusaalto, koskien Suomen maanpuolustusta, tyyliin "emmä ainakaa!" olisi jotenkin psykologisesti viritetty ansa?

Jos kyseessä on viritetty ansa, se ansa on viritetty jo aikaa sitten. Laskettu tarkkaan jokainen poliittinen siirto.

Se, että suomalaiset miehet viskovat sotilaspassejaan roskiin on uusi ilmiö. Tietynlaista politiikkaa tarjotaan jatkuvasti, jo kouluissa muokataan lasten mielikuvia. Kotien nk. vapaa kasvatus, joka alkoi vasemmiston touhottamana "ihmisoikeutena" joskus 1960-luvulla, on johtanut kansanluonteen veltostumiseen, heikkouteen. Erilaiset ulkoiset yllykkeet, kuten raha ja taloudelliset etuudet ovat kasvattaneet näkemään elämä pinnallisesti. Ja kaikki mediat yhdessä ovat tarjonneet tätä kaikkea, luonteen veltostuttavaa viihdettä, BB-taloa ja muuta surkeaa lorvailua ihan suoranaiseksi elämäntavaksi. Ihmiset ihailevat julkkiksia ja näin he jättävät oman itsensä kehittämisen huomiotta.

Uskon, että tässä on jo kauan ollut suuri salaliitto takana. Itseasiassa muuaat salaliittoteoreetikot väittävätkin kaiken alkaneen jo satoja vuosia sitten ja tähtäävän tietynlaisen, pienen eliitin maailmanvaltaan. Vallankumoukset ovat tulleet ja menneet, hallitukset ja kuninkaat nousseet ja kaatuneet, olleet pieniä kuohuja, ennen Suurta Aaltoa.

Shemeikka

Esitän fasistisen ajatuksen: ihmisillä on liikaa oikeuksia ja liian vähän velvollisuuksia.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

kelloseppä

1 43 ehdotonta Suomen puolustajaa ilmoittautunut, mutta kukaan ei koskaan ilmeisesti ryhtynyt missään vaiheessa aseelliseen vastarintaan, vaikka eurostoliitto valtasi Suomen.

2 Minulle on täysin hämärän peitossa mitä pitäisi puolustaa ja mitä vastaan. Ne ovat ne ensimmäiset kysymykset.

numerointi minun

1 Tuskin kukaan semmoisiin tekoihin ryhtynyt tässä ketjussa sellaisia tekoja ilmoittaisi tehneensä.

2 Se selviää kyllä aikanaan, jollei kruunun lähettämänä käskynä, niin jollain muulla tavalla. Mahdollisesti siten, että joku tappaa tai raiskaa jonkun Sinulle hyvin läheisen ihmisen. Silloin se vihollinen yleensä löytyy jo kohtuullisen helposti.

UgriProPatria

Quote from: Shemeikka on 09.12.2015, 23:28:33
Esitän fasistisen ajatuksen: ihmisillä on liikaa oikeuksia ja liian vähän velvollisuuksia.

Tuo on totta. Oikeudet on hyvä asia, mutta niissä on menty kohtuuttomuuksiin. Velvollisuuksista puhuminen on lähes rikos. Ketäänhän ei kai saisi velvoittaa mihinkään!

kelloseppä

Quote from: Arvoton on 09.12.2015, 17:43:15
...
Heh, pitää vielä lisätä, että en päässyt Pietarin, enkä Petroskoin konsulaattiin töihin, vaikka neljästi hain ja valittivat työvoimapulaa. Eivät ota jengiä, joka on asunut Venäjällä. Yks tuttu lipsahti niihin hommiin, mutta parin viikon jälkeen hänelle yht'äkkiä sanottiin, ettei tarvi huomenna tulla. Hän myös asunut ja toiminut Pietarissa aiemmin.
...

Ei ole ainoa taho, joka toimii noin.

Ari-Lee

En ole luopunut sotilaspassistani. Tuntolevykin roikkuu 24/7 pillissä siltä varalta jos minusta tulisi ikävän sattumoisin päätön ja paperiton kansalainen.

Kyllähän minä Suomea puolustaisin. Raja menisi kehäkolmosen kieppeillä, kuten tämän päivän uutinen Venäjän Federaation suunnitelmista kävi ilmi. Eteläpuoli saisi jäädä puolestani toistaiseksi vaille huomiota. Pääsisimme eroon suuresta määrästä roskasakkia. Enkä tarkoita, että kaikki siellä ovat roskasakkia, ei, vaan siellä on paljon roskasakkia. Muu Suomi olisi Lintukoto-Suomi. Sitä puolustaisin. Mutta, eipä meikäläisiä ruutiukkoja eteen viskata. Sen saa suorittaa nuoret.

Muuttohaukka

Quote from: UgriProPatria on 09.12.2015, 23:18:31
---

Kotien nk. vapaa kasvatus, joka alkoi vasemmiston touhottamana "ihmisoikeutena" joskus 1960-luvulla, on johtanut kansanluonteen veltostumiseen, heikkouteen. Erilaiset ulkoiset yllykkeet, kuten raha ja taloudelliset etuudet ovat kasvattaneet näkemään elämä pinnallisesti. Ja kaikki mediat yhdessä ovat tarjonneet tätä kaikkea, luonteen veltostuttavaa viihdettä, BB-taloa ja muuta surkeaa lorvailua ihan suoranaiseksi elämäntavaksi. Ihmiset ihailevat julkkiksia ja näin he jättävät oman itsensä kehittämisen huomiotta.
---

Maailman ja Suomen lapsiperheitten näkeminen 60-luvun valossa on ikävästi osoitus omasta viiteryhmästä. Näin ei todellakaan kaikilla ole. Osalla tietenkin on ja sinun tuntemasi sitten kuuluvat tähän sakkiin. Olen pahoillani sinun ja sinun jämähtäneen piirisi puolesta.

Itse tunnen ihan toisenlaisia perheitä, toisenlaisella tavalla kasvatettuja lapsia. Perheitä, joissa vaaditaan käyttäytymistä, rajoitetaan sosiaalisen median käyttöä, älypuhelimia ei hankita liian pienille. Vanhemmat välittävät lastensa tekemisistä. Vanhemmat vaativat lapsiltaan enemmän kuin mitä heiltä itseltään on ehkä vaadittu.

Jokaisessa ikäryhmässä on pudokkaita ja heidän elämänsä on tuo sinun kuvailemasi surullinen tapa elää velttoa elämääsä. Iso osa nuorista ja lapsista on paljon parempaa kuin sinun 60-luvullasi. Osaamista ja halua pyrkiä elämässä pitkälle, kehittää itseään löytyy enemmän kuin aavistatkaan. Ehkä se vain ei ole sinulle tuttu maailma enää.

Ikävää, että olet jäänyt metron kyydistä jollekin rakentamattomalle asemalle vanhan maailmankuvasi kanssa.

Lemmy

Niin no, jos Venäjä vaatisi Ahvenanmaata, ensimmäisenä siirrettäisiin kaikki turvapaikanhakijat sinne.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

LW

Tuntematonta Sotilasta mukaillen:

"On, on perkelettä. Tulis kuula ja tappais. Kyllä sitten pitää olla hommaa. Ja SPR:n pösö istuu nojatuolissa ja laskee mamuntrokausrahoja. Minä sanon, että jos jostakin tulis vielä semmonen ihminen, jonka päätä ei olis ihan kokonansa tällä koohotuksella sekotettu...

Täällä mun täytyy rähjätä vaikken minä tied mitä mulla olis semmosta jonka vois viedä. Henki ny on, mutta se kai säästys paremmin jossakin muualla kun täällä. Isänmaa meni Brysseliin, uskonto on islamia. Koto ny jonkinnäkönen on, mutta seinän takana hilluu somali. Vanhempia taas puolustaa sano pastori. Muttei mulla ole kuin äite, ja jos ryssä semmosella vanhalla kukkahatulla luulee jotakin tekevänsä niin viekoon perkele... Ei mars. Lähdetääs rynniin."

-Lahtinen, 2016
"Yksi seikka jota ei vielä ole taidettu mainita, ovat rasistineitokaiset, jotka asettuvat houkutuslinnuiksi ja rasistiäijät sitten kyttää taustalla pusikossa puukkoineen ja puntareineen." -Pirjo Pönni Jokinen

Totuus löytyy kaurapuurosta.

Paroni von Nuiva

Aah. Yksi eniten viime aikoina pohtimistani aiheista: teoreettinen konflikti.

Paha kysymys näinä päivinä kaikkinensa. Yhden asian sanon suoralta kädeltä omalta kohdaltani: Puolustusvoimien riveissä tuskin taistelisin vaikka res. vänr. olenkin. Luultavasti kävisin muutaman luottokaverin kanssa tsetseeni-tyylistä väsytys- ja sissisotaa, mutta shemagi ja AK vaihtuneena karvahattuun ja hirvikivääriin.

Mutta se onkin iso kysymysmerkki että ketä vastaan ja kenen puolesta sitä nujakoisin. Olen vähän samantyylinen henkilö nykyään kuin Lee Van Cleefin hahmo Hyvät, Pahat ja Rumat-elokuvassa. Opportunisti, mutta myös periaatteellinen siinä mielessä että takkia ei käännetä ennenkuin luvattu homma on hoidettu. En myöskään enää suuremmin välitä ihmisistä, joten joku Suomen kansan puolustaminen ei aiheuta suurempia intohimoja mihinkään suuntaan. Pidän kyllä suomalaisesta luonnosta, että jos kykenisin, niin sotisin itselleni ja parille valitulle alle sadan hengen autonomisen alueen johonkin Päijänteen rantaan. Ihan suoraan ja aktiiviseen petturuuteen ei luonne anna periksi, esim. kansainvälisessä skenaariossa venäläisten puolelle liittyminen, mutta helposti voin kuvitella koko konfliktin välttelyn. Sisällissodan skenaariossa joko toimisin yksin tilanteen kehittymisen suomia mahdollisuuksia hyödyntäen, tai pyrkisin perustamaan oman militian jonka kanssa sitten pyrkisin pitämään jotain strategisesti merkityksetöntä aluetta hallussa.

Mutta kuten jo esittelyssäni sanoin, isänmaata minulla ei enää ole, ja olen järjestellyt asiani että pysyviä siteitä mihinkään on armollisen vähän. Minulla on, niinkuin Suomen väkevät päättäjät tykkäävät sanoa, kaikki optiot avoinna. Olen opportunisti, raadonsyöjä ja selviytyjä mutta jolla on vielä periaatteista jäljellä ne timantinkovat sisukset. Ja se jos jokin on minunkaltaiselleni ihmiselle suuri ja ikävä pähkinä purtavaksi. Koska kun omistaa periaatteet, niin joskus tulee vielä päivä kun niiden edestä joutuu kärsimään, mahdollisesti vammautumaan ja kuolemaan. Mutta jos ei omista periaatteita, niin mitä mieltä elämässä enää on? Voisi yhtähyvin olla jo kuollut.

Ei mulla muuta.

Raksa_Mies

Tällä hetkellä 8,8% vastaajista on paskahousuja.