News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2015-12-07 IS: Kiitos kun ette kotouttaneet minua [Roman Schatz]

Started by aivovuoto, 07.12.2015, 12:14:03

Previous topic - Next topic

aivovuoto

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1449458997019.html

Quote[...]
Kiitos, kun ette pakottaneet minua silloin mihinkään kotouttamiskurssille. Näin ollen sain itse löytää tieni Suomeen, sain itse tutustua, havaita, ymmärtää ja sisäistää, sain oppia, että täällä Suomessa on aivan mahtavia tyyppejä ja myös vähemmän mahtavia.
[...]

AngleHedd

QuoteKiitos, kun ette koskaan antaneet minulle penniäkään ilmaista rahaa, kiitos siitä, että sain maksaa kaikki vuokrat, ruoat ja lastenvaunut itse. Näin opin heti kättelyssä, että olen itse vastuussa itsestäni ja ettei minun kannata odottaa valtiolta mitään apua.
Tällä kun mentäisiin nykytilanteessakin, niin koko saatanan matuhärdelli loistaisi poissaolollaan.
Bastion Europa

Gunnar Hymén

Kiitos iltasanomille siitä, että tämänkin blogrysäytyksen kommentointi on kiinni ja pysyy.
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

Mika

Quote from: AngleHedd on 07.12.2015, 12:19:05
QuoteKiitos, kun ette koskaan antaneet minulle penniäkään ilmaista rahaa, kiitos siitä, että sain maksaa kaikki vuokrat, ruoat ja lastenvaunut itse. Näin opin heti kättelyssä, että olen itse vastuussa itsestäni ja ettei minun kannata odottaa valtiolta mitään apua.
Tällä kun mentäisiin nykytilanteessakin, niin koko saatanan matuhärdelli loistaisi poissaolollaan.

Niinhän tällä suurin piirtein mennäänkin. Siis silloin, kun puhutaan sellaisten maiden asukkaista, joille ei tarvitse erikseen opettaa, ettei raiskaaminen ole sopivaa, ja ettei olohuoneen lattialle saa sytyttää nuotiota.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

siviilitarkkailija

QuoteKiitos, kun ette pidä minua sosiaalipummina, jonka olemassa­olon ainoa tarkoitus on hyväksikäyttää suomalaista sosiaalietujärjestelmää.

No tuota ei kestä niksmannin eli syntymäpummin ja tapavarkaan ollenskaan kiittämän. Rehellinen saksalainen on kuin totta puhuva kepuli. Likipitäen taruolento ja hyvää tarkoittaessaankin tekee enemmän pahaa kuin hyvää. Ainoa asia mistä kiitän saksalaisia on avoin ja reilu keskustelu joka sekin saksassa ajautuu aina helvetinmoiseksi päällehuudoksi.

Saksan parempi olemus, eli moottoritiet ilman nopeusrajoituksia , on nekin itävaltalaisen mamun tekemä kepponen. Kolme eri totalitarsimin läpitunkemaa hallitusta, keisarista sosiaalistiseen diktaattoriin 1 ja 2 ei jätä epäselväksi. Saksassa on jotain perusteellisesti perseellään. Jos sieltä pakolaisia suomeen tulee, katsottakoon jatkossa että tulee vain saksaa äidinkielenään puhuvia. Kiitoksia etukäteen.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Haplotaxida

Ole hyvä Roman. Mutta tilanne olisi kyllä ollut hyvin toisenlainen, jos kolmisenkymmentä vuotta sitten teitä Roman Schatzeja olisi tullut hyvin lyhyessä ajassa 30 000, eikä tulijamäärien selkeää hiipumista olisi ollut näköpiirissä – poliittisten päätöksien tai päättämättömyyksien myötä. Aina vain lisää Roman Schatzeja. Loputtomasti.

Mihin teidät kaikki olisi mm. pitänyt majoittaa heti ensimmäisenä, jos ei vastaanottokeskuksiin?

QuoteJa lopuksi vielä ehdotus: Jos ette itse jaksa hoitaa maahanmuutto-ongelmaanne, antakaa minulle jokin kliffa titteli ja muhkea budjetti, niin minä kyllä hoidan sen.

Oletko ajatellut budjetin suuruutta, millä hoitaisit asiat kuntoon?  Ja miten tämä muhkea budjetti liittyy siihen, että kiität siitä, ettei sinua ole kotoutettu? Ilmeisesti et olisi käyttämässä rahoja ainakaan siihen, siis kotouttamiseen?
THL - Turhuuden ja huolettomuuden laitos

RP

QuoteKiitos, kun ette pakottaneet minua silloin mihinkään kotouttamiskurssille.
Kiitos, kun ette vanginneet minua mihinkään vastaanottokeskusgettoon
Kiitos, kun ette koskaan antaneet minulle penniäkään ilmaista rahaa
Näistä mikään ei ole vieläkään pakollinen, jos tulee tänne passin ja muiden tarvittavien lupien kanssa ja osaa elättää itsensä.

QuoteKiitos siitä, ettette epäile minua pelkän karvoitukseni perusteella raiskaajaksi, rosvoksi tai terroristiksi
Me emme katso karvoja, vaan tilastoja. Saksalaiset eivät tässä suhteessa pistä täällä silmään.

QuoteKiitos, kun ette järjestäneet minulle minkäänlaista kielikoulutusta silloin, kun tulin. Se pakotti minut oppimaan suomea tavallisilta suomalaisilta ja kohtaamaan suomen kielen sellaisena kuin se oikeasti on. Jos olisin joutunut kielikurssille, puhuisin nyt todennäköisesti jotain hassua Kaurismäki-suomea.

Mikä olisi toki parannus monien kohdalla, oli heitä kurssitettu tai ei.

QuoteJa lopuksi vielä ehdotus: Jos ette itse jaksa hoitaa maahanmuutto-ongelmaanne, antakaa minulle jokin kliffa titteli ja muhkea budjetti, niin minä kyllä hoidan sen.

Vähän aristaa ajatus antaa saksalaiselle kiva titteli valtuutus tehdä mitä haluaa.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

siviilitarkkailija

Quote from: RP on 07.12.2015, 12:53:53
Vähän aristaa ajatus antaa saksalaiselle kiva titteli valtuutus tehdä mitä haluaa.

Miten sen nyt ottaa. 1918 Suomessa käydyn sodan seurauksena Itämeren divisioona nousi maihin Hangossa ja vapautti mm Helsingin. Divisioonan komentaja asettui smolnaan jonne perusti esikuntansa kun taistelut oli ohi. Melko pian Suomen väliaikainen hallitus ymmärsi että he olivat pelkkä väline, maan hallinto ja päätökset saneltiin smolnaan asettuneen keisarin nimittämän Suomen kenraalin, R  von Goltzin toimesta. Eli saksan keisari nimitti Suomen kenraalin ja kokoomuksen kannattajat hihkuivat ja taputti käsiään kun suomalainen presidentti ja muut valtion johtajat anoivat tapaamista smolnassa istuvan saksalaiskenraalin kanssa. Varmistaakseen ikuisen . Kiitos, kun ette pidä minua sosiaalipummina, jonka olemassa­olon ainoa tarkoitus on hyväksikäyttää suomalaista sosiaalietujärjestelmää.

yrittivät saada maahan hesseniläisen prinssin mutta maailmasota, tai sen loppu pelasti Suomen.

Käytännössä Suomessa on ollut saksalainen saneluhallinto, ja sosialistiaatelinen Lipponen ja kepulipääministerit ja kokoomuskommunistit on lähinnä eu:n avulla palauttaneet sen vallan Saksalle mistä suomen kenraali Rufiger von Goltz joutui harmillisesti luopumaan.

Mikään ei arista suomalaisten omia herraskaisia päättäjiämme kuin vapaus ja vastuu itse tekemistään päätöksistä.

Siksi projekti itsenäisyyden ja vapauden hävittämisestä nauttii laajaa yli puoluerajojen ulottuvaa kannatusta. Suomen herrat ja rouvat vihaavat tai ainakin pelkäävät ja torjuvat itsenäisen Suomen ja keskittyvä pelkkiin maneerien esityksiin itsenäisyydestä. Todellinen itsenäisyys ja demokratia pelottavat virkahallitsijoitamme.

Ps joku voi miettiä että mikä hiton Golz ja suomen kenraali. No ukko on hyvä odoitus että asevoimin valtaan marssinut saksalainen yksinkertaisesti otti Suomessa kaiken vallan eikä siihen tarvittu kuin suomalaisten sopeutumis- ja vastaanottokoulutusta.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

akez

QuoteKiitos, kun ette koskaan yrittäneet integroida minua tähän yhteiskuntaan. Ihmisiä ei nimittäin voi integroida, ihmiset integroituvat ihan itse, kunhan heillä on siihen riittävän vahva motivaatio ja kunhan heille annetaan siihen mahdollisuus.

Muuten kyllä näin, mutta motivaatiovajeesta kärsivien lisäksi maahan ei kannata ottaa henkilöitä, joilla ei ole mahdollisuuksia/kykyä integroitua tähän yhteiskuntaan. Mitään erikoismahdollisuuksia ei ole syytä tarjota.

Vähemmästä ei kyse, kuin menestyvän maahanmuuttopolitiikan kulmakivestä. Näitä kriteerejä noudattaen voidaan välttää soveltumattomien henkilöiden massamaahanmuuton aiheuttamat ongelmat. Se on meidän etujemme mukaista, mutta palvelee pitemmällä tähtäimellä myös torjuttujen pyrkijöiden etuja. Ilmaista elämää kun ei ole, kaikella on hintansa. Vieraantuminen ei ole kivaa, vaikka rahaa tulisi.

Meillä ei kuitenkaan toimita näin. Asyylumilla pääsee aina sisään. Siksi harjoitettu maahanmuuttopolitiikka on holtitonta ja johtaa väistämättä kaaokseen ja katastrofiin, kuten äskettäin tapahtui.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Archaeopteryx

Quote[...]
Kiitos, kun ette pakottaneet minua silloin mihinkään kotouttamiskurssille. Näin ollen sain itse löytää tieni Suomeen, sain itse tutustua, havaita, ymmärtää ja sisäistää, sain oppia, että täällä Suomessa on aivan mahtavia tyyppejä ja myös vähemmän mahtavia.
[...]

Veikkaan, että Romanille tällä hetkellä mahtavilta tyypeiltä tuntuvat ne, jotka kaksin käsin haalivat mamuja, yrittävät tulkuttaa kotouttamisen merkitystä ja ehdottelevat kaikennäköisiä temppuja mamujen kotouttamiseen. Vähemmän mahtavilta tuntuvat varmaankin ne, joiden mielestä pitää tehdä valintaa mamujen vastaanotossa, kotouttamisjärjestelmät yms. ovat aivan turhanaikaisia jos mamu itse ei halua/osaa/kykene kotoutumaan.

Vaniljaihminen

Roman tuleekin sivistysvaltiosta, häntä ei ole koskaan tarvinnutkaan opettaa kuin 2-vuotiasta ihmisten tavoille. Romanin maahantulo ei ollut mikään uutinen aikanaan eikä siihen liittynyt mitään massiivista punaviherlehdistön valehtelukampanjaa. Romanin kohdalla voidaan puhua aidosti rikastajasta eikä koyhistäjästä.

Onhan se tavallaan vääryys, että kun sivistysvaltiosta tullaan maahan, niin ei annetakaan heti ilmaista asuntoa, diskorahaa ja läpi sormien katsottavaa raiskausmandaattia. Aivan kuin Suomi nimenomaan haluaisi maahan pelkkiä paimentolaisia taakakseen. Tulevat sukupolvet, suokaa meille anteeksi, emme me kaikki tahtoneet teille pahaa.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

Faidros.

Ole Roman hyvä vaan. Ei Saksakaan vastavuoroisesti kotouta Faidrosta, vaikka kuinka ilman passia itken asyylia.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Eisernes Kreuz

Herr Schatz erosi nykyisistä tulijoista ainakin siinä, ettei hän ollut lähtöisin keskiajalle jämähtäneestä muhamettilaisesta Paskastaniasta.
There is freedom of speech, but freedom after speech, that I cannot guarantee.
- Idi Amin, diktaattori

Kallan

Eipä kestä. Eivät tosin omat esivanhemmatkaan kun joskus Saksasta tulivat pahemmin minnekään vokkiin menneet joskus 1800-luvun puolella vaan tulivat ihan laillisesti maahan ja elivät kuten meikäläiset ja nyt muutamaa sukupolvea myöhemmin merkkinä onnistuneesta kotiutumisesta olen minä; normisuomalainen jota mokuttajat tykkää haukkua rasistiksi kun satun olemaan valkoinen heteromies (=kaiken pahan alku ja juuri!  :flowerhat:)

P.S. Vähän humoristinen offtopic mutta kuitenkin Roman Schatziin oleellisesti liittyen. Turun Sanomat julkaisi eilen 6.12. jutun missä hymyilevä Aso miettii mitä vaaditaan että hän on suomalainen. Ason kannattaisi miettiä mistä hän voisi olla 100% varma että hänet laskettaisiin suomalaiseksi mieheksi? Ja vastaus on helppo. Kun suvaitsevaiseksi itseänsä lukevat henkilöt alkavat haukkua kaljamahaiseksi haisevaksi sikajunttirasisti valkoiseksi heteromieheksi joka on syypää kaikkeen kolonialismiin niin silloin tietää että on suomalainen. Totta kai nämä suvaitsevat kiistävät aluksi ajattelevansa näin ja toki painotuksia on erilaisia, mutta tuo niinkuin yleisenä hyvänä ohjenuorana.   :P