News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2015-12-27 HS: Saska Saarikoski / suomalainen poliisi mellakkavarusteissa

Started by TheVanishedTerrorist, 28.12.2015, 05:45:47

Previous topic - Next topic

Roope

Quote from: Skeptikko on 28.12.2015, 12:07:59
Ja tuolla Sam Hardwick -nimellä tuntuu löytyvän tosiaan minusta ainakin jossain määrin nuivia ajatuksia ja Scriptaankin on linkitetty:

The straight line
http://hardwick.fi/blog/

Sam Hardwick (@SKRHardwick) | Twitter
https://twitter.com/skrhardwick

Kiinnostava:

QuoteYleensä kun tapaan jonkun pitkästä aikaa ja keskustelemme jostain, hän huomaa minun muuttuneen.
"Etkö sinä aiemmin ajatellut tästä ihan päinvastoin?"
"No joo, tai itse asiassa taustalla olevat periaatteethan ovat samat, mutta..."

Takinkääntämisen tunnustaminen on kiusallista. Kantani ovat muuttuneet, joissain asioissa totaalisesti, ja koen tarvetta selitellä tätä parhain päin. Haluan muodostaa ajattelustani loogisen jatkumon enkä näyttäytyä tunteiden ja elinolosuhteiden heittelemänä kevytajattelijana.

[...]

Hyödyllisenä harjoituksena ja tulevana viittauskohteena ("jos juttelimme viimeksi lukiossa, käy lukemassa täältä mitä sen jälkeen tapahtui") koostan tähän jotain kehitysvaiheita. Saatan päivittää kirjoitusta kun uusia muistuu mieleen tai aikaa kuluu tarpeeksi että olen taas muuttanut mieleni kaikesta.

[kehitysvaiheita lapsuudesta 30-vuotiaaksi]

Tie on kulkenut nuoresta vasemmistokiihkoilijaksi varhaisvanhaksi luonnekonservatiiviksi. Voin kuitenkin lohduttautua sillä että ajatteluni on (omasta mielestäni) edelleen omintakeista ja "elävää", enkä koe että olin nuorena tyhmä ja olen nyt tullut järkiini tai että olen nyttemmin kovettanut sydämeni. Toisaalta tältä tuntuu varmaan kaikista muistakin.

On myös todettava että vaikka tällainen kehitys on suorastaan stereotyyppi, lähipiirini ei ole yleensä ottaen tehnyt vastaavaa retkeä. Vasemmistolaiset ovat enimmäkseen pysyneet vasemmistolaisina ja oikeistolaiset oikeistolaisina, konservatiiviksi ei monikaan halua tunnustautua. Ehkä olen muodin edellä. Viime vuosina osa epäpoliittisimmista tapauksista on innostunut seksuaalivähemmistöjen asioista, antirasismista, feminismistä jne. ja liittynyt niiden ympärille muodostuneeseen nykyvasemmistolaisuuden piiriin. Pienempi osa taas vakuuttunut esimerkiksi Jussi Halla-ahon ennustuksista ja varoituksista ja tätä myötä tulleet "kansallismielisiksi" tai eurooppalaisiksi nationalisteiksi (tälle asialle ei ole vakiintunutta termiä, mutta ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan).

[...]
Sam Hardwick: Aatehistoriani 5.1.2016
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Totti

Aika hysteeristä settiä Saarikoskelta.

Suvakit peräänkuuluttavat tuon tuosta "asiallista" ja "faktoihin tukeutuvaa" keskustelua maahanmuutosta. Saarikoskea lukiessa, on vaikea ymmärtää mihin tämä asiallinen ja faktapohjainen keskustelu oikein pitäisi tukeutua.

Saarikosken jutussahan oli suunnilleen kaikki asiat väärin. Mikään Saarikosken "faktoista" ei käy yhteen reaalimaailman kanssa, ja asiallisuus loistaa poissaolollaan kun itsekeksittyä tarinaa lentää ja mies liioittelee villisti omien fobioidensa ympärillä.

Ihmettelen miksi HS edes julkaisee tuota sheissea. Kysehän oli vaan Saarikosken itkuinen vuodatus, joka perustuu hänen omiin harhakuvitelmiinsa. Miksi näitä satuja julkaistaan lehdessä, joka sanoo olevansa uskottava ja asiantunteva?
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus