News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Onko Suomi enää Suomi?

Started by UgriProPatria, 22.11.2015, 19:30:48

Previous topic - Next topic

UgriProPatria

Mikä tämä maa oikein on?

Tuntuu, että meiltä, Suomen kansalta, suomalaisilta on sisältä käsin anastettu maa, tai maatamme ollaan ainakin hyvää vauhtia anastamassa.

Maailma muuttuu, kyllä, mutta sen ei pitäisi tarkoittaa maan oman, vanhan kansan ja kulttuurin kuolemista. Muuttuvan Suomen tulisi kuitenkin muuttua ja kehittyä Suomena, ei esimerkiksi Zimbabwena.

Ainakin minä olen tätä mieltä.

Siili

Parin viikon päästä voidaan sytyttää kynttilät itsenäisyyden muistolle, vai mitä?

-PPT-

Pakko se on sanoa että viime vuosina itsenäisyyspäivät ovat muuttuneet melko irvokkaaksi teeskentelyksi.

UgriProPatria

Quote from: Siili on 22.11.2015, 19:32:13
Parin viikon päästä voidaan sytyttää kynttilät itsenäisyyden muistolle, vai mitä?

Vielä kauheampaa kuin itsenäisyyden kuolema, on suuren kansan ja kulttuurin kuolema.

Wounded Knee:  https://www.youtube.com/watch?v=dc7fZonjD1M

Tapahtuuko suomalaisuudelle samoin?

internetsi

Älkää olko noin pessimistisiä. Kaikesta mokutuksesta huolimatta Suomi on edelleen Suomi, joskin se heikkenee jatkuvasti, se kaikkien on myönnettävä. Suomalaiset eivät ole ruotsalaisia eikä meistä koskaan sellaisia tule. Emme me niin helposti taivu ja mikä tärkeintä, suomalainen ei alistu ja nöyristele kuten ruotsalainen.

Minä pelkään tässä kehityksessä juuri sitä asiaa, että olemme suomalaisia. Me kyllä kestämme vaikeuksia ja kovia koittelemuksia, kiroilemme peräkammarissa kossupullon kanssa ja puristamme nyrkkiä taskussa. Tästä johtuu, että suomalaiseen kulttuuriin ei kuulu lähteä pienistä poraamaan, mutta vaarallista on se, jos kuppi menee koko kansakunnalta nurin. Minä en haluaisi sitä nähdä ja kokea tai tietää että lapseni joutuvat sen elämään.
Lohjan persut

Griffinvaari

Quote from: UgriProPatria on 22.11.2015, 19:40:39

Vielä kauheampaa kuin itsenäisyyden kuolema, on suuren kansan ja kulttuurin kuolema.

Wounded Knee:  https://www.youtube.com/watch?v=dc7fZonjD1M

Tapahtuuko suomalaisuudelle samoin?

Kyllä.
Ellei kansa herää ja ryhdy toimeen, ja kun tähän pisteeseen on tultu ja tilanne päästetty, se edellyttää selkeästi väkivaltaa, toivottavasti ei fyysistä, mutta kun tämä primitiivi elättiporukka joka maahan on päästetty, toimitetaan kylmästi, pakkokeinoin jos tarve, maasta ulos, toivottavasti ilman arvoesineitään, niin onhan se vähintään henkistä väkivaltaa plaatuaan.
Mitä nopeammin toimenpide toteutetaan, sen vähemmän sattuu.

UgriProPatria

Quote from: internetsi on 22.11.2015, 19:53:17
Älkää olko noin pessimistisiä. Kaikesta mokutuksesta huolimatta Suomi on edelleen Suomi, joskin se heikkenee jatkuvasti, se kaikkien on myönnettävä. Suomalaiset eivät ole ruotsalaisia eikä meistä koskaan sellaisia tule. Emme me niin helposti taivu ja mikä tärkeintä, suomalainen ei alistu ja nöyristele kuten ruotsalainen.

Minä pelkään tässä kehityksessä juuri sitä asiaa, että olemme suomalaisia. Me kyllä kestämme vaikeuksia ja kovia koittelemuksia, kiroilemme peräkammarissa kossupullon kanssa ja puristamme nyrkkiä taskussa. Tästä johtuu, että suomalaiseen kulttuuriin ei kuulu lähteä pienistä poraamaan, mutta vaarallista on se, jos kuppi menee koko kansakunnalta nurin. Minä en haluaisi sitä nähdä ja kokea tai tietää että lapseni joutuvat sen elämään.

Juuri tuossa heikkenemisessä on se vaara, koska vastavoimat samalla vahvistuvat.

Mutta ne varsinaiset, tuhoavat vastavoimat ovat vielä meidän omiemme joukossa, kansanpetturit, nk. suvakit, joille oma maa, kansa ja kulttuuri eivät ole arvokasta, eivät merkitse mitään. Ulkomaalaiset ovat heitä
hyvin höynäyttäneet, luultavasti ostaneet rahalla ja huumeilla. Heiltä puuttuu kansallinen kunnia. He eivät ole todella suomalaisia.

Se Narinkkatorilla mylvivä, oman maansa ja kansansa myynyt ja pettänyt, huiveihin naamioitunut roskasakki on pitänyt oikein omin silmin nähdä ja kuulla, katsoa heitä, jotta ymmärtää mistä on kyse.

Islamin ensilahja suomalaisille, arabialainen syyhypunkkihan on jo lähtenyt Hennalasta Suomea valloittamaan.

internetsi

Ongelma on siinä, että nykyisellä suvakeilla on nyt materiaalia mitä työstää. Ei tässä ole juuri muusta kysymys.

Jos nyt leikitään ajatuksella, että Suomeen ei tulisi enää ainuttakaan turvista tai kiintiöpakolaista, niin suvakeilta olisi vähän aikaa kuultavissa hirveää mölinää. Mutta se mölinä kyllä loppuisi, jos materiaali eli haittamamut loppuisivat. Toki joitakin olisi täällä, mutta jos normikansalainen sanoisi suvakille, että "kyllähän sinulla on nyt kotoutettavana vaikka ensialkuun nuo 10 000 somalia" niin heidän intonsa lakkaisi nopeasti (tai kanavoituisi muuhun häröilyyn). Joitakin toki jäisi järjestelemään laitonta kehitysmaahantuontia.

Vaikeampi kysymys on se, miten tällä hetkellä passiivisesti sivusta seuraajat saadaan mukaan pitämään Suomi Suomena. Minulla ei ole siihen yksiselitteistä vastausta, että saadaanko se aikaan minkä kautta parhaiten ja nopeiten.

Se mitä minä pelkään on se, että Suomeen kohdistuu joku Pariisin kaltainen attentaatti tai että mamutusta ei saada kuriin ja suomalaiset lähtevät lähes koko kansana, organisoidusti ja häpeilemättä ottamaan Suomea takaisin. Suomalaisen vieteri kyllä venyy aika pitkälle, mutta jos se napsahtaa (koko kansalta) poikki, niin sitten ei hyvä heilahtele.
Lohjan persut

Griffinvaari

Quote from: internetsi on 22.11.2015, 20:25:04

Vaikeampi kysymys on se, miten tällä hetkellä passiivisesti sivusta seuraajat saadaan mukaan pitämään Suomi Suomena. Minulla ei ole siihen yksiselitteistä vastausta, että saadaanko se aikaan minkä kautta parhaiten ja nopeiten.

Se mitä minä pelkään on se, että Suomeen kohdistuu joku Pariisin kaltainen attentaatti tai että mamutusta ei saada kuriin ja suomalaiset lähtevät lähes koko kansana, organisoidusti ja häpeilemättä ottamaan Suomea takaisin. Suomalaisen vieteri kyllä venyy aika pitkälle, mutta jos se napsahtaa (koko kansalta) poikki, niin sitten ei hyvä heilahtele.

Minullakaan ei ole vastausta miten, onhan kuitenkin indikaattoreita millä kansa ilmaisee tuntojaan kuten, jytky, jatkojytky ja siitä seurannut romahdus, kun työväestö jätti perussuomalaiset ja alamäki jatkuu.
Se on kuitenkin itse, tai soinin aiheuttamaa, ehkä korjattavaa pettymystä.
Sen suhteen mitä pelkäät olisin optimistisempi, myöhäistähän se on, mutta jälleen selkeästi varusveikkojen kekuudessa noussut maanpuolustus tahto kertoisi suomalaisuuden yleisemmästäkin noususta.
Mikä antaisi mahdollisuuksia korjata myös perussuomalaisten kannatusta, kunhan puolue löytää oikeat lääkkeet.
Tämä on kuitenkin niin hidas tie että myös korjaamattomia vahinkoja syntyy väistämättä, koko "elättikuonaa" ei saada poistettua se lisääntyy kuin kanit, ja löpulta voi tuhota koko hyvin vointi yhteiskunnan ajatuksen.
Kansalais turvallisuudenhan ne ovat jo onnistuneet tuhoamaan, pian naisten ja vanhusten liikkuminen käy mahdottomaksi, etenkin näin virattoman poliisikunnan kanssa joka on niin täynnä kukkahattu sankareita.

Marius

(Otsikkoon:)

On, ja pysyy.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

UgriProPatria

Quote from: Marius on 22.11.2015, 21:22:59
(Otsikkoon:)

On, ja pysyy.

Ainakin me osaltamme teemme parhaamme maamme puolesta. Toivottavasti tämä suomalaisuuden "herätys" leviäisi vahvana kaikkialle Isänmaassamme.

Kun eri paikkakunnilla aletaan pitämään näitä isänmaallisia kokoontumisiamme, suomalaiset uskaltautuisivat osallistumaan. Ja laillinen mielenilmaus on laillista anarkismia. Se vastapuolen toiminta taas kaikinpuolin laitonta.

Kyklooppi

Suomi on vielä suomi mutta kuinka kauan ja millainen maa tästä tulee ?
Se on hämmentävää kuinka nopeasti mädäntyminen tapahtui, vielä -80
luvulla asiat olivat aika mukavalla mallilla.

Elintason roiman nousun myötä alkoi kaikkinainen säätö ja sekoilu, kaikki
kääntyi ikään kuin päälaelleen, vanhat arvot lensivät romukoppaan yksi
toisensa jälkeen.

Suomi kansakuntana saavutti huippunsa ja kuten nyt näemme, alamäki
on jyrkkä ja pohjaa ei ole näkyvissä.

Ihmisjäte.

Chew Bacca

Suomi on Suomi, mutta suomalaisiin olen pettynyt.

PaulR

Quote from: Chew Bacca on 23.11.2015, 00:41:30
Suomi on Suomi, mutta suomalaisiin olen pettynyt.

Olin erään skenen tunteman tyypin kanssa kapakkakierroksella.

-Katso näitä. Oletko valmis laittamaan kaiken likoon?
-Paras olisi, kun voitaisiin hoitaa homma niin, että eivät edes tietäisi mikä niihin iski. Autuaan tietämättöminä.

guest12632

Suomi on vielä Suomi, mutta ei enää kauaa. Unelmointi on saanut alulle kehityksen, jota ei voi pysäyttää. Periaatteessa tuho olisi vielä estettävissä, mutta ei enää käytännössä. Persut oli viimeinen oljenkorsi, mutta sekin petti. Kannattaa vaan hyväksyä tilanne ja nautiskella näistä viimeisistä päivistä.

Siili

Tunteeko joku muuten Suomen ja Ruotsin humamutilastoja sen verran, että kykenisi laskemaan, mitä "Ruotsin vuotta" elämme juuri nyt?  Eli minä vuonna Ruotsissa oli suhteessa yhtä paljon humamuja ja heidän jälkeläisiään kuin on Suomessa nyt?  Työperäistä maahanmuuttoa ei tähän kannata sotkea.

Kapseli

Suomi on tulevaisuudessakin Suomi. Mutta ei enää millään mittareilla sen ihmeellisempi kuin muutkaan maat. Ei enää "maailman parasta" koulumenestystä eikä "laadukasta terveydenhuoltoa". Arkipäivää on startup-muslimit, katuväkivalta ja huumausaineiden lisääntynyt käyttö. Jokunen hullu saattaa vielä töitäkin tehdä. Sellaista oikeasti tuottavaa työtä. Ne rahat kärrätään triplavaunuilla lähimpään mokukahvilaan. Lakanapellet vaihtuu ihanaan, rauhaa symboloivaan mustaan kaapuun. Kaikilla on kivaa. Paitsi niillä, jotka maksaa laskun.

elven archer

Katsellen telkkarista uutisia anarkistien riehumisesta poliisin pyöritellessä peukaloitaan "provokaation" aiheuttamisen pelossa?

elven archer

Quote from: Siili on 24.11.2015, 18:37:24
Tunteeko joku muuten Suomen ja Ruotsin humamutilastoja sen verran, että kykenisi laskemaan, mitä "Ruotsin vuotta" elämme juuri nyt?  Eli minä vuonna Ruotsissa oli suhteessa yhtä paljon humamuja ja heidän jälkeläisiään kuin on Suomessa nyt?  Työperäistä maahanmuuttoa ei tähän kannata sotkea.
Jos työperäistä ei tosiaan lasketa, niin liekö alkanut tosissaan vasta siinä 90-luvun alussa? Niitä main ainakin maahanmuuttajien määrä siellä muuttui dramaattisesti suuremmaksi kuin maastamuuttajien määrä. Heitän lonkalta, että nyt on vuosi 2000 Ruotsin ajanlaskua. Olennaista tässä on se, että asiat pystyy sössimään jo vuosikymmenessä. Esim. 10 x 50 t = puoli miljoonaa eli enemmän kylliksi aiheuttamaan aikamoisen mullistuksen.

Järkevän vertailuluvun tuottaminen vaatisi tulevaisuuden ennustamista, koska muutenhan siihen voi tulla tosi nopea hyppäys tai hidastus. Vaikka ajattelisi, että olisi 2000, niin se voi muutamassa vuodessa kiitää jo vuosikymmenen, jos tahti on kova. Olemme puolet pienempi maa, joten muutokseen tarvitaan vähemmän.

hattiwatti

Muuan Venäläinen kirjailija lausui Suomesta tsaarinaikana, että suomalaiset eivät ole valtiota muodostava kansa vaan imperiumien rakennusainetta. En muista kuka. Pitäisi tarkistaa, mm. voimakkaasti itsenäisyysmielinen Keijo Korhonen jonka kaltaisia ei enää poliitikkoina olekaan on viitannut tähän.

Tämä kansamme piirre on voimakkaampi nykypäivänä kuin koskaan. Katsokaa vaikka poliitikkojamme joiden priori ei ole oman kansan palvelu, vaan kansan resurssien hyödyntäminen imperiumin palvelemisessa jotta he itse pääsisivät korkeisiin ylikansallisiin asemiin. Vähän niinkuin aatelisto ennen, jolloin he olivat ylikansallisesti toisiinsa verkottuneita ja hallitsivat omia maa-alueitaan.

Griffinvaari

Quote from: hattiwatti on 24.11.2015, 19:10:55
Muuan Venäläinen kirjailija lausui Suomesta tsaarinaikana, että suomalaiset eivät ole valtiota muodostava kansa vaan imperiumien rakennusainetta. En muista kuka. Pitäisi tarkistaa, mm. voimakkaasti itsenäisyysmielinen Keijo Korhonen jonka kaltaisia ei enää poliitikkoina olekaan on viitannut tähän.

Tämä kansamme piirre on voimakkaampi nykypäivänä kuin koskaan. Katsokaa vaikka poliitikkojamme joiden priori ei ole oman kansan palvelu, vaan kansan resurssien hyödyntäminen imperiumin palvelemisessa jotta he itse pääsisivät korkeisiin ylikansallisiin asemiin. Vähän niinkuin aatelisto ennen, jolloin he olivat ylikansallisesti toisiinsa verkottuneita ja hallitsivat omia maa-alueitaan.

Ja tähänkin mainitsemaasi nykypoliitikkojen piirteeseen mainitsemasi korhonen on puuttunut, aika suorasukaisesti.

UgriProPatria

Quote from: hattiwatti on 24.11.2015, 19:10:55

Kuulostaisi ihan Dostojevskiltä.

Kupari

Vapaus säilyy vain, jos se osataan säilyttää. Poliittisen luokkamme, mediamme ja virkamiestemme edesottamukset - eikä toki pidä unohtaa elinkeinoelämää, joka kummittelee yhden jos toisenkin toimijan taustalla - ovat jo ajat sitten käyneet suoranaisesti haitallisiksi kansallemme. Osittain kyse on varmasti myös kansan omasta veltostumisesta: sellaiset hallitsijat, millainen kansa ja niin edelleen, muttei pidä aliarvioida sitä, kuinka suuri vaikutus yksittäisten päättäjien ja pyrkyrien päätöksillä voi olla, kun heitä on tarpeeksi tai he käyttävät tarpeeksi suurta valtaa.

Haen tällä samaa kuin Cicero aikoinaan sanoessaan:
''Kansakunta voi selvitä typeryksistään, jopa pyrkyreistäkin, mutta se ei selviä sisäisestä maanpetoksesta. Vihollinen porteilla on vähemmän pelottava, sillä hänet tunnetaan ja hän kantaa lippuaan avoimesti, mutta petturi liikkuu porttien sisäpuolella olevien kanssa vapaasti, hänen kavalat kuiskauksensa sihahtelevat kaikilla käytävillä ja niitä kuunnellaan itsensä hallituksen omissa huoneissa. Sillä petturi ei näytä petturilta. Hän puhuu samalla korostuksella kuin uhrinsa, ylläpitää samaa ulkokuorta ja perusteluja. Hän vetoaa kaikkien ihmisten sydämissä piilevään halpamaisuuteen. Hän mädättää kansakunnan sielun, puuhastelee salassa ja tuntemattomana yössä kaivaakseen maata kaupungin perustusten alta. Hän sairastuttaa ruumiin harkiten, niin että se ei enää kykene vastustamaan. Jopa murhamies on vähemmän pelättävä.''

Vaikka tilanne on paha eikä se helpolla parane, se mitä suurimmissa määrin voi muuttua vielä pahemmaksi. Toivon itse kansallismielisiltä ymmärrystä sen suhteen, että pikku hiljaa täytyy unohtaa henkilökohtaiset edut, ylennysmahdollisuudet, ulkomaan kesälomat ja sosiaalinen hyväksyttävyys: me olemme kaikki kusessa, ellemme toimi nyt, eikä voi olettaa että joku muu hoitaa, jos ei itse mitenkään osallistu. Ette te mitään uusia taulutelkkareita hanki tai perheitänne elätä parinkymmenen vuoden päästä siinä toimimattoman lainvalvonnan, riistoveroilla elätettävien ja teitä vihaavien vähemmistöjen sekä rahan, ulkomaalaisten ja kaiken vieraan edessä polvistuvan hallinnon edessä, johon Suomi on muun Euroopan mukana kävelemässä median hurratessa vieressä.

Yhteisön etu ajaa tässä tilanteessa kaiken muun edelle, ja joko meillä kaikilla on tulevaisuus tai kellään meistä ei ole sitä. Nyt viimeistään pitää jokaisen kysyä itseltään, mitä voi tehdä maansa hyväksi.

pikkujorma

En usko että suomen tilanne ihan yhtä huonoksi menee kuin ruotsilla. Täälä ei ole mamuille töitä, kuten ruotsissa oli vielä jonkin aikaa sitten.
Ei suomen poliitikot ihan niin tyhmiä voi olla, että ottavat tänne satojatuhansia mamuja lorvimaan. Rahat on jo nyt lähes lopussa.

Pikkuhiljaa aukee kaikkien silmät kun mamut paljastaa todellisen karvansa. Mamujen kulttuuri ja tavat poikkeaa niin paljon suomessa totutuista että ongelmia tulee. Tänään kerrottiin jo uutisissakin että erilaisia järjestyshäiriöitä ja ongelmia on ollut. Suuri osa mamuista on ylivilkkaita koheltajia, monet luku -ja kirjoitustaidottomia. Porukka on äkkipikaista ja agressiivista, tappelevat vastaanottokeskuksissa keskenään harva se päivä ja puukotkin heiluu, ei ole tainnu kukaan kuitenkaan vielä kuolla.

Ihan äskettäin on tullu ilmi kaksi turvapaikahakijoiden tekemää raiskausta. Kun tälläisiä tapauksia tulee julkisuuteen niin mielipide kääntyy mamuja vastaan. Tavalliset pulliaiset on jo maahanmuuttovastaisia, mutta media ja poliittinen eliitti vielä haluaa pitää yllä mielikuvaa maahanmuuton rikastuttavasta vaikutuksesta.

Kieltaidottomiksta mamuista ei ole työelämään vielä moneen vuoteen, omiakin työttömiä on lähes puoli miljoonaa, jos lasketaan mukaan turhanpäiväisillä työllisyyskursseilla olevat. Ainoat jotka hyötyy maahanmuutosta on mamubisnestä pyörittävät yritykset. Uskon että moni euroopan maa rajoittaa huomattavasti maahanmuuttoa, Ruotsikin jo tekee niin. Se on pakko tai kohta ollaan muuten kaikki köyhiä.
Ei suomalaiset pysty elättämään kovin suurta määrää joutilaita mamuja, se olis eri juttu jos täälä olisi heille työpaikkoja tarjolla ja tänne tuleva porukka olisi työhaluista ja kykyistä.

Luulen että täälä otetaan muista euroopan maista mallia ja tiukennetaan turvapaikan saamisen kriteerejä sekä leikataan mamujen etuja, annettaan mamuille vähemmän rahaa käteen. Osa palautetaan nopeasti niin muutkin maat tekee. Jos näin ei jatkossa toimita on se sulaa hulluutta. Konkurssi on satavarma jos hommaan ei saada jonkunlaista tolkkua.

Helsinkiin ne mamut pikkuhiljaa valuu. joten muualla suomessa saa kuitenkin olla vielä melko rauhassa. Ei tarvi mamuja ja heidän aiheuttamia ongelmia pelätä muualla kuin vastaanottokeskusten lähellä ja kaupungin yöelämässä. Itse olin lapsi ja nuori 70 ja 80 luvuilla silloin ei mamuista ollu vielä minkäänlaista haittaa, heitä oli niin vähän.

guest3656

Kohta taas juhlitaan olematonta Suomen itsenäisyyttä
25.11.2015 16:34 Antti Pesonen

Joulukuun kuudentena on käytössä sana, jota ei juuri muuten enää viljellä – itsenäisyys. Siis Suomen valtion itsenäisyys. On armeijan juhlaparaatia, on kuntien ja muiden yhteisöjen itsenäisyysjuhlia ja huippuna tietysti presidenttiparin isännöimät linnan juhlat.

Itsenäisyyttä juhliva EU-Suomi on muunnelma sadusta keisarin uusista vaatteista. Kuten ei keisarilla ollut vaatteita lainkaan, ei ole EU-Suomella valtiollista itsenäisyyttä.

...

http://anttipesonen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/207218-kohta-taas-juhlitaan-olematonta-suomen-itsenaisyytta