News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Puolalaisilla duunareilla valtavat palkkasaatavat Suomesta

Started by Jakerp, 18.10.2011, 22:16:39

Previous topic - Next topic

Jakerp

Idea parkin työmaalla SRV alihankkijana toimineen firman Puolalaisten putkimiesten 440 000€ maksamattomat palkkarahat katosivat:
http://www.taloussanomat.fi/raha/2011/10/18/yle-putkimiesten-440-000-euron-palkat-katosivat/201115006/139

Olkiluoto 3 työmaalla työskennelleet Puolalaiset Sähkömiehet hakevat oikeusteitse miljoonien eurojen palkkasaatavia:
http://www.taloussanomat.fi/ihmiset/2011/09/06/mtv3-puolalaiset-sahkomiehet-hakevat-olkiluodosta-miljoonia/201112484/137

Mikä tilanteessa on "perverssia" sen lisäksi, että tämä hämärä toiminta ajaa Suomalaisia rakentajia työttömyyskortistoon jos Puolalaiset alihankkijat ja välissä olleet vuokra firmat menevät kanttuvei Polakit voivat maksattaa palkkansa Suomen veronmaksajalla palkkaturvan kautta, koska työskentelivät Suomessa.

Suomen veronmaksaja joutuu maksamaan työttömäksi jääneiden Suomalaisten työttömyyskorvaukset ja Polakkien maksamattomat palkat. Kalliiksi tulee tämä hämärätyövoima Suomalaiselle veronmaksajalle, joka maksaa palkat kun joku muu vetää ne välistä itselleen.

Hämeenlinnan Oraakkeli

http://www.peko.fi/
Tämä firma oli se alihankintayritys jolle polakit teki töitä. olin silloin itse raksalla jossa tämä firma teki lvis töitä.

ApinA

Ketään ei varmasti yllätä Puolalaisten surkeat palkat.

Ajankohtainen kakkonenkin (tai joku) siitä juuri tänään viimeksi teki juttua.

Ehkä hienointa näissä Puolalaisten ja muiden huijauksissa on se, että ammattiliitot ovat aivan kädettömiä ja munattomia hoitamaan näitä asioita. Siis työntekijöiden edunvalvoja. Edunvalvoja, jonka tulisi valvoa sähkö- ja LVI-alojen etuja riippumatta siitä kuuluvatko he liittoon vai eivät. Taitaa olla puoluepolitiikka enemmän pampuilla mielessä kuin harmaa työvoima, työntekijöiden TESsiä huomattavasti pienemmät palkat ja kotimaisen työvoiman kilpailukyvyn heikkeneminen.

Jakerp

Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 18.10.2011, 22:34:21
http://www.peko.fi/
Tämä firma oli se alihankintayritys jolle polakit teki töitä. olin silloin itse raksalla jossa tämä firma teki lvis töitä.

Oletko ihan varma jo 2005 olin joskus työmaalla, jossa pääurakoitsija oli ulkoistanut hommat firmalla X ja pääurakoitsija luuli, että hommia hoitaa firma X. Todellisuudessa firma X oli pilkkonut hommat ja ulkoistanut ne eteenpäin firmalle Y. Firma Y oli sitten hankkinut tekijät vuokrafirmasta Z.

Vuokrafirman Z palkkalistoilla olevia oli potkujen uhalla käsketty esittää firman X työntekijöitä pääurakoitsijalle päin heille siis firman Z miehille oli jopa jaettu firman X logoilla varustetut haalarit, jotta pääurakoitsija ei tajua mitään. Näin siis hommat menivät jo 2005, kuulemani mukaan se ei ole mennyt parempaan päin.

Ulkoistuksissa on se härski puoli, että se taho, jolle hommat on ulkoistettu voi pilkkoa ja ulkoistaa hommia vielä eteenpäin.

Se, että siellä on välissä joku firma ei vielä takaa yhtään mitään miten hommat oikeasti menee.

ApinA

Quote from: Jakerp on 18.10.2011, 23:06:52

Vuokrafirman Z palkkalistoilla olevia oli potkujen uhalla käsketty esittää firman X työntekijöitä pääurakoitsijalle päin heille siis firman Z miehille oli jopa jaettu firman X logoilla varustetut haalarit, jotta pääurakoitsija ei tajua mitään. Näin siis hommat menivät jo 2005, kuulemani mukaan se ei ole mennyt parempaan päin.

Ulkoistuksissa on se härski puoli, että se taho, jolle hommat on ulkoistettu voi pilkkoa ja ulkoistaa hommia vielä eteenpäin.

Se, että siellä on välissä joku firma ei vielä takaa yhtään mitään miten hommat oikeasti menee.

Minun mielestäni ulkoistamisessa tai vuokratyövoiman käytössä(väliaikaisessa käytössä) tai urakoiden pilkkomisessa ei ole lähtökohtaisesti mitään väärää tai epäilyttävää. Mielestäni se antaa paremman kilpailuaseman pienille yrityksille, jotka haluavat kasvaa.

Tietysti asia erikseen on pilkkominen ja papereiden siirtely jonka tarkoituksena on ainoastaan verojen välttely konkurssiin asti...