News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Venäjä, Venäjä, Venäjä (yhdistetty)

Started by UgriProPatria, 08.11.2015, 13:07:51

Previous topic - Next topic

P

Quote from: Suomitar on 16.03.2018, 23:31:01
Quote from: dothefake on 16.03.2018, 22:40:59
Missä viipyy Suomittaren vastaus kirjoitukseeni?

Miksi vastaisin, esitit oman mielipiteesi järkevästi?

Luen mielelläni eri mielipiteitä saadakseni ajateltavaa eri kanteilta. Minulla oli aikoinaan erittäin venäjävastainen mielipide. En saanut vastakaikua, etenkään Ukrainan kriisin aikana, kun pelottelin ulkomaalaisia kavereita (vanhoja konkareita armeijassa) kuinka Venäjä kohta hyökkää. Sain vastaani koko arsenaalin ulkomaalaisilla foorumeilla, mutta jaksoin kirjoittaa sivukaupalla kuinka neuvostoaikana toimittiin ja kuinka mikään ei ole muuttunut.  Siellä sentään osattiin käyttäytyä, en saanut solvauksia vaikka olin yksin mielipiteeni kanssa.

Jossakin vaiheessa mielipide alkoi muuttumaan (siihen aikaan puolustin länsimaista mediaa kynsin hampain ja haukuin venäläistä mediaa propagandaksi) - en muista miten se tapahtui, asteittain luultavasti. Ensin aloin kyseenalaistamaan valtamediaa, sen jälkeen aloin kyseenalaistamaan kaikkia valtamedian esittämiä vahvoja mielipiteitä. Venäjän höykytys oli sitä luokkaa, että tajusin jonkun asian olevan pahasti pielessä. Olin jopa boikotoinut asioita Ukrainan kriisin takia ja keskustelin ainoastaan ukrainalaisten, puolalaisten ja balttien kanssa. Niillä oli vahva venäjävastainen mielipide.

Niin vahvasti esitin mielipiteeni muutama vuosi sitten, että piti oikein pyytää ihmisiltä anteeksi. Loukkasin varmasti venäläisiä oikein verisesti ja siitä jäi paha mieli.

Mutta vähä vähältä luin enemmän venäläisiä uutisia, katsantokanta oli niin päinvastainen että vei pitkiä aikoja ennenkuin olin päässyt ennakkoluuloistani eroon.

Mutta sitä ennen piti kyseenalaistaa länsimainen valtamedia, johon olin aina uskonut sokeasti.

Mutta mielipiteitä olen muuttanut elämäni aikana ja aina syystä. Jos toinen osapuoli osaa perustella oman näkemyksensä, silloin jään miettimään sitä ja pohtimaan josko omassani olisi parannettavaa tai ei.

Sen neuvon annan kaikille; kannattaa pyrkiä pääsemään ennakkoluuloista eroon. Pahimpana aikana en edes suostunut lukemaan venäläistä mediaa.

Siksi lähinnä huvittaa kun haukutaan ties miksi trolliksi, vain minä itse tiedän millaisen matkan olen kulkenut.

Viimeksi olen pohtinut Neuvostoliiton syntyä, miten se tapahtui ja miksi, koska sehän oli karmein kohtalo venäläisille itselleen.

Tämä on anonyymin henkilön henkilökohtaisesta päiväkirjasta ja selittänee miksi venäläisten puolustustahto on niin kova:

Miten bolsevikit valtasivat talvipalatsin

Thursday December 27, 1917

Kaikkien sotilaspäälliköiden antamat raportit olivat harhaanjohtavia. Sotilasjoukot liittyivät bolsevikkeihin ja  avasivat asevarastot. Bolsevikit levittivät huhuja, että hallitus aikoo muuttaa Moskovaan. Hallitus halvaantui, koska enemmistö sotilaista olivat passiivisia. Sotilaat eivät kuulemma aikoneet sekaantua taisteluun, jottei "veljellistä verta" vuodatettaisi.

Näin bolsevikit saivat haltuunsa lennättimen ja puhelimen, koska 6. marraskuuta hallitus ei voinut luottaa sotilaiden puolustukseen.  Sotilasjohtajien keskuudessa oli vahva epäluottamus.

7. marraskuuta ruokatoimitukset lopetettiin, jottei sotilailla olisi ruokaa. Kerensky oli vaarallisella missiolla, hän yritti tuoda uskollisia sotajoukkoja kaupungin ulkopuolelta.

Kaikki hallituksen huoneet olivat tyhjinä. Ovenvartija ilmoitti minulle, ettei kukaan hallituksesta ollut ilmestynyt sinä päivänä.

Palatsin vanhemmat palvelijat toimivat oppaina:

"Et tule löytämään pettureita meidän joukostamme" ja he pysyivät uskollisina loppuun saakkka.

Palatsiin kutsuttiin kadetit. Ruoka tilattiin puhelimitse, mutta bolsevikit kaappasivat sen matkalla.

Ministerit kokoontuivat ajoittain viereiseen huoneeseen, mistä he näkivät ikkunoista ihmisjoukot.

Tilanne paheni koko ajan. 5.000 merisotilasta saapui Kronstadtista Auroralla, pyssyjen piiput osoittivat talvipalatsiin. Laivastot olivat nyt bolsevikkien hallinnassa kaikki aseet kohdistettiin talvipalatsiin.

Hallituksen virkamiehet antautuivat yksi toisensa jälkeen. Palatsin vartijat kasasivat suuren barrikaadin pääporteille ja odottivat lopullista taistelua.

Kaikki puhelinlinjat oli kytketty irti, yhtä lukuunottamatta, josta saimme ajoittain erittäin huolestuttavia uutisia.

Minut käskettiin useasti varoittamaan hallitusjäseniä pysymään poissa ikkunoista, jottei heitä ammuttaisi.

Aamulla kabinetti kokoontui viimeisen kerran. Kokous pidettiin Malakiittihallissa, täydessä pimeydessä. Työministeri, sosialisti, ehdotti että pari heistä voisi lähteä palatsista ja soluttautua kansaan ja sitä kautta vaikuttamaan heihin. Mutta päätettiin, että ministeriö joko seisoo tai kaatuu yhdessä.

Minun oli määrä lähteä palatsista kahdeksalta. Siihen mennessä kaikki tavalliset ulokäynnit oli vallattu. Uskollinen avustajani, joka tunsi palatsin kuin omat taskunsa, onnistui viemään minut keskuspihaan. Se oli täynnä uskollisia vartijoita. Aseistettu vartija saattoi minut ulos ja varoitti minua jäämästä paikoilleni: "Voit saada luodista".
Kävelin sitä tietä ainoata tietä pitkin, jota uskolliset vartijat pitivät hallussaan. Minut nähdessään he tekivät tilaa, jotta pääsin läpi.

Yhtäkkiä kuulin "Tähdätkää" ja kiväärit ladattiin. Kaksi edessäni kulkevaa sotilasta lähti juoksuun. Katsoin taaksepäin ja näin uskollisten tähtäävän suuntaani. Tajusin, että ne kaksi sotilasta jotka lähtivät pakoon, olivat bolsevikkejä.

Seuraava kadunkulma oli bolsevikkien vartioima. Tavallisia nuoria työmiehiä, jotka kantoivat kivääriä. He eivät pysäyttäneet minua, joten jatkoin matkaani hotelli Eurooppaan, missä olin majoittunut.

Jokainen kadunkulma oli bolsevikkien, sotilaiden tai punakaartin miehittämiä. Pääsin hotellille vahingoittumattomana.

Illalla kun minun piti palata palatsiin, sain kuulla henkilöstön jo antautuneen bolsevikeille. Palatsi oli täysin sotilaiden ympäröimänä, joten en päässyt sisään.

Kuulin ystäväni lähteneen taksilla Kerenskyn kanssa palatsiin, missä bolsevikit pidättivät molemmat. Yölla aseidenlaukaukset alkoivat. Tiesin laukausten tulevan Aurora-aluksesta ja pommittavan talvipalatsia.

Ministereille annettiin uhkavaatimus antautua. He kieltäytyivät. Bolsevikit pääsivät palatsiin jonkun tuntemattoman sisäänkäynnin kautta ja alkoivat heittämään kranaatteja.

Uskolliset vartijat pidättivät nämä bolsevikit. Aurora tulitti uuden sarjan laukauksia palatsiin. Konekiväärit ja kanuunat tulittivat myös palatsia. Lopulta maassa makasi satoja ruumiita. Bolsevikit työntyivät väkisin palatsiin miehittäen sen. Palatsissa he ryöstivät ja tuhosivat jokaisen huoneen.

Ministerit perääntyivät huoneesta toiseen, kunnes heidät pidätettiin ja vietiin linnoitukseen.

Palatsi oli ryöstetty ja tuhottu lattiasta kattoon bolsevikkikapinallisten toimesta, he olivat barbaarijoukko.

Kaikki valtiolliset asiakirjat tuhottiin.

Mittaamattoman arvokkaat maalaukset revittiin alas pistimillä.

Useita satoja huolellisesti pakattuja laatikoita harvinaisuuksia revittiin auki, sisältö joko paiskattiin lattialle tai vietiin ryöstösaaliina.

Aleksanteri III:n kirjastonovet avattiin väkivalloin, kirjoja ym. poltettiin ja tuhottiin.

Kaikki huoneet tuhottiin; pöydät, koriste-esineet, taulut .... kaikki tuhottin.

Mahtava kristallikruunu murskattiin atomeiksi.

En halua kertoa karmeista tapahtumista viinikellarissa tai vangittujen naisten karmeasta kohtalosta.

http://static.guim.co.uk/sys-images/Guardian/Pix/pictures/2015/2/6/1423242198803/Revolution-in-Russia-as-T-001.jpg

5000 sotilasta, "väkijoukot", siis Talvipalatsin valtauksessa ;)

Olet katsonut Sergei Eisensteinia. Oikeasti bolshut valtasivat avainkohdat pienillä joukoilla yllätyksenä. Kukaan ei huomannut. Minun sukuni asui silloin keskustassa.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

dothefake

Ei siinä paljon yksi tyttären laukku paina, kun isä ja tytär tapetaan kivuliaasti ( vielä kesken). Länsi on toiminut sätkynukkena vaalien edellä. Hurraa.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

guest13807

Quote from: supreme god on 16.03.2018, 23:30:18
Quote from: Suomitar on 16.03.2018, 20:36:37
Quote from: törö on 16.03.2018, 19:54:55
Olisko työmoraali päässyt vähän laskemaan kun toiset rikastuvat ja toiset köyhtyvät?

QuoteA plane lost $368 million worth of cargo after its door flew open — and now gold and diamonds are scattered everywhere

QuoteA Russian plane was flying out of Yakutsk airport carrying tons of gems and precious metals.

Issues began at takeoff, when the plane's door immediately fell off, showering the runway with gold, platinum, and diamonds.

The aircraft continued to lose its cargo until it performed an emergency landing 16 miles away from its original location.

Now, residents of the area are scrambling to find both diamonds and bars of platinum and gold that fell from the sky, while police has closed off the area and is trying to locate all of the missing cargo.

http://www.thisisinsider.com/plane-door-broken-gold-everywhere-3-2018

Niin, siis lentokoneen luukku aukesi vahingossa. Lastina oli kultaa, platinaa ja timantteja, sillä alueella kun on näitä kaivoksia ja tuotteita on aina määrätyin väliajoin haettava Moskovaan.

Venäjän valtiovelka 0. USA:n valtiovelka 300 triljoonaa dollaria.

Kummallakohan pyyhkii paremmin?

Kyllä ne kullat, timantit ja platinat käytetään venäläisten kansalaisten hyväksi. Siksi länsimaita luultavasti kismittää niin kauhiasti, haluaisivat kaikki rikkaudet itselleen - ja niitä ei tasan jaettaisi kansalaisille.
Yhdysvalloilla on 18 triljoonaa ulkoista velkaa, eli ei lähellekkään 300, ja venäjällä on yli 500 miljardia ulkoista velkaa. Eli ei lähellekkään velaton valtio.

Ja siitä huolimatta, että yhdysvalloilla on huomattavasti enemmän ulkoista velkaa, kuin venäjällä, niin yhdysvallat maksaa korkoja talouden kokoon nähden suhteellisesti vähemmän, kuin mitä venäjä. Eli toisinsanoen venäjä pahemmissa velkavaikeudessa, kuin yhdysvallat.

Pahoissa ongelmissa tulevat olemaan myöskin, sillä pakotteiden takia, venäjä ei voi hyödyntää tehokkaasti öljy ja kaasu lähteitään. Toinen vieläkin vakavampi ongelma joka vaikuttaa erityisesti öljyn jälkeiseen aikaan on se, että venäjän ase teollisuuden vienti putoaa jatkuvasti. 2008–12 ->2013–17 Venäjän aseviennit laski 7,1%. Se on iso luku. Samaan aikaan yhdysvaltojen aseiden vienti nousi 25%.

Tulee takuulla laskemaan vielä enemmän, kun tuppaa huonosti noi vehkeet toimivan käytännön tilanteissa.

Pyydän anteeksi ja olet oikeassa USA:n velasta, tosin se on tällä hetkellä yli 20 triljoonaa - kiitos korjauksesta.

https://www.thebalance.com/will-the-u-s-debt-ever-be-paid-off-3970473

Alabama

Veljekset kuin ilvekset: molemmat aina kylmän rauhallisia, joskus (muka) jopa ymmärtävät vastapuolta. Tyyli mukaan luettuna teeskennelty ystävällisyys ja kohteliaisuus on molemmilla hyvin samankaltainen ja selvästi edeltä harjoiteltu ja ylhäältä käsin ohjattu; kanssakeskustelijoiden aivopesu ja käännytys molemmilla mielessä... Toisen mielessä vieraan vallan poliittinen etu, toisella uskonnollis-poliittinen tavoite...

Uskonnollinen ilves taisi saada jokunen aika sitten bannin...
^ johtuu ilmastonmuutoksesta.

P

Quote from: dothefake on 16.03.2018, 23:55:30
Ei siinä paljon yksi tyttären laukku paina, kun isä ja tytär tapetaan kivuliaasti ( vielä kesken). Länsi on toiminut sätkynukkena vaalien edellä. Hurraa.

"Uraa". Venäläisittäin. :)

Jep. Lännestä tehdään eunukki, jota Putin ja Venäjä voivat epäkonventionaalisilla tempuillaan "pyörittää kuten haluavat".

Lännen pitäisi tehdä samaa Venäjällä? Tappaa kaksoisagentteja vastaavilla myrkyillä. Tosin ei sekään toimisi. Venäjä sensuroisi kaiken julkisuudesta. Kukaan ei olisi kuollut, kuin sydänkohtaukseen. "Ei mitään nähtävää".

Avoin(vielä suhteellisen)  yhteiskunta pelaa tätä peliä huonommilla korteilla kuin lähes puhdas totalitarismi.

Niin pelasi kylmän sodankin aikoihin.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.

dothefake

Onneksi tappavat omiaan kun hakevat reaktioita. 27 -vuotias valtio alkaa löytämään identiteettiään ja hiukan mahtailee. Me teemme, mitä haluamme ja sisäpolitiikka on hoidettu, me olemme aivan kohta taas voimavaltio. Siitä tykkää kansa, vaikkei sotaa haluakaan.
-Tytti Tuppurainen

guest13807

Quote from: P on 16.03.2018, 23:52:07
Miten bolsevikit valtasivat talvipalatsin

Thursday December 27, 1917

Kaikkien sotilaspäälliköiden antamat raportit olivat harhaanjohtavia. Sotilasjoukot liittyivät bolsevikkeihin ja  avasivat asevarastot. Bolsevikit levittivät huhuja, että hallitus aikoo muuttaa Moskovaan. Hallitus halvaantui, koska enemmistö sotilaista olivat passiivisia. Sotilaat eivät kuulemma aikoneet sekaantua taisteluun, jottei "veljellistä verta" vuodatettaisi.

Näin bolsevikit saivat haltuunsa lennättimen ja puhelimen, koska 6. marraskuuta hallitus ei voinut luottaa sotilaiden puolustukseen.  Sotilasjohtajien keskuudessa oli vahva epäluottamus.

7. marraskuuta ruokatoimitukset lopetettiin, jottei sotilailla olisi ruokaa. Kerensky oli vaarallisella missiolla, hän yritti tuoda uskollisia sotajoukkoja kaupungin ulkopuolelta.

Kaikki hallituksen huoneet olivat tyhjinä. Ovenvartija ilmoitti minulle, ettei kukaan hallituksesta ollut ilmestynyt sinä päivänä.

Palatsin vanhemmat palvelijat toimivat oppaina:

"Et tule löytämään pettureita meidän joukostamme" ja he pysyivät uskollisina loppuun saakkka.

Palatsiin kutsuttiin kadetit. Ruoka tilattiin puhelimitse, mutta bolsevikit kaappasivat sen matkalla.

Ministerit kokoontuivat ajoittain viereiseen huoneeseen, mistä he näkivät ikkunoista ihmisjoukot.

Tilanne paheni koko ajan. 5.000 merisotilasta saapui Kronstadtista Auroralla, pyssyjen piiput osoittivat talvipalatsiin. Laivastot olivat nyt bolsevikkien hallinnassa kaikki aseet kohdistettiin talvipalatsiin.

Hallituksen virkamiehet antautuivat yksi toisensa jälkeen. Palatsin vartijat kasasivat suuren barrikaadin pääporteille ja odottivat lopullista taistelua.

Kaikki puhelinlinjat oli kytketty irti, yhtä lukuunottamatta, josta saimme ajoittain erittäin huolestuttavia uutisia.

Minut käskettiin useasti varoittamaan hallitusjäseniä pysymään poissa ikkunoista, jottei heitä ammuttaisi.

Aamulla kabinetti kokoontui viimeisen kerran. Kokous pidettiin Malakiittihallissa, täydessä pimeydessä. Työministeri, sosialisti, ehdotti että pari heistä voisi lähteä palatsista ja soluttautua kansaan ja sitä kautta vaikuttamaan heihin. Mutta päätettiin, että ministeriö joko seisoo tai kaatuu yhdessä.

Minun oli määrä lähteä palatsista kahdeksalta. Siihen mennessä kaikki tavalliset ulokäynnit oli vallattu. Uskollinen avustajani, joka tunsi palatsin kuin omat taskunsa, onnistui viemään minut keskuspihaan. Se oli täynnä uskollisia vartijoita. Aseistettu vartija saattoi minut ulos ja varoitti minua jäämästä paikoilleni: "Voit saada luodista".
Kävelin sitä tietä ainoata tietä pitkin, jota uskolliset vartijat pitivät hallussaan. Minut nähdessään he tekivät tilaa, jotta pääsin läpi.

Yhtäkkiä kuulin "Tähdätkää" ja kiväärit ladattiin. Kaksi edessäni kulkevaa sotilasta lähti juoksuun. Katsoin taaksepäin ja näin uskollisten tähtäävän suuntaani. Tajusin, että ne kaksi sotilasta jotka lähtivät pakoon, olivat bolsevikkejä.

Seuraava kadunkulma oli bolsevikkien vartioima. Tavallisia nuoria työmiehiä, jotka kantoivat kivääriä. He eivät pysäyttäneet minua, joten jatkoin matkaani hotelli Eurooppaan, missä olin majoittunut.

Jokainen kadunkulma oli bolsevikkien, sotilaiden tai punakaartin miehittämiä. Pääsin hotellille vahingoittumattomana.

Illalla kun minun piti palata palatsiin, sain kuulla henkilöstön jo antautuneen bolsevikeille. Palatsi oli täysin sotilaiden ympäröimänä, joten en päässyt sisään.

Kuulin ystäväni lähteneen taksilla Kerenskyn kanssa palatsiin, missä bolsevikit pidättivät molemmat. Yölla aseidenlaukaukset alkoivat. Tiesin laukausten tulevan Aurora-aluksesta ja pommittavan talvipalatsia.

Ministereille annettiin uhkavaatimus antautua. He kieltäytyivät. Bolsevikit pääsivät palatsiin jonkun tuntemattoman sisäänkäynnin kautta ja alkoivat heittämään kranaatteja.

Uskolliset vartijat pidättivät nämä bolsevikit. Aurora tulitti uuden sarjan laukauksia palatsiin. Konekiväärit ja kanuunat tulittivat myös palatsia. Lopulta maassa makasi satoja ruumiita. Bolsevikit työntyivät väkisin palatsiin miehittäen sen. Palatsissa he ryöstivät ja tuhosivat jokaisen huoneen.

Ministerit perääntyivät huoneesta toiseen, kunnes heidät pidätettiin ja vietiin linnoitukseen.

Palatsi oli ryöstetty ja tuhottu lattiasta kattoon bolsevikkikapinallisten toimesta, he olivat barbaarijoukko.

Kaikki valtiolliset asiakirjat tuhottiin.

Mittaamattoman arvokkaat maalaukset revittiin alas pistimillä.

Useita satoja huolellisesti pakattuja laatikoita harvinaisuuksia revittiin auki, sisältö joko paiskattiin lattialle tai vietiin ryöstösaaliina.

Aleksanteri III:n kirjastonovet avattiin väkivalloin, kirjoja ym. poltettiin ja tuhottiin.

Kaikki huoneet tuhottiin; pöydät, koriste-esineet, taulut .... kaikki tuhottin.

Mahtava kristallikruunu murskattiin atomeiksi.

En halua kertoa karmeista tapahtumista viinikellarissa tai vangittujen naisten karmeasta kohtalosta.

http://static.guim.co.uk/sys-images/Guardian/Pix/pictures/2015/2/6/1423242198803/Revolution-in-Russia-as-T-001.jpg
[/quote]

5000 sotilasta, "väkijoukot", siis Talvipalatsin valtauksessa ;)

Olet katsonut Sergei Eisensteinia. Oikeasti bolshut valtasivat avainkohdat pienillä joukoilla yllätyksenä. Kukaan ei huomannut. Minun sukuni asui silloin keskustassa.
[/quote]

Anteeksi, en tiedä asiasta, käänsin vain tekstin. Mutta mielenkiintoista tietää, että bolsevikit valtasivat pienillä joukoilla yllätyksenä.

Mitä olen lukenut muualta, oli bolsevikit (eivät olleet edes venäläisiä vaan länsimaalaisia) soluttautuneet puolustusvoimiin niin tehokkaasti, etteivät kokeneet mitään vastarintaa.

Luulen että juuri historia on opettanut venäläisille, ettei sellaista saa koskaan enää tapahtua. Ehkä Venäjä on juuri siksi sulkenut portit, tällä kertaa omasta tahdostaan, jottei kukaan pääse sisäpuolelta tuhoamaan Venäjää.

Esim. Navalny, länsimaalaiset pitävät häntä Putinin diktatuurin uhrina, vaikka hän oli juuri yksi niistä maanpettureista, joka olisi tuhonnut Venäjän silmääkään räpäyttämättä.

Pussy Riot on toinen säälittävä yritys heikentää venäläisten moraali ja vetää venäläiset liberaaliin demokratiaan - demokratia joka paraikaa tuhoaa kaikki itsenäiset valtiot.

Siinä missä länsimedia voivottelee Pussy Riotin karmeata ja epäoikeudenmukaista kohtelua, ovat venäläiset taas aivan raivoissaan niiden tempauksista.

- keskellä päivää ruokakauppaan videokameroiden kanssa, tunkien pakastekanoja sukupuolielimiin ja harrastaen seksiä niiden kanssa - lasten katsellessa.

- keskellä päivää museoon videokameroiden kanssa, missä alkavat harrastamaan ryhmäseksiä - lasten katsellessa.

- kesken messun ryntää videokameroiden kanssa kirkkoon ja pilkkaa Jumalaa alttarilla - järkyttyneiden seurakuntalaisten edesssä.

Voiko venäläisiä syyttää siitä, etteivät halua samaa moraalista rappiota omaan maahansa, juuri kun he ovat saaneet takaisin maansa?

Ukrainassa hyödylliset idiootit kaatoivat hallituksen. Ja värivallankumous oli jenkkien järjestämä, aivan kuten bolsevikkien vallankumous oli aikoinaan. Ei ihme, että Putin järjesti samantien kansanäänestyksen Krimillä, hän ei omien sanojensa mukaan halunnut krimiläisiä elleivät he itse tahtoneet kuulua Venäjään. Koska he olisivat yrittäneet tuhota Venäjää sisältäpäin.

Uusin juttu on se, että ukrainalaiset ovat jo kyllästyneet Itä-Ukrainaan hyökkäämisestä, se kun ei johda mihinkään, joten he ovat menneet Lvivin kaupunkiin missä he ovat julistaneet kaupungin kuuluvan Ukrainalle. Eli Puolaan on tulossa oma sekasortoinen mielenosoitus, jolloin hallitus kaadetaan.

Mitä sukulaisesi sanoivat bolsevikkien vallankumouksesta? Se oli surullista, sitä ymmärtää miksei Putin halua juhlia vallankumouksen vuosipäivää "mitä juhlittavaa meillä olisi?" on Putin sanonut.

dothefake

Toivoisin uskottavalta mielipidemuokkaajalta hiukan parempaa kielitataitoa.
-Tytti Tuppurainen

P

Heh. Putinista "Neuvostoliiton hajoaminen oli vuosisadan suurimpia surunaiheita"? Mutta hän ei halua juhlia ko. viritelmän syntyä? Loogista?  ;D

Vastaus kysymykseesi. Meillä ei bolshuista tykätty. Eikä neuvostoliitosta. Eikä neuvosto/venäläisimperialismista.
Vaatii pikkaisen enemmän pokkaa lähteä pietarilaisena tappamaan Suomeen hyökänneitä venäläisiä ja tehdä sitä lopulta kohtuullisen tasoisena upseerina. Varsinkin, kun osa suvusta on siellä. Voit tappaa sukua, perhettä.

Ja nykyisin nuo suurvenäläisyysstoorit uppoavat bolshujen kanssa samaan roska-aumaan. En vihaa venäläisiä, kun olen itsekin osin sellainen ja ihan kyseiseen kulttuuriin opetettu. Kiinnostuksesta +kolme vuotta Venäjällä elänyt ja asunut..

internetsi

Quote from: Suomitar on 16.03.2018, 23:31:01Minulla oli aikoinaan erittäin venäjävastainen mielipide. [...] Jossakin vaiheessa mielipide alkoi muuttumaan (siihen aikaan puolustin länsimaista mediaa kynsin hampain ja haukuin venäläistä mediaa propagandaksi) - en muista miten se tapahtui, asteittain luultavasti. [...]Mutta vähä vähältä luin enemmän venäläisiä uutisia, katsantokanta oli niin päinvastainen että vei pitkiä aikoja ennenkuin olin päässyt ennakkoluuloistani eroon. Mutta sitä ennen piti kyseenalaistaa länsimainen valtamedia, johon olin aina uskonut sokeasti.
Eli olet löytänyt uuden totuuden. Sitten kun opit kyseenalaistamaan neukkumedian, niin seuraava totuus on varmaan islam. Ei tarvitse sitten enää itse edes miettiä, kummalla kädellä pyyhkäiset, kun sekin ohje tulee totuudesta. Senkin totuuden jälkeen budhalaisluostarin ovet ovat auki.

Yleisellä tasolla minua ihmetyttää se, että näillä "mielipiteen vaihtajilla" on usein tapana nielaista koko klusteri samalla kertaa. Se kertoo siitä, että me nuivat olemme hyvinkin fiksua porukkaa ja voimme poimia parhaat asiat ja käytännöt monistakin oppirakennelmista, myös venäläisiltä. Tämän "nielaise kokonaan" asenteen  huomaan itsekin, kun joskus ruotsalaisten kanssa puhun. Kun kerron käyväni Pietarissa, syömässä blinejä ja katsomassa KHL:ää, niin sitten luullaan että hyväksyn neukkuimperialismin. Se naurattaa aina.

@dothefake , koska me pidetään se Hommakerho Выборг, niin voidaan lähettää tähän ketjuun terveisiä?
Lohjan persut

dothefake

Aina valmiina. Volvon vuotava takarengaskin sai tänään uuden sisuskumin.
-Tytti Tuppurainen

P

Quote from: dothefake on 17.03.2018, 01:08:55
Aina valmiina. Volvon vuotava takarengaskin sai tänään uuden sisuskumin.

Vieläkö tuota tehdään muualla, kuin Venäjällä?  Minä sain pyyteetöntä apua tuntemattomalta venäläiseltä keskellä yötä, kun viimeinen ehjä vararengaskin oli rikki. Ajoi minut 20 km lähimmälle 24h rengaspajalle, jossa vähiten rikkinäinen tubeless varustettiin sisäkumilla ja suosituksella "ei ajaa kovasti yli 60 km/h. ". Ruplani eivät riittäneet kokomaksuun ja auttajani maksoi osan. Ei ottanut vastaan euroja. Ja ajoi minut takaisin 20 km ja odotti, että sain renkaan alle.

Ei pyytänyt mitään avustaan. Jäin jopa velkaa rahaa.

Venäläiset ovat usein ihmisinä mitä mahtavimpia. Säälittää, että valtiona systeemi ei toimi kansalaistensa edun mukaisesti. Iso osa varastetaan pienen joukon eduksi.

P

Tai. Autoni levisi keskelle Pietarin ruuhkaa kolmi, nelikaistaiselle. Täysin tuntematon pysähtyi ja tarjosi hinausköyttä. Pistettiin kiinni ja vedettiin lähimpään rauhalliseen paikkaan. Olisi vetänyt kotiini saakka. Ei halunnut rahaa, vaikka auto oli n. 1988 Passatti. En kehdannut vedättää ruuhkassa kilometrejä, ettei kytkin kärsi, koska minulla oli Venäjällä voimassa oleva hinausvakuutus.

Mutta. Venäläisissä on mahtavia ihmisiä.

Mutta.. valtarakenteet ja niiden toimet.. Itse pidän ne erillään ihmisistä.

dothefake

Kuuntelin tänään Ville Haapasaloa puolitoista tuntia ja vakuutuiduin, että Venäjä toimii niin hyvin, kuin 27- vuotias valtio voi toimia.
-Tytti Tuppurainen

guest13807

Päivän aiheeseen - vakoojan myrkyttäminen UK:ssa.

Näillä 'todisteilla' mennään, kooste johtajien helmistä:

QuoteTheresa May:

On erittäin todennäköistä, että Venäjä on vastuussa myrkytyksestä.

Pandoran rasia oli avattu ja brittiläisiltä viranomaisilta kuultiin täysin käsittämättömiä argumentteja, samalla kun Britannian liittolaiset kiiruhtivat toistamaan saman syytöksen.

QuoteDonald Trump:

Näyttää siltä kuin ainoastaan Putin on voinut olla myrkytyksen takana.

Quote Ranskan, Saksan, USA:n ja Britannian johtajat julkaisivat yhteisen tiedotteen:

"On erittäin todennäköistä, että Venäjä on syyllinen myrkytykseen."

QuoteAngela Merkel: (läsnä olivat myös Macron ja Löven)

"Mahdollisuus, että jäljet johtavat Venäjään ovat erittäin todennäköiset."
QuotePresidentti Emmanuel Macron:

Venäjän on pakko olla vastuussa myrkytyksestä, koska "ei ole muuta uskottavaa selitystä."
QuoteUSA:n YK-lähettiläs Nikki Haley:

Selvä linki Salisburyn myrkytyksen ja Venäjän epäonnistumiseen vakuuttaa Syyrian hallintoa tuhoamaan kemialliset aseensa välillä.

(OPCW, YK sekä Pentagon ovat jo vahvistaneet, että Syyrian hallituksen kemialliset aseet on ihan oikeasti tuhottu)
QuoteNATO Sihteeri kenraali Jens Stoltenberg:

Venäjän rooli iskussa käy yhteen Venäjän vuosikausia harjoittamaan vastuuttomaan käytökseen. (sotilaalliseen läsnäoloon Pohjois-Euroopasta Lähi-Itään, yrityksiin kaataa demokraattisia vaaleja ja insituutioita, Krimin anneksaatio.
QuoteBritannian ulkosihteeri Boris Johnson:

"Venäjän vastaukset ovat omahyväisiä ja sarkastisia, mikä osoittaa niiden perustavanlaatuisen syyllisyytensä."

"Koko tapahtuma ei ole mitään muuta kuin itsestäänselvän venäläisyyden manifestaatio."

"On ylivoimaisen uskottavaa, että Putin itse määräsi myrkytyksen."
QuoteSaksan ulkoministeri Sigmar Gabriel:

Kuvasi koko tilannetta "huonoksi James Bond elokuvaksi" ja kritisoi poliitikoiden kaikkein oudoimpia epäilyksiä ja että ne ajoivat omia salaliittoteorioitaan. Hän neuvoi viranomaisia tekemään päätöksensä vasta tutkimuksen jälkeen, ei ennen sitä.

https://www.rt.com/news/421550-russia-skripal-highly-likely/

sivullinen.

Quote from: P on 17.03.2018, 00:34:25
Heh. Putinista "Neuvostoliiton hajoaminen oli vuosisadan suurimpia surunaiheita"? Mutta hän ei halua juhlia ko. viritelmän syntyä? Loogista?  ;D

Oikea ilmaus taisi olla tragedia eli murhenäytelmä. Minustakin Eurostoliiton hajoaminen on suuri tragedia, mutta ei se tarkoita, ettenkö sitä pitäisi hyvänä asiana ja suorastaan toivottavana. Tässä mielessä Putin esitti tämän sosialistien propagandaansa toisessa merkityksessä ottaman lausahduksen.

Venäläisillä on erittäin kiinnostava suhtautuminen ulkomaiseen lehdistöön. Sen tavallaan annetaan olla ja elää omassa valheessaan -- myös oma lehdistö on Venäjällä varmasti erittäin sensuroitu, mutta se ei minua kiinnosta, kuten ei myöskään Igorin ja Tatjanan elämä Siperiassa tai mikään vastaava --. Muut maat pyrkivät korjaamaan vääriä -- tai haitallisia -- tietoja omista toimistaan ulkomaisessa lehdistössä. Venäläiset joskus jopa ruokkivat niitä. Tästähän on olemassa koko käsite maskirovka. Sen avulla venäläiset onnistuivat Toisessa Maailmansodassa natsit hyökkäämään vääriin kohteisiin ja liian isoin joukoin ja se oli ehkä natsien häviön kannalta ratkaiseva tekijä. Näin hyödyllistä välinettä venäläiset eivät halua jättää käyttämättä.

Tälläkään kertaa ei ole selvää, kuka myrkytti miehen. Nähtävästi tempulla ei ollut tarkoitus vaientaa, koska mies ei vaiennut, vaan pelotella -- tai sitten provosoida --. Olettaisin Venäjän olleen teon takana. Putin itse ei välttämättä näihin operaatioihin osallistu vaan jättää ne kenraaleille. Sama tilannehan oli Ukrainan yllä alasammutun matkustajakoneen kohdalla. Lavrov syyttii Ukrainan johtoa siitä, etteivät nämä olleet sulkeneet ilmatilaa kokonaan matkustajakoneilta, ja siksi olivat syyllisiä. Sosialistit väänsivät tästä väitteen, että Lavrov kieltää Venäjän osallisuuden tekoon. Hän ei sitä suoraan kieltänyt, ei tunnustanut, mutta antoi ymmärtää. Sosialistit tulkitsivat sen valheellisesti väärin ja Lavrov nauroi. Venäjä onnistui tempulla osoittamaan ilmatorjuntaohjusjärjestelmänsä kyvykkyyden asiasta kiinnostuneille -- joka sittemmin on tullut erittäin ratkaisevaksi tekijäksi ei vain Ukrainassa vaan myös Syyriassa ja jopa Nato-maa Turkki on sellaisen "toimivaksi todettuna" ostanut --, mutta samalla suuret kansanryhmät eivät ole varmoja asiasta.

Lisäksi on turha jeesustella ihmisten tappamisesta. Varsinkaan sota-alueella Syyriassa olevien kohteiden tuhoaminen on ihan sodan sääntöjen mukaista, vaikka niissä olisi siviilejä ja lapset itkisivät. Myös vakoiluhommiin ryhtyneiden myrkyttämiset kuuluvat kovan maailman lainalaisuuksiin. Eikä Venäjä ole näissä asioissa yksin. Myös amerikka ja Kiina käyttävät yhtä kovia otteita omien sotilaallisten tavoitteidensa saavuttamiseksi. Eurostoliiton jäsenmaistakin ainakin britannia ja Ranska myös niin tekevät, mutta Uusnatsi-Saksa on tässäkin mielessä Vanhanatsi-Saksan painolastin ja yleisen heikkouden johdosta poissa kovien kerhosta. Minusta se ei ole ylpeilyn aihe.

Lopulta olisi todella surullista, jos tämä tapaus ei olisi Venäjän oma kurinpalautusoperaatio. Silloin tämä nimittäin olisi britannian -- tai jonkun muun maan -- aiheuttama provokaatio, jolla selvästi pyrittäisiin vaikuttamaan Venäjän presidentinvaaleihin. Sosialistien mukaan Venäjä on onnistunut voittamaan brexit-äänestyksen, amerikan presidentinvaalit ja Italian parlamenttivaalit käyttäen somea. Jäsen Suometar oivaltavasti jo sanoi amerikan käytännössä yksin hallitsevan kyberavaruutta eli myös somen takana olevia järjestelmiä. Silti Venäjä on somessa niin ylivoimainen, että voittaa kaikki tärkeät vaalit -- ja kyseessä on valtio, jossa ei edes sähkötolppia saada pystyyn --. Jos nyt britannia joutuisi vielä turvautumaan niinkin perinteiseen ja alkeelliseen temppuun kuin myrkytykseen sotkeakseen Venäjän vaalit, kertoisi se aika surullista kieltä britannian kyvykkyydestä elää kolmannella vuosituhannella; eikö siellä kukaan osaa perustaa valeprofiilia VK:hon tai kirjoittaa Putinia haukkuvia viestejä keskustelupalstoille?

Britannia on jo lakkauttanut Russia Todayn toimiluvat kaapeliverkossa ja Saksa uhkailee antavansa miljoonasakkoja jokaiselle venäläisen uutisen levittäjälle. Näin paljoa ei edes Neuvostoliitossa pelätty aikoinaan amerikan propagandakoneistoa. Amerikan senaattikin käytti kallista keskusteluaikaansa asettaakseen Pietarin trollitehtaan pakotelistalle; mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan. Suomen valtiojohto on kauhusta kankeana saman "tehtaan" kanssa. Jos kyseessä olisi edes miljoonan miehen armeija tai Putinin vaalitilaisuudessaan näyttämä uusi mannertenvälinenohjus, joka pystyy viemään kasan vetypommeja väitetysti jokaiseen paikkaan maapallon pinnalla, niin pelko olisi jotenkin oikein mitoitettu. Mutta nyt on väitetystikin kyseessä ainoastaan parin sadan lähes ruokapalkalla työskentelevän nettikirjoittelijan toimisto, ja he enimmäkseen kirjoittavat roskaa ja piirtävät hauskoja kuvia -- ja heitä pelätään enemmän kuin ydinpommeja --.

Sosialistien pelkotila on aivan käsittämätön. Minusta paras sosialistien tarina kertoo siitä, miten Paremman Korean hakkerit onnistuivat murtautumaan kaikkein salaisimpiin tietoverkkoihin ja varastamaan amerikan ja Etelä-Korean sotasuunnitelmat, ja sen vuoksi hyökkäystä Parempaan Koreaan ei voitu tehdä. Se on kaikkein hauskin ja uskomattomin. Venäjällä sentään tunnetusti on sähköä myös öisin ja jopa internet-yhteyksiä, joten heiltä olisi voinut jotain osaamista odottaakin. Mutta Paremman Korean hakkerit, jotka ensimmäisen kerran näkevät tietokoneen parikymppisinä ja internetistä kuulevat vasta kauan sen jälkeen, ovat neroudeltaan niin suuria, että parin viikon tietokoneenkäytön alkeiskurssin jälkeen murtautuvat heti maailman salaisimpiin tietoverkkoihin. Jotain realismia olisi hyvä saada näihin pelkotiloihin. Vaan sosialistien psykoosi on Suuri ja Mahtava.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

P

"Suomitar"? Mitenkä ketjuun kommentoijien "russofobia" etenee? :roll:

guest13807

Quote from: P on 17.03.2018, 01:19:59
Venäläiset ovat usein ihmisinä mitä mahtavimpia. Säälittää, että valtiona systeemi ei toimi kansalaistensa edun mukaisesti. Iso osa varastetaan pienen joukon eduksi.

:roll:

On se niin harmi kun ne venäläiset eivät tajua millaisen hallituksen täytyy olla  :facepalm:

Olethan muistanut kertoa heille, millaisen kunnon hallituksen ja systeemin täytyy olla?

Tärkeintähän näyttää olevan se, ettei hallitus saa missään nimessä ylläpitää minkäänlaista suhdetta kansalaisiin. Täytyy tuoda järjettömiä määriä matuja kehitysmaista, ilman mitään velvoituksia, ja hallitus seisoo vaikka päällään jotta niillä olisi hyvä olla. Kantaväestöä haukutaan hallituksesta käsin, mutta matuja pidetään kuin kukkia kämmenellä.

Tämäkö on sellainen hallitus jonka toivot venäläisille? Hallitus joka vähät välittää kantaväestöstä ja soimaa sitä joka käänteessä, hallitus joka ei kuuntele kantaväestöä lainkaan eikä edes mainitse kantaväestöä ellei ole ihan pakko, sekin tehdään pitkin hampain. Ja muistuttaa joka käänteessä, että isänmaallisuus on pahasta.

On se vaan hyvä kun sinä tiedät, että venäläiset ovat väärässä rakastaessaan Putinia ja kokiessaan Putinin pitävän heistä huolta. Taisi unohtua kokonaan, että Venäjän kansa on kärsinyt valtavasti Neuvostoliiton aikana. Silloin hallitus ei välittänyt heistä pätkääkään. Ja nyt kun presidentti muistaa ylistää ja kehua heitä jokaisessa puheessaan, se onkin tosi paha juttu  :roll:

Tähän väliin on pakko laittaa brittifoorumin kommentteja:

Quote"VENÄLÄINEN HALLITUS EI OLE NIIN TYHMÄ.
BRITTILÄINEN YLEISÖ TAAS ON JUURI NIIN TYHMÄ."

Niitä ei voi edes verrata keskenään, koska ero on niin valtava. VALTAVA ero hallituksen älykkyyden ja propagandalla syötetyn yleisön välillä.

Quote"Joskus täytyy odottaa kunnes tajua motiivin. RT:n sensuroiminen sopisi anti-venäläiseen propagandaan. Kaikki käy kunhan päästään vaikuttamaan tyhmän brittiläisen väestön tajuntaan.

Quote"Siis... Venäjä käyttää hermokaasua, joka voidaan helposti jäljittää sen venäläiseen alkuperään,  EI tappaakseen. Ha ha ha.

Sillä välin äskettäiset EU-toimittajien teloitukset Maltalla ja Slovakiassa tuskin ylittää uutiskynnyksen.

Puhumattakaan vanhasta kunnon Mossadista, joka tapojensa mukaan kirmailee kaikkialla teloittaen niitä ihmisiä, joista Mossad ei tykkää - käyttäen irlantilaista, brittiläistä, kanadalaista, saksalaista jne. passia.

Eikä kukaan tuomitse niitä tai pakota niitä antautumaan.

QuoteEhkä ne, jotka ylistävät heidän retoriikkaansa, uskovat että nämä psykopaatit pitävät heistä huolta ??? Lol)

internetsi

Quote from: Suomitar on 17.03.2018, 02:16:16On se niin harmi kun ne venäläiset eivät tajua millaisen hallituksen täytyy olla  :facepalm:

Olethan muistanut kertoa heille, millaisen kunnon hallituksen ja systeemin täytyy olla?
Se on harmillista, kun eivät tajua vaan öykkäröivät. 1992 alkaen osasivat vähän aikaa olla kunnolla, siis ulkomaiden suhteen. Ei hyökkäilty ulkomaille, ei uhottu eikä öykkäröity. Olivat löytäneet paikkansa maailmassa. Mutta eivät halunneet käyttäytyä siivosti, vaan heti kun saivat taloutensa kommunismin jäljiltä jotenkin järjestykseen, alkoi heidän osaltaan perseily.

Pitäköön hinttilakinsa ja laittakoot joitakin bändejä vankilaan. Sivistysmaat voivat vähän kummastella, että mitenkäs ne nyt noin, mutta kyllä maailmaan puhetta mahtuu. Sellainen hallitus tosiaan olisi mukava, joka pysyisi omalla tontillaan eikä hyökkäilisi naapurien kimppuun eikä öykkäröisi muille. Minä ainakin toivon aina mukavaa naapuria, enkä kimppuun hyökkäävää öykkäriä.
Lohjan persut

P

Quote from: Suomitar on 17.03.2018, 02:16:16
Quote from: P on 17.03.2018, 01:19:59

:roll:

On se niin harmi kun ne venäläiset eivät tajua millaisen hallituksen täytyy olla  :facepalm:

NO päästiin siihen. Harmi. Minusta ei kuulu kertoa sitä venäläiselle. Kotona venäläinen ääänioikeutettu, päätti olla lähtemättä Helsinkiin äänestämään

törö

Quote from: Suomitar on 17.03.2018, 01:39:04
Päivän aiheeseen - vakoojan myrkyttäminen UK:ssa.

Mä heitän villinä arvauksena, että joku venäläinen taho horjuttaa nyt Putinin asemaa, koska tuollaisen myrkyn käytämisessä ei olisi muuten mitään järkeä. Siinä kuolee turhan helposti itsekin.

Jos se on vielä pantu tuliaisiin venäjällä, niin sitten on otettu se riski, että tullimies tai joku muu sivullinen kuolee, eikä agenttipiireissä mielellään tapeta sivullisia. Ennemmin myrkky piikillä uhrin perseeseen, vaikka silloin pitää mennä lähelle.

Sitä on kyllä käytetty näihin tarkoituksiin, mutta se oli silloin kun siitä juoruttiin länsimedialle.  Niillä on tältä alalta sen verran osaamista, että ei tarvitse käyttää ihan mitä tahansa.

QuoteWill Englund, a writer for the Baltimore Sun, published testimonies by a number of scientists and exposed the existence of the "Novichok." One of the scientists accidentally touched the material and died. Others followed. Those who survived were prosecuted for speaking to Englund. A Russian banker and his secretary were killed after a small quantity of the material was spread on the handset of their telephones. The Russians insisted, however, as they are doing today, that they do not possess any such weapon. "We play by the rules," Kuntsevich said at the time.

https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-5172264,00.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Poison_laboratory_of_the_Soviet_secret_services

MW

Ennakkoluulo on hauska sana. Ennakkotiedosta harvemmin puhutaan.

Tunkki

Quote from: sivullinen. on 17.03.2018, 01:42:49
Venäjä onnistui tempulla osoittamaan ilmatorjuntaohjusjärjestelmänsä kyvykkyyden asiasta kiinnostuneille -- joka sittemmin on tullut erittäin ratkaisevaksi tekijäksi ei vain Ukrainassa vaan myös Syyriassa ja jopa Nato-maa Turkki on sellaisen "toimivaksi todettuna" ostanut --, mutta samalla suuret kansanryhmät eivät ole varmoja asiasta.

Eri järjestelmä kyseessä. Matkustajakone pudotettiin BUK-itohjuksella, ja Turkki hieroo kauppoja S-400 -järjestelmästä.

J. Lannan haamu

Quote from: Punaniska on 16.03.2018, 19:29:46
Itse asiassa hyvin harva vihaa venäläisiä,

Täyttä sontaa. Tottakai Neuvostoliittoa vihataan koska se viha on meille synnytetty ja istutettu pienestä asti. Ja tuo on ihan loogista! Mutta, siitä vihasta olisi pitänyt hieman luopua 2000-luvun taitteessa ja viimeisten 18 vuoden aikana, kun olemme nähneet millaiseen mädätykseen ja kriisiin länsi ja USA ovat meidät johdattaneet. Tämä Neuvostoliiton puolustaminen on nimenomaan se vastareaktio siitä ainaisesta ryssäpelosta ja -vihasta.

Kyseessä ei ole kompassin neulan kääntäminen itään, vaan kyseessä on neulan kääntäminen pois lännestä kohti Suomea. Ja heti kun puolustaa Neuvostoliittoa edes jossain asioissa niin se kiihottaa helvetisti useaa suomalaista.
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

trump

Se nyt vain on niin, ettei Venäjän kaltaista maata johdeta kuten hippileiriä. Jos Ville Niinistö voittaisi Venäjän presidentinvaalit, niin maa romahtaisi päivässä. Venäjä taitaa olla maailman monikulttuurisin maa, jos sitä mitataan kulttuurien, eikä ihon tummuuden määrällä.

Punaniska

Quote from: J. Lannan haamu on 17.03.2018, 08:44:40
Quote from: Punaniska on 16.03.2018, 19:29:46
Itse asiassa hyvin harva vihaa venäläisiä,

Täyttä sontaa. Tottakai Neuvostoliittoa vihataan koska se viha on meille synnytetty ja istutettu pienestä asti. Ja tuo on ihan loogista! Mutta, siitä vihasta olisi pitänyt hieman luopua 2000-luvun taitteessa ja viimeisten 18 vuoden aikana, kun olemme nähneet millaiseen mädätykseen ja kriisiin länsi ja USA ovat meidät johdattaneet. Tämä Neuvostoliiton puolustaminen on nimenomaan se vastareaktio siitä ainaisesta ryssäpelosta ja -vihasta.

Opettelee lukemaan hän. On tainnut rotusotiminen jättää jälkensä. Toivottavasti vielä joskus kävelee ilman oheiskipuja.

Neuvostoliitto ja venäläiset ihmisinä eivät ole synonyymejä.

e: mitä myrkytykseen tulee, niin jokainen maa, joka pelaa tuolla tasolla, on valmis tappamaan maanpetturin, jos ei muuten yletä.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

dothefake

Olen sanonut aiemminkin, ettei Venäjälle kannata mennä, jos ei pysty hyväksymään leppoisasti kaikkia niitä päättömyyksiä, mihin siellä törmää. Päättömyyksiä meidän mielestä, venäläisten mielestä normal. Mielenkiintoinen sukellus toiseen kulttuuriin.
-Tytti Tuppurainen

internetsi

Quote from: dothefake on 17.03.2018, 08:56:45Olen sanonut aiemminkin, ettei Venäjälle kannata mennä, jos ei pysty hyväksymään leppoisasti kaikkia niitä päättömyyksiä, mihin siellä törmää. Päättömyyksiä meidän mielestä, venäläisten mielestä normal. Mielenkiintoinen sukellus toiseen kulttuuriin.
Kummallisinta on se, että nämä Venäjästöliiton suurimmat ihailijat mitä täälläkin on ollut, ei edes itse käy itärajan takana. Uppis joskus mainosti, kuinka hän oli käynyt kokonaista neljä (4) kertaa siellä elämänsä aikana, pakettimatkalla. Nykyisistä terijokelaisista en tiedä, käykö ne siellä vai ei. Ehkä ei käy, ettei illuusio mene rikki. Matkailu aina kannattaa, siinä oppii nuivaksi.

Me voitaisiin @dothefake 'n kanssa perustaa Nuivamatkat osio, tosin ei myytäisi pakettimatkoja ettei miliisi epäilisi valmismatkarikoksesta. Mutta dothe lähtee kuskiksi ja minä voin olla opas, käydään sitten itärajan takana. Paljonko Volvoon mahtuu porukkaa? Käydään läpi venäläisyyden hyvät puolet ja neukkujen idiotismi. Nuivatours goes Яussia.
Lohjan persut

dothefake

Kaipa viisikin mahtuisi hyvin, mutta neljä voisi olla luontevampi monin puolin. Neljällä vuokraisi jo kesämökin, ainakin Viipurista kohtuuhintaan. Toisaalta tunnet minua paremmin hostellit. Olisikohan ketään kiinnostuneita.
-Tytti Tuppurainen

internetsi

Quote from: dothefake on 17.03.2018, 11:47:14
Kaipa viisikin mahtuisi hyvin, mutta neljä voisi olla luontevampi monin puolin. Neljällä vuokraisi jo kesämökin, ainakin Viipurista kohtuuhintaan. Toisaalta tunnet minua paremmin hostellit. Olisikohan ketään kiinnostuneita.
Suomitar voisi lähteä tulkiksi.

Harmi kun ei päästä tänään lähtemään, kun huomenna siellä on erikoisempi päivä. Mutta pitää avata siitä uusi ketju.
Lohjan persut