News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Onko niin, että kristitty ahdasmielisyys on jotenkin tuomittavampaa kuin islamil

Started by Kim Lindblom, 26.07.2009, 20:21:16

Previous topic - Next topic

Kim Lindblom

Uutispäivä Demarissa ilmaisee tuohtumustaan Ilkka Vuorikuru seuraavasti.
"Samalla kun Ylen kanavilla maltilliset piispat paasaavat ihmisoikeuksista ja tasa-arvosta, TV7 pitää yllä hurmoshenkistä ja nyky-yhteiskuntaan huonosti sopivaa ahdasmielisyyttä. " Nainen ja mies eivät ole tasa-arvoisia. Homoseksuaalisuus on sairaus. Evoluutioteoria on saatanan juoni. Rukous parantaa syövästä. Seksikin kuuluu vain avioliittoon"
Hiukan ihmetyttää moinen tuohtumus kun samalla juuri sosialidemokraattien toimesta ollaan innolla tuomassa tähänkin maahan kymmeniä jos ei satoja tuhansia maahanmuuttajia joilla vielä kivikautisemmat käsitykset naisten asemasta ja homoista. 
Vai onko niin, että kristitty ahdasmielisyys on jotenkin tuomittavampaa kuin islamilainen?
http://lindblomkimi.blogit.kauppalehti.fi/

JPU

Quote from: Kim Lindblom on 26.07.2009, 20:21:16
Hiukan ihmetyttää moinen tuohtumus kun samalla juuri sosialidemokraattien toimesta ollaan innolla tuomassa tähänkin maahan kymmeniä jos ei satoja tuhansia maahanmuuttajia joilla vielä kivikautisemmat käsitykset naisten asemasta ja homoista.
Lisäisin tuohon että näiden maahanmuuttajien käsityksiä ei lainkaan saa kritisoida eikä niistä saa edes puhua ääneen.
"– Kun tänne tulee ihmisiä, joilla on erilaisia tapoja toimia, pukeutua ja puhua, he muuttavat meidän arkeamme. Muutoksen voi nähdä hyvänä tai huonona, mutta on järkevämpää nähdä se hyvänä, koska sille ei mitään mahda. Suomi ei voi umpioitua enää."

- Tiede-lehti, 9/2014

Kim Lindblom

Olen joskus ihmetellyt miksi monikulttuurisen yhteiskunnan vastustajaksi kuvataan lähes aina valkoinen heteromies. Jos ja kun monikulttuurisuus todenteolla alkaa rikastuttaa elämäämme Suomessa, valkoinen heteromies on se joka häviää vähiten. Kun monikulttuurisuuden mukanaan tuoma islamilainen arvomaailma alkaa vaikuttaa, todellisia häviäjiä ovat naiset ja homot. Valkoinen heteromies sen kun porskuttaa, korkeintaan kivittää ensimmäisen vastaantulevan homon tai ajaa naiset pois työpaikaltaan.
http://lindblomkimi.blogit.kauppalehti.fi/

Toopo

Suurin osa kristittyistä kannattaa sukupuolten tasa-arvoa. Meidän seurakunta on homobaarin vieressä ja koskaan ei ole ollut ongelmia puoleen tai toiseen.

Ja mitä se kennellekkään kuuluu milloin sitä seksielämän aloittaa. Taitaa Demarin kirjoittaja olla itse varsin suvaitsematon.

JM-K

Jotain mätää tässä kristillisyydessä kyllä on pakko olla. Kirjoitin näet viimeisimpään kirjoitukseeni kotisivuillani näin (http://juhamakiketela.info/index.php?sivu=kaikkeasita): "

"Jostain kumman syystä se (länsimainen yhteiskunta) on pystynyt kuitenkin tuottamaan jotain sellaista, mitä monet muut yhteiskunnat eivät ole. Esimerkiksi yhteiskuntarauhaa, vakautta, taloudellista menestystä, tasa-arvoa, sananvapautta, uskonnonvapautta, seksuaalista vapautta ja tasa-arvoa, ihmisoikeuksia ja paljon muutakin käyttökelpoista. Paljon asioita, joiden arvon ymmärtää vasta sitten, kun ne menettää. Vaikka en uskon miehiä olekaan, niin pakkohan tuo on myöntää, että enemmistö länsimaisen hyvinvointiyhteiskunnan hyvistä piirteistä rakentuu kristillisille perusarvoille".

Tuo teksti ei sitten ollutkaan bumtsibumia ja naminamia ihan kaikille hyville ihmisille. Paskapostia on tullut ihan kiitettävästi ottaen huomioon erityisesti sen, että kelit ovat olleet ihan kivat viime päivinä. Luulisi suvaitsevaisilla olevan jotain muutakin tekemistä, kuin häiriköidä minua. Ei kai sitten ole.

Varsinainen jackpot tapahtui kuitenkin eilen: minua ilahdutti eräs akateeminen rouva Helsingistä. Hän soitti ilta seitsemältä ja totesi, että olen muun muassa epähumaani, läpeensä paha ja paska ihminen.

Inspiraatio rouvalle tähän soittoon oli syntynyt, kun hän luki kommenttejani a-tuubin Bosniaketjusta (http://atuubi.yle.fi/keskustelu/id-2003925?page=11). Yritin kyllä kertoa rouvalle, että nuo kommentit ovat ihan kesyjä verrattuna siihen, mitä lähiaikoina on tulossa. Turhaan.

Rouvan äshät shhhuhisisssivat shhhiiihen malliin, että arvelin hänen maistelleen hieman liikaa punaista muumilimpparia (1,5 litran pulloista tietysti).

No minulla kun on tämä euron sunnuntai, niin eikun soitin tänään rouvalle takaisin ja kysyin, että jokos on pää selvinnyt? Ehdotin lisäksi, että jos on, niin voitaisiin vaikka jatkaa jutustelua siitä, kuinka epäkelpo kansalainen minä oikeastaan olen.

Jostain syystä rouva ei halunnut jatkaa keskustelua.

Sen sijaan hän hermostui, että mistä olen onkinut hänen numeronsa selville. Totesin siihen vain, että jos ollaan ihan tarkkoja, niin hänen numeronsa on työnantajan numero. Puhelua en saanut nauhalle, kun oli tuo kakkospuhelin käytössä, mutta lupasin toimittaa ensi tilassa hänen myöhemmin illalla lähettämänsä muumeiluviestit hänen lähiesimiehelleen ja hänen työntantajansa koko johtoryhmälle.

Ihan vinkiksi muillekin idiooteille, että numeron salaaminen kännykän asetuksista ei sitten salaa numeroa lähetetyistä herjatekstareista.

Tätä ei taideta yliopistossa opettaa?

Sivusta seuraaja

QuoteIhan vinkiksi muillekin idiooteille, että numeron salaaminen kännykän asetuksista ei sitten salaa numeroa lähetetyistä herjatekstareista.

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Aapo

Quote from: Kim Lindblom on 26.07.2009, 20:21:16
Vai onko niin, että kristitty ahdasmielisyys on jotenkin tuomittavampaa kuin islamilainen?

Molemmat ovat yhtä tuomittavia, tosin islamilaista ahdasmielisyyttä on olemassa paljon enemmän maailmalla kuin kristillistä.

Islamilaisilla ei vielä toistaiseksi ole TV-kanavaa Suomessa, ellei FST:tä lasketa. Oletteko ikinä katsoneet TV7:ää? Se on aivopesua pahimmasta päästä, varsinkin lapsille suunnatut ohjelmat. Kanavan ohjelmistoon kelpaa kuka tahansa kiihkosaarnaaja tai hurmoshenkinen "ihmeparantaja", minkä seurauksena amerikkalainen fundamentalismi uhkaa rantautua Suomeen. Olin pitänyt suomalaista kristinuskoa kohtalaisen harmittomana, ennen kuin satuin vilkaisemaan TV7:ää. Al-Jazeerakin on sitä maltillisempi ja puolueettomampi.

Pointtisi on ajankohtainen vasta sitten, kun Abdullah Tammi perustaa Suomeen oman TV-kanavan.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

- Robert J. Hanlon

Aurelius

Pitäisikö maltillisten piispojen Ilkka Vuorikurun mielestä opettaa, että Jumala ei voi parantaa sairauksia? Eikös saman tien voisi vaatia piispoja opettamaan, ettei Jumalaa ole ja ettei rukouksia kuulla. Vai että Jumala on kyvytön vaikuttamaan lääketieteellisiin seikkoihin?

On eri asia mennä lupaamaan, että rukouksella paranee, mutta jos nyt ylipäänsä uskoo että on olemassa kaikkivaltias Jumala ja että Jumala kuulee rukouksia, miksi pitäisi kieltää rukoilemasta syövästä paranemista? Kumman premissin kieltämistä maltillinen kristillisyys mahtaa vaatia?

Marjapussi

Kristillinen ahdasmielisyys Suomessa on aika mietoa. Tottakai siinä puputetaan kaiken maailman hölynpölyä. Varmaankin kaikki pakanat, kerettiläiset ja muuten vaan "vääriä" uskontoja harjoittavat manataan helvettiin. Ääri-islam taasen pyrkii käyttämään myös väkivaltaa jihadissaan. Mielummin jehovat saavat rukoilla minut Manalaan, jonka kellariinkin olen useasti vapaaehtoisesti suostunut menemään kuin "paratiisilennolle" muslimiterroristien kanssa.
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

JR

Minun tuntemani kristillinen ahdasmielisyys on sitä, että pitää rakastaa lähimmäistään, rukoilla vihamiestensä puolesta ja kohdella muita, niinkuin toivoo itseään kohdeltavan.
Tälläkin palstalla kovin mielellään lasketellaan melkoisia perättömyyksiä joistain asioista.

Cettu

Itseäni ainakin ärsyttää kristitty ahdasmielisyys aivan yhtä paljon kuin islamilainen ahdasmielisyys, ja kyllä minun nähdäkseni molempia suvaitaan tai ei suvaita ihan samalla tavalla Suomessa. Harvoinpa kukaan nostaa mekkalaa esim. vanhollislestadiolaisten naisten asemasta, kun he toimivat synnytyskoneina nyrkin ja hellan välissä. "Jumala on miehen pää ja mies on naisen pää", tätä ajatusta toteutetaan ihan supisuomalaisessa lestadiolaisuudessa aika kirjaimellisesti ilman vastustusta.

Timo Hellman

Quote from: JR on 27.07.2009, 17:26:30

Minun tuntemani kristillinen ahdasmielisyys on sitä, että pitää rakastaa lähimmäistään, rukoilla vihamiestensä puolesta ja kohdella muita, niinkuin toivoo itseään kohdeltavan.
Tälläkin palstalla kovin mielellään lasketellaan melkoisia perättömyyksiä joistain asioista.

Me tunnemme sitten tyystin eri puolet asiasta. Minun tuntemani kristillinen ahdasmielisyys ajaa Portugalista naiset tekemään abortteja erityisille laivoille aluevesirajan tuolle puolen ja iloitsee kun homostelijoiden ystävä Tarzan johtamassa valtiossa sattui taas yksi kouluampuminen.
The truth is that what we call Capitalism ought to be called Proletarianism. The point of it is not that some people have capital, but that most people only have wages because they do not have capital. -  G. K. Chesterton

Miniluv

Ai, tunnetko tosiaan Fred Phelpsin? Harvalla sadan hengen seurakunnan johtajalla on tuollaista medianäkyvyyttä. ...mistähän mahtaa johtua ???
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Toopo

Quote from: Timo Hellman on 27.07.2009, 19:42:10

Me tunnemme sitten tyystin eri puolet asiasta. Minun tuntemani kristillinen ahdasmielisyys ajaa Portugalista naiset tekemään abortteja erityisille laivoille aluevesirajan tuolle puolen

Sun mielestä siis ahdasmielisyyttä on se että joidenkin mielestä pienellä sikiöllä on oikeus elämään? No tämä on etiikkaan liittyvää pohdintaa. Ärsyttää vain että ahadasmieliseksi haukutaan asioita jotka ei vastaa omaa arvomaailmaa.

ElinaElina

Kuuntelin radio Deitä 26.7.09 myöhäisillalla, ohjelmaan sai soittaa mistä vaan aiheesta. Uskonnollinen nainen soitti tuohtuneena. Hän oli lukenut saman päivän Turun Sanomien reportaasin pakolaisleiristä Irakissa, jossa oli n 800 asukkia. Nainen sanoi, että pakolaiset ovat politiikan pelinappula, ihmetteli miksei miljoonat arabit maissaan pysty näitäkin 800 kotouttamaan vaan meidän pitäisi, vaikka arabeilla on miljoonien rikkaudet. Nainen oli tosi äkäinen.

Mikään hommakerholainen hän ei ollut, sen huomaa sanavalinnasta.Hän käytti omia termejään, mutta pointti tuli täysin selväksi.

Ohjelman juontaja neuvoi kirjoittamaan Turun Sanomain yleisönosastoon.
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

Tony Vuori

Ei pidä ajatella, että islamilaisuutta pidettäisiin vähemmän ahdasmielisenä kuin kristinuskoa. Luulen, että kyse on vieraskoreudesta, jota pidän hyvin suomalaisena piirteenä. Ei sanota suoraan mitä vieraasta ajatellaan, mutta sen sijaan omaa kotia ja siitä syntyviä asioita saa arvostella suorasanaisestikin. Näin tuumasin tästä ihan lyhykäisyydessään.

Ahdasmielisyys tuntuu olevan piirre, joka kattaa kaikenlaiset ryhmät. Jopa ns. suvaitsevaisto on ahdasmielistä mm. suhtautumisessaan suvaitsemattomiin. Ahdasmielisyys on ryhmän piirre, eli siihen liittyy sovittuja sääntöjä siitä mikä on hyväksyttyä toimintaa tai olemista.

Näitä vastakkainasetteluja voi keksiä lisää loputtomasti, kuten esim "Onko vihreä ahdasmielisyys tuomittavampaa kuin hommalainen?".

Stormheit

Jos täällä oltaisiin tarpeeksi ahdasmielisiä ihan suomalaiseen tyyliin niin eihän tässä olisi hätäpäivää minkään monikulttuuristen ongelmien ja värinöiden edistämiskeskusten myötä.
"Muinaisuuden mustan yössä, Pohjolan ajan alussa, aaltosi ulappa aava, yli suuren Suomenmaan."

Turjalainen

Viimeksihän vuonna 1939-44 oltiin onneksi suomalaisittain kristillisen ahdasmielisiä ja suvaitsemattomia, vaikka kuinka koittivat valistaa, että massamaahantulo ja sosialismi ovat rikkautta...
"Sotilaspapin puheen jälkeen koko miesjoukko seisoi hiljaisena pidätellen tunnevyöryä. Siellä täällä pari liikutuksen kyyneltä tipahteli rynnäkkökiväärin kylmälle teräkselle, valuen siitä asetta puristavalle kädelle ja tippuen lopulta maahan - isiltä perittyyn ja isien verellä lunastettuun maahan"

Kalma

Tuskin kristitty ahdasmielisyys on sen tuomittavampaa, mutta henkilökohtaisella tasolla se on vaan masentavampaa ja ehkä jopa loukkaavaa, kun näkee, että sivistysvaltioiden ihmiset kaikista mahdollisuuksista valitsevat sen. Nykyään osa valitsee näemmä jo islaminkin, että samasta asiastahan tässä on pohjimmiltaan kyse.

JR

Pikkuisen olen sitä mieltä, että joiltain on suhteellisuudentaju pahasti hukassa. Siinä, missä kristinoppi velvoittaa rakastamaan vihollista, islam velvoittaa kaivamaan kaulaansa myöten maahan ja kivittämään hengiltä.

pavor nocturnus

QuotePikkuisen olen sitä mieltä, että joiltain on suhteellisuudentaju pahasti hukassa. Siinä, missä kristinoppi velvoittaa rakastamaan vihollista, islam velvoittaa kaivamaan kaulaansa myöten maahan ja kivittämään hengiltä.

Nooh, aina sitä voi puhua kauniita, mutta kyllä ne kristytkin ovat miekkaan tarttuneet, eikä siihen hukuttu. Don't practice what you preach ja silleen.

Kyllä sen kristitytkin tajuavat, että ei voi kääntää toista poskea jos pää pyörii pitkin piennarta.

Asiaan. En minä kristittyjä suomessa pidä mitenkään ahdasmielisinä. Kiihkoilijoita löytyy joka lähtöön joka porukasta. Kristityt suomessa ovat muutenkin melko maallistunutta porukkaa ja pääosin ns.tapakristittyjä, joiden kirkkoon kuuluminen perustuu lasten kastamiseen ja muihin kivoihin hepenejuhliin.

Hannu Niemi

Ihan vinkiksi muillekin idiooteille, että numeron salaaminen kännykän asetuksista ei sitten salaa numeroa lähetetyistä herjatekstareista.

Jos on ollut pitkä ja ikävystyttävä päivä töissä, niin ei muutakun foorumille illalla niin aina saa hyvät naurut jostain :D

Vaikutit erittäin fiksulta kun tovin kerkesimme tampereella jutella,siis toisin sanoen kaupunkilaiselta, joka omaa myös kiitettävän määrän sitä kuuluisaa maalaisjärkeä ;D

Mutta kiinnostaisi että miten oikein käsittelet mielessäsi sitä törkypostia, sitä tulee varmasti todella pahaakin tekstiä välillä, ja jopa suoranaisia uhkauksia. Vai onko se niin, että mitä enemmän sitä tulee, sitä enemmän siihen vain turtuu?
"ensisijaisesti hyysäreinä ja mokuttajina. Toissijaisesti ollaan Bilderbergin tahdottomia sätkynukkeja. Jos aikaa jää, niin toimitaan myös natottajina, kukkiksina, stalinisteina ja ek:n juoksupoikina."
Miska Rantanen kysymykseeni tiedonvälittäjä vai mielipidevaikuttaja

Timo Hellman

Quote from: Toopo on 27.07.2009, 21:33:11
Quote from: Timo Hellman on 27.07.2009, 19:42:10

Me tunnemme sitten tyystin eri puolet asiasta. Minun tuntemani kristillinen ahdasmielisyys ajaa Portugalista naiset tekemään abortteja erityisille laivoille aluevesirajan tuolle puolen

Sun mielestä siis ahdasmielisyyttä on se että joidenkin mielestä pienellä sikiöllä on oikeus elämään?

Mun mielestä ahdasmielisyyttä on se jos nainen ajetaan tekemään abortti luudanvarteen sidotulla pullonkaulalla (trust me, näin on tehty ja tullaan tekemään) tai käymään jollain paskasormisella enkelintekijällä vain siksi että jokin satukirja määrittelee elämän pyhyyden.
The truth is that what we call Capitalism ought to be called Proletarianism. The point of it is not that some people have capital, but that most people only have wages because they do not have capital. -  G. K. Chesterton

JR

Kylläpäs täällä ollaan suvaitsevaisia, syntymättömän lapsen tappaminen sivistyneesti on hienompaa, kuin "luudanvarrella" tappaminen.

Miniluv

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/