News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2015-10-04 Suomeen perustettu uusi Sininen risti ry-niminen hyväntekeväisyysyhd.

Started by J.M, 06.10.2015, 10:22:50

Previous topic - Next topic

Ullatusnillitus

Quote from: Sydämistynyt on 12.10.2016, 22:29:55
Quote from: Ullatusnillitus on 12.10.2016, 21:04:33
Sinisen Ristin joulupata Punaisen hakaRistin joulupadan viereen, niin lupaan laittaa elämäni ensimmäisen kerran roposeni hyväntekeväisyyteen. Huolestuttaa tosin, miten kehitysmaalaiset saavat nyt rynnäkkökiväärinsä, jos Punaisen hakaRistin joulupata saa näin pahan kilpailijan.

Joulupata on Pelastusarmeijan.  Punaisella Ristillä, joka muuttunee kohta Punaiseksi X:si, kun risti on muslimille kauhistus, on omat nälkäpalkkakeräyksensä.

No niinpäs onkin. Eivätkä kehitysmaalaiset saa suinkaan rynnäkkökivääreitään Punaiselta hakaRistiltä vaan Punaiselta Puolikuulta.

Ant.v2

Hieno juttu. Avustuskenttä monipuolistuu. Tarvetta on, sillä isot toimijat kuten kirkko ja Punainen risti ovat keskittyneet lähinnä muslimien auttamiseen.
"Siniset jatkaa täysillä" (Sampo Terho)

Java

Quote from: Ant.v2 on 12.10.2016, 22:49:28
Hieno juttu. Avustuskenttä monipuolistuu. Tarvetta on, sillä isot toimijat kuten kirkko ja Punainen risti ovat keskittyneet lähinnä muslimien auttamiseen.
Juuri näin, hienoa että edes joku taho ottaa Suomalaisten hädän tosissaan!!
Älä usko mitään mitä kirjoitan!

Supernuiva

Aika näyttää miten tässä käy. Itse vain pahoin pelkään, että jotkut aiheuttavat myöhemmin tarkoituksella ongelmia tälle yhdistykselle.

Onko vielä kuultu esimerkiksi rasismisyytöksiä?

Impi Waara

Vuoden paras uutinen! Jospa tämä leviäisi mahdollisimman pian koko Suomen kattavaksi. Paikallisella tasolla yksittäiset ihmiset auttavat sen minkä rahkeissa riittää, vaan ei riitä tarpeeksi.

Suomessa vuonna 2016 mm. seuraavaa tapahtuu suljettujen seinien takana:
- vanhuksen sänkynä toimivaa sohvaa kuivitetaan sanomalehdillä
- monisairas näkee nälkää sairauksien aiheuttamien suurten hoitokulujen vuoksi
- eläkkeisiin nähden ylivoimaisen suuret terveydenhoito ja/tai kotipalvelumaksujen vuoksi vanhuksia ja sairaita on menossa ulosoton syövereihin

Pienimpiä eläkkeitä saavien kohdalla erilaisiin omavastuisiin terveydenhoidossa kuluu 3-4 kuukauden KAIKKI tulot!

Jos suomalaiset eivät saa apua toisilta suomalaisilta, niin keneltä sitten??
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

Sitruunamelissa

No niin, tätä on odotettu. Laitoinpa verkkopankissa kuukausimaksun rullaamaan puoleksi vuodeksi eteenpäin. Katselen siinä samalla sitten, miten Sinisen ristin toiminta lähtee kunnolla liikkeelle. Toivottavasti mahdollisimman moni apua tarvitseva suomalainen saisi tämän yhdistyksen kautta edes jotain tukea arjessa tarpomiseen.
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

kgb

Quote from: Ulvokki on 14.10.2016, 10:03:42
Kuulostaa hienolta. Noin yleisesti ottaen olen kyllä pahoillani että hädässä olevien auttaminen siirtyy yksittäisten hyväntekeväisyysjärjestöjen harteille. Mielestäni on tarkoituksellisesti heikennetty sosiaalisia palveluja ja näissä hyväntekeväisyysbisneksissä ei aina kaikilla ole ihan puhtaita jauhoja. Tuossa rinnalla pitäisi aina olla toimiva julkinen sosiaalijärjestelmä joka takaisi minimi toimeentulon ja turvan kaikille.
Se että varakkaimmat maksaisivat veroja ei ole yhtään kamalaa, kamalampaa on heiteille jätetyt lapset ja vanhukset ja jatkuva ahdistus kuinka pärjätä seuraavana päivänä.

Tuosta voi olla toistakin mieltä. Jos yleistä sosiaaliturvaa ei olisi, meillä ei olisi diskorahaongelmaa lainkaan. Ja hyväntekeväisyyteen annettujen rahojen kohteen voisi itse valita sen mukaan, mitä haluaa tukea. Eikä siten, että joku nappaa verorahoista ison siivun ja jakaa sen sitten jokaiselle joka kehtaa rahaa tulla taikaisenästä hakemaan.
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

kgb

Quote from: Ulvokki on 14.10.2016, 14:56:32
No problemo! Nytkin voitaisiin kohdentaa tuet kantaväestölle, aivan kuten Tanskassakin jossa on maahantulijoille tiukat säädökset ja omat erilliset tuet.  Vokkijärjestelyt voisi myös siirtää julkiselle puolelle jolloin edullisin ratkaisu olisi toimivin, kasarmiasuminen+ateriat tasolla.

Tietenkin voitaisiin. Niin ei vaan tehdä. Esittämässäni skenaariossa mitään jaettavaa ei edes olisi, joten kohdentamistakaan ei tarvitsisi miettiä.
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

Impi Waara

Heitänpä haasteen kehiin. Rahan lisäksi muullekin avulle on tarvetta ja jokainen pystyy tekemään jotain. Itse olen vuosia pessyt yhden dementiaa sairastavan mummon pyykit ja aiemmin tein myös ruokaa. Oma fyysinen kunto on nyt jo niin heikoissa kantimissa, että ainoa asia josta suoriudun lähes omatoimisesti, on pyykinpesu.

Lukuisat kotiensa vankeina olevat vanhukset ja liikuntarajoitteiset kaipaavat kipeästi seuraa. Moni haaveilee ulkoilusta. Auttaminen käytännössä ei ole mitään rakettitiedettä, joten heitän pallon teille. Kuka ottaa kopin?
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

[email protected]

Liikakansoitusta ei ratkaista väestönsiirroilla.