News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Jotain rajaa -mielenosoitus 10.10.2015 Helsinki

Started by Miniluv, 05.10.2015, 15:09:32

Previous topic - Next topic

Lalli IsoTalo

Quote from: millla on 07.10.2015, 18:54:32
Emmin kyllä nyt puheen pitämistä kokonaan ...

Tämä 1-2-3 kaava on ihan yksinkertainen:

1. "Hei, minä olen millla ja haluan puhua siitä mitä samalla rahalla saa.

2. Kun yksi pakolainen otetaan Suomeen, se maksaa 57 000€ vuodessa. Samalla rahalla saisimme apua tarvitsevaan maahan koulutarvikkeet 20 000 lapselle. Kannattaako meidän mielummin auttaa 20 000 lasta paikanpäällä, kuin yhtä pakolaista täällä? Kuka on tätä mieltä? Nostakaa käsi pystyyn, tai huutakaa KYLLÄ!

(Pari samanlaista esimerkkiä tähän.)

3. Olemme siis melkein kaikki sitä, että samalla rahalla kannattaa mielummin auttaa tuhansia paikan päällä, kuin harvoja täällä. Kiitos teille ja hyvää päivänjatkoa!

Kannattaa mielummin pitää yleisö nälkäisenä, jolloin se ehkä itse etsii lisää tietoa asiasta, kun ähkyttää se liialla tiedolla ja monimutkaisilla selityksillä.

KISS = Keep It Simple Stupid
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Kyuu Eturautti

Quote from: Lalli IsoTalo on 07.10.2015, 18:18:10
Quote from: Kyuu Eturautti on 07.10.2015, 14:26:02
... minulle lämpeni myöskin yksi filosofia tähän mielenosoitukseen, toivon mukaan sen voi ottaa kädenojennuksena, kompromissina.

2. Ehdotan, että nyt joka ikinen nuivastakin siivestä voisi hyväksyä tämän poikkeuksellisena kriisitilanteena ja tehdä aivan kaikkensa auttaakseen heitä pärjäämään Suomessa.

Sorry vaan Kyuu, olen aivan eri mieltä, vaikka olenkin sillanrakentaja. Mutta olen sitä vain nuivien ja suvisten välillä. Nämä nyt Ruotsin kautta saapuneet perseilevät hyväksikäyttäjät pitää saada maasta ulos mahdollisimman nopeasti, ja mieluiten omatoimisesti. Mitä enemmän tulee kylmää kättä ja pakkasta tupaan näille suomalaisten vihollisille, sitä vähemmän he viihtyvät täällä.

Korostan vielä kerran, puhun vain näistä Ruotsin kautta tulleista.
Asiattomin perustein tulleet pitää tietenkin poistaa, mutta se pitää tehdä asiallisesti, lakia noudattaen. Se on osa tätä kokonaisuutta. Oikeusvaltioon on nojattava. Emme voi olettaa, että kaikki he ovat asiattomasti maahan tulevia, vaan asia pitää selvittää. Kenttäoikeuteen emme ryhdy.

Tiedän erinomaisen hyvin että tämä minun ns. tilulii-asenne on vähän erilainen kun mitä on kokeiltu aiemmin. Minä haluan oikeasti riisua hanskat ennen kun edes pistän niitä käteeni. Minä heitän nyt porkkanat pöydälle ja tarjoan avoimin käsin kompromissia. Olen sen ansiosta viimeksi eilen saanut aika ikävän uhkauksen eräältä ilmeisesti vasemmistoradikaaleihin kuuluvalta. Se ei pysäytä minua. Anarkistit eivät pysäytä minua, eivätkä kyllä kainalontuulettajat tai rasistitkaan. Tämä tulijoiden aalto on muuttanut minun kantojani sillä tavoin, että nyt haluan entistä enemmän ratkaisuja ja kompromisseja.

Jos ministeri Sipilä haluaa kansan talkoisiin mistä tahansa aiheesta, se onnistuu paremmin jos kansaa ei jaeta kahtia.

Näihin puhevinkkeihin mitä todettiin aiemmin, allekirjoitan pitkälti hyvät ideat. Ensin esittely, kuka olet ja mitä teet. Sitten kerro mikä on ongelma ja sen perään ratkaisu. Jos sinussa on semmoisen hurmoksellisen puhujan vikaa, on ihan hyvä idea kysyä yleisöltä myös esim. TÄTÄKÖ ME HALUAMME? Se ei toimi parhaalla tapaa jos lukee paperilta, pitää katsoa yleisöön. Ja tosiaan, älä puhu semmoista mikä ei ole lapsille sopivaa kuultavaa. Kiroilu on helppoa, luovat metaforat haastavia ja upeita. Meillä on rikas kieli, käytä sitä hyväksesi.
"Natseja puolustava yrittäjä" - sometotuus.
Blogini Pirkan blogeissa

Afrikan kirjeenvaihtaja

Quote from: millla on 07.10.2015, 18:54:32Epäselvää keille esiintyminen on tarkoitettu..

Minäkin sain juuri viestin, jossa pohdittiin, onko Erkki Tuomioja puhujien joukossa.

Mielestäni ajatus lyhyistä kansalaispuheenvuoroista on hyvä. Todennäköisesti ihmisiä kiinnostaa kuulla, mistä puhuja on kotoisin. Se voi myös jäädä kuulijoiden mieleen ja on kiinnostavampi tieto kuin esimerkiksi jäsenyys Hommaforumilla. Lisäksi on vain oltava selvin päin, oltava kiroilematta ja pitäydyttävä mielenosoituksen aiheessa.
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

millla

"1. "Hei, minä olen millla ja haluan puhua siitä mitä samalla rahalla saa.

2. Kun yksi pakolainen otetaan Suomeen, se maksaa 57 000€ vuodessa. Samalla rahalla saisimme apua tarvitsevaan maahan koulutarvikkeet 20 000 lapselle. Kannattaako meidän mielummin auttaa 20 000 lasta paikanpäällä, kuin yhtä pakolaista täällä? Kuka on tätä mieltä? Nostakaa käsi pystyyn, tai huutakaa KYLLÄ!

(Pari samanlaista esimerkkiä tähän.)

3. Olemme siis melkein kaikki sitä, että samalla rahalla kannattaa mielummin auttaa tuhansia paikan päällä, kuin harvoja täällä. Kiitos teille ja hyvää päivänjatkoa!

Kannattaa mielummin pitää yleisö nälkäisenä, jolloin se ehkä itse etsii lisää tietoa asiasta, kun ähkyttää se liialla tiedolla ja monimutkaisilla selityksillä. "

En kyllä todellakaan ymmärrä, mikset itse kirjoita puhetta, kun se noin valmis jo on. Jos et kerran paikalle pääse....

Mulla ei ole motivaatiota esittää sinun puhettasi.

Varmaan siellä puhujia riittää, joten minun teksti olisi ollut yksi ajallisesti pieni. 

millla

Mutta joo, tulen joukkoon pelkästään tuulettamaan (en kainaloilla).

Hieno miekkari siitä tulee.

Kyuu Eturautti

Eikö sinulla ole kylttiä tehtynä? Ei hätää, tein pienen määrän kartonki- ja laminointitulosteita juuri äskettäin A4 ja A3-kokoihin, joissa on sekä Jotain Rajaa -julisteversioita että myös toisen hommakeskustelijan minulle toimittamia "EU needs borders" ja "Support Hungary" tekstejä. Lisäksi samaisen artistin (ilmaiskoon itsestään jos haluaa) vaihtoehtoinen flaikku on tulossa tarjolle. Meidän omia flaikkuja tulee myös, monta.

https://goo.gl/photos/4bMAquKVcgEHqpcs7
Blogini Pirkan blogeissa

guest3656

Quote from: Kyuu Eturautti on 07.10.2015, 20:58:38
Eikö sinulla ole kylttiä tehtynä? Ei hätää, tein pienen määrän kartonki- ja laminointitulosteita juuri äskettäin A4 ja A3-kokoihin, joissa on sekä Jotain Rajaa -julisteversioita että myös toisen hommakeskustelijan minulle toimittamia "EU needs borders" ja "Support Hungary" tekstejä. Lisäksi samaisen artistin (ilmaiskoon itsestään jos haluaa) vaihtoehtoinen flaikku on tulossa tarjolle. Meidän omia flaikkuja tulee myös, monta.

https://goo.gl/photos/4bMAquKVcgEHqpcs7

Etkö voisi tehdä jotain tämän kaltaista? Vaikka kyse ei olekaan suoranaisesti EU:n vastaisesta mielenosoituksesta, niin ainakin epäsuorasti.

AnnaManna

Kiitos kaikille puuha miehille & naisille. Mukana tulen olemaan tässäkin tilaisuudessa ja tällä kertaa otan lapset ensimmäistä kertaa mukaan. Tästä syystä tulemme osallistumaan vain tori tapahtumaan, mutta marssille, jos sellaista on, emme tule. Viime kokemuksiemme valossa, torilla pystyy hyvin olemaan lastenkin kanssa, mutta marssilla suvakit ja antifantit voi huudella ja tehdä mitä tahansa ja en halua selvittää lapsieni kanssa jälkipyykkiä tai saattaa lapsiani vaaraan.

Joka tapauksessa, mukana olemme ja toivon, ettemme ole ainoa lapsiperhe :D Kiitos vielä kertaalleen kaikille, jotka ovat nähneet vaivan ja ilmoitelkaa, jos johonkin voi laittaa jonkin sorttista pientä avustusta tukirahastoa varten!
"THERE`S ONLY SO FAR YOU CAN GO BEFORE YOU SAY ENOUGH IS ENOUGH"

Mehud

Sen sijaan avaan vielä toisen näkökulman. Olen eilen ja tänään osallistunut keskusteluihin Tampereella kaupungin edustajien kanssa mitä tulee hätämajoituskeskukseen ja sen ympärillä tapahtuvaan. Hyvänä puolena siellä tehdään paljon toimintaa vapaaehtoisvoimin aika terveeltä pohjalta, ei siis SPR:n bisneksenä vaan ihan oikeasti hyödyllisenä työnä. Tämän pohjalta minulle lämpeni myöskin yksi filosofia tähän mielenosoitukseen, toivon mukaan sen voi ottaa kädenojennuksena, kompromissina.

1. Meillä on tosi paljon tulijoita nyt täällä. He ovat nyt täällä, eikä heitä voi pois heittää, vaan hakemukset pitää käsitellä asiallisesti.
2. Ehdotan, että nyt joka ikinen nuivastakin siivestä voisi hyväksyä tämän poikkeuksellisena kriisitilanteena ja tehdä aivan kaikkensa auttaakseen heitä pärjäämään Suomessa. Tervehtikää kaduilla, rauhoitelkaa huolestuneita ihmisiä, puhukaa asiallisia, ymmärtäkää puolustuksen ja hyökkäyksen ero. Voimme luvata, että me autamme ja teemme kaikkemme että tilanne ei meidän toimien johdosta pahenisi vaan paranisi. Toki vastapuolenkin on lopetettava rasistihuutelut ja tilanteen heikennys siltä osin, molemminpuolistahan tämä.
3. MUTTA vastineeksi tästä valtion on annettava ylläolevaan mahdollisuus. Se tarkoittaa sitä, että nyt on limitti täynnä. Haemme jotain rajaa ja se raja on nyt ylittynyt komeasti. Ei enempää. Nyt otetaan parin-kolmen vuoden projekti käsitellä nämä henkilöt ja kotouttaa parhaalla tapaa ne, joilla on perusteltu syy turvapaikkaan. Ihan oikeasti keskitytään nyt katsomaan sille osalle paikka yhteiskunnassa, ketkä sen todella tarvitsevat. Mutta siihen asti, ei enempää. Rajat ylitetään vastedes vain asianmukaisilla papereilla. Enempää hakemuksia ei oteta. Nyt keskitytään maassa jo oleviin. Huolehditaan heistä.
4. Yhtä lailla myös taloudelliset realiteetit on huomioitava. Rahaa ei saisi nykyisen kaltaisissa määrin jaella. Turvapaikanhakuvaiheessa ei rahaa tarvitsisi jaella, vaan vasta kun on turvapaikka myönnetty. Perheenyhdistämiskriteerejä voisi myös suunnata Tanskan tyyliseksi. Tästä ei koidu kohtuutonta haittaa hätää kärsiville. Kohtuullista haittaa koituu säästötoimista jokaiselle suomalaisellekin.

Eli kompromissi. Me huolehdimme maassa olijoista, mutta valtio pitää huolen että saamme siihen tilaisuuden. Nimittäin jos kaoottinen tulva ei lopu, emme voi tätä tehdä.

muoks: blogissani myös http://aamulehdenblogit.ning.com/profiles/blogs/pakolaiskriisin-ratkaisuja-kotimainen-kompromissi

Jos järjestäjätahon puheet ovat boldauksien tasolla, niin neljällä lahtelaisella on syy jäädä pois tapahtumasta. Tuo on mokutusta ja hivuttautumista pahimmillaan. Pitää oikein kysyä, että mitä Hommassa tapahtuu, kun pakolaiset ja hallituksen toimet rakkauspommitetaan hyväksytyiksi siellä missä niitä ei pitäisi hyväksy.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

SimoMäkelä

Näiden mielenosoitusten yksi merkittävä vaikutin on (ainakin toistaiseksi), että niitä lähes viikkotain ja monilla paikkakunnilla. Ja loppua ei vielä taida olla näköpiirissä. Taitaa olla ainutlaatuista vuosikymmeniin.

Vasuri-anarkot mellastavat pääasiassa itsenäisyyspäivänä ja vappuna ja lähtökohtansa ovat pelkästään aatteellisia. Maahanmuutto-kriitikoiden taas on jotain ihan toista, akustista huolesta ja käytännön elämästä kumpuavaa.

Uuno Nuivanen

Minäkään en usko kukkahattuilulla ja kompromissihakuisuudella enää saavutettavan mitään. En tietysti kannata mitään öyhötystäkään, mutta..  ???

MacGyver

Quote from: Mehud on 07.10.2015, 21:40:02
Jos järjestäjätahon puheet ovat boldauksien tasolla, niin neljällä lahtelaisella on syy jäädä pois tapahtumasta.

Älä nyt yhden puheen takia jätä osallistumatta. Itselleni puheita tärkeämpi on että väkeä saapuisi paljon paikalle, tilaisuuden teema tulee selväksi tiedotusvälineille, ne ei kaunopuheita tuo esille.
Hallituksen toiminta on niin röyhkeä ja ylimielinen hyökkäys etten uskon niiden kaipaavan mitään konsensusta mielenosoittajien kanssa.

Kyuu Eturautti

Quote from: Kaupunkisuunnittelija on 07.10.2015, 21:07:08
Etkö voisi tehdä jotain tämän kaltaista? Vaikka kyse ei olekaan suoranaisesti EU:n vastaisesta mielenosoituksesta, niin ainakin epäsuorasti.
En ole graafikko, mutta olen tulostanut mitä on heitelty. F-sanaa en haluaisi printata tai keskisormea, koitetaan pitää se ns. voimallinen kielenkäyttö pois lapsiystävällisestä tapahtumasta. Mutta kaikin mokomin, kun valmista printtimatskua tulee, teen mitä voin.

Quote from: AnnaManna on 07.10.2015, 21:31:48
Kiitos kaikille puuha miehille & naisille. Mukana tulen olemaan tässäkin tilaisuudessa ja tällä kertaa otan lapset ensimmäistä kertaa mukaan. Tästä syystä tulemme osallistumaan vain tori tapahtumaan, mutta marssille, jos sellaista on, emme tule. Viime kokemuksiemme valossa, torilla pystyy hyvin olemaan lastenkin kanssa, mutta marssilla suvakit ja antifantit voi huudella ja tehdä mitä tahansa ja en halua selvittää lapsieni kanssa jälkipyykkiä tai saattaa lapsiani vaaraan.
Hei, emme järjestä marssia ainakaan tällä kertaa, vaan hieman pidemmän ja hiotumman mielenosoituksen. Marssi on aina vähän haastavampi ja poliisin kanssa keskusteltuamme totesimme että tilanne pysyy paremmin kärryillä toritapahtumana.

Jos järjestäjätahon puheet ovat boldauksien tasolla, niin neljällä lahtelaisella on syy jäädä pois tapahtumasta. Tuo on mokutusta ja hivuttautumista pahimmillaan. Pitää oikein kysyä, että mitä Hommassa tapahtuu, kun pakolaiset ja hallituksen toimet rakkauspommitetaan hyväksytyiksi siellä missä niitä ei pitäisi hyväksy.
Tämä on minun mielipiteeni, ei kenenkään muun. Minun mielipiteeni on, että ylpeyttä pitää olla valmis nielemään, mikäli sen vastineeksi saadaan hallitukselta selvä linjanveto ja tilanteen ottaminen hallintaan. Olen sitä mieltä, että Suomi korjataan yhdessä. Minä menen vaikka vapaaehtoiseksi hätämajoituskeskukseen jos tiedän, että tilanteen paisumiselle on laitettu stoppi. Olen valmis antamaan jotain jos se on hinta, mikäli holtittoman maahantulon pysäyttämiseksi tarvitaan.

Toivon, että moni muukin on valmis pistämään pöytään jotain, mikäli se avaa lukon. Tietenkään se ei saa olla vastikkeetonta, emmekä tietenkään hiljene ennen kuin tilantee laitetaan stoppi. Mutta joka kerta kun avaan tästä aiheesta suuni, haluan että siinä keskustelussa on tilaa sovinnolle ja realistiselle ratkaisulle.

Minä en aio missään oloissa kyseenalaistaa tulijoiden ihmisarvoa. Heidän hakemus pitää käsitellä oikeusvaltion periaatteiden mukaan. Tähän kuuluu paitsi se, että he voivat asua turvassa käsittelyn ajan, mutta tietenkin myös se, että hylätty päätös johtaa välittömään maasta poistumiseen. On varsin selvää, että hakemukset ovat perusteettomia ja että maa josta he tulivat - Ruotsi - on turvallinen maa. Tämä pitää osoittaa lakien ja asetusten avulla, mm. Dublin-sopimuksen pohjalta. Tällaisen käsittelyn pitäisi tapahtua nopeasti ja esimerkiksi Halla-aholta on tullut tähän hyviä ehdotuksia. Toimille on kuitenkin aina oltava peruste, ei ainoastaan halu.

On erittäin mahdollista että olen väärässä. Siksi korostan, jälleen kerran, että heitän vain ilmoille omia ajatuksiani. Ne eivät ole totuuksia, enkä sano niitä minkään muun tahon suulla kun omallani. Ja arvostan sitä, että minulle myös sanotaan päin naamaa jos ehdotukseni on surkea. Keskustelua - ei hyssyttelyä. Ne, jotka minut tunteavat paremmin, tietävät että ei tuota mitään ongelmaa minulle myöntää olleeni väärässä. Ideoin, kokeilen, epäonnistun, yritän uudelleen.

Quote from: MacGyver on 07.10.2015, 21:53:47
Älä nyt yhden puheen takia jätä osallistumatta. Itselleni puheita tärkeämpi on että väkeä saapuisi paljon paikalle, tilaisuuden teema tulee selväksi tiedotusvälineille, ne ei kaunopuheita tuo esille.
Hallituksen toiminta on niin röyhkeä ja ylimielinen hyökkäys etten uskon niiden kaipaavan mitään konsensusta mielenosoittajien kanssa.
Taisit osua naulan kantaan.
Blogini Pirkan blogeissa

Pennit ja markat

Millla, rohkeasti vain. Hienoa, että haluat puhua. Sellaisia "täyspäisten" naisten puheenvuoroja ei oo miekkareissa tällä porukalla koskaan liikaa. Porukka kun tuppaa meillä - aktiivit siis - olemaan enemmän miehiä.

Tosiasiallinen Nuiva

Quote1. Meillä on tosi paljon tulijoita nyt täällä. He ovat nyt täällä, eikä heitä voi pois heittää, vaan hakemukset pitää käsitellä asiallisesti.

Dublin-tapauksien hakemuksia ei pidä laillisten sopimusten mukaan edes ottaa käsiteltäväksi, vaan kyseiset henkilöt on käännytettävä.

Emme kai me osoita mieltä lakien ja sopimusten rikkomisen puolesta?
Non poteris veritatem

Mehud

Jos järjestäjätahon puheet ovat boldauksien tasolla, niin neljällä lahtelaisella on syy jäädä pois tapahtumasta.

Kyllä tuossa Kyuun puheessa meille ehdotetaan sellaisia toimintatapoja, joiden hyvyyden rinnalla SPR ja Jeesus muistuttavat pahaisia katupoikia.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

millla

Kaikki eivät voi olla samaa mieltä isossa porukassa. Toisaalta, jos itselläni menee fiilis johonkin, se on menoa - pienessä määrin, Jotain Rajaa :D

Miekkarit on niitä harvoja oljenkorsia mitä meillä on.

Voihan käydä niinkin, että eripuolella Suomea on erilaisia miekkareita, eri järjestäjillä erilaisia. On mistä valita.

kelloseppä

Eiköhän JV-kurssin käyneet (toivottavasti) nämä muista, mutta Markolla on peruslähtökohta oikein jos nyt detaljit epätarkkoja. JV:llä ei ole hurjasti erityisoikeuksia.

Mutta ehdotan kunnioittavasti, että JV:n ase on hänen suunsa ja taito on hänen diplomatiansa. JV ei ole voimankäyttöväline, vaan voimankäytön liennyttämisväline. Hän on asiakaspalvelija, neuvottelija, sovittelija - ja vasta aivan viime tingassa, kun akuutti tilanne ei mitenkään muuten voi selvitä, voi hän käyttää hallittuja voimakeinoja suojellakseen ihmisten turvallisuutta - niin hyökkääjän kuin itsensä kuin sivullistenkin osalta. Sanon tämän omalla rajallisella, mutta edes jonkinmoisella JV-kokemuksella. En laita liivejä päälleni ollakseni vasara joka näkee kaikkialla nauloja, vaan enemmänkin antaakseni merkin alueella oleville ihmisille että heidän turvallisuudesta ja tilaisuuden sujumisesta välitetään. Itse kävin koulutuksen huumepoliisin alaisuudessa ja olen melko vakuuttunut että hän tietää pahoista tilanteista enemmän kun valtaosa meistä koskaan haluaa kuullakaan. Toistaiseksi nämä neuvot ovat olleet kullan arvoisia. Rohkaisen jokaista paikallaolijaa ajattelemaan tältä lähtökohdalta. Uskon, että detaljeja JV-asioista, lain rajoista, ongelmista ja haasteista voidaan käydä toisaalla. Itsellänikin on pari ideaa miten lakia voisi kehittää mutta se ei kuulu nyt tähän.

Sen sijaan avaan vielä toisen näkökulman. Olen eilen ja tänään osallistunut keskusteluihin Tampereella kaupungin edustajien kanssa mitä tulee hätämajoituskeskukseen ja sen ympärillä tapahtuvaan. Hyvänä puolena siellä tehdään paljon toimintaa vapaaehtoisvoimin aika terveeltä pohjalta, ei siis SPR:n bisneksenä vaan ihan oikeasti hyödyllisenä työnä. Tämän pohjalta minulle lämpeni myöskin yksi filosofia tähän mielenosoitukseen, toivon mukaan sen voi ottaa kädenojennuksena, kompromissina.

1. Meillä on tosi paljon tulijoita nyt täällä. He ovat nyt täällä, eikä heitä voi pois heittää, vaan hakemukset pitää käsitellä asiallisesti.
2. Ehdotan, että nyt joka ikinen nuivastakin siivestä voisi hyväksyä tämän poikkeuksellisena kriisitilanteena ja tehdä aivan kaikkensa auttaakseen heitä pärjäämään Suomessa. Tervehtikää kaduilla, rauhoitelkaa huolestuneita ihmisiä, puhukaa asiallisia, ymmärtäkää puolustuksen ja hyökkäyksen ero. Voimme luvata, että me autamme ja teemme kaikkemme että tilanne ei meidän toimien johdosta pahenisi vaan paranisi. Toki vastapuolenkin on lopetettava rasistihuutelut ja tilanteen heikennys siltä osin, molemminpuolistahan tämä.
3. MUTTA vastineeksi tästä valtion on annettava ylläolevaan mahdollisuus. Se tarkoittaa sitä, että nyt on limitti täynnä. Haemme jotain rajaa ja se raja on nyt ylittynyt komeasti. Ei enempää. Nyt otetaan parin-kolmen vuoden projekti käsitellä nämä henkilöt ja kotouttaa parhaalla tapaa ne, joilla on perusteltu syy turvapaikkaan. Ihan oikeasti keskitytään nyt katsomaan sille osalle paikka yhteiskunnassa, ketkä sen todella tarvitsevat. Mutta siihen asti, ei enempää. Rajat ylitetään vastedes vain asianmukaisilla papereilla. Enempää hakemuksia ei oteta. Nyt keskitytään maassa jo oleviin. Huolehditaan heistä.
4. Yhtä lailla myös taloudelliset realiteetit on huomioitava. Rahaa ei saisi nykyisen kaltaisissa määrin jaella. Turvapaikanhakuvaiheessa ei rahaa tarvitsisi jaella, vaan vasta kun on turvapaikka myönnetty. Perheenyhdistämiskriteerejä voisi myös suunnata Tanskan tyyliseksi. Tästä ei koidu kohtuutonta haittaa hätää kärsiville. Kohtuullista haittaa koituu säästötoimista jokaiselle suomalaisellekin.

Eli kompromissi. Me huolehdimme maassa olijoista, mutta valtio pitää huolen että saamme siihen tilaisuuden. Nimittäin jos kaoottinen tulva ei lopu, emme voi tätä tehdä.

muoks: blogissani myös http://aamulehdenblogit.ning.com/profiles/blogs/pakolaiskriisin-ratkaisuja-kotimainen-kompromissi

Kaunis ajatus.

Kompromissi tarkoittaa sanastossani sitä, että molemmat/kaikki osapuolet antavat periksi osasta vaatimuksiaan.

Eturautti toi puheenvuorossaan esiin runsaasti seikkoja, joissa nuivat voisivat antaa periksi.
Maahan ilman vaadittavia matkustusasiakirjoja saapuneiden kohdalla Eturautti toi esiin vain yhden yksityiskohdan, jossa heitä suostuteltaisiin ehkä antamaan periksi.
Mokutus- ja suvakkiteollisuudelta Eturautti ei vaatisi mitään periksi annettavaa yksityiskohtaa.

Ei.

Ei todellakaan näin.

Nyt jo kannattaisi kaikkien, jotka puhuvat tämmöistä, ihan etukäteen miettiä, millä sanoin he lausuvat surunvalittelunsa ensimmäiselle tämän aallon mukana tulleen suorittaman väkivallanteon johdosta menehtyneen uhrin läheisille.

Olisi paljonkin tästä vielä sanottavaa, mutta haluan säilyttää kirjoitusoikeuteni Hommaan, joten muilta osin vaikenen. Nyt.

edit lisätty kaksi sanaa

JDwg

Tällä kertaa pääsen ja tulen paikalle! Onkohan anarkisteja tulossa vasta(?)mielenosoittamaan?
Talouselämä 11.5.2013:
Terrorismiin liittyvien riskihenkilöiden kasvu johtuu Supon mukaan maahanmuutosta, ghettoutumisesta, toisen mamusukupolven ongelmien syvenemisestä,Suomessa oleskelevien henkilöiden radikalisoitumisesta sekä konfliktialueilla väkivaltaiseen toimintaan osallistuvien henkilöiden palaamisesta Suomeen

MacGyver

Quote from: Mehud on 07.10.2015, 21:59:51

Kyllä tuossa Kyuun puheessa meille ehdotetaan sellaisia toimintatapoja, joiden hyvyyden rinnalla SPR ja Jeesus muistuttavat pahaisia katupoikia.
Buuaukset kehiin puheille mitkä ei miellytä ja positiivisempaa huutoa sitten kun miellyttää, menee ainakin oma mielipide perille. Mielenosoitus on juuri paikka missä äänen käyttö toivottua ja pääsee muuten purkamaan hyvin omaa v*t*tustakin.
Hitostako niistä kaikista puheista ennalta tietää.  Jos koko tilaisuus on liian lässy niin sitten helppo jättää viimeiseksi. Niin, tulkaa paikalle buuamaan liian nössöille puheile :)

guest3656

Itse olen sanonut mielipiteeni jo aikaisemmin tässä ketjussa ennen Kyuun uusia päivityksiä. Kyllä tässä alkaa hiukset nousta pystyyn, siksi karmeaa mokutus-settiä on mies kirjoittanut.

Eikö selittelyt voisi kertakaikkiaan lopettaa ja pitää homma yksinkertaisena. Muuten koko mielenosoituksen pääteema jää hämäräksi. Mikä se muuten on?

Mehud

Quote from: Kaupunkisuunnittelija on 07.10.2015, 22:16:26
Itse olen sanonut mielipiteeni jo aikaisemmin tässä ketjussa ennen Kyuun uusia päivityksiä. Kyllä tässä alkaa hiukset nousta pystyyn, siksi karmeaa mokutus-settiä on mies kirjoittanut.

Eikö selittelyt voisi kertakaikkiaan lopettaa ja pitää homma yksinkertaisena. Muuten koko mielenosoituksen pääteema jää hämäräksi. Mikä se muuten on?

Päämäärä näyttää olevan se että tehdään kaikkemme, jotta tänne tulleet mamut viihtysivät täällä. Pidettäisiin heistä huolta kaikin keinoin. Tehdään rakkaudentäyteinen kompromissi missä kaikki poistuvat kehästä voittajina.

Hyi, helvetti!

VilleJ

Eikö se kaikista tärkein prioriteetti ole, että tarkastukset rajalle. Ilman asiakirjoja ei tulla rajan yli. Hyvin yksinkertaista.

guest3656

Quote from: JDwg on 07.10.2015, 22:12:42
Tällä kertaa pääsen ja tulen paikalle! Onkohan anarkisteja tulossa vasta(?)mielenosoittamaan?

Mitä vastaan he osoittaisivat mieltä? Samalla asiallahan tunnumme olevan. Ovat toki tervetulleita tilaisuuteen.

millla

Kyuun tekstistä:

Ei lähtökohdaksi voida ottaa kaksisuuntaista sopeutumista. Perussääntönä maassa maan tavalla.

EIhän se, että pidämme vaateistamme kiinni, tarkoita väkivaltaisuuden tai muun epädemokraattisuuden sallimista.

SimoMäkelä

Tämä Homman mielenosoitus taitaa olla kuin pyhäkouluun tai kirkkoon menisi; lakki päästä ja ollaan kiltisti. Ehkä se kerran toimii?? Kokeillaan ja nähdään.

Asra

Mielenosoituksella pitäisi olla vain yksi tavoite, joka on laittaa rajat kiinni sillä tavalla, että asiattomalla asialla tulevat eivät rajaa saa ylittää.

Taustalla vaikuttaa erityisesti kaksi asiaa: monikulttuurisuus ideologiana ja Eurooppaa kohdannut kansainvaellus. Jälkimmäistä katastrofia ei yhtään helpota, että yhteiskunnasta löytyy mokuhörhöjä, joista suurin osa on arvomaailmaltaan muutenkin hyvin liberaaleja - eivätkä eroa juurikaan maahanmuuttoa vastustavista liberaaleista.

Ihmiset ovat jo aika hukassa mitä tulisi ajatella mistäkin, mitä monikulttuuri on, mitä suomalaisten oma kulttuuri on jne.. Mielenosoituksessa taitaa nyt olla mukana aika paljon niitä sananvapaus- ja muita liberaalihörhöjä oman agendansa kanssa ja se on hämmentävää ja vähän mielenosoituksen tarkoitusta vastaan.

Suomalainen yhteiskunta on tehnyt itsestään vähitellen haavoittuvamman muihin verrattuna. Ei esimerkiksi kurdikulttuuria uhkaa ollenkaan, vaikka kurdit asuvat diasporaa vastaavassa tilassa ympäri maailmaa kuka minkäkin kulttuurin keskellä. Suomalaiset kuitenkin ovat käsittämättömän heikkoja oman kulttuurinsa säilyttämisessä. Tilannetta ei auta yhtään se, että monet lähtevät mukaan amerikkalaiseen liberaaliin pintakulttuuriin joka on vielä kauempana suomalaisesta perinteisestä kulttuurista, kuin nyt tänne tulevien kulttuuri.

Eli vähän jää kyllä epäselväksi mitkä motiivit kenenkin taustalla on toimia mukana mielenosoituksessa.

ﻳَﺎ ﺃَﻳُّﻬَﺎ اﻟﻨَّﺎﺱُ اﺗَّﻘُﻮا ﺭَﺑَّﻜُﻢُ اﻟَّﺬِﻱ ﺧَﻠَﻘَﻜُﻢْ ﻣِﻦْ ﻧَﻔْﺲٍ ﻭَاﺣِﺪَﺓٍ ﻭَﺧَﻠَﻖَ ﻣِﻨْﻬَﺎ ﺯَﻭْﺟَﻬَﺎ ﻭَﺑَﺚَّ ﻣِﻨْﻬُﻤَﺎ ﺭِﺟَﺎﻻً ﻛَﺜِﻴﺮًا ﻭَﻧِﺴَﺎءً ۚ ﻭَاﺗَّﻘُﻮا اﻟﻠَّﻪَ اﻟَّﺬِﻱ ﺗَﺴَﺎءَﻟُﻮﻥَ ﺑِﻪِ ﻭَاﻷَْﺭْﺣَﺎﻡَ ۚ ﺇِﻥَّ اﻟﻠَّﻪَ ﻛَﺎﻥَ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْ ﺭَﻗِﻴﺒًﺎ

http://www.setakielto.fi/

Afrikan kirjeenvaihtaja

Quote from: Kyuu Eturautti on 07.10.2015, 21:56:53Tämä on minun mielipiteeni, ei kenenkään muun. Minun mielipiteeni on, että ylpeyttä pitää olla valmis nielemään, mikäli sen vastineeksi saadaan hallitukselta selvä linjanveto ja tilanteen ottaminen hallintaan. Olen sitä mieltä, että Suomi korjataan yhdessä. Minä menen vaikka vapaaehtoiseksi hätämajoituskeskukseen jos tiedän, että tilanteen paisumiselle on laitettu stoppi. Olen valmis antamaan jotain jos se on hinta, mikäli holtittoman maahantulon pysäyttämiseksi tarvitaan.

Et varmaankaan tarkoita sitä, mutta kirjoituksistasi voi syntyä sellainen mielikuva, että Homman jäsenistö olisi tähän asti ollut tervehtimättä, lietsonut pelkoa, puhunut asiattomia jne. Vaikka Hommassa kirjoitetaan kovasanaisesti, suurin osa jäsenistä on varmasti ystävällistä ja yhteistyöhaluista väkeä, joka maksaa veronsa ja tekee palkkatyönsä lisäksi muutakin hyödyllistä. Jotkut joutuvat nielemään ylpeytensä päivästä päivään tullakseen toimeen. Osa on jatkuvasti tekemisissä maahanmuuttajien ja/tai turvapaikanhakijoiden kanssa tehden parhaansa heidän hyväkseen. Ihmiset voivat kuitenkin muuttua, jos lakeja rikotaan, tiettyjä ihmisryhmiä suositaan, rajoja ylitellään, oikeustajua loukataan, oleskelulupia jaellaan, sosiaaliturvaa väärinkäytetään tms. Käsittääkseni tämän tapahtuman ei varsinaisesti pitänyt olla mikään kompromissi- tai hyvänmielenosoitus, vaan vaatia ihan vakavasti ja joukolla rajojen kunnioittamista. Jos vaatimukseen ei suostuta, ei pidä antaa periksi, vaan voimistaa vaatimusta.
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

Lalli IsoTalo

Quote from: millla on 07.10.2015, 19:51:34
Mulla ei ole motivaatiota esittää sinun puhettasi.

Tuo oli vain esimerkki siitä millainen puhe voisi olla. Olet varma, että saat sen oman asiasi puhuttua sinulle sopivalla tyylillä!  :D
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Kyuu Eturautti

Quote from: Kaupunkisuunnittelija on 07.10.2015, 22:16:26

Hei, jäitä hattuun nyt. Minun tyylini on aina ollut kokeilla kepillä jäitä ja katsoa saadun palautteen pohjalta mihin seuraavaksi. Olen myös sen verran pragmaatikoksi kasvanut, että tiedän ettei ratkaisu löydy ääripäistä. Emme me oikeasti voi napsauttaa sormia ja perusteettomat turvapaikanhakijat sillä häviävät. Homma pitää hoitaa.

Kerrataan: oleellisin asia mitä tässä mielenosoituksessa haetaan ja mitä myös henkilökohtaisesti haluan asiana numero yksi on maahantulotulvan pysäyttäminen. Rajan yli vain asianmukaisin paperein. Ei oteta enää vastaan ensimmäistäkään turvapaikkahakemusta turvallisesta maasta (=Ruotsista) tulijoilta. Se joku raja jota otsikossa halutaan tuli täyteen aikas monta tuhatta hakijaa sitten.

Aion koittaa Sipilän haluamaa "jutellaan ja tehdään yhdessä" linjaa. Aion antaa hänelle ja hänen hallitukselle tilaisuuden tehdä jotain. Tarjous on nyt pöydällä, mutta montaa päivää ei ole aikaa. Jos se tarjous ei kelpaa, se ei toistu. Hänellä on tuhannen taalan paikka pelastaa Suomi. Leijonaosa kansasta näkee tässä tulijoiden aallossa ongelmia, vähintään joltain osin. Kansa haluaa ratkaisuja, mutta uskon että jos kansalle ratkaisu annetaan, se myös monelle meistä kelpaa.

Quote from: millla on 07.10.2015, 22:29:53
Ei lähtökohdaksi voida ottaa kaksisuuntaista sopeutumista. Perussääntönä maassa maan tavalla.
Tottakai, ehdottomasti, pyydän anteeksi jos tekstistäni ymmärsi toisin. Tottakai maassa ollaan maan tavalla ja tulijoiden pitää sopeutua yhteiskuntaamme. Kulmakivenä minulla on aina tasa-arvoinen oikeusvaltio - ei moniarvoinen kaaos. Hain lähinnä sitä että jos Sipilä haluaa että marssit loppuvat, hänen on vastattava kansan vaatimukseen ja vihellettävä Ruotsin turvapaikkashoppailijoiden peli poikki, nyt, heti.

Quote from: Afrikan kirjeenvaihtaja on 07.10.2015, 22:39:55
Jos vaatimukseen ei suostuta, ei pidä antaa periksi, vaan voimistaa vaatimusta.
Tässä se asia on tiiviisti. Just näin.

Tämä koko keskustelu on itsellenikin oppimisen paikka. Kuten olen monasti sanonut, olen liian nuiva vihreille ja liian suvaitsevainen persuille. Saan sontaa niskaani molemmilta puolin, aika ajoin myös aivan ansaitusti. Joudun oppimaan teiltä paljon ja kiitän siitä, että sanotte mitä ajattelette. Se on Hommaforumin paras puoli - jos mokaa, siitä saa kuulla.

Nyt minä mokasin ja sain siitä kuulla. Kiitän opetuksesta.
Blogini Pirkan blogeissa