News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2015-11-03 Farzad Moghaddam pour: Kun Markku Huuskon lippaat loppuvat

Started by koli, 03.11.2015, 23:50:42

Previous topic - Next topic

koli

QuoteKun Markku Huuskon lippaat loppuvat

Yrittäjän olen pitkään ajatellut, että, vaikka tässä maassa lama on meneillään ja talouskriisi muutenkin pelottanut ihmisiä, silti media on omalla tavallansa lietsonut sen pelkoa sananvapauden nimessä.

Sanomalehdet haluavat täyttää sivut, vaikka jutuilla, joilla ei olekaan sinänsä mitään olennaista merkitystä, mutta kuitenkin lehdenkin pitää elää. kuka ehtii lukea kiireisessä työelämässä niin paljon juttuja ja kirjoituksia, on ihan itse lehden tilaajan eikä lehden painajan asia.

Äskettäin ystävämme toimittaja Markku Huusko, jota aina olen kunnioittanut puhtaasti, oli kirjoittanut Shiia-muslimien suruseremoniasta kuten Ashura. Kirjoittaja itse kirjoituksen ja hänen muutamien kommenttien perusteella ei tiedä paljon kyseisestä asiasta, vaan kenties uskontovapauden ja muutenkin demokratian näkökulmasta oli katsonut sitä.

En tiedä oliko Markulla huono omatunto siitä, etteivät he itse olleet uutisoineet sitä (tärkeä tapahtuma?), vai oliko henkilökohtaisesti kiinnostunut itse asiasta. Minua kuitenkin harmittaa, että niin arvokas toimittaja törsää aikaansa asioihin, jotka eivät edes kuulu nykyiseen sivistyneeseen yhteiskuntaan vaan pikemmin niiden kautta taikauskot ja päättömät asiat turhaan leviävät kun levä sivistyneen kansan keskuudessa.

Yhdessä kommentissa totesin, että itse olen paennut yhteiskunnasta, jossa juuri nämä hullut ja väkivaltaiset seremoniat kuuluvat arkielämään ja nyt tosiaankin minua pelottaa, että jonain päivänä tästäkin maasta meidän pitää taas lähteä johonkin muualle.

Syynä on se, että Ashura ja moiset tapahtumat ovat täynnä valheita, liioittelua ja useinkin väkivaltaa ja siksi suosittelen, että ennen kuin joku toimittaja tai hyväsydäminen suomalainen yrittää edes kirjoittaa näistä asioista, niin ensin tutustuisi koko asiaan kunnolla. Ei myöskään kannata luottaa Wikipediaan, koska kuten totesin, asiasta kirjoittaminen on tyystin eri, kuin sen kokonaisuuden kokeminen.

*nips*

http://farzad.puheenvuoro.uusisuomi.fi/205848-kun-markku-huuskon-lippaat-loppuvat

Ihme, että tuota kirjoitusta ei ole vielä poistettu Usarista. Saanut olla jo 4 tuntia siellä. :o

Ei siteerata kokonaisia tekstejä, kiitos.
Mörökölli

b_kansalainen

Uskotaanko mamua vai rasistia? Paha dialemma.

Alarik

Quote from: Kim il-66 on 04.11.2015, 00:21:54
Quote from: Leso on 04.11.2015, 00:12:34
...Mee kuule Muhamatti itte antaan selkään niille ideologisille uskonveljilles. NYT niinku olis jo!
Vaan eipä löydy munaa.
Sitten kun teidät kaikki siivotaan huishittoon niin sä meet siinä mukana, Muhamatti.

...Muhamatille vielä tiedoksi.
Turha yrittää peitellä sitä Muhamaijaa sinne säkin taakke, se lähtöö kans!

Ja ollaanpa sitä kohteliaita, kun heti tehdään kuten tämä Fartsadi pyytää, eli antamaan realistisempaa kuvaa kovemmasta ja kestävämmästä maasta ja kulttuurista.

Mutta millä saataisiin mokuttajat asennoitumaan kovemmin ja olemaan nöyristelemättä? Sillä nähdäkseni juuri mokuttajat ovat Farzadin mielestä pahimmat, kun ovat ihan liian nyhveröitä.

Leso

Quote from: Alarik on 04.11.2015, 00:28:57Ja ollaanpa sitä kohteliaita, kun heti tehdään [...]

Oi kiitos!
Niin tuppaa käymään, kun käämit palaa.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Oiva Armas

Ei tämä ravintoloitsijamuusikko Vaasasta nyt ihan pahimasta päästä Iranista ajatolloja 1999 paennut mies ole. Ei myöskään mikään järjen jättiläinen, mutta kirjoittelee melkein hyvällä suomella sekavia ajatuksiaan. Päätä alkaa särkemään tämä muslimihapatus. Kelpais maailma mulle ilman koko höyrypäistä laumaa. 

internetsi

Näillä jokseenkin järkevillä puheenvuoroilla on yleensä se yhteinen piirre, että jossakin kohtaa aina mennään metsään. Ei tämä tekstiä paljon haittaa, mutta pistää miettimään mistä se johtuu.
QuoteOn myös turha puhua maahanmuutosta ja pakolaisuudesta, jos sitä asiaa ei itse ole kokenut, koska joitakin asioita ei saa millään tavalla selittää ja päntätä toiselle, joka ei ole sitä kokenut. Näin ollen en edes siedä, että joku puhuu, vaikka kannustavasti maahanmuuttajasta ja etenkin pakolaisesta, koska asian tuntemus on aivan eri, kuin se, mitä teoriassa lukee!
Minulta löytyy aika monta asiaa, mitä en ole itse kokenut, mutta josta puhun. Eläkkeen saamisesta tai formuloista en tiedä juuri mitään, mutta kai saan niistä puhua. No, tätä ei varmaan tarkoiteta eli parempi vertaus olisi vaikka armeija. Jollei ole sitä käynyt, ei varmaan ymmärrä inttijuttuja. Silti voi puhua maanpuolustuksesta, varusmiesten toimintatavoista ja monesta muusta, jos perehtyy aiheeseen.
Lohjan persut

nollatoleranssi

QuoteÄskettäin ystävämme toimittaja Markku Huusko, jota aina olen kunnioittanut puhtaasti, oli kirjoittanut Shiia-muslimien suruseremoniasta kuten Ashura. Kirjoittaja itse kirjoituksen ja hänen muutamien kommenttien perusteella ei tiedä paljon kyseisestä asiasta, vaan kenties uskontovapauden ja muutenkin demokratian näkökulmasta oli katsonut sitä.

Markku Huusko yritti puolustella sitä, kun mikään iso suomalaismedia ei kirjoita tuollaisesta tapahtumasta kuin sitä ei olevinaan olisikaan olemassa. Viitattiin siihen, että "Joskus yli viisi vuotta YLE kirjoitti siitä", joten ei ole mitään syytä kirjoittaa aiheesta uudestaan...

Otsikko on erittäin osuva: "Kun Markku Huuskon lippaat loppuvat". Ensin tämä loppuminen nähtiin siinä, kun Uusi Suomi joutui sulkemaan väkivaltaisen hyökkäyksen kohteeksi joutuneen blogin kirjoittajan palstan tekosyyhyn vedoten, kun alkoi pelottamaan sananvapaus. Sen jälkeen jouduttiin vielä kirjoittamaan haukkuva kirjoitus siitä, että miksi tilejä suljetaan Uudesta Suomesta erittäin mitättömin perusteluin. Täältä tarkemmat tiedot.

Huuskosta on oikeastaan merkittävästi hyötyä siinä, että paljastaa millaisessa valheellisessa mediakuplassa ihmiset joutuvat elämään ja miten tälläiset ääriasenteelliset päätoimittajat mediaomistajineen pitävät sitä mediakuvaa yllä, koska pelkäävät kertoa asioista totuuden vain sen takia, ettei se tietty maailmankuva romuttuisi.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

nollatoleranssi

Alunperinhän tuo tieto Ashurasta tuli siis toisessa blogi-kirjoituksessa, johon Huusko vastasi.

Myöhemmin näkyy kirjoittaneen oman vastauksensa:
http://markkuhuusko.puheenvuoro.uusisuomi.fi/205608-kylla-tasta-valtamedia-oli-hiljaa

Edelleen voidaan periaatteen tasolla ajatella, ettei valtamedia olisi tiennyt tapahtumasta. Mutta kun kyseinen tapahtuma oli Helsingissä ja siihen selvästi osallistui paljon väkeä, niin pitäisin melko epätodennäköisenä, etteikö olisi tullut lukijavinkkejä aiheesta. Varsinkin kun mamujen joukkorellestelyt keräävät yleensä paljon huomiota.

Tämän takia on erittäin todennäköistä, että suomalaiset mediat tiesivät mitä siellä tapahtuu, mutta eivät siitä huolimatta halunneet uutisoida aiheesta.

Mutta miksi media oli hiljaa tuosta? Tässä muutamia kuvia aiheesta. Juhla on äärimmäinen verinen, kun kunnioitetaan marttyyrikuolemaa (useimmat itsemurhaiskujen tekijät perustavat ajatuksensa marttyyrikuolemaan). Lisäksi luo ristiriitaa sunnien ja shiiojen välille. Koko Syyrian sota perustuu kyseisten uskontokuntien erimielisyyksiin ja alan asiantuntijat kertovat, ettei missään päin maailmaa rauhanomainen elo suju yhdessä kyseisten uskontokuntien edustajien kanssa (varsinkaan valtio-tasolla).

(http://d.ibtimes.co.uk/en/full/1407746/ashura.jpg)
(https://ivarfjeld.files.wordpress.com/2012/03/ashura-dagger-banging-14.jpg)
Kriitikon varjo -blogi

Marko Mjölnir Parkkola

Quote from: nollatoleranssi on 04.11.2015, 09:13:16
Otsikko on erittäin osuva: "Kun Markku Huuskon lippaat loppuvat". Ensin tämä loppuminen nähtiin siinä, kun Uusi Suomi joutui sulkemaan väkivaltaisen hyökkäyksen kohteeksi joutuneen blogin kirjoittajan palstan tekosyyhyn vedoten, kun alkoi pelottamaan sananvapaus. Sen jälkeen jouduttiin vielä kirjoittamaan haukkuva kirjoitus siitä, että miksi tilejä suljetaan Uudesta Suomesta erittäin mitättömin perusteluin. Täältä tarkemmat tiedot.

Ahaa. Nyt selvisi miksi ensin vietiin kirjoitusoikeuteni ja myöhemmin huomasin yli 200 kommenttia saaneen blogaukseni kadonneen. Kysyin jälkimmäiseen syytä ylläpidosta, mutta he vastasivatkin ensimmäiseen, jota en edes kysynyt.

Kappas. Katosi täältä hommastakin jokin avaus, joka koski matujen rahoja. Olisin kommentoinut siihen mitä taksikuski sanoi sunnuntaina, että ekana päivänä kun matut tulivat, K-kaupan pitäjältä loppuivat hyllyistä oluet, siiderit ja lonkerot.

nollatoleranssi

Quote from: Marko Mjölnir Parkkola on 04.11.2015, 09:59:32
Ahaa. Nyt selvisi miksi ensin vietiin kirjoitusoikeuteni ja myöhemmin huomasin yli 200 kommenttia saaneen blogaukseni kadonneen. Kysyin jälkimmäiseen syytä ylläpidosta, mutta he vastasivatkin ensimmäiseen, jota en edes kysynyt.

Mielenkiintoinen lisäkäänne tuohon episodiin. Aluksihan vietiin ainoastaan kirjoitusoikeudet, mutta aiemmat keskustelut jätettiin näkyville (kuuluisa kysely siitä, että mitä Suomen ykköspoliitikot aikovat tehdä tuollaisille väkivallanteoille). Myöhemmin sitten poistettiin ne kirjoituksetkin (mahdollisesti jopa sen takia, että tällä foorumilla viitattiin niihin tai oli muuten tullut ikävää palautetta aiheesta).

Siinä oli Uuden Suomen vastine sananvapauteen.

Kuinkahan yleistä on poistaa bannattujen kirjoittajien blogikirjoitukset koko Uudesta Suomesta? Toki aina voidaan keksiä tekosyy poistamisiin, kuten tässä tapauksessa.

Ihan mielenkiinnosta silti kysyn, että oliko se kinastelu (josta tekosyyn nojalla annettiin banni), niin käyty kuuluisan Katariina R:n kanssa? Koska huomasin yhdessä kommentissa, että viittasit yhden nimellisen kirjoittajan olleen tämä kuuluisa "nettitrolli"?

Quote from: Marko Mjölnir Parkkola on 04.11.2015, 09:59:32
Kappas. Katosi täältä hommastakin jokin avaus, joka koski matujen rahoja. Olisin kommentoinut siihen mitä taksikuski sanoi sunnuntaina, että ekana päivänä kun matut tulivat, K-kaupan pitäjältä loppuivat hyllyistä oluet, siiderit ja lonkerot.

On voinut avaus kadotakin, mutta joskus niitä siirretään toisiin ketjuihin tai keskusteluosioihin, joten sitä ei välttämättä huomaa.
Kriitikon varjo -blogi

roodles.prease

Quote from: nollatoleranssi on 04.11.2015, 09:26:20
Alunperinhän tuo tieto Ashurasta tuli siis toisessa blogi-kirjoituksessa, johon Huusko vastasi.

Myöhemmin näkyy kirjoittaneen oman vastauksensa:
http://markkuhuusko.puheenvuoro.uusisuomi.fi/205608-kylla-tasta-valtamedia-oli-hiljaa

Edelleen voidaan periaatteen tasolla ajatella, ettei valtamedia olisi tiennyt tapahtumasta. Mutta kun kyseinen tapahtuma oli Helsingissä ja siihen selvästi osallistui paljon väkeä, niin pitäisin melko epätodennäköisenä, etteikö olisi tullut lukijavinkkejä aiheesta. Varsinkin kun mamujen joukkorellestelyt keräävät yleensä paljon huomiota.

Tämän takia on erittäin todennäköistä, että suomalaiset mediat tiesivät mitä siellä tapahtuu, mutta eivät siitä huolimatta halunneet uutisoida aiheesta.

Mutta miksi media oli hiljaa tuosta? Tässä muutamia kuvia aiheesta. Juhla on äärimmäinen verinen, kun kunnioitetaan marttyyrikuolemaa (useimmat itsemurhaiskujen tekijät perustavat ajatuksensa marttyyrikuolemaan). Lisäksi luo ristiriitaa sunnien ja shiiojen välille. Koko Syyrian sota perustuu kyseisten uskontokuntien erimielisyyksiin ja alan asiantuntijat kertovat, ettei missään päin maailmaa rauhanomainen elo suju yhdessä kyseisten uskontokuntien edustajien kanssa (varsinkaan valtio-tasolla).

(http://d.ibtimes.co.uk/en/full/1407746/ashura.jpg)
(https://ivarfjeld.files.wordpress.com/2012/03/ashura-dagger-banging-14.jpg)
Juu näin marssista videon. Niitä on jo saatanasti. Puukkoa ei taideta desinfioida noissa kuvissa.

Marko Mjölnir Parkkola

Quote from: nollatoleranssi on 04.11.2015, 13:57:27
Ihan mielenkiinnosta silti kysyn, että oliko se kinastelu (josta tekosyyn nojalla annettiin banni), niin käyty kuuluisan Katariina R:n kanssa?

Eip. Toinen henkilö ja ihan toisen henkilön blogauskin. Löysinkin sen sähköpostin jossa on kirjoituskiellon syy. Kai tuosta nyt hommallakin saisi viikon.

Mikä tuossa sitten meni väärin? 
Etkös ole rantaruottalainen, jonka järjenjuoksussa on paikoin haasteita?

Blogaukseni poistoon en ole saanut syytä.

Hah! Aiemmin blogaukseni näkyi minulle itselleni, mutta en pystynyt julkaisemaan uudestaan. Nyt se on poistettu jopa minulta :D

Skeptikko

Quote from: koli on 03.11.2015, 23:50:42
Yhdessä kommentissa totesin, että itse olen paennut yhteiskunnasta, jossa juuri nämä hullut ja väkivaltaiset seremoniat kuuluvat arkielämään ja nyt tosiaankin minua pelottaa, että jonain päivänä tästäkin maasta meidän pitää taas lähteä johonkin muualle.

Kauhu sen kuin tuntuu lisääntyvän:

Verilöyly Ranskassa, kauhun kellot soivat! — Farzad
http://farzad.puheenvuoro.uusisuomi.fi/206492-veriloyly-ranskassa-kauhun-kellot-soivat

...
Nyt on pakko mietiä ja samalla kysyä, missä mennään? Koska heräämme, ja, mitä on tehtävä?

Ihmisoikeus ja pehmosydämisyys, millä hinnalla ja missä määrin? Ovatko tosiaan eurooppalaiset syöksyneet ojaan, josta enää eivät selviä hevin? Onko länsimaalainen demokratia syömässä itse itsensä pois?
...
Haluammeko muka todistaa olevamme tosi ystävällisiä ja anteliaita ja antaa terroristeille mahdollisuus teurastaa lapsiamme ja naisiamme silmiemme edessä?
...
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

nollatoleranssi

Quote from: Skeptikko on 19.11.2015, 17:55:19

Kauhu sen kuin tuntuu lisääntyvän:

Verilöyly Ranskassa, kauhun kellot soivat! — Farzad
http://farzad.puheenvuoro.uusisuomi.fi/206492-veriloyly-ranskassa-kauhun-kellot-soivat

...
Nyt on pakko mietiä ja samalla kysyä, missä mennään? Koska heräämme, ja, mitä on tehtävä?

Ihmisoikeus ja pehmosydämisyys, millä hinnalla ja missä määrin? Ovatko tosiaan eurooppalaiset syöksyneet ojaan, josta enää eivät selviä hevin? Onko länsimaalainen demokratia syömässä itse itsensä pois?
...
Haluammeko muka todistaa olevamme tosi ystävällisiä ja anteliaita ja antaa terroristeille mahdollisuus teurastaa lapsiamme ja naisiamme silmiemme edessä?
...

Islamisteille paras maa löytyy islamistilaisista maista. Vai eikö löydykkään?
Kriitikon varjo -blogi

Antti Histamiini

Quote from: b_kansalainen on 03.11.2015, 23:58:19
Uskotaanko mamua vai rasistia? Paha dialemma.

islamisaatiota pitää vastustaa ei siksi, että se on uskonto, vaan SIKSI, että se syrjäyttää suomalaisen/eurooppalaisen turvallisen yhteiskuntajärjestyksen.

Islamin ongelma suomalaisesta/eurooppalaisesta näkökulmasta on se, että siinä uskonto = sharia-laki = valtio = yhteiskuntajärjestys. Monikulttuurisuutta ja vapaata maahanmuuttoa kannattavat sanovat ettei saa syrjiä uskonnon takia, mikä on luonnollinen näkökulma eurooppalaisille.

http://raw-reality-uncensored.blogspot.fi/2015/11/tasta-syysta-islamisaatiota-pitaa.html

Jukka Wallin

QuoteKun Markku Huuskon lippaat loppuvat

Yrittäjän olen pitkään ajatellut, että, vaikka tässä maassa lama on meneillään ja talouskriisi muutenkin pelottanut ihmisiä, silti media on omalla tavallansa lietsonut sen pelkoa sananvapauden nimessä.

Sanomalehdet haluavat täyttää sivut, vaikka jutuilla, joilla ei olekaan sinänsä mitään olennaista merkitystä, mutta kuitenkin lehdenkin pitää elää. kuka ehtii lukea kiireisessä työelämässä niin paljon juttuja ja kirjoituksia, on ihan itse lehden tilaajan eikä lehden painajan asia.

Äskettäin ystävämme toimittaja Markku Huusko, jota aina olen kunnioittanut puhtaasti, oli kirjoittanut Shiia-muslimien suruseremoniasta kuten Ashura. Kirjoittaja itse kirjoituksen ja hänen muutamien kommenttien perusteella ei tiedä paljon kyseisestä asiasta, vaan kenties uskontovapauden ja muutenkin demokratian näkökulmasta oli katsonut sitä.

En tiedä oliko Markulla huono omatunto siitä, etteivät he itse olleet uutisoineet sitä (tärkeä tapahtuma?), vai oliko henkilökohtaisesti kiinnostunut itse asiasta. Minua kuitenkin harmittaa, että niin arvokas toimittaja törsää aikaansa asioihin, jotka eivät edes kuulu nykyiseen sivistyneeseen yhteiskuntaan vaan pikemmin niiden kautta taikauskot ja päättömät asiat turhaan leviävät kun levä sivistyneen kansan keskuudessa.

Syynä on se, että Ashura ja moiset tapahtumat ovat täynnä valheita, liioittelua ja useinkin väkivaltaa ja siksi suosittelen, että ennen kuin joku toimittaja tai hyväsydäminen suomalainen yrittää edes kirjoittaa näistä asioista, niin ensin tutustuisi koko asiaan kunnolla. Ei myöskään kannata luottaa Wikipediaan, koska kuten totesin, asiasta kirjoittaminen on tyystin eri, kuin sen kokonaisuuden kokeminen.

*nips*

http://farzad.puheenvuoro.uusisuomi.fi/205848-kun-markku-huuskon-lippaat-loppuvat

Ihme, että tuota kirjoitusta ei ole vielä poistettu Usarista. Saanut olla jo 4 tuntia siellä. :o

Ei siteerata kokonaisia tekstejä, kiitos.

Sitä minäkin ihmettelin. Varsinkin, kun sain lifetime bannin Usariin. Toisaalta en ole kovinkaan pahoillani siitä.
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.