News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2015-09-24 Itävalta: Sisäministeriön salainen pakolaisraportti paljastui

Started by akez, 28.09.2015, 16:50:42

Previous topic - Next topic

akez

Itävallan sisäministeriöstä on päässyt vuotamaan julkisuuteen sensitiivinen dokumentti, jonka merkityksen ministeriö kiistää. Asiakirjan sisältö on julkaistu itävaltalaislehden jutun yhteydessä. Asiasta on uutisoitu laajalti ainakin saksankielisillä alueilla.

QuoteTurvallisuus vaarassa

Pakolaiset: Salainen turvapaikkaraportti aiheuttaa hämminkiä

Saksan viranomaisille vuodettu Itävallan sisäministeriön tulenarkaa materiaalia sisältänyt salainen dokumentti aiheutti jättihämmingin: Siinä todetaan, että pakolaisrynnäkön johdosta "sisäistä turvallisuutta" ei pystytä enää takaamaan. Ministeriö kiisti asian välittömästi - vaikka viranomaisasiakirja on olemassa: ORF julkaisi keskiviikkoiltana "ZiB 2" -ohjelmassa otteita asiakirjasta, krone.at:lla on koko dokumentti hallussaan.


Kronen Zeitung 24.9.2015 juttu saksaksi

(http://imgl.krone.at/Bilder/2015/09/24/Fluechtlinge_Geheimer_Asylbericht_sorgt_fuer_Wirbel-Sicherheit_in_Gefahr-Story-473508_630x356px_2e1b7fdd799b10455462e3a3901c1032__asyl-geheimbericht-s1260_2_jpg.jpg)

Tulenarka paperi oli peräisin sisäministeriön "uumenista", kerrottiin "Kronelle". Johtoportaalle asia oli liian sensitiivinen tai he eivät tienneet tässä muodossa olevasta "uhkaskenaariosta". Kuka vuosi dokumentin Baijerin poliisille ja Bayerische Rundfunkille on hämärän peitossa.

"Vaara yleisen järjestyksen säilymiselle"

Asiakirjassa todettiin: "Vaara yleisen rauhan, järjestyksen ja turvallisuuden säilymiselle kun henkilöstöä sidotaan massiivisesti tehtäviin, jotka liittyvät laittomaan maahantuloon Itävallassa", lainasi Bayerische Rundfunk paperia. Ja edelleen: "Pakolaisten väliset etnisten ja uskonnollisten ryhmien konfliktien uhat" ja sitten "tosiasiallinen oikeusjärjestelmän kumoutuminen".

Sisäministeriö ei tietenkään ole ilahtunut siitä, että tämä asiakirja löysi tiensä julkisuuteen. Se kiistetään ylimmältä taholta: Kyse oli vain eräästä skenaariosta, joita käydään läpi eri kriisinhallintaesikunnissa päivittäin, kerrottiin.

Osallisena useita poliisiorganisaatioita

Paperi ei ollut suinkaan "merkityksetön". Sen osoittaa jo seuraavien organisaatioiden osallisuus: BMI II/2 Exekutivdienst, Grenzdienst, Frontex; BMI II/3 Fremdenpolizei, Grenzwesen; BK/3.4 Bundeskriminalamt Abteilung Schlepperei; BK/4.1 Bundeskriminalamt Abteilung Operative Kriminalanalyse; OZ- AGM Operatives Zentrum für Ausgleichsmaßnahmen; SPK Schwechat Stadtpolizeikommando Schwechat (Flughafen).

Linkki dokumentin käännökseen.

EDIT pieni korjaus tekstiin luettavuuden parantamiseksi
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

toumasho

Sosiaalinen media mahdollistaa näiden vieraiden kulttuurien itseorganisoitumisen ja sitä kautta heidän omien kulttuuri- ja oikeusjärjestelmien maahantuonnin. Napanuora ei katkea emomaahan missään vaiheessa ja sielunpaimenet kykenevät entistä tiukempaan kontrolliin "karanneiden lampaiden" suhteen.

Todellinen "Tee-Se-Itse -Poliisivaltio" tuo some näissä islamin leviämiseen liittyvissä ilmiöissä.

Itävallan ja Saksan pakolaismäärillä on tietysti selvää että itseorganisoituminen tapahtuu oli somea tai ei, asiaan tarvittava kriittinen massa ylittyi hetkessä.
Rasistinen Logiikka Oy, Toimitusjohtaja

akez

Käännös dokumentista. Linkki siihen löytyy aloitusjutusta.

QuoteErikoisraportti ja analyysi nykyisestä pakolaistilanteesta

Suurimpien lähtömaiden - Itävaltaa koskeva - pakolais- ja siirtolaistilanne:
Muuttumaton tendenssiltään huonontuva (Syyria, Afganistan, Irak)
Syyrian sisällissota (tähän mennessä 5 vuotta) on kestänyt liian pitkään. Jopa pakolaiset, jotka olivat toivoneet vielä tähän asti, että tilanne Syyriassa voisi rauhoittua pysyvästi, sekä riittämättömät taistelutoimet IS-kalifaattia vastaan ovat johtaneet nyt yhä enemmän päätöksiin jatkaa pakoa ja aloittaa "uusi elämä". Vaihtoehtojen puuttuessa kohteena on Eurooppa. Tendenssi: vahva kasvava

Pakolaisten primäärien vastaanottomaiden tilanne ja IDP:t [internally displaced person, maan sisäinen pako] Syyriasta ja Irakista.
Jordania: Massaexodus on pystytty välttämään tähän mennessä vain massiivisen kansainvälisen tuen turvin ja organisoimalla pakolaisleirit uudelleen - tilanne on vielä stabiili

Libanon: (yli 1,2 milj. pakolaista) Palestiinalaisten pakolaisleireistä saatujen huonojen kokemusten johdosta ei tähän päivään asti ole hyväksytty mitään pakolaisleirejä. Libanonin ja Syyrian välinen raja on IS:n hyökkäysten ja terrori-iskujen, sekä Libanonista Syyriaan suuntautuvan asesalakuljetuksen takia avoimena vain rajoitetulle vähäiselle henkilöliikenteelle. Pakolaisten suuri määrä Libanonissa on johtanut valtiorakenteiden valtavaan kuormittumiseen (koulut, asunnot, ravinto, työmarkkinat jne.). Tämän seurauksia ovat paikallisen väestön köyhtymistendenssi, hyökkäykset pakolaisten kimppuun, lisääntynyt rikollisuus ja väestön kasvanut muukalaisvihamielisyys. Sisäpoliittinen kaaos (esim. ratkaisemattomat jäteongelmat), Hisbollahin aktiivinen ASSADin hallinnon tukeminen destabilisoivat turvallisuustilannetta ja johtivat ajoittain konfliktin "loiskahtamiseen" Libanonin puolelle. Kansainvälisen yhteisön riittämätön tuki Libanonin rakenteille johti viime kuukausien aikana syyrialaisten ja palestiinalaisten pakolaisten sekundäärimigraatioon kohti Eurooppaan (muut migraatiovaihtoehdot puuttuivat) - tendenssi vahvasti kasvavaa sekundäärimigraatiota

Turkki: (sekundäärimigraatiopotentiaali - todennettu n. 2 milj. - oletettu n. 4 milj.) Turkissa on selkeästi eniten syyrialaisia pakolaisia, mutta myös suuri määrä irakilaisia ja muita. Vain pieni prosenttiosuus (<10%) oleskelee hyvin johdetuissa leireissä pitkin Turkin etelärajaa. Loput ovat jakautuneet ympäri maata. Turkki on osallistunut aktiivisesti sotatoimiin Syyriassa ja Irakissa (IS:n vastainen allianssi). Samanaikaisesti se on myös hyökännyt kurdialueille Turkin sisällä ja ulkopuolella. Kansainvälinen yhteisö on tukenut Turkkia vain marginaalisesti.

Seuraukset: Syyrian ja Irakin vastaisen raja-alueen (eteläraja) destabilisaatio, terrori-iskut Turkin sisällä, Turkin kurdien primäärimigraatio Eurooppaan (vielä marginaalista - tendenssi vahvasti kasvavaa), pakolaisten turvattomuus ja maastamuutto ennallaan (vahvaa sekundäärimigraatiota - tendenssi ennallaan pysyvä)

Tulo EU:hun:
Italia: Migraatiovolyymi yhä korkea huolimatta vähenemisestä, joka johtuu migraatioreitin siirtymisestä Turkin kautta kulkevalle itäisen Välimeren reitille. Migranttien reitinohjausta Itävallan kautta Saksaan, Ranskaan ja pohjoisiin EU-maihin. Itävallalle tällä on kuitenkin vain marginaalista asyylimerkitystä. Valtaosa Italiasta tulevista migranteista ovat eritrealaisia, jotka eivät tähän asti ole halunneet jäädä Itävaltaan. Pääsyy tähän on tällä hetkellä isomman eritrealaisdiasporan puuttuminen Itävallasta.

Libya: IS:n vahvistuneen vaikutuksen, kuten myös Libyassa toimivien ihmissalakuljettajien brutaalisuuden, jatkuvan valtiorakenteiden destabilisaation ja Libyasta Eurooppaan kulkevan merireitin vaarallisuuden johdosta on Libyasta tullut pakolaisille yhä enenevässä määrin vähemmän houkutteleva - etenkin Lähi-Idästä tulleille. (tendenssi: laskeva) Subsaharan alueen pakolaisille Libya on kuitenkin yhä tärkein kauttakulkumaa Eurooppaan. Kokonaisuutta katsoen on Turkki tällä hetkellä migranttien tärkein kauttakulkumaa Eurooppaan. (tendenssi: kasvava)

Kreikka: Lyhyet matkat Kreikkaan (Kreikan saaret lähellä Turkin mannermaata) ja esteistä vapaa poistuminen Turkista ja lisäksi vähäisempi riski siirtymisessä EU-alueelle. Kreikkaan kohdistuva migraatiopaine kasvanut jyrkästi - migranttien valtava määrä saa de facto kaikki reguloidut ja kontrolloidut pakolaisten tulojärjestelmät romahtamaan. Lisäksi vallitsee tähän asti oleskelleiden migranttien korkea sekundäärimigraatiopotentiaali. Kreikka on ottanut hoidettavakseen migranttien muualle matkustamisen (Kv. organisaatiot ja Frontex tukevat rekisteröintejä ja henkilöstön määrää lisättiin juuri). Valtion organisaatiot hoitavat pakolaisten ja migranttien turvattuja siirtoja mannermaalla - de facto esteetön matkustusvapaus Keski- ja Pohjois-Eurooppaan, Kreikan valtion taloudellinen ja rakenteellinen heikkous johti Eurooppaan suuntautuvan primäärireitin siirtymiseen. Tällä hetkellä kasvanutta migraatiopainetta Kreikkaan Euroopan maiden erilaisten päätösten johdosta (esim. Unkari, Itävalta, Saksa).
Migranttien nopeammat jatkoyhteydet Eurooppaan. Migraation ajallinen kesto Balkanin reitillä on lyhentynyt merkittävästi valtioiden koordinoitujen toimien johdosta reitin varrella ja samalla valtioiden kontrollimekanismien käytön mahdollisuudet ovat vähentyneet. Tendenssi: vahvasti kasvava

(Keskinen) Balkanin reitti (Makedonia, Serbia): Useita tuhansia migrantteja ja pakolaisia kulkee päivittäin Makedonian ja Serbian halki. Valtiot reguloivat ja mahdollistavat "läpimatkustamisen". Siten Serbian halki matkustamiseen mennyt aika väheni noin 14 päivästä 12-16 tuntiin. De facto synnytettiin "Schengenkäytävä" (eli lähes esteetön läpikulku migranteille ja pakolaisille Kreikasta Unkariin). Turvapaikanhakijoiden määrä on kasvanut Serbiassa. Turvapaikanhakijat eivät kuitenkaan halua jäädä tällä hetkellä Serbiaan. Tendessi: säilynyt ennallaan

Unkari: Raja-aita valmistui ja aukkokohdat suljettiin. Uusi laki kriminalisoi laittoman maahanmuuton. Tämä aiheuttaa nykyisin hyvin suuren migraatiopaineen Serbia/Unkari rajalle ja lisäseuraus on reitin siirtyminen (Unkarin ja Serbian välisen rajan kiertäminen) Kroatian/Slovenian/Itävallan ja Italian suuntaan. Unkarin eri tekijöiden ja kehityskulkujen (kuljetuskapasiteetti, sää jne.) seuraukset voivat johtaa kuitenkin valtaviin migraatiosumiin (jopa 15.000) Itävallan rajalla. Unkarin asyyliviranomaiset ovat muutamien kuukausien ajan jo pyrkineet vähentämään Dublin-tapausten vastaanottoa. Tendenssi: kasvava

Itävallan ja Saksan vetotekijät:
Saksan poliittinen päätös olla palauttamatta syyrialaispakolaisia takaisin Unkariin (Kreikka on jo muutenkin jo vuosien ajan ollut ex-Dublin), synnytti valtavan vetotekijän. Itävalta on yhä edelleen pääosin läpikulkumaa. Kuitenkin 8-10% migranteista ja pakolaisista jättää Itävaltaan turvapaikkahakemuksen.

Itävalta organisoi pakolaisten ja migranttien läpikulkua Saksaan (Saksa on taannut, ettei se lähetä heitä takaisin Itävaltaan). Tendenssi: Ennallaan pysyvää - kasvavaa migraatiopainetta

Itävalta
Vaikutukset Itävallassa: Poliisitehtäviä, toimeenpanorakenteiden sitominen, henkilöstöpula, vaara yleisen rauhan, järjestyksen ja turvallisuuden säilymiselle kun henkilöstöä sidotaan massiivisesti tehtäviin, jotka liittyvät laittomaan maahantuloon Itävallassa, turvapaikka- ja ylläpitojärjestelmän ylikuormitus
Uhka: Pakolaisten väliset etnisten ja uskonnollisten ryhmien konfliktit ja tosiasiallinen oikeusjärjestelmän kumoutuminen
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Risto A.

Mielenkiintoinen juttu.

Sanon tähän heti, että jos valtiojohto suomessa kertoisi rehellisesti mikä on tilanne, uutiset raportoisi asiasta samalla tavalla kuin tuo sisäinen raportti, se ehkäisisi yksiselitteisesti kaikki turhat eskalaatiot, mitkä on seurausta valtiojohdon ja median valehtelusta.

Suomalaiset kestää tosiasioita paljon paremmin kuin valetta.

Noniin. Mikä irakilaisten diasporan motiivi olikaan? Se ei tässä raportissa selity. Suomeen on tulossa irakilaisia, ilmeisen hyvinvoivia ja maailman hotspottien ulkopuolelta. Suomeen ei ole tulossa syyrialaisia kuin murto-osa. Ei naisia, ei lapsia, eli niitä, jotka on huonoimmassa asemassa.

Voisin itse ilomielin ilmoittautua pullanpaistajaksi jos VOKkeihin tulisi naisia, lapsia ja vanhuksia.

Medialle ja valtiojohdolle viesti: lopettakaa valehtelu. Suomalaisille ei paskanjauhaminen toimi. Paskanjauhamisella saatte aikaan vain ihmisten hermostumista ja siten eksponentiaalisesti kasvavia ongelmia, paikoista, joita ei voi ennakoida.
premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

akez

Quote from: Risto A. on 28.09.2015, 18:16:25
Sanon tähän heti, että jos valtiojohto suomessa kertoisi rehellisesti mikä on tilanne, uutiset raportoisi asiasta samalla tavalla kuin tuo sisäinen raportti, se ehkäisisi yksiselitteisesti kaikki turhat eskalaatiot, mitkä on seurausta valtiojohdon ja median valehtelusta.

Siinäpä se ongelma. Jos kusettaa jatkuvasti muita, kuten "hallituksillamme" on ollut tapana, niin samalla kusettaa myös itseään. Todellisuus vääristyy kaikilla, eikä rationaalisia päätöksiä enää kyetä tekemään. Saa sitä mitä tilaa - hullujenhuoneen.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Risto A.

Quote from: akez on 28.09.2015, 18:30:54

Siinäpä se ongelma. Jos kusettaa jatkuvasti muita, kuten "hallituksillamme" on ollut tapana, niin samalla kusettaa myös itseään. Todellisuus vääristyy kaikilla, eikä rationaalisia päätöksiä enää kyetä tekemään. Saa sitä mitä tilaa - hullujenhuoneen.

Juuri näin.

Premissien tulee olla suorassa. Pystytetty faktojen varaan. Sitten ei olisi mitään hätää, vaikka marssilaiset hyökkäisi.
Jos premissit on paskanjauhamisen ja valeen päällä - paskaa sataa silmille, oli todellisia ongelmia tai ei.
premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

siviilitarkkailija

Suomeen on tuotettu 15 000 sota-alueella ollutta tai sellaiseksi esittäytyvää. Hallituksen arvio tulijoiden määrästä on 50 000.

Suojelupoliisin vahvuus on n 250 + 200 henkilöä. Ainoa minkä nämä pystyvät saamaan ns "kiinni" ja selvittämään taustat on yksi lahtelainen nuori suomalaistaustainen mies joka esiintyi tötteröhattu päässä. Mitään muuta ei ole haluttu eikä enää edes kyetä selvittämään.

Käytännössä isis-daesh on onnistunut soluttautumaan Suomeen eikä Suomessa ole mitään viranomaista, ei mitään organisaatiota tai toimijaa joka pystyisi tai tekisi asialle yhtään mitään.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Aurelius

Näinhän tämä menee Suomessakin. Poliiseja on leikattu ja vähennetty vuosikausia ja turvallisuus on sen varassa, että isot joukot eivät ala rähinöimään kovin monessa paikassa yhtä aikaa.