News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2015-03-17 Brändö (väkiluku 470) aikoo ottaa 10 pakolaista

Started by Siener, 17.04.2015, 10:30:24

Previous topic - Next topic

Toivo Suhari

Quote from: Contributor on 19.04.2015, 19:28:29
Quote from: Ant. on 18.04.2015, 14:17:08
Itse olen sitä mieltä, että hommalaisten pitäisi muuttaa tuollaiselle pikkusaarelle. Sinne voimme rakentaa oman ihanneyhteiskuntamme.

Näin juuri. Olen usein miettinyt että pitäisikö oikein perustaa oma threadi keskustelulla tuollaisen "white flight"-keitaan perustamiselle?! Pelkään että koko Suomen tuhoa ei enää näiltä voimilta pysty estämään, olisi hyvä alkaa suunnitella samanmielisten keskittämistä organisoidusti johonkin luonnonmuodoiltaan helposti rajattavaan alueeseen, jossa yksinkertaisesti omalla enemmistöllä saisi vielä olla ihan tavallinen valkoihoinen Suomalainen.

Joo .. mikä yhtiömuoto?

Ei minkään maan ruotsalainen

Siener

Laitoin siis jo aloitusviestissäni linkin kunnan sivuille : http://www.brando.ax

Ja siellä todellakin on anonym feedback, jonne voi laittaa viestiä.

Että jos kiinnostaa pitää kyseinen pieni yhteisö puhtaana ja itse jopa muuttaa sinne, olisi varmasti syytä esittää kiinnostuksensa muuttamiseen sinne nyt tai myöhemmin mahdollisimman pian, koskapa kunnanjohtaja Wrede  siis tulevalla viikolla jo selvittelee tarkemmin pakolaisasiaa ELY-keskuksen kanssa.

Ja tottakai viestiä riikinruotsalaisille, jotka haluavat päästä siihen Saaristonlasten ympäristöön, jota heille ei enää ole muualla kuin ehkä jossain Norrtäljen saaristossa.

Mitä vain, millä osoitetaan Brändölle, että heille on tarjolla koulutettua osaavaa väkeä niin Suomesta kuin Ruotsista. Nopeat tietoliikenneyhteydet mahdollistavat monenlaista etätyötä. Tämä sopisi ainakin minulle.

Mutta: tässä vaiheessa, taidan siirtyä itsekin seuraamaan vaalitilannetta, mutta muistakaa:

http://www.brando.ax Vapaa sana, anonym feedback

Topi Junkkari

Näin juuri. Olen usein miettinyt että pitäisikö oikein perustaa oma threadi keskustelulla tuollaisen "white flight"-keitaan perustamiselle?! –– Vai onko sellainen jo jossain?

Tämä ainakin muistuu mieleen: Väistöalue Viroon
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

valla_valla

Quote from: Ari-Lee on 18.04.2015, 13:55:07
Quote"vi vinner på flera plan. Men vi borde skrota ordet invandrare, då de flyttar hit blir de ålänningar" = voitamme monessa suhteessa. Mutta meidän pitäisi romuttaa sana maahanmuuttaja, kun he muuttavat tänne heistä tulee ahvenanmaalaisia" !

Britt Lundberg 4 år.

Tuolla asenteella he todella saavat me saamme mitä tilaamme. Ja lapsellisuus on myös lukumäärässä. 10 avaa pelin. Nokitus alkaa ja kohta ahvenanmaalaiset lisääntyvät potenssiin kolme. Afrikka ja Lähi-itä on täynnä ahvenanmaalaisia, ketkä haluavat kotiin.

Ehkä niitä voi kutsua ruotsin tyyliin "nyålänningar" tai kun otetaan huomioon, että Brändöhön mennään veneellä niin "nystrandat" juuri rantautuneet... Tä?

Siener

No niin, eilen on ollut siis miittejä... Mitään tietoa ei ole tihkunut toistaiseksi, tietääkseni.

Tässä välillä vain on tullut huomattua, että Ruotsissa maan nykyistä menoa kammoksuvien keskuudessa näytetään elävän toisaalta siinä Suomen 50-luvun "kaukana jossain on onnen maa", "aavan meren tuolla puolen... jne.

Esim. Ahvenanmaasta, jonne moni haaveilee muuttavansa, luovutaan vaihtoehtona, kun ei heille oikeaa tietoa anneta/pimitetään visusti, on jopa vaihtoehtofoorumeilla kuten esim. Flashback, vallalla käsitys, ettei Ruotsista voi muuttaa Ahvenanmaalle.

Tämän kun saisi oikaistua...

kriittinen_ajattelija

Quote from: Toivo Suhari on 19.04.2015, 19:34:16
Itse olen sitä mieltä, että hommalaisten pitäisi muuttaa tuollaiselle pikkusaarelle. Sinne voimme rakentaa oman ihanneyhteiskuntamme.

Näin juuri. Olen usein miettinyt että pitäisikö oikein perustaa oma threadi keskustelulla tuollaisen "white flight"-keitaan perustamiselle?! Pelkään että koko Suomen tuhoa ei enää näiltä voimilta pysty estämään, olisi hyvä alkaa suunnitella samanmielisten keskittämistä organisoidusti johonkin luonnonmuodoiltaan helposti rajattavaan alueeseen, jossa yksinkertaisesti omalla enemmistöllä saisi vielä olla ihan tavallinen valkoihoinen Suomalainen.

Joo .. mikä yhtiömuoto?
Suomessahan on jo monia tuon kaltaisia ns.ekoyhteisöjä mutta myös joitain uskonnollisia yhteisöjä, joten ei tuollainen edes Suomen tasolla olisi mitenkään uusi juttu. Suomessahan toki olisi vähän naurettavaa lähtä sitä vetämään "rakennetaan uusi Orania-valkoihoisille" teemalla, eikä sinne tulisi kuin jotain ongelmatapauksia.

Jos haluaa rakentaa yhteisön niin kannattaa varmaan ottaa mallia sellaisista jotka on siinä jo onnistunut ja pitävät pakettia kasassa vuodesta toiseen esim. ns. The Bruderhof yhteisöt eri puolilla maailmaa. http://www.bruderhof.com/en

Jos haluaa perustaa tulevaisuutta ajatellen "puolustavan" yhteisön niin kannattaa ottaa varmaan mallia kasakoitten "Stanitsa" kylistä, jossa he pitävät majaansa eikä kylissä käytännössä ole ketään ulkopuolisia tai sellaisia ketä kaikki kylän jäsenet ei tuntisi pienestä pitäen.

Jos haluaa elää kaupungissa, eikä keskellä metsää: mutta kuitenkin siten, että pystyy puolustamaan reviiriään, niin tämänkaltainen asuminen on suositeltavaa, siten, että omassa ympyrässä elää vain samanmielisiä.

(http://www.duskyswondersite.com/wp-content/uploads/2013/02/above-Suburbs-of-Copenhagen-Denmark.jpg)
Kuva Kööpenhaminasta.

Tuohon talojen ympärille sitten korkea aita vaan, niin on ns. gated community valmiina eikä tarvi olla edes mikään miljonääri.
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

Siener

Hei Kriittinen Ajattelija, kuten muutkin:

olen huomannut todellakin, että jopa ruotsalaisilla vaihtoehtosivuilla (esim. Flashback forum) on väki niin pihalla, että luulee, ettei Ahvenanmaalle saa Ruotsista muuttaa. Puhumattakaan normaalista suomalaisesta käsityksestä, ettei Ahvenanmaalle pääse mannersuomalainen muuttamaan.

Ja sitten Ahvenanmaa tulijoiden puutteessa lähtee haalimaan mamuja...:(:

Toive: ne, jotka ovat lähikontaktissa riikinruotsalaisiin halukkaisiin, tiedottavat mahdollisuudesta muuttaa Ahvenanmaalle oikeasti.

Manner-Suomessa ahvenanmaalaiset käyvät koko ajan markkinoimassa, mutta eivät ilmeisesti voi Ruotsin puolella? Tai jos käyvät, heidät vaiennetaan?

Tässä olisi Ahvenanmaan suhteen vielä jotain tehtävissä lyhyen ajan sisään. Hetken päästä enää ei.

Contributor

Quote from: kriittinen_ajattelija on 24.04.2015, 14:06:11
Quote from: Toivo Suhari on 19.04.2015, 19:34:16

Joo .. mikä yhtiömuoto?
Suomessahan on jo monia tuon kaltaisia ns.ekoyhteisöjä mutta myös joitain uskonnollisia yhteisöjä, joten ei tuollainen edes Suomen tasolla olisi mitenkään uusi juttu. Suomessahan toki olisi vähän naurettavaa lähtä sitä vetämään "rakennetaan uusi Orania-valkoihoisille" teemalla, eikä sinne tulisi kuin jotain ongelmatapauksia.

Jos haluaa rakentaa yhteisön niin kannattaa varmaan ottaa mallia sellaisista jotka on siinä jo onnistunut ja pitävät pakettia kasassa vuodesta toiseen esim. ns. The Bruderhof yhteisöt eri puolilla maailmaa. http://www.bruderhof.com/en

Jos haluaa perustaa tulevaisuutta ajatellen "puolustavan" yhteisön niin kannattaa ottaa varmaan mallia kasakoitten "Stanitsa" kylistä, jossa he pitävät majaansa eikä kylissä käytännössä ole ketään ulkopuolisia tai sellaisia ketä kaikki kylän jäsenet ei tuntisi pienestä pitäen.

Jos haluaa elää kaupungissa, eikä keskellä metsää: mutta kuitenkin siten, että pystyy puolustamaan reviiriään, niin tämänkaltainen asuminen on suositeltavaa, siten, että omassa ympyrässä elää vain samanmielisiä.

(http://www.duskyswondersite.com/wp-content/uploads/2013/02/above-Suburbs-of-Copenhagen-Denmark.jpg)
Kuva Kööpenhaminasta.

Tuohon talojen ympärille sitten korkea aita vaan, niin on ns. gated community valmiina eikä tarvi olla edes mikään miljonääri.

Minulla oli ajatuslähtönä mielessä todella pitkän aikavälin, kenties jopa sukupolvien aikana saavutettava laajempi tavoite, kuten jonkin määrätyn alueen irroittaminen ja itsenäiseksi ajaminen pitkällä aikavälillä. Tällaista ajatusta voisi ehkä selkiyttää seuraavilla käsitteillä http://en.wikipedia.org/wiki/Micronation ja http://en.wikipedia.org/wiki/Seasteading En tarkoita tässä mielessä juuri noita käsitteiden mukaisia fyysisiä ratkaisuja pinta-alan hankkimiseksi vaan siinä voisi toimia ihan haalimalla ja asuttamalla systemaattisesti jokin alue pitkällä aika välillä ja irtautua kun massaan on tarpeeksi. Yhdysvalloissa useampikin varakas aktiivinen on tällaisia suunnittelemassa ja ajamassa ihan tosissaan.

Siener

Juu, kyllä tällainen "Onnellisten Saari" tai "Uusi Sointula" toki voisi olla kannatettava ajatus, tietyissä rajoissa...

Mutta ei ole kyse siitä, vaan paljon suuremmasta asiasta.

Siener

Ja tässä sitten mediaa: http://www.nyan.ax/brando-vantar-med-beslut-om-flyktingar/

Huomaa päiväys, on päivää ennen kuin Brändön kunnanjohtaja alkuperäisen otsikon mukaan matkustaa Manner-Suomeen.

Eli päivää ennen (matkaa Turun ELY-keskukseen) pidetystä kokouksesta ei ole mitään tiedotettavaa.?

Siener

Saattaako tämä aihe tulla jollekin muulle itseni lisäksi ajankohtaiseksi?

Tulihan tuo Brändö järkiinsä...

Nyt sinne voisi muuttaa sekä mantereen puolelta että Ruotsista. Etätyöntekijät, yrittäjät, mikä estää?