News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Miksei kaikkea työvoimaa Euroopasta?

Started by erilainen, 28.07.2009, 02:30:22

Previous topic - Next topic

erilainen

EU:n yksi periaate on työvoiman vapaa liikkuvuus. Mikä on sinänsä ihan hyvä asia. Minun päähäni ei vain mahdu että miksi pitää silti sitä työvoimaa raijata EU:n ulkopuolelta.
Olen varma, vaikkei minulla mitään tilastoa olekkaan antaa, että pelkästään EU:n alueelta löytyy nyt ja tuevaisuudessa kaikki työvoima mitä tulemme tarvitsemaan. Puolalainen katolinenkin varmasti sopeutuu helpommin kuin somalialainen muslimi.
Puolalaiselta voi myös olettaa löytyvän jonkin kotoisen alan ammattitaitoa.
Oli vaikea sanoa kumpi oli vihaisempi, perseeseen ammuttu karhu vai osuman saanut Ossi.

JPU

Niin, työttömiä luulisi löytyvän joka maasta kaikkina aikoina. Missä Euroopan maassa ja koska viimeksi on ollut täystyöllisyys siten että oikeasti on ollut koko maata riivaava työvoimapula jota varten on ollut pakko tuottaa maahan halpaa orjatyövoimaa maan rajojen ulkopuolelta?  
Taisi olla Natsi-Saksassa vuosina 1939-1945.  ???

PS. Toiset tekevät työtä, toiset värittävät katukuvaa.
"– Kun tänne tulee ihmisiä, joilla on erilaisia tapoja toimia, pukeutua ja puhua, he muuttavat meidän arkeamme. Muutoksen voi nähdä hyvänä tai huonona, mutta on järkevämpää nähdä se hyvänä, koska sille ei mitään mahda. Suomi ei voi umpioitua enää."

- Tiede-lehti, 9/2014