News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Vihan täyttämä Suomi

Started by kotelossa, 21.09.2015, 09:35:20

Previous topic - Next topic

Kerttu Täti

Quote from: Tabula Rasa on 21.09.2015, 13:07:12
Määrätietoinen suomalaiskulttuurivastaisuus kuuluu sinulle ja muille kulttuurimarksisteille.

Oletan, että tämä viesti oli minulle osoitettu?

Osoittaisitko missä olen esiintynyt suomalaista kulttuuria vastaan? Osoittaisitko myös millä perusteella määrittelet minut kulttuurimarxistiksi?

Ylipäänsä väitteet suvakkikukkisvihervassarifemakkojen suomalaisen kulttuurin vastaisuuudesta eivät kestä tarkastelua. Suomalainen kulttuuri ei ole hommalaisten yksinoikeus. Ei myöskään isänmaallisuus. Teillä on oma, monien mielestä marginaalinen käsityksenne siitä mitä isänmaallisuus ja suomalainen kulttuuri tarkoittavat. 

siviilitarkkailija

QuoteTäällä vaaditaan, että asioista keskustellaan niiden oikeilla nimillä. Itselleni syntyy jatkuvastai vaikutelma, että asioista pitää keskustella oikeilla nimillä vain silloin kun asiat kohdistuva niihin toisiin.

Mikä on varmasti aivan oikea huomio, jos tulkitsin viestin oikein. Emme ole täydellisiä eikä valitettavasti hommaforum ole puolueeton, mutta pyrkimys on puolueettomuuteen ja avoimeen keskusteluun, mitä ns valtamedia tai valtion tukemat instituutiot eivät harjoita.

Viha on haitallinen ja ihmiset tuhoava tunne, jossa on syytä itse kunkin aina katsottava peiliin. Tekeekö jotain asiaa siksi koska RAKASTAA vai siksi koska VIHAA (yleensä jotain toista). Olen huomannut että suurin osa hompansseista rakastaa isänmaataan ja kanssaihmisiä. Valitettavasti en ole havainnut holtittoman maahanmuuton kannattajissa vastaavia ominaisuuksia. Hirvittävää pyrkyryyttä ja vastenmielistä kanssaihmisten alistamista ja suoranaista hyväksikäyttöä hyväntekeväisyyden kaapuun verhottuna.

MV lehden taustavoimia pohtiva ihminen voisi yhtä hyvin pohtia yleisradion poliittisen ja epärehellisen vaikuttamisen taustavoimia. Mutta sehän ei ole poliittisesti yhtä suosittua ns suvaitsevaistossa kun tutkinnan kohteena on esimerkiksi holtiton maahanmuutto seurausilmiöineen. Ja mitä tulee MV lehteen niin eiköhän omistajansa tai vastuuhenkilönsä ole kertonut aika tarkasti kaikki elämäänsä liittyvät asiat, toisin kuin vaikkapa yleisradion poliittinen päätoimittaja. Saadakseen edes alkeellista tietoa, joutuu nykyaikana turvautumaan MV-lehden kaltaiseen julkaisuun. Mitä se kertoo "MV-lehden taustavaikuttajista"? Ei mitään. Mitä se kertoo mm VEROVAROILLA HARJOITETUN JULKISEN PALVELUN EPÄREHELLISYYDESTÄ JA PUOLUEELLISUUDESTA? ...paljon.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Pikkuvaimo

Quote from: Kerttu Täti on 21.09.2015, 13:14:20
Määrätietoinen suomalaiskulttuurivastaisuus kuuluu sinulle ja muille kulttuurimarksisteille.

Osoittaisitko missä olen esiintynyt suomalaista kulttuuria vastaan? Osoittaisitko myös millä perusteella määrittelet minut kulttuurimarxistiksi?

Ylipäänsä väitteet suvakkikukkisvihervassarifemakkojen suomalaisen kulttuurin vastaisuuudesta eivät kestä tarkastelua. Suomalainen kulttuuri ei ole hommalaisten yksinoikeus. Ei myöskään isänmaallisuus. Teillä on oma, monien mielestä marginaalinen käsityksenne siitä mitä isänmaallisuus ja suomalainen kulttuuri tarkoittavat.

Edelleenkin, foorumilla pyörivä populaatio ei ole mikään yhteinäinen "me" tai "te" jolla olisi jokin yhteinen ja omittu käsitys mainitsemistasi asioista. Itse syyllistyt aivan tarpeettomaan ja keskustelua jarruttavaan yleistykseen, moittimiseen ja syyttelyyn. Juuri näin saadaan aikaan sitä kuuluisaa vastakkainasettelua.
Minulla on vaikeasti ymmärrettävä ja kohtalaisen huono huumorintaju.

Jaska Pankkaaja

Quote from: Spesialisti on 21.09.2015, 10:11:43
Punaiset/valkoiset -asetelma ei ole vieläkään hävinnyt Suomesta. Isien teot ja synnit elävät seitsemänteen polveen, niinhän sanotaan. Pohjalainen isoisäni vihasi kommunisteja ja kuului suojeluskuntaan. Vaikka vanhempani eivät olleet politiikasta juuta eikä jaata, karismaattisten isovanhempieni ehdottomuus on tahtomattani vaikuttanut asenteisiini vihervasemmistoon. Aavistelen, että senkkaa nenistä ei ole otettu osapuolten välillä vielä tarpeeksi, yhteenottoihin ajaudutaan. Pakkaa eivät tällä kertaa ole sotkemassa ulkovaltojen kommunistit vaan arvaamattomat muslimit. 

Tämän päivän "valkoisilla" ts. järkiperäisesti ajattelevilla ei ole omaa virallista, vakavasti otettavaa äänitorvea. Meille on tarjolla vain MV-lehden kaltaisia törkysivustoja, josta onkia jotain tiedonjyväsiä. Painokoneista ja kaapeliverkoista tulvii punainen myrkky. Tämäkin lisää ärtymystä ja sanomisen tarvetta, jonka mahdollistaminen on Homman päätarkoitus.

Jakolinja ei vain ole enää niin selvä punaisiin ja valkoisiin kuten ennen. Uuden jakolinjan määritteleminen onkin sitten vaikeampaa.

Minä en arvosta jotain "korkeasti koulutettua" PP slaissien näyttelijää jonka "työ" on joku verorahoitteinen 0-projekti tai päällikkö-ylitarkastelijan posti yhtään sen enempää kuin jotain ähmedia jonka "työ" on Kelassa ja muutaman vuoden välein järjestetyissä suomenkielen kursseissa sekä työkokeilussa paikallisessa kierrätyskeskuksessa. Tai sen enempää työhalutonta suomileijona hupparia gamohousuissaan.

Sitten on vielä nämä virkahaitat: kansalaisten häirintää tai rahastusta eli Trafi ja monet muut vastaavat organisaatiot vastaavat tyypillistä hiiva-luokan ÄO:lla pärjäilevää kaapumammaa joka pusertaa tänne 6-12 erityisopiskelijaa uransa aikana ja myöhempää vankilantäytettä tai uutta pusertelijaa.

Parasiittinen eliitti sitten vielä päälle. Se on kokonaisuudessa etnisesti ns. suomalaista mutta suurempaa myrkkyä suomen kansalle kuin kumpikaan em. ryhmistä.

Eli tiivistettynä jakolinjoja on monta tai sitten täytyy murjoa se jako jonnekin. Työkansa+ansioeläkeläiset+työhön yrittävät contra loiset?
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Ihmisapina

Quote from: Kerttu Täti on 21.09.2015, 11:39:58
Tämäkin sivusto on koko olemassaolonsa ajan, vuosia ja vuosia, kehitellyt toinen toistaan ikävämpiä nimityksiä itsensä kanssa eri meiltä oleville suvakista mädättäjään ja niistä eteenpäin, puhumattakaan maahanmuuttajia koskevasta "terminologiasta". Rypenyt pyhässä inhossa ja vihassa kaikkea itsensä ulkopuolista kohtaan ja luonut itseriittoista kuvaa vihan oikeutuksesta. Sivuston keskushahmo on puhunut  suvakkien raiskattavuudesta, toki teorian tasolla spekuloiden. Tälle sivustelle kirjoittava entinen kansanedustaja on fb-sivuillaan toivonut edelleen samaa, muutama kuukausi sitten.

Ja sitten ihmetellään ilmapiiri on mennyt huonoksi  :o

Tervetuloa nettiin! Oli keskustelun aihe mikä tahansa perhosten pyydystämisestä, ja lemmikkien ruokkimisesta maahanmuuttoon, niin netissä kielenkäyttö on aina rumempaa kuin normaalissa ihmisten välisessä kanssakäymisessä. Tämä voi vain olla tottumattomille vaikea ymmärtää.

Etkö huomaa kuinka vihaa täynnä olet itsekin?

"...Rypenyt pyhässä inhossa ja vihassa kaikkea itsensä ulkopuolista kohtaan ja luonut itseriittoista kuvaa vihan oikeutuksesta..."

Onko tämä objektiivista ja analyyttistä tekstiä? Väitätkö siis että kaikki hommaforumin jäsenet itsesi poislukien vihaa kaikkea itsensä ulkopuolista? Tai edes puolet jäsenistä?

Ei mikään ihme jos tällainen kritiikin irrationaaliseksi vihaksi leimaaminen saa ihmiset käyttämään netissä rumia sanoja.

Kyklooppi

Rajat ovat rakkautta ja luottamus hyvä, valvonta paras.
Nyt kun tässä minulla on aikaa ollut, olen tutkinut kaikenlaisia
foorumeita anarkiasta öyhölään ja todennut sen että täällä
hommalla rakkautta on ylivoimaisen paljon. 
Täällä ihan oikeasti ihmiset välittävät toisistaan  :'(
Vastustajat vihassaan eivät vain kykene sitä näkemään.
Ihmisjäte.

Tabula Rasa

Quote from: Pikkuvaimo on 21.09.2015, 13:19:57

Edelleenkin, foorumilla pyörivä populaatio ei ole mikään yhteinäinen "me" tai "te" jolla olisi jokin yhteinen ja omittu käsitys mainitsemistasi asioista. Itse syyllistyt aivan tarpeettomaan ja keskustelua jarruttavaan yleistykseen, moittimiseen ja syyttelyyn. Juuri näin saadaan aikaan sitä kuuluisaa vastakkainasettelua.

Ja tämä vastakkainasettelu ja sisäinen hajottaminen on nimenomaan kulttuurimarksismia.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Pikkuvaimo

Quote from: Kerttu Täti on 21.09.2015, 13:00:28
Quote from: Pikkuvaimo on 21.09.2015, 12:26:45
Ehkä vika on myös siinä, että tehdään tämäkaltaisia rajuja moittivia yleistyksiä ilman mitään yritystä löytää siltoja. Sinäkin, Brutukseni.

Minä olen täällä ja keskustelemassa. Olen toki erimielinen, mutta erimielisyys ei lähtökohtaisesti asiattomuutta. Kommenttiani voi pitää provosoivana, mutta jos lukee Scriptaa, niin nimittely ja muiden halveksunta alkaa kolmannesta merkinnästä viimeistään. Vuonna 2003 siis.

Täällä vaaditaan, että asioista keskustellaan niiden oikeilla nimillä. Itselleni syntyy jatkuvastai vaikutelma, että asioista pitää keskustella oikeilla nimillä vain silloin kun asiat kohdistuva niihin toisiin.

Asiasta toiseen, se mikä itseäni tässä vihaa lietsovassa ilmapiirissä kiinnostaa on myös esimerkiksi MV-lehden osuus ja mitkä taustavaikuttajat millaisin päämäärin epäluuloa suomalaista mediaa, viranomaisia ja poliitikkoja kohtaan kylvävät. Minulla on tunne, että siinä on paljon päämäärätietoista hajoittamista mukana.

Minusta se, että tuottaa tasaisin väliajoin tekstiä hommafoorumille ei vielä riitä täyttämään keskustelun kriteeriä. Tämä on taas tässä ketjussa keskustelua keskustelusta tai siitä, miten kuuluisi keskustella. Ei sillä saavuteta juuri mitään. Tätimäisesti neuvotaan toisillemme, miten kuuluisi kirjoittaa ja miten sanoa. Tätimäisyys muuten ei nyt tässä viittaa nimimerkkiisi, se vain kuvaa hyvin tuota neuvovaa asennetta. "Kyllähän MINÄ mutta kun te toiset..." Myöskään keskustelu joka junnaa paikallaan, ei ole mikään kannatettava keskustelu, jos nyt on keskustelu ollenkaan. Minun nähdäkseni keskustelun rakenne pitäisi olla jotain tämän tyyppistä.

A: Minä olen kuullut asiasta x tällaista ja olen siitä tätä mieltä. Mitä sinä ajattelet?
B: Minä taas olen kuullut asiasta x näin ja siksi olen ihan eri mieltä. Voisiko sinun tietolähteesi olla väärä?
A: Hetkinen, ymmärsinkö nyt että tarkoitit asian näin x? miten niin tietolähteeni voisi olla väärä?
B: no en tarkoittanut, vaan näin X
A: Ai, no sitten ymmärrän miksi epäilit tietolähdettäni. Mistähän tähän saisi lisää tietoa?

Sen sijaan puhutaan meistä ja teistä, te ajattelette näin ja se on väärin, minä kyllä keskustelisin mutta kun te käytätte noin rumia sanoja, teillä on väärää tietoa ja piste... puolin ja toisin ei ole tahtoa asettaa omia näkemyksiään ja tietojaan rohkeasti kyseenalaisiksi, ilman mitään kiihkoilua. Ihminen on.
Minulla on vaikeasti ymmärrettävä ja kohtalaisen huono huumorintaju.

Ari-Lee

Quote from: kotelossa on 21.09.2015, 09:35:20
Suomesta on tullut vihan yhteiskunta. Vaikkapa maahanmuuttokriittisten ja maahanmuuttajia maahan kaipaavien välillä puheyhteys on olematon. Lähinnä näytetään keskisormea toinen toiselle, välillä huudellaan, tehdäänpä väkivaltaakin.

Mikä Suomea vaivaa? Miten saataisiin siltoja rakennetuksi eri tavoin näkevien välille? Kaikilla suomalaisilla (ja mamuillakin) on kuitenkin tosi paljon yhteistä.

Nähdäkseni ensin täytyisi poistaa epäkohdat omalta kansalta. Verojen ja maksujen maksattaminen ja korotukset eivät ole perusteltuja jos ne menevät alati kasvavalla vauhdilla haittamaahanmuuttoon ja kaikkeen siihen liittyvään lobbaukseen, suhmurointiin, bisneksien pyörittämiseen ja ihmissalakuljettajille. Samaan aikaan säästetään nuorilta, sairailta ja vanhuksilta, velkaisilta ja muilta raskautetuilta. Oman yhteiskunnan ylläpitoa ei ole vieläkään onnistuttu laittamaan kuntoon. Ja tuskin siinä onnistummekaan, mutta järjetön suomalaiseen yhteiskuntaan sekä kielellisesti että kulttuurellisesti sopeutumattoman sakin kotoutuksen ja integroinnin ylistys veronmaksajien varoilla saa kenen tahansa veren ensin kiehumaan ja sitten pysähtymään.

Propagandakoneisto on suututtanut kansaa disinformaatiollaan ja suoranaisella oman kansan panettelulla - sen kansan mikä maksaa propagandakoneiston olemassaolon ja kaiket haittamaahanmuuton kustannukset, ja täysin epätodellisuudessa elävien ministerien ja virkamiesten palkat.

Pientä on vihan osoittaminen kohderyhmälle vielä toistaiseksi.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Nordman

On mukava leikitellä ajatuksella minne viha pesiytyisi jos:

Suomen kansa jaettaisiin kahteen osaan. Maahanmuuttokriittisiin ja maahanmuuttomyönteisiin. Kumpikin ryhmä saisi henkilömääränsä mukaisen osan Suomen pinta-alasta. Väliin tehtäisiin julmettu aita. Kaikki maahanmuuttajat/-neet sijoitettaisiin myönteisten puolelle.

Miniluv

Tämäkin sivusto on koko olemassaolonsa ajan, vuosia ja vuosia, kehitellyt toinen toistaan ikävämpiä nimityksiä itsensä kanssa eri meiltä oleville suvakista mädättäjään ja niistä eteenpäin, puhumattakaan maahanmuuttajia koskevasta "terminologiasta". Rypenyt pyhässä inhossa ja vihassa kaikkea itsensä ulkopuolista kohtaan ja luonut itseriittoista kuvaa vihan oikeutuksesta. Sivuston keskushahmo on puhunut  suvakkien raiskattavuudesta, toki teorian tasolla spekuloiden. Tälle sivustelle kirjoittava entinen kansanedustaja on fb-sivuillaan toivonut edelleen samaa, muutama kuukausi sitten.

Näistä jutuista muistetaan vain mediakampanjat nuivapuolella. Ja kun "sivuston keskushahmo" kirjoitti vaikkapa tämän,

http://www.halla-aho.com/scripta/viela_raiskauksista.html

Koko foorumia ei ollut olemassa. Muutenkin kyseenalaistan väitteen siitä, että JH-a olisi nyt jotenkin keskeinen täällä. Montako mainintaa hänestä löydät vaikka viikon sisältä?

Teikäläisille nuo vuoden keppi ja kivi jutut ovat tarinoita, joilla luodaan yhteishenkeä ja pelotellaan omia. Vrt. luolamiehet leirinuotiolla: jokainen
Pikkuinen rasahduskin tarkoittaa, että siellä on jokin morlokki vaanimassa ja poppamiehen on lausuttava ugalabugala, jotta morlokki pelästyy eikä hotkaise kaikkia välittömästi.

Ai niin, ja mainitsepa muutama "ikävä" nimitys maahanmuuttajista, jotka on kehitelty täällä: jotka siis eivät ole suvaitsevaispuolen keksintöä?
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

-PPT-

Jos muistaa 70-luvun niin vaikka väestö oli n99,5%suomalaista ja telkkarissa oli vain kaksi kanavaa joita kaikki katsoivat niin ei kansa ihan yhtenäistä ollut, ei lähellekään.

Vaniljaihminen

Quote from: Pikkuvaimo on 21.09.2015, 12:26:45
Ehkä vika on myös siinä, että tehdään tämäkaltaisia rajuja moittivia yleistyksiä ilman mitään yritystä löytää siltoja. Sinäkin, Brutukseni.

Minä olen täällä ja keskustelemassa. Olen toki erimielinen, mutta erimielisyys ei lähtökohtaisesti asiattomuutta. Kommenttiani voi pitää provosoivana, mutta jos lukee Scriptaa, niin nimittely ja muiden halveksunta alkaa kolmannesta merkinnästä viimeistään. Vuonna 2003 siis.

Täällä vaaditaan, että asioista keskustellaan niiden oikeilla nimillä. Itselleni syntyy jatkuvastai vaikutelma, että asioista pitää keskustella oikeilla nimillä vain silloin kun asiat kohdistuva niihin toisiin.

Asiasta toiseen, se mikä itseäni tässä vihaa lietsovassa ilmapiirissä kiinnostaa on myös esimerkiksi MV-lehden osuus ja mitkä taustavaikuttajat millaisin päämäärin epäluuloa suomalaista mediaa, viranomaisia ja poliitikkoja kohtaan kylvävät. Minulla on tunne, että siinä on paljon päämäärätietoista hajoittamista mukana.

Otetaanpa nyt hieman tämän käyttäjän esittämiä asioita käsittelyyn. Erimielisyys on tämän foorumin ehkä ominaisin piirre, tuskin missään vihervassareiden kokouksissa esiintyy niin kiivasta keskustelua kuin täällä, ja keskustelulla tarkoitan nimenomaan keskustelua enkä mitään mielenosoitusta. En minä täällä jaa maailmankuvaani läheskään kaikkien täällä postaavien kanssa - ei meitä täällä yhdistä juuri muu kuin että olemme vihervasemmistolaisen establishmentin suhteen eri mieltä monesta asiasta.

Päinvastaisesti kuin oikeastaan kaikkien muiden puolueiden, ovat vihreiden eduskuntaryhmän puheet lähes aina jotain käsittämättömän korkealla abstraktitasolla liihottelevaa liturgiaa, jossa päivänpolttaville aiheille ei esitetä minkäänlaisia konkreettisia ratkaisuja, paitsi nyt ehkä ilmaisen rahanjaon lisäämistä. Jos verrataan sitä mitkä puolueet ovat luonteeltaan eniten totalitaristisia, kyllä siinä vihreät paljon pidemmälle ovat menneet kuin persut. Persuilta vaadittiin ryhmäkuria muistaakseni ainoastaan homoäänestyksessä, eikä sekään aivan täysin pitänyt. Vihreät sen sijaan äänestävät aina samoin, koko sakki.

Tulin tietoiseksi MV-lehdestä vasta eilen kun avasin jonkun linkin. En lue poliittisia lehtiä, pamfletteja enkä propagandaa, ja lopetan yleensä minkä tahansa lehden lukemisen kun sen sisältö alkaa painottaa enemmän mielipiteitä kuin uutisia. Jos esimerkiksi otetaan tämä Farrad Firasin tapaus ja sen selvittäminen, siihen käytettiin monia lähteitä, ensinnäkin tätä myöhemmin sensuroitua televisiohaastattelua ja miehen omia sosiaalisen median sivustoja - totuus siitä miehestä paljastui pelkästään mahdollisimman autenttisia lähteitä käyttämällä, ei lukemalla sanomalehtiä taikka käyttämällä jotain propagandistisia valhesivustoja.

Vihan lietsonta tuskin on aivan persujen ominaisuus. Jos vihreä tuntee vihaa avoimen keskustelun seuraamisesta, syynä tuskin on itse keskustelu.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

IDA

Täällä vihataan kristittyjä, mutta ei se mua haittaa, näppis naputtelee silti  :D
qui non est mecum adversum me est

Kim Evil-666

Niin, Suomi alkaa kyllä pikkuhiljaa täyttyä vihasta. Se nyt vain on niin, että se viha tulee rajojemme ulkopuolelta, tunkeutuen rajojemme sisäpuolelle. Katalysaattorina sille toimii rajojemme sisäpuolella olevat ymmärtämättömät ja hyväuskoiset ihmiset, jotka pumppaavat kansantaloutemme verta/varallisuutta "vihan" suonistoon näin edesauttaen vihan täyttö-astetta.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Roope

mitkä taustavaikuttajat millaisin päämäärin epäluuloa suomalaista mediaa, viranomaisia ja poliitikkoja kohtaan kylvävät.

Tietyt suomalaiset tiedotusvälineet, viranomaiset ja poliitikot ovat etenkin viime aikoina ihan itse omilla toimillaan kylväneet ihmisiin epäluuloa kaikkea mediaa, viranomaisia ja poliitikkoja kohtaan. Valehtelu, propaganda, tiedon pimittäminen ja keskustelun rajoittaminen ei ainakaan lisää luottamusta.

Vielä muutama vuosi sitten korostettiin avoimuuden, sananvapauden ja läpinäkyvyyden yhteiskunnallista merkitystä edes juhlapuheissa, mutta enää ei senkään vertaa.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

heppu

Taitaa vanha sanonta "Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa" sopia tähän hyvin. Eli suvakki-termi osuu höperöä naiivia maailmanhalaajaa suoraan hermoon, hyvä näin. Kannattaa viljellä sitä siis lisää, onhan se osuva ja kuvaava termi.

Ja sitten nämä haittamaahanmuuttajia kuvaavat termit kultamuna, moniosaaja ym. suvakit saavat näistä käsitteistä kyllä kiittää itseänsä. Jos todellisuus ja propaganda eivät kohtaa, niin käsitteet saavat ironisen sävyn. Nytkin aina joukkoraiskaustapauksen jälkeen voidaan päivitellä, kuinka "Meillä on unelma."

ISO

Teillä on oma, monien mielestä marginaalinen käsityksenne siitä mitä isänmaallisuus ja suomalainen kulttuuri tarkoittavat.

Olet väärässä, hyvin hyvin harva Suomalainen on nykyisen kaltaisen monikulttuurisuushulluuden kannattaja. Media sitä manipuloi ja vääristelee Suomalaisiin, mutta nyt kun ihmiset on ymmärtäneet asian todellisen laidan on vastustus lisääntynyt ja tulee lisääntymään jatkossakin, Suomalainen harvemmin taipuu vaikka kuka yrittää taivuttaa, eikä vihervasemmiston voimat tule riittämään siihen.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Tabula Rasa

Quote from: heppu on 21.09.2015, 14:35:23

Taitaa vanha sanonta "Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa" sopia tähän hyvin. Eli suvakki-termi osuu höperöä naiivia maailmanhalaajaa suoraan hermoon, hyvä näin. Kannattaa viljellä sitä siis lisää, onhan se osuva ja kuvaava termi.

Ja sitten nämä haittamaahanmuuttajia kuvaavat termit kultamuna, moniosaaja ym. suvakit saavat näistä käsitteistä kyllä kiittää itseänsä. Jos todellisuus ja propaganda eivät kohtaa, niin käsitteet saavat ironisen sävyn. Nytkin aina joukkoraiskaustapauksen jälkeen voidaan päivitellä, kuinka "Meillä on unelma."

Ja jokainen kultamuna ja rikkaus johon varaa-klishee on mokujen omasta propagandasta kuten luvi jo viittasikin.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Omicron

Suomesta on tullut vihan yhteiskunta. Vaikkapa maahanmuuttokriittisten ja maahanmuuttajia maahan kaipaavien välillä puheyhteys on olematon. Lähinnä näytetään keskisormea toinen toiselle, välillä huudellaan, tehdäänpä väkivaltaakin.

Mikä Suomea vaivaa? Miten saataisiin siltoja rakennetuksi eri tavoin näkevien välille? Kaikilla suomalaisilla (ja mamuillakin) on kuitenkin tosi paljon yhteistä.

Liian suuri maahanmuutto on osa "hajota ja hallitse" strategiassa. Mitä enemmän tungetaan erilaisia ihmisiä yhteen maahan, sitä enemmän ihmiset hajottuvat, ja he alkavat riitelemään koska yhteydentunnelma alkuperäiskansalla heikentyy.

Kerttu Täti

Quote from: Miniluv on 21.09.2015, 13:32:59
Ai niin, ja mainitsepa muutama "ikävä" nimitys maahanmuuttajista, jotka on kehitelty täällä: jotka siis eivät ole suvaitsevaispuolen keksintöä?

Jos käsite nostetaan aiemmasta merkitysyhteydestä uuteen, esimerkiksi ironian keinoin, ja tätä ironista käsitettä käytetään loukkaamistarkoituksessa niin kyse on loukkaavasta nimitetyksestä jonka kehittelivät ne joiden tarkoitus on loukata vrt. vammainen, ceepee, urpo jne - kaikilla noilla on ihan neutraali alkuperäiskäyttötarkoitus, mutat joku jossain kehitti neutraalista jotain muuta.

Voitte toki korjata, mikäli osun väärään, mutta juuri "kultamuna", "moniosaaja" jne ovat tällaisia täällä ensimmäistä kertaa kohtaamiani nimityksiä. Niitä ei käytetät edes kenestäkään erityisestä, vaan alentavina ja banalisoivina ryhmäniminä etnisistä ryhmistä, mikä antaa nimityksille myös rasistisien merkityssisällön.

Lisäksi mainittakoon "kunniakansalainen", jonka itse muistelisin Halla-ahon lanseeraamaksi. "Rikastuttaja" lienee viime vuosikymmenen puoleleta ja täältä.

Quote from: Miniluv on 21.09.2015, 13:32:59Muutenkin kyseenalaistan väitteen siitä, että JH-a olisi nyt jotenkin keskeinen täällä. Montako mainintaa hänestä löydät vaikka viikon sisältä?
No, olenko ymmärtänyt väärin, että Hommafoorum perustettiin Halla-ahon blogin kommenttiosion keskusteluiden laajetessa.?

Kerttu Täti

Olen sanonut tämä aiemminkin, mutta jos sananlaskumeiningillä mennään niin "toisto on opintojen äiti". Enpä usko että nimiteykset sinällään loukkaavat, kertovat enemmän lausujastaan, mutta jos aikomuksena on keskustella, niin sitä ne eivät edistä. Nimittelyt luovat surinaa, joka saa sanoman, jos sellaista on, häviämään taustahälyyn niin, ettei kukaan ulkopuolinen viitsi tarkemmin enää kuunnella. Ne ovat sellaisia omalla väelle suunnattuja röhönaurattajia, "tosi hyviä juttuja".

Tabula Rasa

Eli nimikkeiden merkitykset osuvat niin täydellisesti napakymppiin että kerttutätiäkin hirvittää niiden kääntämä jatkuva nuivavyöry. Tämä siis ulinasta päätellen. Mitenkäs sitä sanottiin. Opettele uimaan.

Osama Rasheed

Quote from: Tabula Rasa on 21.09.2015, 11:52:18Kerttutäti ei tunnistaisi faktaa vaikka se purisi häntä nenästä. Ylläpidolle toive että rajaisivat kerttutädin kirjoitusoikeudet peräkammariin niin ei tarvitsisi asiallisia ketjuja sotkea.

Sananvapauden ja oikeudenmukaisuuden nimissä, tietysti.
Vapaa Näkökulma - myös hompansseille: http://www.vapaanakokulma.net/

heppu

Quote from: Kerttu Täti on 21.09.2015, 16:12:59

Olen sanonut tämä aiemminkin, mutta jos sananlaskumeiningillä mennään niin "toisto on opintojen äiti". Enpä usko että nimiteykset sinällään loukkaavat, kertovat enemmän lausujastaan, mutta jos aikomuksena on keskustella, niin sitä ne eivät edistä. Nimittelyt luovat surinaa, joka saa sanoman, jos sellaista on, häviämään taustahälyyn niin, ettei kukaan ulkopuolinen viitsi tarkemmin enää kuunnella. Ne ovat sellaisia omalla väelle suunnattuja röhönaurattajia, "tosi hyviä juttuja".

Kertaus on opintojen äiti hyvä Kerttu täti. Mutta muuten olen varma kyllä, että kyllä me voidaan käydä kauppaa näillä termeillä. Luopukaa te suvaitsevaiset rasisti-kortista ja populisti-termistä ym. nimittelystä, niin ehkä täälläkin voidaan vaihtaa kieltä neutraalimmaksi.

Osama Rasheed

Quote from: heppu on 21.09.2015, 18:35:15Luopukaa te suvaitsevaiset rasisti-kortista ja populisti-termistä ym. nimittelystä, niin ehkä täälläkin voidaan vaihtaa kieltä neutraalimmaksi.

Juuri kun olin oppinut, että rasismissa ja populismissa ei ole mitään pahaa  :'(
Vapaa Näkökulma - myös hompansseille: http://www.vapaanakokulma.net/

Miniluv

Quote from: Tabula Rasa on 21.09.2015, 11:52:18
Kerttutäti ei tunnistaisi faktaa vaikka se purisi häntä nenästä. Ylläpidolle toive että rajaisivat kerttutädin kirjoitusoikeudet peräkammariin niin ei tarvitsisi asiallisia ketjuja sotkea.

Ei tule tapahtumaan.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Miniluv

Quote from: Kerttu Täti on 21.09.2015, 16:05:52
Quote from: Miniluv on 21.09.2015, 13:32:59

Jos käsite nostetaan aiemmasta merkitysyhteydestä uuteen, esimerkiksi ironian keinoin, ja tätä ironista käsitettä käytetään loukkaamistarkoituksessa niin kyse on loukkaavasta nimitetyksestä jonka kehittelivät ne joiden tarkoitus on loukata vrt. vammainen, ceepee, urpo jne - kaikilla noilla on ihan neutraali alkuperäiskäyttötarkoitus, mutat joku jossain kehitti neutraalista jotain muuta.

Voitte toki korjata, mikäli osun väärään, mutta juuri "kultamuna", "moniosaaja" jne ovat tällaisia täällä ensimmäistä kertaa kohtaamiani nimityksiä. Niitä ei käytetät edes kenestäkään erityisestä, vaan alentavina ja banalisoivina ryhmäniminä etnisistä ryhmistä, mikä antaa nimityksille myös rasistisien merkityssisällön.

Lisäksi mainittakoon "kunniakansalainen", jonka itse muistelisin Halla-ahon lanseeraamaksi. "Rikastuttaja" lienee viime vuosikymmenen puoleleta ja täältä.

Kulttuurin rikastuttaminen on mokuargumentti nro 1 ja rikastuttaja viittaa siihen suoraan. Kunniakansalaisesta en ole varma, mutta veikkaan Tarja Halosta. Lisään ilomielin sanakirjaan, kunhan alkuperä selviää.

Quote from: Miniluv on 21.09.2015, 13:32:59Muutenkin kyseenalaistan väitteen siitä, että JH-a olisi nyt jotenkin keskeinen täällä. Montako mainintaa hänestä löydät vaikka viikon sisältä?
No, olenko ymmärtänyt väärin, että Hommafoorum perustettiin Halla-ahon blogin kommenttiosion keskusteluiden laajetessa.?
[/quote]

Olen toki huomannut, että elät vuodessa 2007.

Miniluv

Quote from: Kerttu Täti on 21.09.2015, 16:12:59

Kamelin voi viedä veden ääreen, muttei pakottaa juomaan. Samoin kamelin voi viedä keskustelun äärelle, muttei pakottaa keskustelemaan asioista.

Se kuulee tarkoilla korvillaan taustahälyä. Se aistii kaikuja 30-luvulta. Sen nenä nyrpistyy, kun on peräti kunniakansalaisiksi ironisoitu jotain ryhmää. Se voi närkästyä, jos joku on samassa kuvassa kuin koku toinen. Sana taistelu voi olla sille liikaa. Joku keskushahmo voi olla kirjoittanut väärin vuonna keppi ja kivi. Ihan mitä vaan.

Mitä tahansa, kunhan ei tarvitse kommentoida asiaväitteitä.

Edit: Täti Kerttua henkilökohtaisesti koskien vedin turhan lavealla pensselillä tässä.

Nationalisti

No joskus niitä siltoja vaan ei synny kun erottava rotko on liian iso. Ei minulla ole suurempia intressejä kuunnella sellaisten mielipiteitä, jotka sallivat, kannattavat tai aktiivisesti ajavat eurooppalaisten väestönvaihtoa ja eurooppalaisten muuttamista vähemistöksi omalla mantereellaan. Olen kuullut kaikki perustelut, saman levyn soittaminen riittää. En kuitenkaan ole töykeä, huutele enkä tee väkivaltaa kenellekään.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.