News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2015-10-20 Ruotsi : Uusi maahanmuuttopolitiikka - kaikki paitsi SD

Started by chacha2, 20.10.2015, 13:59:13

Previous topic - Next topic

leo3

Quote from: Alarik on 24.10.2015, 00:28:36
Quote from: leo3 on 24.10.2015, 00:15:42

...Kumpaan maahan sinä lähtisit turvapaikanhakijaksi:
a) maahan, joka antaa sinulle pysyvän oleskeluluvan
b) maahan, joka (mahdollisesti) lähettää sinut takaisin muutaman vuoden päästä

Minulle valinta olisi aika helppo.
Helppo myös. Valitsisin c) siihen, jossa minulla olisi jo ennestään paljon kavereita ja maanmiehiä.

Vaikka mahdollisesti lähettäisivät sinut pois muutaman vuoden päästä? En usko.

Ja ei Ruotsi ole ainoa maa, jossa on paljon afrikkalaisten ja arabien maanmiehiä.

Alarik

Quote from: leo3 on 24.10.2015, 00:34:12
Quote from: Alarik on 24.10.2015, 00:28:36
Helppo myös. Valitsisin c) siihen, jossa minulla olisi jo ennestään paljon kavereita ja maanmiehiä.

Vaikka mahdollisesti lähettäisivät sinut pois muutaman vuoden päästä? En usko.

Ja ei Ruotsi ole ainoa maa, jossa on paljon afrikkalaisten ja arabien maanmiehiä.
Ok. Minulle ei ole uskon väittelyasia.
Näin joko on tai ei ole.
Lisäsin jo kommentin yhteisöllisyydestä selvennykseksi, mutta tulen sen verran vastaan että myönnän poikkeuksia olevan: olen jutellut yhden arabin kanssa, joka sanoi olevansa sikäli erikoinen poikkeus, ettei nimenomaan halua hakeutua Euroopassa muiden maanmiesten seuraan ja asuinalueelle. Mutta hänenkin mukaansa tyypillistä on "kasautuminen", koska kaikki on helpompaa kun voi kysyä ja tukeutua yhteisöön.

No joo, miljardiin mahtunee ihan riittävän monta poikkeustakin jotta heitäkin on sitten jo liikaa, mutta jotka ehkä kuitenkin ovat sitten muutenkin jotenkin "normaalimpia" ajatuksissaan.