News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2009-07-24 Daily Express: muslimeille oma poliisi

Started by M.K.Korpela, 24.07.2009, 15:19:25

Previous topic - Next topic

domokun

Quote from: sisukaskriitikko on 24.07.2009, 17:15:08
Olen käsittänyt tämän Sharia-oikeuden niin, että siihen käsittelyyn pitää suostua kaikkien, jotka ovat oikeudessa syytettyinä tai asianomistajina. Jos joku voisi minua valaista asiasta? Mutta vaikka se olisikin vapaaehtoinen, niin muslimiyhteisön painostus lähestulkoon pakottaa suostumaan sharia-oikeudenkäyntiin.

Brittien saharia tuomioistuimethan ovat vain ja ainoastaan sovittelua tekeviä instansseja. Mahdollinen ryhmäpainostus sahariaan alistumiseen on todellinen ongelma, samoin kuin saharian miehiä esim perintö ja avioero asioissa suosiva linja. Käytännössä koskaan naisten ei kannataisi suostua saharia tuomioistuimeen, koska siviili tuomioistuimesta saisi kohtuullisemman tuomion.

Roope

Quote from: domokun on 25.07.2009, 20:48:51
Brittien saharia tuomioistuimethan ovat vain ja ainoastaan sovittelua tekeviä instansseja. Mahdollinen ryhmäpainostus sahariaan alistumiseen on todellinen ongelma, samoin kuin saharian miehiä esim perintö ja avioero asioissa suosiva linja. Käytännössä koskaan naisten ei kannataisi suostua saharia tuomioistuimeen, koska siviili tuomioistuimesta saisi kohtuullisemman tuomion.

Vaikka uskonnolliset sharia-tuomioistuimet ovatkin lain silmissä vain neuvoa-antavia, niin yhteisöön kuuluville sen sana on laki. Tehdyn päätöksen riitauttaminen normaaliin oikeusistuimeen on loukkaus islamia ja yhteisöä kohtaan. Tosiuskovainen ei saa valittaa. Tämä näennäinen "vapaaehtoisuus" antaa paljon pelivaraa ihan lain puitteissakin, etenkin naisten pitämiseen alistetussa asemassa.

Itse miellän sharia-järjestelmän samanlaiseksi kuin prosenttiliivijengien oman "vapaaehtoisuuteen" perustuvan organisoidun laina- ja perintäjärjestelmän. Harva asiakas päättää valittaa mielestään kohtuuttomista koroista tai lainaehtojen äkillisestä muuttamisesta.

Tällaisia rinnakkaisia oikeusjärjestelmiä ei pidä sallia. Vähintäänkin niiden soveltamisaluetta pitäisi rajoittaa ja valvontaa tehostaa.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset