News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2015-09-07 HU: Helsingissä vastustetaan rasismia keskiviikkona

Started by koli, 07.09.2015, 12:27:56

Previous topic - Next topic

internetsi

QuoteFacebookissa tapahtumaan on osallistunut tällä hetkellä 2600 henkilöä.
On osallistunut. Onko ne hypänneet tietokoneaparaattiin sisälle ja siellä osallistuneet vai miten on osallistunut?

Voisin mennä nuivimaan tuonne, mutta en tiedä onko siinä ideaa. Nuivat ei tietää jo perustelut ja suvakit ei niitä kuuntele, joten taidan keskittyä nuivimaan passiivisia.
Lohjan persut

pekka2409

Lähetin SPR:lle sähköpostia.Eikä se ollut positiivista.
Lopetan tuon puljun avustamisen tällä päivämäärällä.

Blanc73

Quote from: pekka2409 on 08.09.2015, 07:18:42
Lähetin SPR:lle sähköpostia.Eikä se ollut positiivista.
Lopetan tuon puljun avustamisen tällä päivämäärällä.

SPR on ollut boikotissa jo vuosia. Tämä maahanmuuttopolitiikkaan/sisäpolitiikkaan sekoaminen on ollut järjestön trendi jo pitkään. Puhdas avustusjärjestö se ei enää ainakaan Suomessa ole, en tiedä miten muun Euroopan punaiset ristit käyttäytyvät asian suhteen.

"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Vasuuri ja mahtava

Jonkun meistä pitäisi mennä sinne keskustelemaan jonkin pöydän ääreen, täysin rauhallisesti, täysin järjellisillä argumenteilla ja totuuksilla, tilastoilla.
- emme voi auttaa kaikkia, mielestäni autamme mieluummin useampaa leireillä kuin promillea heistä Euroopassa
- taloutemme ei kestä
- turvallisuutemme ei kestä
- huoltosuhde ei todellakaan tule paranemaan
- hum. maahanmuutto luo luokkaerot paljon suuremmiksi ja länsimaissa syntyneet muslimit radikalisoituvat helposti.
- ihmiset haluavat elää mieluummin yhtenäiskulttuurissa
Tuossa joitain argumentteja joita käyttää.
Jossain kohtaa alkaa aina huuto, että meillä pitää olla sydäntä auttaa muita, siihen ei kannata vastata, että "minun mielestä" ei, vaan yksinkertaisesti, etä emme voi auttaa kaikkia. Jne.
Minä ainakin mielelläni väittelen "suvaitsevaisten" kanssa asioista ja lähes aina se päättyy siihen, ettei suvis enää kuuntele vaan aloittaa neuroottisen huudon. Silti kannattaa aina yrittää käännyttää ja keskustella järkevästi, vaikka Niinistön virheet ja Arhinmäen kommunistit nyt ovatkin menetettyjä tapauksia, niin muut osaavat sentään vielä ajatella järjellä.
Happi loppuu, pierettää.
Rahat loppuu, rajat vuotaa.

Asra

Pidän huolestuttavana, että tapahtumaa on järjestämässä Monika-Naiset. Sivustollaan järjestö kertoo itsestään:

Quotesosiaalialalla toimiva monikulttuurinen järjestö, joka kehittää
ja tarjoaa erityispalveluja väkivaltaa kokeneille maahanmuuttajataustaisille naisille ja -lapsille.

Merkittävä osa, ellei kaikki, maahanmuuttajanaisten ja -lasten kohtaamasta väkivallasta johtuu maahanmuuttajien kulttuurista. Nyt järjestö, joka saa rahoitusta useammalta eri kaupungilta, ministeriöiltä, RAY:ltä ja EU:lta menee ja marssii, joskin vähän epäsuorasti, juuri näiden väkivaltaisten kulttuurien puolesta.

Mielestäni yhteiskunnan pitäisi priorisoida tukirahat viranomaisille ja kouluille. Tunnen tapauksia, jotka ovat hakeneet apua kunniaväkivaltaan Monika-Naisilta ja heidän asiantuntijansa ovat neuvoneet pakenemaan ulkomaille. :facepalm:
Tällaista monikulttuurista ja yhteiskunnan suojeluoikeutta kansalaisiaan kohtaan pilkkaavaa toimintaa ei tulisi suomalaisten varoilla tukea.

Edit: typo.

ﻳَﺎ ﺃَﻳُّﻬَﺎ اﻟﻨَّﺎﺱُ اﺗَّﻘُﻮا ﺭَﺑَّﻜُﻢُ اﻟَّﺬِﻱ ﺧَﻠَﻘَﻜُﻢْ ﻣِﻦْ ﻧَﻔْﺲٍ ﻭَاﺣِﺪَﺓٍ ﻭَﺧَﻠَﻖَ ﻣِﻨْﻬَﺎ ﺯَﻭْﺟَﻬَﺎ ﻭَﺑَﺚَّ ﻣِﻨْﻬُﻤَﺎ ﺭِﺟَﺎﻻً ﻛَﺜِﻴﺮًا ﻭَﻧِﺴَﺎءً ۚ ﻭَاﺗَّﻘُﻮا اﻟﻠَّﻪَ اﻟَّﺬِﻱ ﺗَﺴَﺎءَﻟُﻮﻥَ ﺑِﻪِ ﻭَاﻷَْﺭْﺣَﺎﻡَ ۚ ﺇِﻥَّ اﻟﻠَّﻪَ ﻛَﺎﻥَ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْ ﺭَﻗِﻴﺒًﺎ

http://www.setakielto.fi/

Mila A

Quote from: Vasuuri ja mahtava on 08.09.2015, 09:05:43
Jonkun meistä pitäisi mennä sinne keskustelemaan jonkin pöydän ääreen, täysin rauhallisesti, täysin järjellisillä argumenteilla ja totuuksilla, tilastoilla.
Olen havainnut, että mitä rauhallisempi itse olen argumentoidessani, sitä järjettömämmän hysteerisesti vastapuoli reagoi. Ilmiö on myös tuttu, jos joku on sattunut havainnoimaan lapsia: kyky ohittaa järkevät perustelut ja alkaa kieriä lattialla huutaen.

Quote from: Vasuuri ja mahtava on 08.09.2015, 09:05:43Silti kannattaa aina yrittää käännyttää ja keskustella järkevästi, vaikka Niinistön virheet ja Arhinmäen kommunistit nyt ovatkin menetettyjä tapauksia, niin muut osaavat sentään vielä ajatella järjellä.
Aina kannattaa silti yrittää, oli ihminen millainen tahansa. Ei kaikki "kommaritkaan" sokeita ole. Vihreisiin en voi sanoa samaa.
Juttua korjattu kello 13.23. Mies puhui poliisin mukaan suomea ontuen, ei suinkaan kävellyt ontuen.

Raaka banaani

Quote from: Erik Herrmann on 07.09.2015, 15:00:20
meno on kuin natsi-saksassa. miltei joka päivä joku suurtapahtuma että massat pysyy uskossa vahvoina. ihme hysteria.
Nämä lienevät erirotuisia kuin mä, nimittäin ei tollaset suuret meluavat joukot niin kiinnosta. Jäänyt käymäti konserteissakin joihin ilmanen lippu oisi ollut, koskapa mielestäni niissä on turhan paljon väkeä.

Shemeikka

QuoteSuomen Punainen Risti järjestää Helsingin ydinkeskustassa Kolmen sepän aukiolla rasisminvastaisen tapahtuman keskiviikkona 9. syyskuuta kello 16–19.

Hitto. Olen ollut vuosia aktiivinen verenluovuttaja, nyt harkitsen vakavasti lopettamista. Suomen Punaisella ristillä lienee Suomessa verenluovutuksen monopoli vai voiko muillekin luovuttaa?
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

guest8096

Rasisminvastaiset tapahtumat = geometrinen sarja tilaisuuksia, joka suppenee kohti yhteiskunnan romahtamista.

Archaeopteryx

Quote from: Shemeikka on 08.09.2015, 13:56:36
Hitto. Olen ollut vuosia aktiivinen verenluovuttaja, nyt harkitsen vakavasti lopettamista. Suomen Punaisella ristillä lienee Suomessa verenluovutuksen monopoli vai voiko muillekin luovuttaa?
Ei taida olla muita instansseja tällä hetkellä. Ehkä kriisitilanteissa sairaalat pystyvät verenluovutuksen järjestämään.

Itse lopetin jo muutama vuosi sitten. veripalvelun ja spr:n nepotismi/hyväveli/konsultointissysteemit saivat luopumaan siihen asti hyvänä kokemastani asiasta. Toivoisin, että sairaanhoitopiirit tai uuden sote-järjestelyn joku muu virallinen taho ottaisivat sen kontolleen. Silloin harkitsen luovutuksen uudelleenaloitusta.

Olen varautunut siihen, että jos lähipiirissä tulee tapaus, jossa tarvitaan verta tai muita minulle tarpeettomia (esim. toinen munuainen) osia, olen sopivuuden sattuessa ensimmäisenä jonossa luovuttamassa hänelle. Valitettavasti tästä voi kärsiä joku muu kaukaisempi henkilö, mutta ei voi mitään. Saa tulla pyytämään, mutta paha on tulla ottamaan, vai miten se meni?

Tifosi

Quote from: Asra on 08.09.2015, 10:24:24
Pidän huolestuttavana, että tapahtumaa on järjestämässä Monika-Naiset. Sivustollaan järjestö kertoo itsestään:

Quotesosiaalialalla toimiva monikulttuurinen järjestö, joka kehittää
ja tarjoaa erityispalveluja väkivaltaa kokeneille maahanmuuttajataustaisille naisille ja -lapasille.

Tiedän kyllä, että VHM joka on vässykkä, tottelee myös nimeä lapanen... Mutta että mamuillakin sama... :roll:

Anteeksi pikku offtopic...

You cannot escape the responsibility of tomorrow by evading it today.

- Abraham Lincoln -

Puunhalaaja

Tehkää joku taitavampi sellainen SPR-kieltomerkkilogo, vois painattaa siitä T-paitoja ja vetää niskaan aina nenäpäivänä, nälkäpäivänä ja mitä näitä itkuvirsipäiviä nyt onkaan. Ja semmoisessa olisi kiva mennä noihin mielenosoituksiinkin.

Siis se sama kieltomerkki, kuin noissa tupakointi kielletty kuvissa, siihen SPR-tekstin päälle. Mä mitään kuvanmuokkausohjelmia osaa käyttää.

Muistan nimittäin elävästi ne rattoisat keskustelut, joihin pääsin osalliseksi, viherhippien kanssa, kun aikanaan pidin päällä Säästäkää sakaramiina -paitaa   ;D

Meni vähän OT, sorry
"Olisiko käynyt niin, että vihtaasi on kustu?"

foobar

Onko kukaan katsomassa tätä "kaiken hyvän puolesta kaikkia Persuja vastaan" -festaria? Itse olisin kyllä parin minuutin kävelymatkan päässä, mutta ei helvetti, ei pinna varmaan kestäisi...
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Kim Evil-666

Quote from: foobar on 09.09.2015, 16:11:35
Onko kukaan katsomassa tätä "kaiken hyvän puolesta kaikkia Persuja vastaan" -festaria? Itse olisin kyllä parin minuutin kävelymatkan päässä, mutta ei helvetti, ei pinna varmaan kestäisi...

Rauhoita mielesi ja mene paikanpäälle. Teet sitten tänne hyvän reportaasin tuosta iloisesta ja avarakatseisesta riemukulkueesta . ;D
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

foobar

Quote from: Kim il-66 on 09.09.2015, 16:15:41
Quote from: foobar on 09.09.2015, 16:11:35

Rauhoita mielesi ja mene paikanpäälle. Teet sitten tänne hyvän reportaasin tuosta iloisesta ja avarakatseisesta riemukulkueesta . ;D

Valitettavasti ei ole reseptiä tuohon soveltuvaan lääkitykseen. :(
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Ink Visitor

Tullessani töistä n. klo 18 nurkissa kävin huvinvuoksi katsomassa millainen tämä massatapahtuma tämä nyt sitten on. Paikalla oli pari poliisiautoa ja joitain järjestyksenvalvojia. Osallistujia oli arvioni mukaan 30-40 henkeä, valtaosa naisia, jotka keskustelivat keskenään heilutellen "kaikki samanarvoisia" pahvikylttejään...
If I am ever killed in a terrorist attack, I want my candlelight vigil to be done with torches and guns. Rename it posse and go have fun in the night...

jänkäkurppa

Quote from: Ink Visitor on 10.09.2015, 10:11:59
Tullessani töistä n. klo 18 nurkissa kävin huvinvuoksi katsomassa millainen tämä massatapahtuma tämä nyt sitten on. Paikalla oli pari poliisiautoa ja joitain järjestyksenvalvojia. Osallistujia oli arvioni mukaan 30-40 henkeä, valtaosa naisia, jotka keskustelivat keskenään heilutellen "kaikki samanarvoisia" pahvikylttejään...

Jos osanottajamäärä oli tuollainen, he taisivat olla järjestäjätahojen aktiiveja enimmäkseen. Jos parikin aktiivia kustakin yhdistyksestä oli mukana, niin osallistujat olivatkin sitten siinä.

Paljonkohan muuten näistä kesäisiin unelmahappeningeihin osallistuneista tulivat itse asiassa katsomaan ja kuuntelemaan esiintyjiä?

Tapahtumassa ei ole juontajia eikä esiintyjiä. Facebookissa tapahtumaan on osallistunut tällä hetkellä 2600 henkilöä.

Tapahtuman järjestävät Suomen Punainen Risti, Yhteiset Lapsemme ry, Ihmisoikeusliitto, Suomen Pakolaisapu, Suomen Partiolaiset, Liikkukaa ry, Rasmus ry, Monika-Naiset liitto ry ja Kalliolan setlementti - Setlementtiliitto.

Kaikenlaisia mielenosoituksia näyttää nyt olevan harva se päivä, eikä niitä pian erotakaan toisistaan.

Mymmeli

Quote from: Mymmeli on 07.09.2015, 14:51:37

Tapahtumassa ei ole juontajia eikä esiintyjiä.
Eikö edes Anssi Kelaa laulamassa? :'( No se siitä sitten. Ei tuu olemaan suksessi.
Olin Raili.
(tuksu-suomi-sanakirja: Raili = ennustaja)
"Eurooppaan tulijoiden joukossa on myös valitettavasti joitain niitäkin, joilla on pahat mielessään. Tätäkään ei voi kiistää vain siksi, ettei joku kenties halua sitä kuulla." - Sauli Niinistö
"Itäkeskukseen kun menee, se on kuin Somalia. Se on hieno paikka" - Alexander Stubb

Tabula Rasa

Njooh, neljä kertaa tuo kerkesi kupata verta ennenkuin noiden bisnesten tukeminen loppui.

Ei mitään eikä yhtään suomen punaisille riistäjille.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''