News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2015-09-10 IS:15-vuotias turvapaikanhakija Yaqueen kertoo raskaasta matkastaan

Started by Keza, 10.09.2015, 17:00:34

Previous topic - Next topic

Keza

Kun en löytänyt HS ja Sanoma ketjua
niin teen sitten näin
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1441850107435.html
Jälleen samat sadut
Yaqueen kertoo, että hänen perheensä pakeni Bagdadin väkivaltaa reilu kuukausi sitten. Hänen mukaansa kuusilapsisen perheen tie kulki Turkin, Kreikan, Makedonian, Serbian, Unkarin, Itävallan ja Ruotsin kautta Helsinkiin. Kokonaisuudessaan matka vei 20 päivää. Suuren osan matkasta perhe joutui taittamaan jalan, Yaqueen kertoo.
...Yaqueen unelmoi, että hänestä tulee isona lääkäri. Sairauksien parantaminen kiinnostaa muitakin sisaruksia, sillä perheen 9-vuotias tytär aikoo farmaseutiksi.

Aika hyvin onnistunut hyppäämään Saksan ja Tanskan yli ja kovia ovat olleet kävelemään, kyllä noilla marssisurituksilla olisi jopa 70-luvulla SAIntissä pärjännyt. Ja tietysti taas uusi varmistus siitä, ettei vanheneva Suomi ainakaan lääkäripulasta tule kärsimään. Kauhia on ollut hätä, kun noin monen turvallisen maan läpi on pitänyt Hesaan asti paeta. Kyllä hitto pitäisi tehdä ja sassiin jotain noille vetotekijöille, jos joku vielä väittää, ettei nitä ole, niin piru mikä valehtelija. Ja eilen YLEn uutisissa pakolaista kuvaamaan valikoitui taas syyrialaisperhe, voihan v.

Muuttohaukka

Ihanaa! Me saamme lääkärin ja wannabe-apteekkarin.
Näitä me tarvitsemme. Meillähän on unelma. >:(

b_kansalainen

Quote15-vuotias irakilainen Yaqueen Yaseen pääsi eilen perheensä kanssa herkuttelemaan kotoa tutulla ruoalla, kun suosittu helsinkiläisravintola King Kebab tarjosi turvapaikanhakijoille ilmaiset ateriat.
Juu, aivan varmasti. Autenttista irakilaista kotiruokaa.

Kim Evil-666

;D ;D Olikohan nyt äkkisältään katsoen kuuden maan kautta Suomeen 20 :ssä päivässä  :o ;D

En viitsi , enkä jaksa laskea kilometrejä , niin raskasta tuubaa tulee taas tuutista .

Vaikka olisi kävellyt ihan vain pikkiriikkisen osan tuosta matkasta , sekään ei olisi taittunut tuossa ajassa .

Nää on niin raskasta saissea nää tarinat , etteivät ne kelpaisi edes 7-päivää lehden huonoimpiin kusetuksiin.

Tehkää nyt docventuresin jätkät vielä dokkari tästä , niin pääsevät kaikki oikein pöyristelemää toden teolla ja keräyskin kyllä järjestynee .
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Meriö

Tuleehan siinä tallustelua. 5820 kilometriä, 291kilometriä per päivä, jos lasketaan 20 matkapäivän mukaan. Hattua täytyy nostaa. Itse en viitsisi edes autolla lähteä moista reissua tekemään kuuden muksun kanssa. "Joko kohta ollaan perillä? Onko vielä pitkä matka? Mua pissattaa. Amir otti mun iPhonen! Äiti! Ru'yah kiusaa!"
Suuruus on sitä, että pystyy löytämään rasismia vaikka nakkikastikkeesta. -törö

JoKaGO

Sekoaahan sitä laskuissa noin pitkän matkan käveltyään.

Näkeehän sen tytön naamastakin, että kärsitty on, vilua ja nälkää.

Kylmä pohjolan syksy on vielä nostanut kuumeenkin ja yskäkin vaivaa, niin kuin haastattelusta huomaa. Irakissa kun olisi vielä kuuma kesä. YLEn uutisiin näitä, niin kusetus paljastuu myös Pihtiputaan mummolle.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

KeiKei

Kerran olen kävellyt neljä päivää n. 45 km/päivä. Olin siihen aikaan kovassa kunnossa, varusteet ja huolto oli kunnossa. Sen suorituksen jälkeen en kävellyt kunnolla viikkoon.

MW

Quote from: Meriö on 10.09.2015, 20:24:03
Tuleehan siinä tallustelua. 5820 kilometriä, 291kilometriä per päivä, jos lasketaan 20 matkapäivän mukaan. Hattua täytyy nostaa. Itse en viitsisi edes autolla lähteä moista reissua tekemään kuuden muksun kanssa. "Joko kohta ollaan perillä? Onko vielä pitkä matka? Mua pissattaa. Amir otti mun iPhonen! Äiti! Ru'yah kiusaa!"

Toimittaja alkoi taas kuumissaan paukuttaa näppistä, ennen kuin tuli yhtään tehtyä kriittistä harkintaa. Ai niin mutta sehän onkin rasismia.

Kommunisti-muslimi

Kyllä tuo seurue on tullut Itävallasta suoraan lentämällä Ruotsiin, muuten olisi Saksa tai Tsekki & Puola mainittu myös.

Blanc73

6 turvallisen maan läpi Suomeen. Herää kysymys mitä ollaan pakenemassa?
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

JoKaGO

Quote from: Blanc73 on 10.09.2015, 22:13:57
6 turvallisen maan läpi Suomeen. Herää kysymys mitä ollaan pakenemassa?

... ja miksi juuri sisäsiittoiseen, väkivaltaiseen, ksenofobiseen ja umpirasistiseen Suomeen  :facepalm:
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Ajattelija2008

Bagdad on turvallinen kaupunki, joten tarina on puhdasta satua.