News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2015-09-05 Yle: Juha Sipilä antaa kotinsa turvapaikanhakijoille

Started by valtakunnanpärkhele, 05.09.2015, 10:32:43

Previous topic - Next topic

Faidros.

Quote from: CaptainNuiva on 01.02.2016, 11:11:54
Quote from: Faidros. on 01.02.2016, 11:04:11
Koskaan ei voi olla varma tiputtaako rasistit helikopterista tynnyripommin! :o

Tai vieläkin pahempaa, menevät tarjomaan pekonia.

Se on taas "likainen"pommi se.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Kyklooppi

Juha haluaisi auttaa mutta pelkää rasistisen kansan ilkitöitä, rasistinen kansa kuitenkin äänesti juhaa sankoin joukoin
Mitä se kannattajiaan pelkää? Kumma mies.
Ihmisjäte.

toumasho

Quote from: -PPT- on 01.02.2016, 08:17:30
Kyllähän Sipilästä huokuu se että hän ei itse päätä yhtään mistään mitään.

Tämä asia selvisi myös itselle sillä sekunnilla vaalivalvojaisissa kun Sipilä totesi "Me taidettiin voittaa vaalit". Sama havainto aikoinaan Halosesta. Naama norsunvitulla vaikka laskenta jossain 98% ja voitto varma, edelleen jahkailee että uskaltaako iloita.

Miten ihmeessä tuollaiset itsestään epävarmat ja tilannetajuttomat pääsevät johtoasemiin tässä maassa? Ei muuta selitystä kuin se että kun kukaan ei oikeasti halua johtaa niin silloin johtajiksi ajautuu sellaisia ihmisiä jotka eivät laita tarpeeksi hanttiin.

Tässä saa koko kansa katsoa peiliin, olemme valinneet sellaiset johtajat jotka ansaitsemme. Vaikka talolupausta ei olisi annettu niin olen aika varma että kohtalo olisi kehittänyt jonkin vaihtoehtoisen täysikusi-skenaarion jota taivasteltaisiin täällä samoin kuin nyt tätä.
Rasistinen Logiikka Oy, Toimitusjohtaja

Kallan

Quote from: toumasho on 01.02.2016, 11:50:22
Quote from: -PPT- on 01.02.2016, 08:17:30
Kyllähän Sipilästä huokuu se että hän ei itse päätä yhtään mistään mitään.

Tämä asia selvisi myös itselle sillä sekunnilla vaalivalvojaisissa kun Sipilä totesi "Me taidettiin voittaa vaalit". Sama havainto aikoinaan Halosesta. Naama norsunvitulla vaikka laskenta jossain 98% ja voitto varma, edelleen jahkailee että uskaltaako iloita.

Miten ihmeessä tuollaiset itsestään epävarmat ja tilannetajuttomat pääsevät johtoasemiin tässä maassa? Ei muuta selitystä kuin se että kun kukaan ei oikeasti halua johtaa niin silloin johtajiksi ajautuu sellaisia ihmisiä jotka eivät laita tarpeeksi hanttiin.

Tässä saa koko kansa katsoa peiliin, olemme valinneet sellaiset johtajat jotka ansaitsemme. Vaikka talolupausta ei olisi annettu niin olen aika varma että kohtalo olisi kehittänyt jonkin vaihtoehtoisen täysikusi-skenaarion jota taivasteltaisiin täällä samoin kuin nyt tätä.

Ne oikeat johtajat menevät mieluummin kulissien taakse ja virallisesti esiintyvät "neuvonantajana" tai milloin minäkin. Puskurijohtajaksi nostetaan sitten marionetti jonka tehtävä on ottaa se tuotos mikä tulee kun eräs molekyyleistä koostuva massa iskeytyy aerodynamiikan lakien mukaan sellaiseen laitteeseen joka laittaa ilman tai muun kaasumaisen aineen liikkeeseen. Toki palkintona on tietty immuniteetti massamediassa ja kiva suojelu ja viralliset palkkiot ja epäviralliset palkkiot. Tämä kaikki vain omasta moraalista, omastatunnosta ja rehellisyydestä luopumista vastaan hyvin varustetuista puoluetoimistoista.

Beenari

Insinööri Sipilä rakentaa talon joka ei ole turvallinen?

Sipilän talo on turvattomapi paikka pakolaiselle, kuin heidän lähtömaansa olot?
"Hölmöä miettiä, mikä maan tai maapallon tila on sadan vuoden kuluttua. Meistä kumpikaan ei ole silloin enää elossa"
- Antti Rinne (SDP)

Kallan

Quote from: Beenari on 01.02.2016, 15:40:19

Muistetaas nyt että ei mikä tahansa insinööri vaan Duplo-Insinööri Oulun opistosta. Eikun siis yliopistosta.

kenelek

On kyllä pettymys tämä Sipilän talon luovuttamisen kehitys. Olisin kyllä halunnut Kempeleellä käväistä legendaarista pakolaisperhettä pällistelemässä. 8)
"Pelolle ei saa antaa sijaa" © 2016 Noin joka ikinen mokuttaja Suomessa vastauksena terrori-iskuihin
"Mutta koronavirusta on pelättävä" © 2020 lähtien kaikki valtapuolueet ja mediat

Lahti-Saloranta

Quote from: Beenari on 01.02.2016, 15:40:19

Kunhan Sipilä "rakentaa Suomea" vielä 3 v niin Suomi on turvattomampi paikka kuin Somalia tai Irak.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

wjp

Oodinilaiset vaan partioimaan talon ympärille. Eiköhän turvallisuus ja tunne parane. WanhaP
Islam ymmärtää naista.

Aksiooma

Nyt on Sipilän sekoilut myös BBC:n uutisissa. Ihan oikein.

Quote from: BBC
Migrant crisis: Finland PM Sipila halts plan to host refugees

(http://ichef.bbci.co.uk/news/660/cpsprodpb/153BC/production/_88027968_gettyimages-486979978.jpg)

Finnish Prime Minister Juha Sipila has put on hold a plan to open his country home to a family of asylum seekers, apparently for security reasons.

The cabinet security chief told Finnish media that Mr Sipila's offer last September had made the house "too public" for any family to stay there.

The prime minister had said everyone should "look in the mirror and ask how we can help" new arrivals in Finland.

However, anti-immigrant sentiment has hardened in recent months.

One report by Iltalehti newspaper said there were concerns that the arrival of asylum seekers at the house in Kempele in northern Finland would attract anti-immigration protesters.

Some 32,000 people applied for asylum in Finland in 2015, double the expected number, and the Finnish government has predicted 20,000 will be deported.

Mr Sipila said on Sunday that his offer still stood and once the security situation improved then a family would be able to move in.

Other Nordic countries, Sweden, Norway and Denmark, have all tightened restrictions on asylum seekers in recent weeks.

Lähde: BBC

^ BBC:n sivulla kannattaa käydä vierailemassa. Siellä on hyviä linkkejä muihinkin Suomen matuinvaasiota käsitteleviin artikkeleihin.
Pahimmat vihollisemme ovat omassa keskuudessamme ne, jotka itsekkäistä syistä ovat valmiit uhraamaan kansakunnan elinedut ja ne, jotka jatkuvasti ja toistuvasti julistavat totuutena sitä, minkä tietävät valheeksi. -Risto Ryti

Jordan Peterson: Postmodernism - How and why it must be fought https://youtu.be/Cf2nqmQIf

Outo olio

Naurattaa oikein makeasti. ;D BBC World News kertoo englanniksi että Pääministerin kotitalo on liian turvaton mamuille. :flowerhat: Kuka sitä oikein uhkaa? Rivien välistä voi tulkita, että joku ristinpolttoporukka olisi Valtion Turvallisuuskoneistoa mahtavampi tekijä, ainakin pääministerin kotialueella. :o Siinä sitä mainetta Suomelle. ;D
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Kyklooppi

Katsokaa nyt tota ilmettä, voi taivahan jesse!
Ihmisjäte.

Nyymi

Quote from: Kyklooppi on 01.02.2016, 21:55:17

Jos olette joskus pyörineet suviseurojen tienoilla, olette huomanneet että lestadiolaispiireissä tuollaista ilmettä kantavia miehiä on paljon.

Kaikki synnit anteeksi.
Ennen muslimeja piti suojella betoniporsailta. Nyt betoniporsailla suojellaan muslimeilta.
Mitä eroa on Jammulla ja Muhammedilla? - Toinen on profeetta ja toinen on alue.
"Toisista kulttuureista tulevat tutustuvat prinsessoihimme. Tähän myös heillä on oikeus." - Rikoskomisario Jari Kiiskinen

Sydämistynyt

Quote from: Nyymi on 01.02.2016, 21:59:01

Jos olette joskus pyörineet suviseurojen tienoilla, olette huomanneet että lestadiolaispiireissä tuollaista ilmettä kantavia miehiä on paljon.

Kaikki synnit anteeksi.

Mitenköhän tämän nyt taas sanoisi... Sipilän lestadiolaisuus on kuin shiialaisuutta ja suviseuraporukka on sunneja.  Eli eivät ole sama asia.  Uskokaa jo!  ;)

Kyklooppi

Ilkeimmät ihmiset jotka olen matkani varrella tavannut ovat olleet jonkin sortin lahkolaisia
Eivät palvele herraa vaan tekevät herrasta oman palvelijansa jos tiedätte mitä tarkoitan.
Ihmisjäte.

UgriProPatria

Pääministeri, joka kädestäpitäen toivottaa vihollisen tervetulleeksi maahamme.

ilmari3.

Quote from: Nyymi on 01.02.2016, 21:59:01

Kaikki synnit anteeksi.

Pösilö ei ole kempeleläläinen vaan Pudasjärveltä Kempeleeseen muuttanut lestadiolainen.
Onneksi en ole DI, nyt ei tarvitse tuntea myötä häpeää.

Kempele on minulle erittäin tuttu jo 50-luvulta saakka.

Sydämistynyt

Quote from: ilmari3. on 01.02.2016, 23:11:29
Naps
Pösilö ei ole kempeleläläinen vaan Pudasjärveltä Kempeleeseen muuttanut lestadiolainen.
Onneksi en ole DI, nyt ei tarvitse tuntea myötä häpeää.

Kempele on minulle erittäin tuttu jo 50-luvulta saakka.

Puolangalta ovat Sipilät, eivät Pudasjärveltä.

Kyklooppi

Ihmisjäte.

Reinhardt42

Quote from: Kyklooppi on 01.02.2016, 23:27:38
Minusta ne ovat kyllä aika hanurista.

Puolankahan tarkoittaa Pohjanmaalla persenarua että sikäli olet täysin oikeilla jäljillä.
Ja muutenkin.
Aika saatananmoista tiäksäämeininkiä.

Artisti

Minut opetettiin jo lapsesta lähtien siihen, ettei lupauksia saa rikkoa, vaan sovitut asiat on aina tehtävä, vaikka sitten omaksi vahingoksi. Lupausten rikkojasta oli pilkkalorukin: Ottaja antaja kananpaskan kantaja!

Olen myös työelämässä noudattanut samaa periaatetta, että teen aina asiat sovitusti. Joskus olen kärsinyt sen vuoksi taloudellista tappiota, kun olen luvannut tehdä jollekin työkeikan, ja myöhemmin saan paljon paremman tarjouksen samaan ajankohtaan. Olen kuitenkin pitänyt lupaukseni ja tehnyt ensin sopimani keikan kuten alunperin sovittiin. Uskon, että minulla on luotettavan miehen maine, ainakin saan tehdä töitä niin paljon, että joudun osasta tarjouksista kieltäytymään.

Mutta poliitikkomme vaikuttavat olevan varsinaisia sanojensa syöjiä! Jos ei nyt ihan vaalilupauksista puhuta, niin olisi Sipilä nyt voinut sanansa ainakin tässä taloasiassa pitää, luulen, että Al-Jazeeran lukijat ja kuulijat eivät hekään arvosta valehtelua, ellei sitten ole taqiyyasta kyse. Niin ja olisihan se nyt ollut hillittömän hyvää viihdettä seurata uutisia Sipilän suojattien edesottamuksista!

ilmari3.

Quote from: Reinhardt42 on 01.02.2016, 23:41:08
Quote from: Kyklooppi on 01.02.2016, 23:27:38
Minusta ne ovat kyllä aika hanurista.

Puolankahan tarkoittaa Pohjanmaalla persenarua että sikäli olet täysin oikeilla jäljillä.
Ja muutenkin.

Puolanka on jossain Kokkolan lähellä olevasta alueesta. Hanuristako siis?

huuliharppukos

Kyllä mun tietääkseni suurin osa lestadiolaisista haluais vain elää omassa rauhassa. Mut se on näiden pientenkin yhteisöjen ongelma se, että tällaiseen porukkaan pesiytyy näitä bisnesmiehiä. Ja aika nopeesti näistä bisnesmiehistä tulee saarnamiehiä. (like sipilä)

Mulla riittäis paljonki juttuja uskonnollista bisnesmiehistä, mutta eipä tuota jaksa. Kun kuitenkin nää rivikristityt on melkein missä tahansa yhteisössä aina se riistetyin kansanosa.

Revi siitä huumoria. Like Välkky.

CaptainNuiva

Quote from: Artisti on 01.02.2016, 23:49:54
Minut opetettiin jo lapsesta lähtien siihen, ettei lupauksia saa rikkoa, vaan sovitut asiat on aina tehtävä, vaikka sitten omaksi vahingoksi. Lupausten rikkojasta oli pilkkalorukin: Ottaja antaja kananpaskan kantaja!

Olen myös työelämässä noudattanut samaa periaatetta, että teen aina asiat sovitusti. Joskus olen kärsinyt sen vuoksi taloudellista tappiota, kun olen luvannut tehdä jollekin työkeikan, ja myöhemmin saan paljon paremman tarjouksen samaan ajankohtaan. Olen kuitenkin pitänyt lupaukseni ja tehnyt ensin sopimani keikan kuten alunperin sovittiin. Uskon, että minulla on luotettavan miehen maine, ainakin saan tehdä töitä niin paljon, että joudun osasta tarjouksista kieltäytymään.

Sama periaate täällä.
Välillä korventaa (onneksi aika harvoin) kun on hätäpäissään ja kiiressä laskenut väärin tai unohtanut jonkun kulun mutta kun on luvattu niin on luvattu, lupauksiani en ryhdy syömään.
Helpottaa kun siirtää tappion ikään kuin koulutusrahamonentille.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Oami

2011 ja 2015 vaalitulosten selvittyä olen miettinyt, että ainakin pääministeri vaihtuu fiksumpaan, koska mitään muutakaan ei asioiden senaikaisilla mittapuilla voi käydä.

Toivon ihan vilpittömästi tätä myös 2019. Ehkä ei pitäisi.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

DuPont

Eikö se Sipilä ota yhtäkään sinne kotiinsa? Edes yhtä 17-vuotiasta? Aika äärioikeistolaista tuollainen.

MacGyver

^Jos Soini olisi tehnyt saman, luvannut kämppänsä Isis-taistelijoille ja sitten perunut sen, olisi rasismi-/syyllistämisvyöry nyt valtava.
Vaikka siis Soini ei mitenkäään eroa matu -asioissa Stubbista ja Sipilästä.

Alaric

No nyt on kyllä paha tilanne, kun arabilemmikitkin alkavat kritisoimaan Sipilää. Toivottavasti eivät raukat sentään radikalisoidu, kun on lupaukset petetty näin ikävästi.

Sipilän kunnia taisi nyt kadota arabiprinssien silmissä.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1454305848473.html

QuoteFacebookin arabiyhteisö kyseenalaistaa Sipilän johtajataidot – talo ei sittenkään avaudu turvapaikanhakijoille

Pääministeri Juha Sipilän Kempeleen kodin oven sulkeutuminen turvapaikanhakijoilta herätti vilkkaan keskustelun Suomen arabiankielisissä Facebook-ryhmissä, joissa on mukana turvapaikanhakijoita.

Virallinen syy perua Sipilän viime syksynä antama lupaus ottaa tyhjään kotiinsa turvapaikanhakijoita oli punaista valoa näyttänyt tuntemattoman tahon tekemä turvallisuusselvitys.

Kukaan keskustelijoista ei tuntunut uskovan tai edes millään tavalla noteeraavan selitystä.

Sen sijaan osa keskustelijoita naureskelee Sipilälle, suurempi osa arvostelee voimakkaasti hänen johtajaominaisuuksiaan.

Keskustelussa ihmetellään, kuinka Sipilä voi johtaa maataan, jos hän, kuten moni keskustelija tilanteen tulkitsee, pelkää arvostelua ja peruu lupauksiaan ulkoisten paineiden vuoksi.

Keskustelijat eivät silti ainakaan suoraan yhdistä taloasiassa perääntymistä Sipilän hallituksen lukuisiin sisäpoliittisiin perääntymisiin.

Sama ajatus Sipilän johtajaominaisuuksien puuttumisesta toistuu läpi keskustelun.

Sipilää luonnehditaan tästä syystä jopa pelottavan heikoksi persoonaksi ja hänen perääntymistään pidetään häpeällisenä.

Eräs keskustelija kuitenkin muistutti Kempeleen raiskaustapauksesta ja sikäläisestä pakolaisvastaisesta mielenosoituksesta ja arveli, että Sipilän talo olisi varmasti poltettu, jos sinne olisi asettunut turvapaikanhakijoita.

Hiukan kevyempiäkin sävyjä keskusteluista löytyy. Joku arveli Sipilän puolison nähneen nettivideoita irakilaisten ruuanlaitosta ja pelästyneen talonsa ja astiastonsa puolesta.

Eräs kiteytti näkemyksensä huutonauruksi.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Peltipaita

Saattaa olla että arabeja on loukattu kun ovet eivät avautuneetkaan. Nyt olisi kyllä varminta että Sipilä pyytäisi anteeksi.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

dothefake

Nyt kun vielä saataisiin matut tietoisiksi siitä, kuinka paljon rahaa ja ajokortteja somalit saavat, niin tilanne edistyisi.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen